فراری اولین تیزر رسمی از کراساوور پوروسانگوئه را منتشر و زمان رونمایی آن را اواخر امسال اعلام کرده است. هرچند این تیزر تاریک است اما ایدهٔ خوبی از نمای جلویی خودرو ارائه میکند و صحت تصاویری که چند هفته پیش از پوروسانگوئه لو رفتند را تأیید میکند. ورودیهای هوای بزرگ در سپر جلو، دماغهای بدون جلوپنجره و نواری که چراغهای جلو را به هم متصل کردهاند، از مواردی هستند که در این تیزر دیده میشوند. همچنین فرم چراغهای جلو هم از سوپرکار SF90 الهام گرفته است.
تصاویر افشایی قبلی اما جزئیات بیشتری از طراحی پوروسانگوئه را نشان میدادند که ازجملهٔ آنها میتوان به روکشهای مشکیرنگ در گلگیرها و رکابها، رینگهای پنج پره و خط سقف آئرودینامیک اشاره کرد. طراحی بخش عقبی شاسیبلند فراری هم با چراغهای الهام گرفته از ۲۹۶ GTB و دیفیوزری بزرگ با چهار سر اگزوز در طرفین آن، تهاجمی به نظر میرسد.
فراری فعلاً هیچ اشارهای به مشخصات فنی پوروسانگوئه نکرده است ولی شایعاتی که تاکنون منتشر شدهاند و همینطور موتورهای کنونی فراری، ایدهای تقریبی از چیزی که انتظار میرود زیر کاپوت این ماشین قرار گیرد را در اختیار ما قرار دادهاند. معقولترین گزینه، قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی ۲۹۶ GTB خواهد بود که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو و یک موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۸۳۰ اسب بخار تشکیل شده است. گزینهٔ بعدی هم میتواند قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی V8 توئین توربوی SF90 با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت باشد که البته این نیرو برای یک کراساوور خیلی زیاد است. بااینحال، این احتمال هم وجود دارد که هردو قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی در پوروسانگوئه بدون نیروی کمکی الکتریکی ارائه شوند.
آخرین و جذابترین احتمال در مورد این ماشین هم ارائهٔ یک نسخهٔ پرچمدار با پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی مدل ۸۱۲ سوپرفست یا کامپتیزیونه است که میتواند تا ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید کند. ازآنجاییکه فراری کمپین تیزری پوروسانگوئه را آغاز کرده است، باید با نزدیک شدن به زمان رونمایی، اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنیم. تولید این ماشین امسال آغاز میشود و پس از رونمایی آنلاین در اواخر سال، پیشبینی میشود در سال ۲۰۲۳ اولین نمونههای آن به خریداران تحویل داده شود تا با خودروهایی مثل آستونمارتین DBX707 و لامبورگینی اوروس رقابت کند.
محمد
۴ فروردین ۱۴۰۱اینم مثه پروجکت ۱ مرسدس، پروسه توسعه و تولیدش خیلی طولانی شده
زیزیگولو
۴ فروردین ۱۴۰۱به نظر من این حرکت فراری یه اقدام نا امید کننده هستش!!! درست مثل موستانگ که قبل تر از این اولین کراس اوور خودشو رونمایی کرد و به نمایش درآوورد ولی هرگز نتونست موفقیتی بدست بیاره
نمردیم از بدبختی
۴ فروردین ۱۴۰۱لامبورگینی اوراس شد بیشترین فروش بین لامبو ها
زیزیگولو
۴ فروردین ۱۴۰۱ولی من نمیدونم واسه چی به پوروسانگوئه خوشبین نیستم
یمین
۵ فروردین ۱۴۰۱لامبو از پس طراحیش بر اومد
ولی انگار فراری نتونسته در بیاره
طراحی ضعیفه بنظرم
Sina
۴ فروردین ۱۴۰۱بیشتر یه GTC4 که دور ورش پلاستیک محافظ چسبوندن یکمم آوردنش بالا!!
کاشکی لااقل مثل لوانته بود ظاهر شاسی رو میداشت
آلمانی ها توی این زمینه خیلی بهتر عمل کردن و از دل لامبورگینی بنتلی رولز رویس پورشه واقعا شاسی بلندهای معرکه ای درآوردن طراحی اوقدر زیبا بوده که انگار از اول پلتفرم شاسی داشتن
محمد امین
۴ فروردین ۱۴۰۱داداش حیف آدم هایی مثل شما هست که با جاهای بالا متصل نیست..! آخه از کجا فهمیدی که این gtc4 هست که بهش ارتفاع دادن ، اصلا چه طور ممکنه یک suv رو روی اون شاسی بسازن … کدوم روکش پلاستیکی..
میخوای هیت کنی بگو که ازش بدت میاد چرا حرف های غیر فنی میزنی … بزار آین ماشین بیاد ، تمام suv ها از نظر پرفورمنس پیشش اسباب بازی میشن
Porsche 911
۴ فروردین ۱۴۰۱امین جان بیخیال
از موفق درست برند ها او سر دنیا میخواد ماشین معرفی کنه اونوقت یکی توی جهان سوم هیتش کنه که اصلا مهم نیست
Sina
۴ فروردین ۱۴۰۱☹️ هیت !!
اینجا تبادل نظر میکنن هیت چیه منو هیت واسه فراری!!
معمولا کامنت کممیگذارم جواب هم نمیدم ولی
بچه جون نکنه فکر کردی قراره واست suv بدنه و شاسی جدا بزنه !!
چجوری از اون شاسی بسازن !؟همونجوری که بنز آلتراین و آئودی A6 allroad رو ساخته،منم گفتم فراری suv نساخته لااقل در حد لوانته و لامبورگینی باشه به نظر میاد یه چیزی مثل آلتراین ساخته فقط ارتفاع داده و محافظ پلاستیکی زده به گلگیر و…
Ferrari
۴ فروردین ۱۴۰۱دوست عزیز خودتم میدونی اشتباه میکنی ولی غرورتون نمیذاره قبول کنید
الترین مرسدس همون کلاس e استیشن با یه مقدار افزایش ارتفاع هستش و مرسدس هرگز ادعا نکرده اون ماشین کراساوور هستش
فراری برای پورسانگ که از پیشرانه های موجود استفاده میکنه اگر قرار بود از شاسی gtc هم استفاده کنه، فقط زحمت طراحی رو میکشید و خیلی زودتر معرفی میکردن دیگه ۴ سال زمان صرف تحقیق و توسعه نمیکردن
2311
۷ فروردین ۱۴۰۱SUV????????خودت بگو این کجاش به شاسی بلند میخوره
خود فراری گفته این SUV نیست تو هی فشار بیار که هست
ADAK
۴ فروردین ۱۴۰۱حاجی آلمانها طبق اظهارات خودشون و توی مصاحبه ها بارها اعلام کردن در طراحی و موارد فنی کمپانی هایی که شما می فرمایید (لامبورگینی بنتلی رولز رویس) دخالتی ندارن !!!
و اونا بیشتر روی سرمایه گذاری ، سیاست های فروش و بازاریابی متمرکزن
مگه اینکه شما از یه چیزایی فراتر با خبر باشی :-)
Philipp
۴ فروردین ۱۴۰۱با مقوله ای به نام شاسی آشنایی دارید؟
مردیم از خوشی
۴ فروردین ۱۴۰۱از جلو خیلی شبیه ماشین های چینی شدن (عکس اول )
کجاست اون لبخند فرار روی سپر جلو ؟!!!
مهردادکمال
۴ فروردین ۱۴۰۱شاسی بلند فراری هم مثل تسلا بنظر شبیه اس یو وی های تعربف شده تو. ذهن ما نیست
من تو هر دو. مورد شاسی بلندی نمیبینم
shirko
۴ فروردین ۱۴۰۱این دیگه چه سمیه !!!
امیرشایان فرازی
۴ فروردین ۱۴۰۱سمی خوب
shirko
۴ فروردین ۱۴۰۱این زهره ماره سمم نیست !!
Mehrdad
۴ فروردین ۱۴۰۱زمانی که سنت و اصالت پر افتخارترین برند تاریخ خودروهای اسپورت فدای سودآوری و بازار رقابتی میشه.
مهدی
۴ فروردین ۱۴۰۱مثل بقیه محصولات فراری مطمئتا این هم بهترین ماشین سگمنت خودش هست. این حرفا رو در مورد ۲۹۶ هم زیاد شنیدیم که مگه میشه فراری ۶ سیلندر بسازه ولی دیدین ساخت و بهترین ماشین کلاس خودش شد با اختلاف ! لطفاً الکی سمپاشی نکنید چون فراری عادت کرده که بهترین باشه
italian gentleman by maserati (MC20)
۴ فروردین ۱۴۰۱اعمال تغییرات بنیادی بروی پلت فرم های موجود ، در راه رسیدن به افزایش ارتفاع محصول ، پایداری مناسب در سرعت های بالا و . . . برای ساخت suv یا به قول فراری fuv ، اجتناب ناپذیر و لازم و گاهی بسیار چالش برانگیز خواهد بود . . . اولا تبریک به فراری و فراری فن ها بخاطر داشتن پلت فرم هایی با پتانسیل بالا در تحمل و جذب تغییرات گسترده که این دستکاری ها در ضرایب ، نسبت ها و المان ها رو به زیبایی در خودشون حل می کنن ( این هنر اون طراح پلت فرم هست ) طوری که از نظر من ، محصول نهایی کاملا زیبا و دارای هویت و روح فراری است . . . و ثانیا ، طراحی چراغ ها ( خاصه جلو ) با در نظر گرفتن مناسبات طراحی محصولات فراری در سال 2022 ، بسیار قابل قبول و در امتداد خط فکری طراحان فراری است که ( برای من حداقل ) نه تنها دیگه ، غریب نیست بلکه زیبا هم هست . . . من بسیار خوشبین هستم که نگاه از نزدیک به محصول ، حتی لذت بیشتری هم در پی خواهد داشت . . . برند فراری ، هیچ گاه وعده ساخت یک بیراهه نورد بی شاخ و دم رو به دنیا نداده بود و دلیلش هم واضحه و فکر نمی کنم نیازی به گفتنش باشه . . . روزی روزگاری دفاع تیم ملی ایتالیا از مالدینی و نستا و کاناوارو تشکیل شده بود ( دیگه قبل تر رو نمیگم ، دوره فرانکو بارسی افسانه ای ) . . . اون زمان جورجو کیه لینی ، جوانی خام بود که حتی بار فنی نیمکت ایتالیا رو هم پایین می آورد . . . اما دوره و زمونه عوض شد . . . امروزه ایتالیایی ها خدا خدا میکنن ، کیه لینی ، خداحافظی نکنه و در 38 سالگی بار فنی نیمکت ایتالیا رو بالا ببره !!!!! می خوام بگم ، دوره ساخت شاهکارهای بی نقص دهه 90 میلادی و یا حتی دهه اول قرن 21 گذشته . . . اون فضا و اتمسفر ، اون طراحان زبده و چیره دست ، اون رقابت های دوستانه و مفید . . . امروزه جای خودش رو به عجله ، طمع ، حسادت ، خامی و خود نمایی طراحان نسل جوانه لپ تاپ به دست داده که در بسیاری از شرکت ها از پشت لپ تاپ یکراست به درون محصول نهایی می روند و پروسه طراحی و ساخت ماکت گل رس و . . . رو فاکتور می گیرن . . . در یک چنین فضایی است که اتفاقا دیدن پورسانگه ، لذت بخش و تا حد زیادی ، هنوز ، یادآور تتمه ی هنر مردمان سرزمین چکمه است . . . پس ای کاش به جای بیرون کشیدن موی از ماست ، از باقی مانده هنر مردمان سرزمین چکمه ، لذت بیشتری ببریم . . . سر بلند و پاینده باشید . . . سال نو یه سال پر امیده . . .
Jdm باز
۴ فروردین ۱۴۰۱امیدوارم نام فراری رو خدشه دار نکنه و به موفقیت برسه
ماکسیمیلیان
۴ فروردین ۱۴۰۱سلام و درود!
این فراری زیباست اما یک فراری نیست!
فقط نام فراری بر روی آن حک شده است.
یا علی🌷
Scuderia Ferrari
۴ فروردین ۱۴۰۱احساس میکنم با انجین V12 و قدرتی بیش از 800HP معرفی بشه و بعد از یک سال با انجین V6 هیبریدی و در سال ۲۰۲۶ نسخه کاملاً الکتریکی از راه برسه ….
البته گفته باشم که احساسات من خیلی قویه و به واقعیت بسیار نزدیکه 😉😉
M@M@DRZ911
۴ فروردین ۱۴۰۱زیباست .. بسیار زیباست .
مخصوصا با این رنگ قرمز که اگر درست بگم اسمش روسو کورسا باشه .
Philipp
۴ فروردین ۱۴۰۱جلوش رو اصلا نمیپسندم
ولی عقبش بد نشده
پ.ن: من هنوز دنبال کسیم که این رندرای فراری رو میگیره پدر چشم آدم در میاد تا بفهمه ماشین چشکلیه
Dariush
۵ فروردین ۱۴۰۱کوچکترین تلاشی در طراحی نکرده کاش هیچ وقت شاسی بلند نسازه چون این دیگه شاسی بلند نیست یه هاچ بک کشیده و با ارتفاع بلنده
دیگه شرکتها حتی یک درصد هم به مشتری اهمیت نمیدن فراری هم شده اپل میدونه برند معتبر یه میدونه هرچی بسازه ملت میخرن