توسعه تکنولوژیهای مربوط به صنعت خودرو سرعت بسیار بالایی دارد به گونهای که سوپرکارهای چند سال قبل هماکنون از نظر عملکردی در برابر برخی هاچبک ها کم میآورند! هایپرکارهای هیبریدی نیز حریفانی از مدلهای سطح پایینتر مک لارن، پورشه و فراری را پیش روی خود میبینند.
به منظور آشنایی با برخی جنبههای مدل جدید ۸۱۲ سوپرفست، فراری کلیپهایی را از دینامیک، آئرودینامیک و البته پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی این خودرو منتشر کرده است.
این پیشرانه میتواند حداکثر قدرت ۷۸۹ اسب بخار را در دور ۸۵۰۰ و ۷۱۸ نیوتون متر گشتاور را در دور ۷ هزار تولید نماید. این میزان نیرو برای ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیهای کافی بوده و کسب حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت نیز برای خودرو میسر گردیده است.
812 سوپرفست همچنین به لطف استفاده از فرمان الکتریکی و فرمان پذیری چرخ های عقب از اجداد خود متمایز میشود. استفاده از این سیستم باعث میشود خودرو چابکتر از جی تی های ۱۲ سیلندر قبلی باشد و در سرعتهای بالاتر نیز پایداری بیشتری از خود نشان دهد.
فراری زمان طی یک دور فیورانو را برای ۸۱۲ سوپرفست اعلام نکرده اما این رکورد هر چقدر که باشد احتمالاً فاصلهای ۲ ثانیهای با لافراری خواهد داشت. حدس ما این است یک راننده ماهر میتواند با ۸۱۲ سوپرفست در جادههای پر پیچ و خم توانایی شاخوشانه کشیدن برای هایپرکارهای هیبریدی را داشته باشد.
امير علي
۲۵ تیر ۱۳۹۶ای دنیا????
Chevo
۲۵ تیر ۱۳۹۶تنها فراری که بیشتر از لامبورگینی ازش خوشم امد
Alireza.GT86
۲۶ تیر ۱۳۹۶منم همین نظرو داشتم ، البته درباره F12
سعید(تهران)
۲۵ تیر ۱۳۹۶جذابیت فراری فراتر از طرح بدنه و اعداد و ارقام موتوره، همیشه حس میکنی که زنده اس و نفس میکشه، نمیدونم چه جادوئیه، البته فکر میکنم این جادو توی مدلهای دوازده سیلندر بیشتره…
Ferrari
۲۵ تیر ۱۳۹۶موتور 12 سیلندر یکی از سنت های فراریه سنتی که از 1947 شروع شده و همچنان ادامه داره
h
۲۵ تیر ۱۳۹۶جالب اینجاست که هم یه سوپراسپورته هم صندق عقب بزرگی داره
با این طراحی و این موتور 12 سیلندر همه رو مجذوب خودش کرد-بهتر از این نمیشه
كوروش
۲۵ تیر ۱۳۹۶واقعا حیرت اور هست
یک نکته جالب رنو لاگونا کوپه در ایران هم فرمان پذیری چرخ عقب دارد واقعا هم در حرکت اگر دقت کنید به گلگیر تغییر کمی زاویه رو می بینید
فرشاد
۲۵ تیر ۱۳۹۶فراریهای جدید خیلی پیشرفت کردن اما هر چی فکرشو میکنم، مدلهای قبلی فراریتر بودن و صد البته دلبرتر!
من انزو رو به لافراری
۵۹۹ رو به F12 و ۸۱۲
599GTO رو به F12 TDF
F430 رو به ۴۵۸
F430 اسکودریا رو به ۴۵۸ اسپشیاله و ۴۸۸
ترجیح میدم.
Ahmad
۲۵ تیر ۱۳۹۶این نظر شخصی منه آقا فرشاد احتمالاً اون موقع یعنی حدود 10 سال پیش شما علاقه بیشتری به ماشینها داشتی و بیشتر خودتو درگیر عشق و علاقه ( نگاه کردن به عکسها و فیلمها )فراری میکردی.
من خودم این دوره رو گذروندم. اصلا وقتی یادش میوفتم یاد مدلهای قدیمی فراری حس نوستالژی و دوست داشتنی بهم دست میده.ولی نمی تونم بگم مثلا f430 از 458 بهتره چون واقعا بهتر نیست.
فرشاد
۲۶ تیر ۱۳۹۶من قبلا نویسنده، عکاس و خبرنگار تخصصی حوزه خودرو در نشریه خودرو امروز، وبلاگ شخصیم اتوبلاگ، سایت گذرموقت، سایت عصر خودرو و. . . بودم.
Saied
۲۵ تیر ۱۳۹۶درسته فراری واقعا عالیه ولی به نظر من میشه با با ۹۱۱ gt 2018 پا به پایه این ماشین رفت. و پوزشو زِد.
Kamran
۲۵ تیر ۱۳۹۶خدایی به نام فراری
ـ
با اختلاف بسیار زیادی برترین اسپرت ساز تاریخه
Khosrow
۲۵ تیر ۱۳۹۶توی این ماشین معرکه س / خیلی معرکه س / نیست رو دستش / نفس بند میاد ..