گرگها و زوزهها در حالیکه رقابت در بازار خودرو هرروز رنگ و بوی تازه و ابعاد نوینی مییابد، در بالاترین بخش این بازار یعنی بخش ابرخودروهای الکتریکی نیز شاهد رقابت فشردهای میان بزرگان بازار از فراری و لامبورگینی تا پورشه و بوگاتی و مکلارن هستیم. در ویدئویی که میبینیم صدای اگزوز دو ابرخودروی مطرح بازار یعنی مدل تولیدمحدود و سفارشی فراری FXX K و مدل فوقالعاده زیبای مک لارن P1 GTR به رقابت گذاشته میشود.
فراری FXX K که براساس ابرخودروی لافراری و با هنرمندی تمام از سوی فلاویو مانزانی طراح برجسته فراری ساخته و پرداخته شده با ارتقا در بخش پیشرانه، آیرودینامیک و بهبود در سامانه الکتریکی گونهای بهروز و نهایت توان مهندسی شرکت فراری است. پیشرانه بنزینی این خودرو یک موتورV12 و ۶.۳ لیتری است و میتواند ۸۶۰اسب بخار قدرت تولیدنماید. موتور الکتریکی این خودرو هم ۱۹۰ اسب بخار تولید میکند و در مجموع FXX K میتواند ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰نیوتونمتر گشتاور تولید کند. این خودرو مجهز به سیستم HY-KERS یا سیستم بازیابی انرژی جنبشی است .
از دیگر سو مکلارن نیز از مهندسی و تکنولوژی بالایی در ساخت P1 GTRسود برده و ابرخودروی خود را ۳میلیون دلار قیمتگذاری کرده است. پیشرانه این ابرخودرو یک گونه۳.۸لیتری و V8 است که میتواند ۸۰۰اسب بخار قدرت تولید نماید. پیشرانه الکتریکی این مدل نیز ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و درمجموع باعث می شود تا P1 GTR قدرتی معادل۱۰۰۰ اسب بخار تولید کند. این دو ابرخودرو که در بالاترین سطح کیفیت، زیبایی، مهندسی و قیمت قرار دارند از قدرتمندترین خودروهای تولیدکارخانه جهان هستند که علاوه بر طراحی اغواکننده و حرکت در سرعتهای بسیار بالا از پیشرانههای الکتریکی نیز استفاده میکنند که نشان از پیشرفت فوقالعاده این گونه تکنولوژی دارد. از این ۲خودرو در کل جهان به تعداد بسیار اندکی وجود دارد و تولید سالانه هریک از دو مدل گاها به تعدادی کمتر از انگشتان دو دست در سال هم نمی رسد! البته این تعداد کم نافی محبوبیت بسیار بالای این خودروها نیست. اخبار تولید شده درباره این دو مدل فراوان است و هوداران بسیاری در جهان مجذوب و شیفته این دو غول تکنولوژی هستند.
درباره صدای اگزوز این دو خودرو ما قضاوتی نمیکنیم تنها به شما هشدار میدهیم در حالیکه به نعره های این دو هیولا گوش میدهید مراقب شنواییتان باشید.
واقعا شما درک نمیکنی که مک لارن (شما اگه خواستی به فراری بگو فری) داره با تقریبا نصف حجم موتور فراری به همون اعداد و ارقام دست پیدا میکنه؟؟؟؟؟؟؟ معنی این جمله بازده تقریبا دو برابری موتور مک لارن هست.بهتره یکم تعصب رو بزارید کنار…. البته کاملا قابل پیش بینی هست که صدای لافراری گوشخراش تر هست اما از لحاظ فنی و مهندسی مک لارن بالاتر هست
پی وان صدای یه جارو برقی رو میداد! امیدوار بودم جی تی ار این ضعفو نداشته باشه! ولی متاسفانه جی تی ار فقط صدای یه جاروبرقی قویتر رو میداد! من به عنوان طرفدار فراری توهین بیشتر از اینرو نمیتونم قبول کنم که یه مکلارن رقابت صدای موتور راه بندازه به یه فراری!
من تعصبی حرف نزدم… قبل اینکه کیلیپ رو ببینم میدونستم لافراری برندست! اولا بحث توربو جداست عزیز! با توربو از پراید میشه 458 ساخت(از لحاظ قدرت) و کاملا دیگه هه میدونن لافراری سرتره(تو همه زمینه ها)! اینم حرف من نیست . حرف بزرگترین مجله های خودرو دنیاست!!!!
دیگه از کسی که فقط 3000 تا اسپم داده و افکارش بچگانه بیشتر از اینم نمیشه توقع داشت….متاسفانه توی سایت های مختلف هستن کسایی که فقط یه تنفس طبیعی و مصنوعی به گوشش خورده و مدام یه چیزی میپرونن…
مک لارن اصلا صدای مسابقه ای نداشت ضمنا همچینم گوش خراش نبود به نظرم ولی فراری کاملا صدای گوش خراش و سختی داشت(حتی از پشت مانیتور) و کاملا حالت مسابقه ای اگه به صدا باشه فراری خیلی بهتره
عالی بود عالی یسیار کلیپ هیجان انگیزی بود انگار خودم تو پیست بودم (ای کاش) اصلاً لامصب فراری یه چیز دیگست صدای بسیار رعب آوری داری انگار از یه سیاره دیگس. مکلارن سر پیج ها بنظر یکم نامتعادل میاد.
سلام. صدای فراری بهتره و مکلارن هم بد نیست ولی به زور صداش در میاد. پیست SPA عاشق این پیستم می تونم چشم بسته تو این پیست برونم. البته تا حالا با ماشین واقعی نروندم و فقط در RR3 تجربه کردم.
به نظرم مکلارن بیشتر صدای یه هواپیمای جنگنده میداد تا ماشین. فراری اگه خوب دقت کنید .صدای پشه ای میداد که صداشو گذاشتن رو بلندگو!!!!!!! در ضمن تکنو لوژی و مهندسی برتر بریتانیایی قابل قیاس با ایتالیا نیست لطفا این مقایسه رو جایی انجام ندین بهتون میخندن!!!! پرچم بیش از حد بالاست.
یه خوردم مطالعه کنید می بینید از 1989 مک لارن ماشین میزنه از 1947 هم فراری که قیمت گذاری طلا داره حتی مدل های قدیمیش از لحاظ مهندسیم یه نگا به فرمول 1 بندازید در طول تاریخ میبینید پرچم کجا بالاستو مکلارن بعد قاطی شدن با هوندا هنوز کاری نکرده تو این هایپر کار ها هم LaFerrari اومد و نشون داد چیزی کم نداره بلکه یه سرو گردنم بالاتره.
مکلارن دیر شروع کرد اما هنوز رکورد سریع ترین خودروی تنفس طبیعی همچنان بعد 17-18 سال دست مکلارن (اف 1) پس بهتره فراری سکوت کنه مگه نه؟ ادتم نره مک لارن از موتور 8 سیلندر اینقدر قدرت کشیده بیرون و موتور تقریبا 4 لیتری این یعنی شاهکار مهندسی. در ضمن فراری هم در حال حاضر جایی در فرمول 1 نداره .
من اگه طرفدار مک لارن بودم ترجیح میدادم فعلا اسمی از فرمول 1 نیارم اگر تیم مانور ماروشا نبود الان مک لارن با دوتا از بهترین راننده های جهان داشت ته جدول فرمول 1 دست و پا میزد حداقل فراری امسال 3تا مسابقه رو با قدرت برد
ببینید دوستان آمار و ارقام مقایسه ماشینهایی که تو سایت میگذارند وحشتناک به هم نزدیکند و برتری فقط رو کاغذه، که در واقعیت به چشم نمیاد (مگر تو پیست که اختلافها ثانیه ای و گاها صدم ثانیه میباشد) دوست داشتن این ماشین ها مثل هواداری از ی تیم فوتبال میمونه که آدم بی هیچ دلیلی عاشقشه پس به انتخاب سایر اعضا احترام بذاریم بنده طرفدار ی کمپانی خاص نیستم هر ماشینی که عالی باشه دوستش دارم مثل اوینتادور، لا فراری، پاگانی، بوگاتی، پورشه، ماستنگ، کامارو، slsبنز، m3,4,5,6 خداییش همشون شاهکارن و در آخر کاش پسر شیخ بشار عبدا… عبدالعزیز، محمد نور، جاسم آل عویران محمد الجهانی، و توی دروازه محمد الدعایه خلاصه دبی دنیا میومدیم تا ب جای عکس نگا کردن ی دفه هم سوار میشدیم
اقا سروش چقدر کشید این اسم هارو حفظ کردی؟ حاضرم استرپتوکوکوس نومونیا(باکتر عامل ذات و ریه) و اسم هایی از این قبیل که زیادنو نمیخوام بگم با تمام خصوصیاتشون حفظ کنم ولی اسم *** حفظ نکنم همین ایرانم از سر من زیادیه و افتخار میکنم 8 سال ایستادنو این مونده حالا دیگه نمیدونم یکی رو میگن ب ز میلیادر نفتی و خ خ میلیاردر مفتیو …. کاری ندارم همین که خودمو بتونم اصلاح کنم واسم کافیه
یا خدا دیفیوزر فرارری چقدر خوشگله لامصب آخه چی شد اینو طراحی کردی خیلییی خوبه میفهمی خیلی خوبه… طراحی هر دو در نوع خودشون عالیه اما فرارری از نظر من برنده تمام و کمال خواهد بود و هست و خواهد ماند… درمورد صدای اگزوز هم هر ماشینی اختصاصی خودش یک صدایی داره که در واقع امضا اون ماشین و اون کارخونه هستش… من که به شخصه فرارری رو ترجیح میدم…
بیشترین اسب بخار توماشینهای تنفس طبیعی استاندارد توربو استاندارد مال فراری ومکلارن هستش بهترین بازده رودا رن به نظرم اختلاف زیادی بین فراری ومکلارن نیست امادرکل فراری ماشین بهتریه توپیچهامکلارن یه کم لغزش داشت امافرا ری نه صدای اگزوز که فراری حرفی برای گفتن نمیذاره بازم بماند بعضی چیزها.
کلا مکلارن سیاستش اینه که الودگی صوتی ایجاد نکنه وگرنه با تغییرات خیلی جزیی میتونه صدای قطار از ماشین بکشه بیرون پس از روی صدا نمیشه برتری رو اثبات کرد. با تمام احترام واسه فراری ولی مکلارن هم از نظر ظاهری و مطمئنا مهندسی بالاتر از فراری هست و جای شکی نیست وقتی اسم خودرویی توی ایران مدام تکرار میشه افکار ملت این میشه که اون خودرو سلطان بلامانع جهانه ولی اینطور نیست و فراری شاید بتونه برابری کنه اما بالاتر نبوده و نیست و نخواهد بود… وقتی مکلارن با مدل 675 ال تی داره تمام مدل های فراری رو قتل و عام میکنه نه تنها فراری شامل حال لامبورگینی هم میشه.پس با هیولای جی تی ار مکلارن اینجور برخورد نکنین
صدای فراری گوش خراش تره و بیشتر جیغ میکشه تا غرش ولی صدای بم مکلارن رو ترجیح میدم. در مورد نظرات بقیه دوستان هم نظری ندارم هر کس نظر خودشو داره و از نظر من مکلارن پی 1 برتر هست.
جالب اینجاست هرکی درست و منطقی صحبت کنه منفی میگیره هرکی چرت و پرت و تعصبی حسابی لایک عین برره ای ها هستیم همه چیز برعکسه :)) ولی خدایش یکم مطالعه کنین سواد که دارین ترجمه کنین 4 تا سایت خارجی سر بزنین محبوبیت مکلارن توی دنیا برابر یا حتی بیشتر هست اما ایران واقعا از همه چی عقبه این نظرات که سر تا پا متعصبانست جای گریه داره… نمیگم فراری کم شرکتیه اما مکلارن پایین تر نبوده و نیست و حتی اگر فوکوس کنه رو کلاس خاصی مطمئنا باشین کسی نمیتونه بگیرتش.
در تکنولوژی مک لارن و رقابت با امثال فراری و پورش تو این سالها شکی نیست ولی دیگه خواهشا جک نگید که محبوبیت مک لارن تو دنیا بیشتر از فراری هستش فقط جهت نمونه یه سر به پیج رسمی فیسبوک این دوتا برند بزنید
من خودم شخصاMcLaren رودوست دارم.ولی ازلحاظ صدای اگزوز(این فراری)بهتراز(این مک لارنه) (البطه لامبرگینی صداش از همه بهتره) اینجا مقایصه صدا بود.ولی شما حجم موتور.و تنفس طبیعی .وقیمت (طلا)فراری رو با P1مقایسه کردید.. اینجا باید مک لارن F1 . با این (موتور12c تنفس طبیعی.6064ccباقدرت627اسب بخار(قصمتی از مومتورش از طلا عایق شده)که18سال بهترین بود. وطی این زمان 22خودرو برتر جهان که بیشترشون فراری بودن زیر سایه F1مهو شدن. والان دومین ماشین گران قیمت تاریخ.رو فراموش نکنید.MC.f1.12cبریتانیایی
خداوکیلی پدال جان این پست های الکی رو نزار اصلا نعره یه اسب با صدای جارو برقی مقایسه داره؟بعدشم این بنده خدا ها فک میکنن چون با فراری مقایسه شدن یه چیزی هستن و میان از مهندسی برتر بریتیش(که فقط یه دونه موتور ساختن و 4تا تیکه فیبر کربن) و تیم پرافتخار!!! فرمول یکشون نطق میکنن خدایی اگه میتونست همون موتور 3.8 توئین توربوشو روی ماشین f1ش هم میزاشت بعد با بزرگتر کردن توربوها و افزایش بوست و فشار توربو قدرت رو بالا میبردن
farzad
۱۲ مهر ۱۳۹۴شک نکنید فراری….
سامان اذری
۱۲ مهر ۱۳۹۴فراری واقعا عالی بود
Ashkan
۱۲ مهر ۱۳۹۴یه لحظه فراری ترمز کرد چه سکوت مرگ آوری شد
بعد یهو صدا گودزیلا داد
قلب از اینجا لرزید
Carbonado Aventador
۱۲ مهر ۱۳۹۴موتور v12 تنفس طبیعی لافراری کجا و موتور v8 توربو مکی کجا…!!!!
سیاوش
۱۲ مهر ۱۳۹۴واقعا شما درک نمیکنی که مک لارن (شما اگه خواستی به فراری بگو فری) داره با تقریبا نصف حجم موتور فراری به همون اعداد و ارقام دست پیدا میکنه؟؟؟؟؟؟؟
معنی این جمله بازده تقریبا دو برابری موتور مک لارن هست.بهتره یکم تعصب رو بزارید کنار….
البته کاملا قابل پیش بینی هست که صدای لافراری گوشخراش تر هست اما از لحاظ فنی و مهندسی مک لارن بالاتر هست
akrh78
۲۸ آذر ۱۳۹۵به قول یکی از بچه های همینجا مکلارن ها صدای جاروبرقی میدن و p1 هم از این قاعده مستثنا نیست ولی تا حدودی صداش تو GTR بیشتر شده
Ferrari FXX K
۲۱ شهریور ۱۳۹۶پی وان صدای یه جارو برقی رو میداد!
امیدوار بودم جی تی ار این ضعفو نداشته باشه!
ولی متاسفانه جی تی ار فقط صدای یه جاروبرقی قویتر رو میداد!
من به عنوان طرفدار فراری توهین بیشتر از اینرو نمیتونم قبول کنم که یه مکلارن رقابت صدای موتور راه بندازه به یه فراری!
Carbonado Aventador
۱۲ مهر ۱۳۹۴من تعصبی حرف نزدم…
قبل اینکه کیلیپ رو ببینم میدونستم لافراری برندست!
اولا بحث توربو جداست عزیز!
با توربو از پراید میشه 458 ساخت(از لحاظ قدرت)
و کاملا دیگه هه میدونن لافراری سرتره(تو همه زمینه ها)!
اینم حرف من نیست . حرف بزرگترین مجله های خودرو دنیاست!!!!
سیاوش
۱۳ مهر ۱۳۹۴اگه واقعا نظرت اینه که با توربو میشه از پراید 458 ساخت
من کلا تسلیم
Arman BMW
۱۶ مهر ۱۳۹۴دیگه از کسی که فقط 3000 تا اسپم داده و افکارش بچگانه بیشتر از اینم نمیشه توقع داشت….متاسفانه توی سایت های مختلف هستن کسایی که فقط یه تنفس طبیعی و مصنوعی به گوشش خورده و مدام یه چیزی میپرونن…
شایان
۱۲ مهر ۱۳۹۴مک لارن اصلا صدای مسابقه ای نداشت ضمنا همچینم گوش خراش نبود به نظرم ولی فراری کاملا صدای گوش خراش و سختی داشت(حتی از پشت مانیتور) و کاملا حالت مسابقه ای اگه به صدا باشه فراری خیلی بهتره
مصطفی
۱۲ مهر ۱۳۹۴عالی بود عالی یسیار کلیپ هیجان انگیزی بود انگار خودم تو پیست بودم (ای کاش) اصلاً لامصب فراری یه چیز دیگست صدای بسیار رعب آوری داری انگار از یه سیاره دیگس.
مکلارن سر پیج ها بنظر یکم نامتعادل میاد.
mojtaba
۱۲ مهر ۱۳۹۴هیجان و لذت فقط فراری
Pooya
۱۲ مهر ۱۳۹۴سلام. صدای فراری بهتره و مکلارن هم بد نیست ولی به زور صداش در میاد.
پیست SPA عاشق این پیستم می تونم چشم بسته تو این پیست برونم. البته تا حالا با ماشین واقعی نروندم و فقط در RR3 تجربه کردم.
مهدی
۱۲ مهر ۱۳۹۴فراری صدا فرمول 1 داشت
Erfan
۱۲ مهر ۱۳۹۴فراری دیگه اگزوزش صدا نمی داد. داشت فریاد می زد :)
Maysam..laferrari
۱۲ مهر ۱۳۹۴واقعا دیدن این دو خودرو برای هر عشق خودرویی تو دنیا هیجان انگیزه صدای فراری هم حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره
Archi khan
۱۲ مهر ۱۳۹۴فراری بهترینِ ….
mohsen
۱۲ مهر ۱۳۹۴عجب صدای خفنی دارن مخصوصا فراری
با صدای موتور بیشتر از اگزوز حال میکنم
احمد باقری
۱۲ مهر ۱۳۹۴فراری از نظر صدا خیلی عالی بود.
وحید
۱۲ مهر ۱۳۹۴هیچ وقت مهندسی و دانش فرار ی رو با شرکت انگلیسی مقایسه نکنید
که خودش توهینه
تعصب بالاست
afshin
۱۲ مهر ۱۳۹۴نشنیده میگم فراری …
لانتا
۱۲ مهر ۱۳۹۴به نظر هر دوتاشون صداشون عالىه ولى صدا فقط لامبورگىنى اونتادور
great britain
۱۲ مهر ۱۳۹۴به نظرم مکلارن بیشتر صدای یه هواپیمای جنگنده میداد تا ماشین. فراری اگه خوب دقت کنید .صدای پشه ای میداد که صداشو گذاشتن رو بلندگو!!!!!!! در ضمن تکنو لوژی و مهندسی برتر بریتانیایی قابل قیاس با ایتالیا نیست لطفا این مقایسه رو جایی انجام ندین بهتون میخندن!!!! پرچم بیش از حد بالاست.
mohsen
۱۳ مهر ۱۳۹۴یه خوردم مطالعه کنید می بینید از 1989 مک لارن ماشین میزنه از 1947 هم فراری که قیمت گذاری طلا داره حتی مدل های قدیمیش
از لحاظ مهندسیم یه نگا به فرمول 1 بندازید در طول تاریخ میبینید پرچم کجا بالاستو مکلارن بعد قاطی شدن با هوندا هنوز کاری نکرده
تو این هایپر کار ها هم LaFerrari اومد و نشون داد چیزی کم نداره بلکه یه سرو گردنم بالاتره.
mclaren
۱۵ مهر ۱۳۹۴مکلارن دیر شروع کرد اما هنوز رکورد سریع ترین خودروی تنفس طبیعی همچنان بعد 17-18 سال دست مکلارن (اف 1) پس بهتره فراری سکوت کنه مگه نه؟
ادتم نره مک لارن از موتور 8 سیلندر اینقدر قدرت کشیده بیرون و موتور تقریبا 4 لیتری این یعنی شاهکار مهندسی.
در ضمن فراری هم در حال حاضر جایی در فرمول 1 نداره .
enzo
۲۳ مهر ۱۳۹۴من اگه طرفدار مک لارن بودم ترجیح میدادم فعلا اسمی از فرمول 1 نیارم
اگر تیم مانور ماروشا نبود الان مک لارن با دوتا از بهترین راننده های جهان داشت ته جدول فرمول 1 دست و پا میزد
حداقل فراری امسال 3تا مسابقه رو با قدرت برد
مهران
۱۲ مهر ۱۳۹۴فراری بیست هیچ زد
Rouzbeh
۱۲ مهر ۱۳۹۴فراری اخرشه شک نکنید
سروش
۱۳ مهر ۱۳۹۴ببینید دوستان آمار و ارقام مقایسه ماشینهایی که تو سایت میگذارند وحشتناک به هم نزدیکند و برتری فقط رو کاغذه، که در واقعیت به چشم نمیاد (مگر تو پیست که اختلافها ثانیه ای و گاها صدم ثانیه میباشد) دوست داشتن این ماشین ها مثل هواداری از ی تیم فوتبال میمونه که آدم بی هیچ دلیلی عاشقشه پس به انتخاب سایر اعضا احترام بذاریم
بنده طرفدار ی کمپانی خاص نیستم هر ماشینی که عالی باشه دوستش دارم مثل اوینتادور، لا فراری، پاگانی، بوگاتی، پورشه، ماستنگ، کامارو، slsبنز، m3,4,5,6 خداییش همشون شاهکارن
و در آخر کاش پسر شیخ بشار عبدا… عبدالعزیز، محمد نور، جاسم آل عویران محمد الجهانی، و توی دروازه محمد الدعایه
خلاصه دبی دنیا میومدیم تا ب جای عکس نگا کردن ی دفه هم سوار میشدیم
mohsen
۱۳ مهر ۱۳۹۴اقا سروش چقدر کشید این اسم هارو حفظ کردی؟
حاضرم استرپتوکوکوس نومونیا(باکتر عامل ذات و ریه) و اسم هایی از این قبیل که زیادنو نمیخوام بگم با تمام خصوصیاتشون حفظ کنم ولی اسم *** حفظ نکنم
همین ایرانم از سر من زیادیه و افتخار میکنم 8 سال ایستادنو این مونده حالا دیگه نمیدونم یکی رو میگن ب ز میلیادر نفتی و خ خ میلیاردر مفتیو …. کاری ندارم همین که خودمو بتونم اصلاح کنم واسم کافیه
Danial
۱۳ مهر ۱۳۹۴یا خدا دیفیوزر فرارری چقدر خوشگله لامصب آخه چی شد اینو طراحی کردی خیلییی خوبه میفهمی خیلی خوبه…
طراحی هر دو در نوع خودشون عالیه اما فرارری از نظر من برنده تمام و کمال خواهد بود و هست و خواهد ماند…
درمورد صدای اگزوز هم هر ماشینی اختصاصی خودش یک صدایی داره که در واقع امضا اون ماشین و اون کارخونه هستش…
من که به شخصه فرارری رو ترجیح میدم…
naseaferari
۱۴ مهر ۱۳۹۴بیشترین اسب بخار توماشینهای تنفس طبیعی استاندارد توربو استاندارد مال فراری ومکلارن هستش بهترین بازده رودا رن به نظرم اختلاف زیادی بین فراری ومکلارن نیست امادرکل فراری ماشین بهتریه توپیچهامکلارن یه کم لغزش داشت امافرا ری نه صدای اگزوز که فراری حرفی برای گفتن نمیذاره بازم بماند بعضی چیزها.
mclaren
۱۵ مهر ۱۳۹۴کلا مکلارن سیاستش اینه که الودگی صوتی ایجاد نکنه وگرنه با تغییرات خیلی جزیی میتونه صدای قطار از ماشین بکشه بیرون پس از روی صدا نمیشه برتری رو اثبات کرد.
با تمام احترام واسه فراری ولی مکلارن هم از نظر ظاهری و مطمئنا مهندسی بالاتر از فراری هست و جای شکی نیست وقتی اسم خودرویی توی ایران مدام تکرار میشه افکار ملت این میشه که اون خودرو سلطان بلامانع جهانه ولی اینطور نیست و فراری شاید بتونه برابری کنه اما بالاتر نبوده و نیست و نخواهد بود… وقتی مکلارن با مدل 675 ال تی داره تمام مدل های فراری رو قتل و عام میکنه نه تنها فراری شامل حال لامبورگینی هم میشه.پس با هیولای جی تی ار مکلارن اینجور برخورد نکنین
سلــطان مکلارن
۱۷ مهر ۱۳۹۴صدای فراری گوش خراش تره و بیشتر جیغ میکشه تا غرش ولی صدای بم مکلارن رو ترجیح میدم.
در مورد نظرات بقیه دوستان هم نظری ندارم هر کس نظر خودشو داره و از نظر من مکلارن پی 1 برتر هست.
آرمان بی ام دبلیو
۲۰ مهر ۱۳۹۴جالب اینجاست هرکی درست و منطقی صحبت کنه منفی میگیره هرکی چرت و پرت و تعصبی حسابی لایک عین برره ای ها هستیم همه چیز برعکسه :))
ولی خدایش یکم مطالعه کنین سواد که دارین ترجمه کنین 4 تا سایت خارجی سر بزنین محبوبیت مکلارن توی دنیا برابر یا حتی بیشتر هست اما ایران واقعا از همه چی عقبه این نظرات که سر تا پا متعصبانست جای گریه داره… نمیگم فراری کم شرکتیه اما مکلارن پایین تر نبوده و نیست و حتی اگر فوکوس کنه رو کلاس خاصی مطمئنا باشین کسی نمیتونه بگیرتش.
n
۲۱ مهر ۱۳۹۴برین فکری بحال ماشین فرمولا وان مکلارن بکنین
enzo
۲۳ مهر ۱۳۹۴در تکنولوژی مک لارن و رقابت با امثال فراری و پورش تو این سالها شکی نیست
ولی دیگه خواهشا جک نگید که محبوبیت مک لارن تو دنیا بیشتر از فراری هستش
فقط جهت نمونه یه سر به پیج رسمی فیسبوک این دوتا برند بزنید
Ahmad..F12
۱۶ آبان ۱۳۹۴این دیگه تست داشت؟؟!!!!!
برتری کاملاً با موتور بزرگتر و البته فراریه ♥
Majdi
۲۶ آذر ۱۳۹۴فراری توفرمول یک حرف اولومیزنه
MC.F1 12c
۱۷ دی ۱۳۹۴من خودم شخصاMcLaren رودوست دارم.ولی ازلحاظ صدای اگزوز(این فراری)بهتراز(این مک لارنه)
(البطه لامبرگینی صداش از همه بهتره)
اینجا مقایصه صدا بود.ولی شما حجم موتور.و تنفس طبیعی .وقیمت (طلا)فراری رو با P1مقایسه کردید..
اینجا باید مک لارن F1 . با این (موتور12c تنفس طبیعی.6064ccباقدرت627اسب بخار(قصمتی از مومتورش از طلا عایق شده)که18سال بهترین بود. وطی این زمان 22خودرو برتر جهان که بیشترشون فراری بودن زیر سایه F1مهو شدن. والان دومین ماشین گران قیمت تاریخ.رو فراموش نکنید.MC.f1.12cبریتانیایی
MC.F1 12c
۱۷ دی ۱۳۹۴فری بااون موتورغولاسا صدای موتور zx میداد.مکلارن بانصف اون موتورصداش غرش داشت
akrh78
۲۸ آذر ۱۳۹۵خداوکیلی پدال جان این پست های الکی رو نزار اصلا نعره یه اسب با صدای جارو برقی مقایسه داره؟بعدشم این بنده خدا ها فک میکنن چون با فراری مقایسه شدن یه چیزی هستن و میان از مهندسی برتر بریتیش(که فقط یه دونه موتور ساختن و 4تا تیکه فیبر کربن) و تیم پرافتخار!!! فرمول یکشون نطق میکنن
خدایی اگه میتونست همون موتور 3.8 توئین توربوشو روی ماشین f1ش هم میزاشت بعد با بزرگتر کردن توربوها و افزایش بوست و فشار توربو قدرت رو بالا میبردن