طرفداران فراری معتقدند دستکاری محصولات این شرکت توسط تیونرها کاری نابخشودنی است اما شرکتهایی همچون نوویتک سالهاست که با موفقیت این کار را انجام میدهند. جدیدترین پروژهی این تیونر آلمانی روی جانشین ۴۸۸ GTB یعنی F8 تریبوتو متمرکز بوده است. اگرچه ظاهر این خودرو تقریباً تغییری نکرده اما بهبودهای قابلتوجهی در بطن آن وجود دارد.
در آغاز باید گفت رینگهای کارخانه جای خود را به رینگهای بزرگتر تولید شده توسط ووسن دادهاند. این رینگها در جلو از نوع ۲۱ اینچی و در عقب ۲۲ اینچی هستند. همچنین ۷۲ طرح رنگی برای این رنگها وجود داشته و همچنین میتوان ظاهر پولیش خورده یا مات را سفارش داد.
تکمیل کننده رینگهای جدید سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر است که باعث شده این فراری حدود ۳۵ میلیمتر به زمین نزدیکتر شود. اگر مشتریان علاقهای به سیستم لیفت بخش جلو نداشته باشند میتوانند از خود نوویتک بخواهند که دماغه خودرو را ۴۰ میلیمتر بالا ببرد.
نوویتک همچنین سیستم اگزوز جدیدی برای این کوپه پرسرعت تولید کرده است. خروجیهای اگزوز نیز میتواند از جنس فولاد ضدزنگ یا فیبر کربن باشد. سیستم یاد شده را میتوان با مدیریت صدای الکتریکی هم سفارش داد که صدای بهتری تولید کرده و باعث کاهش دمای پیشرانه نیز میشود.
نهایتاً به بهترین بخش ماجرا یعنی قلب تپنده F8 تریبوتو میرسیم. پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی این خودرو هماکنون قدرت ۷۷۶ اسبی و گشتاور ۸۸۲ نیوتون متری دارد که بهبود ۶۶ اسبی و ۱۱۲ نیوتون متری را نسبت به قبل نشان میدهد. این خودرو هماکنون تنها در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد که دو دهم ثانیه سریعتر از مدل استاندارد است. سقف سرعت خودرو نیز از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت فراتر میرود.
نهایتاً باید گفت نوویتک اعلام کرده در حال کار روی یک کیت بدنه آئرودینامیک برای فراری F8 تریبوتو میباشد.
فريد
۲۱ خرداد ۱۳۹۹منم میخوام ?
Zonda R
۲۱ خرداد ۱۳۹۹چرا انقدر این محصولات جدید فراری دلچسب شدن
چه طراحیی چه مهندسیی ادم از دیدن عکساش سیر نمیشه
واقعا بزرگ دنیای اسپرت فراری هستش
Hamidreza
۲۱ خرداد ۱۳۹۹این f8 محشره! محشر!
فک کنم با تغییراتی که فراری داره انجام میده دیگه شاهد چنین چراغ جلو هایی نباشیم
اما به هر حال به بهترین روش کارش رو انجام میده
ایمان جباری
۲۱ خرداد ۱۳۹۹تیون های نوویتک حرف ندارن ??
خیلی شیک و با کلاس کار میکنه این تیونر آلمانی
F۸ تریبوتو همه رنگی بهش میاد مخصوصاً رنگ زرد
Hamidreza
۲۱ خرداد ۱۳۹۹نوویتک تیونر بزرگیه و با تیون این ماشین ریسک بزرگی کرده
نسخه معمولی این ماشین همش آتش میگرفت
اونایی که این ماشین تولید محدود رو میخرن خیلی باید حواسشون باشه
ممکنه سرمایشون در کسری از ثانیه دود شه بره هوا
هعی …
بالاخره نفهمیدیم نوویتک تیوناش حرف ندارن یا همش ریسک میکنه!
آقا ماشینای نوویتک مشکل دارن!
ایمان جباری
۲۱ خرداد ۱۳۹۹نوویتک تیونر بزرگیه دروغ نگفتم
با تیون هایپر کار آتشین سنا ریسک بزرگی کرد بازم دروغ نگفتم
حالا کجای حرفم برای شما نا مفهومه نمیدونم !!!!
* معنی آتشین یعنی ماشینی که خیلی آتش میگیره
Saeed
۲۲ خرداد ۱۳۹۹اونقدر که انواع و اقسام فراری 458 و F430 و F40 و کالیفرنیا آتیش گرفتن…تموم مدل های مک لارن آتیش نگرفته بود
آتش سوزی های مک لارن در برابر آتش سوزی های فراری مثل شوخیه
گرچه از کسی که میگه(از مک لارن برای چهارشنبه سوری میشه استفاده کرد)انتظار خیلی بالایی پیش نمیره
شوخی جرمی کلارکسون درمورد آتش سوزی های فراری هم یادتون نره
پ.ن:واقعا خیلی زیباست درست عین اون 488 پیستا که همین نوویتک تیون کرده بود
امیدوارم خودشو خوب نشون بده
Hamidreza
۲۱ خرداد ۱۳۹۹همین ماشین همین تیون همین رنگ!
واقعا این ماشین از 488 خیلی سر تره!
میشه گفت یه معجزس!
با این رینگا دیگه وحشتناک شده!
دوسش دارم
اما خب انگار این بار هم نوویتک اشتباه کرده! چون خیلی اشتباه میکنه!
(Saeed(peugeot
۲۱ خرداد ۱۳۹۹چقققققدر زیباست این ماشین .
Just bentley continental
۲۱ خرداد ۱۳۹۹واو مگه میشه عاشقش نبود
لامصب از نمای پشت ادمو دیوونه میکنه
Ali Keyhani
۲۱ خرداد ۱۳۹۹عکس اول فوق العادس❤
فکر نمیکردم با رنگ سفید هم اینجوری دلبری کنی
Farzad
۲۱ خرداد ۱۳۹۹واقعا هم گناه نابخشودنی هست ، چون دست بردن در یه اثر هنری به حساب میاد . طرف واقعا اگه عاشق فراری باشه هیچ وقت دست تیونر ها نمیده ماشینشو . نقطه قوت نویتک هم همینه ظاهر ماشینو تقریبا هیچ تغییری نمیده .
Hamidreza
۲۱ خرداد ۱۳۹۹صد در صد
واسه همینه عاشق این ماشینم!
بهنام
۲۱ خرداد ۱۳۹۹چیزی در خطوط طراحی و خم و فرودهای آیرودینامیک محصولات فراری هست که آدمو دیوونه میکنه. این جمله ای بود که چند روز پیش آزمایش کننده در وصف ایکس فایو ب ام و گفته بود و این همون چیزیه که منتقدا احساس میکنن در محصولات جدید ب ام و نیست. به هر شکل این مدل فراری یکی از بهترین ها و زیباترین هاست. بی شک
ایمان جباری
۲۱ خرداد ۱۳۹۹فراری به همه درس آیرودینامیک میده بدون اینکه کوچک ترین ضربه ای به زیبایی ماشین بخوره ؛ بسیار ساده و کارآمد
Hamidreza
۲۱ خرداد ۱۳۹۹بت شکن داریم چه بت شکنی! یه جوری بت میشکونه نشه جمعش کرد!
همه عزیزان که کنایه این دوستمون رو متوجه نشدن بدونن که منظورش مک لارن هست که از نظر ایشون با آئرودینامیک ظاهر ماشینا رو خراب میکنه
مک لارن پی وان و همینطور 720اس یکی از زیبا ترین خودرو های تاریخ هستند دوست عزیز الان انکار میکنه!
سنا از نظر شما زشته ولی هر چی باشه از خیلی ها زیبا تره
راستی
نظرت دربارع فراری f50 چیه؟! کلی میگم منظورم ظاهری و … نیست …. یه نظر کلی چطوره؟!
ایمان جباری
۲۲ خرداد ۱۳۹۹سه محصول مکلارن رو خیلی قبول دارم ( F۱ ، P۱ ، ۷۲۰S )
این حرف رو خیلی وقت پیش گفتم
ولی بقیه محصولاتش مثل سنا چنگی به دل نمیزنن
.
.
.
.
F۵۰ هم اسطوره دهه ۹۰ میلادی و یکی از Big۵ های فراری هست
Saeed
۲۲ خرداد ۱۳۹۹مک لارن تابحال ماشین ضعیفی نساخته
یادت باشه 600lt یه زمانی سریعترین ماشین پیست تاپ گیر بود….
MASIHA
۲۱ خرداد ۱۳۹۹تسلا مدل sp100d با f12 درگ داشته
فقط محو دو چیز شدم
شتاب مدل اس
نعره های f12
بنظرم فراری باید یه تغییراتی توی پیشرانه این ماشین ایجاد می کرد
Hamidreza
۲۱ خرداد ۱۳۹۹f12 واسه من اسطورس
به 90 درصد فراری ها ترجیح میدمش
مهدی
۲۲ خرداد ۱۳۹۹F12 ریت آف شده بعد شما میگی فراری یه تغییراتی تو موتورش بده!
MASIHA
۲۲ خرداد ۱۳۹۹سلام
منظورم رو بد رسوندم منظورم f8 هستش
تشکر
امیر
۲۴ خرداد ۱۳۹۹سلطانه