سهچهارم قرن طول کشید اما فراری بالاخره از اولین محصول چهاردر خود با نام پوروسانگوئه رونمایی کرد. البته فراری هرگز این خودرو را یک شاسیبلند نمیداند بلکه آن را یک خودروی اسپرت بلندقامت چهاردر توصیف میکند. به همین دلیل، در عقب پوروسانگوئه بجای صندلیهای نیمکتی معمولی، فقط دو صندلی اسپرت ارائه میشود. علاوه بر این، صندوق بار ۴۷۳ لیتری این ماشین نیز نشان میدهد که طراحان فراری ظاهر کوپه مانند و آئرودینامیک را به کارایی روزمره ترجیح دادهاند.
فراری همچنین تمام تلاش خود را کرده است تا به توزیع وزن متعادلی در پوروسانگوئه برسد. بدین منظور، پیشرانه تا حد امکان به سمت کابین کشیده شده و گیربکس در عقب نصب شده که توزیع وزن ۴۹ به ۵۱ در جلو و عقب را فراهم کرده است. در همین حال، سقف خودرو که بهصورت استاندارد از فیبر کربن ساخته میشود باعث کاهش مرکز ثقل خواهد شد. جالب اینکه فراری برای این خودرو درهای عقب عکس بازشو مشابه رولزرویس را در نظر گرفته است که ۷۹ درجه باز میشوند و ورود و خروج راحتتری را فراهم میکنند. البته هرچند فضای پا در عقب کافی به نظر میرسد اما پوروسانگوئه بهاندازهٔ شاسیبلندهای فوق لوکس بازار جادار نیست.
برجستهترین ویژگی پوروسانگوئه اما زیر کاپوت آن پنهان شده است یعنی جایی که برخلاف همهٔ رقبا یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور ۸۰ درصد از گشتاور خود را از دور تنها ۲,۱۰۰ rpm ارائه میکند و حداکثر قدرت آن در دور ۷,۷۵۰ rpm ارائه میشود درحالیکه ردلاین موتور به عدد هیجانانگیز ۸,۲۵۰ rpm میرسد.
انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد که همانطور که گفته شده برای توزیع وزن بهتر در عقب نصب شده است؛ بنابراین، پوروسانگوئه هم مثل GTC4Lusso از سامانهٔ چهارچرخ محرک منحصربهفردی با گیربکس دوم استفاده میکند که از دندهٔ چهار به بالا یا حدود سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت انتقال نیرو به محور جلو را قطع میکند. به لطف این قوای محرکه، پوروسانگوئه ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.
هرچند قوای محرکهٔ پوروسانگوئه آشنا است اما در سیستم تعلیق آن از تکنولوژیهای آینده برای فراهم کردن حداکثر هندلینگ و کیفیت سواری استفاده شده است. فراری برای این خودرو سیستم تعلیق فعالی را توسعه داده است که از تکنولوژی سوپاپ قرقرهای فعال بهره میبرد و از سیستم ۴۸ ولت برای کنترل کمکفنرها استفاده میکند. ازآنجاییکه این ترکیب فاقد آنتیرول بار است، کمکفنرها میتوانند بهطور هماهنگ اقدام به مدیریت بادیرول کنند. همچنین به لطف این تکنولوژی، ارتفاع خودرو هم بهصورت لحظهای مدیریت میشود و میتواند هنگام پیچیدن تا ۱۰ میلیمتر کاهش پیدا کند.
هرچند فراری ادعا میکند که پوروسانگوئه در یک سگمنت خاص خود قرار میگیرد اما قطعاً همه آن را با رقبایی مثل آستونمارتین DBX، لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا مقایسه خواهند کرد. فاصلهٔ محوری ۳,۰۱۷ میلیمتری کراساوور فراری در حد این رقبای مذکور است درحالیکه با وزن ۲۰۳۳ کیلوگرمی احتمالاً از همهٔ آنها سبکتر خواهد بود. قیمت پایهٔ فراری پوروسانگوئه ۳۹۰ هزار یورو معادل حدود ۴۰۰ هزار دلار اعلام شده است.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ شهریور ۱۴۰۱دمش گرم
ولی به نظرم درست نیست به هر ماشینی که سقفش یک ذره بلند شد بگن SUV
فراری زحمت کشیده هاچبک چهاردر ساخته با چراغهای روما
البته یکی از مدیران فراری هم گفته:
“We’re not calling it an SUV ” “We’re not even talking about SUVs”
MAJking2
۲۲ شهریور ۱۴۰۱دقیقاً و بنظرم دوروز دیگ این ماشین اومد توی پیست های مختلف رکورد زد طرفداراش نگن به به چه چه این از رقبایش سره چون این پیش اون بیشتر شبیه هاچبک میمونه
Ferrari
۲۲ شهریور ۱۴۰۱حالا اون ماشین هام لندکروزر یا رنجرور نیستن
OM.01
۲۲ شهریور ۱۴۰۱(دقیقاً و بنظرم دوروز دیگ این ماشین اومد توی پیست های مختلف رکورد زد طرفداراش نگن به به چه چه این از رقبایش سره چون این پیش اون بیشتر شبیه هاچبک میمونه)
فراری هیچ گاه علاقه ای به شکست رکورد خاصی نداشته و نداره. پورسانگ هم نیومده رکورد شتاب و درگ و پیست رو بزنه. اومده تا زیبایی رو معنی کنه. اومده لذت رانندگی در کنار خانواده رو معنی کنه.
Radmehr
۲۳ شهریور ۱۴۰۱بله صحیحه حرفش
ولی از قدیما که اسمی بنام پاروسناگ در اونم همه به عنوان شاسی بلند فراری تصورش کردن
ینی الان یکی دیگه هم که واقعا شاسی بلنده میاد؟
Mad.z.Max
۲۳ شهریور ۱۴۰۱پاروسناگ؟؟؟
مثه اون یکی که استلانتیس رو اصرار داره بگه استالانتا :))
Reza Waffen SS
۲۳ شهریور ۱۴۰۱بالاخره انتظار به پایان رسید
MAJking2
۲۲ شهریور ۱۴۰۱زیباست ولی ظاهر داشبورد زیاد فراری نیست و نسبت به دی بی ایکس ۷۰۷ و اوروس اصلا شاسی بلند رو نمی مونه.
اصلاح شاسی بلند کلا اشتباه ِِ ولی منم از روی ناچاری استفادش کردم
.
بهراد
۲۳ شهریور ۱۴۰۱طراحیش عجیبه قبول دارم ولی عجیب از نوع خوبش. یه زره با استاندارد های اینرواز که مانیتور معمولا وسطه فاصله داره که حتما چیز بدی نیست.
فريد
۲۲ شهریور ۱۴۰۱من که خیلی بیشتر از اوروس باهاش حال کردم 👍🏻
JDM lover
۲۲ شهریور ۱۴۰۱خیلی خوب شده
طراحیش قشنگه و شبیه روما هست
داخلش هم زیباست
اما جذابترین ویژگیش اون موتور v12 عه 😍😍
من که کاملا اینو به اوروس ، dbx و.. ترجیح میدم البته که بیشتر شبیه هاچبک چهار دره که یذره ارتفاع داره فقط ولی بازم دوس داشتنیه
اما اینکه فراری هم شاسی بلند زده نشون میده که کراس اوور ها و suv ها چقدر سود دارن که شرکت های با سابقه ای مثل فراری هم سنت خودشونو میشکنن و یه suv یا کراس اوور به محصولاتشون اضافه میکنن
AMANTE
۲۲ شهریور ۱۴۰۱تپلوی فراری و دقیقا مثل حرف خود فراری که گفته بود SUV نیست و FUV هست.
ماشین کاربردی فراری، مناسب برای کسانی که پول زیادی دارن و میخوان با خانواده برن مسافرت.
همه چی این ماشین داد میزنه فراری ام از طراحی گرفته تا جزئیاتی که میگه باید قبول اش کنی چون ما فراری هستیم و حرف حرف ماست.
ساسان
۲۲ شهریور ۱۴۰۱خیلی زیباست، تبریک به علاقه مندان فراری و خودرو دوستان.
خیلی نمیشه گفت کراس اور هست، هرچه هست زیبا پرداخته شده.
V12بودنشم یه امتیاز مثبت خیلی خوبیه.
امیدوارم فروش خوبی داشته باشه.
corvette
۲۲ شهریور ۱۴۰۱خیلی عالی شده
احمدرضا
۲۲ شهریور ۱۴۰۱به جز موتورش شباهت دیگه با فراری نمیبینم
انتخاب من DBX 707 بعد اسکالید V
akrh78
۲۳ شهریور ۱۴۰۱شباهت نمیبینی؟ خوب این مخلوط روما و 296 هست دیگه
یه عکس روما دانلود کن تو paint عمودی بکشش میشه همین
سوشیانت
۲۳ شهریور ۱۴۰۱اسکالید تو این کلاس نیست
مازیار
۲۲ شهریور ۱۴۰۱خوشبختانه دلهره ای که بخاطر یکی دو محصول اخیر نه مثل همیشه جذاب فراری ایجاد شده بود در مورد این تا حدودی بی جا بود و به اندازه کافی جذابیت داره
اما آیا این یه کلاس جدید خودرویی هست؟
“خودروی اسپرت بلند قامت چهار در”
R@min
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اصلا کراس اوور به حساب نمیاد تقریبا یه gt4 lusso با ابعاد بزرگتر هست.
در کل زیباست ولی اصلا رقیب اوورس و بقیه نیست.
Si
۲۲ شهریور ۱۴۰۱پادشاه اومد یه شاهکار
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۲ شهریور ۱۴۰۱بسیار زیباست داخلش افتضاه ولی نه به عنوان یه فراری که میخواد کراس اوور باشه.بعضی وقتها نیاز هست کمک بگیری از کسانی که کار رو بلدن.لامبو دوبار اقدام کرد یه بار وقتی دست کرایسلر بود و اون غول دریاچه رو ساخت که اسمش رو حضور ذهن ندارم یک بار هم الان که فولسک کمکش کرد.به نظر من این ترکیب وی12 رو کراس اوور میشد اینجوری باشه که این موتور میرفت رو دی بی ایکس.خلاصه که اون هیجانی که منتظرش بودم رو بهم نداد انگار قبلا دیده باشیش
Royal Driver UK 70
۲۲ شهریور ۱۴۰۱داخلش خوب نیست.داخلش فوقالعادست.
akrh78
۲۳ شهریور ۱۴۰۱پوشراد نیست مفت نمی ارزه
حمیدرضا
۲۳ شهریور ۱۴۰۱🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Muty
۲۴ شهریور ۱۴۰۱جان ؟!!
فولسک فرمودین
😂😂😁
Yasin
۲۲ شهریور ۱۴۰۱بلاخره رونمایی شد
از اول امروز لحظه شماری میکردم
خیلی جذاب شده
رقابتش با اوروس و DBX707 دیدنیه
Pedram7
۲۳ شهریور ۱۴۰۱چه دنیا با این سه عشق جذاب میشه♥️
Pedram7
۲۳ شهریور ۱۴۰۱هاچبکه
Amin
۲۳ شهریور ۱۴۰۱داداش ابعادش مثل dbx است ، چه طور میکی هاچپکه….شاید توی عکس کوچیک به نظر میاد
Archi KHAN
۲۲ شهریور ۱۴۰۱دمت گرم فلاویو مانزونی
ایوول
واقعا در جایگاه خودت استاد تمامی…
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه ”
با تشکر از پدال بابت پوشش سریع خبر
GMA
۲۲ شهریور ۱۴۰۱کاااملا متفاوت از رقبا،عاشقش شدم،بی نظیره
زیبا،جذاب،شیک،یک فراری حقیقی با یه V12 تنفس طبیعی اصیل،دم فراری گرم🌹❤️
ارزش این همه انتظار داشت
امیدوارم به فروش غیر قابل تصور دست پیدا کنه
ممنون از تیم پدال بابت پوشش سریع این خبر مهم
GMA
۲۲ شهریور ۱۴۰۱به هیچ وجه SUV نیست؛یک فراری قد بلندتر و کاربردی تره،یه جورایی یه شوتینگ بریک قد بلنده
Erfan
۲۲ شهریور ۱۴۰۱بار دیگر با سمفونی یه ۱۲سیلندر قراره همه مدهوش این ماشین بشن.
این نوع مدل باز شدن در رو خیلی دوست دارم.
ولی فکر کنم این مدل باز شدن در خیلی مناسب یه ماشین اسپرت با این چهره و قیافه نباشه و بیشتر به ماشین های لوکس میاد تا اسپرت.
و داشبورد این چنینی تا حالا ندیده بودم یه جوری متفاوته و باید دید که از نزدیک و توی فیلم های تست و برسی چطوره و نظرات کسانی که از نزدیک این ظاهر رو میبینن و لمس میکنند چیه.
Muty
۲۲ شهریور ۱۴۰۱حالا اونایی که هی ایراد میگیرن این شبیه هاچ بکه
تشریف ببرن یه سرچی بکنن فاصله کف تا سطح زمین ارورس و dbx و فلان را مطالعه و مقایسه کن با این
نتیجه اش را هم به ما اعلام کنن.
همچین میگن انگاری اونا همتراز رانگلز ساخته شدن
مخصوصا فرم طراحی به نظر کپل میرسونه طرح را
خسته مون کردین همش ایراد همش ایراد (-:
Ferrari
۲۲ شهریور ۱۴۰۱پورسانگ:
طول: ۴۹۷ سانتی متر
عرض ۲۰۲
ارتفاع: ۱۵۹
اوروس
طول ۵۱۱ سانت
عرض ۲۰۱
ارتفاع ۱۶۴ سانتی متر
استون مارتین DBX
طول ۵۰۴ سانت
عرض ۲۰۰ سانتی متر
ارتفاع ۱۶۸ سانتی متر
اتفاقا فراری تو کلاس همین دوتا ماشین هست اما طراحی متفاوت از این دوتا داره
Muty
۲۳ شهریور ۱۴۰۱دم شما گرم گل
منظورم فاصله کف ماشین از سطح زمین بود
که به نظرم پورسانگوئه از خیلی suvهای نامدار بیشتره مطمئنا
REBORN OF KAMRAN
۲۲ شهریور ۱۴۰۱فراری دیگه شورشو در آورده با این هاچبک گرون
یه کوروت Z06 با یه اسکالید V میخری میشه ۳۰۰K یکیش سوپرکار واقعی یکیشم شاسی بلند فریم از بدنه جدا با موتور پوشراد و هیکل غول با ابهت
imanenzo
۲۳ شهریور ۱۴۰۱درسته اما هیچکدوم فراری نیستن.فراری دنیای خاص خودش رو داره
Phonix
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اینو باید قرمز فراری خرید:)
استون رو سبز بریتیش
در اخر هم باید اینو گفت از لوکس بودن استون از فنی فراری
ظاهر هم سلیقس که شما با استون حال میکنی یا با فراری ولی داخل فراری یکم سنت شکن شده و طول میکشه عادت کنیم
ولی خودم باشم فراری قرمز با چرم سفید و تو دوزی قرمز رو ترجیح میدم:)
Royal Driver UK 70
۲۳ شهریور ۱۴۰۱چقدر براش صبر کردم خدایی….❤️ محشره وی۱۲ هنوز زندست فراری به ما قول میده تنها اس یو وی هایی که به دلم نشستن و دیگه هیچ یکیش این یکیش dbx707 یکی هم کاین توربو جیتی تموم. هرچند اینم یک اس یو وی نیست این که فراری با قدو قامتی بلنده!
ARMAN سابق
۲۳ شهریور ۱۴۰۱کار فراری واقعا جای تقدیر داره که از موتور ۱۲ سیلندر استفاده کرده ولی به نظر من اگه یکم طولش بیشتر بود خیلی هارمونیش بیشتر میشد
وای هنوزم فوق العاده ست و من به تمام کراس اور های اسپرت کوپه مانند ترجیهش میدم به خاطر موتور ۱۲ سیلندر
۹۱۱
۲۳ شهریور ۱۴۰۱شاسی بلند وی ۱۲. ولی خیلی ماشین عالی هست. حتی از اوروس هم بهتره.
Amin
۲۳ شهریور ۱۴۰۱لیاقت اسم فراری رو داره و میشه اون DNA و خاص بودن رو درش احساس کرد ، مخصوصا با موتور v12 که اون رو به قویترین این سگمنت تبدیل کرده و پر از ویژگی های جالبه
همونطور که فراری گفت ، این یه suv نیست و سگمنت منحصر به فرد هست ، اما از نظر ابعاد در ابعاد dbxهست و فضای نسبتا خوبی برای چهار نفر داره
به هر حال تکریبی از پرفورمنس و زیبایی و کمی suv بودن اون رو به ماشین خاصی تبدیل کرده
مهدی
۲۳ شهریور ۱۴۰۱حالا وقتشه لامبورگینی مدل جدید اوروس را رونمایی کنه تا همه بفهمن زیبایی چیه.
حسن
۲۳ شهریور ۱۴۰۱ظاهرش، موتورش، داخلش (بجز داشبرد سمت شاگرد) واقعا بی نظیره.
فقط متوجه نشدم دستگیره درهای عقب کجاست؟ برا سوار شدن در ردیف عقب حتما باید در جلو باز بشه؟
A1
۲۳ شهریور ۱۴۰۱زبان طراحی جدید فراری رو واقعا دوست ندارم بیشتر شبیه آستون مارتینن تا فراری داشبوردشم واقعا زیبا نیست
- A M I R -
۲۳ شهریور ۱۴۰۱فکر نمیکردم اینو در مورد این ماشین بگم، اما این یک فراری واقعیه! همونقدر خیره کننده، همونقدر قدرتمند و همونقدر اسپرت اما در عین حال با وقار و چقدر خوشحالم که این ماشین جز در بحث پرفورمنس ادعای دیگه ای نداره، نیومده لوکس باشه یا ویژگی های آفرودی داشته باشه، هیجان خالصه. فراری به روش خودش به بازی برگشت.
پدرام
۲۳ شهریور ۱۴۰۱جذابه
Sobhan
۲۳ شهریور ۱۴۰۱زیاد با قیافه اش حال نمیکنم از نیم رخ خوبه ولی تمام رخ یه حوریه 🤣عجیبه و لی بازم زیباست 🙌بدون توربو بودنش باعث میشه تو دور های بالا از بقیه کم بیاره ولی بازم بجاش نهایت سرعتش بیشتر از اوناست،درکل خوبه
مهدی
۲۳ شهریور ۱۴۰۱من نظرم متفاوت هست . اگر به اوروس و ۷۰۷ میگن SUV به این هم میشه گفت! همه چیزش با اونا مشابه هست منتها یکم استایل طراحیش متفاوتی. در کل SUV تعریف خاصی به معنای خودروی شاسی بلند فول سایز ندارد! هرچند خود من به این سه تا خودرو میگم کراس اوور نه SUV
imanenzo
۲۳ شهریور ۱۴۰۱اژدها وارد میشود،بالاخره پورسانگ اومد و چه زیبا و همه چی تمام اومد.شاهکار دیگری از پادشاه مارانلو که وقتی محصولی به بازار ارایه میده بهترین رو ارایه میده