فراری تمامچرخ محرک FF مانند آن چیزی که اکثر مردم فکر میکنند یک فراری معمولی نیست. با طراحی شوتینگبریک و یک موتور پیچیده که قدرت را به هر ۴ چرخ میفرستد. در واقع این تنها محصول ساخته شدهٔ اسب رقصان میباشد که در آن کمتر از باقی محصولات، به عملی بودن آن توجه شده است. با اینکه سیستم تمام چرخ آن ممکن است برخی اتومبیلدوستان را کمی گیج کند، اما FF قرار نیست صحنه را ترک کند. FF همچنان در رأس رده اتومبیلهای تورینگ V12 موتور جلوی فراری مینشیند و سلسلهای که دو دهه بدون تغییر باقی مانده را حفظ میکند.
این گفتهها مقدمهای بر این بود تا بگوییم فیسلیفت فراری FF در راه است. معاونِ رئیس بخش بازاریابی فراری Enrico Galliera، در مصاحبهٔ اخیر خود با اتوبلاگ هند (Indian Auto Blog) این موضوع را تأیید کرده است. تغییرات این ماشین به احتمال زیاد، بیشتر در بخش ظاهری میباشند، همچنین یک نام جدید برای آن، تا بهروز بودن خودرو را دوچندان کند. اما در این میان چیزی که احتمالاً تغییر نخواهد کرد، سیستم انتقال قدرت خواهد بود. همینطور درحالیکه این خودروساز در برخی از مدلهای خود از موتورهای کوچک توربو شارژ v8 استفاده میکند، اما گزارش شده که دوباره در این مدل از V12 تنفس طبیعی استفاده خواهد کرد. که این موضوع به استراتژی فعلی فراری برمیگردد که در حال حاضر فقط بر روی V8ها از توربو استفاده میکند و فعلاً قلب V12 های این شرکت با نفسهای طبیعی میتپند.فراری نیز گفته است که برای موتور این ماشین گزینههای هیبریدی همچون چیزی که روی لافراری نصب است را مدنظر دارد، اما حقیقتاً برای گفتن اینکه FF برای موتور خود یکی از این بمبهای ساعتی را استفاده کند، زود است. گفتنی است، این موضوع هنوز نامعلوم است که موتور این ماشین از ۶.۲ لیتر کنونی فراتر میرود یا نه، اما به احتمال فراوان قدرت ماشین افزایش خواهد یافت. در حال حاضر FF توانایی تولید ۶۵۱ اسب بخار و ۵۰۴ پوند فوت (۶۸۳ نیوتون بر متر) را دارد، که این میزان قدرت و گشتاور برای رساندن این اسب افسارگسیخته از سکون به 100km/h در ۳.۷ ثانیه کافی میباشد. همچنین سرحد سرعت افاف 208mph یا 334km/h میباشد. قابل توجه است که FF وزنی حدود ۱۸۸۰ کیلوگرم دارد که از اسبهای سنگینوزن فراری محسوب میشود. اینطور که به نظر میرسد زمانبندی فراری برای جراحی صورت این اسب درست و دقیق میباشد، درست قبل از جدایی از فیات کرایسلر و تحولات سازمانیاش. سیاستهای فیات کرایسلر، فراری را در مسیری قرار داد تا این شرکت ایتالیایی تبار هر ساله یک مدل جدید یا یک آپدیت برای خودروهای خود ارائه دهد. روشی که فراری از گذشته تاکنون در آن ثابتقدم بوده و رعایت کرده. حال که فراری مدلهای کالیفرنیا و ۴۵۸ ایتالیا را به کالیفرنیا تی (California T) و ۴۸۸ GTB تبدیل کرده، FF تنها مدل باقی مانده خواهد بود که در نوبت دریافت آپدیت میباشد و این یعنی FF خودروی بعدی است که فیسلیفت خواهد شد.
منبع: digitaltrends
ali ayat
۱۴ آذر ۱۳۹۴این یه تنفس طبیعی در حد لامبو هست ولی خیلی ضعیف تر با گشتاور پایین مثلا صفر تا صد اصلا قابل قیاس نیست با لامبو ولی من یه چیز های عجیبی راجب این ماشین تو نسخه های قبلی شنیده بودم فک کنم گفته شده بود که دنده نهایی اون تو عقب ماشین یعنی دیفرانسیل هست که واقعا عجیب و غریب بود برام
bardia
۱۴ آذر ۱۳۹۴اتفاقا گشتاورش که با آوانتادور یکیه حتی با حجمه موتوره کمتر
قدرتشم واقعا 650 اسب واسه همچین ماشینی خیلی زیادیه،اگه کسی میخواد تند تر بره باید بره f12 بخره،این بدردش نمیخوره
ali ayat
۱۴ آذر ۱۳۹۴آون راحت به 760 نیوتون میرسه این 680 تاس
Carbonado Aventador
۱۴ آذر ۱۳۹۴آونتادور اس وی
740 اسب
700 نیوتون متر
1525 کیلوگرم
0-100=2.8
تاپ اسپید 355
Danial
۱۴ آذر ۱۳۹۴داداش شما حالا برای 0.7 ثانیه انقدر ناراحتی یجوری میگی قابل قیاس نیست هر کی ندون فک میکنه لامبو 0-100 رو تو 1ثانیه میزنه والا… بجاش این رو داشته باش که ماشین دراای توربو عمر مفید خیلی کمتری نسبت به انجین تنفس طبیعی داره این نکته خیلی مهمیه که ما هنوز فراری انزو هایی رو توی بازار میبینیم که انجینشون عین روز اول دارن کار میکنن… بعدشم هر شرکتی یک استانداردی داره درواقع میشه گفت امضای اون شرکت برای تولیداتش تفاوت های با دیگران باید داشته باشه اگر همه یک شکل بودن که فایده ای نداشت…
حسين
۱۴ آذر ۱۳۹۴درود. صادق جان بالاخره بعد از یه غیبت طولانی یه مطلب ازت دیدیم. باز هم در مورد فراری.
در پاسخ علی آقا باید بگم که لامبورگینی ماشینی برای رقابت با FF نداره. وزن بالای FF هم باعث کم بودن شتابش میشه. اصلی ترین رقیب این ماشین، بنتلی کانتیننتال GT هستش. این موتور V12 هم همونیه که روی لافراری اون قدرت و گشتاور رو تولید میکنه. در واقع خود کمپانی میدونه که برای هر مدلش چقدر قدرت و گشتاور در نظر بگیره.
در مورد سیستم انتقال قدرتش هم باید بگم این سیستم یکم پیجیده و گیج کنندس. طوری که میشه گفت دوتا گیربکس داره و با هم به صورت ترکیبی کار میکنن و قدرت به بین محور جلو و عقب تقسیم میکنن. یکم توضیحش سخته. دوستان اگه اطلاعات دقیق تر دارین دریغ نکنین.
صادق
۱۴ آذر ۱۳۹۴ارادت داش حسین
چیکار کنیم؟ چی بهتر از فراری؟؟
اومدم یه کامنت در جواب دوستمون بذارم که همه گفتنی ها رو گفتی دیگه
ارادت
صادق
۱۴ آذر ۱۳۹۴حسین گریبکس اف اف به قول بچه ها جالبه
البته بهتره بگم گریبکس هاش
ببین، دوتا گریبکس داره، یکی برای انتقال قدرت به محور جلو که ۲ سرعته هستش
یکی برای انتقال قدرت یه محور عقب که ۵ سرعته هستش
حالا خیلیا میدونن که اف اف تو دنده ۵، محور عقب میشه، چجوری؟
نسبت دنده ی گریبکسها باهم فرق دارن، دنده های گریبکس جلو، ۶درصد ازگریبکس عقب طولانی ترن
دنده ی ۱ جلو، میشه ۱و۲ عقب
دنده ی ۲ جلو میشه ۳و۴ عقب
ارادت
sina
۱۴ آذر ۱۳۹۴بقیه رو نمیدونم ولی من که خیلی خیلی دوستش دارم یه اف 12 برلینتایی که دودیفرانسیله و چهارنفرم به راحتی میتونن توش بشینن چیزی که اکثر سوپر کارها ندارن اسمش شده اف اف کم چیزی نیست…فکر نمیکنم بشه ازش نقصی گرفت قیافه این سری فراری ها اف اف .برلینتا.458 هم که عالین…
parsa
۱۴ تیر ۱۴۰۳داداش این ۴ تا صندلی داره سوپر اسپرت حساب نمیشه و جزو اسپر ها محسوب میشه ائدی هم تو مدل r8 براش صندلی عقب گذاشت تا اسپرت حساب بشه نیسان هم برای gtr این کارو کرد چون ماشینای اسپرت مالیات کمتری دارن
Carbonado Aventador
۱۴ آذر ۱۳۹۴داش علی…
شما داری اونتادور رو با یه ماشین چهارنفره سنگین وزن مقایسه میکنی؟
آخه این درسته؟
اصا نه دینامیک نه موتور نه هدف از ساختشون یکی نیست…!
پژمان
۱۴ آذر ۱۳۹۴فراری ff تنها فراری 4 نفره هستش درسته شتابش 3.7 اعلام شده اما چون 4 چرخ متحرک هستش شتاب خوبی داره چند تا درگ ازش دیدم که عملکرد خوبی داشته فراری اگه بخواد از سیستم چهارچرخ متحرک تو محصولاتش استفاده کنه شتابشون خیلی بیشتر میشه . چون گیربکس های ساخت فراری بی نظیر هستن لافراری و f12 و 458 و 488 و….. بدون سیستم awd همچین شتابی دارن فراری اگه از سیستم چهارچرخ متحرک استفاده کنه…………..
naseaferari
۱۴ آذر ۱۳۹۴اره کوکا حرف دل ماروزدی تا بعضی ازد وستان ندانسته نظر ندن
mds
۱۴ آذر ۱۳۹۴چیزی که فراریو نسب به بقیه سوپر اسپرتا متمایز میکنه روح فراری هست، چیزی که بقیه سوپر اسپرتا فاقد اون هستن و همینطور صدایی که ایجاد میکنه خیلی خاصه با آدم حرف میزنه، بنده خودم علاقه شدیدی به f12 دارم و اگر فرد ثروتمندی بودم اولین سوپر اسپرتی که میخردم قطعا اف 12 بود
F12
۱۸ آذر ۱۳۹۴mdsجان توخط آخردقیق حرف دلمو زدی.
KING 918
۱۴ آذر ۱۳۹۴خیلی خوشگله انصافا ……………
ولی با توجه به موتورش شتاب بالایی نداره …………….
صادق
۱۴ آذر ۱۳۹۴درود
به وزن خودرو هم دقت کنید
و اینکه برای یه همچین ماشینایی که جنبه ی خونوادگی دارن به اندازه ی یه خودرو در سطح لافراری بازده نمیگیرن ازش و هم از نظر ضریب تراکم و هم بازده نسبت به دور موتور در سطح پایین تری قرار میگیره ( که منطقی هم هست)
ارادت
KING 918
۱۴ آذر ۱۳۹۴فرمایش شما درست اما مگه پانامرا توربو اس هم خانوادگی نیس با 2 تن وزن و با اون همه امکانات عملکردش یه مقدار از این سریع تره با توجه به موتور ضعیف تری که نسبت به ff داره
ارادت خاص
صادق
۱۴ آذر ۱۳۹۴ببینید، توربو اس یه موتور ۴.۸ لیتری تویین توربو هست، ک چون موتور پرخوران هست، نسبت به این موتور ضعیف محسوب نمیشه
ضمن اینکه شتاب این ماشین فقط یک دهم با ff اختلاف داره که این اختلاف برتری محسوب نمیشه
و اینکه توربو اس حدود ۱۰۰۰rpm در گشتاور و چیزی حدود ۲۰۰۰rpm در قدرت پایین تر از اف اف قرار داره که به خاطر توربو هستش و همین موضوع تونسته حدود ۱۰۰ کیلو وزن رو جبران کنه
Rouzbeh
۱۴ آذر ۱۳۹۴دورود صادق جان. مطلب وقعا خوبی بود.♥فراری رو عشقه♥
صادق
۱۴ آذر ۱۳۹۴درود روزبه جان
لطف دارید شما، خوشحالم که استفاده کردی
احمد باقری
۱۴ آذر ۱۳۹۴عجب نمایی داره. محشره.
hossein
۱۴ آذر ۱۳۹۴در عجبم با اینهمه کارشناس فوق تخصص که میان از برترین محصولات دنیا ایرادهای بنی اسراییلی میگیرن چرا هنوز در ایران ماشینهایی با تکنولوژی سی سال قبل تولید میشه ؟؟؟
یه عده خوشحال دور هم جمع شدیم
enzo
۱۵ آذر ۱۳۹۴FF به همون اندازه که لازمه پرفورمنس داره
فراری اینو ساخت برای کسایی که دوس دارن همراه با اعضای خونوادشون تجربه سواری یه فراری رو داشته باشن
برا کسی که پرفورمنس FF راضیش نمیکنه گزینه F12 هم رو میزه