فراری چندین سال است که یکی از قویترین برندهای جهان بوده و نه تنها در صنعت خودرو بلکه بین تمامی برندهای جهان جایگاه شاخصی دارد؛ و علیرغم وضعیت آشفتهای که در حال حاضر بر دنیا حاکم است، فراری در جایگاه شگفتانگیزی باقی مانده است. اعداد خودشان گویا هستند…
CNBC میگوید پس از افزایش ۷ درصدی ارزش سهام فراری در روز دوشنبه، این سوپر اسپورت ساز ایتالیایی هماکنون ارزش حدود ۳۰ میلیارد دلاری دارد. در مقام مقایسه باید گفت جنرال موتورز ارزش کمتر از ۲۹.۳ میلیارد دلاری داشته و ارزش فورد هم به ۱۹.۲ میلیارد دلار کاهش یافته است. فیات-کرایسلر که تا سال ۲۰۱۳ مالک فراری بود هماکنون حدود ۱۳ میلیارد دلار ارزش دارد. با اینکه فراری مجبور به تعطیلی کارخانه خود در ماه مارس شده اما درآمد کلی فراری تنها ۱ درصد کاهش یافته که بسیار احساسبرانگیز است.
به همین منوال تقاضا برای محصولات فراری نیز همچون همیشه بالا بوده هرچند برنامه فرمول ۱ این شرکت با برخی مشکلات مالی روبرو شده است.
موضوع طعنهآمیز اینکه مسابقه جایی بود که انزو فراری بیشترین تمرکز را داشت و بخش خودروهای جادهای را به منظور کسب درآمد برای حضور در مسابقات موتور اسپورت همچون لمانز و فرمول ۱ تأسیس کرد. هماکنون فراری سالانه حدود ۱۰ هزار دستگاه خودرو با قیمت بین ۲۰۰ تا ۱ میلیون دلار تولید میکند و به همین خاطر به حاشیه سود ۲۴ درصدی رسیده است. اکثر خودروسازان حاشیه سود کمتر از ۵ درصدی دارند.
اگرچه فراری برنامه تحویل برخی خودروها به مشتریان همچون F8 تریبوتو و SF90 استراداله را لغو کرده اما اصلاً به چالشهایی جدی فکر هم نمیکند.
فروش خودرو در تمامی کشورها نسبت به هفتههای قبل کاهش یافته اما فراری مطمئن است که فروش محصولاتش به زودی به حالت عادی بازخواهد گشت. پروژههای فراری تا پایان سال بین ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون یورو جریان سرمایه آزاد ایجاد خواهند کرد. شاید این مبلغ بالایی به نظر برسد اما سال پیش ۴۰۰ میلیون یورو بوده است.
به خاطر قدرت طولانیمدت برند فراری، ایتالیاییها میتوانند راحتتر از خودروسازان بزرگ آمریکایی طوفانهای بازار را پشت سر بگذارند.
Car lover
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹همونقد که عاشق تک تک محصولات و سیاستای فراریم
همونقدم متنفرم از اقای انزو
NAVID۰۰۹۸
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹همونقدر که car lover عاشق تکتک محصولات و سیاستهای فراری هست ، همونقدر هم محکوم به علاقه آقای انزو هستی که اگر نبود ، فراریای هم نبود ، لامبورگینی شاید هنوز تراکتور و اَدَوات کشاورزی تولید میکرد ، فرمول ۱ به حاشیه رفته بود یا اصلاً جذابیتی نداشت ، فورد خودرو gt افسانهای را تولید نمیکرد ، رنگ قرمز آتشی در دلها نمیانداخت و….. .
کلاً car lover کامنتهای عجیب و بدون تفکر زیاد میگذارد که منطقی دَرِش حاکم نیست .
Car lover
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹من روی تک تک حروفم فکر میکنم اما باز بی منطق میشم
درباره این کامنتم بگم که من ندیدم جایی بگم دوست ندارم انزو فراری زنده باشه گفتم اخلاقش منزجرم میکنه و این معنیو نمیده که دوست دارم نباشه
ینی اگه ادم اخلاق مداری بود مثه محصولاتش دوست داشتنی میشد
معلوم شد کی بی منطقه و به حرف مخاطب گوش نمیده
پدالم اگه ایراد کامنت ادمو بگه بعد حذف کنه خیلی خوب میشه حداقل میفهمیم ایرادش چیبوده دوباره تایپ نمیکنیم مرسی
Hamidreza
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹یکی عین من پیدا شد!
کیان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹سالها پیش آنیلی بزرگ (رییس فیات و … ) میخواست فراری ۱۸ میلیارد دلار بخره، همون موقع فورد میخواست ۱۰ میلیارد بخره فراری، اما فراری فروخته نشد،
بعدشم تو کل کل فورد با اقای انزو فورد جی تی متولد شد، ک کارول شلبی با رانندگی کن مایلز تونستن با سیاست فراری و مغلوب کنن.
فراری و باید ایتالیایی فرراری تلفظ کرد و ازش لذت برد.
بنظرم برندهایی مثه فرراری و آلفا و مزراتی خیلی خیلی جذابتر از لامبورگینی (جذابتر نه الزاما بهتر) هستند، چون روح تمام ایتالیایی هنوز توشون هست.
فراری بنظرم تمام نشدنی ترین، کاریزماتیک ترین و خواستنی ترین اسپرت ساز هست، فکر نمیکنم کسی بوده باشه ک دنیای سوپر اسپرتها و اسمشون بیاد تو ذهنشون و فرراری اولیش نباشه.
و اینکه داره رو قیمت و کیفیت سود میگیره، وقتی مشتریای شما از قشر مرفه و ثروتمند باشند اخر الزمان هم شده باشه بازم مشتری داری.
همیشه سعی کنید بیزنسی داشته باشید ک قشر مرفه مشتریتون باشن.
امین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹چرا همه دنیا میخواد لامبو رو بزنه زمین خدا
حسودی تا کجا
بگم که من طرفدارلامبو ام ولی برای فراری خیلی احترام قائلم
ایمان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز
باید به چیزی حسادت کرد که حداقل از خودش یک پله بالاتر باشه
مگه میشه کسی که ماکسیما سوار میشه بگه من به پراید سوارها حسودیم میشه
کسی که فراری سوار میشه اصلاً نمیتونه به لامبورگینی سواران و مکلارن سواران حسادت کنه
همین جریان در مورد طرفداران این برندها صادق هست
کسی که عاشق فراری باشه دلیلی نداره به بقیه برندها حسادت کنه
به شخصه همه برندها غیر از ایرانی ها رو دوست دارم
چون عشق ماشین بودن یعنی همین
Farzad
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹کیان با احترام به نظرت من لامبورگینی رو در هر زمینه ای بالاتر از مازراتی و آلفا میدونم چه از لحاظ جذابیت چه چیز های دیگه … از هر دوشون لذت میبرم هم فراری هم لامبو و طرفدار هر دوشون هستم ( البته شاید یکم عجیب باشه ) …
امین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹دوستان من منظورم چیز دیگه ای یود
مثلا کوروتc8رو با لامبو مقایسه میکنه میگه کوروت بهتره یا هوراکان رو با فراریf8 مقایسه میکنه ۹۰ اسب بخار بیشتر داره فراری خب معلومه فراری برنده میشه یا مثلا تسلا با لامبو درگ میزاره لامبو میبازه نمیاد با خودرو های دیگه هم بزاره البته تقصیر خود لامبو هم هستا نمیاد یه ماشین شاخص مثل لافراری یا پی وان یا هرچی تولید کنه یا مثلا دیر خودروی کاملا جدید معرفی میکنه مثل اونتادور که قرار جانشینش ۳ سال دیگه بیاد
یه چیز دیگه دوستان شما تو تل یا واتساپ گروه ندارید؟
Car lover
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹اولیش قطعا مک لارن هست با حفظ احترام به فراری که کاملا عاشق و دلباختشم اما نبایذ فراموش کنیم مک لارن کمپانییه که عجایبی تولید میکنه بدون حمایت ی کمپانی مادر و تو محصولات پایین ردش خودش یه پلتفرم اختصاصی داره نه برای اینکه ملتو تلکه کنه پلتفرم آئودی برداره
ایمان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹یکی از عجایب مکلارن ، GT هست که اصلاً معلوم نیست چیه
اسپرت هست ؟؟ سوپر اسپرت هست ؟؟ یا GT !!!!
پلتفرم اخصاصی داره ولی متاسفانه انجین اختصاصی نداره
حالا کم کم داره یه کارایی میکنه که در آینده معلوم میشه
لامبورگینی هرچی باشه اسم و آوازه بهتری نسبت به مکلارن داره
Car lover
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹من نگفتم لامبو بده
و نمیگم
اسمم کار لاوره و بغیر از تویوتا کره چین و بی ام و پورشه عاشق همه ماشینام
اما باید بدانیم کخ لامبو نتونسته با کلی سرمایه فولکس رقیبی قدر اندازه پی وان بسازه
اق وان فضایی بنظرم خیلی از دیابلو وی تی که سهله از اف پنجاه هم خیلی سرتره
مک لارنو دوست داشته باشیم
#نه_به_خشونت_علیه-مکلارن
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹زمانی میتونید ادعا کنید که بقیه برند ها حداقل از نظر طراحی از لامبو جذابترن که اثبات بشه. هر روز و هرجایی که توی فضای مجازی میرم همش عکس و فیلم از لامبو میبینم تو پیجهای مختلف. و آماری که تو خود سایت پدال گذاشته شد معلوم شد که توی فضای مجازی اجتماعی مردم جذب لامبو میشن
راجب اصالت لامبو هم بگم که اصلا مهم نیست ایتالیایی باشه یا آلمانی یا امریکایی یا … (در اصل ایتالیایی هست چون اونجا دست و پا درآورده واسه فراری) بنظر من فضایی و فرازمینیه با اون طراحی های متفاوتش و بخاطر همینم مردم جذبش شدن وگرنه همه میدونن که شتاب و سرعت مصنوعی نداره و تو بیشتر درگ ها باخته ولی چیزی ازش کم نشده. خوشم میاد از برندی که توی تبلیغات سرعت و شتاب درگ که این روزا همه باهاش کل عملکرد ماشینارو قضاوت میکنن با این همه رقیب یک درصد هم از محبوبیتش کم نشده هیچ بیشترم شده به خریداراش
Moein
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹بودنش دنیای خودرو رو خیلی قشنگتر میکنه
ما که فکر کنم تا آخر عمر نتونیم پشت یکی از محصولات بینظیرش بشینیم؛اما تو همچنان با قدرت برد جلو که دنیا بی تو صفا ندارد عشقی???
مهدی(Mسابق)
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹معین اشتباه نکن فراری نه تنها دنیای خودرو بلکه دنیای ادمارو قشنگ کرده منی که فقط یدونه کالیفرنیا از نزدیک دیدم احساس میکنم بخشی از انگیزه زندگیم فراریه آوایی که دیدن و داشتن که هیچ !
اون ۸۱۲ اسپایدرو نگاه کن !
شمارو نمیدونم ولی من از دیدن فراری به قدرت خدا پی میبرم !!
Moein
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹کاملا باهات موافقم ??
Farzad
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹اسم انزو فراری بزرگ اومد با اون شخصیت فوق کاریزماتیکش حیفم اومد این کامنتو نزارم و یکی از نقل قول هاشو نگم که میگفت : من ماشین نمیفروشم. من موتورهایی را که ساختهام میفروشم ماشینها، پوشش رایگانی است که همراه موتورها عرضه میکنم
ایمان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹یکی از نقل قول های مشهور ” انزو فراری ” رو هم من بگم ….
مردم هرگز به خاطر نمی آورند چه کسی در جایگاه دوم ایستاده بود و من هم نمی خواهم دوم باشم
ممد ژانگولر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹فراری ❤️ مگه بد هم میشه با کوله باری از تجربه و افتخارات؟!!
امیر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹سلطان
MOHAMADjesko
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ببخشید فراری الان مگه زیر شاخه فیات نیست؟
Farzad
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹یس یکی از زیر مجوعه های گروه فیات کرایسلر هست .
در سال ۱۹۶۹ شرکت خودروسازی فیات، اقدام به خریداری ۵۰٪ از سهام این شرکت نمود، که در سال ۲۰۰۸ مالکیت فیات در فراری به ۸۵٪ افزایش پیدا کرد.
امین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹در حال حاضر فیات در فراری کاره ای نیست و سهامش در بورس واگذار شده. شرکت اکسور و پیرو فراری بزرگترین سهامداران هستند مابقی در اختیار عموم هست
m40
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹فراری از نظر مالی مستقل شده و قراره که فکر کنم از سال ۲۰۲۳ دیگه موتور هیچ برند دیگه ای رو تامین نکنه
JDM
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹این برند ادمو دیوانه میکنه
عاشق مدلای F40 و F50 این شرکت هستم
هرچند جرمی F50 جزو لیست مزخرف ترین خودرو های تاریخ حساب کرد
اما گفته اش ذره ای برام مهم نیست
ferrari_lvr
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹اون همه چی میگه
ایمان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹باید از شنیدن نام Ferrari هم لذت برد
این اسب سرکش ایتالیایی رقیب نداره
حالا هرکی هرچی دلش میخواد بگه
❤❤ فراری همیشه در اوج ❤❤
دانیال روشنی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹یوونتوسی ها فکر میکنن آنیلی مالک فراریه??
عشق یعنی فراری ، فراری یعنی عشق
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹❤❤❤❤❤Ferrari ❤❤❤❤❤
با کلمه ی دیگه ای نمیشه توصیفش کرد ، عشق❤ فقط همین …
Aran Milan
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹مگه میشه از فراری خوشت نیاد فقط نمیدونم چرا از قیافه ۸۱۲ زیاد خوشم نمیاد حس میکنم f12 خیلی بهتر بود
Aran Milan
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹کی میدونه ارزش یه خودروساز دقیقا چجوری تعیین میشه?مثلا اگه فراری ارزش ۳۰ میلیارد داره یعنی چی?
car lover
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ینی یکی بخاد بخرتش و دیگه مال خودش باید سی میل از جیب مبارک خرج کنه
این رقم با احتساب اینده متصور برای شرکت سود حاصله اعتبار برند و خیلی فاکتورای دیگه بدست میاد
m40
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ارزش فراری تو بازار سهامه
امین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹در ابتدای ورود بورس که یه سری محاسبات دقیق پیچیده و ارزش هر سهم مشخص میکنند اما الان دیگه بازار بورس و مردم ارزش هرسهم تعیین میکنند و بیشتر به وضعیت تولید میزان فروش در سال برنامه های آینده و میزان تقاضا برای سهم ، ارزش اون تعیین میکنه