این روزها صحبت از هایپرکار جدید فراری در سال ۲۰۲۵ است و میخواهیم اطلاعات نسبتاً مفصلی از آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم پس همراه ما باشید.
ریشه خودروهای الهامبخش فراری به ۲۸۸ GTO بازمیگردد اما این F40 به عنوان آخرین خودروی سفارش داده شده توسط خود انزو فراری بود که واقعاً چنین عبارتی را زنده کرد. F40 سریعترین، قویترین و گرانترین خودروی زمان خود محسوب میشود و به همراه انزو جزو جذابترین خودروهای دوران معاصر به شمار میروند. نهایتاً به لافراری میرسیم که اولین بار از قوای محرکه هیبریدی سود برد. اما آینده برای فراری چه شکلی خواهد بود؟ بر اساس آنچه که تاکنون در رسانهها منتشر شده خیلی با خودروی الهامبخش بعدی این برند فاصله نداریم. لافراری سرانجام با یک محصول جدید جایگزین خواهد شد، خودرویی که بخشی از استراتژی معرفی ۱۵ محصول جدید تا سال ۲۰۲۶ است و شاسیبلند پورسانگوئه اولین آنها بوده است. قطعاً چیزهای پنهان زیادی درباره هایپرکار جدید فراری وجود دارد اما با توجه به اطلاعات به دست آمده میتوانیم نوید تولید خودرویی فوقالعاده را بدهیم.
طراحی ظاهری
تصاویر و ویدئوهای جاسوسی گوناگونی از این خودرو منتشر شدهاند. اگرچه پروتوتایپ ها هنوز از پوشش استتاری سفید و مشکی استفاده میکنند اما برخی جزئیات به راحتی قابلتشخیص هستند و طراحان نیز با استفاده از آنها رندرهایی را منتشر کردهاند. به نظر میرسد نمای جلوی خودرو از جلوپنجره سهبخشی بزرگ با ورودیهای پایین سپر استفاده کند و چراغها نیز کمی شبیه SF90 باشند و مجرای S الهام گرفته از خودروهای فرمول یک نیز دیده شود. محصولات پیشرانه وسط فراری از همان شکل مجرای S برای بهبود عبور جریان هوا از بالای خودرو استفاده میکنند. البته مهمترین مساله اسپویلر عقب است که تقریباً بیشتر از پهنای خودرو گسترده میشود و درست زیر آن نیز خروجیهای اگزوز به همراه چراغهای شیک در دو سمت سپر جا خوش میکنند.
نام خودرو
در حال حاضر هایپرکار جدید فراری با کد F250 شناخته میشود اما از این نام برای مدل نهایی استفاده نخواهد شد مخصوصاً اینکه فورد نیز از چنین نامی برای محصولاتش استفاده کرده است. F40 و F50 ساختار نامگذاری مشابهی دارند اما انزو و لافراری چنین روندی را به هم زدهاند. اگر استفاده از نام پورسانگوئه را در نظر بگیریم شاید فراری بخواهد از نامی با همین طرح و شاخص استفاده کند.
پیشرانه
احتمالاً خبری از پیشرانه ۱۲ سیلندر نخواهد بود و شاید برای اولین بار از زمان F40 شاهد تولید خودروی الهامبخش فراری با تعداد سیلندرهای کمتر از ۱۲ باشیم. اخبار پیشین نشان دادهاند این هایپرکار از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد و مدلهای پروتوتایپ نیز دارای برچسبهای هشدار برای تجهیزات برقی و سایر اقلام مرتبط بودهاند. احتمال دارد این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی استفاده کند اما محتملترین گزینه پیشرانه ۶ سیلندر گرفته شده از خودروی ۲۹۶ GTB خواهد بود. این نیروگاه در خودروی یاد شده ۶۸۰ اسب بخار قدرت دارد و پیشرانه برقی هم ۲۷۲ اسب بخار دیگر را تولید میکند؛ اما اندکی بوست میتواند قدرت تولیدی هایپرکار جدید فراری را به بالای ۱۰۰۰ اسب بخار برساند. با توجه به قدرت ۹۸۶ اسب بخار SF90، محصول ردهبالای فراری باید قدرت بالاتری داشته باشد. همچنین احتمال اینکه خودروی موردبحث از نوع پلاگین هیبریدی باشد وجود دارد. برای مثال SF90 در حالت برقی شعاع حرکتی ۲۴ کیلومتری دارد.
قیمت
فراری به احتمال زیاد قیمتی فراتر از ۲ میلیون دلار را در نظر خواهد گرفت. لافراری با قیمت ۱.۴ میلیون دلاری خود جزو ۵۰ خودروی گرانقیمت دنیا بود و بنابراین هایپرکار جدید مارانللو نیز گرانتر عرضه خواهد شد. خودروهای فعلی همچون مرسدس-ای ام جی وان، استون مارتین والکری و… قیمتی فراتر از ۲ و ۳ میلیون دلار دارند.
زمان معرفی
تولید هایپرکار جدید فراری قرار است از سال ۲۰۲۴ شروع شود و بنابراین احتمال معرفی آن در ماههای پیش رو وجود دارد. ایتالیاییها به دنبال تولید ۲۲۰ دستگاه از آن در سال ۲۰۲۵ و ۳۰۰ دستگاه دیگر در سال ۲۰۲۶ هستند و نهایتاً ۷۹ دستگاه نیز در سال ۲۰۲۷ تولید خواهد شد. همچنین قرار است در آن سال نسخه کانورتیبل و پیست محور XX نیز تولید شود. البته تنها چند صد دستگاه از مدل کانورتیبل و تنها ۳۰ دستگاه از مدل پیست محور عرضه خواهد شد.
JOHNSON¹⁰
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲به به چه شود . پادشاه درون سوز ها .
به نظرم قدرتش چیزی حدود ۱۲۰۰ باشه .
MAJking2
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲موقعیی میشه پادشاه درون سوز ها که ۱۲۰۰ اسب رو فقط متکی به انجین درون سوزش باشه.
مهراد
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲جسارتا قدرت رو بیخیال ، فراری هیچ وقت از قدرت و انتقال قدرت به زمین کم نمیاره
مشکل جایه دیگس ، اگر موتور پرچمداره محصولات پادشاه دنیای خودرو ۶ سیلندر باشه من واقعا بینهایت ناراحت میشم ، هر چقدر هم که قدرت تولید کنه مهم نیست ، به شخصه فکر میکنم این داستان ۶ سیلندر فیکه و حداقل یه هشت سیلندر پر حجم و قلدر داره ( امیدوارم البته ، ضمنا اگر ۱۲ سیلندر باشه که دیگه هیچی بقیه باید مجددا بزنن گاراژ )
اگر بتونه مجددا یدونه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی دور موتور بالا با قدرت ۹۰۰ به بالا و دستیار هیبریدی بزنه بنظرم آخرین اسطوره ساخت فراری ساخته میشه و دیگه فراری بالاتر از اون نمیسازه هیچ وقت ، که البته خیلی بعیده که v12 باشه 😪
Muty
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲هیچ چیز بعید نیس
مگه پوروسانگوئه نبود! همه صاحبنظران و کارشناسا به اتفاق نظر داشتن انجینش احتمال زیاد 6 سیلندر هایبرید باشه
اما وقتی تک خال را رو کرد
کف همه برید با 12 تنفس طبیعی اش
Royal Driver
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲من خودم بشدت دوست دارم وی۱۲ باشه. تو این هیکلو ببین، یک وی۱۲ نیاز داره!
همایون
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲دقیقا حداقل باید یه فاصله ای با sf90 پونصدهزار دلاری داشته باشه پس حداقل باید هزارودویست اسب باشه.نکته جالب اینه همه جا این رندر احتمالی رو گذاشتن ولی وقتی به خودروی استتار شده نگاه میکنی به وضوح معلومه که چراغاش اینجوری نازک و ابرویی شکل نیستن و چراغاش شبیه 296 GTB هستن
سبحان
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲موتور sp3 چیزی که یه خودرو رو خاص میکنه برای 2 میلیون دلار
موتور 6 سیلندر توربو با هیبرید نمیتونه جای اون بگیره
MAJking2
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲فراری که v12 نداشته باشه دیگه فرقش با برند های دیگه چیه، بجز اسم فراری.
انزو فراری میگه: آیرودینامیک برای کسانیه که نمیتوانند موتور های قدرتمند بسازند.
البته ما منکر این نیستیم که فراری نمیتونه موتور بسازه ولی، به هر حال الان بزرگترین وجه تمایز این برند، با برند های رقیب در اینه که پیشینه بسیار پر افتخاری داره و اگر نخواهیم از حق بگذاریم بخش بسیار بزرگی ازین افتخار رو مدیون پیشرانه های فوقالعاده خودش هست
که گل سر سبد شون هم v12 این برند هست حالا اگر به هر دلیلی بخواد تاثیر انجین دورن سوز رو در خودروهاش کاهش بده و موتور های کوچکتر مثل v6 روی بیاره قطعاً دیگر جذابیت الان رو نخواهد داشت و در آخر صحبتم اینو هم اضافه کنم این حرف من اصلاً به معنی بَد بودن و یا کسل کننده بودن v6 فراری نیست بلکه در مقایسه با v12 خود همین برند هیجان آنچنان انگیز نخواهد بود و در کل امیدوارم که شرکت های سوپر اسپرت ساز بتونند با تبصره های قانونی اجازه استفاده از انجین های v12 و v8 حجیم خودشونو حفظ کنند چراکه تعداد تولید این خودروها به حدی نیست بخواد تاثیری در آلودگی زیستمحیطی بزاره، در عوض اون بخش بزرگ ک تاثیر زیادی داره خودروهای خانوادگی و بخش حمل نقل است.
HR3
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲شبیه فراری نیست این طرح اصلیش باشه من به عنوان فن دو آتیشه فراری نمی پسندم
Sf90 و لافراری و Daytona SP3 خیلی زیباترن
Royal Driver
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲به فراری ایمان داشته باش، باور کن این چیزی که توی عکس میبینی با نسخه تولیدی زمین تا آسمون فرق خواهد کرد.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲معرفی سری F که یک سُنَت ۱۰ سال به ۱۰ سال اتفاق میوفتد و هربار فراری همه را مبهوت میکند !
نسل من ، انزو را دید و حیران شد !
نسل من لافراری را هم دید و دیوانه شد !
این سری چه میخواهد با عاشقان خودرو بکند خدا داند !
اما تجربه ثابت کرده که فراری کارش رو خوب بَلَده !
نیومده مطمئنم مثل همیشه پرچم دست فراری باقی میماند و بقیه محو رخنمایی سری جدید F میشوند و یکسال از رونمائیش نگذشته قیمتش هجومی و نجومی و آتیشی میشود ، صبر کنید و ببینید !!!!!!
پیام
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲شبیه فراری نیست
Siyavash
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲دوستان یه سوال ..فراری چرا موتور ۱۰ سیلندر نمیسازه…ولی ۸ سیلندر میسازه…یا کلا ۸ و ۱۲ از ۱۰ سیلندر محبوب تر هستن…کسی میتونه توضیع بده…
Royal Driver
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲سیاوش عزیز، چون فراری اصلا نیازی به ساخت ۱۰ برای ماشین های جادهای خودش نداره. بهرحال از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۵ برای فرمول یکاش موتور V10 سری تیپو 046 که اولین موتور ۱۰ سیلندرش برای فرمول یک بود تا تیپو 051 که توی سینهی اف۲۰۰۲ افسانه ای بود و آخرینش یعنی تیپو 055 بود رو توسعه داد. بیشتره ده سیلندر هارو توی فرمول یکا پیدا میکنی.
Siyavash
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام..دوستان یه سوال..چرا فراری سمت موتور۱۰ سیلندر نمیره بسازه و فقط ۱۲ و ۸ و۶ داره..چه مشکلی تویه ۱۰ سیلندر ها هست که کمتر کمپانی سمتش میره….یا انجین هایه ۱۰ لکسس lfa و وایپر چه مشکلی داشتن کا دیگه به روز رسانی نشدن…یا مثلا بوگاتی اگه اون چهارتا توبو رو از اون موتور۱۶ سیلندرش برداره چه اتفاقی میوفته به جایه توربو از یه سیستم کرست استفاده کنه…
R
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲بوگاتی وقتی از توربو استفاده کرد که اصلا توربو مد نبود استفاده از سیستم برقی توهین به بوگاتیه بوگاتی حد نهایی موتورهای درون سوزه سریعترین خودروی دنیا پرچمداره بنزینی ها
مازیار
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲شاید اگه پورشه یا مک لارن بود همه قبل از هر چیزی کنجکاو مشخصاتش بودن اما در مورد فراری اول از همه چیز ظاهرش مورد توجه هست
امیدوارم این رندر خطا باشه
hamed
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲دو چیز رو مطمئنم
طراحیش با این رندری که میبنیم خیلی متفاوت خواهد بود
موتور 6 سیلندر هم شوخی هست
Siyavash
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحی رندر که الان دیدم قرمزه انگار مکلارن سنا هست یکم به روز شده..اصلا فکر نکنم فراری جدید این شکلی باشه…
کاوه
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا چیزی شبیه به فاجعه میشه اگه قرار باشه هایپر کار فراری پیشرانه اش ۶ سیلند باشه.حالا اگه حتی ۲ هزار اسب هم ازش بیرون بکشه و ۲۰۰۰ اسب هم از سیستم برقیش بهش اضافه بشه و وروی هم ۴ هزار اسب قدرت داشته باشه بازم نمیشه اسم فراری روش گذاشت.این برقی سازی گند زده به همه چی.واقعا مسخره است.وقتی الان انرژی برق از سوختن سوخت های فسیلی درست میشه و برق ماشین برقی از سوختن ذغال سنگ به وجود میاد دیگه ماشین کربن خنثی چه معنی داره اخه؟؟؟هر وقت تمام برق تولیدی از انرژی هسته ای یا نیروی بادی ابی خورشیدی به دست اومد اون موقع بیاید گند بزنید به خودرو سازی.کی فکرشو میکرد یه روز فراری بیاد هایپر کار ۶ سیلندر بزنه؟؟؟هر کاریش هم بکنه بازم محاله به جذابیت اف ۴۰ یا لافراری یا انزو بشه مگه همه چی اسب بخاره؟؟؟؟اگه به اسب بخار بود خییییلی ماشینا اسب بخار بیشتری دارن ولی هیچ کدوم فراری نمیشدن
JDM سابق
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲روح انزو فراری تو قبر بندری میزنه اگه بدونه میخوان پرچمدارشو ۶ سیلندر بزنن حالا این بکنار اینی که زیره پوشش و کاوره قیافه اش به فراری نمیخوره امیدوارم بدون پوشش حداقل شبیه فراری باشه
محمدهادی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط امیدوارم ایمشو F60 بذارن
فقط به پاس احترام به سلاطین دوران پر فروغ فراری، اف پنجاه و اف چهل فقید
MP
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲آقای فرارری جان مادرت با روح و روان ما بازی نکن
این چیه آخه؟
از جلو تا ستون وسطش و من تونستم هضم کنم!
ای کاش این نباشه
Scuderia Ferrari
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲با ناراحتی زیاد باید گفت جانشین LaFerrari افسانه ای انجین V6TT هیبریدی خواهد داشت که بیشترین تمرکزش روی وزن کم و آیرودینامیک هست تا قدرت
بعد از معرفی هایپرکار جدید فراری ، نسخه ویژه 296GTB هم تو راهه
ماه آینده نسخه پیست محور SF90 استراداله که به احتمال زیاد SF90 LM یا Le Mans نام داره رونمایی میشه و تا آخر سال جانشین 812 سوپرفست از راه میرسه
فراری همیشه در اوج 👑👑
مهدی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲طبق تجربه باید منتظر موند و زمان رونمایی لذت برد . فراری هیچوقت چیز بد نمیسازه حالا میخواد ۶ باشه یا ۱۲ . زمان معرفی ۲۹۶ هم خیلی ها ناامید شده بودن اما تمام ریویوها حکایت از لذت خالص رانندگیش داره