فراری از محصول مسابقهای خود برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات فرمول ۱ رونمایی کرد. این خودرو که F1-75 نام دارد توسط چارلز لکرک و کارلوس ساینز رانده خواهد شد. فراری امیدوار است با این خودروی جدید بتواند مقامی بهتر از رده سوم سال پیش را به دست آورد. همانطور که میدانید مسابقات فرمول ۱ چند سال اخیر کاملاً در اختیار مرسدس-ای ام جی بوده است و این تیم ایتالیایی موفقیت چندانی را کسب نکرده است.
اکثر تیمها از خودروی جدید خود در فصل ۲۰۲۲ مسابقات رونمایی کردهاند و بیشک F1-75 منحصربهفردترین روش بهکارگیری قوانین فنی جدید را نشان میدهد. از جمله ویژگیهای خاص این خودرو میتوان به دماغه رنگآمیزی شده، بال جلوی فاقد انحنا، ورودی مرکزی سهگوش، ورودیهای جانبی طولانی و نازک و بزرگترین شارک فین موجود در خودروهای فصل جدید فرمول ۱ اشاره کرد.
همچنین فراری در اقدامی مشابه استون مارتین از کیت بدنه پهن با ورودیهای هوای بالا بجای بدنهای با پهنای کم و طراحیهای متفاوت همچون ویلیامز استفاده کرده است. البته برخلاف استون مارتین یا دیگر تیمها، بخش جانبی F1-75 به سمت مرکز متمایل شده است و یک فضای خاص بین لبههای بیرونی بدنه و پوشش پیشرانه به وجود آمده است.
دیگر ویژگی جدید این خودرو طراحی پوشش بدن است. F1-75 از رنگ قرمز براق و بال های عقب استفاده کرده است و بنابراین اولین خودروی فرمول ۱ فراری از سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب میشود که تنها از رنگ قرمز و نشان اسپانسرها استفاده نکرده است. طراحی کلی این پوشش جدید اگرچه بینالمللی نیست اما به نظر میرسد نیمنگاهی به خودروی ۶۴۱ داشته است، خودرویی که در موزه هنرهای مدرن قرار دارد. در واقع با این تفاسیر میتوان F1-75 را جایگزین معنوی ۶۴۱ دانست.
۶۴۱ در فصل ۱۹۹۰ مسابقات به رتبه دوم دست یافت و شاید F1-75 نیز همین کار را انجام دهد یا حتی بهتر باشد. البته باید دانست این طراحی به حدی رادیکال است که یا حرف اول را در مسابقات خواهد زد و یا اینکه کلاً از دور مسابقه خارج خواهد شد. به همین خاطر بسیار مشتاقیم ببینیم فراری ۲۰ مارس در بحرین چه عملکردی خواهد داشت.
حالا تنها ۳ تیم مرسدس، آلپاین و آلفارومئو از خودروهای فصل جدید فرمول ۱ رونمایی نکردهاند اما در صورت پردهبرداری از این خودروها، پدال همچون همیشه در سریعترین زمان ممکن اخبار مربوط به آنها را پوشش خواهد داد.
محمد امین
۲۹ بهمن ۱۴۰۰کارشناس های فرمول یک این ماشین رو زیباترین ماشین فرمول یک تاریخ دونستن، حتی زیباتر از مکلارن mp4/4 ایرتون سنا ، فوقالعاده هست
لیوری خیلی جلب و ریشه داری داره و همونطور که گفته شد به دهه نود برمیگیرد
طراحی ماشین واقعآ متفاوت هست، از نوع بال جلو و سایپاد ها تا خود بال عقب و پاوریونیت، کاملا انقلابی محصوب میشه و ایده های جدیدی رو باخودش داره
سیستم تعلیق و ورودی های موتور هم بسیار جالب هستن و همینطور نوک تیز دماقه
طراحی این ماشین طوری هست که اپدیت های زیادی رو میتونن روش اجرا کنن و این میتونه در رقابت بسیار تاثیر گزار باشه
ماشینی هست که بوی قهرمانی میده ، باید منتظر تست ها و تمرین ها بود
محمدهادی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰خب بگو ببینم علت و انگیزه این همه تفاوت و تغییر طراحی در اجزای بدنه چیه؟
درواقع اینکارارو تو این ماشین جدید کردن که به چی دست پیدا کنن؟
هدف اصلی چی بوده؟
شتاب بیشتر؟
چسبندگی بالاتر؟
سرعت نهایی بیشتر؟
تحمل شتاب جی بیشتر؟
وزن کمتر؟
یا مثلا آئرودینامیک روان تر؟
محمد امین
۲۹ بهمن ۱۴۰۰رقابت بیشتر
محمد امین
۲۹ بهمن ۱۴۰۰یه سری خبر به طور رسمی از فراری منتشر شده در مورد نسل بعدی ماشین های gt3 فراری که قرار چند ماه دیگه رونمایی بشن و از سال ۲۰۲۳ وارد مسابقات بشن
اسم ماشین جدید 296 gt3 هست و بر پایه فراری 296 gtb هست ، گفته شده که نسل جدید gt3 های فراری کاملآ متفاوت هستن و هیچ قطعه ای از 488 gt3 گرفته نشده و تمام قطعات ، از پیشرانه تا سیستم تعلیق و شاسی و ایرودینامیک جدید و بهبود یافته هستن و قراره با یک gt3 کاملا متفاوت در تاریخ فراری روبه رو بشیم ، چونکه این اولین v6 gt3 فراری هست و قراره از نسخه ی بهبود یافته ی موتور 6 سیلند ۳ لیتری f163 فراری استفاده کنه و قدرتی بیش تر از پیشرانه فوقالعاده v8 تولید میکنه، همینطور این ماشین سبک تر هست و مصرف سوخت کمتری هم داره و قابلیت اجرای استراتژی خای متفاوت تری براش وجود داره
ایرودینامیک این ماشین کاملا جدید هست ، نسل قبلی سیستم ایرودینامیک فراری های gt3 بر پایه پلتفرم 458 بود ، پلتفرم جدید 296 در عین تولید دانفورس بیشتر ، درگ کمتری تولید میکنه و از استحکام بالاتری برخوردار هست
با توجه به اینکه 488 gt3 از سال ۲۰۱۶ وارد رقابت ها شد و هیچ ماشین توان رقابت مستمر باهاش نداشت ، به نظر میرسه که 296 gt3 هم قراره این مسئولیت رو به خویی دریافت کنه و سطح دیگری از دامینیت بودن رو در این مسابقات به نمایش بزاره
هدف 488 ، بردن ۹۰ درصد از مسابقات بود ، اما 296 با هدف بردن تمام مسابقات ساخته شده و به شدت منتظر رونمایی اش هستم
خودرو هایپرکار فراری هم حدودا در اواسط امسال رونمایی میشه و به نظر میاد از پیشرانه تویین توربوشارژ شش سیلندر استفاده میکنه
Ferrari
۲۹ بهمن ۱۴۰۰بسیار عالی اخبار جالبی بود
GMA
۲۹ بهمن ۱۴۰۰راستش من زیاد خوشم نیومد از طراحی ورودی هوای جانبی، تا الان زیباترین خودرو های فرمول یک بنظرم مکلارن با اختلاف و بعدش ویلیامز و زشت ترین استون مارتین بودن، البته این سلیقه منه
«حالا تنها ۳ تیم مرسدس، آلپاین و آلفارومئو از خودروهای فصل جدید فرمول ۱ رونمایی نکردهاند اما در صورت پردهبرداری از این خودروها، پدال همچون همیشه در سریعترین زمان ممکن اخبار مربوط به آنها را پوشش خواهد داد.»
با تشکر از شما ولی لطفا خبر رونمایی خودرو ویلیامز را هم پوشش بدید، متشکرم
Mad.z.Max
۲۹ بهمن ۱۴۰۰اولین خبری که توی سایت اومد خودروی ویلیامز بود..
GMA
۲۹ بهمن ۱۴۰۰میشه لینکشو قرار بدید. چون من خبر معرفی ویلیامز را ندیدم تو سایت، ممنون
Mad.z.Max
۲۹ بهمن ۱۴۰۰خیلی عذر میخوام، اولین خبر مربوط به خودروی هاس بود توی سایت و من خبر مربوط به خودروی ویلیامز رو از سایت های خارجی سه روز پیش خوندم و تو ذهنم اشتباه کردم. حق با شماس، خبر مربوط به خودروی ویلیامز اینجا وجود نداره
محمدهادی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰آقا علت پیدایش اون زائده پشت چرخ جلو در تمامی خودروهای فصل جدید چی بوده؟
در واقع وظیفه اصلی اون قطعه در اطراف قسمت داخلی چرخ های جلو چیه که قبلا درنظرش نمیگرفتن اصلا تو طراحی؟
کاش بشه اینجوری جزء به جزء و مصداقی تبادل نظر کنیم درباره طراحی ماشینای فصل جدید فرمولا وان
Taha Malek
۳۰ بهمن ۱۴۰۰ظاهرش که زیباترینه امیدوارم جز سریعترین ها تو پیست هم بشه چون فرمول یک و فراری
با اینکه طرفدار مرسدس بنزم ولی تیم فراری افسانه ایه