فراری

معرفی فراری 488 GTE Evo، سهم خواه لمانز!

زمانی که اول باشید باید تلاشی دوچندان برای حفظ موقعیت خود انجام دهید؛ و اشتباه نکنید! فراری یکی از پیشروهای دنیا در بحث مسابقات موتور اسپورت است؛ بنابراین ایتالیایی‌ها آماده معرفی نسخه جدید خودروی ۴۸۸ GTE برای رقابت در فصل امسال هستند و برای اولین بار شاهد غرش آن پیست فیورانو هستیم.

فراری 488 GTE Evo
فراری اشاره زیادی به تغییرات صورت گرفته در خودروی مسابقه‌ای امسال خود نداشته اما نام این خودرو در لیست ابتدایی مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۴۸۸ GTE Evo می‌باشد.

فراری 488 GTE Evo
از نام خودرو چنین برمی‌آید که شاهد به‌روزرسانی‌هایی نسبت به خودروی سال قبل خواهیم بود. مدل‌های قبلی به‌روز شده همچون FXX، 599XX و FXX-K دارای برخی تغییرات همچون پوشش بدنه به‌روز شده بوده‌اند و ۴۸۸ GTE Evo نیز از این قضیه مستثنا نیست. این خودرو دارای رنگ قرمز متالیک جدید و نشان‌های متفاوت روی شیشه جلو می‌باشد.

فراری 488 GTE Evo
سال پیش فراری و تیم AF Corse توانستند عناوین بهترین رانندگان، تیم‌ها و سازنده‌ها را در کلاس GTE Pro مسابقات قهرمانی استقامت فیا به خود اختصاص دهند؛ و البته این عناوین برای اولین بار به دست نیامده‌اند زیرا در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۴ نیز این عملکرد تکرار شده و در سال ۲۰۱۵ نیز عنوان بهترین راننده و در سال ۲۰۱۲ نیز عناوین بهترین تیم و سازنده به این برند پرآوازه ایتالیایی تعلق یافته است.

۴۸۸ GTE نسخه مسابقه‌ای سطح بالا از سوپرکار ۸ سیلندر فراری است. این خودرو در میانه فصل ۲۰۱۶ جایگزین ۴۵۸ ایتالیا GT2 شد و بدون تلف کردن وقت عناوین قهرمانی را به دست آورد. یکی از دو خودروی حاضر در آخر هفته پیست فیورانو شماره ۵۱ است که در آن جیمز کالادو و الساندرو پیر گویدی باید از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. خودروی بعدی شماره ۷۱ است که راننده‌های آن سام بیرد و دیوید ریگون هستند. سومین راننده هر تیم که برای مسابقات طولانی‌تری همچون لمانز در نظر گرفته می‌شود هنوز تأیید نشده‌اند.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. #ali.m#

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    “زمانی که اول باشید باید تلاشی دوچندان برای حفظ موقعیت خود انجام دهید؛ و اشتباه نکنید!”
    کامل ترین ماشین دنیا❤و سلطان سوپر اسپرت ها
    ?فراری?

    1. M40

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (54 ديدگاه)

      واقعا زیبا و جذابه
      واقعیتش رو بگیم پرافتخار ترین تیم تاریخ البته تو فرمول تو لمانز فک کنم پورشه است

      1. mehran911

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        درسته دوست عزیز
        فراری که فوق العاده است
        پر افتخارترین تیم در تمام رقابت های استقامتی هم پورشه است
        .
        البته امسال در کلاس LMP1 خودروساز معتبری وجود نداره …
        ببینیم تویوتایی که در سه سال اخیر تقریبا در تمام رقابت هایی که حضور داشته افتضاح به بار آورده امسال چکار میکنه
        .
        یادمه مسابقه لمانز سال ۲۰۱۶ تویوتا قول قهرمانی ۲۰۱۷ رو داد اما متاسفانه نه تنها اول نشد جالب اینجاست روی سکو هم نرفت و با کسب مقام ۸ام گل کاشت و حتی حریف خودروی جکی چان ریسنیگ در کلاس LMP2 هم نشد
        خلاصه خودروی هنر پیشه ی معروف جکی چان تویوتا رو ضربه فنی کرد
        ببینیم امسال چکار میکنن

        1. Meysam..LaFerrari

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (15 ديدگاه)

          جا داره از همین تریبون کسب رتبه ی یکی مونده به آخر پورشه تو رقابت های GTE Pro رقابت های WEC و شکست خوردنش از Ford و کسب عنوان قهرمانی پورشه تو کلاس LMP1 لمان که تونسته تیم اعظم جکی چان ریسینگ رو شکست بده رو تبریک عرض کنیم.

          مهران جان همونطور که به قصد تخریب تویوتا این پیام گوهربار رو ارسال نمودی، علاقمندان تویوتا هم میتونن چنین پیام های گوهرباری نثار پورشه کنن.

          اما تویوتا دوستان عزیز ناراحت نشید، همین تویوتا تو Qualifying لمان پارسال از پورشه سریعتر بود و تو مسابقه ی اصلی هم تا آخرین لحظات داشت پورشه رو شکست میداد و عنوان قهرمانی رو کسب میکرد که بدشانسی آوردن، و پورشه هم بعد از تعمیرات چند ساعته تو گاراژ به مسابقه برگشت و تیم اعظم جکی چان ریسینگ و بقیه ی رفقا رو شکست داد و قهرمان شد.

        2. mehran911

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          ممنون میثم
          .
          تویوتا ۷ ساله از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ در این رقابت ها حضور داشته و هیچ بهانه ای پذیرفته نیست البته دوست دارم بدونم کسب ۱ قهرمانی توسط صنعت خودرو سازی ژاپن در مقابل ۱۹ قهرمانی پورشه رو چجوری توجیه میکنی
          .
          Qualifying در یک مسابقه ی ۲۴ ساعته اهمیت چندانی نداره
          در لمانز خرابی اجتناب ناپذیره و خودرویی برتر هستش که با مدیریت بهتر و قابلیت اطمینان بالاتر حضور داشته باشه
          .
          در مورد کلاس GT پورشه بگم که
          رئیس بخش موتور اسپرت پورشه Fritz Enzinger میگه در سالهای گذشته ما روی کلاس پروتوتایپ ها تمرکز کردیم و برنامه داریم تا ۲۰۲۵ تمام تمرکز خود را روی کلاس GT قرار بدیم
          .
          درسته پورشه در کلاس GT لمانز حریف فورد نشد اما مگه فراری شد ؟؟؟ سال ۲۰۱۶ چی حریف شد؟؟؟ ۲۰۱۵ چی حریف شد ؟؟؟؟
          فورد بعد از سالها به رقابت ها برگشت و فراری رو … و خاطره ده ی ۶۰ رو تازه کرد
          پورشه سال گذشته شروع به توسعه نسل جدید خودروهاش در کلاس GT کرده و امسال شاهد توانایی های این خودرو در ۱۲ ساعته سبرینگ بودیم و در رقابت های آینده خواهیم بود
          .
          در ضمن اگر بخواهم تویوتا رو تخریب کنم موارد بسیااااااار زیادی وجود داره

        3. maximus

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (325 ديدگاه)

          میثم خیلی بدجنسی :-)

        4. Meysam..LaFerrari

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (15 ديدگاه)

          مهران جان من نه علاقه ای به تویوتا دارم و نه میخوام چیز خاصی رو توجیه کنم، معلومه که پورشه تو لمان بی رقیب بوده و پر افتخارترین تیم این رقابت هاست اما خواستم بگم “2017” رو از دریچه ی دیگه ای هم میشه دید.

          در مورد Ford, درسته که تو لمان فراری رو شکست داد (هر چند اونجا هم فراری کاملا مستحق قهرمانی بود)

          اما فراری تو طول فصل رقابت استقامت جهانی از فورد انتقام گرفت و با قاطعیت مثل چندین سال گذشته (به غیر از یکی از سال ها که پورشه قهرمان شد) قهرمانی رو گرفت.

        5. mehran911

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          میثم جان
          البته با توجه به مشکلات تیم فورد امسال امید اصلی قهرمانی لمانز فراری و پورشه هستن امسال احتمالا فراری و پورشه هر دو با چهار خودرو در لمانز شرکت خواهند کرد

        6. ساسان

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          لامبورگینی هیچگاه دراین مسابقات حضور داشته؟مقامیم داره آیا؟

        7. mehran911

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          ساسان جان
          لامبو که سروره
          همین چند وقت در رقابت 12 ساعته سبرینگ در کلاس GTD قهرمان شد

          و در کل لامبو رقابت های مخصوص خودش رو داره
          .
          بعدا بیشتر ازش میشنوی

  2. Ferrari

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    امیدوارم امسال هم قهرمانی رانندها و سازندها رو کسب کنه
    و البته قهرمانی لمانز

  3. maximus

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    جالب بود امیدوارم فراری موفق باشه
    کامل ترین و سلطان و این حرفا در حد سایت تخصصی خودرو نیست و بیشتر واسه سایت های طرفداری و fan page ها مناسبه

    اگه میخواست بهترین و کامل ترین و سلطانی وجود داشته باشه همه سراغ همون میرفتن و کسی دنبال بقیه نمیرفت

    هر سوپراسپرت سازی یک سری نقاط قوت داره که برای یک سری افراد اهمیت داره و بقیه ممکنه فاکتور های دیگه ای براشون مهم باشه

    1. mehran911

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      احسنت
      ((( اگه میخواست بهترین و کامل ترین و سلطانی وجود داشته باشه همه سراغ همون میرفتن و کسی دنبال بقیه نمیرفت )))
      این گفته تفاوت میزان درک دو نفر از دنیای خودرو رو نشون میده
      .
      و البته فراری همیشه و از هر جهت قابل احترام بوده و هست و خواهد بود

      1. maximus

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (325 ديدگاه)

        خواهش میکنم
        اونطوری که دیروز بود یا پریروز در پست (((وقتی لگزوس به دیزل گیت میخندید))) یکی از اعضای سایت از شما تعریف میکرد برای من مشخص شد شما کاربر بسیار با سواد و فهمیده ای هستید

        1. mehran911

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          قربانت دوست عزیز
          خوب شد گفتی دوست عزیز کامنت ها رو رفتم دیدم
          یکی دو سالی هست امثال اون کامنت ها زیاد گذاشته میشه من چند ساله اینجا هستم و از این گونه افراد زیاد دیدم معمولا یا خودشون خسته میشن و میرن یا آخرش خود سایت دست بکار میشه
          .
          این رفتار باعث میشه خیییلیی ها از اتومبیل هایی که دوستشون دارن متنفر بشن شخصا هیچوقت به اندازه ی امروز از GM و تویوتا متنفر نبودم این در حالیست که قبلا حقیقتا عاشقشون بودم

        2. مجید سبزواری

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (82 ديدگاه)

          منم هیچوقت از پورش 911 متنفر نبودم تا وقتی تو با الکتریکی ها مخالفت بودی

        3. F۲۲RAPTOR

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2622 ديدگاه)

          این رفتار باعث میشه خیییلیی ها از اتومبیل هایی که دوستشون دارن متنفر بشن شخصا هیچوقت به اندازه ی امروز از GM و تویوتا متنفر نبودم این در حالیست که قبلا حقیقتا عاشقشون بودم

          سهام جی ام و تویوتا الان سقوط می‌کنه
          منم قبلا با بنز و پورش خیلی قاطی بودم به لطف دوستان افراطی الان مثه سابق نیستم

          فقط آئودی و بی ام و

        4. #ali.m#

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          “شخصا هیچوقت به اندازه ی امروز از GM و تویوتا متنفر نبودم ”
          ?
          کی اهمیت میده؟
          الان واقعا باید نگران افت سهام تویوتا باشم؟
          امان از مجازی که باد به غبغب خیلی ها انداخت.
          ?خاکی باشیم ?

        5. maximus

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (325 ديدگاه)

          من که به خاطر هیچ کس به ماشینی علاقمند یا از ماشینی زده نشدم

        6. mehran911

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          ((( منم هیچوقت از پورش 911 متنفر نبودم تا وقتی تو با الکتریکی ها مخالفت بودی )))
          البته قلبا علاقه ای به الکتریکی ها ندارم چه پورشه باشه و چه هر خودروی دیگه ای و فکر میکنم قطعا هنوز پیشرانه های درون سوز جای پیشرفت داشتن در چند صنعت خودروسازی آلمان خیلی موافق این موضوع نیست
          .
          خبر رسیده گروه فولکس حتی پروژه های تحقیقاتی مهمش رو به حالت تعلیق در آورده متاسفانه
          همه چیز زیر سر این خودروهای الکتریکی خخخخ

        7. mehran911

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          “شخصا هیچوقت به اندازه ی امروز از GM و تویوتا متنفر نبودم ”
          ?
          کی اهمیت میده؟
          الان واقعا باید نگران افت سهام تویوتا باشم؟
          امان از مجازی که باد به غبغب خیلی ها انداخت.
          ?خاکی باشیم ?
          .
          اینجاش برای من جالبه اون قسمتی که بهت مربوط میشه رو بیخیالل میشی ولی قسمتی که هیییییچ ارتباطی به تو نداشت رو انقدر بهش اهمیت میدی و ریپلای میکنی که بگی (( کی اهمیت میده؟ ))
          اگه اهمیت نداره چرا به خودت میگیری و ریپلای میکنی
          .
          من همیشه و همیشه گفتم در هیچ زمینه ای هیچ ادعایی ندارم
          .
          دوستان و کاربر های سایت هستن که از کامنت ها قضاوت میکنن
          کامنت که چی بگم … با اون جفنگیاتی که در مورد من در اون پست نوشتی خودت بهتر ثابت کردی
          البته خیلی دوست دارم بدونم از کجا سوخته بودی ؟؟؟خخخخ

        8. mehran911

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          maximus عزیز ( یاد گلادیاتور افتادم )
          بهترین کار رو میکنی ی عشق ماشین از هیچ خودرویی منتفر نیست
          .
          اگر بتونی فارق از فضای متعصب این سایت علاقه ات به هیچ خودرو و خودروسازی رو از دست ندی بازی رو بردی در این سایت فقط مجید این خصوصیت رو داره
          .
          دایی خودم تا دو سال پیش ی کاپریس آبی نفتی داشت که از بچگی هر وقت سوارش میشدم میرفتم ی دنیای دیگه …
          .
          موفق باشی رفیق

        9. mehran911

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          F۲۲RAPTOR عزیز
          من یادم نمیاد به شما بی احترامی کرده باشم
          هر کسی نظری داره و نظر شما هم محترم
          .
          اما من مجید رو در حال حاضر بیشتر از هر شخص دیگری در سایت قبول دارم
          خیلی وقت ها بلد بودن اسم میل بادامک و سوپاپ و تپت و میل تپت و پایه اسبک و میل اسبک و فنر سوپاپ و سر سوپاپ و ساق سوپاپ و سیت سوپاپ و …. هییییچ اهمیتی نداره
          چند نفر در این سایت پیشرانه خودشون رو طراحی کردن وساختن ؟؟؟
          این رفتار و احترام متقابله که خییییلی مهمه بارها در این سایت به بدترین شکل به مجید توهین شده اما با بزرگی سکوت کرده
          باز هم میگم من مجید رو هم خیلی قبول دارم هم خیلی دوستش دارم

        10. madjid

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          مهران جان شما عزیز دلی

          بیخیال این بحثا و این آدما شو که آخرش فقط و فقط و فقط اعصاب خوردیه
          البته من برای تک‌ تک‌ این کاربران ارزش قائلم اما ارزش اعصاب و‌حوصله ی خودم برام از همه چیز بیشتره

          این وقتی که واسه بحث و‌ اثبات خوبی خودت به عزیزانی مثل f35raptor میذاری رو‌ اگر صرف حفر یک گودال و بعد دوباره پر کردن اون گودال بکنی ،در پایان احساس بهتری خواهی داشت ،

          راستی اگر لطف کنی یوزرنیم تلگرامت رو‌ در پیام شخصی برام بفرستی خوشحال میشم.

        11. F۲۲RAPTOR

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2622 ديدگاه)

          مجید خان یادت میاد
          تو یه مطلب بهم تهمت بستی و توهین کردی؟
          کافر همه را به کیش خود پندارد،
          وجدانا هر روز که میگذره میفهمم چقدر
          باحالی ???
          علکی

        12. AMERICAN

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (23 ديدگاه)

          ((شخصا هیچوقت به اندازه ی امروز از GM و تویوتا متنفر نبودم))
          ب هر حال ترس از شروع قریب الوقوع دور دوم فرمانروایی 76 ساله GM میتونه واکنش های مختلفی مثل نفرت، شگفت زدگی ، خوشحالی و … رو به وجود بیاره

  4. الف.ی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    ببخشید در متن نوشته شده سال 20136

  5. #ali.m#

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    یه نکته ای رو بگم:
    راننده های فراری تا الان در بیشتر از ۵۰۰۰ مسابقه رسمی برنده شدن .
    واقعا بینظیره .
    ?سلطان فراری?

  6. PaRHaM

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (741 ديدگاه)

    واقعا ۴۸۸ خیلی خیلی خیلی جذابه
    همه نسخه هاش جذاب و دوست داشتنی ایه
    نسخه پرچمدار فعلی (پیستا) هم ک دیگه غوغاس از حد جذاب بودن
    واقعا لذت بخشه
    حتی دیدنش هم ب آدم انرژی میده و حس هیجان رو منتقل میکنه
    منتظر تست هاش هستم ک بیشتر لذت ببریم
    رقابتش با رقیباش واقعا دلچسب و جذابه⁦??⁩?

  7. #ali.m#

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    جالبه که کامنتای ما پاک میشه فقط?

    1. PaRHaM

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (741 ديدگاه)

      دقیقا??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا