شاید این رقابت چیزی که همگان برای اسب بیافسار مارانللو میپسندند نباشد، اما همین که دستوپنجهای با قلدر آلمانیتبار نرم کند نیز بهخودیخود صحنههای جالبی را خلق خواهد کرد.
گرچه جایگزینی V8 تنفس طبیعی بیمهابای ۴۵۸ با نمونه توربوی دوقلو و پاکتر ۳۹۰۲ سیسی به مذاق عدهای از فداییان صاحب مارانللو (ازجمله خود نگارنده) زیاد هم خوش نیامد، اما از طرفی نمیتوان اهمیت موضوع را بهعنوان بازگشت توربوشارژر به کالبد اسبها پس از چند دهه (اتمام تولید مدل افسانهای F40) و آغاز خیز جدیدی از جانب فِراری، نادیده گرفت!
پورشه در سریعترین گونهی ۹۱۱ به معنی واقعی، یک ماشینِ بالِستیک ساخته است که به کمک سامانه چهارچرخ متحرک هوشمند و قلب ۶ سیلندر (تخت) توربوشارژ شده در عقب خود ۵۸۰ اسب بخار (580ps) تولید میکند تا با استفاده از بعضی از شگفتانگیزترین فناوریهای روز خودرو آسفالتِ زیرش را ذوب کند.
488 GTB در ۳ ثانیه به ۱۰۰کیلومتر در ساعت میرسد و میتواند بدون وقفه در ثانیهی ۸.۳ مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را لمس کند. تمامی اینها حاصل آخرین دستاوردهای کمپانی در بحث هواسُری (آیرودینامیک) و مدیریت پیشرانه است که چسبندگی و حس بینظیر سواری را برای هر شرایطی تضمین میکنند.
باهم به تماشا مینشینیم. [دانلود ویدئو]
منبع: carscoops
asa
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵من که با فراری بیشتر حال میکنم .
moein
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵قیافه فرای
انجین و سیستم پورشه
باهم تلفیق بشن چی می شه
همون طور که گفتم ظاهر فرایی خیلی خوبه و سیستم پورشه کاملا بی نقص
Pagani
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵سیستم و انجین فراری انقد کامل هست که هیچ نیازی به پورش نداره.
moein
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵اون که صد درصد
ارش
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵فراری رو عشقه
حبیب
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵فراری +
پورشه-
Carbonado Aventador
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵جفتش جفتش
نمیدونم چرا از رونمایی تا به الان نتونستم با نمای جلوی 488 ارتباط برقرار کنم!!!!
ولی حالا مقایسه تماما درستی هم نیست
چون 488 قدرتش 640 و پورش 580 هستش!
اختلاف واحد خیلی چشم گیره!!!!
Maysam..laferrari
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵منم احساسم اینه که نمای جلوی 488 یذره بی روح طراحی شده
بنظرت وقتش نیست فراری یه 4WD تو این رنج تولید کنه؟!
king 918
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵پدال جان 911 توربو اس 572 اسب قدرت داره نه 527 اسب لطفا اصلاح کنید ……
البته من فکر میکنم توربو اس نباید مقایسه میشد بلکه جی تی 3 یا 911 ار هم کفایت میکرد..
rasa
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵بله حتی پانامرا هم کفایت میکنه D:
مرد حسابی چی داری برا خودت می بافی ؟؟
king 918
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز 911 gt3یکی از قدرتمند ترین های سری 911 است که 3.3 ثانیه داره و از عملکرد فرق چندانی با توربو اس نداره و قیمتش هم تنها 20 هزار دلار کمتر از توربو اس هستش و همچنین 911R
بدنیست قبل از جبهه گرفتن قدری تحقیق کنید ………..
درضمن پانامرا توربواس هم فوق العاده قدرتمند و سریعه وبا 2 تن وزن و انبوهی ازتجهیزات و امکانات شتاب 3.5 ثانیه داره میتونید بررسی هاشو در اپارات ببینید ..
rasa
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵یعنی شتاب 3.7 ثانیه با 2.8 تفاوت زیادی نداره؟؟
خوی من خودم اگه بخوام 911 بگیرم ( تو گیم نت سر کنسول ) :D توربو اس رو نمی گیرم gt3 رو ترجیح میدم
ولی قبول کنیم که 911 با 488 قابل مقایسه نیست نه به دلیل فنی به دلیل خاص بودن و روح و حسی که ماشین داره
PAGANI
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ITALY
ITALY
ITALY
ITALY
LAMBORGHINI
FERRARI
MASERATI
PAGANI
امروز چه روز خوبیه این از فراری اینم پاگانی:
http://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D9%BE%D8%A7%DA%86%D9%90%D8%AA%D9%88-%D8%AA%D9%90%D9%85%D9%BE%D9%90%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C/
از لامبو و مزراتی هم مطلب بذارید که کامل شه…….
