فراری 250LM جزو بهترین خودروهای تاریخ این خودروساز محسوب میشود و قرار است یکی از نمونههای جذاب آن حراج شود. احتمال دارد خودروی موردبحث با قیمت ۲۰ میلیون دلار به فروش رود.
اگرچه فراری 250LM به اندازه 250GTO و تستاروسا شناخته شده نیست و از پیشرانه ۱۲ سیلندر کلمبو دو خودروی یاد شده استفاده نمیکند و شاسی فولادی لولهای و بدنهای آلومینیومی ندارد اما طراحی پیشرانه وسط آن کاملاً متمایز است و فراری با استفاده از چنین طرحی به دنبال پیروزی در رقابتهای کلاس GT بود.
در کل ۳۲ دستگاه از خودروی یاد شده تولید شد. 250LM موردبحث ما با شماره شاسی ۶۰۵۳ خود بیست و دومین مدل تولیدی است و تاریخچهای کاملاً مستند دارد. این مدل در گردهمایی پبل بیچ ۲۰۲۲ و موزه انزو فراری در مودنا حضور داشته است اما قبل از آنکه راهی رویدادهای خودرویی شود در مسابقات متنوعی حضور یافت. اولین بار جورج دراموند بود که این خودرو را خرید و با آن پیروزهای ارزشمندی در مسابقات سال ۱۹۶۵ به دست آورد. او در فوریه ۱۹۶۶ با فراری 250LM خود راهی مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا شد. البته پس از طی ۹۰ دور مسابقه، خرابی گیربکس باعث شد او از مسابقه کنار برود.
در طول ۲ سال بعدی این فراری حداقل در ۸ مسابقه شرکت کرد که از جمله آنها میتوان به کسب مقام سومی گرند پری اتریش اشاره داشت. دراموند در می ۱۹۶۸ خودروی خود را به پاول وستی فروخت، فردی که به دنبال شرکت با این خودرو در مسابقات ۲۴ ساعته لمان بود. خودروی وستی یکی از ۶ فراری 250LM بود که در مسابقات حضور یافت و توانست در یک ساعت اول مسابقه از رده ۳۲ به ۲۶ برسد. متأسفانه پس از اسپین خودرو مشکل کوچکی در فراری به وجود آمد و نهایتاً به خاطر مشکل گیربکس از مسابقه کنار رفت. پس از مسابقات لمان ۱۹۶۸ این فراری هرگز مسابقه نداد اما در مسابقات کلاسیک حضور یافت. 250LM شاسی ۶۰۵۳ چندین بار دستبهدست شد تا اینکه در سال ۲۰۱۸ توسط مالک فعلی خریداری شد. او خودرو را برای بازسازی کامل و کسب تأییدیه بخش کلاسیک این فراری به کارخانه فرستاد. گفته میشود احتمال فروش مدل موردبحث با قیمت حدود ۲۰ میلیون دلار در حراجی پیش رو وجود دارد.
R/T
۳۱ تیر ۱۴۰۲عجب داستان جالبی داشت
R/T
۳۱ تیر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/1964-ferrari-250-lm-2.jpg
هنوزم قشنگه
امیر
۳۱ تیر ۱۴۰۲الان باز یه بچه سال میاد میگه : با ۲۰ میلیون دلار میشه چهار تا بوگاتی شیرون ، دو تا مکلارن اسپیدتیل و …. خرید !!! آقا تو چکار به کار کلکسیونر ها داری ، هر وقت خودت اینقدر پول درآوردی ، اینایی که لیست کردی و بخر !
جمشیدی
۳۱ تیر ۱۴۰۲خب بذار طرف اینو بگه، بعد…!
MC20
۳۱ تیر ۱۴۰۲آخه درد اینجاست که اون بچه سال نمیدونه اون بابای کالکشنر هم در دراز مدت ، داره از نگهداری این جواهرات سود وحشتناک میکنه … حتی اگر خودش هم از سر عشق ، به فروش این نمونه ها بعد از سالیان فکر نکنه (که معمولا این جوری نیست) نسل بعدش با این جواهرات به سودهای چند ده میلیون دلاری خواهند رسید …
GMA
۳۱ تیر ۱۴۰۲همیشه دنبال منبع الهام 296 GTB بودم و برام سوال بود. ظاهرا فراری 296 GTB یه برداشت مدرن از این مدله
علی
۳۱ تیر ۱۴۰۲الان یکی میاد میگه با این پول 2000 تا ماشین 10000 دلاری میخرم
ARIAN
۳۱ تیر ۱۴۰۲عجب چیزیه واااای! آخر زیباییه ها! فراری عادت داره به ساختن ماشین های فوق بشری مثل دویست و پنجاه و انزو و لافراری و چندین مدل افسانه ای دیگه. طراحیش هنوز فوقالعادس و با دیدنش کرک و پر برات نمیمونه
رضا
۳۱ تیر ۱۴۰۲چقدر ماشین قشنگیه ولی عجب قیمتی!
LAMBORGHINI
۳۱ تیر ۱۴۰۲عالی این ماشین
مجتبی .
۳۱ تیر ۱۴۰۲جواهراتی که سال به سال ارزش بیشتری پیدا میکنن.
علی جردن
۳۱ تیر ۱۴۰۲۲۰ میلیون دلار یعنی هزار میلیارد تومن به ماشینی پول بدی که کلاچش ایراد داره؟ عاقلانه و منطقی نیست
GMA
۳۱ تیر ۱۴۰۲عوضش موتورش تو صندوق عقبه، خوبه ها…
علی جردن
۳۱ تیر ۱۴۰۲هیچی ماشین صفر نمی شه خرید پراید صفر کیلومتر عاقلانه تر از خریدن یک فراری کارکرده است
GMA
۳۱ تیر ۱۴۰۲برای کار در تاکسی اینترنتی بله قطعا حرف شما درسته.
ولی هدف خرید این فراری چیزی که شما فکر میکنی نیست. مالک این فراری قرار نیست باهاش مسافر جابهجا کنه
muty
۳۱ تیر ۱۴۰۲خریدارن همیشه در صحنه ی ثبت نام خودروهای ایران خررو دارن یکی یکی خودشون رو نشون میدن!
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۳۱ تیر ۱۴۰۲ببخشید نمیدانستیم شما صد سال از این برند استفاده کردید دادش من عزیز من این ماشین کلکسیونه
ÀŠĤĶÀÑ
۳۱ تیر ۱۴۰۲اره داش با پیکان که فرقی نداره فقط این قرمز
موتورش هم که تو صندوق عقبه پس ماشین جایی نداره که وسیله بذاری
۲ نفر هم بیشتر جا نمیشه
رنگش هم چون قرمزه اگه تصادف کنی صافکار نمیتونه ماشین رو تمیز در بیاره
ماشین هم که تک چند تا مسابقه بوده و حتما ماشین خسته شده و راه نمیره
در نتیجه فراری بدترین برند در کل جهان و تاریخ و بدرد سطل آشغال میخوره
پ.ن: حداقل میخواید هیت بدید مثل آدم و با دلیل هیت بدید
علی جردن
۳۱ تیر ۱۴۰۲هیت نمی دم واقعیت رو گفتم؛ در فیلم افسانه لامبورگینی هم به این نکته اشاره شده که کلاج و گیربکس های فراری ها خوب نیستن و در ضمن بوی نویی خودروی صفر که حتی زیر کاپوتش هم نوعه مثل آینه برق می زنه و قبلا خودت هیچ کس سوار نشده یه لذت وصف نشدنی داره فرق نمی کنه برند چی باشه. اگر قصد کلیکسیونری داری بجای این ماشین کهنه و کارکرده یکی از مدل های فراری V12 صفر بگیر بهت قول می دم موقع کندن پلاستیک هاش با صدای جر خوردن نایلون های ماشین جدید توهم پرواز می کنی به دل آسمونا
Muty
۳۱ تیر ۱۴۰۲استدلال هات و منطق ات و افکارت بر اساس فیلم هاس ؟؟!!!! :-)
خدایش تو زندگی واقعی و روزمره ات اینجوری نباش! وگرنه به عُظمی میری
حسین دهمرد
۳۱ تیر ۱۴۰۲خریدار با هدف کلکسیونی میخره که بعدا گرونتر بفروشدش حیف که این پرنده تو قفس میمونه.
البته فکر کنم یه صفر براش زیاد گذاشتن.
خلیل
۳۱ تیر ۱۴۰۲به تومن میشه ۱۰۰۰ میلیارد😲
Enzo Ferrari 2008
۳۱ تیر ۱۴۰۲خیلی ماشین زیبایی بود ارزش داره
20میلیون فروش بره
لطفاً از 258جی تی او هم مقاله بزارید !
Shirko
۳۱ تیر ۱۴۰۲چقد زشته لامصب
ÀŠĤĶÀÑ
۳۱ تیر ۱۴۰۲نظر هر کسی برا خودش مهمه و علاقه فرد نشون میده و کسی نباید دخالت کنه
ولی از من یه نصیحت : از موتوری نخر
Shirko
۳۱ تیر ۱۴۰۲در جواب اشکان ؛ بله درسته نظر هرکسی برا خودش مهمه پس لطفا در مورد نظر من ، نظر نده !!
BMW
۳۱ تیر ۱۴۰۲چه قدر بحث ها داغ شد😂😂😂
رامتین
۳۱ تیر ۱۴۰۲برای یک خودروی 60 سال پیش، واقعا طراحی خوبی داره.
000780
۳۱ تیر ۱۴۰۲یکم شبیه فور gt40 عه
خخخ
۱۰ مرداد ۱۴۰۲۲۰ میلیون دلار؟
فورد gt40 یادت بمونه