مقایسه فراری و لامبورگینی جزو کلیشههای همیشگی مجلات خودرویی بوده و شاید برخی افراد بگویند فراری F8 تریبوتو و لامبورگینی اوراکان اوو حتی رقیب مستقیم یکدیگر هم نیستند. البته تنها استثنای موجود این است که اگر جیبهای شما به حد کافی پرپول باشد شما احتمالاً یکی از اینها یا هر دو را خریداری خواهد کرد! اما این موضوع برای ما مهم نیست. ما هر دو خودرو را کنار یکدیگر قرار داده و آنها را باهم مقایسه کردهایم.
F8 تریبوتو خودروی جدیدتری بوده و اواخر سال پیش به عنوان جانشین ۴۸۸ پدیدار شده است. پشت سر راننده یک نیروگاه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری با قدرت ۷۱۰ اسب بخار قرار گرفته و صدای تولیدی آن بیشک جزو بهترینها و لذتبخشترینهای صنعت خودروست.
اوراکان کمی پیرتر بوده و در سال ۲۰۱۴ معرفی شده است اما نسخه اوو داستان دیگری داشته و همانند سلاحی مخوف به نظر میرسد. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری این خودرو بهصورت طبیعی نفس میکشد اما قدرت ۶۳۱ اسبی آن در دور ۸ هزاری به دست میآید و نسبت به سن خود بسیار بسیار خوب به نظر میرسد.
- طراحی و استایل ظاهری
اگر یکچیز وجود داشته باشد که فراری و لامبورگینی در انجام آن استاد باشند جذابیت بصری آنهاست. یکی از نویسندگان مجله درباره لامبورگینی میگوید:
تکهای نارنجیرنگ و جادویی از یک گوِه که ظاهر و صدای دلپذیری دارد. اگر نویسندگان لغتنامهها میخواستند تصویر سوپرکار را نشان دهند قطعاً اوراکان را نشان میدادند.
اما بیشک F8 جذابتر و خاصتر است. یکی دیگر از نویسندگان میگوید:
شما در F8 سریعاً شخصیت یک ستاره دنیای موسیقی را پیدا میکنید. با این خودرو شاهد سلفی بیشمار طرفداران خواهید بود. افراد احمق به دنبال مسابقه با شما خواهند بود. فردی در پمپبنزین پالمدیل پیشنهاد شستن رایگان شیشههای فراری را به شما خواهد داد.
ما تصمیم گرفتیم هر دو خودرو را کنار هم پارک کرده و ساعتها به آنها خیره شویم که خب این کار عملی نشد چرا؟! چون نمیتوانستیم وسوسه راندن آنها را کنار بگذاریم!
- حمله به پیست
جنگ ستارگان ما در پیست شروع شده و اینجاست که میخواهیم خودروی بهتر را انتخاب کنیم. اوراکان چهار چرخ محرک چسبندگی زیادی فراهم کرده و البته طرفداران زیادی هم دارد. سردبیر مجله که درباره میزان ارتباط لامبورگینی و آئودی باهم صحبت میکرد میگوید:
اوراکان خودرویی ایتالیایی با تربیت آلمانی است. البته این خودرو در مقایسه با هیولای مارانللو هنوز هم شبیه یک خودروی کیت حس میشود.
البته همه با نظر او موافق نبودند.
تقریباً همه در پیست اوراکان اوو را دوست داشتند. راننده مسابقهای ما میگوید:
فقط طغیان! اگر من یک میتسوبیشی اوو یا سوبارو STi بودم، در هنگام بزرگ شدن میخواستم شبیه اوراکان شوم. اوراکان اوو از نظر دریفت و تواناییها در پیست خودروی بسیار توانایی است. دیوانهوار به نظر میرسد؛ اوراکان اوو مرا به یاد خودروهای فرمول ۱ پیش از عصر توربو میاندازد. انگار یک خودروی حاضر در بازیهای ویدئویی به واقعیت تبدیل شده است.
اما فراری F8 تریبوتوی دیفرانسیل عقب نیز به همین اندازه تحسینبرانگیز است. سواری خودرو شبیه حسی است که داخل یک انفجار پیدا میکنید اما در حقیقت F8 بهطور سورپرایز کنندهای با رانندگان دوست میشود. یکی دیگر از نویسندگان اظهار میدارد:
این خودرو از همان لحظه اول حسی شبیه فراریهای غیر GT را القا میکند. راندن این خودرو در پیست از همان پیچ اول شروع شد و انگار قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به هر چیز دیگری وجود دارد. درعینحال همانند مادربزرگها نترسیدم و زود ترمز نکردم. این خودرو فاقد کم فرمانی بوده و به نظر میرسد به چرخیدن علاقه دارد. من بهترین حس فرمان را در این خودرو یافتم. گیربکس عالی بود. تعویضهای فوقالعاده سریع!
- حرکت در جاده
زمانی که شروع به راندن خودروها در جاده کردیم نظرات تغییر کرد. تقریباً تمامی نویسندگان سواری فراری را همچنان تحسین میکردند. یکی از آنها میگوید:
من به خاطر راندن خودروهایی همچون F8 نویسنده خودرویی شدم. عجب مهندسی تحسینبرانگیزی! همهی آن چیزهایی که درباره ۴۵۸ و ۴۸۸ دوست داشتم در F8 تکرار و تیزتر شده است. طراحی ظاهری خودرو واقعاً حرفی برای گفتن نمیگذارد. کابین هم حس مشابهی دارد. پرفورمنس خودرو مغز شما را زیر و رو خواهد کرد و شما هرگز به این خودرو به طریق قبلی نگاه نخواهید کرد. من هیچچیز اشتباهی در این خودرو پیدا نمیکنم به جز اینکه نمیتوانم آن را با خود به خانه ببرم.
لامبورگینی اما برخی انتقادات را متوجه خود میکند که اکثر آنها درباره کیفیت سواری است. یکی از نویسندگان میگوید:
در مسیر تست و در مقایسه با رقبای دیگر، سواری اوراکان راننده را تنبیه میکند و هندلینگ آن نیز فاقد حس و دقت بهترینهای رقبا میباشد. سواری خودرو در مقایسه با فراری واقعاً خشن است.
یکی دیگر از افراد هم میگوید:
فضای بار و کابین؟ نه! اما میتوانید مواد غذایی خود را داخل اوراکان گذشته و صدای تولیدی پیشرانه به حدی بلند است که میتواند گفتوگوهای ناخواستهای را شروع کند!
- کدامیک بهتر است؟!
پیش از آنکه تستهای گستردهای را انجام دهیم نیز میدانستیم که انتخاب نویسندگان کدام خودرو است اما بین این دو هیولا، فراری F8 تریبوتو برندهای واضح است. هر دو خودرو از نظر چشمان و گوشهایمان جذاب و لذتبخش هستند. هر دو فوقالعاده سریع و چابک بوده و نگاهها را به خود خیره میکنند. هر دو باعث میشوند مثل احمقها بخندیم؛ اما هنوز هم یکی از آنها بالاتر از دیگری است.
یکی از تست کنندگان میگوید:
شما میخواهید خودرویی را همانند لامبورگینی اوراکان اوو دوست داشته باشید؛ و قطعاً اوراکان خودرویی دوستداشتنی است؛ اما در مقایسه با رقبایی همچون فراری F8 تریبوتو کاریزماتیک، متأسفانه بچه لامبو نمیتواند رقابت کند. اگر فراری تا این اندازه خوب نبود من لامبورگینی را انتخاب میکردم.
اما اگرچه لامبورگینی در اکثر بخشها کار خود را به خوبی انجام داده اما فراری همهچیز را به خوبی به پایان رسانده است. یکی دیگر از دوستان میگوید:
تمامی محصولات فراری نسبت به رقبا متمایز هستند اما F8 ثابت کرده فوقالعاده خاص است. بله ظاهر خودرو از ۴۸۸ الهام گرفته اما سواری بسیار درگیر کننده و توازنی مثالزدنی دارد.
سردبیر هم میگوید:
من این خودرو را انتخاب میکنم. هر دو را در پیست و جاده راندم و فکر میکنم از زمان 512BB، دیتونا کوپه یا ۲۵۰ GT SWB، هیچ فراریای را به اندازه F8 دوست نداشتهام. اگر من بخواهم با یک خودرو به خانه بروم آن F8 خواهم بود.
در نهایت هم یکی دیگر از نویسندگان میافزاید:
فراری F8 تریبوتو احتمالاً بهترین خودرویی بوده که من راندهام.
نام خودرو | فراری F8 تریبوتو ۲۰۲۰ | لامبورگینی اوراکان اوو ۲۰۲۰ |
قیمت پایه/قیمت مدل تست شده (دلار) | ۲۷۵۵۸۰/۴۳۶۷۰۹ | ۱۸۴۰۳۴/۲۳۵۰۸۴ |
پیشرانه | ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی بنزینی | ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی بنزینی |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۷۱۰/۷۷۰ | ۶۳۱/۶۰۰ |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک |
طراحی | ۲ درب، ۲ نفره، پیشرانه وسط، کوپه دیفرانسیل عقب | ۲ درب، ۲ نفره، پیشرانه وسط، کوپه چهار چرخ محرک |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۱۵.۶/۱۲.۳ | ۱۸/۱۳ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۴۳۵ | ۱۵۰۸ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۲.۹ | ۲.۸ (تخمینی) |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۳۴۰ | ۳۲۵ |
MAHDI
۵ فروردین ۱۳۹۹لامبورگینی هوراکان EVO و فراری F8 تریبوتو در پیست عملکرد خیلی مشابهی دارن.طوریکه در اولین رقابتی که در کنار هم داشتن در مجله AUTO VISIE رقابت خودروهای پرفومنس سال بود که این زمان هارو ثبت کردن.
لامبورگینی هوراکان EVO زمان// 1:50.48
فراری F8 تریبوتو ثبت زمان// 1:50.81
جالب اینجاست که لامبورگینی هوراکان EVO در بعضی پیست ها حتی از لامبورگینی هوراکان پرفومانته هم سریع تر بوده!!!!
MAHDI
۵ فروردین ۱۳۹۹برای مثال در پیست مگنی کورس هوراکان EVO زمان 1:16.69 رو ثبت کرده و هوراکان پرفومانته زمان 1:17.17 رو ثبت کرده.
در عوض در پیست طولانی تر مگنی کورس GP هوراکان پرفومانته زمان سریع تری رو ثبت کرده.
ADAK
۵ فروردین ۱۳۹۹اما بیشک F8 جذابتر و خاصتر است…
Milad AMG
۶ فروردین ۱۳۹۹انتخاب من هم فراریه
اگر کسی هم به قیمتش خورده بگیره
معلومه که اگه کسی که تا ۲۵۰ هزار دلار میتونه پول ماشین بده
قطعا پول پرداخت فراری رو هم خواهد داشت
Ferrari
۶ فروردین ۱۳۹۹قیمت هوراکان lp_610 بیش از ۲۰۰ هزارتا بود چطور مدل فیس لیفتش ۱۸۰ هزار دلار شده؟ قیمت رسمی این مدل ۲۵۰ هزار دلاره معرفی لامبو هوراکان اوو رو تو همین پدال سرچ کنید قیمتش نوشته
GERMANY
۵ فروردین ۱۳۹۹خب. از نظر خود من فراری یه چیز دیگس(با کمال احترام به گاو وحشی) اما جای یه نظر سنجی توپ خالی بود. بذارید من یکی بذارم .
فراری لایک
لامبو دیسلایک
MAHDI
۵ فروردین ۱۳۹۹راستی حالا که زمان لامبورگینی هوراکان EVO و زمان فراری F8 تریبوتو رو در پیست مجله AUTO VISIE گذاشتم بهتره که زمان خودروهای سریع تر این خودرو سازهارو هم بزارم برای مقایسه یعنی لامبورگینی هوراکان پرفومانته و فراری 488پیستا!!!!!
فراری 488 پیستا ثبت زمان //1:44.83
لامبورگینی هوراکان پرفومانته// 1:48.00
ممد ژانگولر
۵ فروردین ۱۳۹۹نظر من از دیدگاه طراحی :
لامبو ۱۰۰٪ یونیکتره و هیچ کسی نمیتونه شبیهشو بسازه و حق نداره
ولی
فراری شبیهش زیاد شده مثلا جلوی کوروت C8 جدید و الی ماشالله
ضمنا قیمت لامبو خیلی خیلی مناسبه
از نظر فنی هم جفتشون خوبن ولی لامبو زودتر معرفی شده پس مقایسه کار منصفانه ایی نیست
ولی میرسیم به اعتبار و هیستوری که ۱۰۰٪ فراری برتره
پس ۱۰۰٪ رای من لامبورگینی هوراکان خواهد بود ولی با اختلاف کم نسبت به فراری ?
آریا ماشین
۵ فروردین ۱۳۹۹به نظر من این دو ماشین در یک کلاس نیستن!!!
نه از نظر قیمت ، نه از نظر قدرت و پرفورمنس ، نه از نظر سال ساخت
F8 تریبوتو ، رقیب ۹۱۱ gt2 rs و 765lt هست و اوراکان هم تا زمانی که سری V8 فراری از توربو استفاده نمیکرد رقیبش بود یعنی تا ۴۵۸ اسپشیاله
ولی از ۴۸۸ gtb که توش از توربو استفاده شد یه جورایی این دو رو از رقیب رو در رو بودن دور کرد
به هر حال انتخاب من f8…
محمد
۵ فروردین ۱۳۹۹آقا خداییش فکر نکنم f8 در حد 765lt باشه. چون همین 720s تا الان خیلیا رو ترکونده و با پیستا رقابت می کرد
Reza
۵ فروردین ۱۳۹۹با احترام به فراری انتخاب من هوراکان ❤️❤️❤️
Reza
۵ فروردین ۱۳۹۹لازم به ذکره اینم بگم که شتاب هوراکان ایوو رو ۲.۸ تقریبی و تاپ اسپیدش رو ۳۲۵ نوشتید درحالیکه نسخه lp610 هوراکان که اولین نسخش بود شتاب ۲.۵ و تاپ اسپید ۳۴۵ کیلومتر رو ثبت کرده.
ارش
۵ فروردین ۱۳۹۹مشخصا لامبورگینی هیچ وقت در حد و اندازه های فراری نبوده و نخواهد بود در دنیای سوپر اسپرت ها فقط فراری و پورشه لایق بهترین.
ساسان
۵ فروردین ۱۳۹۹لایق بهترینن؟ یعنی الان بهترینهارو بهشون برسونیم یعنی چی این حرف؟!غذای خوب مواد منقلی خوب بهشون برسونیم؟
شوک وارد نکن سیستم ایمنیمون ضعیفه کرونا میگیریم!
این توهمات شماست.
Farzad
۵ فروردین ۱۳۹۹فقط فراری و پورشه ? نگو اینجوری …
لامبورگینی در اوج قله سوپر اسپرت هاست .
( سلطان بلا منازع دور دور … ، ماشینی که از نزدیک ببینیش
هیپنوتیزم میشی ، چه برسه به این که باش رانندگی کنی …
سورنا
۵ فروردین ۱۳۹۹?????????
ارشیا
۶ فروردین ۱۳۹۹درست که نظرات فرق میکنه ولی بعضی وقتا نظر یه نفر عجیب غیر منطقی میشه
Ahmad..F12
۶ فروردین ۱۳۹۹توی پیست نسخه Evo هوراکان در برابر نسخه معمولی F8 نباید قرار بگیره
F8نسخه معمولی و استاندارد هستش که برای پیست باید نسخه پرفورمنس رو رونمایی کنه :)
به عبارتی دیگه اینجور بگم که ۴۸۸ پیستا در حال حاضر رقیب منطقی تری برای Evo یا پرفورمانته هستش
ساسان
۶ فروردین ۱۳۹۹evoمدل متمرکز در پیست نیست دوست عزیز
به عنوان جایگزین مدل پایه رو خط تولیده
تنها متمرکز در پیست اوراکان مدل پرفورمانته هست که جانشینش huracan stoچند ماه دیگه رونمایی میشه
ایمان
۶ فروردین ۱۳۹۹ساسان عزیز
اولاً همیشه باید احترام قدیمی های سایت رو داشت
ثانیاً ایشون حرفشون کاملاً درسته و هیچ مشکل و موردی نداره
ثالثاً نباید به جای قبولی برتری فراری بر لامبورگینی بیایید جو سایت رو با حرفاتون به هم بریزید
یعنی طرفداران مکلارن و لامبورگینی تو این کار استاد شدن
آقایون خواهشاً حقایق رو بپذیرید
آقا ساسان F۸ تریبوتو یک نسخه پیست محور هم داره
اون نسخه رقیب اصلی ۷۶۵LT و جانشین هوراکان پرفورمانته هست ؛ خواهشاً این یک مورد رو قبول کنید ??
ساسان
۶ فروردین ۱۳۹۹گل پسر.ایمان جان
من خودم از قدیمیای سایتم نکته اول.
دوم بی احترامی.نکردم به اون دوست عزیز.
سوم خب وقتی دارن اطلاعات غلط میگن بگم درسته؟
تشریف ببرید سایت لامبورگینی و خودتون ببینید.
Evoجایگزین مدل پایه هست که سال 2014 معرفی شد اونتادور sجایگزین مدل پایه سال 2011 هست.
evo حکم اونتادورsرو داره…و پرفورمانته حکمsvj
.
مدل متمرکز درپیست برای محصول اوراکان مدل پرفورمانته بوده و برای مدل اونتادورsvj.
جایگزین پرفرمانته تحت عنوانhuracan sto معرفی میشه
الان مغلطه این حرف کجاست؟
دوستمون میگه evoمتمرکز پیسته که خب حرف اشتباهیه.من متوجه نمیشم گیر تو الان کجاست؟
اتفاقا”کامنت خودتو بخونی میبینی خط بخطش مغلطه و فاصله گرفتن از بحث اصلی آسمون ریسمون بافتنه و شما به چیره دستی خاصی رسیدی در این زمینه.تبریک به شما و تسلیت به خودمون
ایمان
۶ فروردین ۱۳۹۹آقا یه نظرسنجی میزاریم ببینیم حق با کیه
هرکی میگه آقا ساسان داره مغلطه میکنه : لایک ??
هرکی میگه بنده بی گناهم : دیسلایک ??
ساسان
۶ فروردین ۱۳۹۹لایک و دیسلایکت که هردو به نفع خودته!?یه دور بخون چی.نوشتی.!!
آقا من دارم با دلیل منطقی باهات حرف میزنم جواب نداری نظر سنجی میزاری؟!!
خب قبول کن حقیقتو چرا مقاومت میکنی؟!
این مدلشو ندیده بودم.
بیخیال بابا
ایمان
۶ فروردین ۱۳۹۹آقا ساسان عزیز
۱. این نظرسنجی کلاً جنبه شوخی داشت و هیچ قصدی از این نظرسنجی نداشتم دوست عزیز
۲. خط به خط حرفای شما رو جواب دادم و حاضرم در یک فضای کاملاً دوستانه با هم کل کل کنیم (با سند و مدرک)
۳. ایتالیا یعنی دیار فراری ؛ یک ایتالیا و یک فراری
و در آخر باید گفت : فراری سرور لامبورگینیه
Ahmad..F12
۱۵ فروردین ۱۳۹۹دوست عزیز @ساسان 😊
اول اینکه بنده در جواب کامنت MAHDI کامنت گذاشتم نه شما
دو اینکه چندبار کامنتمو بخون….
کسی نگفت evo مدل متمرکز پیسته!!! 😊
در جواب اقای MAHDI که آمار پیستهارو گذاشت، و با توجه به رکورد های درج شده در مطلب، گفتم F8 استاندارد نباید با هوراکان evo بیاد، وقتی EVO اومده ینی نسخهی قویتر از نسخه استاندارد هوراکان، F8 هم باید نسخه قویترش باشه نه این استاندارد.
پس جایی اطلاعات غلط ندادم که چند بار تکرار میکنی اطلاعات غلط میده اطلاعات غلط میده، خودت داری حرف غلط میگی از قول من حرف نزدهای رو نزن
اشاره به حرفت: ((دوستمون میگه evoمتمرکز پیسته))!!!!!!
ایمان
۶ فروردین ۱۳۹۹سلام (Ahmad F۱۲)
وقتی حضور قدیمی های با اطلاعات بالا مثل شما در سایت کم باشه خیلیا زبونشون باز میشه و شروع به مغلطه میکنن
امیدوارم حضور بیشتری داشته باشین در سایت مخصوصاً در پست های فراری بزرگ ❤❤
ساسان
۶ فروردین ۱۳۹۹ایمان جان الان دقیقا” اطلاعات ایشون غلط بود…و مغلطه رو شما هم طیفهای شما بیشتر در سابقه دارند!
هراطلاعاتی که مورد خوشایند شما باشه دلیل به صحت ودرستیش نیست!
منم امیدوارم حضور ایشون مستمر باشه ولی با اطلاعات دقیقتر ودرست تر..
درضمن حضور و عدم حضور ایشون ربطی به زبان باز یا بسته نداره..
Hamidreza
۶ فروردین ۱۳۹۹آقا ساسان بیخیال
بحث با این امثال آدما فایده نداره!
هی میگه قدیمیا و …
من الان 8 ساله تو یه سایت دیگه ای ( مربوط به موضوع ماشین نیس) عضوم و جزو قدیمی ها حساب میشم اگه اینطور باشه! آیا هر حرفی که من توی اون سایت میزنم صحیحه؟
ایشون هر وقت سر می رسند شروع به توهین به طرفدارای مک لارن و لامبورگینی میکنند! انگار کسی که طرفدار مک لارن یا لامبو هستش یه چیزی کم داره و چیزی حالیش نیست! طرفدارای فراری و پورشه فقط میفهمن (از نظر ایشون) ؛ انگار که خودشون طرفدار فراری هستند نسبت به بقیه برتر اند!!!
والا همیشه خودشون سر بحث رو باز میکنند! همش علاقه به توهین دارند!
بچه بازیا چیه؟ هردو تاش به نفع خودته! آقا ساسان هم توهین نکردند!
بسه دیگه
Ahmad..F12
۱۵ فروردین ۱۳۹۹مخلصم ایمان جان?
والا خیلی مث قدیم وقتم آزد نیست و دیه فرصت ترجمه و نویسندگی یا حتی کامنت هم پیش نمیاد
باعث افتخاره وجود دوستانی مثل شما
ساسان
۱۵ فروردین ۱۳۹۹اول که در فضای آزاد رسانه من هر کامنتی که دلم بخواد ریپلای میکنم بخصوص وقتی که داره حرف اشتباه میزنه.اینو شما تعیین نمیکنی.درجریان باش!
اگر منظورت همینم بود بازم حرفت اشتباست.
f8در حداقل حالت ممکن یک فیس آف سنگین از488هست که سال2015 تولید شد و1سال از اوراکان 2014جوانتر بود…پس اگر بنا به عدم مقایسه باشه اینf8هست که در بروز رسانی سنگینتر از evoدست برتر رو داره وباید بگیم نباید با ایوو مقایسه بشه نه برعکس!!!!
این کامنت شماست:
(f8نسخه معمولی و استاندارد هستش که برای پیست باید نسخه پرفورمنس رو رونمایی کنه) این حرف شما یعنی اوراکان برای پیست توسعه داده شده منتظر نسخه ی متمرکز در پیستf8باشیم که بازم حرف اشتباهیه که کامل توضیح دادم.
وقتی زمین میخوری سینه خیز نرو..پاشو خودتو بتکون بگو اشتباه گفتم..به مغلطه کردن وحاشیه رفتن که اصل مطلب فراموش نمیشه!
Ahmad..F12
۱۶ فروردین ۱۳۹۹این حرف شما “یعنی” اوراکان برای پیست توسعه داده شده؟؟!!!!؟؟؟??
اینکه از حرف و نظر دیگران برا خودت برداشت و تفسیر خودتو میکنی خنده داره و بخاطر همینم بیشتر از این لزومی نمیبینم توضیح بدم ??
ساسان
۱۶ فروردین ۱۳۹۹دارم از خنده میمیرم!!!
تو مثلا قدیمی سایتی اینقد بی منطقی؟ وای بحال جدیدا از اونا چه انتظاری داریم1
تو حرفی که خودت زدیو قبول نداری! تفسیر دلخواه چیه؟من بخش اول کامنتم عین حرف خودتو گفتم آخرشم عرض کردم در هردو حالت بازم اشتباست.. توقفل یه حالتشی!
شما همون به سکوتت در سایت و خوندن مطالب ادامه بدی به نفع همست.موافقم!!
mohrez
۱۵ فروردین ۱۳۹۹لامبور خاصترین خوروی سوپر اسپرت دنیاست.تو طراحی بینظیره .
ایمان
۵ فروردین ۱۳۹۹جنگ ستارگان یعنی شروع جنگ کاربران پدال
عده ای هم از این آب گل آلود ماهی میگیرن
اگه از جنجال و کل کل خوشتون میاد بسم الله
اگه کسی نیست شروع کنه بگه من خودم شروع کنم
Farzad
۵ فروردین ۱۳۹۹بچه لامبو نمیتونه با F8 تریبوتو خاص و کاریزماتیک رقابت کنه ، هه خوب گفتم ؟ ?
ایمان
۵ فروردین ۱۳۹۹همچین بچه لامبویی نیست ها ؛ غولیه برای خودش
ولی فراری خیلی قدر و گردن کلفته
در مجموع از حرفت خوشم اومد
عاشق عکس پروفایلت شدم
پورشه و فراری بالا ??
Farzad
۵ فروردین ۱۳۹۹????
ایمان
۵ فروردین ۱۳۹۹سردبیر محترم مطلب به این قشنگی ، پُر بازدید و پرطرفداری رو لطفاً بالای صفحه نگه دار تا همه اعضا بتونن نظرات خودشون رو بگن
از این دست مطالب خیلی کم گذاشته میشه و باید تعدادشون بیشتر بشه
مخصوصاً مقایسه هایی از خودروسازان بزرگ و معروفی مثل پورشه ، فراری ، لامبورگینی ، مکلارن و ….
Enzo
۵ فروردین ۱۳۹۹سن بیشتر لامبو اذیتش کرد .در مقابل حریفشم خب فرارریه که هیجوری نمیشه دست کم گرفتش . فقط قیمته که منو ممکنه سمت لامبو ببره .در بقیه موارد فرارری دست برترو داره
ایمان
۵ فروردین ۱۳۹۹دوست عزیز مگه کسی تو دنیا پیدا میشه که فراری رو دست کم بگیره ؟؟
درباره قیمت هم باید گفت هرچی پول بدی آش میخوری
Hamidreza
۵ فروردین ۱۳۹۹باز هم شروع شد
لامبو در حد فراری نیست!! و از این چیزا!!
اصلا دوستان فراری خداست ؛ بقیه فقط دارن از روش کپی می کنن ؛ مثلا همیشه لامبو و مک لارن و پورشه از فراری کپی می کنند ؛
بنده لامبو رو ترجیح میدم چرا؟ چون 1 صد هزار تا از فراری ارزون تره 2 مگه نگفته بودید نباید ماشین تازه نفس رو با ماشین قدیمی مقایسه کرد؟ مگه پلتفورم اصلی هوراکان قدیمی نیس؟ هن؟
اما جدای از بحث با این ایمان تعصبی؛ فراری فوق العاده عملکرده !
ایمان
۵ فروردین ۱۳۹۹برای جلوگیری از تنش و جنجال در سایت حرفی ندارم
هرچی شما بگی درسته دوست عزیز ????
سعید(تهران)
۵ فروردین ۱۳۹۹اگه اوراکان قدیمی تره مگه تقصیر فراریه؟ لامبو میتونه بروز کنه ولی بهرحال این مدل الان توی سبد لامبو هست، درضمن بنظر من اوراکان از اولم شخصیت مستقلی نداشت، یه جورایی مثل نسخه ارزان سازی شده اونتادوره ولی نسل قبل گایاردو خیلی مستقل تر بود…
ساسان
۵ فروردین ۱۳۹۹سعید
داری سر شوخیو وا میکنی بیخودا
کسی نگفت عمر 6ساله ی اوراکان تقصیر برندیه…مگه جُرم کرده دنبال مقصر بگردیم.
متن گفته با فاصله سنی که دارن مقایسه منطقی نیست.
همه میدونن استراتژی این دوشرکت از بیخ باهم متفاوته از سالهای بروزرسانیهای فیس لفت تا فیس آفهاشون…تا نگاه دوبرند به پرفورمنس و ساختار کلی دینامیک رانندگی و سایر جزعیات…
باز دعوای لحاف ملا ای ..گالاردو هم پلتفرمش با r8یکی بوده.اصن تو اوراکانو اسمشو بزار خودروی xبزار yهرچی میخوای اسمشو بگو…الان وجود داره یانه؟رکورد زده یانه؟مورد تحسین بوده یانه؟
مغلطه نکن
Hamidreza
۵ فروردین ۱۳۹۹@سعید(تهران)
اگه پست های قبلی رو خونده باشید آقا ایمان فرمودند که نباید 488pista رو با 765lt تازه نفس مقایسه کنید چون 488 مال 2 سال پیشه ! من از اون نظر اینو عرض کردم!
با آقا ساسان موافقم
یکم منطقی تر به عرایض بنده نگاه کنید!
کی دلش نمیخواد یه فراری داشته باشه؟ اما خدایی قیمت گذاری لامبو یکم بهتر از فراریه ! حتی لامبو در برخی جاها بهتر از مک لارن یا بقیه شرکت ها عمل میکنه!
اما به هر حال بعضیا به واسطه طرفداری ( خصوصا طرفداران شرکت های بسیار قدرتمند؛ یکم که چه عرض کنم ؛ خیلی تعصبی به قضیه نگاه میکنن)!!! و اصلا نمی خوان متقاعد شن!
وقتی میشنوم فقط فراری و پورشه لایق بهترینن کلم خراب میشه! اگه اینطور باشه پس بنز چی میشه؟ یا فورد با اونهمه خدماتش؟ یکم منطقی باشید! شرکتی که فقط به فکر سرمایه دار هاست و برای افراد متوسط جامعه ارزشی قائل نمیشه (اصلا منظورم فراری نیست) بدرد …… میخوره! هر چند بعضیا تاریخ ساز میشن و این نیازه برای پیشرفت !
حالا مثلا فراری 10 دیقه اصلا از لامبو سریع تر! چی به ما میرسه؟ مایی که حتی تو عمرمون تستشون نکردیم و فقط با عکس هاشون درباره اون برند نطر میدیم نباید به هم توهین کنیم ! در ضمن من هرچی میگم درست نیس آقا ایمان ؛ !
لامبو و مک لارن واسه من ثابت شدند اما امیدوارم یکدومشون محصولی رو معرفی کنند که دیگه حرفی باقی نگذارند! ( هر چند الان هم جزو بهترین ها هستند! )
برای دومین بار هم حدودا با ممد ژانگولر موافقم !!
ایمان
۵ فروردین ۱۳۹۹خدا شاهده برای جلوگیری از تنش و هرگونه بی احترامی جوابی ندادم مگرنه ۱۰۰ در ۱۰۰ جواب کامنت شما رو میدادم
حالا شما میگی برو خودتو مسخره کن ؛ دستت درد نکنه
علی
۸ فروردین ۱۳۹۹کی گفته لامبو داره از فراری کپی میکنه
این دوتا رقیب همن
اصلا اصل و پایه لامبو بخاطر لجبازی با فراری بنا شده
اونوقت شما میگی داره از روش کپی میکنه؟؟؟!
محمد
۵ فروردین ۱۳۹۹فراری برتره چون دیرتر معرفی شد و چند تا دلیل دیگه ولی این تفاوت به اندازه ی 200 هزار تا نیست
Farzad
۵ فروردین ۱۳۹۹وای عجب مقاله عالی ای دمتون گرم …
جملات نویسندگان که تو کادر مشکی بود محشر بودن …
واقعا اگه فراری❤ و لامبو❤ نبودن دنیای خودرو چقدر کسل کننده بود ??
Khosrow
۵ فروردین ۱۳۹۹فراری باید در سال 100 تا تولید کنه – که تا ابد خاص بمونه / مثل کابین 812 و تریبوتو ندیدم هرگز اینقدر شیک و مخوف ..
Hamidreza
۶ فروردین ۱۳۹۹اونطوری ورشکست میشه ؛
همین الان هم خاصه !
iman
۵ فروردین ۱۳۹۹بعد از 458 این تریبیتو بسیار جذاب و همه چی تمامه، لقب اسب سرکش مارانلو شایسته این ماشین بینظیره
عرفان
۵ فروردین ۱۳۹۹از نزدیک 10 برابر عکساس زیباتره
joojoo
۵ فروردین ۱۳۹۹طبعا کمتر کسی حاضر میشه سواری یه اسب راهوار رو ول کنه و سوار یه گاو خشمگین بشه…..این دوتا ستاره کاملا مطابق برند خودشون عمل میکنن….شما حتی سوار اونتادورSVJ هم بشید….با اینکه فرمون و هندلینگ دقیق تری داره….باز هم سواریش خیلی خیلی خشنه…. طبیعیه ک توی مقایسه ها…..فراری دست برتر رو داشته باشه…..از زمان مقایسه ی دیابلو و F50…..تا الان….همیشه محصولات فراری راننده دوست تر بودن…..ولی هیچ وقت کسی ک میخواد لامبو بخره…فراری نمیخره….اونی لامبورگینی میخواد….ادرنالین میخواد…..حس خشونت میخواد….حس جرواجر کردن اسفالت جاده رو میخواد….کسیم ک فراری میخواد….لامبو نمیخره…..چون یه ماشین همیشه رام میخواد ک هردستوری رو به نحو احسن اجرا کنه و رام و پایدار بمونه….دو کمپانی…..با دو DNA کاملا متفاوت….
برنده ی این مقایسه….از نظر هرکی متفاوته….از نظر من لامبورگینیه…چون من ذات وحشی سوپر اسپورت رو بیشتر میپسندم……واسه کسیم ک دنبال یه قدرت رام میگرده….برنده فراریه….
ولی یه موضوعی ک هست…اینه ک مکلارن و پورشه هم راه و طریق فراری رو پیش گرفتن…نسخه هایی مثل 911 GT2RS و 765lt از نظر دینامیک رانندگی خیلی خیلی نزدیک محصولات فراری ان…..و خیلی خیلی دور از محصولات لامبورگینی….و دارن دورتر هم میشن….و همین DNA لامبورگینی رو خاص جلوه میده…..چون راهی رو داره میره ک فقط خودشه و خودش….بی هیچ رقیبی….
ارشیا
۵ فروردین ۱۳۹۹شدید باهات موافقم
ساسان
۵ فروردین ۱۳۹۹هر انچه میخواستم بگمو به زیبایی گفتی.
کامنت دیگه ای بگذارم زیاده گویی هست.
یه نکته رو دوستان دقت کنن اوراکان رو پلتفرم2014فیس لیفت میزنه هنوزالان2020هستیم!
Ferrari
۵ فروردین ۱۳۹۹F8 هم رگ و ریشه ۴۵۸ رو داره مدل کاملا جدید به حساب نمیاد
ساسان
۵ فروردین ۱۳۹۹حجم بروز رسانی هاش فراتر از یک فیس لفت رایج هست…استراتژی فراری بروز رسانی ها یا فیس آفهای کم عمقتر ولی در بازه زمانی کوتاهتره..لامبو بازه زمانی فیس آفهاش تا10سال وبیشتر میره ولی ریشه ای تر تغییرات ایجاد میکنه…سیاستهای دوشرکته..البته 11سال واقعا زمان زیادیه خودم موافقم رو 6سال حداقل باید فیس آف اساسی بدن…حالا نه به عمق تغییر مورسیه تا اونتادور…حتی شده فیس آفهای ملایمتر
Farzad
۵ فروردین ۱۳۹۹کاملا موافقم ، توی متن هم به طور ناشیانه ای سواری فوق هیجانی گاو وحشی رو زیر سوال بردن انگار که نمیدونستن لامبو ذاتش همینه …
ارشیا
۵ فروردین ۱۳۹۹من از هیچکدوم خوشم نمیاد
تا اونتادور و ۸۱۲ هستن کی اینارو سوار میشه؟؟؟
ولی بین اینا اوراکانو میپسندم
Ferrari
۵ فروردین ۱۳۹۹قیمت پایه لامبورگینی هوراکان اوو ۲۵۰ هزاردلاره .قیمت پایه هوراکان lp610 حدودا ۲۰۰ هزار دالار بود و امکان نداره مدل جدیدتر که فناوری بیشتری هم داره ۲۰ هزار دلار ارزونتر بشه
از دوستانی که این پست رو ترجمه کردن خیلی ممنونم جای همچین مقایسه هایی تو پدال خیلی خالیه شاید فرصت نمیکنید همه اخبار رو پوشش بدید اما میتونید این دست اخبار رو در اولویت قرار بدید
مازراتی
۵ فروردین ۱۳۹۹عجب مهندسی تحسینبرانگیزی! همهی آن چیزهایی که درباره 458 و 488 دوست داشتم در F8 تکرار و تیزتر شده است.
یکی از دلایل موفقیتش همین سیر تکاملی بین نسل های متفاوت ی مدل هس هیچوقت در معرفی نسل جدید تغییرات گسترده و انقلابی بوجود نمیاره که نسل قبل به کل محو بشه .
با وجود اینکه دو نسل بعد از ۴۵۸ معرفی کرده همچنان جذابیت فنی و بصری خودشو حفظ کرده و طرفدارهای پر و پا قرص خودشو داره
❤️❤️فراری❤️❤️
Ferrari Fxx K Evo
۵ فروردین ۱۳۹۹بی شک انتخاب من مثل همیشه فراری هستش خداوندگار سوپراسپرت سازی
joojoo
۲۱ فروردین ۱۳۹۹مثل اینکه میورای افسانه ای رو یادتون رفته جناب…..
فراری شاید به خاطر ذات رام خودش…..توی مقایسه ها دست برتر رو جلوی لامبورگینی داشته باشه….ولی خب…اگه لامبورگینی هم بخواد رام و راهوار باشه……اونوقت چه فرقی با فراری میکنه؟؟؟؟؟ الان مثلا مکلارن720 اس….یا نسخه ی لانگ تیل 765….چی از یه فراری F8…..یا پیستا کم دارن ک ادم بخواد فراری رو به اونا ترجیح بده….تایمای مشابه توی پیست…..شتاب گیری های خطی و مشابه…تایمای درگ مشابه…..حتی تکنولوژی های مشابه…..یا مثلا پورشه 911 GT2RS……..چه چیزی از پیستا کم داره؟؟؟؟
فک نمیکنم نیاز به توضیح باشه ک مکلارن از ابتدای کارش توی هزاره ی سوم….هدفش فقط رقابت با فراری بوده…..پورشه همینطور…
ولی کسی دنبال رقابت با لامبورگینی نیست….چون اگه قرار باشه با لامبورگینی رقابت کنن….اونوقت دیگه نمیتونن روی اعداد و ارقام مانور بدن….
شاید فراری در طول سالیان متمادی…..پر تقاضا ترین سوپر اسپورتا رو ساخته باشه….بیشترین جوایزو گرفته باشه…….ولی هنر ارائه ی یه مود جدید توی خودروسازی کار هرکسی نیست…..با احترام به پر افتخار ترین سوپر اسپورت ساز جهان…..
لقب خداوندگار سوپر اسپورت سازی بیشتر لایق خودروسازیه ک ذات رام نشدنی سوپر اسپورت ها رو طی 6 دهه با معرفیبه نمایش گذاشته…..و
ارش
۵ فروردین ۱۳۹۹مشخصا لامبورگینی هیچ وقت در حد و اندازه های فراری نبوده و نخواهد بود در دنیای سوپر اسپرت ها فقط فراری و پورشه لایق بهترین.
Ali
۵ فروردین ۱۳۹۹دوستان میدونم ما 99% پولشو نداریم ولی اگه میخواید از برند مورد علاقتون تعربف کنید حداقل دیگه خزعبل نبافید؟
مثلا”کسی که لامبو میخره طرف فراری نمیره چون سواری لامبو مثل یک گاو وحشی میمونه و این شخصیت لامبوعه” راهی برای توصیف(ماسمال کردن) سواری بدتر لامبو
یا چون “لامبو ارزون تره انتخاب من لامبو و هرچقدر پول بدید آش میخورید” درصورتی که هزینه سرویس و گارانتی لامبو در مقابل فراری قابل مقایسه نیست برید آخرین پادکستهای behind the glass رو ببینید که تو توش تونی گرول وود میاد میگه پرفرمانته من 80 هزار یورو تو یکی دوسالی که داشته برای سرویسش خرج کرده درصورتی که برای فراری اسپشیاله اینطور نیست
و بعضی هم بهانه “بهتر بودن طراحی” رو میارن در صورتی که تنها دلیلی که دارن سلیقشونه که لامبو رو زیباتر میدونن
ساسان
۶ فروردین ۱۳۹۹دوست عزیز میخوای از فراری تعریف کنی *** نباف.
بله لامبو رانندگی متمایز و درگیرانه تری داره و حس متفاوتی نسبت به سایر سوپر اسپرتها منتقل میکنه و این حس متفاوت نقطه تمایزیه که خیلی ها عاشقشن..اینو از هزاران تستی که دیدم و خوندم میگم..خودوورها روی اعدادو ارقام و طراحی خلاصه نمیشه یکسری فاکتورها هست که باید حسشون کنی که امتیاز زیادیم دارن..اون ظرافتها شخصیت میدن به خودرو…پس.از فاز نگاه عاقل ان در سفی و رو به بالا بیا پایین باهم حرف بزنیم.
نمیخوام وارد بحثهای لحاف ملا بشم بالا هم گفتم ما این بحثهارو کهنه کردیم سالهاست…عزیز من تو برو تست تاپگیرو 458 روببین یه باند فرودگاهو دو دور رفت محافظ زیر خودور که چوبی بود خورده شده بود همونجا از کیفیت ضعیف ساخت صحبت کردن..بخوای اینجوری وارد بحث بشی کلامون میره توهم.
سر طراحی باهات بحثی ندارم حالا میگیم سلیقیت..
***
Ali
۶ فروردین ۱۳۹۹من نمیخوام از فراری تعریف کنم چون در اصل نیازی به این کار نیست..
در کامنت شما هم هیچ مطلب خاصی ندیدم که جواب واقعی کامنت منو داده باشه به غیر از محافظ کف 458 که خب شخصا به خاطر نمیارم(هرچند که اصلا ربطی به مقایسه اوو و f8 نداشت)
مثلا میتونستن بگن ما صدای v10 لابمو با ظاهرش یا جلب توجهش رو ترجیح میدیم به کل فراری که این قابل قبوله
اکثر یوتوبرها و خبرنگارهای دنیای خودرو میان میگن پرفورمانته بهترین ماشینی بود که لامبو ساخته به خاطر تجربه رانندگیش چون به خوبی فراری و پورشه تو تجربه رانندگی و بقیه لامبوها خلاف این قضین و بیشتر برای جلب توجه ساخته شدن
بعد میای نظرات رو میخونی…اخه مگه مجبورین نظرات اینطوری بذارین؟یه بار نشد من بیام تو این سایت زیر یه خبر پر بحث دوتا کامنت پرمحتوا بخونم همش کامنتای احساسی و تعصبی
پس نه من عذرخواهی نمیکنم چون نه شما نه آقایی که میاد به سایبتراک میگه شاهکار طراحی نه اون مکلارن فنی که به که به اسپیدتیل میگه شاهار مهندسی نه اون کسی که منتظره همچیو به دین یا سیاس.ت ربط بده متوقف نمیشین و کامنتای پدال مثل قبل نمیشه
ساسان
۶ فروردین ۱۳۹۹الان معقولتر نوشتی خوبه…
وقتی تویه ظرف کثیف بهترین غذاروهم بریزی دافعه داره.
قدرت کلمات از گلوله های سربی بیشتره.در انتخابشون دقت کن
الان6صبه نمی تونم جواب متنتو بدم.شاید فردا ظهر صحبت کردیم.شایدم نه چون این.مباحث.10سال پیشه که تو سایت گفتیم.
ساسان
۵ فروردین ۱۳۹۹جا داره یادی کنیم از دوشادوشی دو هم وطن که هیچوقت ترجمه نشد علارقم پیامهای متعدد خودم به نویسنده ها:
https://d3lp4xedbqa8a5.cloudfront.net/s3/digital-cougar-assets/whichcar/2019/02/06/68352/2019-Lamborghini-Aventador-SVJ-vs-Ferrari-812-Superfast-performance-comparison-specifications.jpg
https://d3lp4xedbqa8a5.cloudfront.net/s3/digital-cougar-assets/whichcar/2019/02/06/68352/2019-Lamborghini-Aventador-SVJ-vs-Ferrari-812-Superfast-performance-comparison-review.jpg
https://d3lp4xedbqa8a5.cloudfront.net/s3/digital-cougar-assets/whichcar/2019/02/06/Misc/2019-Lamborghini-Aventador-SVJ-vs-Ferrari-812-Superfast-town-lanes.jpg
Khan
۵ فروردین ۱۳۹۹از فراری یک 812 سوپرفست به من بدهید، باقیش بخاطر طراحی های لامبورگینی طرفدار لامبورگینی هستم ?
یادش بخیر بچگی یه فراری انزو آبی کنترل از راه دور داشتم، خونه نبودم پارسال بچه داییم رفته بود زدش زمین شکستش. یه روز هرج و مرج بشه اولین نفر میرم اونو میکشم ?
بهزاد
۵ فروردین ۱۳۹۹قیمت evo هم در اینجا هم منبع اشتباه درج شده!
قیمت پایه evo حدودا 265 هزار دلاره.
مهدی
۵ فروردین ۱۳۹۹فراری همیشه بهترین بوده الان هم هست
بهنام
۶ فروردین ۱۳۹۹یادش بخیر. یه زمانی منتظر انتشار مجله ماشین مینشستیم تا همچین مقایسه های حماسی چاپ کنه و تا ماه بعد دهها بار اون مقاله رو بخونیم. همیشه مقایسه های فراری و پورشه، فراری با لامبورگینی، مقایسه و تست انزو با کررا جی تی و اس ال آر، مقایسه ی مفصل بنز با ب ام و و آئودی چیزهایی بود که واقعا لذت بخش بود. بنده بعنوان یکی از علاقه مندان به ایتالیا از فوتبال تا هنر، خودرو و مد، همیشه مقایسه ی فراری با لامبورگینی از رویایی ترین مطالبی بود که در مجلات خودرویی میخوندم و البته در این مدت چیزی که اغلب کارشناسان و رانندگان عنوان میکردند این بود که فراری یه خرده بهتر و خاصتره و این بخاطر حضور مستمر و طولانی اون در مسابقات و ثبات نسبی اون در طول حیاتش بوده که باعث شده همواره در همه ی مقاطع تاریخی خودرویی شاخص در سبد تولیدات خودش داشته در حالی که لامبورگینی تاریخی پرفراز و نشیب داشته و البته ازنظر کیفیتی هم همیشه در پس فراری قرار داشته. در سالیان اخیر با بهبود کیفیت ساخت لامبو و ارائه طراحی های بسیار زیبا به عنوان میراث گرانبهای لامبو همچنان بسیاری از تعمیر کاران و فروشندگان خودروهای سطح بالا آرزو داشتن که بدنه یا بادی لامبو روی شاسی و کیفیت فراری ساخته میشد چون واقعا خرابی و نقص ساختاری بسیار بیشتری نسبت به فراری داره. در هر صورت و با فرض مساوی بودنه همه چیز باز هم انتخاب شخص من فراری هست و بنظرم خودروسازی بسیار خاص و صاحب سبکیه. با درود
مانی
۶ فروردین ۱۳۹۹چه مقاله خوبی
چندین دفعه میخواستم چنین چیزی رو تو پستهای فراری و لامبو بنویسم ولی امان از تنبلی
پورشه هم مثل فراری چنین خصوصیاتی داره که اینقدر دوست داشتنیه(فرمون دقیق و با حس+سواری عالی)
تو متن به بهترین شکل گفته شده
Ahmad..F12
۶ فروردین ۱۳۹۹شاهین عزیزم مرسی از مطلبت ?
بی شک و تردید
با عشق و افتخار
بی بحث و بی حاشیه
با قدرت و با غرور
❤جاست فرراری❤
Mclaren
۶ فروردین ۱۳۹۹جفتشون شاهکارهای مهندسی هستن چطور دلتون میاد یکی رو انتخاب کنین.
اگر پولشو داشتم جفتشون برمیداشتم.
علی
۶ فروردین ۱۳۹۹لامبو فقط و فقط تولید میشه که بیننده رو میخکوب کنه و جذابیت و زیباییش نفس تو بگیره حتی وقتی خاموش هست هم باعث ترشح آدرنالین بشه چه برسه به سواریش
علی
۶ فروردین ۱۳۹۹عزیزان بحث نکنید هیچ کدوم از خریداران این خودروها بخاطر مسابقه نخریدن فقط بخاطر پرستیژ و خاص بودن میخرن لامبو برنده هست چون خاص تر ه
Hamidreza
۶ فروردین ۱۳۹۹موافق نیستم تقریبا با بخش دوم فرمایش هاتون
هر دوشون بهترین اند ؛ واسه همین من که باشم هر دو رو بر میدارم یا هیچکدوم !
برنده از چه نظر؟ شاید لامبو خیلی وحشی باشع و باعث ترشح آدرنالین تو بدن بشه ؛ اما فراری اشک آدمو در میاره؛ واقعا جذابه!
من که دوست دارم هردوشون رو داشته باشم ؛ هزینه نگهداری شون هم واسم اهمیتی نداره؛ چون کسی که ۵۰۰ هزار تا واسه اینا میده پول تعمیراتش هم داره!
فراری چیزی رو داره که بقیه ندارن (فقط طراحی داخلی ۴۵۸ رو با هر ماشینی در دوران خودش مقایسه کنید!! )
@آقا ایمان ؛ شاید من در اون باره منظورتون رو بد متوجه شدم به هر حال آماده بحث هستم؛ کجای حرفم رو قبول نداشتید؟
مهدی
۶ فروردین ۱۳۹۹چند سال پیش رفتیم دوبی تو یه پیستی به اسم اتودروم شما اجازه داشتی کنار دست راننده حرفه ای بشینی و مثلا لذت ببری… یدونه فراری ۴۵۸ بود و یه مدل از گالاردو که منو رفیقم نوبتی کنار دست راننده نشستیم و با هر دو خودرو یه تابی خوردیم آخر سر هم رفیقم که عرب بود از راننده در مورد این دوتا ماشین پرسید و کلا اینکه فراری رو بیشتر میپسنده یا بامبو که گفت همیشه راننده های حرفه ای و کلا ماشین بازهای حرفه ای فراری ها رو ترجیح میدن به لامبوها چه از نظر پرستیژ چه سواری و این جملش تو ذهنم بود که گفت یه جوون که میخواد بره تو جمیرا دختر بازی کنه ممکنه گالاردو رو ترجیح بده
Ahmad..F12
۱۶ فروردین ۱۳۹۹تا بوده همین بوده مهدی جان…. :)
فرراری برای حرفهای هاس
برای با پرستیژ هاس
برای افراد اصیله
فرراری رو کسی میخره که خودشه نه اینکه میخوااااد کسی باشه
لامبو هم بیشتر پوستر اتاق بچه های دبیرستانیه?(فان ولی واقعی)
محمدهادی
۶ فروردین ۱۳۹۹وقتی به خاطرات شیرین گذشته رجو میکنم…
همیشه گاو خشمگینو بالاتر و فضایی تر از اسب سرکش دیدم
با اون رنگ آمیزی و بدنه ی منحصر بفردش
لامبورگینی قلب عاشقان ماشین های فضایی
علی
۸ فروردین ۱۳۹۹سلام دوستان
منم به عنوان عضو جدید میگم که مقایسه این دوتا اصلا منصفانه نیست
هر چی باشه بالاخره سابقه فراری خیلی بیشتر از لامبو هست
اگه بخوای این نکته رو در نظر بگیری لامبو واقعا عالیه و اگه از لحاظ سابقه جای این دوتا عوض میشد با این سرعت پیشرفتی که لامبو داشته اونوقت فراری به اندازه چرخ لامبو هم نبود
جذابیتی که لامبو ها داره رو نمیشه تو هیچ ماشینی پیدا کرد?چشاشو?
WARRIOR_NISSAN-GTR_BENZ
۱۱ فروردین ۱۳۹۹سلام و عرض ادب
انتخاب من فراری هست با اینکه لامبورگینی رو هم خیلی دوست دارم ولی برای من فراری یه چیز دیگست