فراری

حضور جذاب فراری 812 سوپرفست در نوربرگ رینگ

برخی فراری را به خاطر عدم ثبت رکورد در پیست‌های مشهور دنیا شماتت می‌کنند. البته که رکوردهای ثبت شده در پیست‌ها به فاکتورهای زیادی از جمله شرایط آب‌وهوا، دما و مهارت راننده بستگی دارند اما خب هیچ‌کدام از این‌ها به پای توانایی‌های خود خودرو نمی‌رسند. این موضوع مخصوصاً درباره‌ی پیست طولانی و سرسختی همچون نوربرگ رینگ آلمان صدق می‌کند جایی که عملکرد ضعیف تنها در یک پیچ می‌تواند باعث ثبت زمان بدی در پیست شود؛ اما خب وجود یک راننده‌ی کاربلد در پشت فرمان سنگ محک خوبی برای پرفورمنس کلی خودرو است؛ و قطعاً فراری ۸۱۲ سوپرفست از این لحاظ هیچ کمبودی ندارد.


محصول جذاب فراری به تازگی لذت حضور در جهنم سبز را چشیده است. فیلم حضور این خودرو در نوربرگ رینگ همین چند روز پیش منتشر شده اما واضح است که ثبت رکورد این خودرو در هوای گرم‌تری انجام شده است. در ویدئو گفته شده که دمای هوا در زمان ثبت رکورد این خودروی پیشرانه جلو ۲۷ درجه سلسیوس بوده و البته مسیر هم حدود ۲۰ درجه گرم‌تر گزارش شده است. قطعاً شرایط آب و هوایی خوبی وجود داشته هرچند پرفورمنس خودرو در دماهای اندکی کمتر شاید بهتر شود.


این خودرو از لاستیک‌های پیرلی پی زیرو کورسا استفاده کرده و البته کاملاً استوک بوده است. البته نیازی هم به تیونینگ وجود ندارد چراکه این گرند تورر پیشرانه جلو از توزیع وزن عالی برخوردار بوده و پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر آن نیز با قدرت ۷۸۹ اسب بخاری برای رقبا خط و نشان می‌کشد. این پیشرانه قدرت خود را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌کند و البته عنوان قوی‌ترین قلب آهنین تنفس طبیعی تاریخ فراری را نیز یدک می‌کشد.


با توجه به ویدئو می‌توان گفت که فراری در پیچ‌های تند و خشن جهنم سبز کاملاً پایدار و استوار عمل می‌کند. چندین بار شتاب جانبی خودرو به ۱.۴ جی می‌رسد و البته شاهد ثبت سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت هم هستیم. سرعت ۲۴۸ کیلومتر در ساعت این فراری دیفرانسیل عقب در یکی از پیچ‌ها نیز کاملاً قابل‌توجه و تحسین‌برانگیز است. برای فهم بهتر موضوع بهتر است دقیقه دوم فیلم را با دقت دنبال کنید.

جدای از این همه‌ی این موارد، فراری ۸۱۲ سوپرفست یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه طی می‌کند که برای چنین خودرویی کاملاً احساس‌برانگیز است.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Mآsكvيch

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اصلا واس پیست ساخته نشده ولی با این وجود عالی بود تایمش
    کلا فراری دنبال تایم زدن نیست ولی شاید ۴۸۸ پیستا بیاد و بترکونه

    1. محمد

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      خواه ناخواه دنیای خودرو با اعدادش هست که شناخته و مقایسه میشه
      چه خودرویی واسه رکورد پیست ساخته شده باشه چه نه، مخصوصا این پیست، سنگ محک خودروها و برندها شده
      .
      شدیدا با اینکه خودرویی رو بخاطر ارزش کلکسیونیش بخرید و بیشتر از کیفیت خودش قسمت اعظمی رو هزینه برند کنید مخالفم
      .
      از طرفی در این مورد خاص، شدیدا جذب موتور تنفس طبیعی ۷۸۹ اسب بخاریش شدم….قطعا حس دلفریبی داره روندن ماشین تنفس طبیعی با این قدرت

    2. یانکی

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      وایپر و کوروت هیچی اونا اصلا مخصوص پیست.کامارو رو کجای دلتون میزارید که جای 4 نفر داره قدرتشم کمتره ولی زکوردش 7.16

      1. Mآsكvيch

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (72 ديدگاه)

        خدایی اسم کامارو رو کنار فراری نیار! در مقابل فراری اسباب بازی بیش نیست!
        وایپر که تو جدول نوربرگ رفته قاطی باقالی ها ببین چندمه! کوروت هم که موقع تولید گفتن قراره رتبه اول رو کسب کنه تو نوربرگ و در اخر اینقدر خراب بود تایمش که اصلا بیخیال شدن! یک ثانیه نسبت به نسل قبل پیشرفت داشت با اون همه ادعا! کامارو هم که اصلا زشته راجع بهش صحبت کنم
        همه این ماشین هایی که گفتم با هدف رکورد أومده بودم! کامارو نسل جدیدش تا رونمایی شد سریع اوردنش تو پیست!
        ولی فراری فقط واس دست گرمی اومد و شرایط هم کامل نبود!
        عظمت؟ ?

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. Amirferrari

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    درود بر فراری بزرگ،اگه ۴۸۸ پیستا بود نوربرگ رینگ رو به خاک و خون میکشید،فراری نیازی به این رکوردا که هر ماه یه بار عوض میشن نداره،فراری تا ابد جاودان می مونه

  3. امیر

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    ای بابا ینی اینم نمیتونه به رکورد سال 2010وایپر (7:12)برسه ؟؟؟ً!!!!رکورد وایپرسال 2017(7:01)
    ((( جدای از این همه‌ی این موارد، فراری 812 سوپرفست یک دور پیست نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 27 ثانیه طی می‌کند که برای چنین خودرویی کاملاً احساس‌برانگیز است.)))
    کجاش احساس برانگیزه دقیقا؟!!!!!
    این همه ادعای مهندسی و …

    1. علی رضا

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      آخه یه گرند تور چه ربطی به acr داره که برای پیست مهندسی شده

      1. امیر

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2958 ديدگاه)

        دقیقا امثال شما همش میگن وایپر اصلا مهندسی نداره و ….
        الان میگی برای پیست مهندسی شده؟
        باشه اقا فراری هم معاف بشه (علاقه بسیار زیادی به محصولات فراری دارم)
        بنزو چی میگی ک با انواع محصولات مخصوص پیستش(به گفته خودت) هنوز بعد این همه مدت حتی نزدیک وایپر هم نشده

    2. یانکی

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      حالا عظمت وایپر و کوروت و کامارو میشه بهتر فهمید.حتی به رکورد zl1 هم نزدیک نشده.

      1. Ferrari

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1957 ديدگاه)

        چی میگی عمو اولا اون تایمهارو که کمپانی ثبت کرده با تنظیم ماشین برای پیست و حتی ثبت چند دور دوم اینکه تایمهایی که اسپرت اتو ثبت کرده حتی برای رکورد داران هم جالب بوده هوراکان پرفورمنته تایم ۷دقیقه و ۷ ثانیه ثبت کرده و پورشه ۹۱۱GT2rs هم تایم ۶دقیقه و ۵۸ ثبت کرد یعنی ۱۴ ثانیه اختلاف با تایم کمپانیها.میتونیم نتیجه بگیریم اگه فراری ۸۱۲ رو میبرد نوربرگ رینگ. میتونست ۷:۱۳ تایم بزنه.

    3. M

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      ههههه
      شما چطور به خودت اجازه میدی درباره ادعاهای مهندسی فراری نظر بدی وقتی هنوز فرق یک GT رو با یک acr نمیدونی؟

      1. OMID

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2171 ديدگاه)

        یک acr قدیمی با یه گرن تورر جدید فراری با قویترین موتور تنفس طبیعی دنیا تازه وایپر هم تنفس طبیعی بود
        هه?

      2. OMID

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2171 ديدگاه)

        شما میدونی ؟ داداش acr یه کلاس جداگانه حساب نمیشه

    4. Mآsكvيch

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (72 ديدگاه)

      فاجعه یعنی اینکه یه acr رو با گرند تور تو پیست مقایسه کنی و ادعای ماشینت هم بشه و از دیار سایپا مهندسی فراری رو زیر سوال ببری!

      1. OMID

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2171 ديدگاه)

        یه جوری داری صحبت میکنید انگار acr یه کلاس جداگانس ولی باید بدونی وایپر acr تو کلاس اس هست ?

        1. M

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          امید جان کی گفته acr کلاس جداگانس ؟ خب وقتی میگم فراری گرند توره و وایپر یک acr ( که به قول شما از کلاس اس هست) یعنی این دوتا هیچ ربطی به هم ندارن ! منظور اینه
          حالا شما یه موقعیتی به وجود اومده که فقط کسایی که از ماشین بازی و علم مکانیک فقط ادعاشو دارن در حال (تو توهماتشون) کوبیدن فراری اند دیگه از آب گل آلود ماهی نگیر???? (میدونم سر سختانه طرفدار لامبویی ) وگرنه کامنتایی که ما از شما دیدیم سطحش خیلی بالاتر بوده

  4. Dante

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (99 ديدگاه)

    رکوردش مثل بی ام و m4 gts بود ، البته با انزو هم فقط دو ثانیه سریعتر بوده توی این پیست ، بی تعارف با این قدرت این رکورد افتضاحه .

    این خودرو ها که عده ای میگن برای پیست نیست و … خب برای چیه ؟ شما اینهمه قدرت رو فقط توی خط مستقیم و اتوبان به درد میخوره ؟ برای من خودرویی با این مشخصات و قدرت باید پرفورمنس و پایداری فوق العاده ای داشته باشه وگرنه به چه درد میخوره ؟ بزاریم توی پارکینگ به به کنیم ؟ یا گاز بدیم بگیم عجب صدای موتوری داره ؟

    1. M

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      چی میگی شما واسه خودت ؟ این یک گرند توره ! 10 برابر بیشتر از پرفورمنس برای لذت رانندگی و صد البته نمایان شدن اصالت های شرکت سازنده تولید شده
      دوستانی که میگن برای پیست نیست از خودشون که نمیگن !
      میدونی این ماشین چقدر قطعات غیر ضروری برای راحتی و پرستیژ ماشین و این صحبتا داره که وزن ماشینو چقدر بالا برده ؟
      میدونی سیستم تعلیق خیلی نرم تر از یک سوپر اسپرت یا ماشینای مخصوص پیسته که باعث میشه سواری نرم تر بشه از اون طرف پرفورمنس پائین بیاد ؟
      داداش فراری امتحاناشو پس داده ! 488 پیستا که معمولا تو هر پیستی رفت رکورد زد و فرمولا وانش هم که بدون شک برترینه !
      این نشون دهنده خوبی 812 که تا حالا در حد یک سوپر اسپرت ظاهر شده و خیلی از دوستان ماهیت اصلی این ماشینو فراموش کردن و ازش نتظارات یک سوپر اسپرت سبک وزنو دارن ؟ دوست عزیز مگه همه چی قدرته ؟ شیرون با 1500 اسب هیچ رکورد پیستی نزد نمیشه ازشم ایراد گرفت چون واسه این کار نیست!

    2. Mآsكvيch

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (72 ديدگاه)

      آدم کامنت های امسال شماهارو میبینه بیشتر به این پی میبره که اکثر کسایی که میان پدال اصلا از ماشین سر در نمیارن و تخصصشون در حد فهمیدن تفاوت آرم بنز و بی ام دبلیو هست!
      فک کردی پیست به قدرت ربط داره؟! اگه به اینه که رکورد پرفورمانته نباید بهتر از ۹۱۸ که بیش از ۹۰۰ اسب داره میبود!
      ماشینی که واس پیست ساخته میشه آیرودینامیک مخصوص خودشو داره! به این نیست که هرچی حجم موتور و اسب بخار بالاتر باشه باشد تایم بهتری بزنه و اگه نزنه بدرد نمیخوره!
      این ماشین هیچ جور واس پیست ساخته نشده ،این یه گرند توره! وزنشو هم یه نگاه بکن!

      1. Mآsكvيch

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (72 ديدگاه)

        امثال

      2. Dante

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (99 ديدگاه)

        سفسطه پرداختن به سخنگو ، شما ببخشید . گرند تور باید پرفورمنس و لاکچری بودن و یکجا ارائه بده ، با این داد و بیداد نمیتونید برند فراری و کنار رولزرویس قرار بدید و حرف از ده برابر بودن لاکچری بودن گرند تور نسبت به پرفورمنسش بزنید ، استاندارد ابداع نکنید .

  5. Khosrow

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    اینایی که پیست پیست میکنن تا حالا از نزدیک پیست دیدن عایا؟ اصلا میدونن فراری چیه؟ کوروت؟؟
    فراری تنها ماشینیه که چشم بسته میشه عاشقش بود ..

  6. M

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به نظرم آقای احمد زاده یه چند تا مقاله راجع به کلاس های خودرویی کار کنین
    دوستان که چه چیزی سر در بیارن چه نه در افشانی میکنن بعضی ها
    حالا اگه شما این کارو بکنید حد اقلش اینه که میدونن میخوان درباره چه نوع خودرویی نظر بدن!

    1. شاهین

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام
      قبلا مطالب مبسوطی درباره ی کلاس بندی خودروها منتشر‌کردیم که میتونین تو آرشیو سایت مطالعه بفرمایین.
      بازهم اگه مطلبی بود حتما کار میکنیم.
      مخلصم

  7. ایمان

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    بهترین گرند تورر دنیا ??
    در قامت یک سوپر اسپرت ظاهر میشه
    ای کاش ۴۸۸ پیستا رو میبردن تا بفهمن پادشاه کیه

  8. جی کلاس مرسدس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (143 ديدگاه)

    واقعا تاز طراحی و استایل این مدل خوشم میاد خیلی خوشکله

  9. بهنام

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (491 ديدگاه)

    از دوستان انتظار داریم بعنوان یه دوستدار خودرو و علاقه مند به ماشین حداقل اینو بدونن، برای بدست آوردن حداقل زمان طی یک دور پیست توسط یک خودروی تولیدی به انبوهی از قطعات آیرودینامیک و تیونینگ زیر بندی و فنربندی یک خودرو نیازمنده که در اینجا مشخصه که یک خودروی استاندارد و البته یک گرند تورر سنگین بدون هیچ گونه دستکاری به پیست دارد شده و نباید انتظار زدن رکورد داشت. هر چند رکورد آن طبق گفته ی متن احساس برانگیز بود.

  10. ENZO

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    این ماشین gt است و برای پیست ساخته نشده
    ولی اگه تو درگ باشه خیلی ها رو جر میده مثل اونتادور هوراکان پرفورمانته

    1. joojoo

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (277 ديدگاه)

      بذار ببینیم جلوی SVJ با سی اسب کمتر چند مرده حلاجه…..

  11. ساسان

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    این رکورد برای یه خودروگرند تور که اولویتش راحتی و نرمی رانندگی درکنار سرعت هست خیلی خوبه.درضمن یکبار اینکار انجام شده بدون راننده تست شرکت وبه صورت غیر رسمی.بهتر بود پیستا رو میاورد تا812

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا