خبرها حاکی از آن است که تمام پیشرانههای آینده فراری یا به صورت توربو خواهند بود و یا با موتورهای الکتریکی همراه میشوند. این خبر، درست پس از زمانی است که لوکا دی مونتزمولو پس از سالها از این کمپانی کنار رفت.
اتوموتیو نیوز پس از مصاحبهای با مدیر پیشرانه فراری، ویتوریو دینی گزارش داده که تمام موتورهای V8 نسل جدید فراری با توربوشارژر خواهند بود؛ همانند چیزی که در کالیفرنیا T مدل ۲۰۱۵ شاهد بودیم. همچنین، احتمالاً شاهد حجم موتورها خواهیم بود. همچنین این احتمال وجود دارد که تمام موتورهای V-12، مشابه پیشرانه مورد استفاده در لافراری از الکتریسیته در کنار خود استفاده کنند. در فرمول یک پیشرانههای توربو و هیبریدی معرفی شدهاند و فراری میگوید که این تکنولوژیها تنها راه برآورده کردن قوانین آلودگی و در عین حال، افزایش عملکرد خودروهایش است. هیچ برنامهای برای استفاده از سیستم هیبریدی در فشار مکش وجود ندارد؛ با این حال موتورهای V8 از این امکان استفاده خواهند کرد. با این حال، مطابق گفته «دینی» موتورهای V-12 به چهار توربو نیاز خواهند داشت. بنابراین حجم زیادی را اشغال میکنند و گرمای تولیدی آنها نیاز بسیار بالا خواهد بود. در مقابل این توربوها نیروی خود را از باتریهای لیتیومی و موتورهای الکتریکی تأمینی خواهند کرد. اتوموتیو نیوز همچنین گزارش میدهد که یک نسخه بازنگری شده از ۴۵۸ ایتالیا و اسپایدر با طرح بدنه اسپرتیتر و پیشرانه V-8 با توربوهای دوقلو در ۲۰۱۶ معرفی خواهد شد و احتمالاً دارای یک نام جدید نیز خواهد بود. همچنین مدلهای جدید FF و F12 برلینتا با مهندسی جدید و شاید با سیستم هیبریدی در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از راه برسند. از یک منظر کلی که به این قضیه نگاه کنیم، خریداران فراری باید به دنبال قدرت بیشتر و همچنین بهینهسازی بیشتر در مصرف سوخت باشند. همچنین اگر مارچیونه تصمیم بگیرد که تولید سالانه را از ۷ هزار به ۱۰ هزار برساند، باید منتظر خودروهای بیشتر و فرصتهای خرید بیشتر محصولات فراری باشیم. البته این برنامه توسعه باعث میشود که هیچ اثری از موتورهای پر سر و صدای تنفس طبیعی در خط تولید فراری باقی نماند؛ موضوعی که شاید باور آن برای علاقهمندان خودرو اندکی سخت باشد. شاید هم در این میان، عدهای به سراغ لامبورگینی بروند؛ کمپانیای که به نظر میرسد با دور نگهداشتن موتورهای V-10 و V-12 از این نوع تکنولوژیها (توربوشارژر و …) مشکلی نداشته باشد.۲۱ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
M Power///
۲۸ شهریور ۱۳۹۳سال ۲۰۱۶ سال فراری خواهد بود. با پیشرانه های توربو و هایبرید و بازنگری ظاهری.
توفیقی
۲۸ شهریور ۱۳۹۳فراری همیشه باکیفیت ترین موتور ها رو تولید کرده و می کند و خواهد کرد.
SuperVeloce
۲۸ شهریور ۱۳۹۳پس AMG/// بوقه؟!
توفیقی
۲۸ شهریور ۱۳۹۳مدل لافراری نشون داد فراری هم میتونه کارهای فوق العاده ای انجام بده که دهن همه باز بمونه
Ahmad
۲۸ شهریور ۱۳۹۳واقعا تلاش فراری قابل ستایشه, امیدوارم موفق بشه.
SARD
۲۸ شهریور ۱۳۹۳امیدوارم بتونه رکورد سرعت رو بشکنه!
pouya
۲۸ شهریور ۱۳۹۳من به عنوان طرفدار فراری از اینکار چندان خوشم نمیاد.
اونم بخاطر اینکه فراری چندین ساله که ماشین هاش تنفس طبیعی هستند و صداییم که تولید میکنن واقعا عالیه.
حالا یهویی تو دو سه سال همه چی بخواد تغییر بکنه یه خورده….
البته باید منتظر موند و دید فراری باهوشت از این حرفاست که صدای ماشیناشو خراب کنه میدونه سوپر اسپرت یا هایپرکاری که صدا نداشته باشه ….
صادق
۲۸ شهریور ۱۳۹۳داش پویا، توربو های الکتریکی تغییرات بسیار کمی توی صدای موتور ایجاد میکنه، برای همینه که فراری استفاده از توربوهای الکتریکی رو ارجح تر میدونه
یه مزیت دیگه توربو های الکتریکی اینه که لگ ندارن
سعید
۲۸ شهریور ۱۳۹۳دوست عزیز این نظرای اشتباهی که خیلیا درباره ماشینا میدن درست نیست مثلا بعضیا در آمریکا فکر میکردن کادیلاک حتما باید دیفرانسیل عقب باشه با اینکه خیلی از ماشیناش نیستن و الان هم داره حداکثر تلاشش رو میکنه تا هر کاری که باعث بهتر شدنه بکنه که الانم با کمپانی های مطرح آلمانی رقابت سختی داره… تازه کمپانی صاحب نامی مثل فراری به ندرت پیش میاد که ماشیناشو خراب کنه … فراری کالیفرنیا هم با اینکه اولین ماشینه توربو داره خیلی هم اقتصادی تره
حسین
۲۸ شهریور ۱۳۹۳سعید جان فراری کالیفرنیا T اولین فراری توربو دار نیست. فراری قبلا هم از توربو در ماشیناش استفاده کرده. در سال1984 در مدل GTO 288 از توربو استفاده کرد.
سعید
۲۸ شهریور ۱۳۹۳مرسی از راهنماییت ولی من منظورم از ماشینای جدیدش بود
datsun
۲۸ شهریور ۱۳۹۳از توربو استفاده کنه خیلی بهتره تا هیبرید
Ahmad..F12
۲۸ شهریور ۱۳۹۳به نظر من هیبرید برای راری هم بهتره هم با ارزش تر
چون هم سنت خودشو حفظ کرده تا حدودی و هم از جدیدترین تکنولوژی روز استفاده میکنه
سام
۲۸ شهریور ۱۳۹۳خدا نکنه وایی
صادق
۲۸ شهریور ۱۳۹۳این که فراری بعد از مونتزمولو به این فکر افتاده، درست نیست
در دوران مونتزمولو تحقیق و تکمیل پروژه لافرای و ساختش انجام شد
همچنین در دوران همین مرد بود که کالیفرنیا T تولید شد
و جالبتر اینکه در دوران لوکا بود که پروژه جانشین 458 با توربو های الکتریکی ایجاد شد
درکل اتفاقی هست که برای همه میوفته، حتی برای لامبو یا آستون ، به هر حال دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره
ولی به نظرم همه ی خط تولید رو نباید تغییر بده، بلاخره باید تولیدات محدود فقط بنزینی داشته باشه
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۲۸ شهریور ۱۳۹۳فراری از وقتی ساخته شده به همه فهمونده ماشین اسپرت چیه با این همه طرفدار و خریدار که داره مطمئنم که جزء بهترینها خواهد ماند
Ferrari fan
۲۸ شهریور ۱۳۹۳اصلا دلم نمیخواد فراری از توربو در موتوراش استفاده کنه چون خیلی از مشتریا و طرفتارای فراری برای صدا و اون مصرف سوخت کمش دوستش دارن و این خیلی بده
توفیقی
۲۸ شهریور ۱۳۹۳من همیشه به کارهای فراری خوشبین بودم و هستم
enzo
۲۹ شهریور ۱۳۹۳مث اینکه یواش یواش باید توربو رو هم جزیی از فراری دونست
ولی v12 ها تنفس طبیعی میمونن فقط تکنولوژی هیبرید بهشون اضافه میشه مثل لافراری
خوشبختانه این تکنولوژی هم جوری تو لافراری استفاده شده که انگار با موتور درون سوز یکپارچه هست و قدرت تولیدیش همیشه تو دسترسه و راننده وجود موتور الکتریکی رو حس نمیکنه
خوبیش به توربو اینه که اون حسو حال وصدای خاص تنفس طبیعی رو حفظ میکنه
به قول یکی از مجلات معروف اونور میگه لافراری 800+163 اسب بخار نیست و963 اسب بخار واحد هست
e36
۲۹ شهریور ۱۳۹۳از توربو استفاده میکنه
توفیقی
۲۹ شهریور ۱۳۹۳به نظرم ایده جالبیه استفاده از توربو و سوپر شرژر