از زمانی که فراری بیش از سه سال پیش اعلام کرد که قصد ساخت یک شاسیبلند را دارد، هر نمونهٔ آزمایشی و پروتوتایپی که دیدهایم زیر پوششهای استتاری سنگین پنهان شده است. حال اما تصاویری از آنچه که به نظر میرسد نمونهٔ پیشتولید پوروسانگوئه باشد از داخل کارخانهٔ فراری به بیرون درز کرده و در صفحات مجازی مختلف دستبهدست میشود. عکسی که از نمای جلوی خودرو منتشر شده است، چراغهای جلوی دوبخشی مشابه SF90 را نشان میدهد که در وسط با خطی از بدنه به هم متصل شدهاند.
پس از این، جلوپنجرهٔ خودرو جلبتوجه میکند و جالب اینکه فراری در پوروسانگوئه برخلاف دیگر مدلهای موتور جلوی خود، جلوپنجره را همراستا با چراغها قرار نداده است و در عوض آن را در پایین سپر به شکلی شبیه پورشه پانامرا تعبیه کرده است که بیشتر شبیه ورودی هوای میانی به نظر میرسد تا جلوپنجره. استایل کلی پوروسانگوئه هم خیلی به یک شاسیبلند واقعی شباهت ندارد ولی روکشهای مشکیرنگ در دهانهٔ گلگیرها و پایین بدنه باعث شدهاند بتوانیم آن را یک کراساوور بدانیم. نمای عقبی خودرو نیز با چراغهای مربع شکلی که با یک خط به هم متصل شدهاند و شبیه ۲۹۶ GTB هستند به همراه چهار سر اگزوز و یک دیفیوزر بزرگ، نمای معمولیتری دارد.
حتی اگر ظاهر پوروسانگوئه چیزی نباشد که طرفداران از یک فراری انتظار دارند اما پرفورمنس آن باید باشد زیرا هرچند در این رابطه هنوز هیچچیز رسمی نیست اما برخی گزارشها به ارائهٔ یک قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ V6 توئین توربو و موتورهای الکتریکی در ابتدای عرضه اشاره کردهاند درحالیکه بعداً احتمال ارائهٔ موتور V12 تنفس طبیعی هم وجود خواهد داشت. گمان میرود که پوروسانگوئه از قوای محرکهٔ ۲۹۶ GTB استفاده کند که اگر اینطور باشد ۸۳۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. حتی اگر فراری در شاسیبلند خود موتورهای الکتریکی را کنار بگذارد و فقط از موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده کند بازهم ۶۶۳ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
احتمال دیگر استفاده از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی SF90 خواهد بود هرچند که قطعاً در اینجا سه موتور الکتریکی آن را همراهی نخواهند کرد. بااینحال، این موتور V8 هم بهتنهایی بسیار قدرتمند است و ۷۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند؛ و درنهایت به جذابترین شایعه یعنی قرارگیری موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی ۸۱۲ سوپرفست در نسخهٔ پرچمدار پوروسانگوئه میرسیم که میتواند بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. بهطورکلی، این تصاویر اطلاعات بسیار خوبی از ظاهر کراساوور فراری در اختیار ما قرار دادند اما هنوز هم رازهای زیادی در مورد این ماشین وجود دارد هرچند که خوشبختانه برای فهمیدن آنها نیازی نیست خیلی منتظر بمانیم زیرا سندی آر فراری نشان داده است که تولید پوروسانگوئه امسال آغاز میشود.
As
۳ اسفند ۱۴۰۰بسیار ممنون که این خبر رو پوشش دادید واقعا دوست داشتم بدونم چه طراحی داره
از نظر من مخصوصا در نمای عقب زیباست
shirko
۳ اسفند ۱۴۰۰🤢🤮🤢🤮🤢🤮🤢🤮
محمد
۳ اسفند ۱۴۰۰لامبورگینی اوروس قشنگ تر نیست؟ انگار فقط قد روما رو بلند تر کردن
Mahdi
۳ اسفند ۱۴۰۰ای خدا بالاخره اومد
GMA
۳ اسفند ۱۴۰۰واقعا منحصر به فرد و خاص شده
من که عاشقش شدم، واقعا FUV دنیای SUV هاست
امیدوارم فروشش بسیار زیاد باشه
با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای فراری❤️👑
بهنام
۳ اسفند ۱۴۰۰واقعیتش بعنوان یک علاقه مند به فراری و در کل ایتالیا،استرس دارم که مدل پورسانگوئه زیبا نباشه ،هنوز هم استرس دارم .نمیدونم طرح یک شاسی بلند چگونه هماهنگ با دی ان ای ناب فراری قراره تولید بشه .
ظاهراً استرس من بیدلیل نبود
این تصاویر که ناامید کننده هست
ببینیم تصاویر رسمی چه خواهد بود .
ADAK
۳ اسفند ۱۴۰۰منم پر استرسم
و ناامید تا الان
ایشاله تصاویر رسمی و واقعی چیزی بهتر از این باشه
مازیار
۳ اسفند ۱۴۰۰نمای جلوش خوبه خیلی بهتر از اون رندر خندان
در مجموع این چراغها که با SF90 زیاد کنار نیومده بودم اینجا با این ورودی هوای زیرش خیلی بهتر دراومده
هرچند تجربه نشون میده که با چند عکس اولیه نمیشه قضاوت کرد
خوشحالم که با ورود فراری هیجان این سگمنت به بالاترین سطح خودش برسه
RKH7787
۳ اسفند ۱۴۰۰متاسفانه فراری بودنشو فقط در نمای عقب حفظ کرده
ولی از این که شبیه لوانته نیست خوشحالم(منظورم اینه که طراحیش جدیده)
AMIR / ARMI
۳ اسفند ۱۴۰۰چراغ عقب ۲۹۶ gbt چراغ جلوی sf90 جلو پنجره روما
شتر گاو پلنگ
حالا ممکنه خیلی ها خوششون بیاد
ولی من هر سه تای قبلی رو دوس نداشتم
اینم به نظرم جالب نیست
تو این کلاس و قیمت استون مارتین ترجیح میدم
1123
۳ اسفند ۱۴۰۰توسعه چراغ(و بیشتر قطعات) مطابق استاندارد های بیشتر بازارها کار ساده ای نیست و بیشتر سوپراسپرت ساز ها ترجیح میدن برون سپاری کنن
مثالش هم فراوونه
new RAMIN
۳ اسفند ۱۴۰۰چه قدر یه ماشین میتونه زیبا باشه…کلا فراری همیشه طراحی هاش زیباس…
پس از GTC4lusso و روما و پورتوفینو و FF این خودرو تبدیل به پنجمین فراری مورد علاقه من شد البته اینکه 4 نفرس یکی از دلایلش هست😅
باتوجه به عکس منتشر شده حدس میزنم تا هفته آینده یا حداقل 1مارس رونمایی بشه
الان چه قدر طرفدارای فراری (همه جا) خوشحال هستن اصلا نمیشه گفت🙂
Nima
۳ اسفند ۱۴۰۰اصلا به قشنگى رقباش نیس
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۳ اسفند ۱۴۰۰قشنگترین ماشین بین رقباش نیست ، یعنی من ظاهر آئودی و اوروس و dbx 707 رو ترجیح میدم ، به نظرم از نظر ظاهری میتونه با کاین یا dbx معمولی رقابت کنه ، انتظار ظاهر بهتری رو داشتم ولی خیلی هم بد نیست و از بعضی زوایا قشنگه ، از نظر قوای محرکه مطمئنم بهترین بین رقباشه ولی باز هم امیدوارم فوق العاده باشه و به نظرم ۸ سیلندر sf90 استفاده میشه
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۳ اسفند ۱۴۰۰مطمئنا که عکس با هماهنگی گرفته شده ولی اگر واقعا جاسوسی کرده و عکس گرفته ، خانواده طرف باید سر طرف رو توی گونی با یاد داشتی از طرف شرکت فراری دریافت کنن 😂
مردیم از خوشی
۳ اسفند ۱۴۰۰پورشه را ترجیح میدم تو این کلاس
طراحی پشتش به نظرم زیبا نیست اگه چراغ های پشت گرد تر بود بهتر میشد
از جلو هم کاری به زیبا بودن یا نبودن ندارم ولی هر چی نگاه میکنم به suv نمیاد
Nima
۳ اسفند ۱۴۰۰و این که ابرویى گلگیرش اصلا بهش نمیاد.
رینگش هم کوچیکه و ساده
که حالا اون احتمالا توى نسخه تولیدى بهتر بشه.
GMA
۳ اسفند ۱۴۰۰قطعا گلگیر و رینگ برای نمونه تولیدی متفاوت خواهند بود، همه جزئیات نمونه تولیدی را که نشون نمیدن
hummer
۳ اسفند ۱۴۰۰زیبا ست
کافر مقدس
۳ اسفند ۱۴۰۰فراری نباید از روتین خودش خارج بشه . کراس اوور هم فقط مکلارن نزده
بعضی موقع ها یه کارایی میکنه ریچ کیدی الکی . دوتا ماشین نمیده به 4تا سایت و مجله . ولی فلان فاسد نفتی ونزوئلایی از همون فراری 20 تا یکجا خریده
مرسدس اون همه مخفی کاری کرد برای سری سیاه ولی اینجوری دیگه قدیس بازی در نیاورد به سایتی نبود که ماشین رو نده
فراری یه زمانی با 412 سعی میکرد بره تو سگمنت ماشین های سدان وخانوادگی و.. ولی خوب هیچوقت نتونست . زاگاتو هم دیگه اوج خرابکاری بود
فراری هر از گاهی چیزایی میسازه که هم از رقبا ضعیفتر و گرونتر هستن
https://www.retromotor.co.uk/features/worst-ferraris-ever-made/
datsun
۳ اسفند ۱۴۰۰پول توشه مکلارن هم میزنه کم کم
دانیال_Surrey،England
۳ اسفند ۱۴۰۰بله پول توش هست مک لارن هم میتونست با پولی که عربستان تو کمپانی سرمایه گذاری کرد،تولید بکنه.
مک لارن نیمه اول سال 2021 رو با سوددهی پشت سرگذاشت،سال 2021 هم با 14درصد رشد فروش تموم کرد.
اینو مدیریت جدید بخش آمریکای مک لارن گفت و تاکید کرد که همچنان شاسی بلند نمیسازن.
کاملا مشخصه فراری از رو شکم سیری همچین جوجه اردک زشتی رو ساخته.
جلوش که ترکیب تایکان و مک لارن و کانسپت سونیه عقبم که زحمت زیادی براش کشیدن کلا روما رو کپی کردن.
یه سری اصلاحات مثل گلگیرها و…بهش میدن ولی در مجموع زشت ترینه کلاس خودشه.
Pooriya.BMW_Germany
۳ اسفند ۱۴۰۰حداقل مثل مک لارن و لامبورگینی وابسته نیست و قطعه مشترک با خودرو ارزون تر نداره
دانیال_Surrey،England
۳ اسفند ۱۴۰۰قبل از کامنت گذاشتن قبلش یخورده فکر کنی بد نیست آبروتم نمیره.
مک لارن کدوم قطعه مشترک با خودروی ارزون تر داره؟؟
نخیر اونی که قطعه مشترک ارزون داره فراریه با فیات؛که فکر میکنم نقد پورتوفینو بود!!
شما هم از نردبون فراری بالا نرو.
این ماشین ارزش دفاع کردن به لحاظ طراحی برای یک فراری نداره.
جناب ایکس
۳ اسفند ۱۴۰۰اتفاقا با این سایت خیلی موافق نیستم و مطمئنا خیلی های دیگه هم نیستن، به شخصه خیلی از تستاروسا و کالیفورنیا خوشم میاد، و درسته که بین ۱۰ تا بدتر قرار میگیرن، چون بقیه اینقدر خوبن که اینا با این همه زیبایی باز هم جزو ۱۰ تای آخر شدن، قطعا این طراحی ها مال خیلی از شرکتای دیگه بودن، جزو زیباترین های اون شرکت به حساب میومدن.
1123
۳ اسفند ۱۴۰۰قبلا همم گفتم مکلارن پول توسعه شو نداره، همین الانم ماشینا از 570s تا آرتورا بیشرین شباهتو دارن
دانیال_Surrey،England
۳ اسفند ۱۴۰۰قبلا هم اشتباه گفتی.
مک لارن دیگه از استون گدا تر نیست.
570 شباهتش با آرتورا کجاس؟؟
1123
۳ اسفند ۱۴۰۰570 و آرورا شاسی یکسانی دارن، و خودتم بهتر میدونی که کل V8 های مکلارن یکی هستن
فقط ستاپ متفاوتی دارن، منم نمیگم اینکار بدیه با اینکارش تو هزینه ها صرفه جویی میکنه مثل کاری که گروه فولکس واگن میکنه بهرحال به ترکیب برنده دست نمیزنن.
در خصوص استون که فرمودید، استون با کارهای خاصی مثل همکاری های گسترده با مرسدس بنز تحت مدیریت Lawrence Stroll و Tobias Moers تونسته از نظر مالی از مکلارن موفقتر باشه که مجبور شد مرکز خودش رو بفروشه و بعد اجاره ش کنه.
از موفقیت های چند سال اخیر استون مارتین فقط ولکری کافیه که به جرئت میگم از تمام ماشین های رودلگال دنیا سریعتره و حالا حالا قرار نیست جاشو به کسی بده
دانیال_Surrey،England
۳ اسفند ۱۴۰۰((۵۷۰ و آرورا شاسی یکسانی دارن، و خودتم بهتر میدونی که کل V8 های مکلارن یکی هستن
فقط ستاپ متفاوتی دارن))
حوصله جواب دادن ندارم چون تو این چند سال عمرمون سر جواب دادن همین موتور مک لارن رفت.
فقط بدون کاملا اشتباهه.
570 و آرتورا هم شاسیشون یکسانه؟؟
بارها گفتم قبل کامنت گذاشتن یخورده تحقیق کنید.
..
شاسی بلند استون قبل از استرول و موئرس کاراش انجام شده بود.
زمانی که حتی به لحاظ مالی مک لارن سوددهی بالاتری نسبت به استون داشت.
همین الانم استون بدون dbx میوفته روی دور ضرردهی.
آمار سال پیش مک لارن هم نگاه کنی بدون تولید شاسی بلند همچنان سودآوره.
Ferrari
۳ اسفند ۱۴۰۰مکلارن گرفتار تر از این حرفاست. شما که انقدر حرف از سود میزنی بگو ببینم چقدر سود کرده مکلارن؟ مکلارن در بهترین سالهای فروش خودش سود ۶۰_۷۰ میلیون پوندی داشت. شما به این میگی سود؟ با این پول میخواد چیکار کنه؟ فراری امسال با اینکه تولید مدلهای ۱۲ سیلندر فراری ۳۰ درصد کاهش داشته (بخاطر اینکه مدل ۸۱۲ کم کم داره با خط تولید خداحافظی میکنه. ) سود ۸۳۰ میلیون دلاری رو تجربه کرده. با اومدن این شاسی بلند به راحتی از یک میلیارد دلار هم عبور خواهد کرد
شما هم شک نکن مکلارن پول توسعه شاسی بلند رو نداره وگرنه هیچ برندی از سود زیاد بدش نمیاد. یکی از مدیران مکلارن هم قبلا اعتراف کرد مکلارن سرمایشو نداره.
Sina10
۳ اسفند ۱۴۰۰من بشخصه این حس غرور فراریو رو دوست دارم ولی بعضی وقتا کاراش بسیار عجیبه ، مثل محصولاتش
فراری کلا بعضی محصولاتش بگیر نگیر داره
خوشبختانه بیشترشون میگیره!
فراری موندیال که دیگه شکستش معروفه
موتور ۳ لیتری V8 با ۲۱۴ اسب بخار که عدد بسیار پایینیه ، ظاهر ماشین هم با اینکه من مشکلی باهاش نداشتم ولی خب از نظر بسیاری خسته کننده هستش
تستاروسا هم کم مورد انتقاد نبود ولی خب برای طرفدارای فراری خیلی محبوبه ، ماشینی عریض که شاید به سرعت کانتاش نبود( سر همین مورد کلی بحث شده!) ولی گرندتورری لوکس و جذاب بود ، برخی از انتقادات بابت این بود که فراری با توانایی مالی خیلی بهتر از لامبورگینی اون زمان ، باید سریعتر از این حرفا میبود
برای همین فراری بعد از مدتی جاش 512 TR رو ساخت ، که خب تشخیص تفاوت مدلای اولیه اش با تستاروسا اسون نیست واسه همین خیلیا 512 رو زیرمجموعه تستاروسا حساب کردن
مدل بالا رده ای هم به نام F512 M داشت که طراحی چراغ های پاپ آپ رو دیگه نداشت ولی بسیار سریع و مدرن تر شده بود ، خیلیا اینو آخر تستاروسا حساب میکردن
از محصولات پرانتقاد دیگه ، همون دوره ها F50 رو هم ساخته بود که خیلیا معتقدن هیچ وقت مثل F40 نشد
جالبه این محصولات نسبت به فراری های قبل خودشون ضعیفن وگرنه همشون ماشینایی باارزشن
به نظر من مکلارن تا چند سال اینده به بازار شاسی بلند ها ورود میکنه
تحت پیگرد
۳ اسفند ۱۴۰۰این نیست کاملا مشخصه وقتی بیاد متوجه خواهیم شد
Aboalfazl demon
۳ اسفند ۱۴۰۰انگار فراری sf90 رو تو فوت کردی عین بادکنک باد شده
حالا جدا از شوخی به نظرم باید با رنگ قرمز ببینیمش تا نظر بدیم
GMA
۳ اسفند ۱۴۰۰رونمایی رسمی در ما تاریخی هست؟ کسی میدونه؟
پرهام رهام
۳ اسفند ۱۴۰۰نمیدونم فراری دی آن ای خودشو انگار دیگه دار کم کم از دست میده.
از این بدم نیومد ولی نمای جلو رو دوست نداشتم.
datsun
۳ اسفند ۱۴۰۰حداقل از اون فولکس با آرم لامبورگینی قابل تحمل تره
محمد امین
۳ اسفند ۱۴۰۰داداش ، پورشه هم ۶۰ سال فقط سوپر کار ساخت و ماشین مسابقه ای ، اما وقتی suv ساخت به علت شرایط مالی ، بعضی ها همین حرف های شما رو گفتن ، اما الان وقتی پورشه suv میسازه ، همه به به میکنن
قطعا فراری هم با گذشت زمان ساخت suv براش ریشه ای میشه
بهنام
۳ اسفند ۱۴۰۰فکرش رو کن تب شاسی بلند سواری فراری رو هم مجاب به ساخت SUV کرد
بازار سدان ها و کوپه ها همین طوری پیش بره کاملا از بین میره
در نهایت میشه کراس ، کراس اور ، شاسی بلند ، پیکاپ ها و سوپر اسپورت ها
محمد امین
۳ اسفند ۱۴۰۰به نظر من بهترین منتظر باشیم که کاملا رونمایی بشه تا با تمام جزئیات بتونیم ببینیمش ، این نسخه کامل نیست ، حتی از رینگ ها هم میشه فهمید که جنبه ی آزمایشی داره
درکل من طراحی عقب و کنار ماشین رو دوست دارم و به نظرم خیلی خوبهطراجی جلوی ماشین به نظرم باید بهتر باشه ، هرچند تصاویر کیفیت خوبی نداره و منتظر نسخه ی اصلی باید باشیم
به نظرم چیزی که باعث تفاوت این ماشین با بقیه suv ها میشه ، پرفورمنسش هست ، که یک شکافی رو بین این ماشین و اوراس و بقیه رقبا ایجاد میکنه
هرچند قیمت این ماشین قطعا بالاتر خوهدد بود ، چونکه فناوری های بالاتر و قدرت بیشتری داره و یک پلتفرم کاملآ جدید هست و هزینه ی توسعه ی بالایی داشته، درصورتی که مثلا اوراس و کایین پلتفرمون از قبل ساخته شده بوده و هزینه ی توسعه ی به مراتب کمتری نسبت به این داشتن
M.Kkarimi
۳ اسفند ۱۴۰۰حالا کی رفته عکس گرفته ؟!😂
در اینکه اصلا نمیشه یه فراری واقعی حسابش کرد که شکی نیست …
ولی نسبت به چیزی که از تصاویر استتاریش دیده بودم بنظرم طراحی پخته تر و زیباتری رو داره که انتظارشو نداشتم … ولی در کل حداقل تو این چند عکس اگه کاین رو فاکتور بگیریم بنظرم تو بحث طراحی جلوی رقبا شاهکار و منحصر به فرد حساب نمیشه … به شخصه طراحی DBX و RS Q8 رو ترجیح میدم.
بازم باید منتظر بود تاروز رونمایی .. ولی اینقدر سمت و سوی کراس اوور گرفتن اصلا حرکت جالبی نیست …
GMA
۳ اسفند ۱۴۰۰اگه فراری کسی که عکس رو منتشر کرده پیدا کنه سرشو زیر کاپوت همین پوروسانگوئه له میکنه 😂
M.Kkarimi
۳ اسفند ۱۴۰۰طرف تر زده تو استراتژی کمپانی 😂
Moon
۳ اسفند ۱۴۰۰با شناختی که از فراری دارم تا منتشر کننده ی عکس رو اعدام نکنه ولش نمیکنه.
و اما در مورد طراحی ماشین شبیه ساندرو استپ وی شده که از رو روما برداشتنش خیلی انتظاراتم ازش بیشتر بود ولی با توجه به فجایع طراحی که از خودروساز ها دیدیم این طراحی جلوش پادشاهی میکنه
فرزاد
۳ اسفند ۱۴۰۰اونی که مشتری واقعی فراری هست چند سال زودتر از مردمی عادیای که فقط باید فیلمها و عکسهاشو تو اینترنت نگاه کنن خبر از همه چی محصول رود داره ولی کمپانی برای ایجاد شور و اشتیاق و هیجان برای خودروی جدید از بازی دادن اکثریت مردمی که تا آخر عمر قدرت خریدشُ پیدا نمیکنند نهایت سواستفاده رو میبرن
AMG GT R
۳ اسفند ۱۴۰۰روما رو با sf90 ترکیب کردن بعد ارتفاعش زیاد کردن
در کمال تعجب ترکیب خوبی شد
mohsen
۳ اسفند ۱۴۰۰باز یه عکس دراومد و عده ای از بزرگان که انگار هر کدومشون 10 تا ماشین طراحی کردن مثلا میان میگن فلان جاش اینطوریه اونجاش اونطوریه
البته الان خیلی نبود از حق نگذریم
ولی یادش بخیر سر مرسدس اس کلاس که عکسای جاسوسی و اینا ازش منتشر میشد بزرگان داشتن خودشونو میکشتن که اخ چرا اینطوریه چرا اونطوریه
والا سر ما بیشتر در میاد یا طراح اون
یعنی هم اندازه ما هم نمیفهمه؟؟😒😂
نظر دادن خوبه ولی خوب دیگه به حد و حدودی داشته باشه بهتره
بهنام
۳ اسفند ۱۴۰۰از لافراری به اینور دیگه پینین فارینا طرحی برای فراری نزد ،گرچه همه ی محصولاتی که استودیوی خوده فراری طراحی کزده بنظرم زیبا و مدرن بوده ولی طراحی های پینین فارینا فراری تر بوده .مثلا انزو با طراحی کن اوکویاما .
Scuderia Ferrari
۳ اسفند ۱۴۰۰در اقدامی کم سابقه یا بی سابقه ، قبل از رونمایی یکی از مدل های فراری عکس های اون منتشر شد
البته تیفوسی ها بیشتر منتظر رونمایی هایپرکار لمانز و جانشین LaFerrari بزرگ هستن تا FUV فراری
در هر صورت قوی ترین و سریع ترین شاسی بلند دنیا به زودی از مارانلو خواهد آمد
Jdm باز
۳ اسفند ۱۴۰۰فقط کسی که جرئت کرده ازش عکس جاسوسی بگیره!!
ADAK
۵ اسفند ۱۴۰۰همین چیزی امکان نداره دوست عزیز
عکس لو رفته اسمشه برای جذابیت بخشیدن به این اتفاقات
جناب ایکس
۳ اسفند ۱۴۰۰بنظرم طراحی جلوش شبیه اس نود هست ولی نمیشه گفت که اس اف نود رو کپی کردن، فقط شبیهن، مث طراحی های اف۱۲ لافراری یا ۴۸۸ هست که چراغ جلوشون یا حتی عقبشون شبیهن، ولی کپی نیستن، نمونه تولیدی هم خیلی بهتر میشه، چون اینجا جزئیاتش کمتره و حتی چراغاش کامل هم نیستن.