فراری اواخر سال گذشته مدل جدید روما که بر اساس پورتوفینو ساخته شده را معرفی کرد و حالا همان ارتقاءهای کوپهٔ سقف ثابت خود را برای پورتوفینو هم ارائه کرده است. این خودرو که حالا پورتوفینو M نام گرفته، با قدرت بیشتر (هماندازهٔ روما) و همینطور اصلاحات داخلی و خارجی معرفی شده است. حرف M در نام این خودرو مخفف کلمهٔ Modificata به معنای اصلاحشده است و قرار است جایگزین پورتوفینوی قدیمی شود نه اینکه در کنار آن به تولید برسد.
برای تشخص تغییرات بیرونی پورتوفینو M باید دقت بالایی داشته باشید زیرا تغییرات جزئی هستند. بااینحال، در جلوی خودرو سپر جدیدی با ورودیهای هوای بزرگتر برای ایجاد نمایی تهاجمیتر به چشم میخورد درحالیکه یک دریچهٔ هوای جدید هم در بالای سپر چسبیده به دهانهٔ گلگیر تعبیه شده که گفته میشود به کاهش ضریب درگ کلی خودرو کمک میکند. همچنین جلوپنجره نیز بروز شده و حالا خطوط آلومینیومی درون آن کار شده است. در عقب خودرو، طراحی جدید سیستم اگزوز موجب حذف صدا خفه کنها و جمعوجورتر شدن بخش انتهایی پورتوفینو M شده است. درنتیجه حالا سپر هم سادهتر شده است و به گفتهٔ فراری هماهنگی بیشتری با سپر جلو دارد.
در داخل نیز همین داستان جریان دارد و کسانی که انتظار دارند پورتوفینو M به داشبوردی مشابه روما مجهز شده باشد ناامید خواهند شد زیرا بهروزرسانیهای داخلی این فراری کانورتیبل بسیار جزئی بوده و بهجز ترکیب رنگهای جدید و متریال بهروز شده، دقیقاً مشابه قبل به نظر میرسد؛ اما خوشبختانه فراری در بخش فنی سخاوت بیشتری از خود نشان داده و همان پیشرانهٔ روما را به پورتوفینو M هدیه داده است. البته این همان موتور ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی قبل است که حالا فقط قدرت آن با ۲۰ اسب بخار افزایش به ۶۲۰ اسب بخار رسیده درحالیکه گشتاور تغییری نداشته و مثل قبل ۷۶۰ نیوتن متر است.
تغییر بزرگتر اما در بخش انتقال قدرت صورت گرفته است زیرا پورتوفینو M مثل روما به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ جدید مجهز شده که از سوپراسپرت SF90 استراداله گرفته شده است. بهروزرسانی دیگر این ماشین اضافه شدن حالت رانندگی جدید مسابقه به حالات قبلی است. علاوه بر این، با استفاده از نسل ششم سیستم کنترل لغزش جانبی SSC، هندلینگ پورتوفینو M هم بهبود پیدا کرده است. فراری همچنین ویژگیهای سفارشی جدیدی مثل مجموعهٔ بروز شدهای از سیستمهای کمکرانندهٔ پیشرفته و همینطور تهویه و گرمکن صندلیها را هم برای این GT کانورتیبل ارائه کرده است.
[دانلود ویدئو]
MASIHA
۲۷ شهریور ۱۳۹۹فراری بسیار ناتوانه. خیلی زیاد.
ناتوان در ساختن ماشینی که من بدم بیاد ازش❤❤??
SF90 STRADALE
۲۷ شهریور ۱۳۹۹یکی از بهترین کامنت هایی که در سایت خوندم
یک تعریف وارونه بسیار زیبا ????
عالی بود جناب مسیحا
MASIHA
۲۷ شهریور ۱۳۹۹قربان شما❤
akrh78
۲۷ شهریور ۱۳۹۹ولی برا من خیلی توانا هست. خیلی زیاد.
MASIHA
۲۷ شهریور ۱۳۹۹چی بگم دوست عزیز سلیقه هر کس محترمه
خب برا سما تو کدوم مدل تواناس؟؟
ارشیاsvj
۲۷ شهریور ۱۳۹۹به عنوان طرفدار لامبورگینی باید بگم که کامنتت عالی بود
و اون اولش رو که خوندم باورم نمیشد کسی همچین باوری داشته باشه!!!!
سورنا
۲۷ شهریور ۱۳۹۹دمت گرم خیلی خوب گفتی خوشم اومد ??
امیر علی
۲۷ شهریور ۱۳۹۹اخه این فراری چرا انقدر خوبه
Enzo
۲۷ شهریور ۱۳۹۹فرراری همیشه فرراریه.اگه میخوای هم یه ماشین خفن وباکلاس داشته باشی هم بعد ده سال ماشینت چندین برابر بهت سود بده یه راهکار خیلی ساده داره. فقط فرراری بخر تمام .البته ایرانیان عزیز دیار خارجه رو میگم .ما که اینجا باید سمند با بغ بغو و پس سوز سوخو و یسری پلاس دیگرو تا یه مدت دیگه یه میلیارد پولشو بدیم .از قدیم گفتن دیوانه شاخو دم نداره
رامین
۲۷ شهریور ۱۳۹۹همون همیشگی بسیار زیبا
SF90 STRADALE
۲۷ شهریور ۱۳۹۹به عنوان مدل پایه فراری عملکرد خوبی داره
گیربکس ۸ سرعته جدید فراری تاثیر به سزایی روی پرفورمنس محصولاتش داره
راستش زیاد منتظر پورتوفینوی جدید نبودم برعکس ۸۱۲ جدید که بی صبرانه منتظرشم ?? ⚡⚡
ارشیاsvj
۲۷ شهریور ۱۳۹۹اخ من دارم انتظار ۸۱۲ tdf یا gto
یا هرچی که اسمش هست رو میکشم!!!!!
Ferrari
۲۷ شهریور ۱۳۹۹بروز رسانی ها بیشتر زیر پوستی و نرم افزاری بود البته از نظر ظاهری این ماشین هنوزم جذابه و از مد نیفتاده و نیازی به تغییرات ظاهری نداشت
Sina
۲۷ شهریور ۱۳۹۹چقدر قشنگه این ماشین ، فراری اگه سبک طراحی این مدلی رو تا صد سال دیگه ادامه بده باز هم زیبا هستن
Hadi
۲۷ شهریور ۱۳۹۹فراری هیچ وقت قدیمی نمیشه…
و هروز زیبا تر از دیروز هستش ?
این مدل هم جای خود داره…
iman
۲۷ شهریور ۱۳۹۹به عنوان یه عاشق فراری فکر میکنم که تنوع سبد محصولات فراری خیلی داره زیاد میشه،درک نمیکنم که تولید همزمان روما و پورتفینو و همینطور پیستا و تریبیتو چه معنی داره
محمد
۲۷ شهریور ۱۳۹۹تغییرات کوچیک طراحیش تفاوت های بزرگ طراحی رو به وجود اوردن
با پرتوفینو معمولی که مقایسه میکنی دو حس متفاوت بهت میدن
امیر
۲۷ شهریور ۱۳۹۹فراری = لذت رانندگی
سورنا
۲۷ شهریور ۱۳۹۹در یک کلام فوق العاده زیبا و دوست داشتنی
نمیدونم چرا لامبورگینی و فراری رو میبینم حس میکنم تو دنیای دیگه ای هستم تجربه لامبورگینی رو داشتم و حسش یعد از جند سال هنوز تو وجودمه
کاش بتونم یه روزم فراریو تجربه کنم …
رامتین
۲۷ شهریور ۱۳۹۹بشدت علاقمند به این خودرو هستم. البته یه دلیلش علاقه به کروکهای میان سایز با سقف هارد هستم که تعدادشون کم شده و m4هم با تغییر سقف هارد به سافت، ناامیدم کرد. یکی از جذابترین کروکهای دنیاست پورتوفینو و البته خیلی خوب میشد موتور ۳۸۵۵ سی سی روما را با همین موتور اما تنظیمات متفاوت ۴۸۸پیستا که ۳۹۰۲سی سی و ۶۸۰ اسب هست جایگزین کنه. اقدامی که شک نکنید در فیس لیفت پورتوفینو اتفاق میوفته