فراری

مارکیونه تأیید کرد: کراس‌اوور فراری ساخته خواهد شد

اگر باید داشته باشید، چند وقت پیش مدیرعامل فراری یعنی «سرجیو مارکیونه» قویاً ساخت کراس‌اوور توسط این شرکت را رد کرد و به‌صراحت اذعان داشت که فراری هرگز کراس‌اوور نخواهد ساخت؛ اما چند وقتی است که دوباره شایعاتی مبنی بر احتمال ساخت کراس‌اوور توسط فراری به گوش می‌رسد و حالا مشخص شده که این احتمالات صرفاً شایعه نبوده‌اند زیرا مارکیونه طی گفتگویی در مورد موضوعات مالی و درآمدی به خبرنگاران گفته است:

«ساخت کراس‌اوور توسط فراری احتمالاً روی خواهد داد اما این کار به سبک فراری انجام خواهد گرفت. در این بخش بازار فضای بسیار بزرگی وجود دارد و همچنین از طرف دیگر، افراد زیادی هستند که به داشتن یک فراری تمایل دارند؛ بنابراین این کار سودآوری فوق‌العاده‌ای برای ما به همراه خواهد داشت».

اما با وجود گزارشات قبلی، این تأیید تقریبیِ مارکیونه بر تولید کراس‌اوور فراری چندان شگفت‌انگیز نیست زیرا به دلیل محبوبیت فوق‌العادهٔ کراس‌اوورها، اکثر شرکت‌های خودروسازی به ساخت این خودروها روی آورده‌اند به‌گونه‌ای که دیگر برندهای زیرمجموعهٔ فیات یعنی مازراتی و آلفارومئو با معرفی مدل‌های لولنته و استلویو برای اولین بار به بخش کراس‌اوورها وارد شدند. علاوه بر این، دیگر برندهای اروپایی مانند بنتلی و جگوار نیز اخیراً برای اولین بار کراس‌اوورهایی را معرفی کرده‌اند و لامبورگینی و رولزرویس نیز به‌زودی کراس‌اوورهای خود را معرفی خواهند کرد که همهٔ این‌ها بر پایهٔ موفقیت پورشه کاین شکل گرفته‌اند.

بلومبرگ گزارش داده است که تأیید رسمی ساخت کراس‌اوور فراری احتمالاً در ابتدای سال آینده یعنی زمانی که این برند ایتالیایی طرح پنج‌سالهٔ خود تا سال ۲۰۲۲ را معرفی می‌کند، اعلام خواهد شد. اگر نهایتاً طرح ساخت کراس‌اوور توسط فراری تصویب شود، این خودرو تولید و سودی دو برابری را برای اسب سرخ مارانلو به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر رویترز گزارش داده است که به گفتهٔ مارکیونه، ساخت کراس‌اوور به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که لطمه‌ای به ارزش و تصویر برند فراری وارد نکند. وی گفته است که برای ساخت کراس‌اوور، استایل و سبک فراری در نظر گرفته شده نه توانایی‌های آفرود و بالا رفتن از تپه‌ها؛ بنابراین انتظار می‌رود کراس‌اوور فراری چیزی مثل یک GTC4 Lusso قدبلند با دو درِ اضافی در عقب باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Zonda 760

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    مارکیـونه چند سال پیش گفته بود قبل از اینکه فراری یک‌کراس‌اوور بسازه شما باید به من شلیک کنید‌.

    ولی متاسفانه فراری هم شد یکی مثل بقیه ???
    حیف ، واقعاً حیف ، اگر کراس‌اوور ساختن به برند فراری لطمه نمیزد چرا مارکـیونه یه زمان به شدت مخالفت میکرد‌ ؟
    همه شدن مقلّد پورشه ،
    یکی نیست به این فراری بفهمونه پورشه با فراری فرق می‌کرد ، فراری با لامبورگینی هم فرق می‌کنه .

    پورشه پایه گذار کراس اوور ها بود ، کاین تیری بود در تاریکی که خوشبختانه دقیقاً به هدف خورد ، زمانی که کاین معرفی شد هنوز تب کراس اوور سواری کسی نداشت.

    لامبورگینی هم LM002 رو از سال ها قبل در سبد محصولاتش داشت.

    من همچنان فراری رو خیلی دوست دارم و امیدوارم کراس‌اووری که میخواد بسازه متفاوت با بقیه باشه

    1. datsun

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3946 ديدگاه)

      شما مطمعنی دوست عزیز که پورشه پایه گذار کلاس کراس اوور بوده

      1. شایان f-type

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (90 ديدگاه)

        تویوتا rav4 1996 اولین کراس اور دنیا بوده

      2. Amir

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        نه پورشه کاین و نه تویوتا RAV-4 اولین کراس‌اوور دنیا نبودن.

        اولین کراس اوور رو AMC Eagle میدونن که‌ در سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۹) تولید شد.
        .
        منظور من این قسمت از مقاله بود :

        «دیگر برندهای اروپایی مانند بنتلی و جگوار نیز اخیراً برای اولین بار کراس‌اوورهایی را معرفی کرده‌اند و لامبورگینی و رولزرویس نیز به‌زودی کراس‌اوورهای خود را معرفی خواهند کرد که همهٔ این‌ها بر پایهٔ موفقیت پورشه کاین شکل گرفته‌اند»

        کاین اولین کراس‌اووری بود که از یک‌ برند تاپ و‌ لوکس عرضه شد و ویژگی های اسپرت قابل توجه داشت.
        مخصوصاً کاین توربواس … .

        1. Amir

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          نسل اول کاین سال ۲۰۰۲ معرفی شد
          سال ۲۰۰۶ نسخه ی توربو ساخته شد
          تا وقتی رقبا به خودشون بیان کاین حسابی از همه پوز میزد !
          ۴/۹ ثانیه تا ۱۰۰ ، و سقف سرعت ۲۸۰ کیلومتری ، سال ۲۰۰۶ هیچ کس باور نمیکرد یک‌ شاسی بلند این مشخصات رو داشته باشه.

          کاین توربو با خیلی از سوپراسپرت های مطرح شاخ به شاخ شد و روشون رو حسابی کم‌ کرد.

          سال ۲۰۰۸ شتاب ۰ تا ۱۰۰ کاین توربواس به ۴/۷ ثانیه رسید !

        2. شايان f-type

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (90 ديدگاه)

          Eagle استیشن واگنی بود که ارتفاعش بیشتر نسبت به بقیه استیشن واگن ها چند سانت بیشتر بود
          اون موقع مفهموم کراس اور شکل نگرفته بود

        3. Amir

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          اگر شکل گرفته بود اون موقع به eagle حتما میگفتن کراس اوور .

        4. بهزاد

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          ایشان یکم دچار تناقض هستن و یک سنگی میندازن تا چند نفر برن دنبالش بگردن!
          با همه ی این احوال bmw x5 در سال 1999 عرضه شده که هم برندش تاپ هست و هم لوکس ولی ایشون آسمون و ریسمون میبافه تا هرجوری هست بگه پورشه کاین فلان و بهمان.

        5. Amir

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          بهزاد جان شما خودتو ناراحت نکن ، از تابستونت لذت ببر ! باور کن دوران مدرسه زود تموم میشه ! ،
          ضمن اینکه متاسفانه سطح اطلاعاتت زیر صفر نباشه یقیناً بالای صفر نیست.

          ملاک نسخه ی اسپورته که X5 M سال ۲۰۱۰ عرضه شد ، حدود ۵ سال بعد ازکاین توربو ?

  2. نوید جهرمی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    اگه انزو فراری زنده بود و این روزا رو میدید….
    فراری الکتریکی و خودران هم خواهد اومد؟ آیا واقعا فراری خواهد بود؟
    امیدوارم اون روز نباشم :(

    1. Vahid 956

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (474 ديدگاه)

      اقاا خدا کانسپتو واسه همین خلق کرده که نظر خریدار و بازارو بسنجه بعد اگه همه چی اوکی بود تولید میشه بزار کانسپتش بیاد اگه بد بود اونوقت بگو

      1. محمد رضا

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (804 ديدگاه)

        مشکل اینه که دوست نداریم فراری کراس اور بزنه

  3. سعید(تهران)

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم متاسفم.

  4. امید

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    فعلا فقط میشه گفت حیف!!!!………

  5. charger

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    آقا به این پست بی ربطه ولی دقت کردین پدال چند مدتیه خیلی کم مطلب میزاره یعنی تا ساعت 4 و 5 عصر بیشتر پست نمیزاره پدال جون لطفا جواب بدین

  6. علی آقا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    چه شود فراری استپ وی!!!

  7. mehran911

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    امروز که ما شاهد تغییرات بزرگ در خودروسازی هستیم
    فراری هم برای اینکه از رقابت عقب نمونه باید برای توسعه و تحقیقات هزینه کنه …
    .
    این اتفاق اصلا خوشحال کننده نیست اما مثل اینکه فراری مجبوره
    .
    عکس اول منو یاد تیزر پورشه Cayman safari انداخت که نسخه ی بلند تر کیمن بود

  8. محمد رضا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (804 ديدگاه)

    من ازبین برند های سوپر اسپورت عاشق فراریم ولی داره تمام اصالتشو میبره زیر سوال
    اول الکتریکی زد بعد توربو بعد چهاردر بعد کراس اور چند وقت دیگه مثل پژو استیشن سه سیلندر میزنه بعدشم که دلیلشو میپرسی میگه میخواصتم از رقبا جا نمونم
    مارکینوی بی اصلو نصب

  9. charger

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    از پلتفرم کوﺋیک استفاده کردن

  10. مهدی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    توربو رو که دهه هشتاد هم زد. الکتریکی هم به شدت موافقم که بره سمتش چون اینده دست خودروهای الکتریکیه

  11. MjM

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (740 ديدگاه)

    با اینکه میدونیم فراری هیشه فراریه چه تولید محدود و چه کراس اوور! ولی مطمئنا هیچکس این موضوع رو دوس نداره….ولی پول و سود بیشتر داره حرف اول رو میزنه……
    و هرکسی بگه که مهمترین چیز تو دنیا پول نیست سخت در اشتباهه( چیز دیگه ای نمیگم بهش!)
    این خودروساخته میشه و مثل خیلی چیزای دیگه بهش عادت میکنیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا