فراری

اعلام مشخصات کامل فراری 488 پیستا اسپایدر در پاریس

فراری در ماه آگوست اقدام به معرفی ۴۸۸ پیستا اسپایدر کرد و طرفداران این برند را حسابی سورپرایز کرد. این خودرو پنجاهمین مدل روباز فراری بوده و اگرچه مشخصات مهم آن پیش از این منتشر شده اما همه‌ی مشخصات آن در دسترس عموم نبوده است. البته با شروع نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ فراری هم اقدام به انتشار اطلاعات کامل ۴۸۸ پیستا اسپایدر کرده است.


ما می‌دانیم که پیستا اسپایدر از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو استفاده می‌کند. این پیشرانه با قدرت ۷۲۰ اسبی و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری خود باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود. این پیشرانه با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه جفت می‌شود. گیربکس یاد شده از استراتژی تعویض دنده‌ی جدیدی سود می‌برد که سرعت تعویض‌های آن تا ۳۰ میلی‌ثانیه هم کاهش می‌یابد. زیر خودرو هم لاستیک‌های جدید میشلین اسپورت کاپ ۲ جای گرفته‌اند.


اما فراری چگونه توانسته این خودرو را بهبود بخشد؟ از قوی‌تر کردن پیشرانه گرفته تا بهبود ۲۰ درصدی آئرودینامیک پیستا اسپایدر در مقایسه با ۴۸۸ اسپایدر می‌توان به توانایی‌های فنی این خودروساز پی برد.


فراری از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته نیم‌نگاهی به خودروهای ۴۸۸ چلنج و GTE داشته و پیستا اسپایدر را سریع‌تر از مدل قبلی کرده است. مهندسان از طراحی ورودی جدید توسعه یافته برای پیشرانه‌ی ۴۸۸ چلنج استفاده کرده‌اند. این امر باعث شده فضای بیشتری برای نصب اینترکولرهای بزرگ‌تر در جلوی چرخ‌های عقب ایجاد شود.


پیشرانه نیز بهبودهای فراوانی داشته است. مهندسان فراری اقدام به نصب سوپاپ‌ها و رینگ‌های مخصوص، پیستون‌ها و سر سیلندر قوی‌تر و… کرده‌اند. حتی با وجود این تغییرات شاهد کاهش ۱۸ کیلوگرمی وزن پیشرانه نسبت به قبل هستیم.

منیفولد اگزوز جدید، میل‌لنگ و فلایویل سبک‌تر و قطعات تیتانیومی متفاوت باعث کاهش وزن بیشتر شده‌اند. از دیگر قطعات کاهش دهنده‌ی وزن می‌توان به پوشش فیبر کربنی در پیشرانه، سپرهای عقب و جلو و اسپویلر عقب اشاره کرد. شیشه‌ی عقب هم از جنس لکسان است. رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارشی نیز ۲۰ درصد سبک‌تر از رینگ‌های فورج کاری شده می‌باشند.


فراری ۴۸۸ پیستا اسپایدر شبیه مدل کوپه بوده اما زیر ظاهر روان آن چندین تغییر فنی انجام گرفته تا پرفورمنس و هندلینگ این خودرو بهبود یابد. قیمت دقیق این خودرو اعلام نشده اما گران‌تر از مدل کوپه با قیمت پایه‌ی ۳۵۰۰۵۰ دلار می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    شدیدا منتظر درگ ریس این ماشین با اوراکان پرفورمانته و مکلارن ۷۲۰ هستم.یعنی میتونه غول جدید درگ ریسر ها باشه؟احتمالش زیاده!

    1. مهدی

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1738 ديدگاه)

      تا زمانی که یادمه فراری هیچوقت تو پرفورمنس رکوردشکنی نکرده و تمرکزش رو لذت رانندگی و هماهنگی تمام بخشهای خودرو بوده

      1. Amir

        ۱۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        همینطوره اما این ماشین پسوند پیستا داره و احتمالا هدفش هم درخشیدن در پیست و رکورد شکنی باشه.

    2. Just bentley continental

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (562 ديدگاه)

      این مکلارن ۷۲۰ s وحشی که من دیدم
      بیدی نیست که با هر بادی بلرزه.

      1. Amir

        ۱۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        واقعا همینطوره تا الان شاخ همه رو شکسته بد هیولاییه!

    3. Reza

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      نه عزیزم هوراکان پرفورمانته رو باید به دلیل تنفس طبیعی بودنش از اینا جدا کنید.

      رقابت اصلی Pista باید با مکلارن 720s و پورشه 911 GT2 RS باشه.

      1. Ali Keyhani

        ۱۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (657 ديدگاه)

        Reza اگه اینجوری باشه برای مثال باید لافراری رو هم بخاطر تنفس طبیعی بودنش باید از P1 و 918 جدا کنیم در حالی که طی این چند سال این سه هایپرکار رقیب مستقیم هم بودن.

        1. King918

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          علی جان داداش ۹۱۸ هم موتور تنفس طبیعی داره ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری با ۶۱۲ اسب بخار به صورت نفس طبیعی

        2. Reza

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          عزیزم لافراری هیبریدی هستش، مثل پرفورمانته فقط و فقط تنفس طبیعی نیس که، در حالی که همه نسخه های لامبور تنفس طبیعی هستن.

          اگه اینطوری که تو میگی باشه باید صبر کنی سال 2021 جانشین هوراکان با پیشرانه هیبریدی بیاد تا با اینا رقابت کنه.

      2. Amir

        ۱۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        عذر میخوام اما زیاد باهاتون موافق نیستم.درسته هوراکان تنفس طبیعیه اما در درگ سال موتور ترند با اختلاف کمی از پورشه شکست خورد و سوم شد و این فوق العادست به علاوه در دنیای سوپر اسپرت ها درگ ریس اهمیت بالایی داره حالا میخواد توربو باشن یا تنفس طبیعی خیلی نباید اینجوری جدا سازیشون کرد وقتی تقریبا به یک اندازه قدرت دارن و ارقامشون خیلی نزدیکه.

        1. Ali Keyhani

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (657 ديدگاه)

          King عزیز آره درسته من اشتباه کردم ولی بالاخره P1 هم تنفس طبیعی نیس ولی رقیب مستقیم لافراری و 918 هستش و بخاطر تفاوت تنفس هاشون از هم جدا نشدن و همیشه سه تاشونو باهم مقایسه کردن.
          به نظر من 488 Pista همون جوری که رقیب 720s و GT2 rs هستش،رقیب پرفورمانته هم به شمار میاد.

        2. Reza

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          نه عزیز من.
          هوراکان پرفورمانته فقط با یه موتور تنفس طبیعی داره با توربو چارجر ها رقابت میکنه .
          شکست نزدیک پرفورمانته از خودرو های توربو چارجر دار یه کار کاملاً فوق العاده هستش چون بدون دوپینگ به رقابت با اونا میپردازه.

    4. mahdy

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      هوراکان پرفورمانته : لایک
      فراری 488 پیستا : دیس لایک

    5. s.h

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      منتظر درگ 812 با 720 بودید که گذاشتم 812 با تقریبا 100 اسب بیشتر تو هر سه راند شکست خورد و بیشتر از 5 ماشین فاصله داشت !!
      اما این مستقیم واقعا مستقیم پاسخ فراری به مک لارنه اصلا تیپ و قدرت و گشتاور و…. خیلی چیزاش مثل 720 هست فقط یه مشکلی داره فراری؛ اول مک لارن 600 lt( اصلا فکر نکنید کمتره ) دومی که میشه گفت 100٪ پیستا رو ارد و خمیر میکنه جانشین 720 ( فکر کنم باز بچه ها بهتر میدونند 800 lt باشه )
      اما من پیش خودم حدس میزنم حکایت 720 و پیستا حکایت لافراری و p1 باشه که اگر 100 تا درگم با هم بدن اصلا نمیشه گفت کی شتاب بهتری داره البته تو چند تا درگ رسمی بین 918 و p1 و لافراری p1 بعد از 100 کیلومتر تقریبا جلو می افته و لافراری دوم میشه یه درگ جدید هم هست که پاگانی با این سه ماشین درگ میده و لامصب به معنای واقعی کلمه سوت میشه خیلی بد سوت میشه ولی اونم بعد 100-150 کیلومتر هوایرا ناپدید میشه ولی 3 ثانیه اول ادم ازش نا امید میشه اما بعد …

  2. Ali Keyhani

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    رنگش مشکی ذغالی یا قرمز بود،خیلی جذاب تر از این رنگ بود

  3. ایمان

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    بی نهایت زیبا ، باشکوه و مبهوت کننده هست این ماشین
    فقط نمیدونم چرا فراری با این مدل استثنایی که مطمئناً توانایی های زیادی داره خودی نشون نمیده ؟؟؟؟
    چند درگ و لپ تایم که تو کانال Flash Tv در You Tube دیدم از ۴۸۸ پیستا به صورت شبیه سازی شده خیلی شاخ بود و امیدوار کننده ظاهر شده ولی در عمل باید منتظر بمونیم ببینیم چکار میکنه این اسب سرکش ….
    ???? فراری همیشه در اوج ????

  4. Arman

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    قاتل وارد میشود،مرد میخواد باهاش درگ بزاره
    پرفورمانته رو که قطعا میزنه اما بی صبرانه منتظر درگش با مک لارن هستم.تو باقی برندها هم که رقیبی نداره تو کلاس خودش،فقط مک لارن میتونه کار رو واسش سخت کنه که البته به احتمال زیاد میزنه مک لارن ۷۲۰ رو
    شاهکاره این ماشین

    1. Mclaren 720s

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      بشین تا بزنه 6 ماه گفتین سوپر فست 720 رو له میکنه به بدترین شکل ممکن شکست خورد اینم میاد نابود میشه بعد میان میگن فراری برای سرعت و درگ نیست اصلا… :)))
      تنها جایی که فراری میتونه مکلارن حال حاضر شکست بده دوئل های مسخره هست که پدال میذاره که کاربر نوب رای بده.

      1. مانی

        ۱۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        اگه فرمولا رو واسه اینکه خیلی‌ خشن شکست میده حساب نکردی اونو هم اضافه کن

  5. شاهین

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    به به هنر ایتالیایی
    خیلی خوب شده
    رقیب مستقیم مکلارن و پورشه هستش. پرفورمانته رو با اینا مقایسه نکنیددوستان. کلاس پرفورمانته بکلی جداس. الان ما باید پرفورمانته رو غول تنفس طبیعی ها بدونیم همینطور که ۷۲۰ غول تنفس مصنوعی ها هستش. پرفورمانته از این رقبا میخوره درست اما تاحالا با خودتون گفتین که کدوم تنفس طبیعی رغیب پرفورمانته هستش؟! الان دیگه همه میدونیم مثلا ۶۰۰ اسب قدرت تنفس طبیعی با تنفس مصنوعی خیلی متفاوته مخصوصا تو مسیر بیش از ۴۰۰ متر مثال درگ سوپرفست و ۷۲۰ !!! پس بهتره به کلاس موتوری ماشینا توجه کنیم چون هرکدوم دنیای خودشونو دارن

    1. collins

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (80 ديدگاه)

      البته فکر میکنم SVJ توی هر مسیری براحتی پرفورمانته رو شکست میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا