حراج تنها نمونهی ساخته شده از فراری 250GTO تیپو به اتمام رسید و قیمت باورنکردنی ۵۱/۷ میلیون دلار ثبت شد.
از دیدگاه کارشناسان و علاقهمندان خودروهای کلاسیک، معامله ۱۴۲ میلیون دلاری مرسدس SLR 300 به جهت عدم برگزاری حراج در حضور خبرنگاران و رسانهها، شفاف نبوده است. بعضی افراد معتقدند، فرایند انتقال مالکیت این خودرو، حالت تبلیغاتی داشته و اگر 300SLR Uhlenhaut وارد حراج آزاد شود؛ مشتری ۱۴۲ میلیون دلاری نخواهد داشت.
به هر صورت، اگر مرسدس خبرساز را کنار بگذاریم، حالا رویدادی تازه برای معاملات خودروهای کلاسیک در تاریخ ثبت شده که بسیار عجیب به نظر میرسد. در حراجی دیشب، بالاترین رقم پیشنهادی برای خرید فراری 250GTO تیپو به ۴۷ میلیون دلار رسید. مالک جدید این خودرو، با اضافه پرداختهای رسمی برای مالیات، شرکت برگزارکننده حراجی، حق کمیسیونها، هزینه حمل و غیره، در نهایت ۵۱/۷ میلیون دلار میپردازد.
بعضی کارشناسان پیشبینی کرده بودند برای فراری 250GTO تیپو مدل ۱۹۶۲ در حراجی RM ساتبی، ۶۰ میلیون دلار پرداخت شود اما چنین نشد. پیشتر، برای نسخهی اسکاگیلتی از فراری 250GTO ساخت ۱۹۶۲، مبلغ ۴۸/۴ میلیون دلار در حراجی ۲۰۱۸ ارایه شد که ۱/۴ میلیون دلار گرانتر نسبت به فراری 250GTO تیپو بود. از نظر کیلکسیونی، ارزش تکنمونهی تیپو نسبت به اسکاگیلتی بیشتر است چراکه نسخه مشابه ندارد؛ اما خریداری که حاضر باشد در حراجی دیشب برای فراری 250GTO تیپو رقمی بالاتر از ۴۷ میلیون دلار پیشنهاد دهد، وجود نداشت.
خودروی معامله شده، نهتنها نمونهای منحصر به فرد از نظر تیراژ تولید محسوب میشود؛ پیشرانه ویژه و سابقهی پرافتخار در مسابقات دارد. فراری 250GTO تیپو قهرمان نوربرگرینگ ۱۰۰۰ کیلومتر سال ۱۹۶۲ است. این خودرو در لمان ۱۹۶۲ نیز حضور داشت اما موفق به اتمام مسابقه نشد. دیگر نکتهی جالب برای فراری 250GTO تیپو، به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۴ لیتری مربوط میشود که روی دیگر نسخههای فراری 250GTO، وجود ندارد. این خودروها، از جمله گرانترین فراری تاریخ، مجهز به موتور ۳ لیتر V12 هستند. به همین دلیل برای تکنمونهی ویژه با موتور ۴ لیتر، از نام تیپو استفاده شد.
با اتمام آخرین حراجی RM ساتبی در سال ۲۰۲۳، همچنان رکورد ۷۰ میلیون دلاری برای 250GTO مدل ۱۹۶۳ باقی مانده است. این خودروی نقرهای رنگ، توسط کریستین گرسل راننده مسابقه و کلکسیونر آلمانی به دیوید مکنیل خریدار امریکایی، فروخته شد. دلیل قیمت بسیار بالا برای این محصول، رنگ خاص بدنه، حضور طولانی در مسابقات مختلف شامل لمان و توردوفرانس، بدون تصادف عنوان شده است.
AMANTE
۲۳ آبان ۱۴۰۲بیمه ی این مدل ماشین های گران رو شرکت بیمه خاصی انجام میده یا اینکه هر شرکت بیمه ای میتونه اینکار رو انجام بده؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ آبان ۱۴۰۲خودت چی فکر میکنی؟
AMANTE
۲۳ آبان ۱۴۰۲از نظر من هر شرکت بیمه ای میتونه بیمه اش کنه ولی هر شرکت بیمه ای قبول نمیکنه بیمه اش کنه.
فرشاد
۲۳ آبان ۱۴۰۲پولش یه ارزش ساختمون شرکت بیمه س چجوری بیمه کنه
Porsche
۲۳ آبان ۱۴۰۲هنوز با ۱۳۵ میلیون دلار slr300 خیلی فاصله داره 🇩🇪🔥
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ آبان ۱۴۰۲کاملا مشخصه فقط تیتر خوندی و کامنت کذاشتی
قیمت مرسدس 142 میلیون دلار هست
Porsche
۲۳ آبان ۱۴۰۲به هر حال مهمه اینه که با اختلاف زیادی نسبت به فراری ، گرون ترین ماشین تاریخ هست ( تو خرید خودرو های کلاسیک ارزشمند ۷ میلیون دلار پول خورده محسوب میشه )
Moein
۲۳ آبان ۱۴۰۲خوشم میاد همینطور از رو تعصب یه چیزی میگی و رد میشی
مطلب رو هم نمیخونی که نوشته اون صرفا یه حراجی تبلیغاتی بوده
فراری هم میتونه درها رو ببنده بیاد بگه ماشینم ۲۰۰ میلیون دلار فروش رفته
#کودک_نباشیم
NAVID۰۰۹۸
۲۳ آبان ۱۴۰۲کجاش گفته فروش اون مرسدس تبلیغاتی بوده ؟؟؟؟؟؟
فقط گفته پشت درهای بستهای بوده که کسی ندونه خریدار کیه !!!
اون مرسدس با اختلاف باارزشترین خودروی جهانِ ! حالا چرا با دلیل غیرمنطقی میخوان بگن این فراری مطرحتره را من نمیدونم !
پولی برای خرید اون مرسدس جابجا شده که مالیات + کمسیون و …. هم داشته ، پس دیگه تعاریف بیخودی که داستان از اون میسازند یعنی عراجیف !
محی
۲۳ آبان ۱۴۰۲ثروت اندوخته یعنی این،فکر کنم مجموع خودروهای کلاسیک داخل امریکا چند صد میلیارد یا چند ده میلیارد دلار پولشون باشه،قشنگ عین طلا پشتوانه ارز هستن اینا
فرشاد
۲۳ آبان ۱۴۰۲سرمایه ینی این
طرح و رنگ مختص فراری
یاس ی
۲۳ آبان ۱۴۰۲به این میگن سرمایه گذاری . ببینید چه ارزشی برای مالک جدید داره که همچین مبلغی هزینه کرده. با این پول میشه ی شهر کوچک از صفر تا صد ساخت. واقعا ارزش داره.الماس نایابه لاکردار.
واقعا در مبحث خودروی کلاسیک برندی نیست که به پای فراری برسه.
۰۰۹۸سامورایی
۲۳ آبان ۱۴۰۲این ماشین می بینم یاد فیلم فورد دربرابر فراری مییوفتم.
amir-mr
۲۳ آبان ۱۴۰۲الماس تراش خورده ی ایتالیا👑
Enzo Ferrari 2008
۲۳ آبان ۱۴۰۲فراری 250GTOتیپو این ماشین حرف ندارن شرکت در مسابقات لمانز و نوربرگرینگ پس خیلی ارزشمند هست
رضا
۲۳ آبان ۱۴۰۲ما که نداریم ولی اگر هم این حجم از پول رو داشتم هیچ وقت سر یه ماشین واسه سرمایه گذاری این قدر خرج نمیکردم. میبردم سمت طلا یا ساخت و ساز که سودش قطعا بیشتره.
کاربر۳
۲۳ آبان ۱۴۰۲رضا جان کسی که این ماشینو میخره مطمئن باش انقدر پول و طلا داره که دیگه خرید طلا براش ارزشی نداره پس این جواهرو میخره باهاش عشقو حال میکنه.
داریوش تقوایی اصل
۲۳ آبان ۱۴۰۲خوشبحالت
ab0lf4zl
۲۳ آبان ۱۴۰۲فک کن ی پارکینگ داری توش چندتا بوگاتی و پاگانی و فراری و لامبو و پورش و بنتلی و رولزرویس و بنز و بیمر هست .بعد میای اینم میخری ک بشه الماس روی تاج کلکسیونت
Anti BTS
۲۳ آبان ۱۴۰۲و بعدش از خواب بیدار میشی سوار کوییک میشی و میری سر کار .
پوریا چالش
۱ آذر ۱۴۰۲این فقط یه میورا بزاری کنارش همچنین یه لامبو 350tg v12.1963البته باید هردو هم رنگ نقرهای باشن🐎🦬
Royal Driver
۲۴ آبان ۱۴۰۲ماشینی که تعداد زیادی مسابقات رو پیروز شد، یکی از زیباترین ماشین های جهان درکنار فراری ۳۳۰ پی۴، آلفارومئو تیپو ۳۳ استراداله و از همه مهم تر، زیبای پهن دوست داشتنی ۳۱۲پی. همگی از ماشین های فوقالعاده زیبا و کمیاب هستن مخصوصا ۳۱۲پی و پی۴. این اعجوبه (۲۵۰ جیتیاو) یک چیزیه که باید توی موزه کنار عکس مونالیزا قرار بگیره.وقتی پست از فراری میاد، فرقی نمیکنه کلاسیک باشه، ریسینگ قدیمی باشه، فرمول یک قدیمی باشه، حراج ماشین های فوقالعاده کمیاب باشه.من خیلی لذت میبرم. واقعا آدم حال میکنه از این همه زیبایی این ماشین فقط عکسارو ببین.
💀
۲۴ آبان ۱۴۰۲اروپایی الکی گرون:
پوریا چالش
۱ آذر ۱۴۰۲معامله ۱۴۲ میلیون دلاری مرسدس SLR 300 به جهت عدم برگزاری حراج در حضور خبرنگاران و رسانهها، شفاف نبوده است. بعضی افراد معتقدند، فرایند انتقال مالکیت این خودرو، حالت تبلیغاتی داشته و اگر ۳۰۰SLR Uhlenhaut وارد حراج آزاد شود؛ مشتری ۱۴۲ میلیون دلاری نخواهد داشت.از سایت پدال توقع همچین حرفی نداشتم چجوری مرسدس با این تاریخچه درخشانی ک داره نه ولی فراری اره فقط یه ادم تعصبی این حرفارو میزنن