فراری

کیت بدنه پهن نوویتک برای فراری F8 تریبوتو

فراری F8 تریبوتو در حالت استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو با قدرت ۷۱۰ اسب بخار سود می‌برد و قادر است در عرض ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. واضح است که با خودرویی بسیار سریع روبرو هستیم؛ اما مدیران تیونر آلمانی نوویتک به این ارقام و همچنین به پهنای F8 تریبوتو راضی نیستند!

این شرکت روی محصول اسپورت فراری کار کرده تا سوپر اسپورتی سریع‌تر، قوی‌تر و پهن‌تر تحویل دهد. کیت بدنه N لارگو نوویتک شامل تغییراتی در سپرهای جلو و عقب، ورودی هوای جدید روی کاپوت و اسپویلر عقب برای داون فورس بیشتر است.

نوویتک برای سواری راحت‌تر از فنرهایی استفاده کرده که ارتفاع خودرو را در حالت استاندارد تا ۳۵ میلی‌متر کاهش داده‌اند. همچنین به‌منظور جلوگیری از برخورد بدنه را دست‌اندازها و سرعت گیرها می‌توان ارتفاع F8 تریبوتو را تا ۴۰ میلی‌متر افزایش داد. رینگ‌های ۲۱ و ۲۲ اینچی ووسن NF10 نیز بر زیبایی بصری این خودرو افزوده‌اند.

نوویتک از نظر پرفورمنس روی پیشرانه ۸ سیلندر کار کرده و قدرت آن را به ۸۱۸ اسب بخار و گشتاور را به ۹۳۰ نیوتون متر رسانده است که بهبود قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. هم‌اکنون F8 تریبوتو نوویتک شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعتی دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته استاندارد به چرخ های عقب می‌رسد.

نوویتک تنها ۱۵ دستگاه F8 تریبوتو N لارگو را برای بازارهای جهانی تدارک دیده است. فعلاً قیمت این کیت بدنه مشخص نشده اما قیمت خودرو از ۲۷۴ هزار دلار شروع می‌شود بنابراین انتظار می‌رود بهای نسخه تیون شده به‌طور قابل‌توجهی بیشتر باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    من به شخصه f8 رو ماشین بسیار زیبایی میدونم و نویتک روهم تیونر واقعا بی نظیری میدونم
    اما ظاهر f8 خیلی بهتر از این هست ، و خود f8 رو خیلی بیشتر می‌پسندم، هرچند که تیون های نویتک مخصوصا f12 و ۸۱۲ عالی هستن اما این یکی یکمی زیادی شلوغ شده
    در واقع با رونمایی از gtc4lusso، فراری از چراغ های جفت در عقب استفاده کرد که ادامه ی سنت فرلری قبل از 458 بود که همگی دوچراقه بودن ، و در این تیوننینگ فکر می‌کنم یکمی چراغ های عقب رو بد جلوه دادن

  2. F22RAPTOR

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    هیچی اون فابریک کارخونه نمیشه

    1. Mad.z.Max

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      حرف حساب، جواب نداره

  3. امیر

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    من به فابریک کارخونه ام راضیم.
    فابریک قشنگ تره.
    البته کاملا سلیقه ای است. کسی اگر دوست نداشت می تونه کیت سفارش بده.

  4. Ninja

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    ایتالیایی هارو تیون نکنین لطفا

  5. Amirreza

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    ۴۸۸ قشنگتر از این بود ولی از نظر فنی این بهتره

    1. ( Only she reminds me of love )

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      موافقم 👌🏻👍🏻

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. محمد امین

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    اقا سایلنت ، اونجا نشد جواب بدم ، اما همینجا میگم
    شما که میگی گیربکس فراری معیوب هست ، من با سه تا نکته این رو به شما ثابت میکنم
    ۱_ اگر سرعت تعویض دنده هارو چک کنید ، در عملی و نظری ، متوجه می‌شوید که فراری در تمام محصولات‌ نسبت به همراه ها گیربکس های سریع تری داره حتی شده با اختلاف هزارم ثانیه آنا بازهم هم سریع تر هستن و از بحث سریع بودن که بگزریم هیچوقت خطایی از گیربکس های فراری دیده نشده و هرچند که رقبا نامداری بودن که گیربکس های فوقولاده ای داشتن آما از اونها خودم در ویدیو هایی که دیدم خطا زیاد دیدم و تعویض دنده ی به موقع که‌ همیشه از نکات مثبت فراری هست
    نکته ی دوم رو در نظر بگیرید پورشه که همیشه در ثکنولوژی و مهندسی و کیفیت نامدار هسن و شایسته ی این لغبه ، وقتی کارارا gt رو معرفی کرد ، فراری ۲ سال قبلش انزو رو در ماشین های جاده ای داشت که سیستم پدال شیفت و ردلاین لایت فورمول یکی رو به ماشین های جاده ای آورده بود و هرچند که در ماشین های غیر جاده ای در سال ۱۹۹۶ با f50gt از سیستم مدال شیفت به مراتب بهتر از ماشین های فورمول یک زمان خودش استفاده کرده بود و سرعت تعویض دنده های انزو هنوز هم در بین گیربکس های تک کلاچه جاده ای جزو سریع ترین ها است و به مراتب هم سرعتsvjو سریع تر هم هست مخصوصا در سرعت های زیاد که ۱۳۰ میلی ثانیه هم توسط خریدارانش گزارش شده بوده و یه نمایش گری هم موجود هسن که این تایم تعویض دنده رو در انزو نشون میده
    و نکته ی سوم سیستم لانچ کنترل گیربکس های فراری هست که در محرک عقب ها بهترین سیستم لانچ کنترل حال حاضر هست و از رقبا ی سبک تر خودش هم سریع تر لانچ میکنه و این یعنی صریب مناسب دنده ها و سیستم کنترل کشش بی نقص ، هیچوقت نمیشه از گیربکس فراری عیب گرفت و در همان فورمول یک که اوج مهندسی ماشین هست ، تایم های تعویض دنده ی فراری که یه ماشین گرید ۳ هست از مرسدس و ردبول سریع تره ، برید بخونید حتما، و اگر در این سطح فراری سریع ترین د بهترین گیربکس رو داره پس در کل میشه گفت بی نقص ترین گیربکس ها رو هم داره
    و در آخر، گیربکس ریماک ، دو تا هست ، یه دو سرعته و یه تک سرعته ، شما گفتید گیربکس تک سرعته ریماک از ۸ سرعته ی معیوب sf90 بهتره ، مگه اون درگ رو ندیدین، فراری با اینکه نصف اون قدرت و گشتاور نداشت، در هر سه بار در لانچ بهتر بود با این که هایبرید هست و ۸۰ درصد قدرتش از موتور بنزینی هست ، چه طور الان شده معیوب

    1. Amirreza

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      فراری حرف نداره و مطمئن باشین که در بحث بنزینیا حرف اولو میزنه ، ریماک اگه ادعای مهندسی میکنه یه ماشین بنزینی برا رقابت با لافراری بسازه

      1. Philipp

        ۱۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        کمی مخالفم
        فراری در بخش پرفورمنس بنزینی ها جزو بهترین هاست که با ب ام و و بخش AMG بنز بشدت رقابت داره

        ولی در بخش طراحی بنزینی ها پورشه و مجددا بنز در بخش آیرودینامیک و استون در بخش زیبایی بهترین هستند

        1. محمد امین

          ۱۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          فیلیپ جان ، صحبت من از گیربکس و موتور بود ، و اینکه تیرودینامیک ماشین های فراری در سطوح باشین های پیست محور و سری gt و ماشین های تک ساخت و همچنین جاده ای ها نسبت به رقبای همسال خود همیشه بهتر بوده از نظر دانفورس و سطح تماس و فعال بودن ، کلا مرسدس کلاس خودرو سازی اش با فراری فرق داره و یه زاویه متفاوت بین این دو هست
          و لی پورشه که جای خودش رو داره و واقعا استاده ، ولی موتور های فراری از نظر قدرت به حجم و سبک بودن و سطح متریال بهتر بودن ، شما یه موتور پورشه مثال بزن ، که قدرت به حجم بیشتری نسبت به فراری رقیب همسال خودش داشته باشه و سبک تر هم باشه … من که تاحالا ندیدم
          البته همه چی قدرت به حجم نمیشه ، ولی موتور های فراری در کلاس خودشون همواره جایزه بهترین موتور رو گرفتن یعنی که بهتر از بقیه بودن ، و پورشه هم پابه پای فراری موتور های خوب ساخته و حتی اون رو هم به چالش کشیده ،این رو هم نمیشه نادیده گرفت
          و در آخر سبک خودرو سازی هر برندی فرق داره

        2. Philipp

          ۱۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1110 ديدگاه)

          محمد امین جان من با جناب امیررضا بودم وگرنه حرف شما کاملا صحیحه

      2. Philipp

        ۱۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        در ضمن بخاطر کلکل با یک ابرفن توانایی های جناب ریمک رو زیر سوال نبرید کاملا الکتریکی کردن یک خودرو در کرواسی زمانی که فقط F-class مرسدس خودروی کاملا الکتریکی داشت آنهم در دوران راهنمایی به علاوه ساختن اولین خودروی جاده ای با +2000 اسب بخار کار هر کسی نیست

    2. ( Only she reminds me of love )

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      ماشین برقی همون موبایله که باتری هاش بزرگ تر شدن و چهار تا چرخ هم بهش وصل کردن.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Saleh

        ۱۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (46 ديدگاه)

        موبایل هم همون جارو شارژیه که مکش نداره و ال سی دی و چیپست داره
        جواد خیابانی

    3. Philipp

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      ولش کنین جناب نه چندان ساکت رو

      تا دیروز ریمک رو دروغگو میدونستن
      حالا شده ادامه دهنده راه تسلا

      در صورتی که مت ریمک اول با اون M3 E30 الکتریکی شده خودش برقیا رو شروع کرد در زمانی که جناب ماسک داشت ب ام و رو تعمیر می کرد

    4. Silent

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (631 ديدگاه)

      اینکه در گذشته چی بودن جالبه توجه است ولی! مثال ساده باروی کار اومدن فلش های SSD شرکتی که بهترین فلاپی ساز جهان بود دیگه نمی تونه بگه من بهترینم و 20 سال قبل بودم و فلان… الان هم همینه! امکان رقابت نیست چه اصراری دارین؟ تو مسیر تکامل از گذشته استفاده می شه ولی اصرار نمی کنن که همین رو بهتر می کنیم خیلی شرکتا سر این موضوع رفتن زباله دان تاریخ

      1. Silent

        ۱۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        الان هم همینه مشخصا TESLA به عنوان بانی این نوع خودروها!!!😎 همون SSD هست در قیاس با فلاپی دیسک… مشخصا فراری توو اون درگ دقیق شین ببینین چندبار ریپ می زنه تا گیره 1 2 3 رو تکمیل کنه و بره بالاتر اوون ور ریماک مثل روغن داره سر می خوره رو سطح جاده بلطف گیربکس ش. همون خبری که دارید می بینید سوپراسپورت سازان ایتالیایی جمع شدن امروز دور هم بحث آلودگی هوا رو بهونه کردن که رخ عوض کنن😁 در حالی که کل تولیدات همه ی اوون سوپراسپورت سازا به اندازه فیات ورشکسته نیست ولی بهونه کردن!! چی بگن؟ بگن موتورهامون با این خط تولید دیگه توان رقابت با یک سدان رو نداره؟ این فرمون دیگه نمی تونننند ادامه بدن به 100 دلیل

      2. Philipp

        ۱۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        اولا که اون چیزی که شما بهش میگید سدان سدان نیست و هایپرکار است که بدلیل نبود طراح قوی در قامت یک سدان عرضه شده

        دوما عملکردشون رو توی پیست مشاهده کنید بعد نظر بدهید و مراقب باشید که مثلا سدان شما به درون باقالی ها مهاجرت نکند
        الان کار شما مانند این است که یک مدافع فوتبال را بگذارید جلوی یک مهاجم و مقایسه کنید کدام بیشتر گل میزند!

      3. M.A.S

        ۱۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (849 ديدگاه)

        اقای سایلنت ریماک به این دلیل روی جاده سر میخوره چون 1914 اسب بخار و2360NM گشتاور در لحظه شروع حرکت داره
        میشه بگین با همچین قدرت و گشتاوری
        آیا تایم 8.6 واقعا چشمگیره؟؟؟؟؟
        چون فراری در حالتی تایم صفر تا صد 2.2 ثانیه ای و 400 متر 9.5 ثانیه ای داره که 1000NMگشتاور رو حتی در حالت فوری نداره
        درباره گیربکس فراری انزو هم اقای محمد امین اضافه کنم که زمان تعویض هر دنده این ماشین حتی از 130 میلی ثانیه کمتر هم هست و رقم 110 میلی ثانیه رو داریم
        مهندسی که به استفاده از گشتاور غول آسای فوری نیست

  7. ( Only she reminds me of love )

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    من که استوک ،،،، غیر استوک ،،،،، دست دومش ،، ،،،،،
    همه راضیم….

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    عالیه 👌

  9. Aran+Milan

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    بابا لذت ببرین بیخیال بحث و جدل

  10. عشق ب ام و

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (144 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان پدالی
    رفقا من یه مدت بود تصمیم نداشتم کامنت بزارم (به دلیل جو سایت و مسخره بازی ها و یه عده دلایل که نمیتونم بگم).
    ولی خواستم یه چیزیو به اشتراک بزارم
    عزیزان همونطور که میدونین ما توی ایران حتی به ارزونترین ماشینای بازارهای ازاد جهانی هم دسترسی نداریم ؛ پس لزومی نداره خودمونو بخاطر ماشینای چند صد هزار دلاری که حتی توی خارج هم خیلی قشر محدودی توانایی خربدشو دارن بکشیم !
    یه عده از دوستان میان بخاطر فراری لامبو مکی … خودشونو میکشن در حالیکه عزیزم کدوم یک از ما اینجا فراری یا بوگاتی یا لامبو داریم که بخایم سر اون کل کل راه بندازیم؟!!!!
    چندین مورد دیدم بخاطر صدم ثانیه توی پیست یا یک اسب بخار تفاوت قدرت بین مکی و فراری دعوا شده !
    نمیدوپم این میگه میدونی فراری چه گذشته پر شکوهی داره و …..
    بنظرم اینا واقن مسخره هستن !
    چون ما نه سر پیازیم نه ته پیاز !
    خیلیامون اصن یه فراریم از نزدیک ندیدم پس چرا خودمونو بخاطرش بکشیم؟!
    این حرکات و اقعااا خیلی سطح سایتو پایین میارن .
    بنظرم بهتره بجای این بحثا یکم نظر فنی بدیم
    مثلا زیر پست لامبو به جای این حرفا از ایرودینامیک اونتادور svjبگیم تا هم سواد فیزیک و ماشینیمون بره بالا هم ایشالا یه روز به کمک این سوادمون رفتیم خارجو این فراری ها رو سوار شدیم.
    لطفا هر کی موافقه یه ریپلای به این کامنتم بزنه تا تبدیل به یه اصل توی سایت بشه !
    یا مثلا یه عده میان از فروش چینیا توی اینجا اونجا میگن !
    اخه مرد حسابی تو سهامدار چانگانی سرشی یا تهشی!!!!؟؟؟
    انگار مدیر عاملا دارن باهم بحث میکنن
    همون افای چینی باز اگه سواد داری بیا از تکنولوژی ها و نواوری های چانگان بصورت منطقی و از روی علم فیزیک توضیح بده .
    ممنون

    1. new RAMIN

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      ((یا مثلا یه عده میان از فروش چینیا توی اینجا اونجا میگن !اخه مرد حسابی تو سهامدار چانگانی سرشی یا تهشی!!!!؟؟؟انگار مدیر عاملا دارن باهم بحث میکننهمون افای چینی باز اگه سواد داری بیا از تکنولوژی ها و نواوری های چانگان بصورت منطقی و از روی علم فیزیک توضیح بده .))

      شما قبل اینکه اینو بگی من به فاجعه پی پردم 2 هفته پیش استارت رو زدم.
      مقدمه رو اینجا گفتم 👇
      https://www.pedal.ir/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%85%d9%be%da%86%db%8c-gs8
      6 اپیزود هست که مقدمش تموم شد. بقیه رو انشا الله بیکار شدم مطلب میزارم.

      راستش دوستان استقبال نکردن. فقط آقا ماهان کردش که دستش درد نکنه.

      ولی در زمانی نزدیک قطعا میریم سراغ همون قوانین فیزیک که فرمودی و آن وقت میفهمی کمپانی که مسخرش کردی چه توانایی های دارد…البته چون دوستان زحمت نمیدن تحقیق کنن بنده باید از اول بسم الله شروع کنم و تاریخچه رو توضیح بدم برای همین دیر به اون بحث قوانین فیزیک میرسیم… ولی نترس جوری اطلاعاتت درباره CH زیاد میکنم خودت توش بمونی! ( البته اگه حوصله کنی بخونیش…)

      پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس.

    2. SF90 STRADALE

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      من با یک دیسلایک مخالفت خودم رو با حرفاتون اعلام کردم
      اگه یک عشق ماشین واقعی بودین اینطور نظر نمی دادین
      با حرفی که شما زدین فقط ۴۹۹ نفر در دنیا میتونن درباره LaFerrari نظر بدن

  11. SF90 STRADALE

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    تو سایت که میایی باید به بعضیا کلاس بندی خودروها رو یاد بدی یا بگی این مقایسه ها درست نیست
    در صورتیکه خیلی هم ادعای فهم دارن ولی کاملاً برعکسه و هیچ سواد خودرویی ندارن
    آخه درون سوز و الکتریکی چه ربطی به هم دارن ؟؟؟؟
    جالب اینجاست که فکر میکنه فقط تسلا میتونه الکتریکی سریع بسازه و بقیه بلد نیستن !!!!
    فراری ، لامبورگینی و مکلارن بزار وارد بازی بشن بعد ببین تسلا رو چطور مثل توپ فوتبال شوتش میکنن

    1. Amirreza

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      چرا فقط اینارو میگی ، باور کن گروه آام‌گ و ام پرفورمنس هم به صورت جدی وارد شن تسلا حرفی نداره بزنه

  12. Omid622

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (744 ديدگاه)

    نوویتک کارش درسته

  13. آریا ماشین

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    فراری تیون شده توسط نوویتک فقط ۴۵۸ SPECIALE
    لعنتی اصلا اون ماشین روح آدم رو جلا میداد
    اگه بگم کنار آونتادور بهترین ماشین تنفس طبیعی جهان بود و هست کم نگفتم
    هنوز هم کسی نتونسته رکورد نسبت قدرت به حجم موتور بین ماشین های تنفس طبیعی رو بزنه اونم بعد از گذشت ۶ سال از تولید 458 SPECIALE
    یه کلمه بخوام بگم اون ماشین ” برکت خودرو های تنفس طبیعی ” بود

  14. مهدی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    ظاهراً بعضی ها اصلا سواد ندارن فقط از روی نادانی یه خودروی برقی رو با بنزینی مقایسه میکنن… ظهور خودروهای الکتریکی از روی اجبار است نه تکنولوژی یا ایده نوین! وگرنه قوای محرکه برقی که واسه ده ها سال پیشه و تو همه ترن های برقی وجود داره که با اجازتون همون ها هم شتابشون زیاده اگر دنبال شتابین! همه موتورهای برقی یه باطری دارن( توی متروها برق ثابت شهری هست) یه دینام دارن و یه ژنراتور و غیر از این چیزی وجود نداره یعنی این ریماک و تسلا و غیره از فوران تکنولوژی به وجود نیومدن چون اصلا اینها که از خودشون تکنولوژی نداشتن اصل کار این ماشین ها باطری هست که بهترین باطریها رو هم شرکت های صوتی تصویری میسازن پس اینقدر تو کف شتاب یه خودروی برقی نباشید وگرنه ترن هوایی شهر بازی فراری هم با اجازتون برقیه

  15. Reza Waffen SS

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    نسخه استانداردش عالی بود

  16. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (157 ديدگاه)

    very good my lovely car

  17. ADAK

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    خیلی کوروت شده با این کیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا