جدیدترین محصول فراری، شاید آخرین سوپراسپرت V12 تنفس طبیعی در تاریخ این برند باشد. این مدل با نام 12Cilndri جایگزین ۸۱۲ سوپرفست خواهد شد.
ترکیب طراحی کلاسیک و آیرودینامیک مدرن، به شکلی هنرمندانه در محصولات فراری دیده میشود. برند اصیل ایتالیایی، تاکنون بسیاری از مدلهای جدید خود را با الهام از سوپراسپرتهای قدیمی ساخته و تحسین علاقهمندان را برانگیخته است.
موتور ۶/۵ لیتر V12 فراری با کد F140 سال ۲۰۰۲ برای انزو استفاده شد و حالا با بهبود فنی، روی ۱۲سیلیندری (12Cilndri) نصب میشود. پیشرانهی تنفس طبیعی حالا ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۶۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد. دور موتور مجاز به ۹۵۰۰ دور بردقیقه (rpm) میرسد و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۹ ثانیه فراهم میکند.
پیشرانه، مشابه فراری ۸۱۲ کامپتزیونه است که البته برای استاندارد جادهای، تنظیم شده. فناوری ATS فراری (Aspirated Torque Shaping) برای کنترل گشتاور ۱۲سیلیندری استفاده میشود تا با تجهیزات الکترونیکی، روی هر دندهی گیربکس، بهترین عملکرد فراهم شود. سیستمهای کنترل شاسی، کشش و لغزش نیز برای این خودروی جدید، بازطراحی شدهاند.
دیگر شاهکار فراری، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، نصب شده در عقب است که نسبت به ۸۱۲ سوپرفست، ۳۰ درصد سریعتر عمل میکند. حالا ۱۲سیلیندری میتواند در زمان ۷/۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت این مدل، محدود شده به ۳۴۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.
ابعاد ۱۲سیلیندری، کمی بزرگتر از ۸۱۲ سوپرفست است؛ اما فاصله محوری حدود ۲/۵ سانتیمتر کوتاهتر خواهد بود. سبک طراحی این خودرو به دیتونا ۳۶۵ ساخت ۱۹۶۸ و فراری روما شباهت دارد. پنل سیاه برای جداسازی چراغهای جلو، ابتکار جالب برای ۱۲سیلیندری است و هماهنگی جالب با دیگر اجزا، مثل ادوات داخل سپر و ستون اصلی ایجاد میکند.
چرخهای جلو و عقب، ۲۰ و ۲۱ اینچ با تایرهای ۲۷۵ و ۳۱۵ میلیمتر هستند. خریدار میتواند تایرهای متفاوت از برندهای میشلن و گودیر را برای ۱۲سیلیندری انتخاب کند. این خودرو از سال ۲۰۲۵ با دو مدل کوپه (سقف فلزی) و اسپایدر عرضه میشود. آستانه قیمت نیز، ۴۲۳ و ۴۶۶ هزار دلار خواهد بود. براساس اعلام رسانهها، تمام ظرفیت تولید ۱۲سیلیندری حداقل برای ۲ سال آینده، پیشفروش شده است.
corvette
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳اف۱۲ شاهکار بود
۸۱۲ از نظر طراحی به اف۱۲ نمیرسید
این یکی حتی در اندازه های ۸۱۲ هم نیست
با احترام به فراری فنا
ولی ماشین زیبایی نیست
Shirko
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحیش چرا این طوریه !!!جلوش خیلی رو مخه ، عقبشم که همون روماست !!!
Mr. gt c
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳تازه اینا همه به کنار قیمت رو تقریباً دوبرابر کرده
Reza-a
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳از زمانی که فراری استدیوی طراحی خودش رو جایگزین پینین فارینا کرد دیگه طراحی هاش اون جذابیت سابق رو نداشتن
مازیار
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳یک کلاسیک مدرن! بسیار زیبا و جذاب
مهرداد
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳خودرو های فراری واقعا زیبان .آدم نمیتونه چشم از روی اون بردار
Taha Ayoobi
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳چه جالبه ترکیب کلاسیک با مدرن.
این جمله درد داشت: (جدیدترین محصول فراری، شاید آخرین سوپراسپرت V12 در تاریخ این برند باشد)
Taha Ayoobi
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳یه سوالی برام پیش اومده
اینکه میگن نهایت سرعت فلان ماشین مثلا روی 300 کیلومتر بر ساعت محدود شده یعنی چی؟
منظورم اینه که نهایت سرعت به چه چیز هایی بستگی داره و وقتی میگن محدود شده یعنی چی
با تشکر
sinasvj
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳من فقط میدونم نهایت سرعت رو توسط ecu ماشین تعیین میکنن یعنی اگه ماشین از لحاظ فنی بتونه ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت بره کارخونه به دلایلی که اکثرا دلایل ایمنی هستش این سرعت رو توسط ecu روی ۳۰۰ تا محدود میکنه یعنی وقتی شما به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید ecu یا تعویض دنده بعدی رو انجام نمیده یا دریچه گاز رو کنترل میکنه که ماشین بیشتر نره یا تزریق سوخت رو قطع و وصل میکنه مثل قطع کن باتری گوشیا که اگه روی ۸۰ محدود کنید دیگه شارژر قطع میشه توی اون درصد و اگه یک درصد بیاد پایین دوباره شارژ میکنه و دوباره قطع بشه تا روی ۸۰ بمونه
Siyavash
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساده سادش یعنی این که بنا به دلایل امنیتی و راندمان موتور سرعت رویه مثلا ۲۵۰ کیلومتر محدود شده در حالی که توانایی رسیدن به سرعت هایه بالاتر رو هم داره..
نمونش مثلا بی ام و که فکر کنم رویه m5 نسل قبلی نهایت سرعت ۲۵۰ محدود شد ولی نسخه کامپتیشن این محدود کننده برداشته شد و تا ۳۰۵ کیلومتر رسید….
دلایل دیگه ای هم هست که یکم طولانی هست گفتنش..
Mohammad
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳بعضی از ماشینا بیشتر از سرعتی که محدود شدن میتونن برن ولی ضرایب گیربکس ماشین رو محدود میکنن تا یه سرعتی
چون وقتی سرعت بالا نیاز به ترمز های پیشرفته و قوی داره که هر کسی نمیتونه بسازه ، رینگ های مخصوص میخواد ، مسئله تصادف ماشین هست و اینکه ماشین تو اون سرعت قابل کنترل هست و راننده بهش تسلط داره یا نه
تو سرعت های بالا۳۵۰تا قوانین خیلی عجیب غریب و سخت میشن
مثلا من تو یه مقاله میخوندم اگه بوگاتی شیرون حدودا ۸دقیقه با سرعت بالای ۴۵۰کیلومتر حرکت کنه تایر هاش تموم میشن
حالا تو فرض کن چه فشاری به ماشین میاد
بعضی موارد هم ربطی به اینا نداره و ضرایب گیربکس رو کوتاه میکنن تا دور موتور همیشه بالا باشه ماشین همیشه گشتاور در دسترس داشته باشه و ماشین عین موشک برات شتاب بگیره😄
ببخشید یکم طولانی شد
مازیار
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳جریان برق در اون سرعت قطع میشه که دیگه افزایش پیدا نکنه
اینکه به چه چیزهایی بستگی داره سیاست و تصمیم کمپانی هست
OM.01
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳(اینکه میگن نهایت سرعت فلان ماشین مثلا روی 300 کیلومتر بر ساعت محدود شده یعنی چی؟)
محدود کننده سرعت یه برنامه ای هست به کمک سنسورها سرعت خودرو را در هر لحظه اندازهگیری میکنند و اطلاعات آن را به ای سی یو خودرو میفرسته. هنگامی که سرعت از حد مجاز مشخص شده برای سیستم بالاتر میرود، کامپیوتر خودرو میزان سوخت و اکسیژن وارد شده به موتور را محدود میکند و این سبب کاهش سرعت خودرو میشود و از اون سرعت فراتر نمیره
H.a.m.i
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳یعنی قدرت ماشین بیشتر از اندازه نیاز هستش . وقتی قدرت بیشتر باشه نیاز به آیرودینامیک بیشتر برای پایداری ماشین توسرعتهای بالا مخصوصا بالای سیصد کیلومتر هست . لاستیک ها باید بتونن مدت بیشتری تو اون سرعت دوام داشته باشند ویه سری موارد دیگه از جمله ایمنی. قوانین جاده ای و …
Mahdi
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳یعنی اینکه ماشین می تواند سریعتر از رقم اعلامی هم برود ولی بخاطر موضوعات مختلف مثل دوام بیشتر موتور و گیربکس رو یک سرعت خاص محدود میشه
( سلام داداش چطوری سابق )
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳تو مپ ماشین حداکثر روی یه سرعت لیمیت میشه
میشه با تغییر مپ ، اون محدودیت رو برداشت
Taha Ayoobi
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳کامل فهمیدم، ممنون از همه.
محسن
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳به به چه زیباست.
imanenzo
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳زیباست ولی به شخصه انتظار بیشتری از آخرین ۱۲ سیلندر فراری داشتم.راستی این چه اسمیه که براش انتخاب کردن.۱۲ سیلیندری.
amir
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳با لهجه مشهدی بوده🤣🤣
مهران
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۰تا ۲۰۰ ۷/۹ثانیه😕
دانیال_Surrey،England
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳شاهکار طراحی؟!
همون چیزی که میترسیدم شد.
ترکیب روما و sf و…
کلا همون روند جدید طراحی فراری.
همون زمان که بندیتو وینیا شد مدیر عامل فراری و اولویت هاش الکتریکی سازی و….بود یه حدس هایی از این روند بی روح سازی محصولات فراری میزدم.
احتمالا همین روند تو جانشین لافراری هم پیاده بشه چون اون قراره ظاهرا شاهکار تر باشه با یه 6 سیلندر!!
Reza.M
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳اول الفارومئو با میلانو گند زد بعد مازراتی با تک تک مدل هاش الانم فراری با این…واقعا خسته کننده شده این روند خودرو سازی کار ب بقیه خودروساز ها ندارم که خیلی وقته گند زدن تو طراحی هاشون از بنز و بی ام و بگیر تا تویوتا و بقیه…از فراری جدا بعید بود این طراحی مزحک…برگردین عقب ب شاهکار هایی مث f12 یا ۴۵۸ نگاه کنین
MPH
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳بعنوان یک فراری بسیار زشت و بی هویته
حالا هرچی بگن از دیتونا الهام گرفتیم ، واقعا خوب در نیومده
Amin
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳وقتی فقط ماشین رو توی طراحی خلاصه میکنی اونم با سلیقه ی خودت …..
FY
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳تقلید کلی از بی ام و z3…. فراری هم خودشو خراب کرد😔
R@min
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا باز طراحی مدل ۳۶۵ هست با زبان طراحی جدید فراری طراحی کاملا معمولی و بی روح. اسم فوق العاده مزخرفی داره همیشه اسم گذاری محصولات دوازده سیلندر ترکیبی از مشخصات موتور بود ولی این به طرز احمقانهای همون موتور گذاشته !
+ماشینت چیه ؟
-فراری دوازده سیلندر
+می دونم دوازده سیلندر اسمش چیه ؟
-دوازده سینلدر
تیم احمق مارکتینگشون چی فکر کردن واقعا ! آخرین فراری دوازده سیلندر اسمش دوازده سیلندر باشه !!
heshmat021
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳جلوش یکمی شبیه دیتونا است
کاش لامبو هم یدونه با الهام از میورا بزنه
amir
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ولی به نظرم اونی که با الهام از کونتاش زد خوشگل بود واقعا
heshmat021
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳اره اونم خوب بود، کلا الهام گیری شرکت ها از کذشته خیلی خفنه
Soroush
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳قطعا از نظر فنی شاهکاره
کابین زیبایی هم داره
ولی تو طراحی خارجی ترکیبی از فراری ۳۶۵ و فراری روماست که حس عجیبی داره نمیشه گفت نسبت به قبل زشت تر یا زیباتر شده!بیشتر عجیب غریبه
به نظرم طراحی f12 هم از این ماشین و هم از ۸۱۲ دوست داشتنی تر بود
Arya
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳حداقل از فراری انتظار همچین چیزی رو نداشتیم…
اصلا و ابدا طراحی این ماشین در حد 812 نیست و بیشتر شبیه روما هست تا 812
موتور عالی
گیربکس عالی
طراحی داخلی فوق العاده
ولی ولی ولی کاش فراری طراحی بیرونی رو بهتر میساخت چیزی که در حد نام 812 باشه
باید ببینیم نویتک با تیونینگ خودش آیا میتونه طراحی این ماشین رو به 812نزدیک کنه با نه
پیام
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا جذاب نیست مخصوصا جلوش! جلوش انگار تویوتا پریوس هست. بیماری مشکل تو طراحی به چنین برندهایی هم رسیده.
زیزیگولو
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری داره ثابت میکنه و نشون میده که پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی هنوز به پایان راه خودش نرسیده✌️
آرش
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳حال نکردم برای برندی مثل فراری طراحی عجولانه ای داره .
علی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳تا به اینجا نظرات منفی درباره طراحی این ماشین زیاده
ولی به نظر من که واقعا زیباست
چونکه هویت خودش یعنی فراری بودنه خودشو حفظ کرده
سعید
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳به خوبی کلاسیک و مدرنیته با هم ترکیب شده
و جدا شاهکاره از نظرم
MC20
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳به ایتالیایی سیلیندری نوشته اما چیلیندری خونده میشه …
من در نگاه اول ، یکم ، خیلی زیاد توی ذوقم خوردددددددددد …
به نظرم در قیاس با 812 ، طراحی ” دودیچی چیلیندری ” افت کرده …
به نظرم این طرح ، پویایی 812 رو نداره و زمان می بره تا بهش عادت کنیم …
چراغ های عقب و چراغ ای جلو و کابین در 812 ، روح و هویت مستقل داشتند که اینجا به نظرم اون روح و هویت ، به اغما رفته …
از باب فنی هم مثل همیشه بی نظیر و بی همتاست و چیزی جز تحسین ، باقی نمی مونه …
فراری مثل همیشه سردمدار تکنولوژی و نبوغه و بسیار پیچیده و دست نیافتنی …
فراری پرچم ایتالیا رو به تنهایی در اوج بالاترین قله ، بالا نگه داشته …
اسم بسیار با مسما و صد البته غم انگیزی هم داره …
اشاره ای به حسن ختام 12 سیلندرسازی …
DEU & USA & ITA
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳یکی دیگه از اسطوره ها هم از جهان رفت
این چرا اینقدر جلوش تویوتا سوپراعه؟!
اون مانیتور چیه اون وسط ؟ مگه طراحی قبلی چیش بود؟
شاید مخالف باشین ولی وقتی به نسل قبلی این ماشین نگاه میکنم افول طراحی رو میبینم
معلوم نیس قبلا دیزاینر های فراری برای تویوتا کار میکردن یا تویوتا برای اونا
اون از پورسانگوئه که شبیه کراون شده ، اینم از این…
Ferrari
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی بسیار خوبی داره. بخصوص نمای عقب، بغل و کابین.
تنها نکته ای که کمی ناامید کننده بود برای من، توان پیشرانه بود. انتظار ۸۵۰ اسب قدرت رو داشتم.
جرمی کلارکسون
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳عجب طراحی داره عالی شده ترکیبی از روما و دیتونا
OM.01
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳هعی روزگار…میخوام این لعنتی رو!
(بر اساس اعلام رسانهها، تمام ظرفیت تولید ۱۲سیلیندری حداقل برای ۲ سال آینده، پیشفروش شده است)
🥺😩
فقط 500k قیمتش هست! این قیمت برای برخی درآمد 20 سالشون هست و برای برخی درآمد 20 ماهشون و برخی درآمد 6 ماهشون!
چه زیبا هست😕
Mohammad
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳بچه های سایت یه جوری دارن درمورد خودرو های سوپراسپرت بد میگن انگار که ….
میلیاردر ها و راننده ها دارن میخرن و حال میکنن
ما داریم از پشت گوشی ایراد میگیریم
Mosi
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳چقدر خوشگله لعنتی
javad-bmw
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳وقتی فراری میبینی باید فَکِت بیوفته و کف بالا بیاری ، فراری همینه.
اما این اینجوری نیست، برای مثال، فراری انزو یا f40 یا حتی ۶۱۲ رو با این مقایسه کنید.
sinasvj
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳مگه قرار نشد آخرین وی ۱۲ جانشین ۸۱۲ باشه؟ منظورم اینه که این ماشین با این طراحی به هیچ وجه نمیتونه جانشینی برای ۸۱۲ که یک تابلو نقاشی داوینچی بود باشه
Saman
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳این میخواد با ریووءلتو رقابت کنه 😬
Amir
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳به هیچ وجه حریف روئلتو نمیشه
Sf90 رقیب روئلتو هست
ساسان
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳شبیه به مدلهای تک ساخته تا جانشین 812….
تا اینجا مشخصاً 599 ,f12 و 812 از این مدل زیباتر بودن.
در زمینه فنی هم اتفاق خاصی رقم نزدن…
کمی عجیبه این حرکت از فراری…