پورشهفراری

فِراری 488 GTB رخ‌دررخ پورشه 911 توربو S

شاید این رقابت چیزی که همگان برای اسب بی‌افسار مارانللو می‌پسندند نباشد، اما همین که دست‌وپنجه‌ای با قلدر آلمانی‌تبار نرم کند نیز به‌خودی‌خود صحنه‌های جالبی را خلق خواهد کرد.

Ferrari-488-GTB-vs-Porsche-911-Turbo-S-02
گرچه جایگزینی V8 تنفس طبیعی بی‌مهابای ۴۵۸ با نمونه توربوی دوقلو و پاک‌تر ۳۹۰۲ سی‌سی به مذاق عده‌ای از فداییان صاحب مارانللو (ازجمله خود نگارنده) زیاد هم خوش نیامد، اما از طرفی نمی‌توان اهمیت موضوع را به‌عنوان بازگشت توربوشارژر به کالبد اسب‌ها پس از چند دهه (اتمام تولید مدل افسانه‌ای F40) و آغاز خیز جدیدی از جانب فِراری، نادیده گرفت!

Ferrari-488-GTB-vs-Porsche-911-Turbo-S
پورشه در سریع‌ترین گونه‌ی ۹۱۱ به معنی واقعی، یک ماشینِ بالِستیک ساخته است که به کمک سامانه چهارچرخ متحرک هوشمند و قلب ۶ سیلندر (تخت) توربوشارژ شده در عقب خود ۵۸۰ اسب بخار (580ps) تولید می‌کند تا با استفاده از بعضی از شگفت‌انگیزترین فناوری‌های روز خودرو آسفالتِ زیرش را ذوب کند.

ferrari-488-gtb-vs-porsche-911-turbo-s-the-battle-of-the-turbocharged-supercar
488 GTB در ۳ ثانیه به ۱۰۰کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند بدون وقفه در ثانیه‌ی ۸.۳ مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را لمس کند. تمامی این‌ها حاصل آخرین دستاوردهای کمپانی در بحث هواسُری (آیرودینامیک) و مدیریت پیشرانه است که چسبندگی و حس بی‌نظیر سواری را برای هر شرایطی تضمین می‌کنند.

فیلمی که در انتهای نوشتار می‌بینید آزمایشی است که اخیراً توسط رانندگان مجله معروف اتواِکسپرس در انگستان صورت گرفته است. برنده نهایی نه‌تنها همیشه به‌طرز مَغزکُشی سریع است، بلکه می‌تواند برای رفت‌وآمدهای روزمره نیز بسیار مناسب باشد و به قول جِیمز دیسدِیل (James Disdale) “زیر پوستتان برود”.
باهم به تماشا می‌نشینیم. [دانلود ویدئو]

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. asa

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    من که با فراری بیشتر حال میکنم .

    1. moein

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      قیافه فرای
      انجین و سیستم پورشه
      باهم تلفیق بشن چی می شه
      همون طور که گفتم ظاهر فرایی خیلی خوبه و سیستم پورشه کاملا بی نقص

      1. Pagani

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        سیستم و انجین فراری انقد کامل هست که هیچ نیازی به پورش نداره.

        1. moein

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (856 ديدگاه)

          اون که صد درصد

    2. ارش

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (72 ديدگاه)

      فراری رو عشقه

  2. حبیب

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    فراری +
    پورشه-

    1. Carbonado Aventador

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      جفتش جفتش

      نمیدونم چرا از رونمایی تا به الان نتونستم با نمای جلوی 488 ارتباط برقرار کنم!!!!
      ولی حالا مقایسه تماما درستی هم نیست
      چون 488 قدرتش 640 و پورش 580 هستش!
      اختلاف واحد خیلی چشم گیره!!!!

      1. Maysam..laferrari

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        منم احساسم اینه که نمای جلوی 488 یذره بی روح طراحی شده
        بنظرت وقتش نیست فراری یه 4WD تو این رنج تولید کنه؟!

  3. king 918

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    پدال جان 911 توربو اس 572 اسب قدرت داره نه 527 اسب لطفا اصلاح کنید ……

    البته من فکر میکنم توربو اس نباید مقایسه میشد بلکه جی تی 3 یا 911 ار هم کفایت میکرد..

    1. rasa

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (85 ديدگاه)

      بله حتی پانامرا هم کفایت میکنه D:
      مرد حسابی چی داری برا خودت می بافی ؟؟

      1. king 918

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        دوست عزیز 911 gt3یکی از قدرتمند ترین های سری 911 است که 3.3 ثانیه داره و از عملکرد فرق چندانی با توربو اس نداره و قیمتش هم تنها 20 هزار دلار کمتر از توربو اس هستش و همچنین 911R
        بدنیست قبل از جبهه گرفتن قدری تحقیق کنید ………..
        درضمن پانامرا توربواس هم فوق العاده قدرتمند و سریعه وبا 2 تن وزن و انبوهی ازتجهیزات و امکانات شتاب 3.5 ثانیه داره میتونید بررسی هاشو در اپارات ببینید ..

        1. rasa

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (85 ديدگاه)

          یعنی شتاب 3.7 ثانیه با 2.8 تفاوت زیادی نداره؟؟
          خوی من خودم اگه بخوام 911 بگیرم ( تو گیم نت سر کنسول ) :D توربو اس رو نمی گیرم gt3 رو ترجیح میدم
          ولی قبول کنیم که 911 با 488 قابل مقایسه نیست نه به دلیل فنی به دلیل خاص بودن و روح و حسی که ماشین داره

    2. PAGANI

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      ITALY
      ITALY
      ITALY
      ITALY
      LAMBORGHINI
      FERRARI
      MASERATI
      PAGANI

      امروز چه روز خوبیه این از فراری اینم پاگانی:
      http://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D9%BE%D8%A7%DA%86%D9%90%D8%AA%D9%88-%D8%AA%D9%90%D9%85%D9%BE%D9%90%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C/

      از لامبو و مزراتی هم مطلب بذارید که کامل شه…….
      ایول آقای قوام صفری یعنی آووردیمون!!!!!

    3. Carbonado Aventador

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      خب 572hp معادل 580ps
      تو خود متن هم اشاره شد دیگه!!!
      الان مثلا هوراکان
      602hp 610ps
      ps هم مثل hp یه واحد اندازه گیریه که اختلاف های جزئی ای با هم دارن!

  4. خسته شده

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    پورشه +
    فراری –
    !

  5. Pooya_SK

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    فکر کنم قبلا هم گفتم دقیقا یادم نمیاد، وقتی پول یه سوپر اسپرت رو داری پس پول چند تا دیگه اش رو هم داری.
    پس انتخاب من هر دوتاشونه

  6. بهنام طیبی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    اوه اوه اوه این مقاله خوراک بررسی تعداد زیادی از کاربران پدال.بیاید دیگه
    اینجا هم فراری طرفدار داره و هم پورشه

  7. Das Beste Oder Nichts

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    این کوچولوی آلمانی با موتور 6 سیلندر تختش پشت بیشتر از سوپراسپرت ها رو به خاک میرسونه. آفرین به فولکس واگن. البته منکر مهندسی خارق العاده ی شرکت های دیگه مثل فراری نیستم.

    1. حسين

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. آفرین به فولکس؟؟ ببخشید کجای پورشه رو فولکس طراحی کرده؟؟ جبهه گیری نمیکنما، اگه چیزی هست لطفا بفرمایید!

      1. Das Beste Oder Nichts

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        صرفا این که بیشتر از نصف (50.1%)سهم فولکس واگن AG متعلق به پورشه هست و از طرف دیگه پورشه مهم ترین زیر مجموعه ی این گروه بزرگ هست. یه جورایی پورشه تو فولکس واگن مثل صاحب خونس.
        من به شخصه بیشتر از همه عاشق گاو های بولونیا هستم ولی نسبت به پورشه احترام خاصی قائلم. به خاطر مهندسی بی بدیل و نواوری های این گروه.

  8. فقط انگلستان

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    واقعا هم پورشه وهم فراری خیلی عالی کار می کنن به خصوص از نظر شتاب از امین قوام صفری هم تشکر می کنم بابت متن

  9. بهنام طیبی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    هردو خودروساز در تخصص خودشون عالی هستن

  10. فقط انگلستان

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    لایک داری اقا بهنام خوشم میاد طرفدار همه کشور ها هستی

    1. بهنام طیبی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      فدات شم سلطان انگلستان.من طرفدار خودروسازان قدر و غول هستم که هم پورشه بی نظیر هم فراری که عاشق صدای موتورش هستم

  11. ehsan

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی . پورشه

  12. Rouzbeh

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    بدون شک فراری .
    از اون ظاهر تکراری 911 بدم میاد

  13. علي رضا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (229 ديدگاه)

    هر دو شون عالین..
    911 چسبندگی وحشتناکی داره و فراری حس و روح خاص خودشو داره.

  14. great britain

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    دمه هردوتاشون گرم.
    برنده نهایی از نظر من:
    هردو.
    ولی نمیدونم چرا پورشه یه جوری نگاه میکنه که انگار به من میگه بگو من!!!!!!!

  15. 1A1

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    فراری 458 که در قله بود 488 که جاش تو ابرهاست???

  16. شایان

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    فراری طراحیه جالبی داره ولی من پورشه انتخابمه

  17. حمید

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    متاسقم برای کشوری که به جای آیرودینامیک از لغت هواسری استفاده می کنه.
    باید از این خراب شده رفت

  18. احمد باقری

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    من، فراری رو خیلی خیلی بیشتر می پسندم.

  19. Archi KHAN

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    نه میتونم لایک بدم ، نه دیسلایک !

    اینجاست که باید گفت :
    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

  20. Hamid

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    فراری یه چیز دیگه اس
    1. قدرت و شتاب عالی
    2. هندلینگ بی نظیر
    2.استایل و طراحی زیبا
    3. صدای وحشتناک
    4. ارزش کلکسیونی
    پورشه فقط تو مورد اول دوم میتونه با فراری رقابت کنه.

  21. Pooyan

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    نمیدونم چرا کابین پورشه انقد تکون میخورد و تق تق میکرد?؟ ولی خب وقتی آدم یه فراری رو میبینه انگار روحشو جلا دادن! ولی پورشه واسه استفاده ی روزانه بهتره و حداقل چار نفرو میتونه جا به جا کنه!
    ولی روح فراری…?

  22. امیر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1769 ديدگاه)

    فراری یه اسمه.اصلا ارزش پولی که میدی رو نداره.برندی که هم از رقیب خود لامبورگینی پایین تر است هم در این رقابت از پورشه .یکم فکر کنید.توی فراری مسابقه ای است و توی پورشه لوکس.سواری پورشه خیلی راحت تر است.در عین حال می تونید با اون شتاب 2.9 را ثبت کنید که 0.1 ثانیه سریعتر از 488 است.سرعت 911 برابر با 333 کیلومتر بر ساعت در حالی که 488 سیصد و سی کیلومتر بر ساعته.حالا طرفدارای یک اسم!چی دارید برای گفتن؟

    1. صادق

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2121 ديدگاه)

      واقعا دیگه الان طرفدارای فراری رو با این کامنتت ضربه فنی کردی…!!!
      .
      بهتره قبل از اینکه طرفدارای بیشتری رو ضربه فنی کنی، از سردبیر بخوای کامنتت رو حذف کنه، چون واقعا هممون ترسیدیم!
      .
      شما یه لطفی بکنید بگید با یک دهم ثانیه سریعتر شتاب گرفتن کجا میخواید برید؟؟؟
      ضمنا شتاب 0-96 فراری 488 طبق اعلام کارخونه کمتر از 3 هستش
      و ضمن اینکه باز هم طبق اعلام کارخونه سرعت 488 بیش از 330 هستش
      و ضمنا بهتره بدونید که داخل فراری رو بزرگترین مبلمان سازی اروپا چرم دوزری میکنه و همینطور از مرغوب ترین فیبر کربن برای ساختش استفاده شده
      .
      اگر اهل مجله خوندن بودید، و تست 458 توسط مجله ماشین رو خونده بودید میدید که گفته بود این ماشین از خیلی از سوپر اسپرتی ها راحت تره و برای رانندگی روزمره هم مناسبه

      و در آخر بدونید حتما چیزی داره که اسمش درومده، اسم یه شرکت بیخودی در نمیاد که بعدا ازش سود به دست بیاره
      اگه اسم همینطور الکی در میومد، الان ایران خودرو و امثالهم خدای اسم و رسم بودن!

      1. امیر

        ۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1769 ديدگاه)

        آقا صادق . من منظورم این بود که در عین حال می تونید با پورشه یک سواری شهری و سوپر اسپرتی رو تجربیه کنید.آقای طرفدار فراری ، کی گفته صفر تا صد 488 زیر 3 ثانیه است ، کی گفته سرعتش بیش از 330 کیلومتره ، کی گفته رانندگی با 488 در سرعت های پایین راحته؟
        در ضمن علت اینکه پی وان می تونه لافراری رو شکست بده فقط تفاوت های 0.1 ثانیه ای اون با لافراری است.
        شما که ادعات میشه مجله میخونی به اینم فکر کن که 488 چه قدر بنزین میخوره و قیمتش چه قدره . همینطور تو اسم خودتان باقی بمونید. یاد بگیرید با دلیل بگید چرا فراری خوبه نه اینکه چون خوب بوده یه اسم داره.

        1. صادق

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2121 ديدگاه)

          آقا امیر، شما جواب کامنت من رو دادید، لااقل کامنت من رو هم میخوندید…!!!!!
          در مورد سرعت که کی گفته بیش از 330 است، خود کارخونه اعلام کرده و دقیقادر سایت فراری به شکل زیر نوشته شده:
          Maximum Speed >330 km/h (205 mph)
          (به اون علامت بزرگتر دقت کنید — دوست داشتید توی سایت فراری هم می تونید ببینید)
          در مورد شتاب هم، لطفا یکم دقیق تر بخون دوست عزیز، گفتم 0-96 که حدود 2.9 ثانیه است.
          در مورد راحتی باید بگم که مجلات این موارد رو در مورد 458 (بازم دقت نکردی) تایید کردن، وقتی نسل قبلش این موضوع رو تایید کرده، نسل جدیدش اگه بهتر نباشه، حداقل بدتر نیست
          در مورد پی1 و لافراری هم درسته توی مسیر مستقیم پی1 بعضی تست ها رو برده ولی توی پیست و تایم لپ همچین بهتر از لافراری هم نبوده ….!!
          ضمنا، دیگه هرچی ادعا کردن داشته باشه، مجله خوندن ادعا کردن نداره…. ًًً!!!!!!!!! حرفایی میزنیدا….

  23. داروين

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    911 توى 2.8 ثانیه به 100 مى رسههههههههههه
    یعنى 0.3 ثانیه کمتر از ویرون !!!!!!!
    کسی مىدونه 918 تو چند ثانیه به 100 کیلومتر مى رسه؟؟؟؟

  24. Saied

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    بعضی از ماشینا بد عکسه . پورشه هم جزو اون دسته هستش. ولی واقعا خیلی از نزدیک خوشگله.

  25. حسن

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پورشه هم از فراری سنگین تره هم قدرتش کمتره و هم چنین گیربکسش خیلی خیلی از فراری سبک تر هست با این حال واقعا عملکردش قابل تحسینه فراری بیشتر نون گیربکس سنگینشو میخوره حتی 458 ک رقیبش گالاردو 570 بود باز به وسیله پوئن گیربکسش میتونس باش رقابت کنه کلا فراری انجینش با اینک اسب بخارش نسبت به حجمش خوبه ولی واقعا انجیناش در عمل کندن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا