سوپراسپرتها همواره جذابترین خودروهای دنیا بودهاند و تقریباً همهٔ علاقهمندان به خودرو آرزو دارند بتوانند یک سوپراسپرت داشته باشند؛ اما این خودروها قیمتهای بسیار بالایی دارند و بخش عمدهای از جوامع از توانایی خرید آنها برخوردار نیستند؛ اما برای اقشار متوسطی که خواهان یک سوپراسپرت هستند راهحل وسوسهکنندهای وجود دارد که آن نمونههای کارکرده و دستدوم است. این روزها در بین خودروهای دستدوم میتوان سوپراسپرتهای کارکردهای با قیمتی هماندازهٔ یک سدان خانوادگی بزرگ صفرکیلومتر پیدا کرد که افراد بسیار بیشتری توانایی پرداخت این مبلغ را دارند و بنابراین میتوانند از رانندگی با یک سوپراسپرت لذت ببرند.
این لامبورگینی گالاردو و فراری ۳۶۰ که تصاویر آنها را مشاهده میکنید مثال بسیار خوبی برای این موضوع هستند زیرا هردوی این سوپراسپرتهای کارکرده برای فروش گذاشته شدهاند و میتوان با بودجهٔ ۵۵ هزار یورویی یکی از آنها را خریداری کرد درحالیکه به نظر میرسد هردو در شرایط مناسبی قرار دارند. گالاردوی زردرنگ مدل ۲۰۰۶ بوده و ۵۸ هزار کیلومتر کار کرده است. تریم داخلی این گاو ایتالیایی زردرنگ بوده و کابین آن با فیبر کربن تزئین شده است. البته صندلیهای این گالاردو فرسوده شده و ایراداتی هم در قسمتهای مختلف کابین آن به چشم میخورد اما باید به خاطر داشت که این یک خودروی سیزدهساله است.
از سوی دیگر، فراری ۳۶۰ که از نوع اسپایدر مدل ۲۰۰۲ است، هرچند کمی سن بیشتری دارد اما کارکرد آن کمتر بوده و تاکنون ۵۱ هزار کیلومتر را پیموده است. این اسب ایتالیایی در بیرون خاکستریرنگ بوده و کابین سادهٔ مشکیرنگی دارد؛ اما هیچکدام از این سوپراسپرتها به گیربکس دستی محبوب مجهز نیستند و انتقال نیروی پیشرانهٔ آنها توسط گیربکسهای اتوماتیک صورت میگیرد که در هردو از نوع شش سرعته است. در سینهٔ گالاردو پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 تنفس طبیعی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد درحالیکه ۳۶۰ از یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند.
بااینحال هرچند این سوپراسپرتهای کارکرده با این قیمت گزینههای وسوسهکنندهای برای خرید محسوب میشوند اما باید توجه داشت که هزینههای نگهداری یک سوپراسپرت خصوصاً دستدوم بسیار بالا است؛ بنابراین حتی اگر بتوان مبلغ موردنیاز برای خرید یکی از این خودروها را فراهم کرد، هزینههای نگهداری آنها خیلی زود میتواند خریدار را ورشکسته کند! با همهٔ اینها، اگر با بودجهٔ ۵۵ هزار یورویی قصد خرید خودروی سریعی را داشته باشید، یکی از این سوپراسپرتهای دستدوم را انتخاب میکنید یا یک پورشه کیمن پایهٔ ۳۰۰ اسب بخاری و یا یک آلپاین A110 با موتور ۱.۸ لیتری ۲۵۰ اسب بخاری را ترجیح میدهید؟
Enzo
۱۷ دی ۱۳۹۸سلام .من تازه واردم .عرض ادب خدمت همه
MAHDI
۱۷ دی ۱۳۹۸سلام!!!
خیلی خوش اومدی دوست عزیز
Enzo
۱۷ دی ۱۳۹۸ببخشید پست میزارم چهار دقیقه طول میکشه تاثبت بشه .روندش همین شکلیه؟
Hamid SS
۱۷ دی ۱۳۹۸یس
Malt hill
۱۷ دی ۱۳۹۸فراری خیلی تند تند محصول معرفی می کنه
آدم همشو نمیتونه بشناسه .الان من این فراری رو نمیشناختم.
فرشید
۱۷ دی ۱۳۹۸ما نسل قبلی ها این ماشین رو خیلی خوب میشناسیم. اون سالها عاشق فراری 360 بودم و بک گراند کامپیوترم همیشه عکسِ این بود. با اینکه خیلی سال بود دیگه اسمی ازش نشنیده بودم ولی همیشه توی ذهنم مونده بود. هرچند جوونای الان ظرافت این سبک طراحی رو خیلی درک نمیکنند ولی زمان خودش واقعاً ماشین دلربایی بود. هنوزم به نظرم این مدل جذاب ترین فراری ساخته شدست. نمیدونم چرا فراری دیگه این زبان طراحی نرم و سیال رو ادامه نداد.
طراحی ماشین ها یکی دو دهه پیش یه روحِ دیگه ای داشت. به نظرم بی ام و ها یا مرسدس های قبلی هم خیلی هنرمندانه تر از نسل های خشک، خشن و بی هدف فعلی بودند. واسه مقایسه طراحی پژو 206 رو با 207 مقایسه کنید. 206 خیلی هماهنگ تر، و متقارن تر طراحی شده. با اینکه 207 مدرن تر به نظر میرسه ولی زشته
مهدی
۱۷ دی ۱۳۹۸۳۶۰ فراری ترین فراریه از نظرم… یکی از فانتزی های زندگیم ۳۶۰ چلنج استراداله با صدای بی نظیرش
BBs
۱۷ دی ۱۳۹۸با نظرت موافقم
شما نگاه کن خودروهایی مثل گالاردو. مورسیه. اونتادور در دراز مدت ماندگاری بیشتری دارند
Hamid SS
۱۷ دی ۱۳۹۸واقعا؟ خیلی معروفه که تو فیلمای مختلفی هم بود
ایمان
۱۷ دی ۱۳۹۸طرفدار کدام خودروساز ایتالیایی هستید ؟؟؟؟
فراری : لایک ????
لامبورگینی : دیسلایک ????
Ferrari Fxx K Evo
۱۷ دی ۱۳۹۸فراری رو انتخاب میکنم
Farzad
۱۷ دی ۱۳۹۸هر دو عشقن
Alireza
۱۷ دی ۱۳۹۸F430 چطور
همین نظر شمارو من درمورد f430 دارم
Ali a
۱۷ دی ۱۳۹۸با ۵۵ هزار یورو میشه این دوتا رو خرید…ولی برای سرویس و تعمیراتشون تو ۲تا ۳ سال باید ۲۵تا۳۰ هزار یورو هم کنار بزارید…. الکی نیست افت قیمت ماشین تو اروپا و امریکا بالاست…چون ماشین یه چیز مصرفیه نه سرمایه ای…برخلاف ایران !
AMANTE
۱۷ دی ۱۳۹۸فراری 360 رو خیلی دوست داشتم، اون اوایل که معرفی شد یه والپیپر خیلی خوب ازش داشتم که با چاب کردن اونو به دیوار خونه چسبوندم و هنوزم دارمش.
ولی گالاردو برای من همیشه جایگاه ویژه ای داشته، جزو لامبورگینی های واقعا معرکه است که بخاطر مردم نبوده که ساخته شده بلکه بخاطر خود لامبورگینی بوده که ساخته شده بود، یه گاو وحشی و دوست داشتنی ایتالیایی.
سورنا
۱۷ دی ۱۳۹۸جفتشونم رو دیوار اتاقم بود
حالا به نظرت کدومو انتخاب میکنم ؟
هرچند دلم بیشتر با لامبو هست ولی یه کم توقعم بالاس واس همین لطفا جفتش باهم 😂😍
NAVID۰۰۹۸
۱۷ دی ۱۳۹۸کسانی که این خودروها را میخرند مطمئناً افرادی نیستند که میخواستند مثلاً فورد اکسپرور صفر کیلومتر بخرند و چون قیمت اینها وسوسه کنندست ،بیایند و ۳۶۰ یا گارادو بخرند .
خریداران اینها میخرند برای تیونینگها و شرکت در مسابقات .
