فراری

فراری پوروسانگوئه بلندقامتی از مارانلو با نیروگاه V12

سه‌چهارم قرن طول کشید اما فراری بالاخره از اولین محصول چهاردر خود با نام پوروسانگوئه رونمایی کرد. البته فراری هرگز این خودرو را یک شاسی‌بلند نمی‌داند بلکه آن را یک خودروی اسپرت بلندقامت چهاردر توصیف می‌کند. به همین دلیل، در عقب پوروسانگوئه بجای صندلی‌های نیمکتی معمولی، فقط دو صندلی اسپرت ارائه می‌شود. علاوه بر این، صندوق بار ۴۷۳ لیتری این ماشین نیز نشان می‌دهد که طراحان فراری ظاهر کوپه مانند و آئرودینامیک را به کارایی روزمره ترجیح داده‌اند.

فراری همچنین تمام تلاش خود را کرده است تا به توزیع وزن متعادلی در پوروسانگوئه برسد. بدین منظور، پیشرانه تا حد امکان به سمت کابین کشیده شده و گیربکس در عقب نصب شده که توزیع وزن ۴۹ به ۵۱ در جلو و عقب را فراهم کرده است. در همین حال، سقف خودرو که به‌صورت استاندارد از فیبر کربن ساخته می‌شود باعث کاهش مرکز ثقل خواهد شد. جالب اینکه فراری برای این خودرو درهای عقب عکس بازشو مشابه رولزرویس را در نظر گرفته است که ۷۹ درجه باز می‌شوند و ورود و خروج راحت‌تری را فراهم می‌کنند. البته هرچند فضای پا در عقب کافی به نظر می‌رسد اما پوروسانگوئه به‌اندازهٔ شاسی‌بلندهای فوق لوکس بازار جادار نیست.

برجسته‌ترین ویژگی پوروسانگوئه اما زیر کاپوت آن پنهان شده است یعنی جایی که برخلاف همهٔ رقبا یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور ۸۰ درصد از گشتاور خود را از دور تنها ۲,۱۰۰ rpm ارائه می‌کند و حداکثر قدرت آن در دور ۷,۷۵۰ rpm ارائه می‌شود درحالی‌که ردلاین موتور به عدد هیجان‌انگیز ۸,۲۵۰ rpm می‌رسد.

انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد که همان‌طور که گفته شده برای توزیع وزن بهتر در عقب نصب شده است؛ بنابراین، پوروسانگوئه هم مثل GTC4Lusso از سامانهٔ چهارچرخ محرک منحصربه‌فردی با گیربکس دوم استفاده می‌کند که از دندهٔ چهار به بالا یا حدود سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت انتقال نیرو به محور جلو را قطع می‌کند. به لطف این قوای محرکه، پوروسانگوئه ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.

هرچند قوای محرکهٔ پوروسانگوئه آشنا است اما در سیستم تعلیق آن از تکنولوژی‌های آینده برای فراهم کردن حداکثر هندلینگ و کیفیت سواری استفاده شده است. فراری برای این خودرو سیستم تعلیق فعالی را توسعه داده است که از تکنولوژی سوپاپ قرقره‌ای فعال بهره می‌برد و از سیستم ۴۸ ولت برای کنترل کمک‌فنرها استفاده می‌کند. ازآنجایی‌که این ترکیب فاقد آنتی‌رول بار است، کمک‌فنرها می‌توانند به‌طور هماهنگ اقدام به مدیریت بادی‌رول کنند. همچنین به لطف این تکنولوژی، ارتفاع خودرو هم به‌صورت لحظه‌ای مدیریت می‌شود و می‌تواند هنگام پیچیدن تا ۱۰ میلی‌متر کاهش پیدا کند.

هرچند فراری ادعا می‌کند که پوروسانگوئه در یک سگمنت خاص خود قرار می‌گیرد اما قطعاً همه آن را با رقبایی مثل آستون‌مارتین DBX، لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا مقایسه خواهند کرد. فاصلهٔ محوری ۳,۰۱۷ میلی‌متری کراس‌اوور فراری در حد این رقبای مذکور است درحالی‌که با وزن ۲۰۳۳ کیلوگرمی احتمالاً از همهٔ آن‌ها سبک‌تر خواهد بود. قیمت پایهٔ فراری پوروسانگوئه ۳۹۰ هزار یورو معادل حدود ۴۰۰ هزار دلار اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۱ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2918 ديدگاه)

    دمش گرم
    ولی به نظرم درست نیست به هر ماشینی که سقفش یک ذره بلند شد بگن SUV
    فراری زحمت کشیده هاچبک چهاردر ساخته با چراغ‌های روما
    البته یکی از مدیران فراری هم گفته:
    “We’re not calling it an SUV ” “We’re not even talking about SUVs”

    موافقم 66
    مخالفم 10
    1. MAJking2

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (429 ديدگاه)

      دقیقاً و بنظرم دوروز دیگ این ماشین اومد توی پیست های مختلف رکورد زد طرفداراش نگن به به چه چه این از رقبایش سره چون این پیش اون بیشتر شبیه هاچ‌بک میمونه

      موافقم 26
      مخالفم 7
      1. Ferrari

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1957 ديدگاه)

        حالا اون ماشین هام لندکروزر یا رنجرور نیستن

        موافقم 29
        مخالفم 12
      2. OM.01

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (552 ديدگاه)

        (دقیقاً و بنظرم دوروز دیگ این ماشین اومد توی پیست های مختلف رکورد زد طرفداراش نگن به به چه چه این از رقبایش سره چون این پیش اون بیشتر شبیه هاچ‌بک میمونه)

        فراری هیچ گاه علاقه ای به شکست رکورد خاصی نداشته و نداره. پورسانگ هم نیومده رکورد شتاب و درگ و پیست رو بزنه. اومده تا زیبایی رو معنی کنه. اومده لذت رانندگی در کنار خانواده رو معنی کنه.

        موافقم 32
        مخالفم 5
    2. Radmehr

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (541 ديدگاه)

      بله صحیحه حرفش
      ولی از قدیما که اسمی بنام پاروسناگ در اونم همه به عنوان شاسی بلند فراری تصورش کردن
      ینی الان یکی دیگه هم که واقعا شاسی بلنده میاد؟

      1. Mad.z.Max

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        پاروسناگ؟؟؟
        مثه اون یکی که استلانتیس رو اصرار داره بگه استالانتا :))

    3. Reza Waffen SS

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      بالاخره انتظار به پایان رسید

  2. MAJking2

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (429 ديدگاه)

    زیباست ولی ظاهر داشبورد زیاد فراری نیست و نسبت به دی بی ایکس ۷۰۷ و اوروس اصلا شاسی بلند رو نمی مونه.
    اصلاح شاسی بلند کلا اشتباه ِِ ولی منم از روی ناچاری استفادش کردم
    .

    موافقم 22
    مخالفم 8
    1. بهراد

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (242 ديدگاه)

      طراحیش عجیبه قبول دارم ولی عجیب از نوع خوبش. یه زره با استاندارد های اینرواز که مانیتور معمولا وسطه فاصله داره که حتما چیز بدی نیست.

  3. فريد

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    من که خیلی بیشتر از اوروس باهاش حال کردم 👍🏻

    موافقم 41
    مخالفم 11
  4. JDM lover

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (885 ديدگاه)

    خیلی خوب شده
    طراحیش قشنگه و شبیه روما هست
    داخلش هم زیباست
    اما جذابترین ویژگیش اون موتور v12 عه 😍😍
    من که کاملا اینو به اوروس ، dbx و.. ترجیح میدم البته که بیشتر شبیه هاچبک چهار دره که یذره ارتفاع داره فقط ولی بازم دوس داشتنیه

    اما اینکه فراری هم شاسی بلند زده نشون میده که کراس اوور ها و suv ها چقدر سود دارن که شرکت های با سابقه ای مثل فراری هم سنت خودشونو میشکنن و یه suv یا کراس اوور به محصولاتشون اضافه میکنن

    موافقم 30
    مخالفم 1
  5. AMANTE

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    تپلوی فراری و دقیقا مثل حرف خود فراری که گفته بود SUV نیست و FUV هست.
    ماشین کاربردی فراری، مناسب برای کسانی که پول زیادی دارن و میخوان با خانواده برن مسافرت.
    همه چی این ماشین داد میزنه فراری ام از طراحی گرفته تا جزئیاتی که میگه باید قبول اش کنی چون ما فراری هستیم و حرف حرف ماست.

    موافقم 32
    مخالفم 1
  6. ساسان

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    خیلی زیباست، تبریک به علاقه مندان فراری و خودرو دوستان.
    خیلی نمیشه گفت کراس اور هست، هرچه هست زیبا پرداخته شده.
    V12بودنشم یه امتیاز مثبت خیلی خوبیه.
    امیدوارم فروش خوبی داشته باشه.

    موافقم 26
  7. corvette

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    خیلی عالی شده

    موافقم 11
  8. احمدرضا

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    به جز موتورش شباهت دیگه با فراری نمیبینم
    انتخاب من DBX 707 بعد اسکالید V

    موافقم 10
    مخالفم 40
    1. akrh78

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      شباهت نمی‌بینی؟ خوب این مخلوط روما و 296 هست دیگه
      یه عکس روما دانلود کن تو paint عمودی بکشش میشه همین

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3531 ديدگاه)

      اسکالید تو این کلاس نیست

  9. مازیار

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    خوشبختانه دلهره ای که بخاطر یکی دو محصول اخیر نه مثل همیشه جذاب فراری ایجاد شده بود در مورد این تا حدودی بی جا بود و به اندازه کافی جذابیت داره
    اما آیا این یه کلاس جدید خودرویی هست؟

    “خودروی اسپرت بلند قامت چهار در”

    موافقم 14
    مخالفم 1
  10. R@min

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2067 ديدگاه)

    اصلا کراس اوور به حساب نمیاد تقریبا یه gt4 lusso با ابعاد بزرگتر هست.

    در کل زیباست ولی اصلا رقیب اوورس و بقیه نیست.

    موافقم 23
    مخالفم 4
  11. Si

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    پادشاه اومد یه شاهکار

    موافقم 13
    مخالفم 2
  12. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    بسیار زیباست داخلش افتضاه ولی نه به عنوان یه فراری که میخواد کراس اوور باشه.بعضی وقتها نیاز هست کمک بگیری از کسانی که کار رو بلدن.لامبو دوبار اقدام کرد یه بار وقتی دست کرایسلر بود و اون غول دریاچه رو ساخت که اسمش رو حضور ذهن ندارم یک بار هم الان که فولسک کمکش کرد.به نظر من این ترکیب وی12 رو کراس اوور میشد اینجوری باشه که این موتور میرفت رو دی بی ایکس.خلاصه که اون هیجانی که منتظرش بودم رو بهم نداد انگار قبلا دیده باشیش

    موافقم 12
    مخالفم 20
    1. Royal Driver UK 70

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1291 ديدگاه)

      داخلش خوب نیست.‌داخلش فوق‌العادست.

      موافقم 12
      مخالفم 7
    2. akrh78

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      پوشراد نیست مفت نمی ارزه

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. حمیدرضا

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (296 ديدگاه)

        🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    3. Muty

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      جان ؟!!
      فولسک فرمودین
      😂😂😁

  13. Yasin

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (258 ديدگاه)

    بلاخره رونمایی شد
    از اول امروز لحظه شماری می‌کردم
    خیلی جذاب شده
    رقابتش با اوروس و DBX707 دیدنیه

    موافقم 13
    1. Pedram7

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      چه دنیا با این سه عشق جذاب میشه♥️

      1. Pedram7

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (74 ديدگاه)

        هاچبکه

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. Amin

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          داداش ابعادش مثل dbx است ، چه طور میکی هاچپکه….شاید توی عکس کوچیک به نظر میاد

          موافقم 2
          مخالفم 2
  14. Archi KHAN

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    دمت گرم فلاویو مانزونی
    ایوول
    واقعا در جایگاه خودت استاد تمامی…

    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه ”
    با تشکر از پدال بابت پوشش سریع خبر

    موافقم 19
    مخالفم 7
  15. GMA

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (850 ديدگاه)

    کاااملا متفاوت از رقبا،عاشقش شدم،بی نظیره
    زیبا،جذاب،شیک،یک فراری حقیقی با یه V12 تنفس طبیعی اصیل،دم فراری گرم🌹❤️
    ارزش این همه انتظار داشت
    امیدوارم به فروش غیر قابل تصور دست پیدا کنه
    ممنون از تیم پدال بابت پوشش سریع این خبر مهم

    موافقم 19
    1. GMA

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (850 ديدگاه)

      به هیچ وجه SUV نیست؛یک فراری قد بلندتر و کاربردی تره،یه جورایی یه شوتینگ بریک قد بلنده

      موافقم 10
      مخالفم 1
  16. Erfan

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    بار دیگر با سمفونی یه ۱۲سیلندر قراره همه مدهوش این ماشین بشن.
    این نوع مدل باز شدن در رو خیلی دوست دارم.
    ولی فکر کنم این مدل باز شدن در خیلی مناسب یه ماشین اسپرت با این چهره و قیافه نباشه و بیشتر به ماشین های لوکس میاد تا اسپرت.
    و داشبورد این چنینی تا حالا ندیده بودم یه جوری متفاوته و باید دید که از نزدیک و توی فیلم های تست و برسی چطوره و نظرات کسانی که از نزدیک این ظاهر رو میبینن و لمس میکنند چیه.

  17. Muty

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    حالا اونایی که هی ایراد میگیرن این شبیه هاچ بکه
    تشریف ببرن یه سرچی بکنن فاصله کف تا سطح زمین ارورس و dbx و فلان را مطالعه و مقایسه کن با این

    نتیجه اش را هم به ما اعلام کنن.
    همچین میگن انگاری اونا همتراز رانگلز ساخته شدن
    مخصوصا فرم طراحی به نظر کپل میرسونه طرح را
    خسته مون کردین همش ایراد همش ایراد (-:

    موافقم 13
    مخالفم 7
    1. Ferrari

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1957 ديدگاه)

      پورسانگ:
      طول: ۴۹۷ سانتی متر
      عرض ۲۰۲
      ارتفاع: ۱۵۹

      اوروس
      طول ۵۱۱ سانت
      عرض ۲۰۱
      ارتفاع ۱۶۴ سانتی متر

      استون مارتین DBX
      طول ۵۰۴ سانت
      عرض ۲۰۰ سانتی متر
      ارتفاع ۱۶۸ سانتی متر

      اتفاقا فراری تو کلاس همین دوتا ماشین هست اما طراحی متفاوت از این دوتا داره

      موافقم 18
      مخالفم 12
      1. Muty

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        دم شما گرم گل
        منظورم فاصله کف ماشین از سطح زمین بود
        که به نظرم پورسانگوئه از خیلی suvهای نامدار بیشتره مطمئنا

  18. REBORN OF KAMRAN

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    فراری دیگه شورشو در آورده با این هاچبک گرون
    یه کوروت Z06 با یه اسکالید V میخری میشه ۳۰۰K یکیش سوپرکار واقعی یکیشم شاسی بلند فریم از بدنه جدا با موتور پوشراد و هیکل غول با ابهت

    موافقم 5
    مخالفم 38
    1. imanenzo

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (90 ديدگاه)

      درسته اما هیچکدوم فراری نیستن.فراری دنیای خاص خودش رو داره

  19. Phonix

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (336 ديدگاه)

    اینو باید قرمز فراری خرید:)
    استون رو سبز بریتیش
    در اخر هم باید اینو گفت از لوکس بودن استون از فنی فراری
    ظاهر هم سلیقس که شما با استون حال میکنی یا با فراری ولی داخل فراری یکم سنت شکن شده و طول میکشه عادت کنیم
    ولی خودم باشم فراری قرمز با چرم سفید و تو دوزی قرمز رو ترجیح میدم:)

    موافقم 10
    مخالفم 1
  20. Royal Driver UK 70

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    چقدر براش صبر کردم خدایی….⁦❤️⁩ محشره وی۱۲ هنوز زندست فراری به ما قول میده تنها اس یو وی هایی که به دلم نشستن و دیگه هیچ یکیش این یکیش dbx707 یکی هم کاین توربو جی‌تی تموم. هرچند اینم یک اس یو وی نیست این که فراری با قدو قامتی بلنده!

  21. ARMAN سابق

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (491 ديدگاه)

    کار فراری واقعا جای تقدیر داره که از موتور ۱۲ سیلندر استفاده کرده ولی به نظر من اگه یکم طولش بیشتر بود خیلی هارمونیش بیشتر میشد
    وای هنوزم فوق العاده ست و من به تمام کراس اور های اسپرت کوپه مانند ترجیهش میدم به خاطر موتور ۱۲ سیلندر

    موافقم 11
  22. ۹۱۱

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (600 ديدگاه)

    شاسی بلند وی ۱۲. ولی خیلی ماشین عالی هست. حتی از اوروس هم بهتره.

  23. Amin

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    لیاقت اسم فراری رو داره و میشه اون DNA و خاص بودن رو درش احساس کرد ، مخصوصا با موتور v12 که اون رو به قویترین این سگمنت تبدیل کرده و پر از ویژگی های جالبه
    همونطور که فراری گفت ، این یه suv نیست و سگمنت منحصر به فرد هست ، اما از نظر ابعاد در ابعاد dbxهست و فضای نسبتا خوبی برای چهار نفر داره
    به هر حال تکریبی از پرفورمنس و زیبایی و کمی suv بودن اون رو به ماشین خاصی تبدیل کرده

  24. مهدی

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    حالا وقتشه لامبورگینی مدل جدید اوروس را رونمایی کنه تا همه بفهمن زیبایی چیه.

    موافقم 1
    مخالفم 9
  25. حسن

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (195 ديدگاه)

    ظاهرش، موتورش، داخلش (بجز داشبرد سمت شاگرد) واقعا بی نظیره.
    فقط متوجه نشدم دستگیره درهای عقب کجاست؟ برا سوار شدن در ردیف عقب حتما باید در جلو باز بشه؟

  26. A1

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (255 ديدگاه)

    زبان طراحی جدید فراری رو واقعا دوست ندارم بیشتر شبیه آستون مارتینن تا فراری داشبوردشم واقعا زیبا نیست

    موافقم 2
    مخالفم 9
  27. - A M I R -

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    فکر نمیکردم اینو در مورد این ماشین بگم، اما این یک فراری واقعیه! همونقدر خیره کننده، همونقدر قدرتمند و همونقدر اسپرت اما در عین حال با وقار و چقدر خوشحالم که این ماشین جز در بحث پرفورمنس ادعای دیگه ای نداره، نیومده لوکس باشه یا ویژگی های آفرودی داشته باشه، هیجان خالصه. فراری به روش خودش به بازی برگشت.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  28. پدرام

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    جذابه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  29. Sobhan

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    زیاد با قیافه اش حال نمیکنم از نیم رخ خوبه ولی تمام رخ یه حوریه 🤣عجیبه و لی بازم زیباست 🙌بدون توربو بودنش باعث میشه تو دور های بالا از بقیه کم بیاره ولی بازم بجاش نهایت سرعتش بیشتر از اوناست،درکل خوبه

    موافقم 3
    مخالفم 10
  30. مهدی

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    من نظرم متفاوت هست . اگر به اوروس و ۷۰۷ میگن SUV به این هم میشه گفت! همه چیزش با اونا مشابه هست منتها یکم استایل طراحیش متفاوتی. در کل SUV تعریف خاصی به معنای خودروی شاسی بلند فول سایز ندارد! هرچند خود من به این سه تا خودرو میگم کراس اوور نه SUV

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. imanenzo

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (90 ديدگاه)

      اژدها وارد میشود،بالاخره پورسانگ اومد و چه زیبا و همه چی تمام اومد.شاهکار دیگری از پادشاه مارانلو که وقتی محصولی به بازار ارایه میده بهترین رو ارایه میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا