F8 اسپایدر تنها محصول روباز جدیدی نیست که توسط فراری معرفی شده زیرا این شرکت ایتالیایی بهطور همزمان نسخهٔ روباز مدل ۸۱۲ سوپرفست را هم معرفی کرده است. این خودرو که ۸۱۲ GTS نام گرفته است، مانند تمامی کانورتیبلهای مدرن فراری به یک سقف فلزی جمعشونده مجهز است که تا حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت ظرف تنها ۱۴ ثانیه باز یا بسته میشود. در این خودرو یک پردهٔ عقب برقی تعبیه شده که بهعنوان بادگیر هم عمل میکند و حتی در هنگام بسته بودن سقف نیز میتوان آنرا پایین آورد تا راننده و سرنشین بتوانند بیشتر از سمفونی V12 و صدای اگزوز لذت ببرند.
علاوه بر تجهیز به سقف بازشونده، بخش عقبی ۸۱۲ GTS هم بازطراحی شده که از ویژگیهای برجستهٔ آن میتوان به دو برآمدگی به همراه پوشش جدید عقب و محفظهٔ بار اشاره کرد. علاوه بر این، دیفیوزر عقب هم تغییر شکل داده و برای جبران حذف گذرگاه هوای بالای گلگیرهای عقب نسخهٔ کوپه، در اینجا یک فلپ اضافی تعبیه شده است. فراری همچنین دو فلپ کوچک L شکل را هم به گوشههای بالایی شیشهٔ جلو اضافه کرده که به کنترل تلاطم و سروصدای آئرودینامیکی خودرو کمک میکند و به گفتهٔ این شرکت موجب میشود حتی در سرعتهای بالا هم اختلالی در صحبت کردن سرنشینان ایجاد نشود.
اما همانطور که انتظار میرود، ۸۱۲ GTS از لحاظ فنی تفاوتی با برادر کوپهٔ خود ندارد. این یعنی در سینهٔ این نسخه هم همان نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که ۸۱۲ GTS را به قویترین کانورتیبل تولید سری دنیا تبدیل کرده است. عملکرد این خودرو نیز تقریباً نزدیک به نسخهٔ سقف ثابت است بهگونهای که به گفتهٔ فراری در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در ۸.۳ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.
۸۱۲ GTS خودرویی تولید محدود نیست و محصولی تولید سری معمولی محسوب میشود. این اولین ساختۀ موتور جلوی V12 روباز تولید سری فراری در نیم قرن گذشته محسوب میشود زیرا آخرین نمونهٔ این نوع محصول به سال ۱۹۶۹ و مدل ۳۶۵ GTS4 بازمیگردد که بیشتر با نام دیتونا اسپایدر شناخته میشود. از آن زمان به بعد، فراری چنین خودروهایی را فقط بهصورت تولید محدود ارائه کرد که ازجملهٔ آنها میتوان به ۵۵۰ بارچتا در سال ۲۰۰۰، سوپرآمریکا در سال ۲۰۰۵، ۵۹۹ SA آپرتا در سال ۲۰۱۰ و F60 آمریکا در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد که آخری تنها در ۱۰ دستگاه ساخته شد.
sajjad
۲۰ شهریور ۱۳۹۸خدایا لذت داشتن کمترین دلخوشی هارو با این خراب شده ای که اوردیمون ازمون گرفتی
حداقل یکی از عراقی و سوری ها رو با این ماشین بفرست بیان از کنارمون رد شن آرزوی خیلی خیلی کوچیکیه !!!!!
hamid
۲۰ شهریور ۱۳۹۸رینگاشم از f8 که تازه رونمایی شده قشنگ تره
ممنون فراری ولی حیف که هرچی کار کنیم نمی تونیم یدونه رو حتی تو امارات بخریم
شاید اگه خودمون رو بکشیم بتونیم یه مک لارن ۵۷۰ اس دسته دو بخریم ولی فراری…
البته من خوشم نمی اد یه عراقی باهاش تو ایران از کنارم رد شه چون فقط بهش فحش میدم
آخه چرا ما تو ایرانیم؟؟!
ایمان
۲۰ شهریور ۱۳۹۸قوی ترین کانورتیبل دنیا ❤❤
صدای یک فراری V۱۲ روباز شنیدن داره
علی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸روباز به این مدل های موتور جلو فراری زیاد نمیاد
مهران
۲۰ شهریور ۱۳۹۸بدون شک زیبا ترین خودروهایی که دیدم در عمرم محصولات فراری بودن
مهران
۲۰ شهریور ۱۳۹۸بدون شک زیبا ترین خودروهایی رو که دیدم محصولات فراری بودن عالییییی هستن عالی همشون
مک وال
۲۰ شهریور ۱۳۹۸قیمتش چنده؟
m4
۲۰ شهریور ۱۳۹۸حضرت عشق !
Behrouz. anzali
۲۰ شهریور ۱۳۹۸واقعا ماشین کانورتیبل یه حس حال خوبی به ادم میده مخصوصا اون ماشین یه فراری کانورتیبل باشه صدای پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی این ماشین با روان ادم بازی میکنه . خیلی زیباست
Hamed
۲۰ شهریور ۱۳۹۸چقدر ناز شده این چه بهش میاد کانورتیبل ایول
کاش عصن فراری از اول کلن همینو معرفی و تولید میکرد نه مدل کوپه رو
Ferrari
۲۰ شهریور ۱۳۹۸فوق العاده زیباست.تولید این مدلها از یکی دوماه دیگه شروع میشه و اخر سال ۲۰۲۰ فروش فراری به بالای ۱۰ هزاردستگاه خواهد رسید.
البته فراری باید یه مدل دیگه هم معرفی کنه امسال.یه مدل اسپرت ارزان تر از مدل f8
بهنام
۲۰ شهریور ۱۳۹۸از هر زاویه ای که نگاه میکنی جز زیبایی غیر قابل وصف چیزی نمیبینی. فوق العاده شده. با اون موتور دوازده سیلندر کلاسیکش چی میشه؟ به به. من که کلی لذت بردم از تماشای تصاویر
moein
۲۰ شهریور ۱۳۹۸زیبای بی حد و حصر
تصور دنیای خودرو بدون ایتالیایی ها،واقعا یه چیز سخت و نا ممکنه
هر کدوم تو جایگاه خودشون همتا ندارن
فراری
لامبورگینی
پاگانی
مازراتی
آلفا رومئو
حتی خود فیات هم نمادهای زیبایی و قدرت هستن
لافراری
۲۰ شهریور ۱۳۹۸فراری فقط لافراری
بقیه شوخیه
لافراری
۲۰ شهریور ۱۳۹۸هر چیزی یه قله و پایانی داره
قله فراری، لافراری بود.
بعدش باید کلا متوقف میکرد و فقط تولید لافراری رو ادامه میداد.
لافراری یه اسطوره در تمامی دوران است.
Behrouz. anzali
۲۰ شهریور ۱۳۹۸درسته داداش گلم ما هم لافراری رو دوست داریم یه هایپر کار بی نظیره ولی قیمتش خیلی بالاست . باید در کنار چنین ماشینهایی این محصولات هم تولید بشن وگر نه فراری ورشکست میشد .
net
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ماشینهای سوپر اسپرت ۸ سیلندر خوبه ولی ۱۰ و ۱۲ سیلندر زیاده و اگر این ماشین ۸ سیلندر بود بهتر میشد
سقف فلزی خودکار جمع شونده این ماشین خیلی خوبه
Mercedes Benz
۱۹ دی ۱۴۰۰همین الان فهمیدم همچین ماشینا هست