جدیدترین محصول فراری، شاید آخرین سوپراسپرت V12 تنفس طبیعی در تاریخ این برند باشد. این مدل با نام 12Cilndri جایگزین ۸۱۲ سوپرفست خواهد شد.
ترکیب طراحی کلاسیک و آیرودینامیک مدرن، به شکلی هنرمندانه در محصولات فراری دیده میشود. برند اصیل ایتالیایی، تاکنون بسیاری از مدلهای جدید خود را با الهام از سوپراسپرتهای قدیمی ساخته و تحسین علاقهمندان را برانگیخته است.
موتور ۶/۵ لیتر V12 فراری با کد F140 سال ۲۰۰۲ برای انزو استفاده شد و حالا با بهبود فنی، روی ۱۲سیلیندری (12Cilndri) نصب میشود. پیشرانهی تنفس طبیعی حالا ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۶۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد. دور موتور مجاز به ۹۵۰۰ دور بردقیقه (rpm) میرسد و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۹ ثانیه فراهم میکند.
پیشرانه، مشابه فراری ۸۱۲ کامپتزیونه است که البته برای استاندارد جادهای، تنظیم شده. فناوری ATS فراری (Aspirated Torque Shaping) برای کنترل گشتاور ۱۲سیلیندری استفاده میشود تا با تجهیزات الکترونیکی، روی هر دندهی گیربکس، بهترین عملکرد فراهم شود. سیستمهای کنترل شاسی، کشش و لغزش نیز برای این خودروی جدید، بازطراحی شدهاند.
دیگر شاهکار فراری، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، نصب شده در عقب است که نسبت به ۸۱۲ سوپرفست، ۳۰ درصد سریعتر عمل میکند. حالا ۱۲سیلیندری میتواند در زمان ۷/۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت این مدل، محدود شده به ۳۴۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.
ابعاد ۱۲سیلیندری، کمی بزرگتر از ۸۱۲ سوپرفست است؛ اما فاصله محوری حدود ۲/۵ سانتیمتر کوتاهتر خواهد بود. سبک طراحی این خودرو به دیتونا ۳۶۵ ساخت ۱۹۶۸ و فراری روما شباهت دارد. پنل سیاه برای جداسازی چراغهای جلو، ابتکار جالب برای ۱۲سیلیندری است و هماهنگی جالب با دیگر اجزا، مثل ادوات داخل سپر و ستون اصلی ایجاد میکند.
چرخهای جلو و عقب، ۲۰ و ۲۱ اینچ با تایرهای ۲۷۵ و ۳۱۵ میلیمتر هستند. خریدار میتواند تایرهای متفاوت از برندهای میشلن و گودیر را برای ۱۲سیلیندری انتخاب کند. این خودرو از سال ۲۰۲۵ با دو مدل کوپه (سقف فلزی) و اسپایدر عرضه میشود. آستانه قیمت نیز، ۴۲۳ و ۴۶۶ هزار دلار خواهد بود. براساس اعلام رسانهها، تمام ظرفیت تولید ۱۲سیلیندری حداقل برای ۲ سال آینده، پیشفروش شده است.
datsun
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳بهترین
Reza Waffen SS
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری خراب کرد بدم خراب کرد 👎
Ferrari
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۶ ماه دیگه همتون ازش تمجید میکنید و میگید نظیر نداره.
سال ۲۰۱۷ موقع رونمایی ۸۱۲ هم همین وضع بود میتونید سرچ کنید و کامنتهارو بخونید.
amir-mr
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳اون پنل مشکی بالای چراغ های جلو،طراحی ماشینو خراب کرده تو نگاه اول جلوش از دور شبیه نسل جدید موستانگ شده
محمد
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری همیشه زیباست
SFXSuperFast
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳کی گفته؟
سایبرتراک کنار همه ماشینا به شکل عجیبی تو ذوق میزنه و بیش از حد آیندهنگرانه بنظر میاد
این مشکل با این ۱۲سیلندری حل شد
این و سایبرتراک این مشکل هم دیگه رو حل کردن
هر دو زشت و فقط ترندی(trend)ان مخصوص پستهای صفحات مجازی
شما طراحی ۴۵۸ رو با اف۸ و ۲۵۶مقایسه کن
یا اف۱۲ رو با ۸۱۲ و این ۱۲سیلندری
قدیمیا تناسبات فوقالعاده و قوسهای روان و طراحی ساده داشتن
الان اون قوس الکی بزرگ گلگیر عقب با کجای ماشین تناسب داره؟ با جلوپنجره جعبهایش؟
این بالا پایین کردن و قوسهای اضافی پنلها و سوراخهای الکی و چراغهای عینکی وقتی از مد بیافتن بشدت تو ذوق میزنن این در صورتیه که باز این کش و قوسها متناسب باشه فراری هرجای ماشین رو یه فرم میده، بدون هماهنگی با دیگر اجزای بدنه
انگار هر قسمتش رو یه شرکت مجزا طراحی میکنه بدون هماهنگی
این موضوع تو اسپی۳ دیتونا هم به چشم میومد نمای جانبی سیال بود پشت ماشین پلهای
فراری توی طراحی واقعا پسرفت کرده
فکر کن از لافراری با اون خطوط خشن و سیال که هرکدوم به یه جایی ختم میشد با تناسبات واقعا هیجانآور رسیدیم به اساف۹۰ (مخصوص درگه فقط و هیجان رانندگیش در حد صفره هر دو بخاطر استفاده از سیستم چهارچرخ محرک، طراحی افتضاح، تناسبات بدنه افتضاحتر) که انقدر بد فروشه که تو هرکدوم از نمایندگیهای فراری تو آمریکا چهار پنجتا موندن برای فروش و فروش نمیرن
…
یک چیز دیگه فرمون فراری به این دلیل جذاب بود که یک حس مسابقهای میداد دکمههایی که انگار دکمههای ماشینهای مسابقه و فرمول یکن
فشار دادن دکمههای مختلف هم ساده بود و هم جذاب
اما الان این صفحات لمسی چه حسی رو منتقل میکنن؟
اصلا کار کردن باهاشون آسونه؟ دست راننده از روشون سر نمیخوره؟ به راحتی بدون نگاه کردن به فرمون میشه باشون کار کرد؟
از لحاظ زیبایی بصری که اصلا قابل مقایسه با فرمون قدیمیا نیستن.
Mr. gt c
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳توی مقاله قبلی مربوط به تصاویر جاسوسی این ماشین عکسی از کیلومتر ماشین گذاشته بودن و گفته بودن ۱۰۰۰۰ هزار دور ذر دقیقاً ار پی ام این موتورش هست، من گفته بودم خیلی باشه ۹۶۰۰ تا ولی بازهم ۱۰۰ تا کمتر از چیزی که گفتم شد و با دلیل توضیح دادم، منو رگبار منفی بستن، کجایید ای دانشمندان
Siyavash
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳نمیدونم چی بگم..ولی اون چیزی که تویه ذهنم راجب جایگزین ۸۱۲بود کلا نابود شد..
کاشکی همون ۸۱۲ رو یه فیس لیف ساده میکردن،ترکیب روما و sf90 میشه گفت، شخصیتی براش نمونده و فقط یه اسم v12 روش مونده…
طراحیش مثل ماشین هایه هیبرید هست حتی رینگ هاش…
سجاد عباسی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی بیرونی واقعا زیباست
به خوبی میشه 365 دیتونا رو زیر پوست این ماشین دید
هارمونی و تناسبات نماهای مختلف ماشین بی نظیره
و یه نکته مهم ماشین الکی شلوغ نیست و همین سادگیش باعث شده چشم نواز باشه
Scuderia Ferrari
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی : چراغ های عمودی ، کشیده و L مانند جلو و چراغ های تک و دوتایی گرد عقب بهترین ، زیباترین و تکرار نشدنی ترین طرح های فراری بودن
پرفورمنس : پیشرفتی نداشته متاسفانه !!!!
اسمش ادای احترامی به آخرین V12 تنفس طبیعی تولید انبوه فراری هست
قطعاً با شخصی سازی های Tailor Made و آتلیه فراری این ماشین زیبایی خودشو نشون میده
حالا منتظر نسخه ویژه 296GTB (اسپشیاله یا پیستا) و جانشین LaFerrari تا پایان امسال هستیم …. 👑👑
مازیار
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظرم این چراغهای عقب جذابیتی کمتر از چراغهای گرد نداره و حدس میزنم در محصولات بعدی فراری هم استفاده خواهد شد حالا نه همشون شاید تعدادی
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/ferrari-12cilindri-10-1.jpg
یه جورایی ادامه طراحی چراغ عقب روماست
Scuderia Ferrari
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳چراغ های گرد عقب یه جورایی امضای طراحی فراری بودن و این چراغ های خطی میتونست برای تک ساخت ها استفاده بشه
الآن مدل Omologata به عنوان تک ساخت بسیار زیباتر از ۱۲ سیلیندری هست
الآن کی جرعت داره به “فلاویو مانزونی” به عنوان یه طراح بزرگ و برنده بیشترین جوایز طراحی بگه بالای چشمت ابروئه و ازش ایراد بگیره
سطح توقعات از فراری بالاست و به عنوان یه برند لوکس پرفورمنس باید طرح های میخکوب کننده ای داشته باشه
مازیار
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته اما بهرحال اگه بقول خودت میخکوب کننده باشه دیگه تو هر مدلی تکرارش ممکن نیست
شما اگه در مورد همین فراری هم به عقب بری نمیشه همه مدلها رو به لحاظ طراحی میخکوب کننده دونست اصلا لطفش از بین میره
با اینحال به نظرم قشنگه یه کلاسیک که بخوبی مدرن شده و بازی با رنگها و پنلهای بدنه تعادل خوبی ایجاد کرده
مهدی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳والا مقالات میگن روما الهیه زیبایی هست اما به شخصه به هیچوجه خوشم نمیاد نظرم در مورد این هم مشابه هون روما هست . شاید بازار اصلی جی تی های فراری اروپا و آمریکا باشه و سلیقه اونها این مدل طراحی باشه اما شخصا خوشم نمیاد و فقط نمای جانبیش خوبه. شایسته بود اگر آخرین ۱۲ سیلندر جاده ای باشه بیشتر از اینها روش کار بشه
مازیار
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظرم از ۸۱۲ بهتره
اما همچنان F12 TDF رو زیباترین فراری موتور جلو میدونم
مهدی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظر منم tdf زیباترین جی تی فراری هست
مازیار
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳اما اگه میخوای یه گرندتور V12 جذاب بدون بحث ببینی کمی صبر کن تا ونکوئیش جدید از زیر پوشش استتاری بیرون بیاد
تضمینی😁
Yaghoob
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳جز زیبایی چیزی ندیدم.
LAMBORGHINI
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳رقیب رولتو
Amir
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳Sf90 رقیب روئلتو هست😑
یوسف
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳قبلا هم گفته بودم….. فراری بر عکس لامبورگینی هیچ وقت نتونست به یه ژن مشترک که لایق محصولاتش باشه دست پیدا کنه…..
قبل از رونمایی این ماشین اگه لگوی این ماشین رو بردارید شاید نهایتا 20 درصد مردم بتونن تشخصیص بدن این یک فراریه…..
اما لامبورگینی با توسعه ژنوم کانتاش کاری کرده که محصولاتش حتی بدون لگو هم قابل تشخیص هستند و در مواردی حتی دیدم که از روی صدا هم لامبورگینی رو تشخیص میدن….
به همین خاطر محصولات فراری مورد نقد قرار میگیرن….. به نظرم فراری باید ژن سوپر کار انزو رو گسترش میداد و همون رو سرلوحه طراحی قرار میداد اما متاسفانه معلوم نیست دارن چه کار میکنن…..
MC20
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳پدال جون با احترام ، برای مقایسه چند تا لینک عکس خوشگل از 812 فرستادم ، اما هنوز نچاپیدید …
می دونم که سرتون خیلی شلوغه ولی عکسام دیگه سرد شدن ، از دهن افتادن … 😔😔😔
blackwing
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۸۱۲ یه چیز دیگه بود ، ظاهری که خوش استایل تر بود مخصوصاً با چراغ های دایرهای ، از نظر پرفورمنس هم برابر بود
همایون
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۸۱۲ همه جوره بهتره
mehran
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳زیباست انصافا ،ولی واقعا در حد فراری نیست طراحیش
Arya
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳این اون نیست….💔😓
Ali
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳چند روز پیش از گمرک بوشهر چندین تریلی هایلوکس سفید ترخیص شده بود مگه وارداتش ازاده ؟
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳بله ممکنه آزاد باشه دوست من
ون هایما تویوتا ۲۰۲۲ قیمتش اندازه لندکروز ۲۰۰۸ هست تقریبا!!
وقتی یه تویوتا هایس قیمتش ۱۰ میلیارد هست پس اون هایلوکس ها هم تقریبا همینن
در ضمن تو ایران و افغانستان و کلا خاورمیانه کسی با هایلوکس های جدید بار نمیبره!!
اکثر هایلوکس هایی که تو خاورمیانه باهاش بار میبرن زیر ۲۰۱۷ هستن!!
Ali
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳یه تریلی هم راو۴ و اسپورتیج بودن و همش رو بدنه ضربه داشتن
آروین
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری دیگه اون فراری قدیم نیست با این طرح تن انزو فراری تو گور لرزید
ADAK
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری فنم
اما به هر کسی این ماشین را بدون لوگوفراری نشان میدادی، میگفت ماحصل یکی از استارت آپ های چین و با ارفاق آمریکا هستش!
رامتین
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳فوق العاده و دلربا.
امیرحسین
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری فقط f355
مهردادکمال
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ونکوئیش رو ترجیح میدم
𝐀𝐥𝐢
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳از نظر طراحی انتظار بهتری داشتم اما هرچی باشه فراری دیگه
مهربد
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳اوج تکامل در طراحی یک مدل.. شاهکار استودیو طراحی فراری.. به جرات می توان گفت، این پخته ترین طراحی فراری است..
MADE IN USA
۲۷ مرداد ۱۴۰۳خب از فراری نمیشه انتقاد کرد
انجین خوش صدا و خفنv۱۲
ولی ناموسا این طراحی بدنه هست
اصن در حد فراری نیست
تصورم از فراری خورد وخاکشیر شد
اصن انتظار نداشتم