فراری

معرفی تیم فراری در فصل 2025 فرمول 1

تیم اسکودریا فراری یکی از پرطرفدارترین و قدیمی‌ترین تیم‌های فرمول ۱، در فصل ۲۰۲۵ تغییرات بزرگی را تجربه خواهد کرد. این تیم که از سال ۱۹۵۰ در فرمول ۱ حضور دارد، همچنان یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود. امسال، با ورود لوئیس همیلتون در کنار شارل لکلرک و معرفی خودروی جدید SF-25، فصل جدیدی برای فراری آغاز شده است.


۱. ترکیب رانندگان فراری در ۲۰۲۵

🏎 لوئیس همیلتون (#۴۴)

  • ملیت: بریتانیایی 🇬🇧
  • سن: 40 سال
  • افتخارات: 7 بار قهرمان جهان
  • سال‌های حضور در فرمول ۱: از ۲۰۰۷ تاکنون
  • تیم‌های قبلی: مک‌لارن (۲۰۰۷-۲۰۱۲)، مرسدس (۲۰۱۳-۲۰۲۴)

🔴 نکته مهم: انتقال لوئیس همیلتون از مرسدس به فراری، بزرگ‌ترین جابجایی رانندگان در سال‌های اخیر است. او به دنبال هشتمین عنوان قهرمانی خود در تیم قرمز خواهد بود.

🏎 شارل لکلرک (#۱۶)

  • ملیت: موناکویی 🇲🇨
  • سن: 27 سال
  • افتخارات: 5 پیروزی در گرندپری
  • سال‌های حضور در فرمول ۱: از ۲۰۱۸ تاکنون
  • تیم‌های قبلی: سائوبر (۲۰۱۸)، فراری (۲۰۱۹-اکنون)

🔴 نکته مهم: لکلرک از سال ۲۰۱۹ با فراری همراه بوده و به عنوان راننده اول این تیم شناخته می‌شد، اما ورود همیلتون می‌تواند معادلات داخلی تیم را تغییر دهد.


۲. خودروی جدید فراری SF-25

🔻 تغییرات اصلی:

  • تعلیق جدید Pull-Rod در جلو (مشابه ردبول و مک‌لارن)
  • طراحی بهینه‌تر سایدپادها برای بهبود آیرودینامیک
  • مهندسی جدید در کف خودرو برای افزایش نیروی رو به پایین
  • موتور بهینه‌سازی‌شده برای کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد
  • بازگشت بالچه‌های کبری روی Halo برای افزایش پایداری

🔴 هدف: رقابت نزدیک‌تر با ردبول و مک‌لارن و کسب قهرمانی بعد از ۱۶ سال!


۳. مدیریت و تیم فنی فرمول یک فراری

🏁 مدیر تیم: فردریک واسور 🇫🇷

  • از سال ۲۰۲۳ به عنوان مدیر تیم فراری فعالیت می‌کند.
  • تجربه‌ی موفق در تیم‌های آلفا رومئو و رنو را داشته است.

⚙️ مدیر فنی: انریکو کاردیله 🇮🇹

  • مسئول توسعه آیرودینامیک و طراحی خودرو است.
  • از معماران اصلی پروژه SF-25 به شمار می‌رود.

🔧 مدیر موتور: لوران مکیش 🇫🇷

  • مسئول توسعه واحد قدرت فراری، که در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

۴. هدف فراری در فصل ۲۰۲۵

قهرمانی جهان پس از ۱۶ سال (آخرین قهرمانی فراری در ۲۰۰۷ بود)
رقابت مستقیم با ردبول و مک‌لارن
به حداکثر رساندن توانایی‌های همیلتون و لکلرک
رفع ضعف‌های استراتژیکی و مدیریت مسابقه‌ای که در سال‌های اخیر باعث از دست رفتن امتیازات ارزشمند شده بود


۵. وضعیت فراری در تست‌های پیش‌فصل

  • انتظار می‌رود فراری در تست‌های پیش‌فصل که در بحرین (فوریه ۲۰۲۵) برگزار می‌شود، رقابت نزدیکی با ردبول و مک‌لارن داشته باشد.
  • عملکرد اولیه SF-25 مشخص خواهد کرد که آیا این تیم واقعاً می‌تواند برای قهرمانی بجنگد یا خیر.


جمع‌بندی

🔴 فراری در فصل ۲۰۲۵ با ترکیبی از یک قهرمان افسانه‌ای (همیلتون) و یک ستاره جوان (لکلرک)، به همراه یک خودروی کاملاً بهینه‌شده، یکی از مدعیان اصلی خواهد بود. اما آیا آن‌ها می‌توانند بر سلطه ردبول و مکس ورستاپن پایان دهند؟ پاسخ این سوال در طول فصل مشخص خواهد شد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    یهنی میرسه روزی که ایران خودرو بیاد تو این مسابقات 🤣

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. Iman 007

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      اره یه ۵۰۰ ۶۰۰ سال دیگه با موتور ef7 تقویت و پلتفرم ۴۰۵

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. Titanium

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (208 ديدگاه)

      اره ولی تو مسابقات نزدیک شدن به خدا
      😂😂

    3. Navid AJ

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (3835 ديدگاه)

      با این وضعیت که نه. ولی جدا از شوخی. اگر ما از پتانسیلمانون درست استفاده کرده بودیم هم مسابقات فرولاوان در ایران برگزار میشد و هم اثر جدی در موتور اسپورت داشتیم.
      اگر همه چی سر جای خودش بود،‌ از همین کشورهایی که الان آرزوی جوونامونه که برن اونجا،‌ میومدن ایران برای کار. ولی افسوس

  2. M

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفم این مطلب در اندازه مطلوب با کیفیت نیست
    دو ساله که لورنت مکیس از فراری جدا شده و مدیریت تیم ریسینگ بولز رو بر عهده داره
    انریکو کاردیل هم فصل پیش از این تیم جدا شد و به استون مارتین پیوست
    بالچه کبری هم برای پایداری نیست مسلما برای هدایت هوا و افزایش آیرو افیشنسی هست
    با فریز شدن موتورها تو این نسل تنها کاری که از دست تیم‌ها بر میاد افزایش میزان عمر ۶ قطعه پاوریونیت هست نه چیز دیگه ای

  3. مهدی

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    چرا رنگ قرمزشو به سرخابی تغییر دادن؟
    ذات فراری رنگ قرمز مسابقه ایه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. فقط انگلستان

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    اون چیزی که تو فصل قبل دیدیم این بود که رانندگان فراری در مسابقات آخر نهایت تلاشش رو کردن ولی باز به نوریس نرسیدن که نشون میده مقداری ماشین مکلارن بهتر بود و به دلیل اشتباهات پیاستری فراری در امتیازات نزدیک مکلارن میشد
    به نظرم این فصل یکی از زیباترین فصل های تاریخ فرمول یک هستش
    نظر شخصی خودم این هست که دوست دارم همیلتون با فراری قهرمان بشه.

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Vette

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (540 ديدگاه)

      البته ماشین فراری بهتر بود
      ماشین مکلارن به دلیل تقلب در باله عقب در مسابقه باکو
      و بال جلو منعطف که اونم غیر قانونی بود
      توانست قهرمانی بیاورد

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. فقط انگلستان

        ۷ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        و دیگران نشستن نگاهش کردن.

      2. NAVID@@98

        ۷ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        نخیر تقلب اصلا بیخود حرف اشتباهه
        اتفاقاً تقلب رو تا دلت بخواد ردبول کره تو همین فصل هم شاهدش بودیم ازجمله تقلب های ردبول سیستم ترمز نامتقارن و… بوده

        بال جلو هم همینطور کلا پرتی از موضوعات چون درمورد هر کدوم از این موارد بحث های تخصصی شده
        چرا مسابقات و گرند پری های بعدی پیست های دیگه بعد از اون هنوزم مکلارن سریعترین بود چون مدام آپدیت میداد و هوشمندانه کار میکردن اون بال عقب هم بیشتر برای افزایش تاپ اسپید بکار میومد چون ماشین مکلارن درگ بالایی داشت اینم یکی از راههای بهبودش بود با این وجود مکلارن سریعترین ماشین بود و تفاوت خاصی هم نکرد که بال عقب چطور باشه چون بعد ازون هم با آپدیت های دیگه هم جبرانش کرد و هم سریعتر هم شد
        مکلارن پکیج خوبی ساخته بود که تو انواع پیست ها از جنبه های متنوعی سریعترین ماشین شده بوده برای همین هم حقش بود که به قهرمانی سازندگان برسه راننده هاش .. دستی کردن وگرنه راحت میتونست قهرمانی رانندگان هم بدست بیاره اگه مکس ورشتپن راننده ش بود قطعا قهرمانی رانندگان هم بدست میاورد این جمله هم خودش تایید کرده
        خود واژه سریعترین هم باید درست گفته بشه چون این مسئله چندین زاویه داره از چه لحاظ باشه در نهایت هم افینسی ماشینه که باز هم نتیجه نهایی میشه برایند اینها که با عملکرد راننده جمع میشه اگه با یه باله بخواد چیزی عوض شه که …

      3. دانیال_Surrey،England

        ۷ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (2888 ديدگاه)

        به دلیل تقلب؟؟!!
        اگه بنا به تقلب باشه که هم مرسدس و هم ردبول و فراری هم از این کارا زیاد کردن.
        ردبول که اصلا سابقش خرابه به لحاظ مالی و فنی و لابی گری که اصلا نیازی به توضیح نداره.
        مک لارن فقط از بخش خاکستری استفاده کرده اونم مک لارن خودش داوطلبانه قبول کرد که تغییرش بده.((برخلاف ردبول چند فصل قبل))
        اگه تقلب مک لارن واضح بود،خیالت راحت باشه مثل سال 2007 که طرف حساب فراری بود((مثل اینجا)) اینجا هم قهرمانی رو ازشون میگرفتن.
        ردبول خیلی تلاش کرد و نتونست و بعد از بال عقب رفتن رو سیستم پاشش آب و خنک سازی تایر که اونم نتونستن ثابت کنن.
        فرمول یک بخشی از نوآوری های مهندسیش همین استفاده از نقاط خاکستریه،که البته ممکنه در طول فصل هم ممنوع بشه و ربطی به تقلب نداره.
        تقلب واضح میخوای ببینی برو مسابقات 2021 رو ببین.

        موافقم 3
        مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا