فراری لافراری یکی از پیشرفتهترین هایپرکارهای چند سال اخیر است که به همراه دو رقیب دیگر یعنی مک لارن P1 و پورشه ۹۱۸ اسپایدر استانداردهای جدیدی را در این بخش از بازار ایجاد کردند. تاکنون اخبار فراوانی دربارهی محصول خارقالعادهی فراری منتشر شده اما در ادامه شما را با ۵ نکتهای آشنا خواهیم کرد که به احتمال فراوان با آنها آشنایی نداشتهاید!
- قدرت پیشرانهی الکتریکی بیشتر از قدرت تویوتا پریوس
فراری لافراری اولین خودروی تولیدی تاریخ فراری با قوای محرکهی هیبریدی است. این خودرو از پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۷۸۸ اسب بخار سود میبرد درحالیکه واحد الکتریکی نیز با اضافه کردن ۱۶۱ اسب بخار دیگر قدرت کل مجموعه را به ۹۴۹ اسب میرساند. همچنین گشتاور زیاد در دورهای پایین باعث میشود شتابگیری لافراری در سرعتهای پایین وحشتناک باشد.
- ۲۰ درصد سبکتر از فراری انزو
اگرچه لافراری از نظر بصری بزرگتر از انزو به نظر میرسد اما تقریباً ابعاد مشابهی با انزوی افسانهای داشته و البته سبکتر از آن است! بزرگترین تغییر لافراری فاصلهی بین محوری است زیرا فراری اقدام به بالانس بهتر اورهنگ های جلو و عقب کرده است. دماغهی شیبدار لافراری تأکید زیادی روی گلگیرهای عضلانی داشته و شاید هم ادای احترامی به پروتوتایپ های مسابقهای فراری در اوایل دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی میباشد. وزن لافراری برابر با ۱۲۵۵ کیلوگرم میباشد درحالیکه انزو بیش از ۱۳۶۱ کیلوگرم وزن دارد.
- از نظر فنی میتوان آن را وارونه راند!
لافراری در تونل باد و برای دستیابی به توازن عالی آئرودینامیکی و داون فورس طراحی شده است. این خودرو از سیستمهای آئرودینامیک فعال شامل اسپویلرها و دیفیوزرهایی استفاده میکند که بسته به سرعت خودرو میتوانند بهصورت خودکار باز و بسته شوند. از نظر فنی اگر همهی بالها و دیفیوزرها باز باقی بمانند و سرعت خودرو بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت باشد لافراری به حدی داون فورس تولید خواهد کرد که آن را میتوان بهصورت وارونه (مثلاً روی سقف تونل) راند!
- یک دست لاستیک جدید حدود ۳ هزار دلار!
لاستیکهای جلوی لافراری ارزانتر هستند اما احتمالاً این ارزانی به دلیل تقاضای بیشتر برای لاستیکهای عقب است. از نظر ما انتقال ۱۰۰۰ اسب بخار به لاستیکهای عقب به سادگی میتواند آنها را فرسوده کند. با توجه به اینکه لاستیکهای این خودرو بهصورت ویژهای طراحی شدهاند بنابراین جای تعجبی ندارد که لاستیک جلو ۵۰۰ دلار قیمت داشته درحالیکه لاستیک عقب هریک ۸۰۰ دلار آب میخورد.
- کمتر از ۵۰۰ دستگاه ساخته شده است.
لافراری بسیار کمیابتر از F40 بوده و با رنگهای بدنهی متنوعی تولید شده است. ارزش لافراری تقریباً به اندازهی خودروهای مفهومی، نسخههای تک و خاص و… میباشد. به همین دلیل است که ارزش آن از زمان معرفی افزایش ۵۰۰ درصدی داشتی است. شما احتمالاً نخواهید توانست یک لافراری بخرید، اکثر افراد نخواهند توانست آن را برانند، خیل عظیم مردم هرگز آن را نخواهند دید اما بااینوجود لافراری هنوز هم یکی از جذابترین خودروهای تاریخ است…
یانکی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷سلام دوستان میخام تعدادی خودرو ساز رو نام ببرم که دستی تو ساخت موتور دور بالا دارن شما هم کمک کنید.خوب از سلاطین این امر شروع کنم.1فراری2لامبورگینی.میریم آلمان1پورشه2بی ام دبلیوبریم آمریکا1فورد2شورلتبریم ژاپن1هوندا2تویوتابریم مهد فرمول1 انگلستان گنده همه کاثورث.شرکت سازنده موتور مکلارن یادم نیست.نام ببرم از غیر خودرو سازها یاماها.اگر تو این اسمها که دادم شک دارید بگید تا توضیح بدم.
F22RAPTOR
۲۲ شهریور ۱۳۹۷فک کنم باس رنو باشه
ولی قبلا هوندا بود
moein
۲۲ شهریور ۱۳۹۷افسانه ???
ایمان
۲۲ شهریور ۱۳۹۷بی صبرانه منتظر جانشین اسطوره ( LaFerrari ) هستیم
???? فراری همیشه در اوج ????
Ali Keyhani
۲۳ شهریور ۱۳۹۷من برعکس شما اصلا منتظر جانشینش نیستم،لافراری حداقل تا 10 سال دیگه تو بالاترین رده از هایپرکارها دیده میشه و طراحی و تکنولوژیش قدیمی نمیشه،هروقت عکساشو میبینم انقدر هیجان زده میشم که انگار تازه تولید شده و اولین باره عکساشو میبینم.
Reza
۲۲ شهریور ۱۳۹۷چرا خیل عظیم مردم نخواهند توانست این هایپر کار را ببینند؟
یکی از فامیل های ما به یکی از نمایشگاه های دبی رفته بود بعد با یه صفی از سوپراسپرت ها عکس گرفته بود، تنها تو اون صف 4 تا لافراری بود.
فکر کنم دبی بیش از 100 تا لافراری خوشگل داره.
MoNsTeR
۲۲ شهریور ۱۳۹۷داداش من خودمم حدود یک ماه پیش دوبی بودم
تقریبا به تمام نمایشگاه های سرشناسش سر زدم
تا وقتی برگشتم ایران، از شدت زیبایی های این خودرو ها دهنم اسفالت شد??
البته من فقط به عشق لافراری❤️❤️ رفتم، ولی به زیارت بسیاری از هایپرکار ها هم مشرف شدیم
Mopar or No Car
۲۲ شهریور ۱۳۹۷چونکه خیل عظیم مردم دنیا 99 درصدشون خارج از شهرهایی مثل دبی ، موناکو و … زندگی می کنند.
Reza
۲۲ شهریور ۱۳۹۷بعدش اومد بهم گفت که اونجا عاشق یه خودرویی شده نگاه کردم دیدم اینهمه 918 – پاگانی – لامبورگینی – فراری -بوگاتی – کنیگ زیگ رو گذاشته رفته عاشق BMW M3 شده.
هر چی تلاش کردم بهش بفهمونم که اینا هایپرکارن ،اینا بهترن اصلا قبول نمیکرد.
میگفت اونتادور زیادی ارتفاعش کمه بوگاتی هم شبیه سگ هستش واس p1 هم میگفت زیادی اینور اونورش سوراخ داره . آتیشم زد فقط
فکر کنم طرز تفکر و نظرات ما ماشین باز ها با مردم معمولی 180 درجه فرق میکنه.
عقل اونا تو چششونه.
mahdy
۲۲ شهریور ۱۳۹۷البته که M3 جذبه بینهایت خاصی داره و میشه گفت اگه خودشو کنار رقباش از نزدیک ببینید(دروغ نگم جولیا رو هنوز زیارت نکردم)قطعا میبینید که خیلی از رقباش جذبه دار تره و میرسیم به این اسطوره :
از هر دو تا رقیباش قوی تره میگن زیبایی سلیقه ایه ولی بعید میدونم کمتر از 50 درصد مردم بگن این از هردوتای اونا قشنگ تره نکته سوم این که فراریه (اصالت یعنی همه چیز یک هایپر کار حد اقل از مکلارن شرکت بزرگ تریه ) چهارم این که سیستم هیبریدیش از هر دوتای اون پیشرفته تره ولی حیف که قابلیت تنظیم روی حالتی که به تنهایی از برق استفاده کنه نداره (بر خلاف اون دوتا)
ارزش بسیار بیشتر کلکسوینیش برتریش رو ثابت کرد
mahdy
۲۲ شهریور ۱۳۹۷http://getwallpapers.com/wallpaper/full/f/2/b/830367-full-size-ferrari-laferrari-wallpapers-1920×1080-cell-phone.jpg
خودتون مقایسه کنید
منصور مرادی
۲۸ تیر ۱۳۹۸سلام. من که درگ ماشین ها رو نگاه میکنم مکلارن P1 همیشه تو درگ ها لافراری رو میره از نظر شکل و قیافه هم هردوشون خوشگلن
MoNsTeR
۲۲ شهریور ۱۳۹۷اگر قبل از تو عاشق دنیای خودرو بودم
بعد از تو دیوانه ی شرکت فراری شدم ❤️❤️❤️
Forza ferrari
Ali Keyhani
۲۲ شهریور ۱۳۹۷بهترین هایپرکار چند سال اخیر،و شایدم تاریخ
mahdy
۲۲ شهریور ۱۳۹۷آقای احمد زاده کلا 5 تا نکته بوده حیف نیست دو تاش صرف قیمت لاستیک و تعدادش تلف بشه میشه هزار تا نکته دهن سرویس کن راجع به این غیر قابل وصف گفت
ولی اون انجین 12 سیلندر عکس اول رو دریابید با هم حجم خودش الماس عوضش نمیکنم
(البته بدون در نظر گرفتن قیمت وگرنه با اون مقدار از الماس میشه یه پارکینگ لافراری خرید فقط حسی به قضه نگاه کنید)
J@vad
۲۲ شهریور ۱۳۹۷فراری مترادف با خاص بودن
J@vad
۲۲ شهریور ۱۳۹۷فراری=خاص بودن
محمد مهدی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷با این که طرفدار فراری نیستم اما لافراری فوق العاده است
amir.h
۲۳ شهریور ۱۳۹۷اسبی به شدت سرکش و خاص
با مهندسی فرازمینی
Yelawolf
۳۰ شهریور ۱۳۹۷اقا زدید لافراری از انزو سبک تره ولی اشتباهه چون اتزو 220 کیلو سبک تره که فک کنم بخاطر نبودن موتورهای الکتریکی و باتری باشه
MOSTAFFA
۲۴ دی ۱۳۹۷از فراری خوشم نمیاد میاد ها ولی طرفدارش نیستم ولی از این یکی خوشم اومد ولی به پای لامبو نمیرسه
محراد
۱۵ تیر ۱۳۹۸لا فراری فیسش دیوونه کنندس ولی من لامبو رو ترجیح میدم مخصوصا اس وی جی ک الهیه زیباییه
X
۹ بهمن ۱۳۹۹فقط لافراری آپرتا
والسلام