فراری F8 تریبوتو در حالت استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو با قدرت ۷۱۰ اسب بخار سود میبرد و قادر است در عرض ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. واضح است که با خودرویی بسیار سریع روبرو هستیم؛ اما مدیران تیونر آلمانی نوویتک به این ارقام و همچنین به پهنای F8 تریبوتو راضی نیستند!
این شرکت روی محصول اسپورت فراری کار کرده تا سوپر اسپورتی سریعتر، قویتر و پهنتر تحویل دهد. کیت بدنه N لارگو نوویتک شامل تغییراتی در سپرهای جلو و عقب، ورودی هوای جدید روی کاپوت و اسپویلر عقب برای داون فورس بیشتر است.
نوویتک برای سواری راحتتر از فنرهایی استفاده کرده که ارتفاع خودرو را در حالت استاندارد تا ۳۵ میلیمتر کاهش دادهاند. همچنین بهمنظور جلوگیری از برخورد بدنه را دستاندازها و سرعت گیرها میتوان ارتفاع F8 تریبوتو را تا ۴۰ میلیمتر افزایش داد. رینگهای ۲۱ و ۲۲ اینچی ووسن NF10 نیز بر زیبایی بصری این خودرو افزودهاند.
نوویتک از نظر پرفورمنس روی پیشرانه ۸ سیلندر کار کرده و قدرت آن را به ۸۱۸ اسب بخار و گشتاور را به ۹۳۰ نیوتون متر رسانده است که بهبود قابلتوجهی را نشان میدهد. هماکنون F8 تریبوتو نوویتک شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۶ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعتی دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته استاندارد به چرخ های عقب میرسد.
نوویتک تنها ۱۵ دستگاه F8 تریبوتو N لارگو را برای بازارهای جهانی تدارک دیده است. فعلاً قیمت این کیت بدنه مشخص نشده اما قیمت خودرو از ۲۷۴ هزار دلار شروع میشود بنابراین انتظار میرود بهای نسخه تیون شده بهطور قابلتوجهی بیشتر باشد.
محمد امین
۱۵ تیر ۱۴۰۰من به شخصه f8 رو ماشین بسیار زیبایی میدونم و نویتک روهم تیونر واقعا بی نظیری میدونم
اما ظاهر f8 خیلی بهتر از این هست ، و خود f8 رو خیلی بیشتر میپسندم، هرچند که تیون های نویتک مخصوصا f12 و ۸۱۲ عالی هستن اما این یکی یکمی زیادی شلوغ شده
در واقع با رونمایی از gtc4lusso، فراری از چراغ های جفت در عقب استفاده کرد که ادامه ی سنت فرلری قبل از 458 بود که همگی دوچراقه بودن ، و در این تیوننینگ فکر میکنم یکمی چراغ های عقب رو بد جلوه دادن
F22RAPTOR
۱۵ تیر ۱۴۰۰هیچی اون فابریک کارخونه نمیشه
Mad.z.Max
۱۵ تیر ۱۴۰۰حرف حساب، جواب نداره
امیر
۱۵ تیر ۱۴۰۰من به فابریک کارخونه ام راضیم.
فابریک قشنگ تره.
البته کاملا سلیقه ای است. کسی اگر دوست نداشت می تونه کیت سفارش بده.
Ninja
۱۵ تیر ۱۴۰۰ایتالیایی هارو تیون نکنین لطفا
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰۴۸۸ قشنگتر از این بود ولی از نظر فنی این بهتره
( Only she reminds me of love )
۱۵ تیر ۱۴۰۰موافقم 👌🏻👍🏻
محمد امین
۱۵ تیر ۱۴۰۰اقا سایلنت ، اونجا نشد جواب بدم ، اما همینجا میگم
شما که میگی گیربکس فراری معیوب هست ، من با سه تا نکته این رو به شما ثابت میکنم
۱_ اگر سرعت تعویض دنده هارو چک کنید ، در عملی و نظری ، متوجه میشوید که فراری در تمام محصولات نسبت به همراه ها گیربکس های سریع تری داره حتی شده با اختلاف هزارم ثانیه آنا بازهم هم سریع تر هستن و از بحث سریع بودن که بگزریم هیچوقت خطایی از گیربکس های فراری دیده نشده و هرچند که رقبا نامداری بودن که گیربکس های فوقولاده ای داشتن آما از اونها خودم در ویدیو هایی که دیدم خطا زیاد دیدم و تعویض دنده ی به موقع که همیشه از نکات مثبت فراری هست
نکته ی دوم رو در نظر بگیرید پورشه که همیشه در ثکنولوژی و مهندسی و کیفیت نامدار هسن و شایسته ی این لغبه ، وقتی کارارا gt رو معرفی کرد ، فراری ۲ سال قبلش انزو رو در ماشین های جاده ای داشت که سیستم پدال شیفت و ردلاین لایت فورمول یکی رو به ماشین های جاده ای آورده بود و هرچند که در ماشین های غیر جاده ای در سال ۱۹۹۶ با f50gt از سیستم مدال شیفت به مراتب بهتر از ماشین های فورمول یک زمان خودش استفاده کرده بود و سرعت تعویض دنده های انزو هنوز هم در بین گیربکس های تک کلاچه جاده ای جزو سریع ترین ها است و به مراتب هم سرعتsvjو سریع تر هم هست مخصوصا در سرعت های زیاد که ۱۳۰ میلی ثانیه هم توسط خریدارانش گزارش شده بوده و یه نمایش گری هم موجود هسن که این تایم تعویض دنده رو در انزو نشون میده
و نکته ی سوم سیستم لانچ کنترل گیربکس های فراری هست که در محرک عقب ها بهترین سیستم لانچ کنترل حال حاضر هست و از رقبا ی سبک تر خودش هم سریع تر لانچ میکنه و این یعنی صریب مناسب دنده ها و سیستم کنترل کشش بی نقص ، هیچوقت نمیشه از گیربکس فراری عیب گرفت و در همان فورمول یک که اوج مهندسی ماشین هست ، تایم های تعویض دنده ی فراری که یه ماشین گرید ۳ هست از مرسدس و ردبول سریع تره ، برید بخونید حتما، و اگر در این سطح فراری سریع ترین د بهترین گیربکس رو داره پس در کل میشه گفت بی نقص ترین گیربکس ها رو هم داره
و در آخر، گیربکس ریماک ، دو تا هست ، یه دو سرعته و یه تک سرعته ، شما گفتید گیربکس تک سرعته ریماک از ۸ سرعته ی معیوب sf90 بهتره ، مگه اون درگ رو ندیدین، فراری با اینکه نصف اون قدرت و گشتاور نداشت، در هر سه بار در لانچ بهتر بود با این که هایبرید هست و ۸۰ درصد قدرتش از موتور بنزینی هست ، چه طور الان شده معیوب
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰فراری حرف نداره و مطمئن باشین که در بحث بنزینیا حرف اولو میزنه ، ریماک اگه ادعای مهندسی میکنه یه ماشین بنزینی برا رقابت با لافراری بسازه
Philipp
۱۵ تیر ۱۴۰۰کمی مخالفم
فراری در بخش پرفورمنس بنزینی ها جزو بهترین هاست که با ب ام و و بخش AMG بنز بشدت رقابت داره
ولی در بخش طراحی بنزینی ها پورشه و مجددا بنز در بخش آیرودینامیک و استون در بخش زیبایی بهترین هستند
محمد امین
۱۵ تیر ۱۴۰۰فیلیپ جان ، صحبت من از گیربکس و موتور بود ، و اینکه تیرودینامیک ماشین های فراری در سطوح باشین های پیست محور و سری gt و ماشین های تک ساخت و همچنین جاده ای ها نسبت به رقبای همسال خود همیشه بهتر بوده از نظر دانفورس و سطح تماس و فعال بودن ، کلا مرسدس کلاس خودرو سازی اش با فراری فرق داره و یه زاویه متفاوت بین این دو هست
و لی پورشه که جای خودش رو داره و واقعا استاده ، ولی موتور های فراری از نظر قدرت به حجم و سبک بودن و سطح متریال بهتر بودن ، شما یه موتور پورشه مثال بزن ، که قدرت به حجم بیشتری نسبت به فراری رقیب همسال خودش داشته باشه و سبک تر هم باشه … من که تاحالا ندیدم
البته همه چی قدرت به حجم نمیشه ، ولی موتور های فراری در کلاس خودشون همواره جایزه بهترین موتور رو گرفتن یعنی که بهتر از بقیه بودن ، و پورشه هم پابه پای فراری موتور های خوب ساخته و حتی اون رو هم به چالش کشیده ،این رو هم نمیشه نادیده گرفت
و در آخر سبک خودرو سازی هر برندی فرق داره
Philipp
۱۵ تیر ۱۴۰۰محمد امین جان من با جناب امیررضا بودم وگرنه حرف شما کاملا صحیحه
Philipp
۱۵ تیر ۱۴۰۰در ضمن بخاطر کلکل با یک ابرفن توانایی های جناب ریمک رو زیر سوال نبرید کاملا الکتریکی کردن یک خودرو در کرواسی زمانی که فقط F-class مرسدس خودروی کاملا الکتریکی داشت آنهم در دوران راهنمایی به علاوه ساختن اولین خودروی جاده ای با +2000 اسب بخار کار هر کسی نیست
( Only she reminds me of love )
۱۵ تیر ۱۴۰۰ماشین برقی همون موبایله که باتری هاش بزرگ تر شدن و چهار تا چرخ هم بهش وصل کردن.
Saleh
۱۵ تیر ۱۴۰۰موبایل هم همون جارو شارژیه که مکش نداره و ال سی دی و چیپست داره
جواد خیابانی
Philipp
۱۵ تیر ۱۴۰۰ولش کنین جناب نه چندان ساکت رو
تا دیروز ریمک رو دروغگو میدونستن
حالا شده ادامه دهنده راه تسلا
در صورتی که مت ریمک اول با اون M3 E30 الکتریکی شده خودش برقیا رو شروع کرد در زمانی که جناب ماسک داشت ب ام و رو تعمیر می کرد
Silent
۱۵ تیر ۱۴۰۰اینکه در گذشته چی بودن جالبه توجه است ولی! مثال ساده باروی کار اومدن فلش های SSD شرکتی که بهترین فلاپی ساز جهان بود دیگه نمی تونه بگه من بهترینم و 20 سال قبل بودم و فلان… الان هم همینه! امکان رقابت نیست چه اصراری دارین؟ تو مسیر تکامل از گذشته استفاده می شه ولی اصرار نمی کنن که همین رو بهتر می کنیم خیلی شرکتا سر این موضوع رفتن زباله دان تاریخ
Silent
۱۵ تیر ۱۴۰۰الان هم همینه مشخصا TESLA به عنوان بانی این نوع خودروها!!!😎 همون SSD هست در قیاس با فلاپی دیسک… مشخصا فراری توو اون درگ دقیق شین ببینین چندبار ریپ می زنه تا گیره 1 2 3 رو تکمیل کنه و بره بالاتر اوون ور ریماک مثل روغن داره سر می خوره رو سطح جاده بلطف گیربکس ش. همون خبری که دارید می بینید سوپراسپورت سازان ایتالیایی جمع شدن امروز دور هم بحث آلودگی هوا رو بهونه کردن که رخ عوض کنن😁 در حالی که کل تولیدات همه ی اوون سوپراسپورت سازا به اندازه فیات ورشکسته نیست ولی بهونه کردن!! چی بگن؟ بگن موتورهامون با این خط تولید دیگه توان رقابت با یک سدان رو نداره؟ این فرمون دیگه نمی تونننند ادامه بدن به 100 دلیل
Philipp
۱۵ تیر ۱۴۰۰اولا که اون چیزی که شما بهش میگید سدان سدان نیست و هایپرکار است که بدلیل نبود طراح قوی در قامت یک سدان عرضه شده
دوما عملکردشون رو توی پیست مشاهده کنید بعد نظر بدهید و مراقب باشید که مثلا سدان شما به درون باقالی ها مهاجرت نکند
الان کار شما مانند این است که یک مدافع فوتبال را بگذارید جلوی یک مهاجم و مقایسه کنید کدام بیشتر گل میزند!
M.A.S
۱۶ تیر ۱۴۰۰اقای سایلنت ریماک به این دلیل روی جاده سر میخوره چون 1914 اسب بخار و2360NM گشتاور در لحظه شروع حرکت داره
میشه بگین با همچین قدرت و گشتاوری
آیا تایم 8.6 واقعا چشمگیره؟؟؟؟؟
چون فراری در حالتی تایم صفر تا صد 2.2 ثانیه ای و 400 متر 9.5 ثانیه ای داره که 1000NMگشتاور رو حتی در حالت فوری نداره
درباره گیربکس فراری انزو هم اقای محمد امین اضافه کنم که زمان تعویض هر دنده این ماشین حتی از 130 میلی ثانیه کمتر هم هست و رقم 110 میلی ثانیه رو داریم
مهندسی که به استفاده از گشتاور غول آسای فوری نیست
( Only she reminds me of love )
۱۵ تیر ۱۴۰۰من که استوک ،،،، غیر استوک ،،،،، دست دومش ،، ،،،،،
همه راضیم….
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۵ تیر ۱۴۰۰عالیه 👌
Aran+Milan
۱۵ تیر ۱۴۰۰بابا لذت ببرین بیخیال بحث و جدل
عشق ب ام و
۱۵ تیر ۱۴۰۰با سلام خدمت همه دوستان پدالی
رفقا من یه مدت بود تصمیم نداشتم کامنت بزارم (به دلیل جو سایت و مسخره بازی ها و یه عده دلایل که نمیتونم بگم).
ولی خواستم یه چیزیو به اشتراک بزارم
عزیزان همونطور که میدونین ما توی ایران حتی به ارزونترین ماشینای بازارهای ازاد جهانی هم دسترسی نداریم ؛ پس لزومی نداره خودمونو بخاطر ماشینای چند صد هزار دلاری که حتی توی خارج هم خیلی قشر محدودی توانایی خربدشو دارن بکشیم !
یه عده از دوستان میان بخاطر فراری لامبو مکی … خودشونو میکشن در حالیکه عزیزم کدوم یک از ما اینجا فراری یا بوگاتی یا لامبو داریم که بخایم سر اون کل کل راه بندازیم؟!!!!
چندین مورد دیدم بخاطر صدم ثانیه توی پیست یا یک اسب بخار تفاوت قدرت بین مکی و فراری دعوا شده !
نمیدوپم این میگه میدونی فراری چه گذشته پر شکوهی داره و …..
بنظرم اینا واقن مسخره هستن !
چون ما نه سر پیازیم نه ته پیاز !
خیلیامون اصن یه فراریم از نزدیک ندیدم پس چرا خودمونو بخاطرش بکشیم؟!
این حرکات و اقعااا خیلی سطح سایتو پایین میارن .
بنظرم بهتره بجای این بحثا یکم نظر فنی بدیم
مثلا زیر پست لامبو به جای این حرفا از ایرودینامیک اونتادور svjبگیم تا هم سواد فیزیک و ماشینیمون بره بالا هم ایشالا یه روز به کمک این سوادمون رفتیم خارجو این فراری ها رو سوار شدیم.
لطفا هر کی موافقه یه ریپلای به این کامنتم بزنه تا تبدیل به یه اصل توی سایت بشه !
یا مثلا یه عده میان از فروش چینیا توی اینجا اونجا میگن !
اخه مرد حسابی تو سهامدار چانگانی سرشی یا تهشی!!!!؟؟؟
انگار مدیر عاملا دارن باهم بحث میکنن
همون افای چینی باز اگه سواد داری بیا از تکنولوژی ها و نواوری های چانگان بصورت منطقی و از روی علم فیزیک توضیح بده .
ممنون
new RAMIN
۱۶ تیر ۱۴۰۰((یا مثلا یه عده میان از فروش چینیا توی اینجا اونجا میگن !اخه مرد حسابی تو سهامدار چانگانی سرشی یا تهشی!!!!؟؟؟انگار مدیر عاملا دارن باهم بحث میکننهمون افای چینی باز اگه سواد داری بیا از تکنولوژی ها و نواوری های چانگان بصورت منطقی و از روی علم فیزیک توضیح بده .))
شما قبل اینکه اینو بگی من به فاجعه پی پردم 2 هفته پیش استارت رو زدم.
مقدمه رو اینجا گفتم 👇
https://www.pedal.ir/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%85%d9%be%da%86%db%8c-gs8
6 اپیزود هست که مقدمش تموم شد. بقیه رو انشا الله بیکار شدم مطلب میزارم.
راستش دوستان استقبال نکردن. فقط آقا ماهان کردش که دستش درد نکنه.
ولی در زمانی نزدیک قطعا میریم سراغ همون قوانین فیزیک که فرمودی و آن وقت میفهمی کمپانی که مسخرش کردی چه توانایی های دارد…البته چون دوستان زحمت نمیدن تحقیق کنن بنده باید از اول بسم الله شروع کنم و تاریخچه رو توضیح بدم برای همین دیر به اون بحث قوانین فیزیک میرسیم… ولی نترس جوری اطلاعاتت درباره CH زیاد میکنم خودت توش بمونی! ( البته اگه حوصله کنی بخونیش…)
پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس.
SF90 STRADALE
۱۶ تیر ۱۴۰۰من با یک دیسلایک مخالفت خودم رو با حرفاتون اعلام کردم
اگه یک عشق ماشین واقعی بودین اینطور نظر نمی دادین
با حرفی که شما زدین فقط ۴۹۹ نفر در دنیا میتونن درباره LaFerrari نظر بدن
SF90 STRADALE
۱۵ تیر ۱۴۰۰تو سایت که میایی باید به بعضیا کلاس بندی خودروها رو یاد بدی یا بگی این مقایسه ها درست نیست
در صورتیکه خیلی هم ادعای فهم دارن ولی کاملاً برعکسه و هیچ سواد خودرویی ندارن
آخه درون سوز و الکتریکی چه ربطی به هم دارن ؟؟؟؟
جالب اینجاست که فکر میکنه فقط تسلا میتونه الکتریکی سریع بسازه و بقیه بلد نیستن !!!!
فراری ، لامبورگینی و مکلارن بزار وارد بازی بشن بعد ببین تسلا رو چطور مثل توپ فوتبال شوتش میکنن
Amirreza
۱۵ تیر ۱۴۰۰چرا فقط اینارو میگی ، باور کن گروه آامگ و ام پرفورمنس هم به صورت جدی وارد شن تسلا حرفی نداره بزنه
Omid622
۱۵ تیر ۱۴۰۰نوویتک کارش درسته
آریا ماشین
۱۵ تیر ۱۴۰۰فراری تیون شده توسط نوویتک فقط ۴۵۸ SPECIALE
لعنتی اصلا اون ماشین روح آدم رو جلا میداد
اگه بگم کنار آونتادور بهترین ماشین تنفس طبیعی جهان بود و هست کم نگفتم
هنوز هم کسی نتونسته رکورد نسبت قدرت به حجم موتور بین ماشین های تنفس طبیعی رو بزنه اونم بعد از گذشت ۶ سال از تولید 458 SPECIALE
یه کلمه بخوام بگم اون ماشین ” برکت خودرو های تنفس طبیعی ” بود
مهدی
۱۵ تیر ۱۴۰۰ظاهراً بعضی ها اصلا سواد ندارن فقط از روی نادانی یه خودروی برقی رو با بنزینی مقایسه میکنن… ظهور خودروهای الکتریکی از روی اجبار است نه تکنولوژی یا ایده نوین! وگرنه قوای محرکه برقی که واسه ده ها سال پیشه و تو همه ترن های برقی وجود داره که با اجازتون همون ها هم شتابشون زیاده اگر دنبال شتابین! همه موتورهای برقی یه باطری دارن( توی متروها برق ثابت شهری هست) یه دینام دارن و یه ژنراتور و غیر از این چیزی وجود نداره یعنی این ریماک و تسلا و غیره از فوران تکنولوژی به وجود نیومدن چون اصلا اینها که از خودشون تکنولوژی نداشتن اصل کار این ماشین ها باطری هست که بهترین باطریها رو هم شرکت های صوتی تصویری میسازن پس اینقدر تو کف شتاب یه خودروی برقی نباشید وگرنه ترن هوایی شهر بازی فراری هم با اجازتون برقیه
Reza Waffen SS
۱۶ تیر ۱۴۰۰نسخه استانداردش عالی بود
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۱۶ تیر ۱۴۰۰very good my lovely car
ADAK
۱۶ تیر ۱۴۰۰خیلی کوروت شده با این کیت