ایول آقای قوام صفری یعنی آووردیمون!!!!!
Carbonado Aventador
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵خب 572hp معادل 580ps
تو خود متن هم اشاره شد دیگه!!!
الان مثلا هوراکان
602hp 610ps
ps هم مثل hp یه واحد اندازه گیریه که اختلاف های جزئی ای با هم دارن!
خسته شده
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵پورشه +
فراری –
!
Pooya_SK
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵فکر کنم قبلا هم گفتم دقیقا یادم نمیاد، وقتی پول یه سوپر اسپرت رو داری پس پول چند تا دیگه اش رو هم داری.
پس انتخاب من هر دوتاشونه
بهنام طیبی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵اوه اوه اوه این مقاله خوراک بررسی تعداد زیادی از کاربران پدال.بیاید دیگه
اینجا هم فراری طرفدار داره و هم پورشه
Das Beste Oder Nichts
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵این کوچولوی آلمانی با موتور 6 سیلندر تختش پشت بیشتر از سوپراسپرت ها رو به خاک میرسونه. آفرین به فولکس واگن. البته منکر مهندسی خارق العاده ی شرکت های دیگه مثل فراری نیستم.
حسين
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵درود. آفرین به فولکس؟؟ ببخشید کجای پورشه رو فولکس طراحی کرده؟؟ جبهه گیری نمیکنما، اگه چیزی هست لطفا بفرمایید!
Das Beste Oder Nichts
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵صرفا این که بیشتر از نصف (50.1%)سهم فولکس واگن AG متعلق به پورشه هست و از طرف دیگه پورشه مهم ترین زیر مجموعه ی این گروه بزرگ هست. یه جورایی پورشه تو فولکس واگن مثل صاحب خونس.
من به شخصه بیشتر از همه عاشق گاو های بولونیا هستم ولی نسبت به پورشه احترام خاصی قائلم. به خاطر مهندسی بی بدیل و نواوری های این گروه.
فقط انگلستان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا هم پورشه وهم فراری خیلی عالی کار می کنن به خصوص از نظر شتاب از امین قوام صفری هم تشکر می کنم بابت متن
بهنام طیبی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵هردو خودروساز در تخصص خودشون عالی هستن
فقط انگلستان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵لایک داری اقا بهنام خوشم میاد طرفدار همه کشور ها هستی
بهنام طیبی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵فدات شم سلطان انگلستان.من طرفدار خودروسازان قدر و غول هستم که هم پورشه بی نظیر هم فراری که عاشق صدای موتورش هستم
ehsan
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵نمیدونم چرا ولی . پورشه
Rouzbeh
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵بدون شک فراری .
از اون ظاهر تکراری 911 بدم میاد
علي رضا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵هر دو شون عالین..
911 چسبندگی وحشتناکی داره و فراری حس و روح خاص خودشو داره.
great britain
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵دمه هردوتاشون گرم.
برنده نهایی از نظر من:
هردو.
ولی نمیدونم چرا پورشه یه جوری نگاه میکنه که انگار به من میگه بگو من!!!!!!!
1A1
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵فراری 458 که در قله بود 488 که جاش تو ابرهاست???
شایان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵فراری طراحیه جالبی داره ولی من پورشه انتخابمه
حمید
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵متاسقم برای کشوری که به جای آیرودینامیک از لغت هواسری استفاده می کنه.
باید از این خراب شده رفت
احمد باقری
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵من، فراری رو خیلی خیلی بیشتر می پسندم.
Archi KHAN
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵نه میتونم لایک بدم ، نه دیسلایک !
اینجاست که باید گفت :
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “
Hamid
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵فراری یه چیز دیگه اس
1. قدرت و شتاب عالی
2. هندلینگ بی نظیر
2.استایل و طراحی زیبا
3. صدای وحشتناک
4. ارزش کلکسیونی
پورشه فقط تو مورد اول دوم میتونه با فراری رقابت کنه.
Pooyan
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵نمیدونم چرا کابین پورشه انقد تکون میخورد و تق تق میکرد?؟ ولی خب وقتی آدم یه فراری رو میبینه انگار روحشو جلا دادن! ولی پورشه واسه استفاده ی روزانه بهتره و حداقل چار نفرو میتونه جا به جا کنه!
ولی روح فراری…?
امیر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵فراری یه اسمه.اصلا ارزش پولی که میدی رو نداره.برندی که هم از رقیب خود لامبورگینی پایین تر است هم در این رقابت از پورشه .یکم فکر کنید.توی فراری مسابقه ای است و توی پورشه لوکس.سواری پورشه خیلی راحت تر است.در عین حال می تونید با اون شتاب 2.9 را ثبت کنید که 0.1 ثانیه سریعتر از 488 است.سرعت 911 برابر با 333 کیلومتر بر ساعت در حالی که 488 سیصد و سی کیلومتر بر ساعته.حالا طرفدارای یک اسم!چی دارید برای گفتن؟
صادق
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا دیگه الان طرفدارای فراری رو با این کامنتت ضربه فنی کردی…!!!