جالب بود برام یه برنامه دیدم که مرسدس ۵۰هزار تا کار مدل ۲۰۱۵ که روزی بالای ۱۰۰هزار دلار خریده بود ، امروزه به قیمت ۳۵هزار دلار درجه یک بود برای فروش و مقایسش کرده بود با تویوتا فورانر که مدل ۲۰۱۵ را خریده بوده حدود ۵۵هزار دلار ، امروزه قیمت فروشش بود حدود ۳۷ هزار دلار .
این یعنی استهلاک پائین و کم خرجی در کشورهای پیشرفته حرف اول را میزند ، در صورتی که در کشور ما خرید یک خودرو عالی کار سختیه اما پس از خرید تا چندین سال راحت با کمترین هزینه میتوانی استفاده کنی بدون هزینه بالای مالیات ، بیمه ، سوخت ، حتی قطعات هم بخاطر ورودی از راه های قاچاق بدون گمرگی و عوارض ارزانتر از خارج از کشوره .
برای همین من میگم بهترین خودروی خارجی در ایران تویوتاست با کمترین استهلاک راحت تا ۱۵ سال بدون هزینه فنی خاصی رانندگی میکنید و تازه پس از آن هم با یک سرویس و تعویض قطعات مصرفی پلاستیکی مثل جَنتها و… و زیروبندی دوباره برای شما سواری میده اما فقط مشکل اصلی اینجاست که برای خرید این خودرو ابتدا باید هزینه گزافی پرداخت کنیم .
دوستان مستند برنامه های جنگی گروه های شیعه با داعش را اگر ببینید ، به تویوتا ایمان میاورید و مسیرهایی که فقط خاکی و سنگلاخی هستند را با افراد و لوازم چطور به پیش میبره و شهرها و روستاها را آزاد میکنند ، نمیدونم چرا من وقتی تلویزیون و هر برنامه ای میبینم ، ناخداگاه به خودروها و مدل ها توجه میکنم و اینکه چه خودروهایی را در چه شرایطی استفاده میکنند .
حاج قاسم شهادتت مبارک مرد بزرگ .
خدا لعنت کنه باعث بانی این سیاستهای جنگ طلبانه جنگی و کینه ورزی را که در این ۴۰سال باعث شده نازنینهایی همچون شما و صیادشیرازیهایی از دست بدیم و حاکمان ما پشت ممبر بروند و فرزندانشون در آمریکا و اروپا حال کنند اما این را بدون مردم ما فرق شما با بقیه مُفتخوران را خوب میفهمند ???.
ببخشید این کامنت نامربوط به خودروست اما حال این روزهای ایران خرابم کرده و شرایط کشور برزخیست .
احمدرضا
۱۷ دی ۱۳۹۸فراری مورد علاقه ی من 575 m maranello هست
محمدهادی
۱۸ دی ۱۳۹۸وااای مارانللو لعنتی
من خودم بین اسپرتای ایتالیایی همیشه طرفدار لامبو بودم و هستم،اما آخه فراری هم تو این دوران بعضی بازیگرای خاص درست عین لامبو داشته که یاداور خاطرات زیباست برات
مارانللو و همین ۳۶۰ جزوشن،مورد بعدی هیولای اونروزا اف ۵۰ معروف…
Farzad
۱۸ دی ۱۳۹۸لامبورگینی ❤ اونتادور اوروس هوراکان سستو المنتو گالاردو
فراری ❤ لافراری انزو کالیفرنیا ۴۸۸ اسپایدر ۸۱۲ سوپر فست
علی آرین
۱۱ شهریور ۱۳۹۹انتخاب سختی هست چون هر دو ماشین واقعا اسم و رسم دار هستن
با توجه به شنیده ها و تحقیقاتی ک انجام دادم مثکه ماشین های فراری دقیق تر و ظریف تر هستن و رانندگی بهتری نسبت به رقبا دارن
توی تست و بررسی هایی ک موتور ترند روی ماشینا انجام میده هر وقت به فراری یا پورشه 911 میرسن فقط از ماشین تعریف میکنن و عموما کم عیب و نقص هستن مخصوصا پورشه 911 GT3 RS _GT2RS و فراری 458 و 488
ایوب رضایی
۲۱ آبان ۱۳۹۹من بخوام یکی از این ها را بخرم در ایران خودرو می تونم ثبت نام کنم