فراری طی یک رویداد آنلاین ویژه، نسخهٔ اسپایدر از اولین محصول پلاگینهیبریدی خود یعنی SF90 استراداله را رونمایی کرده است. همانطور که انتظار میرفت، این نسخهٔ روباز از همان قوای محرکهٔ هیبریدی همتای سقف ثابت خود استفاده میکند که مجموع خروجی آن برابر با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور است.
این ارقام حیرتانگیز توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۷۸۰ اسب بخار قدرت به همراه سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۲۲۰ اسب بخار تولید میشوند. SF90 اسپایدر از سامانهٔ چهارچرخ محرک و جدیدترین گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ فراری هم برخوردار است. فراری ادعا میکند که SF90 اسپایدر ظرف تنها ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف فقط ۷ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. حداکثر این ابرماشین هیبریدی هم به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
تبدیل SF90 استراداله به اسپایدر به دلیل تقویتکنندههای شاسی و همینطور مکانیسم سقف، با افزایش ۱۰۰ کیلوگرمی وزن همراه بوده و وزن کلی خودرو را به ۱۶۷۰ کیلوگرم رسانده است. جدیدترین نسخه از سقف جمع شوندهٔ فراری اما هنگام جمع شدن تنها ۱۰۰ لیتر فضا را اشغال میکند و به دلیل استفاده از آلومینیوم در ساختار آن، ۴۰ کیلوگرم از سقف جمع شوندهٔ معمولی سبکتر است. این سقف برای باز یا بسته شدن به تنها ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد.
به گفتهٔ فراری، شیشهٔ جلوی SF90 اسپایدر در مقایسه با استراداله شیب بیشتری دارد، ستونهای A آن نازکتر شدهاند و ارتفاع سقف آن نیز ۲۰ میلیمتر کمتر شده است؛ اما فضای داخلی خودرو تغییری نداشته که این یعنی در اینجا همان صفحه آمپر دیجیتالی بزرگ ۱۶ اینچی خمیده وجود دارد که با وضوح بالا اطلاعات لازم را با قابلیت شخصیسازی به نمایش درمیآورد. نمایشگر سربالا و جدیدترین نمونه از کنترلهای لمسی روی غربیلک فرمان هم از دیگر ویژگیهای این کابین هستند.
فراری همچنین پکیج سفارشی Assetto Fiorano را هم برای SF90 اسپایدر ارائه میکند که کمکفنرهای مالتیمتیک بهینهشده برای پیست، ۲۱ کیلوگرم کاهش وزن به لطف استفادهٔ بیشتر از فیبر کربن و تیتانیوم در سراسر خودرو، اسپویلر عقب فیبر کربنی و لاستیکهای چسبندهٔ میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ را به همراه دارد. خریداران همچنین میتوانند برای خودروی خود طرح دورنگ بدنه را هم سفارش دهند. مثل هر فراری جدید دیگری، SF90 استراداله هم با یک برنامهٔ تعمیر و نگهداری هفتساله ارائه میشود.
Ali Keyhani
۲۳ آبان ۱۳۹۹الهه زیبایی!
Reza
۲۳ آبان ۱۳۹۹الهه زیبایی لافراری بود و هست
مهدی موتورز
۲۳ آبان ۱۳۹۹لافراری از زاویه بغل خیلی سادس
Hadi
۲۳ آبان ۱۳۹۹SF90 خیلی زیباست…
ولی از عقب و فرم شیشه عقبش اصلا خوشم نمیاد
MASIHA
۲۳ آبان ۱۳۹۹خدای ابهت?
عکس اول رو ببینید
اف فراری اف از دست تو❤
Amin-mc20
۲۳ آبان ۱۳۹۹الهه زیبایی چیه چراغاشو ببین عین احمق هاس
MASIHA
۲۳ آبان ۱۳۹۹مجبور نیستی توهین کنی
#یاد_بگیریم
Amin-mc20
۲۳ آبان ۱۳۹۹توهین چیه چه ربطی داره مگه من به کسی توهین کردم
#الکی_کامنت_نزاریم
Audi s8
۲۳ آبان ۱۳۹۹طلاییش چقدر خوشگله
ممد ژانگولر
۲۳ آبان ۱۳۹۹اشک تو چشام قندیل بست از بس که هوا سرد شده ?
SFXSuperFast
۲۳ آبان ۱۳۹۹فراری جدیدا طراحیاش چنگی به دل نمیزنه
مخصوصا همین SF90 و 812 متوازن و زیبا نیستن به اندازه مدل های اوایل دهه 2010
ماشینای فراری چاق شدن!
ارتفاع عقب و جلو و خطوط بدنه متوازن و متناسب نیست
توی مدلای قدیمی پشت ماشین کوتاه میشد ولی با یه قوس دوباره به طرف بالا خم میشد که یه جور امضا فراری بود و خیلی زیبا و اسپورت ماشینا رو نشون میداد (موتوروسط ها اینجور بودن حتی f12 هم تا حدودی اینطور بود)
قبلا زیباترین خودروهای جهان رو فراری تولید میکرد
ولی الان طراحی های شرکتای دیگه زیباترن
به نظر من 765lt ازین زیباتره خیلی هم زیباتره
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۳ آبان ۱۳۹۹این موضوع فقط مرتبط به فراری نیست، خیلی شرکت ها از جمله مرسدس و ب ام و درگیر چنین مسئله ای هستن و دیگه اون طرح های با اصالت و با شکوه رو ازشون نمیبینیم.
Amin-mc20
۲۳ آبان ۱۳۹۹تقریبا از هیچ کمپانی نمیبینیم
اگه دقت کنین هایپرکا و سوپراسپرت هایی که تو سالهای 2000-2010 تولید شدن یه بدنه پهن و ارتفاع کم داشتن و پشت ماشین هم پایین میومد مثل پاگانی زوندا r ، مازراتی mc12 یا فراری انزو ، این سبک طراحی به نظرم بهترین بود که انگار شیشه و سقف یه حالت جدا از بدنه داره و اونجوری ماشین بزرگتر به نظر میرسید
SF90 STRADALE
۲۳ آبان ۱۳۹۹765LT اگه زیباتر هم باشه که نیست دیگه برتری خاصی نسبت به SF90 استراداله نداره
مکلارن خیلی روی سریع بودن این ماشین مانور داده و گفته ۱/۴ مایل رو ۹.۹ میزنه
ولی بشین و تماشا کن SF90 استراداله چطور فتیله پیچش میکنه توی درگ
توی پیست هم مطمئن باش حریف نسخه Assetto Fiorano نمیشه
Great British
۲۳ آبان ۱۳۹۹خودشو کشته با 1000 اسب و 3 موتور الکتریکی رکورد 765 ال تی رو بزنه :))
MASIHA
۲۳ آبان ۱۳۹۹رکورد ۷۶۵؟
جالبه
FXX k
۲۳ آبان ۱۳۹۹عکس اول خداست
Ali Keyhani
۲۳ آبان ۱۳۹۹دوستان مقایسه SF90 با لافراری کار اشتباهیه
به هیچ وجه نمیخوام SF90 رو برتر از لافراری بدونم لافراری به همراه F40 میشه گفت بهترین هایپرکارهای فراری و حتی بهترین هایپرکارهای جهان هستن
لافراری یه هایپرکار تولید محدود چند میلیون دلاریه بدنه تمام فیبرکربنی موتور 12 سیلندر و…
اصلا نباید sf90 رو با لافراری مقایسه شه
چون وجه مشترک زیادی باهم ندارن
سهند
۲۳ آبان ۱۳۹۹ولی sf90 مدرن تر است و تکنولوژی بیشتری دارد
Reza
۲۳ آبان ۱۳۹۹عجب رنگی!
عجیبه با رنگ قرمز معرفی نشده
Ali Keyhani
۲۳ آبان ۱۳۹۹مدل های اسپایدر فراری معمولا با رنگ های غیر قرمز رونمایی میشن اگر دقت کرده باشین مثل لافراری آپرتا که مشکی بود یا 488 پیستا اسپایدر که سفید یا f8 اسپایدر که زرد بود
هیچی نمیتونه جای رنگ قرمز رو بگیره اما خب این هم در نوع خودش یه تنوع هست
Reza
۲۳ آبان ۱۳۹۹1000 اسب بخار فقط 658 هزاردلار اونم فراری!
Fery
۲۳ آبان ۱۳۹۹کاش به جای این کارا روی فرمول یک بیشتر کار میکردن
تحت پیگرد
۲۳ آبان ۱۳۹۹من نعوذ باالله جای خدا بودم بهشتیان رو با فراری جابجا میکردم حال کنند
Reza
۲۳ آبان ۱۳۹۹فکرشو بکن یه حوری بلوند با چشم های آبی با یه پیستا بیاد درب بهشت و مارو ببره به آبشار شراب البته واسه آنتی اکسیدانش ???
R@min
۲۳ آبان ۱۳۹۹یهو دیدی رفتی جهنم و یه سبیل کلفت با 405 بردتت با انواع میله های داغو و سایزای آشنات کرد البته واسه جنبه علمیش ??
Reza
۲۳ آبان ۱۳۹۹همین الانشم میله هارو تجربه میکنیم فقط صداشو درنمیاریم
M.A.S
۲۳ آبان ۱۳۹۹نه حال نکردم باهاش اصلا جالب نبود اومدن پول بیشتر میگیرن سقفشم کندن وزنشم اضافه شده اینم شد ماشین؟؟؟؟!!!!!
(و در این حال نگاهی مجدد به چانگان یونی تی و تسلای مدل 3 میکند و به ان افتخار میکند)
شاهین
۲۳ آبان ۱۳۹۹دوستان رقبای این عزیز رو بفرمایید :)
R@min
۲۳ آبان ۱۳۹۹عجیبی این ماشین اینه که نه میشه تو دار و دسته سوپر اسپرتا جاش داد چون از همشون قوی تره نه هایپرکارا چون از لحاظ قدرت پایین تره و هندلینگ و کارایی خیلی بیشتری برای رانندگی شهری داره
Ali Keyhani
۲۳ آبان ۱۳۹۹با توجه به قیمت و گفته فراری میتونیم sf90 رو یه سوپرکار بدونیم اما مشخصاتش بیشتر به هایپرکارها میخوره
واسه همین فکرمیکنم در رده سوپراسپرت ها تقریبا میشه گفت بی رقیبه و با اینکه sf90 یه سوپرکار هست اما بیشتر با هایپرکارها مقایسه میشه
SF90 STRADALE
۲۳ آبان ۱۳۹۹قلبم درد میگیره وقتی به SF90 استراداله میگن زشت
خیلی میخوامت عشقم ????
R@min
۲۳ آبان ۱۳۹۹خداییش از نظر ظاهری حس یه فراریو نمی ده. فنی کاری ندارم که یه شاهکاره
SF90 STRADALE
۲۳ آبان ۱۳۹۹شما تصوری که از فراری داری ، محصولاتی مثل ۴۵۸ اسپشیاله و LaFerrari هست
برای همین SF90 استراداله زیاد به چشم نمیاد
ولی این ماشین زیبایی های خاص خودش رو داره
R@min
۲۳ آبان ۱۳۹۹من تصورم اندازه تاریخشه نه فقط دو تا ماشین و نمی گم زشته می گم حس یه فراریو نداره
SFXSuperFast
۲۳ آبان ۱۳۹۹خب اره
الان این ماشین در حد سوپراسپرتای حال حاظر بازار زیباسا
ولی فراری نباید زیبا باشه
باید زیباترین باشه با اختلاف هم زیباترین باشه
لافراری انقدر زیبا بود که به قول جیمز می بقیه هایپرکارها در مقایسه باش مثل لگن دیده میشن
فراری که اسپشاله و پیستا و لافراری و f12 میسازه نباید الان قیافه ماشیناش آنقدر بی هویت و نامتوازن باشه
۸۱۲ که مثل یه خوک چاقه این sf90 هم که شبیه راکونه پشتش گنده س جلوش کوچیک
ADAK
۲۳ آبان ۱۳۹۹کسی که به 812 بگه زشت
اصلا هم کلام شدن باهاش جایز نیس.
Dr.Ahmadreza2002
۲۳ آبان ۱۳۹۹اتفاقا عشق ترین فراری هزاره سوم به نظرم همینه و بعد از تستاروسا به نظرم عشق ترین فراری کل ادواره
SFXSuperFast
۲۳ آبان ۱۳۹۹تو اگه یه فراری رو درک میکردی طرفدارش بودی!
فکر کن!! آخه!!
یعنی به نظرت این از f12 و اسپشاله و پیستا و انزو و لافراری و F40 وGTC4 زیباتره؟؟؟؟؟؟
لافراری زیباترین و متناسب ترین و بهترین ماشین قرن جدیده
MASIHA
۲۳ آبان ۱۳۹۹اصلا حرف برا گفتن باقی نمیذاره این ماشین
عکس اول رو ببینید
چی ساخته فراری
❤❤سلطان دلم فراری❤❤
Amin-mc20
۲۳ آبان ۱۳۹۹باید هم درد بگیره چون چشمتو تعصب برداشته نگا کن چراغ جلوشو بعد بگو قلبم درد میگیره
Ferrari
۲۳ آبان ۱۳۹۹اتفاقا این ماشین مشکلی نداره البته برای کسانی که مشکل خاصی ندارن
فکر میکنم یه چشم پزشک باید شمارو معاینه کنه
Amin-mc20
۲۳ آبان ۱۳۹۹من مشکل چشم ندارم اتفاقا تو سایت های خارجی خوندم خیلی ها میگن چراغ جلوش مشکل داره
Ferrari
۲۳ آبان ۱۳۹۹منم تو اکثر همین سایتها و پیج های اینستاگرام دیدم که حداقل بالای ۹۴_۹۵ درصد تعریف و تمجید میکردن و ازش به عنوان ابر ماشین با طراحی بسیار اینده نگرانه نام بردن نسخه کوپه همین ماشین جایزه بهترین طراحی reddot و IF design رو گرفت فکر نمیکنم شما و بعضی از همفکران شما در حد و اندازه های طراحان و کارشناسان این دوتا سایت باشید
حتی بحاطر همین sf90 به فلاویو مانزونی و تیم طراحی فراری جایزه بهترین تیم طراحی رو دادن
https://www.ferrari.com/en-JO/articles/ferrari-sf90-stradale-wins-the-if-design-gold-award
https://www.red-dot.org/project/ferrari-sf90-stradale-45974
ملاحضه بفرمایید تا دیگه انقدر روی یک موضوع باطل اصرار نکنید
من به نظرت احترام میذارم اما نظری که تحمیل میشه رو قبول نمیکنم
SFXSuperFast
۲۳ آبان ۱۳۹۹زشت ترین فراری قرن جدید:
SF90 بعدش 812 و بعد F8
یعنی درواقع
تنها محصولات فراری که به اندازه کافی زیبا نیستن این سه تان
بقیه همه فوق العاده زیبان
Ferrari
۲۳ آبان ۱۳۹۹چیزی که تو دوستنداری الزاما زشت نیست اتفاقا همه این مدلهایی که بهشون اشاره کرده چندین بار جزو برتری طراحی ها بودن
SFXSuperFast
۲۴ آبان ۱۳۹۹برو کامنتای مردمو وقتی این ماشینا معرفی شدن زیر پستای اینستا فراری بخون
بیشتر کامنتا ناراحتن از طراحیشون
Ferrari
۲۴ آبان ۱۳۹۹خوندم که میگم اکثرا تمجید کردن ضمنا نظر مردم فکت نیست دوست عزیز حتی اگه تمام مردم رضایت داشته باشن بازم مهم نیست
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۲۳ آبان ۱۳۹۹زیبا ترین های فراری از نظر من همینایی بود که تو گفتی بد ترینه
Amin-mc20
۲۳ آبان ۱۳۹۹Sf90 رو موافقم ولی 812 رو نه
M2F....GHI
۲۳ آبان ۱۳۹۹البته فراری استرداله قدرتش 986 اسب بود و به واحد متریک 1000 ps.مطمئنین اینم 986 اسب نیست؟
Ramin
۲۳ آبان ۱۳۹۹فراری فقط مدل جی تی سی 4 لوسو.
Me
۲۳ آبان ۱۳۹۹مگه قرار نبود این پلاگین هیبرید باشه
من تو اخبار اینطوری خوندم!
Ramin
۲۳ آبان ۱۳۹۹یه لحظه دقت کنید
یه موتور v8تویین توربو با 780 اسب و 3 موتور برقی به قدرت 220 اسب
خسته نباشید تسلاs plaid با 3 موتور الکتریکی 1100 اسب داد بیرون تازه برقی هم هست
گشتاورشم 1400 هست. میدونم ربطی نداره چون موتور برقی با موتور برقی فرق داره
تسلا برقی هست این فراری هیبریدی. هایپر کار. نمیدونم بهش چی میکنن
فکر کنم اگه تسلا به خواد یه هایپر کار واقعی بسازه بترکونه……
ولی یه سوال چه طوری خودرو های بنزینی رو با برقی تلفیق میکنن. اخه یه جوریه
واکنش ها فرق داره. موتور برقی شتابشون سریعه. چه جوری میشه هم موتور برقی وهم موتور بنزینی رو با هم یکی کرد. با یه دستگاه خواصی قدرتاشونو یکی میکنن ؟ کسی میدونه ؟ بی زحمت بگه
ولی فراری فقط جی تی سی 4 لوسو……
Me
۲۳ آبان ۱۳۹۹توضیحش تو کامنت ممکن نیست
تو یه جمله تصور کن تو اکثر ماشینا بجای دنده فلایویل یه روتور قرار میگیره و دور پوسته استاتور،درست بین گیربکس و موتور
ولی تویوتای پریوس اینطوری نیست
حتما الان میپرسی روتور و استاتور چیه
سرچ کن هموطن
از گوگل بپرس
Ramin
۲۴ آبان ۱۳۹۹ممنون دنبال اسمش بودم.
روتور واستاتور. (عجب اسمی)
Amin-mc20
۲۳ آبان ۱۳۹۹لاااممصصبببب نمیخواد اسپایدر بدی بیرون اون چراغ جلو رو درستت ککننن!!!!!
مهران
۲۳ آبان ۱۳۹۹فراری ماشین نمیسازه که اثر هنری خلق میکنه فوق العاده زیباست ؛ جدی اگر فراری نبود دنیا چه شکلی بود ..!
Ramin
۲۳ آبان ۱۳۹۹هیچ شکلی نبود. همه گی زندگی مونو میکریدم.
تو ایران که فقط پراید و 206 میشه دید
اون سر دنیا سفینه بیگانگان هم بیاد رنگشم نمیتونیم ببینم چه فایده.
فیلا گرونی ها سر به فلک کشیدن…….
مهران
۲۳ آبان ۱۳۹۹اولا که چراغای جلوش خیلی خوشکلن دوما که چراغای جلوش خیلی خوشکلن سوما نمیدونم چرا بعضی ها فقط بخاطر یه چراغ کل ماشینو میبرن زیر سوال و اونو زشت میدونن
Amin-mc20
۲۳ آبان ۱۳۹۹چون چراغ جزو اصلی ترین جلوه بصری ماشینه
ارشیاsvj
۲۳ آبان ۱۳۹۹حیف ۸۱۲ نیست بری این بی ریختو بخری.
سهند
۲۳ آبان ۱۳۹۹بسیار زیبا است و الان بهترین محصول فراری تا قبل از معرفی جانشین لافراری است
mahdi-abdi
۲۳ آبان ۱۳۹۹واقعا الهه زیباییه!! حالا حریف لافراری میشه؟
MehdiTurbo
۲۳ آبان ۱۳۹۹یه حسی بهم میگه این فراری اون فراری همیشگی نیست
تو قشنگیش شکی نیست
ولی من عاشق فراری های فبلیم مخصوصن لا فراری
اون سادگی در عین هیجان یه چاشمی خاص بود برای فراری امیدوارم اون طرح ها هم ادامه داشته باشه و مدرن شدن همه چی در بر نگیره
تورج
۲۳ آبان ۱۳۹۹به نظرم من که آخرین محصول واقعیه فراری ۴۵۸ ایتالیا بود ! که خط مش طراحی خیلی از مدل های بعدی بود.
MehdiTurbo
۲۳ آبان ۱۳۹۹دقیقن 👌
این مدرن شدن و سرعت لذت داره میگیره یک زمانی ماشین روی کاغذ ساعتها وقت میگذاشتند طراحی میکردند بعد نرم افزاری شد الان داره به یه سمتی میره که دیگه انسان اون درگیری زیاد نداره
یک طراحی یاده با یک مانیتور بزرگ وسط بعدها که میگند پیرینتری میشه و هر چی میره جلو اون خلاقیت و ذوق کمتر اثر گذار میشه و سرعت و تکنولوژی جاش میگیره.
البته این درمورد این فراری صادق نیست هر چند خیلی کم مشهود زمانی که ۴۵۸ یا لا فراری با اون داخل چرم یک دست قرمز و اون طراحی نگاه میکنی هنوز انتخاب من بین این دو اوناست مثل بنزای sl اون زمان که یه روح خاصی توشون نهفته بود که الان نیست تو نسلای جدید اون روح هی کمتر نیشه چون درگیری انسانم هی کمتر میشه برای تولید.
یوسف
۲۳ آبان ۱۳۹۹ای جان عجب رنگی
سامورایی از قله فوجی
۲۳ آبان ۱۳۹۹لافراری از این جذاب تره
mahdi-abdi
۲۳ آبان ۱۳۹۹قبول کنید الهه زیبایی هست
علی
۲۳ آبان ۱۳۹۹بازم لافراری زیباتر هر چند پرچمدار و قابل مقایسه نیست
رامتین
۲۳ آبان ۱۳۹۹بسیار عالی. نمای جلو چقدر خوبه، مثل یه فردیه که دندونهای جلوش بزرگتره! این موتور 4 لیتری 8 سیلندر فراری عالیه و عملا میشه گفت در حال حاضر تنها ازین موتور داره بیشترین استفاده را میبره. نسخه 6 که اصلا نداره. نسخه 10 و 12 هم اخیرا ندیدیم.
مهدی
۲۳ آبان ۱۳۹۹Sf90 تو پیست کوتاه تاپ گیر بیشتر از دو ثانیه از پورشه ۹۱۱ GT2 rs سریعتره بعید نیست نوربرگرینگ رو زیر ۶:۳۰ بره
مهراب
۲۳ آبان ۱۳۹۹منتظر فراری بودم بیاد که به بهونه ی فراری ام شده یکم قلبمو به دنیای برقی ها بدم.
Mf1
۲۴ آبان ۱۳۹۹زمانی که معرفی شد اکثر کاربرها گفتن طراحلی اصلا خوبی نداره ولی بعداز یه مدت گفتن طراحیش عالیه مثل بی ام های نسل جدید
امیر
۲۴ آبان ۱۳۹۹بهترین باش ?
Arian
۲ آذر ۱۳۹۹بی نظیره این ماشین قیمتشم نسبت به هزار اسبی بودنش فوق العادسس فراری شاهکاره فراری ماشین نمیسازه اثر هنری میسازه
❤bugatti
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ماشین خوبیه ولی برای پزدادنه، در ضمن من چرا باید بیام یک عالم پول بدم وقتی میتونم یک فورد جی تی در همین حد زیبایی و سرعت بیشتر و قیمت کمتر بخرم؟