.
بهتره قبل از اینکه طرفدارای بیشتری رو ضربه فنی کنی، از سردبیر بخوای کامنتت رو حذف کنه، چون واقعا هممون ترسیدیم!
.
شما یه لطفی بکنید بگید با یک دهم ثانیه سریعتر شتاب گرفتن کجا میخواید برید؟؟؟
ضمنا شتاب 0-96 فراری 488 طبق اعلام کارخونه کمتر از 3 هستش
و ضمن اینکه باز هم طبق اعلام کارخونه سرعت 488 بیش از 330 هستش
و ضمنا بهتره بدونید که داخل فراری رو بزرگترین مبلمان سازی اروپا چرم دوزری میکنه و همینطور از مرغوب ترین فیبر کربن برای ساختش استفاده شده
.
اگر اهل مجله خوندن بودید، و تست 458 توسط مجله ماشین رو خونده بودید میدید که گفته بود این ماشین از خیلی از سوپر اسپرتی ها راحت تره و برای رانندگی روزمره هم مناسبه
و در آخر بدونید حتما چیزی داره که اسمش درومده، اسم یه شرکت بیخودی در نمیاد که بعدا ازش سود به دست بیاره
اگه اسم همینطور الکی در میومد، الان ایران خودرو و امثالهم خدای اسم و رسم بودن!
امیر
۱ خرداد ۱۳۹۵آقا صادق . من منظورم این بود که در عین حال می تونید با پورشه یک سواری شهری و سوپر اسپرتی رو تجربیه کنید.آقای طرفدار فراری ، کی گفته صفر تا صد 488 زیر 3 ثانیه است ، کی گفته سرعتش بیش از 330 کیلومتره ، کی گفته رانندگی با 488 در سرعت های پایین راحته؟
در ضمن علت اینکه پی وان می تونه لافراری رو شکست بده فقط تفاوت های 0.1 ثانیه ای اون با لافراری است.
شما که ادعات میشه مجله میخونی به اینم فکر کن که 488 چه قدر بنزین میخوره و قیمتش چه قدره . همینطور تو اسم خودتان باقی بمونید. یاد بگیرید با دلیل بگید چرا فراری خوبه نه اینکه چون خوب بوده یه اسم داره.
صادق
۱۵ خرداد ۱۳۹۵آقا امیر، شما جواب کامنت من رو دادید، لااقل کامنت من رو هم میخوندید…!!!!!
در مورد سرعت که کی گفته بیش از 330 است، خود کارخونه اعلام کرده و دقیقادر سایت فراری به شکل زیر نوشته شده:
Maximum Speed >330 km/h (205 mph)
(به اون علامت بزرگتر دقت کنید — دوست داشتید توی سایت فراری هم می تونید ببینید)
در مورد شتاب هم، لطفا یکم دقیق تر بخون دوست عزیز، گفتم 0-96 که حدود 2.9 ثانیه است.
در مورد راحتی باید بگم که مجلات این موارد رو در مورد 458 (بازم دقت نکردی) تایید کردن، وقتی نسل قبلش این موضوع رو تایید کرده، نسل جدیدش اگه بهتر نباشه، حداقل بدتر نیست
در مورد پی1 و لافراری هم درسته توی مسیر مستقیم پی1 بعضی تست ها رو برده ولی توی پیست و تایم لپ همچین بهتر از لافراری هم نبوده ….!!
ضمنا، دیگه هرچی ادعا کردن داشته باشه، مجله خوندن ادعا کردن نداره…. ًًً!!!!!!!!! حرفایی میزنیدا….
داروين
۵ تیر ۱۳۹۵911 توى 2.8 ثانیه به 100 مى رسههههههههههه
یعنى 0.3 ثانیه کمتر از ویرون !!!!!!!
کسی مىدونه 918 تو چند ثانیه به 100 کیلومتر مى رسه؟؟؟؟
Saied
۱۵ شهریور ۱۳۹۵بعضی از ماشینا بد عکسه . پورشه هم جزو اون دسته هستش. ولی واقعا خیلی از نزدیک خوشگله.
حسن
۲۴ فروردین ۱۳۹۶پورشه هم از فراری سنگین تره هم قدرتش کمتره و هم چنین گیربکسش خیلی خیلی از فراری سبک تر هست با این حال واقعا عملکردش قابل تحسینه فراری بیشتر نون گیربکس سنگینشو میخوره حتی 458 ک رقیبش گالاردو 570 بود باز به وسیله پوئن گیربکسش میتونس باش رقابت کنه کلا فراری انجینش با اینک اسب بخارش نسبت به حجمش خوبه ولی واقعا انجیناش در عمل کندن