فراری پورسانگوئه 2023 را میتوان جزو خبرسازترین محصولات تاریخ این برند دانست. هماکنون فرصتی دست داده است تا برای اولین بار پشت فرمان قدبلند جذاب مارانللو بنشینیم. برای آنکه بدانید پورسانگوئه چه ویژگیهایی دارد ادامه مقاله را از دست ندهید!
خودروی موردبحث از زمان معرفی در سپتامبر ۲۰۲۲ تاکنون رکوردهای بازدید فضای مجازی را شکسته است و فهمیدن دلیل آن نیز بسیار راحت خواهد بود. ارتفاع بیشتر از سطح زمین، وجود چهار درب و فضای کافی برای حمل سرنشینان و وسایل آنها باعث میشود پورسانگوئه خودرویی باشد که مشابه آن را در تاریخ ۷۵ ساله فراری سراغ نداریم.
البته پیشرانه خودرو علیرغم برخی دگرگونیها همچنان خاص و وحشی نشان میدهد. نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی فراری ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۶ نیوتون متر گشتاور دارد و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک نیز باعث میشوند این محصول جدید در عرض ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. ایتالیاییها حداکثر سرعت پورسانگوئه را نیز ۳۱۰ کیلومتر در ساعت اعلام کردهاند. ما اولین بار در کوههای اطراف پینزولو ایتالیا که چند صد کیلومتری با خانه فراری در مارانللو فاصله دارد پشت فرمان پورسانگوئه نشستیم و همین ابتدا میتوانیم بگوییم که راندن محصول جدید فراری چه لذتی دارد. صدای تولیدی پیشرانه نیز که جادویی به نظر میرسد سهم بالایی در تجربه سواری لذتبخش پورسانگوئه خواهد داشت.
طراحی ظاهری
آیا یک فراری قدبلند با دیگر محصولات این خودروساز قابلمقایسه است؟ مهندسان مارانللو صرفنظر از ارتفاع، وزن و یا ابعاد کلی پورسانگوئه با ایجاد حسی مشابه سایر محصولات فراری به چنین سؤالی پاسخ دادهاند؛ اما نکته مهم اینکه ارتفاع قدبلند جدید فراری کمتر از رقبایی همچون لامبورگینی اوروس، استون مارتین DBX، پورشه کاین و یا حتی آلفارومئو استلویو QV و مازراتی لوانته است. ارتفاع خودرو از سطح زمین نیز تفاوت زیادی با یک سدان اسپرت استاندارد ندارد و تنها چند میلیمتر فاصله را میتوان بین آن و خودرویی همچون بی ام و M5 CS مشاهده کرد. از نظر وزن نیز باید گفت پورسانگوئه خودروی سنگینوزنی است و وزن خشک آن به ۲۰۳۲ کیلوگرم میرسد که ۱۱۷ کیلوگرم کمتر از اوروس پرفورمنته خواهد بود. توزیع وزن خودرو نیز به خوبی انجام شده است و شاهد تقسیم وزن ۴۹/۵۱ در اکسل جلو و عقب هستیم.
طراحی داخلی
پورسانگوئه اولین فراری تاریخ با دربهای عقب است. این دربها رو به عقب و با زاویه ۷۹ درجه و با استفاده از موتورهای برقی باز میشوند. با ورود به کابین شاهد صندلیهای راحت با تنظیم برقی و دارای سردکن و گرمکن خواهید بود. صندلیهای عقب نیز تا میشوند تا فضای بار افزایش یافت. با فضای بار ۴۷۳ لیتری، پورسانگوئه بزرگترین محفظه بار را بین تمامی محصولات تاریخ فراری دارد. بخش جلوی کابین به دلیل نبود نمایشگر اطلاعات سرگرمی مرکزی جلبتوجه میکند. در واقع تمامی اطلاعات در دو نمایشگر با ابعاد ۱۰.۲ اینچ برای هرکدام به نمایش درمیآید. اپل کارپلی و اندروید اتو نیز از طریق دکمههای لمسی روی فرمان کار میکنند هرچند این دکمهها و سیستمها همیشه با کاربر هماهنگ نیستند.
سواری
افزایش ارتفاع از سطح زمین در مقایسه با سایر محصولات فراری باعث میشود مهندسان مارانللو کار سختی در مدیریت تکان های بدنه داشته باشند و همین امر منجر به خلاقیتهایی در تنظیمات سیستم تعلیق شده است. بجای استفاده از آنتی رول بارهای سنتی، سیستم تعلیق فعال پورسانگوئه از موتورهای ۴۸ ولتی در چهار گوشه خودرو برای کنترل و تغییر ارتفاع سیستم تعلیق استفاده میکند و این کار در هر ثانیه ۳۰ بار انجام میشود. آرایش فعال سیستم تعلیق باعث میشود خودرو تا حد امکان پیشبینی پذیر باشد و چسبندگی فوقالعادهای را به همراه توازن مناسب در زمان عبور از پیچها به نمایش بگذارد.
سیستم تعلیق پورسانگوئه در کل عالی کار میکند و حمایت بسیار خوبی از ورود و خروج خودرو از پیچها به عمل میآورد به گونهای که خودرو به حالت تخت باقی میماند. در حقیقت انتظار نداشتیم که خودرویی با چنین ابعاد و وزنی بتواند بیش فرمانی جذابی داشته باشد. این توازن در شاسی اعتمادبهنفس زیادی در ما ایجاد کرد. از طرف دیگر قدرت بالای پیشرانه نیز بهطور باورنکردنی در دسترس است. پیشرانه فورا به دستورات راننده پاسخ میدهد و از همان لحظه اول شما ارتباط ذهنی با پدال گاز برقرار میکنید. به لطف گیربکس دوکلاچه که برای اولین بار روی یک فراری ۱۲ سیلندر نصب شده است میتوانید شاهد تعویضهای دقیقی باشید. علاوه بر این یک واحد انتقال قدرت جدید نیز وجود دارد که در زمان نیاز به پشتیبانی اکسل عقب فعال میشود.
نتیجه تمامی این موارد رانندگی احساسبرانگیز با فراری پورسانگوئه است. در واقع شما همواره خواهید دانست که شاسیبلند فراری توازن و چابکی سورپرایز کنندهای نسبت به ابعاد خود دارد؛ و اگر کمی بیشتر در کوهستان رانندگی کنید به برف میرسید که میتوان حالت سواری جدیدی را فعال کرد. علاوه بر آن میتوانید سومین گزینه سیستم تعلیق یعنی نرم را انتخاب کنید. در کل باید گفت میزان رضایتی که از راندن پورسانگوئه به دست میآورید فراتر از ارقام است. به ندرت میتوان چنین چیزی را در دنیای امروزی پیدا کرد اما ما به لطف احساس فرمان توانستیم به آن دست یابیم. البته ترمزها مشکلساز هستند و میتوانستند قابل پیکربندی باشند. در حالت سواری ریلکس تر تنظیمات آن کمی سختتر است.
قیمت
قیمت فراری پورسانگوئه ۲۰۲۳ در آمریکا از ۳۹۸,۳۵۰ دلار شروع میشود و برای حفظ وضعیت انحصاری آن، فراری فقط ۲۰ درصد از تولیداتش را به این خودرو اختصاص میدهد. البته زمانی که با آپشن ها بازی کنید قیمت خودرو از ۴۸۰ هزار دلار نیز عبور میکند که دو برابر قیمت رقیبی همچون لامبورگینی اوروس است. صرفنظر از چنین مواردی باید گفت طرفداران زیادی برای محصولات فراری وجود دارند و صحبت از لیست انتظار حدود ۳ ساله در میان است.
مشخصات فراری پورسانگوئه ۲۰۲۳ | |
پیشرانه | ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۷۱۵/۷۱۶ |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک |
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۳.۳ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۳۱۰ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | اعلام نشده |
وزن (کیلوگرم) | ۲۰۳۲ |
Ferrari2008
۱۸ اسفند ۱۴۰۱بلندقامتی از مارانللو🇮🇹🔥
NAVID۰۰۹۸
۱۹ اسفند ۱۴۰۱فراری ، تیر خلاص رو زده ، چه میشه گفت جز پرچمدار کلاس خودش ، اما !
اما در نظر بگیرید فراری نه پورشه هستش نه لامبورگینی نه مکلارن نه …. !
من میدونم اگر شما نمیدونید ، ولی تَنِ حاجی انزو فراری داره تو گور بال بال میزنه با این عمل خارج از چارچوب فراری !
در بابِ وصف سواری و لذتش چنان نوشته شده در این مقاله که شیطونه میگه فرشِ زیر پام رو بفروشم برم یکیشو بخرم ببینم چیچیه اینقدر دلمون رو آب کرده 👑!
SH
۱۸ اسفند ۱۴۰۱تفاوت لامبورگینی و فراری رو میشه در دو محصول اوروس و پوروسانگوئه دید
یکی میاد تعریف جدیدی از SUV به وجود میاره یکیم پلتفرم اشکودا کاروگ و فولکس توآرگ رو دستکاری میکنه آرم لامبورگینی میزنه روش
R
۱۸ اسفند ۱۴۰۱آره یکی میاد هاچ بک درست میکنه با موتور ۸۱۲ اسمشو میزاره suv دو سه برابر قیمت میفروشه
ببین بخوای هیت کنی همه چیو همه جوره میشه هیت کرد مهم اینه درست و درمون حرف بزنیم تعصبت به جاش نقد و احترامتم سر جاش
SH
۱۸ اسفند ۱۴۰۱فراری اسمشو نذاشت SUV
گذاشت FUV
از اولم گفتن قراره خاص باشه بعدشم نه کسی با اوروس آفرود میره نه با هیچ ماشین دیگه این کلاس پس دلیل نداره ارتفاع الکی بالا باشه که هندلینگ رو خراب کنه
نه ببین هیت نکردم حقیقت بود
NAVID۰۰۹۸
۱۹ اسفند ۱۴۰۱این هیت کردن نیست !
این جو هیجانیه که به راه افتاده با ورود این اعجوبهی فراری !
چرا میگم جو ! :
چون دقیقاً یاد روزی افتادم که اوروس رونمایی شد و همه دهنها وا ماند !
نه میگم اوروس بهتره و نه میگم پورسانگوئه !!!! بلکه این ثابت شدست که فراری از دنیای دیگری خودرو مسازه و به زمین میفرسته که بهتربنهای دنیا هم جمع گردند باز فراری نمیشود !
فراری دنیای خودش را داره که نباید با چیزی مقایسهاَش کرد !
لامبورگینی ، تجاری و بازارپسند میسازه ، ولی فراری محبوب دل میسازه !
قارچ در وسط جنگل
۲۲ اسفند ۱۴۰۱الان تویوتا هم چنین ماشینی میزد میگفتی کلاس جدیدی خلق کرده به نام fuv ؟
یا هزار تا انگ میزدین بهش )مثل bmw( که این دیگه چیا ، پس اصالت کو ، وقار اجتماعی و تحصیلات عالیه کو
والا به خدا ادمو فشاری میکنین ، فراریه که باشه خودمم دوسش دارم ولی دلیل نمیشه اینقدررررر تعصب
MC20
۱۹ اسفند ۱۴۰۱SH عزیز با احترام ، شما یا سن و سالت کم هست یا تجربه ات … هرچند شاید به برند فراری خیلی نشه خرده گرفت اما به برخی از محصولات فراری قطعا میشه و باید خرده گرفت ، چون نه فراری بی نقص هست و نه ما متعصب … برای فراری هرگز توجیه اقتصادی / زمانی ، نداره که بیش از یک بیلیون دلار صرف طراحی و ساخت و آزمایش پلت فرم SUV اختصاصی بکنه ، خصوصا زمانی که نشونه ها حاکی از اینه که چشم انداز آینده فروش سگمنت SUV رو به افول خواهد گذاشت … از طرف دیگه غرور فراری هم اجازه نمی ده که از جیپ / ولکس واگن ، مثل مازراتی یا لامبورگینی ، پلت فرم اشتراکی ، تهیه کنه ( پر واضحه که در اون صورت دیگه نمی تونه به هر قیمتی که خواست ، محصولش رو در پاچه مشتری عرضه کنه ) … این جا میاد و رندانه ، به سدان دم بریده اش ، میگه بیا قد بلندی کن ، راه برو … می بینه ای بدک نیست ، میگه خیلی خب از این به بعد اسمتم می گذاریم FUV … هر کی هم دید ، بگو من FERRARI UTILITY VEHICLE هستم … کسی هم شک نمیکنه … با احترام فراوان به فراری فن های عزیز ، ( که خودم هم از زمان F50 تا الان ، یکی از اون ها هستم ) باید بگم این ماشین ، ادعای ایجاد یک سگمنت جدید رو داره ، در حالی که حقیقتا این گونه نیست و فراری داره رندانه و خیلی شیک و مجلسی به دنیا دروغ میگه … مثل داستان لباس ندوختن اون خیاط رند و زیرک برای اون پادشاه لخت و تعریف و تمجید های بی پایان درباریان از سر ترس و تملق … کسی که 400 هزار دلار تمام سرمایش برای خرید ماشین باشه و این مبلغ رو با زحمت فکری یا هنری یا علمیه خودش به دست آورده باشه ، هرگز این اسباب بازی گران قیمت رو برای پاچه های خودش نمی خره … این اسباب بازی ارزان قیمت رو اون شاهزاده های سعودی که در هتل ریتز لندن پشت درب های بسته برای دردانه هاشون با کیک های 4.5 میلیون پوندی جشن تولد می گیرن ، برای بچه هاشون می خرن … دنیا بسیار کوچک و عجیب است …
Muty
۱۹ اسفند ۱۴۰۱چرت نگو لطفن!
اولا مگه فراری ملشین سدان تولید میکنه ؛ که سدان دم بریده داشته باشه!!
دوما کسی که 400 هزار تا کل دارایی یا سرمایه اش باشه، باید خیلی الاغ باشه کل اش رو بده بالای یه ماشین.
سوما کی گفته طراحی و توسعه یه پلتفرم suv یک بیلیون دلاره هزینه داره؟؟؟ خودت فهمیدی چه چرتی گفتی؟ یعنی بقیه ی خودروسازهایی که خودشون پلتفرم suv طراحی و توسعه و آزمایش میکنن 1 بیلیون دلاره هزینه میکنن؟؟؟؟
اصن درکی از 1 بیلیون دلار داری حاجی
MC20
۱۹ اسفند ۱۴۰۱Muty عزیزم … چرت ، کلمه مناسبی نیست و زیبنده شما هم نیست … منظورم از سدان دم بریده ، ” پلت فرم سدان ” همان ” پلت فرم 4 سرنشینه فراری ” است ( هرچند 4 تا درب نداره ) که فراری با اون مدل های 4 سرنشینه : Ferrari FF & GTC4Lusso و Ferrari Roma رو ساخته … ( استفاده از پلت فرم سدان / 4 سرنشینه ، همیشه تنها برای ساخت ماشین سدان نیست ) … جهت اطلاعت بد نیست بگم ، فراری تا به حال 10 مدل ماشین 4 سرنشینه ساخته … سوما من گفتم اگر کسی 400 هزار دلار برای خرید ماشین ، کنار گذاشته باشه ، به نظر من این ماشین رو نمی خره ، نگفتم کسی که کل زندگیش 400 هزار دلار نقد باشه ، این ماشین رو نمی خره ( این که معلومه و گفتن نداره ) … معلوم میشه کامنتم رو دقیق نخوندی … Muty جان در سال 2015 بنز قصد داشت ، برای Mercedes-Benz X-Class ، پلت فرم اختصاصی بسازه ، اما دیدن هزینه طراحی و تولید و آزمایش و … رقمی معادل ” 920 میلیون دلاره ” … برای همین مرسدس بنز اومد و خیلی منطقی از نیسان پلت فرم خرید … به نظرت چرا مرسدس بنز Nissan F-Alpha platform رو خرید ؟ در آخر بگم Muty جان ، ” 1 بیلیون دلار = 1 میلیارد دلار = 920.000.000 + 80.000.000 ” … پس Muty جان ، برای سال 2021 که داریم در موردش صحبت می کنیم ، هزینه پلت فرم فراری SUV ، قطعا و منطقا ، خیلی بیشتر از 920 میلیون دلار ( هزینه پلت فرم وانت بنز ) هست ، یعنی دقیق تر بیشتر از 1 میلیارد دلار ، یعنی دقیق تر بیشتر از 1 بیلیون دلار … Muty جان من از 1 بیلیون دلار درک دارم ، چون دیپلم ریاضی سال 1380 هستم و یه زمانی هم خیر سرم مهندس بودم :)) ناسلامتی … ماشین حساب الجبرا داشتم … چقدر باهاش تقلب کردم … یادش بخیر ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. یک بیلیون ۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
بیلیون (billion) یعنی هزار میلیون. در بعضی کشورها این عدد را میلیارد (milliard) می نامند. در زبان لاتین bi به معنای دو است.
SH
۱۸ اسفند ۱۴۰۱توصیه میکنم ویدیو بررسی چنل تاپ گر و هگرتی این ماشینو ببینید عکس و متن این زیبایی و مهندسی رو توصیف نمیکنن
R/T
۱۸ اسفند ۱۴۰۱عالیه
R/T
۱۸ اسفند ۱۴۰۱عالیه
مخصوصا موتور V12 اش
GMA
۱۸ اسفند ۱۴۰۱یه شاهکار مطلق و خاص ترین خودرو چند سال اخیر..
فراری واقعا شگفتی آفریده..
net
۱۸ اسفند ۱۴۰۱جالب نیست سازندگان ماشین سدان لوکس اشرافی مثل رولز رویس و بنتلی و سازندگان ماشین سوپر اسپرت مثل فراری و لامبورگینی و مکلارن و استون مارتین و مازراتی و لوتوس در چند سال گذشته کراس اور ساخته اند.حتی بوگاتی هم میخواد کراس اور بسازد
net
۱۸ اسفند ۱۴۰۱پورشه هم فراموش کردم و جالب نیست که کراس وور تولید کرده
R@min
۱۸ اسفند ۱۴۰۱عملا یه سدان داده بیرون و با کش و قوس طراحی استایلی شبیه به کراس دراورده. پدر سوختگی فراری واقعا شگفت انگیزه دهن همه رو بسته.
یاد اون میم معروف گربه تو رستوران میوفتم.
+ تو گفتی به ما کراس اوور میدی
– من گفتم FUV میدم
Max
۱۸ اسفند ۱۴۰۱مهندسی ، طراحی و هنر ایتالیایی یعنی این .
لیست انتظار ۳ ساله خودش میگه با چی طرفی .
حالا بعضیا تا اسم ایتالیا میاد با دو تا اکانت و مقدار زیادی هیت میان نظر میدن که نه ، صنعت ایتالیا عقب موندس و طرفدار نداره و داره حق بقیه رو میخوره .
abolfazl poursharif
۱۸ اسفند ۱۴۰۱دقیقا حس شما نگرانده رو محترم رو میفهمم. نیست ما زیاد با فراری سرو کله میزنیم برای همین چیزایی که فرمودی رو خوب درک میکنم.
منتظر میمونم ورژن tu5 سال بیاد بعد فکر میکنم برای خریدنش
پدرام
۱۸ اسفند ۱۴۰۱والا هر جور تو عکسا نگاه میکنم حس میکنم فراری با چالشی بزرگ تو طراحی این پورسانگوئه طرف بوده
نه کراس اور نه gt
به نظر من زیبا نیست حداقل تو عکس
منتظر آینده تا ببینم بازحوردها چیه در موردش
AMIN JAFARI
۱۸ اسفند ۱۴۰۱معرکه
Clean energy
۱۸ اسفند ۱۴۰۱طراحی فوق العاده
کابینش به طرز عجیبی خوشگل و عجیبه
اون طراحی همیشگی و عادی توی همه رو نداره ولی خیلی خیلی خوشگله
یه وی ۱۲ اومده کنارش
اصن یه شاهکاره
یه اثر هنریه
فوق العاده است
بهترین کلاس خودشه
فقط منتظر مقایسه اش با بقیه هستم
Amir
۱۸ اسفند ۱۴۰۱از رقیبش جذاب تر و اصیل تره
Hamid3x
۱۸ اسفند ۱۴۰۱این ماشین نیست یه اثر هنریه
طراحیش خیلی زیباست😢
Ferrari
۱۸ اسفند ۱۴۰۱این ماشین تقریبا توسط تمام نشریات خودرویی برسی شده و عملکرد بسیار خوبی داشته.
طراحی ماشین هم که فقط میشه گفت شاهکار.
علی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱میترسم شرک باشه گفتنش ولی میگم ، فراری خدای خودرو سازهاست!!! عشقی به خدا Ferrari
احمدرضا
۱۸ اسفند ۱۴۰۱عالیه ولی با این پول من میرم سراغ F12
کافر مقدس
۱۸ اسفند ۱۴۰۱چه ضرورتی داشته استفاده از انجین 12سیلندری !!!!!!!!!!!!!!
TESLA
۱۸ اسفند ۱۴۰۱اتفاقا بزرگ ترین نکته مثبتش همین پیشرانه ۱۲ سیلندر هست ، من به شخصه از پیشرانه های حجیم خوشم نمیاد ولی به شخصیت این ماشین خیلی میاد و نباید فراموش کرد که پورسانگوئه در بهترین حالت ۲۰ درصد از فروش سالانه فراری رو تشکیل بده بنابراین قراره تو تعداد خیلی کمی تولید بشه ، تو این تعداد انگشت شمار هم فک نکنم مشکلات آلایندگی شدیدی به وجود بیارن
net
۱۸ اسفند ۱۴۰۱کراس اور ۱۲ سیلندر😃.۱۲ سیلندر برای ماشین هایپر کار هست مثل بوگاتی
محمدرضا
۱۹ اسفند ۱۴۰۱موتور های ۸ سیلندر اوروس و g class صرفا جهت کاهش هزینه هاست.هزینه های مالیات و ساخت ۱۲ سیلندر و … ولی فراری با این محصول به دنبال قشر بسیار ثروتمند بوده.
TESLA
۱۸ اسفند ۱۴۰۱طراحی زیبایی داره 😍😍🇮🇹🇮🇹
Poria
۱۸ اسفند ۱۴۰۱فقط این عکس
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/03/2023-ferrari-purosangue-exterior-1.jpg
Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ایتالیا…
و دوباره ایتالیا…🤌
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۱۸ اسفند ۱۴۰۱۹وای از این فراری
ایتالیا یعنی فرهنگ و هنر
ایتالیا و جنوب اروپا مثل ایران عزیزمان پر از فرهنگ و هنر و نماهای زیبا غذاهای خوشمزه و لباس و مد و… .
ایتالیا همه چیزش زیباس😍❤🇮🇹
فانتزی های ما و بچهای خوابگاه توی دوران کارشناسی مهندسی مکانیک که بودیم همین ماشینهای زیبای ایتالیایی و دانشگاه پلی تکنیک میلان ارشد مکانیک
یا MIT و استنفورد مکانیک
یادش بخیر❤❤
Ehsan
۱۸ اسفند ۱۴۰۱شاهکاره
زیزیگولو
۱۸ اسفند ۱۴۰۱یادمه قبلاً با یکی از بچه های پدال در مورد این موضوع بحث و تبادل نظر میکردیم ……. از نظر خیلیا این کار کمپانی فراری یه اقدام نا امید کننده هستش درست مثل موستانگ که اولین ماشین کراس اوور خودشو رونمایی کرد ولی هیچوقت نتونست موفقیتی بدست بیاره و اقبالی داشته باشه ولی خُب باید منتظر بمونیم و ببینیم چی میشه چون نمیشه با قطعیت گفت که همون بلایی که به سر کراس اوور موستانگ اومد به سر پورسانگوئه هم میاد
Ferrari
۱۹ اسفند ۱۴۰۱موفقیت از نظر شما چه معنی داره؟
بیشترین بازدید در فضای مجازی و صف خرید ۳ ساله علیرغم قیمت پایه ۴۰۰ هزار دلاری، شکست محسوب میشه؟
زیزیگولو
۱۹ اسفند ۱۴۰۱منم گفتم هنوز قضاوت زوده و باید دید که این روند ادامه پیدا میکنه یا نه؟
NAVID۰۰۹۸
۱۹ اسفند ۱۴۰۱نه !!!
مطمئناً یه موفقیت تجاری برای فراری به حساب میاد ، ولی !
ولی در وصف صفت وجودیِ فراری نمیگنجه !
منظور شما را میفهمم در مورد موستانگ مکای ، ولی این دو مورد قابل مقایسه نیستند در باب این دو شرکت خودروسازی چون فلسفههای ساخت محصولشان مُجَزاست !
البته که نام موستانگ برای کراساوور فورد اشتباهی بیش نبود و موستانگ در کام مخاطبان یعنی مسلکاری دو در و تمام !
زیزیگولو
۱۹ اسفند ۱۴۰۱نوید درواقع تو دنیای خودرو قابل پیشبینی نیستش که عملکرد و پذیزش طرح یه ماشین توسط مشتریا مثل طرحای قبلی این کمپانی موفق بشه یا شکست بخوره
Hadi
۱۸ اسفند ۱۴۰۱شاهکار ساخته فراری 👌🏼🇮🇹
معرکه و بی نقص از کاملترین ماشین هایی که تا به حال دیدم👌🏼…
زیزیگولو
۱۹ اسفند ۱۴۰۱نوید درواقع تو دنیای خودرو قابل پیشبینی نیستش که عملکرد و پذیزش طرح یه ماشین توسط مشتریا مثل طرحای قبلی این کمپانی موفق بشه یا شکست بخوره
NAVID۰۰۹۸
۱۹ اسفند ۱۴۰۱من یک سوال دارم ؟
تا حالا دیدید فراری خودرویی تولید کنه و مورد قبول واقع نشه ، حتی اگر در نوع خودش بدترین باشه که تا حالا بد و بدترین نداشته !؟!
اینجا صحبت در مورد فراری هست که با تمام خودروسازان متفاوته و هر ساز ناکوکی هم بزنه باز همه میپرستنش و اوست که میتواند برای مشتری تصمیم بگیرد و نه مشتری برای او !
فراری فقط یک خودرو نمیفروشد ، او نام و آوزهی فراری را میفروشد ، غرور و تعصب ایتالیایی را میفروشد و … !
باور کنید اگر این محصول را لامبورگینی یا پورشه میزد و میگفتید شاید حتی ۱٪ شکست بخورد ، قبول میکردم ولی نه از فراری ، برای فراری شکست معنایی ندارد ، چرا ؟
چون زیربنای این شرکت خوب آبپاشی شده توسط انزو فراری و نگاه مردم ایتالیا به این خودروساز ملی.گرایانه و نگاه جهانی به او تعصبانه هستش که این یعنی ایدئولوژی شکستناپذیری فراری که بار مسئولیتش هم زیاد میکنه !
بحث فراری کیفیتی نیست !
بحث در مورد فراریها ( هنر طراحی متفاوت + مشخصات فنی خیرهکننده + هندلینگ بیمانند ) هستش !
زیزیگولو
۱۹ اسفند ۱۴۰۱طراحی خودرو و ظاهر اون یکی از عاملای تاثیر گذار تو موفق شدن یا موفق نشدن یه خودرو تو بازار هستش و تو تصمیم گیری مشتریا موقع خرید خیلی تاثیر گذارو مهم هستش و بخاطر همینه که همه کمپانیای بزرگ دارن سعی میکنن برن سمت سلیقه این روزای اکثریت مشتریای بازاردیعنی ماشینای شاسی بلند و سعی میکنن با ارائه مدلای جذاب تو نمایشگاه های خودرو توجه مشتریا رو جلب کنن ولی اسم فراری فقط به ماشینای سوپر اسپرت گره خورده همونجوری که اسم فورد موستانگ به ماسل کارای عضلانیو دو درب گره خورده
مهدی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱سورپرایز نشدم چون فراری عادت داره بهترین باشه . به قول نویسنده مجله Evo فراری تو سطح متفاوتی از تکنولوژی هست و بقیه خودروسازها کار سختی دارن تا بهش برسن
Monster 765lt
۱۹ اسفند ۱۴۰۱به به چه رنگی فوق العاده ای هم داره
امیر
۱۹ اسفند ۱۴۰۱فراری = لذت رانندگی
Hamidreza
۱۹ اسفند ۱۴۰۱گاو خشمگین سنت آگاتا و اسب سرکش مارانلو عالی مینوازند …🤩
به به ! آدم عشق میکنه نگاش کنه !!