فراری بهصورت رسمی از خودروهای جدید مونزا SP1 و SP2 رونمایی کرد.
این خودروها که در رویداد ویژهای معرفی شدهاند از نوع تولید محدود و سفارشی بوده و ترکیبی از طراحی دههی ۵۰ میلادی و تکنولوژی مدرن هستند. فراری میگوید این دو خودرو از بارچتاهای مسابقهای نمادینی همچون ۱۶۶ MM 1948 الهام گرفتهاند.
اگرچه هر دو خودرو دارای طراحی مشابهی هستند اما مونزا SP1 یک خودروی تک نفره است که تجربهی رانندگی منحصربهفردی را از پشت فرمان ارائه میکند. هیچ خودروی دیگری در جاده شبیه مونزا SP1 نیست.
در نمای جلو شاهد اسپلیتر فیبر کربنی جدیدی هستیم که درست زیر جلوپنجره پهن و دیلایت های LED جا خوش کرده است. تغییرات بزرگتر در بخشهای عقبتر رخ دادهاند جایی که شیشهی جلو حذف شده و این موضوع تجربهی رانندگی پرسرعت خودروهای فرمول ۱ را تداعی میکند.
عقبتر از آن شاهد نیم درهای منحصربهفردی هستیم که به سمت بالا باز میشوند. این امر باعث دسترسی به کابین جمعوجوری میشود که دارای فرمان سه پره، سوئیچهای مخصوص و قطعات فیبر کربنی زیادی میباشد.
اگرچه مونزا SP1 خودرویی تکنفره با کاوری بزرگ است اما در مدل SP2 آن کاور جای خود را به صندلی سرنشین داده است. تغییرات به همینجا ختم نمیشوند زیرا فراری شیشهی جلو کوچک و دومین رول بار را نیز اضافه کرده است.
فراری میگوید شیشههای جلوی این خودرو را با تکنولوژی سپر محافظ باد مجازی توسعه داده است. این شیشهی جلو درست جلوی پشت آمپرها با خودرو ترکیب شده است. اگرچه این شیشهی جلو خیلی بزرگ به نظر نمیرسد اما فراری میگوید همچنان راحتی راننده را تأمین میکنند.
Reza
۲۹ شهریور ۱۳۹۷چرا این ریختی شده؟
انتظار داشتم یه سوپراسپرت بهتر از 812 رونمایی بشه.
شوکه شدم
یانکی
۲۹ شهریور ۱۳۹۷با 65 تا هلکت ردای با 797 اسب و بیش از 900 نیوتن متر گشتاور
Tesla1
۲۹ شهریور ۱۳۹۷شتابشم خوبه ولی اونطور که باید نیست 2.9 ثانیه؟؟!
علی
۲۹ شهریور ۱۳۹۷فوق العاده طراحی خاصی داره و بی نهایت زیباست و به درد کلکسون دارا میخوره. من بی نهایت شکه شدم از طراحی این ماشین و باید تبریک گفت به فراری. فقط اگه اشتباه نکرده باشم خیلی سال پیش شرکت پورشه ی همچین چیزی طراحی کرد به رنگ نقره ایی یا آلومینیومی . و شد سمبل ماکتهای ویترین پورشه در جهان . درست تشخیص دادم دوستان؟
با تچکر
𝐀𝐥𝐢
۶ آبان ۱۴۰۲اون اسمش ruf بود
m40
۳۰ شهریور ۱۳۹۷نسخه پرفورمنس ۸۱۲ هم میاد و این نسخه ی خاصی هستش که فراری هر چند سال یکبار تولید میکنه.
به نظر من که طراحی فوق العاده و بسیار زیبایی داره
و پرفورمنسش هم فوق العده هستش
mahdy
۲۹ شهریور ۱۳۹۷!!!!!
اینا دیگه چین ؟
زیر اون کاور فلزی SP1 که جای یه نفر گرفته چی جاساز کردن ؟
واقعا نخم داره دود میکشه اینا چین ؟
Sajjad
۳۰ شهریور ۱۳۹۷این ماشین مال سینگل های خاصه
یکم عجیبه میدونم
Khan
۲۹ شهریور ۱۳۹۷حالا ما که فعلا پول نداریم بخریم، ولی حتی بدرد دنبال کردن اخبارش هم نمیخوره
طرف میخره میذاره تو گاراژ ماشین هاش
درضمن به صورت تئوری SLR Stirling moss رو هم به اینا ترجیح میدم
Elring-aventador
۲۹ شهریور ۱۳۹۷درود .
در مورد طراحی واقعا جای هیچ سخنی نذاشته . فوق العاده زیبا و فوق العاده ایتالیایی !
می شه روح لافراری رو توش احساس کرد .
ولی در مورد موتور و سایر قسمت های فنیش من انتظار دیگه ای داشتم . فکر می کردم فراری زود تر از لامبو برای نسل جدید سوپر اسپورتاش دست به کار شده و شاهد یه سوپر اسپرت پرچم دار تولید انبوه خواهیم بود که متاسفانه انگار باید بیشتر منتظر بمونیم .
به نظرم تو مدل sp1 اگه صندلی راننده وسط ماشین قرار داشت خیلی بهتر میشد …. اصلا اون کاور رو درک نمی کنم
SFXSuperFast
۳۱ شهریور ۱۳۹۷اون کاور شبیه به کاوری هست که تو ماشینای قبل دهه 50 تو ماشینای مسابقه میذاشتن!
زمانی که فرراری با رنگ آبی دلفینی تو مسابقات شرکت میکرد(نماینده اصلی ایتالیا اون زمان الفا بود و رنگ قرمز در اختیار الفا بود)
Hamed
۲۹ شهریور ۱۳۹۷شوکه شدم
با اون تیزر مرموز حدس میزدم بخوان یه چیز خاص معرفی کنن ولی بازم شوکه کننده بود
عاشق SP1 شدم . یه پرتره کلاسیک با لباس دنیای مدرن
واقعا که فراری دنیای خودش رو داره هنوز وفادار به کلاسیک خودش
ارش
۲۹ شهریور ۱۳۹۷امسال موتور ترند لامبورگینی رو به عنوان ماشین برتر انتخاب گرد هرچند من چیزی نفهمیدم از سایت موتور ترند انتخاب های بعدی مشخص نشدن فیلمها هم پولی شده اصلا یه وضع مسخره ای اعتراضات هم زیاد شده نمیدونم پدال میتونه اطلاعاتی در مورد برگزاری رویداد گیر بیاره ؟
ارش
۲۹ شهریور ۱۳۹۷البته پورشه 911 gt2 rs هم رگورد زده 1.28.3.
شاهین
۳۰ شهریور ۱۳۹۷برعکس دیدگاه اکثر مردم که (تکنولوژی ساخت) رو توی شتاب و سرعت مسیر مستقیم میبینن، مجله معتبر خودرویی پرفورمانته رو انتخاب کرده بین مکلارن ۷۲۰ و پورشه آر اس ۲ !!!
Amirferrari
۲۹ شهریور ۱۳۹۷من عاشق فراری ام،ولی انتظارم از فراری بیشتر از اینا بود…
Ferrari
۲۹ شهریور ۱۳۹۷انتظار شما چی بود؟؟ به مشت نشریه بودن بیخودی جو دادن.بهتر از این دوتا ماشبن میخواستین؟؟ که یاد اور مدلهای ۷۵۰ و ۸۶۰ مونزا هست؟؟؟ مدل sp2 شاهکاره
ضما یه خبر خوب دیگه برای شما دارم رییس جدید فراری اعلام کرده تا سال ۲۰۲۲ فراری ۱۵ مدل جدید معرفی خواهد کرد که اکثرا هیبریدی خواهد بود اسم شاسی بلند فراری رو هم اعلام کردن و گفتن سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.فراری حتی اعلام کرده دو کلاس دیگه جز شاسی بلند به سبد محصولاتش اضافه خواهد کرد و روی موتور های کاملا حدید هم دارن کار میکنن خبر زیاده ۴سال اینده سال فراریه
mahdy
۳۰ شهریور ۱۳۹۷یعنی سدان فراری؟
این همه ریسک وااااای
من تن و بدنم داره میلرزه به جای عوامل فراری سدان و شاسی بلند فراری باید انقدر خوب باشه که تمامی توجهات رو از رو اصل مطلب (ساخت سدان و شاسی بلند تسط یه سپر اسپرت ساز)برداره
Ferrari
۳۰ شهریور ۱۳۹۷سدان تولید نمیکنن
moein
۲۹ شهریور ۱۳۹۷خاص زیبا باشکوه مثل همیشه
واقعا که ترکیب سنت و مدرنیته رو عالی در آوردن5??
omid622
۲۹ شهریور ۱۳۹۷طوفان جدید فراری این بود
منتظر چیزی بهتر از F12TDF بودم
ارش
۲۹ شهریور ۱۳۹۷عالی خیلی خاصه .قدرت ۷۹۰ اسب بخار و زیبایی فوقالعاده بی نظیره.
علی رضا
۳۰ شهریور ۱۳۹۷تو این زمان فراری بیشتر به یه پرچم دار مدرن مثل لافراری نیاز داشت تا یه خودروی نمادین ، اینا خاصن ولی زیبا نیستن ، اما بالاخره فراری دیگه خودش بهتر میدونه چی کار کنه
ولی حیف ای کاش مرسدس هم پیکان نقره ای رو در تعداد بیشتر تولید کنه ، فکر کنم بشه باهاش رکورد های زیادی رو جابجا کرد مثل رکورد سرعت اگزا
Ali Keyhani
۳۰ شهریور ۱۳۹۷فکر میکردم یه خودروی قوی تر و سریع تر از 812 باشه،انتظار چنین خودرویی رو نداشتم،مونزا خودرویی نیست که برای شتاب بالا یا رکورد پیست زدن ساخته شده باشه که بعضی از دوستان در مورد شتاب و سرعت این خودرو حرف میزنن.
مونزا تلفیقی از گذشته،حال و ِآیندس و یک خودروی بسیار بسیار خاصه که احتمالا قیمت چند میلیون دلاری داره،به شخصه خیلی دوست دارم طراحیشو،بخصوص مونزا sp2،اگر به هرجای خودرو نگاه کنیم خاص بودن میبینیم،چراغ های جلو و بخصوص چراغ های عقب که برخلاف دیگر مدل ها دارای چراغ های گرد نیست،درب ها و طراحی کابین بی نظیر که از این خودرو،یک سوپراسپرت کلکسیونی و بسیار خاص ساخته که در آیندهای نه چندان دور قیمت چندین برابر پیدا میکنه.
SAEED Z
۱ مهر ۱۳۹۷این رویه ی پیشینه فراریه. اول یک مدل معرفی میکنه و بعد مدتی نسخه فوق العاده خاص تر از همون ماشین میسازه که بیشتر ارزش کلکسیونی دارند. تازه داستان از این به بعد شروع میشه, چون فراری قراره نسخه تولید محدود از فراری 812 سوپرفست تولید کنه!
چندین سال قبل اتفاق برای فراری F12 Berlinetta افتاد.
اول معرفی خود F12 Berlinettaa بعد نسخه های خاصِ F12 TRS و F12 Berlinetta Touring و F60 America معرفی شدند و بعد از اینا نوبت به مدل تولید محدود رسید که F12 TDF متولد شد.
معرفی مونزا ها تازه اول راهه…
ایمان
۳۰ شهریور ۱۳۹۷بینظیر وبسیار زیبا مثل همیشه،مسلما این خودروها ده سال دیگه ارزش کلکسیونی زیادی پیدا میکنن
مهدی
۳۰ شهریور ۱۳۹۷ماشینی که همه فاکتورها رو داره تا پولدارها عاشقش بشن!
فاز اونایی که میگن انتظار بیشتر رو داشتیم رو درک نمیکنم این ماشین نیومده که جایگزین ۸۱۲ سوپرفست بشه که! صرفا یه تولید محدود هست که از نظر من بینظیرتر از این نمیتونست باشه!
Hamed
۳۰ شهریور ۱۳۹۷موافقم متاسفانه همه این روزا فقط دنبال اینن ببینن کدوم هایپرکار جدید بیاد بیرون و یه رکورد لعنتی رو جا به جا کنه دنیای تک بعدی مسخره اعداد و رکوردها
حالا این وسط یکی مثل فراری که میاد خارج از عرف بازار وجه دیگه ای از دنیای ماشینای خاص رو نشون میده یه چیزی خارج از زمان، همه میگن انتظار یه غول رکوردشکن داشتیم . من نمیدونم مگه اعلام کردن قراره جانشین لافراری رو معرفی کنن یا یه چیزی بهتر از 812 ؟؟
برای چی بایدبه فاصله1سال بیاد یه چیزی بهتراز 812 تولید کنه که ارزش محصول قبلیش رو تو نگاه مشتریاش بیاره پایین مگه بیزنس بازی کامپیوتریه؟
Arman
۳۰ شهریور ۱۳۹۷یکم ضد حال شد! انتظار یه طراحی هجومی تر و بهتر رو داشتم،طراحیش جالب نیست
شاهین
۳۰ شهریور ۱۳۹۷میتونم درک کنم که فراری خواسته اثر هنری معرفی کنه و مدل sp2 عالی شده
هنوز سوپر فست تنفس طبیعی و پیستا تنفس مصنوعی رو داره و عقب نیست از رقبا
اما بهتره خودی نشون بده تا به چشم بیاد توی این دوره ای که رقابت ریس و لپ تایم و … هست
sevlan
۳۰ شهریور ۱۳۹۷Sp1رو نمیدونم ، ولی sp2 یه شاهکاره ، واقعاً خاص و جادویی ، بدجور من یکی سورپرایز شدم ، عاشق اینجور ماشینای تلفیقی حاصل از سنت و مدرنیته ام ، موتور تنفس طبیعی ۸۰۰اسب بخار ، فکم افتاد ، دیگه فک نکنم کسی بتونه ،البته شاید بجز خود فراری،از یه موتور ۶.۵لیتری دوازده سیلندر اینقده قدرت بکشه بیرون ، شتاب ۲.۹ثانیه ای هم با توجه به طراحی خاص خودرو شاهکاره ، عالی ،دم فراری گرم ، خوش بحال دارنده اش!!!???????
emad1990
۳۰ شهریور ۱۳۹۷طراحیش بین طرح های زمان خودش یعنی الان واقعا خاصه
Maserati
۵ مهر ۱۳۹۹از هیچ گدوم خوشم نیومد.از sp1 بخاصر وسط نبودن راننده و از sp2 بخاطر شیشه های جلو که مدل راننده و سرنشین فرق داره کوپه رو بیشتر دوست دارم
Amin
۲۴ اسفند ۱۳۹۹از ماشین های تلفیقی موفق که تاریخچه ی فراری رو زنده میکنه ،و از ن، فنی هم بی نظیره ، این دوره کمتر ماشینی دیدیه میشه که هنوز هم پایبند طراحی و حس رانندگی و در کنارش پرفورمنس بینظیر باشن ، همه ی اینا یعنی فراری
مهردادکمال
۲۰ آبان ۱۴۰۳فاز کسی که اینو طراحی کرده رو نمیفهمم