شاید باورتان نشود، ولی همین دو روز پیش (۷ فوریه ۲۰۱۶) یک دستگاه فِراری ۳۳۵ اسپورت اسکالیتی (۳۳۵ S) در حراجی Artcurial با قیمت ۳۷.۵ میلیون دلار (شامل هزینههای جانبی) آخرین چکشاش را خورد.
پاییز سال گذشته نیز یک دستگاه ۲۹۰ MM مدل ۱۹۵۶ که ذاتاً جد مدل مذکور بهحساب میآید و هدف تولدش در آغاز شرکت در مسابقات طاقتفرسای میله میلیا (Mille Miglia) ایتالیا بود، با بهای گزاف ۲۸ میلیون دلار تحویل مالک خوشاقبال جدیدش شد. در مقایسه شانهبهشانه، ۳۳۵ مدل ۱۹۵۷ شجرهنامه سنگینتری دارد که شامل حضور گسترده در مسابقات و سواری توسط رانندگان مشهور میشود. به همین دلیل نیز جایگاه خاصی برای کسب رکورد قیمت خودروهای کلاسیک دنیا داشت. اگرچه برچسب ۳۷.۵ میلیون دلاری همچنان نسبت به قلهی ۳۸ میلیون دلاری فِراری ۲۵۰ GTO در سال ۲۰۱۴ پایینتر میماند، اما دقت کنید که بهخودیخود گرانترین قیمت براساس یورو و پوند است!۱۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
naser ferari
۱۸ بهمن ۱۳۹۴حرف نداری فراری .تکی بخدا .احترام بگذارید
سعید
۱۸ بهمن ۱۳۹۴وی ادامه داد: شریک چهارم ایران خودرو شرکت ایتالیایی فیات است، مردم برای دریافت محصولات جدید ایران خودرو با مشارکت پژو می توانند از اسفند ۹۵ تا اردیبهشت ۹۶ این محصولات را با کف قیمت ۵۸ میلیون تومان تا حداکثر ۷۲ میلیون تومان خریداری کنند. پیش بینی میکنم خودروی ۳۰۱ با قیمت ۵۸ میلیون تومان، ۲۰۸ با قیمت ۶۸ میلیون تومان و ۲۰۰۸ با قیمت ۷۷ میلیون تومان عرضه شود، البته این قیمت در آینده نهایی خواهد شد.
(مدیر عامل ویران خودرو)
naser ferari
۱۸ بهمن ۱۳۹۴من یه سوال دارم چرا ماشینای دیگه اینجوری نیستند چرافراری .فک کنم فراری یه چیز دیگه است
hamid
۱۸ بهمن ۱۳۹۴دلیلش اینه که هیچی فراری نمیشه واقعا یه اثر هنریه اگه دقت کنید هیچ سوپر اسپرتی به اندازه ی فراری قیمت گذاری نمیشه و فقط کلیکسیون دارا نگهشون میدارن
تو برنامه تخت گاز همون فراری 250 رو اوردن جرمی کلارکسون گفت برنامه تخت گاز با اون همه سرمایه نمیتونه این ماشینو بیمه کنه از بس که قیمت ماشین بالا بود و جرمی با حسرت بهش نگاه کرد
در یک کلام فراری یه افسانس حالا هر مدلی از فراری بگیری انگار که پولت رو گذاشتی بانک و یه سرمایه گذاری کردی .
كاپيتاليسم
۱۸ بهمن ۱۳۹۴اینو به چشم خرید یه خودرو نبینید ، این در حقیقت سرمایه گذاری هست ، صاحب این ماشین میتونه 5 سال بعد با مبلغی بالاتر بفروشتش … در عین حال 5 سال هم با ماشین حال میکنه ، فقط برام سواله چرا نیم ملیون دیگه نداد تا لقب گرونترین ماشین خریداری شده رو بشکونه !
mohsen
۱۸ بهمن ۱۳۹۴لامصب ادم پول داشته باشه یه 50 تا فراری الان بخره نوه ها میشن مولتی میلیاردر
اشکان
۱۸ بهمن ۱۳۹۴یعنی از شمال تا جنوب ایرانو پراید بچینی بازم جا کم میاد……39 ملیون دلااار!!!!!
میلاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۴من متوجه نشدم اول مقاله گفته 37.5 میلیون یورو و درآخر مجله گفته برچسب 37.5 میلیون دلاری فرق این دوتا در هر صورتی 4 میلیون دلاره?
امین قوامصفری
۱۸ بهمن ۱۳۹۴اولی هم دلار بود، به اشتباه یورو تایپ شده بود که اصلاح شد.
king 918
۱۸ بهمن ۱۳۹۴39 میلیون دلار …………………….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اینقدر بدم میاد از این قیمت گذاری های بیخودی و از اون بدتر کسایی که میرن میخرن
کاری ندارم به اینکه این ماشین شاهکاره یا قهرمانه یا هرچی ولی این که 39 میلیون دلار قیمت گذاریش کنی دیگه ………
Hamid
۱۸ بهمن ۱۳۹۴حالا اگه پورشه اینقدر قیمت گذاری میشد کلی ازش تمجید میکردی.
king 918
۱۸ بهمن ۱۳۹۴نه حمید جان اتفاقا من از اون پورشه 12 میلیون دلاری که تو پدال هم هست همین نظرو دادم فرقی نمیکنه پورشه فراری یا … من اصولا با قیمت گذاری (توهمی )( وحشتناک) ( نجومی) ماشین های کلاسیک مخالفم ……..
احمد باقری
۱۸ بهمن ۱۳۹۴البته در این حراجیها، چون رقابت زیاده، هی قیمت بالا میره و به یه قیمت فضایی می رسه، در هر صورت، فراری یه چیز دیگه هست.
Archi KHAN
۱۸ بهمن ۱۳۹۴بیخود نیست که از قدیم گفتن :
” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “
moein
۱۸ بهمن ۱۳۹۴چرا نظرمو منتشر نکردی پدال جان
حقیقت تلخ بود
vahid956
۱۸ بهمن ۱۳۹۴آینه بغلشو بدن به من میلیاردر میشم فک کنم پونصد هزار دلاری میشه خخخ
علی
۵ فروردین ۱۳۹۵خریدارش لیومسی هستش.
علی
۶ فروردین ۱۳۹۵ولی هنوز گرانترین ماشین تاریخ نیست.دوسال پیش یک فراری250 GTO فروخته شد که قیمتش52 میلیون دلار بود.واقعا اینقدری که به فراری اهمیت میدن به هیچ شرکتی اهمیت نمیدن.