سهچهارم قرن طول کشید اما فراری بالاخره از اولین محصول چهاردر خود با نام پوروسانگوئه رونمایی کرد. البته فراری هرگز این خودرو را یک شاسیبلند نمیداند بلکه آن را یک خودروی اسپرت بلندقامت چهاردر توصیف میکند. به همین دلیل، در عقب پوروسانگوئه بجای صندلیهای نیمکتی معمولی، فقط دو صندلی اسپرت ارائه میشود. علاوه بر این، صندوق بار ۴۷۳ لیتری این ماشین نیز نشان میدهد که طراحان فراری ظاهر کوپه مانند و آئرودینامیک را به کارایی روزمره ترجیح دادهاند.
فراری همچنین تمام تلاش خود را کرده است تا به توزیع وزن متعادلی در پوروسانگوئه برسد. بدین منظور، پیشرانه تا حد امکان به سمت کابین کشیده شده و گیربکس در عقب نصب شده که توزیع وزن ۴۹ به ۵۱ در جلو و عقب را فراهم کرده است. در همین حال، سقف خودرو که بهصورت استاندارد از فیبر کربن ساخته میشود باعث کاهش مرکز ثقل خواهد شد. جالب اینکه فراری برای این خودرو درهای عقب عکس بازشو مشابه رولزرویس را در نظر گرفته است که ۷۹ درجه باز میشوند و ورود و خروج راحتتری را فراهم میکنند. البته هرچند فضای پا در عقب کافی به نظر میرسد اما پوروسانگوئه بهاندازهٔ شاسیبلندهای فوق لوکس بازار جادار نیست.
برجستهترین ویژگی پوروسانگوئه اما زیر کاپوت آن پنهان شده است یعنی جایی که برخلاف همهٔ رقبا یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور ۸۰ درصد از گشتاور خود را از دور تنها ۲,۱۰۰ rpm ارائه میکند و حداکثر قدرت آن در دور ۷,۷۵۰ rpm ارائه میشود درحالیکه ردلاین موتور به عدد هیجانانگیز ۸,۲۵۰ rpm میرسد.
انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد که همانطور که گفته شده برای توزیع وزن بهتر در عقب نصب شده است؛ بنابراین، پوروسانگوئه هم مثل GTC4Lusso از سامانهٔ چهارچرخ محرک منحصربهفردی با گیربکس دوم استفاده میکند که از دندهٔ چهار به بالا یا حدود سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت انتقال نیرو به محور جلو را قطع میکند. به لطف این قوای محرکه، پوروسانگوئه ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.
هرچند قوای محرکهٔ پوروسانگوئه آشنا است اما در سیستم تعلیق آن از تکنولوژیهای آینده برای فراهم کردن حداکثر هندلینگ و کیفیت سواری استفاده شده است. فراری برای این خودرو سیستم تعلیق فعالی را توسعه داده است که از تکنولوژی سوپاپ قرقرهای فعال بهره میبرد و از سیستم ۴۸ ولت برای کنترل کمکفنرها استفاده میکند. ازآنجاییکه این ترکیب فاقد آنتیرول بار است، کمکفنرها میتوانند بهطور هماهنگ اقدام به مدیریت بادیرول کنند. همچنین به لطف این تکنولوژی، ارتفاع خودرو هم بهصورت لحظهای مدیریت میشود و میتواند هنگام پیچیدن تا ۱۰ میلیمتر کاهش پیدا کند.
هرچند فراری ادعا میکند که پوروسانگوئه در یک سگمنت خاص خود قرار میگیرد اما قطعاً همه آن را با رقبایی مثل آستونمارتین DBX، لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا مقایسه خواهند کرد. فاصلهٔ محوری ۳,۰۱۷ میلیمتری کراساوور فراری در حد این رقبای مذکور است درحالیکه با وزن ۲۰۳۳ کیلوگرمی احتمالاً از همهٔ آنها سبکتر خواهد بود. قیمت پایهٔ فراری پوروسانگوئه ۳۹۰ هزار یورو معادل حدود ۴۰۰ هزار دلار اعلام شده است.
hadi6
۲۳ شهریور ۱۴۰۱واقعا معرکس فراری چی ساخته 👌🏼🇮🇹
طراحیش واقعا خیلی خیلی زیباست و ایرودینامیک
و کاربردی بودن رو ترکیب کرده 😍👌🏼
اون موتور V12 دیگه حرفی باقی نمیزاره…
و الان رقابت تازه باحال میشه که ببینیم لامبو رو هم اوروس رو با v12 میسازه یا نه…
ولی عجب چیزی شده…
࿗
۲۳ شهریور ۱۴۰۱این انقدر خوبه فکر کنم از شدت تقاضا باید بین اونایی که میخوان بخرن قرعه کشی بذارن😂
KSH
۲۳ شهریور ۱۴۰۱از پشتش خوشم نیومد
Ali darai
۲۳ شهریور ۱۴۰۱من با لامبورگینی اورس پرفومانته بیشتر حال کردم تا این از همه لحاظ
علی جردن
۲۳ شهریور ۱۴۰۱خودشون می گن شاسی بلند نیست پس چه علتی داره بجای یه فراری روباز یه فراری بی هویت بخریم؟ تنها نقطه قوتش موتور ۱۲ سیلندر توی دلشه ای کاش یه دو سه سانت بیشتر ارتفاع داشت و مدیران فراری هم تایید می کردن شاسی بلنده اون وخ وایعا به دل میشست
وی
۲۳ شهریور ۱۴۰۱با این که شاسی بلند نیست ولی هیچ کاری نیست که رقباش بتونن انجام بدن و این نتونه افرود که اونا هم نمیتونن برن این فقط یکم فضاش کمتره ولی بجاش پرفورمنسش احتمالا بهتره
البته منم کوپه رو قطعا ترجیح میدم ولی خیلی ها خستن که شاسی بلند دوست دارن و فراری برای همین اینو ساخته (فضا و تعداد صندلی بیشتر هم از نقاط قوت اینه)
Farzad
۲۳ شهریور ۱۴۰۱همونطور که قبلا گفتم Purosangue در زبان ایتالیایی به معنی اصالت هست که واقعا هم اصیله ، از پلتفرم بگیر تا همه چی ، اون V12 شگفت انگیز در عصر الکتریکی ها من که نمیدونم چی بگم کی میتونه جلوی God father رو بگیره
اصلا ما چجوری باور کرده بودیم که فراری suv خواهد ساخت و بهمون نشون داد که اشتباه میکردیم چون فقط یه هیولای ۴ درب لوکس ساخته ! عجب حرکات هوشمندانه ای . واقعا perfect.
Royal Driver UK 70
۲۳ شهریور ۱۴۰۱واقعا خیلی اصیله دمش گرم!
aliHOZA
۲۳ شهریور ۱۴۰۱عالی شده. قیافش با اختلاف از نزدیکترین رفیبش که لامبورگینی و تا حدودی آستون مارتین هست بهتره.
قیمتش هم در شأن فراریه.
عالی.عالی.
R
۲۳ شهریور ۱۴۰۱با این قیمت فضایی اگه لامبو بود میگفتین پول برند میگیره چون فراریه میگین در شان فراریه آره؟ عجب...
aliHOZA
۲۳ شهریور ۱۴۰۱لامبورگینی هم پول برند بگیره. ما که بخیل نیستیم. نکنه فکر میکنی لامبورگینی به فکر جیب مستضعفان عالم هست و پول برند نمیگیره!
Porsche
۲۳ شهریور ۱۴۰۱تفاوت این دو بیشتر از اینهاست دوست عزیز
فراری یه محصول خود ساخته داده بیرون که صفر تا صدش توسط خود فراری انجام میشه اما لامبورگینی با اوروس اصلا قابل قیاس با پورسانگوئه و فراری نیستن چون اووس ترکیبی از توارگ کاین بنتایگت و q8 هست و پلتفرم و موتور و شاسی و همه اش رو از برند های فرزند فولکس میگیره که معمولا این کار ها منجر به پایی اومدن قیمت میشه در صورتی که لامبو بیشتر روی قیمت میکشه
شهاب
۲۳ شهریور ۱۴۰۱واقعا زیباست در عین حال که یک SUV هستش ولی از اون طرف اون طراحی سوپر اسپرت یه فراری رو داره ولی تو کابینش یه جوریه مونیتورش سمت شاگرد هستش
SLR _ 722
۲۳ شهریور ۱۴۰۱ماشین خیلی قشنگی هست ولی بنظرم مهم تر از خود ماشین درسی هست که میشه از اون گرفت ، « حتی فراری هم تسلیم خواست بازار شد »
فراری همیشه شرکتی بوده که وجهه خودش رو ارزشمند تر از خواست مشتری قرار میداده مثل عدم اجازه استفاده از رنگ صورتی ، اعمال نکردن برخی شخصی سازی ها و شکایت از سلبریتی ها بابت کم توجهی به ماشین هاشون ( مثل جاستین بیبر ) و غیره
ولی اینجا ماشینی رو ساخت که قرار بود قبلش از روی جنازه مدیر عاملش رد بشن ( که شدن )
فراری قبل از اینکه یک خودرو ساز باشه یک تیم مسابقه بوده و هست با این سیاست که « جمعه برنده مسابقه باش و شنبه اون ماشین رو بفروش »
قبل از اینکه آدم محو طراحی این ماشین بشه خوبه از خودش بپرسه « آیا اگر تب شاستی بلند سواری نبود هم این ماشین ساخته می شد ؟ » جواب این سوال عمق مشکل ( از نظر من ) رو نشون میده
( اگه فراری آنقدر اصرار داره این SUV نیست پس چرا دور قوس گلگیر ها مثل کراس اور های معمولی مشکی هست ( قطعا مثل چینی ها پلاستیک نیست ولی نشون دهنده همون DNA کراس اور سازی هست ))
اینکه میگن این ماشین فلان هست و فلان نیست هم از نظر من ماله کشی رو قضیه هست چون خودشون هم می دانند چه خبره
ببخشید این همه درد دل کردم ، اگه هر کی دیگه بود آنقدر مهم نبود ولی دلم نمیخواست اسطوره خودرو سازی وارد این بازی بشه که شد
MC20
۲۳ شهریور ۱۴۰۱هرگز گمان مبر کین چرخ کج مدار ………………………….. تا بی نهایتش بر تاب آرزو رود……………………………. روزی رسد که عاقبت تو نیز می بینی …………………….. دیگر نه به خواست تو که بر تاب او رود ……………….. مهدیار ( شاعر قرن 14 هجری شمسی )
rezam5
۳۱ شهریور ۱۴۰۲مرسی از توضیحاتتون عالی بود
Khosrow
۲۳ شهریور ۱۴۰۱عالیه / فقط حس میکنم عرض ش نسبت به ارتفاع ش کمه / که با یه تیون نوویتک بهتر میشه ..
....
۲۳ شهریور ۱۴۰۱نوویتک جواب نمیده باید بدیم هامان
ماشین بدید بادکنک تحویل بگیرید 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
A.A.S
۲۳ شهریور ۱۴۰۱خیلی زیباست
sepehrg
۲۳ شهریور ۱۴۰۱چقدر زیباس
SRT
۲۳ شهریور ۱۴۰۱عالی بود واقعا،فقط یکم قیمتش زیاد به نظر میرسه(قیمت پایه ۴۰۰ هزار دلاره که معمولا کسی این ماشینارو با تریم پایه نمیخره و راحت تا ۵۰۰ تا میرسه.)
دکتر
۲۳ شهریور ۱۴۰۱V12 ❤️ حرفی برای گفتن باقی نمیگذارد
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۳ شهریور ۱۴۰۱چه جذابی هست من اینو به تمام رقیب هاش ترجیح میدم
Sina
۲۳ شهریور ۱۴۰۱اگر به چشم یک ماشین جدید بهش نگاه کنیم واقعا شاهکاره زیباست عالیه و چشم نوازه و خیلی دوستش دارم
اما اگر به چشم یه شاسی بلند نگاه کنیم نه اصلا موفقیت آمیز نبوده و نشون میده نتونستن توی تولید شاسی بلند موفق باشن و کاملا شکست خورده و صرفا یه GTC4 فیس لیفت شدست
و نشون میده چقدر لامبورگینی توی تولید اوروس تونسته از یه آزمون سخت شاسی بلند سازی با موفقیت بیرون بزنه و یک شاهکار مهندسی طراحی کنه که وجب به وجبش تحسین برانگیزه
کلا آلمانی ها مهارت بالایی توی طراحی ماشین دارن و چند لول از باقی جلوترن تونستن در نهایت مهارت از ماشینهای اسپورت و لوکس شاسی بلند بسازن
از پورشه ،کاین از لامبورگینی، اوروس از بنتلی، بنتایگاه و رولز رویس ،کولینان
که نسبت به همین ایتالیا مثل پورسانگوئه لوانته و آلفا بهتره باشه
ahmad
۲۳ شهریور ۱۴۰۱دوست عزیز همین طور که خودت گفتی اوروس کاملا یه suv آلمانیه که رنگ و لعاب لامبورگینی بهش زدن ،میشه گفت هشتاد درصدش آئودی rsq8 هست ،حالا خودت فرض کن بخوای بدون هیچ کمکی از پایه یه پلتفرم suv بسازی و توسعه اش بدی تا در حد فراری باشه ،چقدر میتونه سخت و چالش برانگیز باشه
مهدی
۲۳ شهریور ۱۴۰۱عالی و جذاب همه چی تمام
اسپرت 4 نفره پرابهت
aMiRsHaYaN
۲۳ شهریور ۱۴۰۱اینجاست بزرگان میفرمایند Ayo wtf
Scuderia Ferrari
۲۳ شهریور ۱۴۰۱فراری به سبک خودش ماشین میسازه و رقابت ایجاد میکنه
این FUV هم مثل سایر محصولات فراری در فروش محدودیت داره تا واژه “انحصار” همچنان در اولویت فراری باشه
ضمناً یادمون نره که فراری ۴ سال روی این ماشین کار کرد و از سخت ترین آزمون ها بیرون اومده تا از هر جهت بهترین باشه 👑👑
وی
۲۳ شهریور ۱۴۰۱موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی که خود فراری ساخته خیلی کفه ترازو رو سنگین میکنه ( باتوجه به اینکه استون و لامبورگینی موتوراشون مال خودشون نیست و ۸ سیلندره)
Payfast
۲۳ شهریور ۱۴۰۱کابین عالی چراغ های روما طور عالی جلو عالی نمای جانبی عالی ولی با اون خط وسط بین چراغ های پشت حال نکردم
سیاوش
۲۳ شهریور ۱۴۰۱واقعاً چرا کسی به جای اوروس باید اینو انتخاب کنه با وجود پزن کمتر و ابعاد کوچکتر شتاب و حداکثر سرعتش با اوروس یکیه تازه اوروس قیمتش نصف اینه انتظارم از فراری بیشتر بود
Sobhan
۲۳ شهریور ۱۴۰۱آوروس پرفورمانته نسخه فولش هم قیمت این میشه تقریبا 🙌بیشتر سلیقه ای هست اوروس حس گنگ تر و خشن تری میده ولی این خیلی لاکچری بنظر میرسه با کلاسه یه جورایی، من خودم طرفدار لامبور هستم برای همین لامبور رو بر میدارم ولی هیچی از ارزش های این فراری کم نمیشه چون واقعا زیباست بنظرم با اونا هم نباید مقایسه بشه چون suvنیست ولی به عنوان یه ماشین شیک خانوادگی عالیه 🙌
علی
۲۳ شهریور ۱۴۰۱هزار بار گفتم فراری شاهه تو سوپر اسپورت سازان ، طراحی این مدل دیگه آخر زیباییه . نمیشه وصفش کرد ، موتورش هم که دیگه نگو ، بهترین ۱۲ سیلندر تاریخه . تمام رقیبانش با اختلاف پشت سرش هستن
رامتین
۲۳ شهریور ۱۴۰۱البته این کراس اور نیست. یه سبک خاصی هست. ارتفاع 159 سانتیش هم تایید این ادعاست.
ماکسیمیلیان
۲۴ شهریور ۱۴۰۱سلام و درود!
با اختلاف زیباترین خودروی یکسال اخیر، فراری پوروسانگوئه است؛ علاوه بر این، طراحی کم نقصترین خودروی جهان تنها در فراری ممکن خواهد بود. عالی، عالی و عالیتر از همیشه!
یا علی🌷
RJ7
۲۵ شهریور ۱۴۰۱و اینجاست که منصوری وارد میشود……
مسعود
۲۵ شهریور ۱۴۰۱شبیه فراری ff هست که ده سال پیش با موتور تنفس طبیعی معرفی شد. اتفاقاً اون موقع هم برای تبلیغاتش تو کویر و ماسه و برف میتازوندنش و از سیستم چهارچرخ محرکش میگفتن.
Amir Ali Aventador
۲۶ شهریور ۱۴۰۱من خودم عاشق لامبور اوروسم ولی اینو که دیدم از ساخت فراری که چه کرده با این این ماشین معرکه
واقعا میگم این از اوروس بهتره خیلی خوشگله همون اول کاری دلبری میکنه 😂😍
RJ7
۲۹ شهریور ۱۴۰۱منتظر آپدیت سنگین لامبورگینی اوروس با طراحی جدیدتر و امکانات بیشتر و از همه مهمتر موتور v12باشید تا بعد ببینیم کی حرف آخر رو میزنه فراری یا لامبو.
amir1400
۳ آبان ۱۴۰۱به به موتور ۱۲ سیلندر ۶۵۰۰ تنفس طبیعی چه شود ، این همون پیشرانه ای هست که روی فراری های ۸۱۲ بود ولی خب چون این یه شبه شاسی بلند هست فراری نخواسته اون همه قدرت ۸۱۲ رو روش پیدا کنه ولی در کل عالی شده واقعا یک اثر هنری به تمام معنا