پس از انتشار یک تیزر، فراری رسماً محصول کاملاً جدید خود که روما (Roma) نام دارد را معرفی کرده است. روما که بهعنوان نمادی از طراحی ایتالیایی ساخته شده است، به دنبال شیوهٔ زندگی بیخیال و لذتبخشی است که توصیفی از رُم در دهههای ۵۰ و ۶۰ میلادی بود. در ظاهر این خودرو اولین چیزی که جلبتوجه میکند دماغهای آئرودینامیک با جلوپنجرهای رترو است. این جلوپنجره بالای دیفیوزر برجستهای قرار گرفته و توسط چراغهای خاصی با دیلایتهای شناور احاطه شده است.
با نگاه به پروفیل جانبی روما، کاپوت خمیده، شیشهٔ جلوی شیبدار و بدنهای عضلانی به چشم میخورد که به لطف دستگیرهای در بیرون آی، نمای یکنواخت و پیوستهای دارد. طراحی خودرو در عقب اما تهاجمیتر میشود زیرا روما از گلگیرهای برآمده با چراغهای LED یکپارچه برخوردار است. سپر مشکیرنگ با چهار سر اگزوز اسپرت یکپارچه نیز دیگر ویژگی قابلتوجه این قسمت است.
در داخل روما راننده از کابین تکنولوژی بالایی برخوردار خواهد بود که صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر منحصربهفرد سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با قابلیت تغییر جهت عمودی و افقی از ویژگیهای آن هستند. در این خودرو حتی برای سرنشین جلو هم نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجزا در نظر گرفته شده است اما هنوز مشخص نیست که این ویژگی استاندارد خواهد بود یا مثل پورتوفینو بهعنوان یک آپشن ارائه میشود. از نمایشگرها که بگذریم، به کنسول مرکزی شناور خودرو با انتخابگر دندهٔ منحصربهفردی میرسیم که به سه بخش مجزا تقسیم شده است. روما همچنین به چرم پریمیوم، تودوزی آلکانترا و تریمهای فلزی و مشکی براق هم مجهز شده است.
روما به همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی پورتوفینو مجهز شده که در اینجا ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال این نیرو هم از همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ SF90 استراداله استفاده شده است. به لطف این قوای محرکهٔ عاریهای، ساختهٔ جدید فراری با ۱۴۷۲ کیلوگرم وزن ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف ۹.۳ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند درحالیکه حداکثر سرعت آن به بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. فعلاً هیچ حرفی در مورد قیمت و زمان عرضهٔ فراری روما به بازار زده نشده است.
[دانلود ویدئو]
وحید
۲۳ آبان ۱۳۹۸حتی از sf90 هم قشنگ تره. براووو
godfather
۲۳ آبان ۱۳۹۸اون طراحیای خشک و بی احساس ولی کاریزماتیک فراری به نظرم خاص تر بود
تستاروسا.انزو.
الان به نظرم شبیه بقیه ماشینا شده(اینا نظرات شخصیه منه و میتونه غلط باشه چون زیبا شناسی سلیقه ایی)
ایلیا
۲۳ آبان ۱۳۹۸ظاهرش منو یاد محصولات فیسکر کارما میندازه، زیباست ولی زیاد فراری نیست، شاید اگه با رنگ قرمز معرفی میشد بیشتر ارتباط برقرار می کردیم.
ایمان
۲۳ آبان ۱۳۹۸تعریف کاملی از یک GT
فراری باز هم ثابت کرد در ساخت یک GT مهارت بالایی داره
❤❤ Ferrari ❤❤
Mad.z.Max
۲۳ آبان ۱۳۹۸عجب زیبایی داره، واقعا محو تماشای عکساش شدم..
دانیال_Surrey،England
۲۳ آبان ۱۳۹۸کمتر پیش میاد،یا بهتره بگیم اصلا تا حالا پیش نیومده به فاصله تقریبا یک روز مک لارن و فراری محصولات جدیدشون رو رونمایی کنن.
عجب جنگی شده.??
..
جالبه که تنها شرکت های خودروسازی تو دنیا هستن((مک لارن و فراری)) که بدون تولید شاسی بلند و …همچنان سودآورن.
..
دم فراری هم واقعا گرم،هم اینکه سریع تر مدل هاشو میده بیرون هم اینکه اینقدر زیبا هستن.??
فقط انگلستان
۲۳ آبان ۱۳۹۸آقا مهراد مطمئن باش الان خود شرکت فراری هم مکلارن رو بزرگترین رقیب خودش میدونه دیگه تو داری چی میگی من نمیدونم
مکلارن هیچ گونه کم و کسری از فراری نداره
.
GTS
۲۳ آبان ۱۳۹۸دانیال جان این طرفداران فراری جنبه ندارن مکلارن با اون ابهت و له کنندگی و نابودکنندگی فراری رو بهشون نزدیک کنی.
منم شخصا تنها رقیب مکلارن رو پورشه میدونم نه اسباب بازی های فراری.
moein
۲۳ آبان ۱۳۹۸اینطوری بگیر بلکه سبک شید????
M I D
۱۰ اسفند ۱۳۹۸اسباب بازی های فراری؟؟؟؟??? خداییش فازتون چیه؟؟؟؟ نکنه پراید میخواد نسل جدید سوپر کار خودشو به زودی رونمایی کنه یا ایرانخودرو بازار سوپر اسپرت ها رو قبضه کرده؟؟؟؟
Ahmad
۲۳ آبان ۱۳۹۸دانیال واقعا خوشم میاد اینجوری بدون تعصب نظر میدی. عشق ماشین واقعی به شما میگن نه عشق برند که از صبح تا شب تو سر و کله هم میزدیم
مازراتی
۲۳ آبان ۱۳۹۸مثل همیشه کار بلد????
سامی
۲۳ آبان ۱۳۹۸طراحی ، متریال و رنگ به کار رفته در کابین خودروهای فراری نسبت به همتای ایتالیایی ش ،ی سرو گردن سرتره. البته طرح بدنه به زیبایی استراداله نیست.ماشینی میتونه بهترین نمره طراحی بدنه رو بگیره که از نماهای مختلف زیبا باشه.عکس ۱:۲۰عکس۲:۱۸ عکس ۳ :۲۰.
سامی
۲۳ آبان ۱۳۹۸طراحی ، متریال و رنگ به کار رفته در کابین خودروهای فراری نسبت به همتای ایتالیایی ش ،ی سرو گردن سرتره. البته طرح بدنه به زیبایی استراداله نیست.ماشینی میتونه بهترین نمره طراحی بدنه رو بگیره که از نماهای مختلف زیبا باشه.عکس ۱:۲۰عکس۲:۱۸ عکس ۳ :۲۰
Ferrari Fxx K Evo
۲۳ آبان ۱۳۹۸طراحی اصیل ایتالیایی داره بی نظیره این ماشین
درست مثل ‘ فراری های کلاسیک ۳ دهه گذشته
علیرضا
۲۳ آبان ۱۳۹۸طراحیش کلاسیک و هنریه اما مناسب یک خودروی تولید انبوه نیست و یجورایی ساختار شکنی کرده …
شاید هم بهتر باشه خودروهای GT از همچین طراحی های بدنه ای سود ببرن که متفاوت تر از اسپرت ها به نظر برسن ، نه مثل سری 8 که یک پارادوکس کامل …
در کل در نگاه اول هم فراری به نظر میرسه و هم نه … !!?
بنظرم با اینکه کابینش زیبا و مشخصا اورگونومیگ اما هم با طراحی بدنه هماهنگ نیست و هم مناسب یک GT نیست
Hamed
۲۳ آبان ۱۳۹۸حاصل ازدواج فراری و استون مارتین
ارش
۲۳ آبان ۱۳۹۸فراری و مک لارن چه کردن .??????
Joker
۲۳ آبان ۱۳۹۸میشه گفت واسه مکلارن Gt رقیب ساخته فراری،هیچ نقصی نداره،یه شاهکار دیگه از اسب رقصان…
دانیال_Surrey،England
۲۳ آبان ۱۳۹۸مک لارن gt تا کَمر که نه،تا زانو((البته اونم کَمه!!)) باید جلوی این شاهکار فراری خَم شه.
مک لارن حالا حالا ها کار داره که تو گرند تورر به فراری برسه.
Ferrari
۲۳ آبان ۱۳۹۸دانیال عزیز مکلارن جی تی ماشین خیلی خوب با طراحی ساده جذاب و دلنشین هستش و البته کاربردی
دوستمون joker هم حرف درستی زد از هرنظر این ماشین رو میشه رقیب جی تی بحساب اورد و البته رقیب اتومبیلهایی مثل مرسدس gtr استون مارتین ونتیج و db11 هم هست
فقط انگلستان
۲۳ آبان ۱۳۹۸خیلی عالیه همیشه وقتی یه فراری جدید میاد آدم هیجان زده میشه
میدونستم فراری در برابر مکلارن کوتاه نمیاد
مکلارن و فراری شونه به شونه هم دارن مرزهای خودروسازی رو درمی نوردن.
آریا ماشین
۲۳ آبان ۱۳۹۸دقیقا با حجم موتور برابر و تعداد سیلندر برابر و تویین توربو بودن هر دو موتور فراری و مک لارن ، فراری ۶۲۰ اسب در آورده و مک لارن ۸۱۵ تا
مک لارن واقعا پیشرفت چشمگیری داشته
تقریبا فقط ۳۰ ساله که وارد خودرو سازی خیابانی شده و خودشو به بالاترین سطح رسونده و با فراری رقابت میکنه
این وسط تنها دق دلیم لامبورگینیه که بدجوری از این دو عقب مونده
به امید بازگشتش و دیدن یه رقابت آتشین بین بهترین سوپر اسپرت سازان جهان ( فراری ، لامبو ، مک لارن ) ??
KAMY
۲۳ آبان ۱۳۹۸بهترین سوپر اسپرت سازان از نظر توووو البته !
خیلی جالبه هر کی از راه میرسه میشه کارشناس خودرو
آریا ماشین
۲۳ آبان ۱۳۹۸از نظر شما چه کمپانی هایی هستن استاد کامی؟
علیرضا
۲۳ آبان ۱۳۹۸دوست عزیز در عالی بودن تولیدات مکلارن هیچ شکی نیست ، اما مقایستون جالب نبود ، با توجه به جوایزی که موتور های فراری گرفتن و تنوع زیاد در این زمینه مکلارن هنوز به خوبی فراری نیست ، گرفتن اسب بخار بیشتر از همین موتور برای فراری هم چندان سخت نیست اما واقعا نیازی وجود نداره
آریا ماشین
۲۳ آبان ۱۳۹۸من هم نگفتم مک لارن بهتره یا فراری بدتره
گفتم مک لارن فقط تو ۳۰ سال تونسته خودشو به این سطح برسه و من اینو تحسین کردم نه قدرت موتور رو
صد در صد فراری بسیار با اصالت تره ولی من پیشرفت مک لارن رو تحسین کردم
رضا
۲۳ آبان ۱۳۹۸جوایزو فراری میگیره اما توی پیست و درگ فراریه که با خاک یکسان میشه حالا شما بیا تا صبح بگو فقط فراری من و بقیه دوستانی که طرفدار فراری نیستیم همچین نظری نداریم.
Joker
۲۳ آبان ۱۳۹۸استاد آریا فراری از همین موتور تو سوپرکار sf90 بیش از ۸۰۰ اسب بخار گرفته که با جمع موتور الکتریکی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه،مکلارن هم تمام ماشیناش از یه انجین سود میبرن که از مکلارن ۵۷۰s با ۵۷۰ اسب بخار بگیر تا همین محصول جدیدش با ۸۰۰ اسب بخار قدرت،کاش یکم مطالعه داشتید خیلی خوب میشد…
آریا ماشین
۲۳ آبان ۱۳۹۸باز خم میگم من نگفتم مک لارن بهتره یا فراری بدتره
گفتم مک لارن فقط تو ۳۰ سال تونسته خودشو به این سطح برسه و من اینو تحسین کردم نه قدرت موتور رو
صد در صد فراری بسیار با اصالت تره ولی من پیشرفت مک لارن رو تحسین کردم
رضا
۲۴ آبان ۱۳۹۸جناب جوکر با مطالعه
مکلارن اسپید تیل با همون انجین بالای 1100 اسب قدرت داره
کاش خودتم یکم مطالعه داشتی
sina7
۲۳ آبان ۱۳۹۸لامبو عقب افتاده؟
فراری و مکلارن به نظرت جرئت ساختن نسخه پیست محور از ماشین ۹ سال پیششون رو دارن؟
که تازه بیاد رکورد نوربرگرینگ رو هم بزنه!!
فراری که هنوز داره رو شاسی بلندش کار میکنه
مکلارن هم برنامه ای نداره
ازونور لامبو با اوروس غوغا کرده
جوری شده که دیگه با هم سگمنت خودش مقایسه نمیشه
میارنش جلوی ماشینای اسپرت و سوپرکار و سوپر سدان ها!!
اوراکان پرفورمانته رو هم فکر نکنم مجله یا خبرنگار خودرویی مونده باشه که تحسینش نکرده باشه
حالا من دیگه نمیدونم “بدجور” عقب موندن یعنی چی
porschesport
۲۳ آبان ۱۳۹۸زیباست ولی نمیدونم چرا فراری بودن رو از فرم چراغ هاش حس نمیکنم
Omid622
۲۳ آبان ۱۳۹۸واقعا نمای داخلش جز بهترین فراری های حال حاضر هستش و به نوعی دیگر بهترین نمای داخلی فراری هستش
Khosrow
۲۳ آبان ۱۳۹۸بهترین کابین فقط 812 سوپرفست ..
ایمان
۲۳ آبان ۱۳۹۸چندتا کاربر هستن که خیلی دارن روی اعصاب راه میرن
اسمی نمی برم ولی حواستون به نظراتی که میدین باشه
اگه مثل خودتون باشیم سنگ روی سنگ بند نمیشه
Alireza
۲۳ آبان ۱۳۹۸استون مارتین db10 از این خوشکلتره ولی خب اون تولید نمیشه و این که فراری پرفورمنس قوی تری نسبت به استون داره
Danial
۲۳ آبان ۱۳۹۸چقدر خوبه این لعنتی ایول خیلی عالیه
روح اله
۲۳ آبان ۱۳۹۸شبیه به محصولات پینین فاریناست اصلا انگار یه مزراتی گرن توریسمو فیس لیفت و پیشرفته هست.
iman
۲۳ آبان ۱۳۹۸طراحی بیرون عالی و بینظیر ولی به اعتقاد من طراحی داخلی مثل بیرون از آب در نیومده و زیاد مناسب یه گرند تور نیست
OMID
۲۳ آبان ۱۳۹۸در کل خوبه
ولی چراغ عقبش به نظرم با محصولات فراری همخونی نداره
MAHDI
۲۳ آبان ۱۳۹۸این تصاویر رو نادیده بگیرید.
اگه دوست داریدبدونید محصول جدید فراری چقدر جذابه از یوتیوب کلیپ معرفی این ماشین رو ببینید.اونم در رنگ سفید که متحیرکننده است.
محمد
۲۳ آبان ۱۳۹۸بسیار زیباست
ADAK
۲۷ آبان ۱۳۹۸اصلا یه فراری نیست
ارشیا
۵ آذر ۱۳۹۸جای لامبورگینی تو بخش ماشین های gt خیلی خالیه
حمیدرضا
۲۸ دی ۱۳۹۸وای خدا طمع این شرکتای خودرو سازی آدمو میکشه بابا تو خودروی GT کلاس زدی یا سدان دو در
یا دونفره بزن
یا چهار نفره چهار در
شما سری GT رو تو مرسدس نگاه کنید دوتا صندلی تمام
بعضی شرکتا طمع زیادی دارن واقعا طمع آدمو ب.اه میده
آقای فراری،آقای مازراتی ، آقای بنتلی ،آقای بی او دبلیو و…
لطفا وقتی ماشین کلاس GT میسازید دیگه دوتا صندلی فنقلی اون پشت نذارید . آدم میبینه کلی خوشحال میشه میگه ایول کلاس GT بعد اون صندلیارو میبینه آتیش میگیره آقا نکنید زشته طمع خوب نیست .
Maserati
۵ مهر ۱۳۹۹من هیچ تعصبی رو هیچ برندی ندارم همرو دوست دارم عاشق فراری ام این مدلش هم خوب شده ولی جلو پنجرش زیاد جالب نیست چراغ جلوش هم یکم بزرگه
Maserati
۵ مهر ۱۳۹۹غیر از جلو پنجره وچراغ جلوش همه جوره خوبه مخصوصا کاپوت و حجم دهی گلگیر ها جلو و عقب یعنییی عالییی