فراری

رونمایی از فراری 296 اسپشاله با 868 اسب بخار قدرت

فراری 296GTB یکی از سریع‌ترین سوپراسپرت‌های دنیا است و حالا با نسخه‌ی اسپشاله، قوی‌تر و سریع‌تر خواهد بود.


هیچ‌کس پس از رانندگی با فراری 296 GTB هیبریدی با ۸۱۹ اسب بخار نمی‌گوید: «این ماشین به وزن کمتر و قدرت بیشتر نیاز دارد». هیچ‌کس. به جز، مهندسان فراری.

فراری ۲۹۶ اسپشاله جدید ۶۰ کیلوگرم سبک‌تر شده و قدرت آن به ۸۶۸ اسب بخار افزایش یافته است. این اعداد برای یک فراری مدرن که از قبل بسیار قدرتمند بود، زیاد نیستند، اما نسخه‌ی ویژه (اسپشاله) به معنی کیفیت رانندگی بهتر و ارزش کلکسیونی بالاتر است.

نیروی عمود بر سطح خودرو (داون فورس) در سرعت ۲۴۰ گیلومتر برساعت ۲۰ درصد افزایش یافته، ارتفاع کمتر شده و مانورهای سریع‌تر در پیچ‌ها فراهم است. ترمز و فرمان هم با دقت بیشتری عمل می‌کند و تیتانیوم بیشتری نسبت به یک ایرباس A380 دارد. همچنین به‌صورت کانورتیبل (روباز) هم عرضه می‌شود. البته کانورتیبلی که ۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل کوپه خواهد بود.

فراری ۲۹۶ اسپشاله کوپه برای طرفداران واقعی خواهد بود.  یک شجره‌نامه پرافتخار برای ارجاع وجود دارد – این مدل بیانگر نسل ۲۹۶ از خودروهایی مانند ۳۶۰ چلنج استراداله، F430 اسکودریا، ۴۵۸ اسپشاله و ۴۸۸ پیستا است. هیچ‌کدام از این‌ها را از گاراژ رویایی‌تان بیرون نمی‌اندازید. فرمول این خودروها تا حد زیادی از همان‌ها گرفته شده است: سبک‌تر، سریع‌تر، بیشتر. اما قطعاً در جهت رضایت از رانندگی تنظیم شده است.

افزایش قدرت برای یک خودروی هیبریدی توربوشارژ چندان چشمگیر نیست؛ ۳۶ اسب بخار از موتور با استراتژی‌های مختلف تقویت توربوها – الهام گرفته از نقشه‌بندی خودروی ۲۹۶ چلنج – و مجموعه‌ای از پیستون‌های فورج‌شده و میل‌لنگ‌های تیتانیومی به دست آمده است. موتور الکتریکی که بین موتور ۳.۰ لیتری V6 و گیربکس هشت‌سرعته قرار دارد، حالا ۱۷۷ اسب بخار قدرت دارد و در مجموع ۸۶۸ اسب بخار تولید می‌کند، یعنی ۴۹ اسب بخار بیشتر از GTB. این موتور حالا گشتاور بیشتری به گیربکس می‌دهد تا تعویض دنده‌ها سریع‌تر و «احساسی‌تر» شوند.

در مورد کاهش وزن سپرهای کربنی، کاور موتور و چرخ‌ها (چرخ‌های فورج‌شده سبک به‌صورت استاندارد) اختیاری هستند، اما استفاده سخاوتمندانه از تیتانیوم برای قطعات داخلی موتور، پیچ‌های سرسیلندر، تمام اتصالات، فنرها (روی کمک‌فنرهای مولتی‌ماتیک)، اگزوز و قطعات دیگر، باعث کاهش وزن شده است، در حالی که بلوک موتور و محفظه میل‌لنگ تراشیده شده‌اند تا فلز اضافی حذف شود. حتی توربو هم سبک‌تر شده. اما مثل هر فراری دیگری، برای رسیدن به وزن خشک ۱,۴۱۰ کیلوگرم (۱,۴۶۰ کیلوگرم برای اسپایدر) باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

ظاهر فراری ۲۹۶ اسپشاله هم متفاوت است. قسمت جلویی حالا یک «دمپر آیرودینامیک» دارد که هوا را از سپر جلو به زیر خودرو و بالای کاپوت جلویی و روی شیشه هدایت می‌کن. دریچه‌های روی قوس چرخ‌های جلویی و بالچه‌های کوچک در پشت ورودی‌های هوای عقب در پنل‌های سه‌چهارم عقب وجود دارند که هوای چرخ‌های عقب را خنک می‌کنند.

این بال‌های آیرودینامیکی نه‌تنها عقب خودرو را پایدار می‌کنند و نیروی رو به پایین اضافی فراهم می‌کنند، بلکه با اسپویلر عقب فعال هماهنگ هستند که مشابه GTB کار می‌کند.

هدف اصلی اینجا لزوماً اعداد نیستند. فراری معتقد است پنج پارامتر قابل اندازه‌گیری وجود دارد که اگر آن‌ها را افزایش دهید، رضایت از رانندگی بیشتر می‌شود: شتاب جانبی و طولی، سرعت تعویض دنده، قدرت ترمز و صدا. همه این‌ها در ۲۹۶ اسپشاله به درجات مختلفی افزایش یافته‌اند. البته اعداد هم قابل چشم‌پوشی نیستند – صفر تا صد کیلومتر برساعت در ۲.۸ ثانیه، حداکثر سرعت بیش از ۳۳۰ کیلومتر برساعت، زمان لپ در پیست فیورانو یک دقیقه و ۱۹ ثانیه در مقایسه با یک دقیقه و ۲۱ ثانیه GTB. این تفاوت در چنین پیست کوچکی کم نیست.

حالت جدیدی به نام «کوالیفای /Qualify» هم وجود دارد که تقویت موتور الکتریکی را هنگام خروج از پیچ‌ها مدیریت می‌کند تا زمان لپ را کاهش دهد. سیستم‌های کنترلی می‌توانند قدرت را تنظیم کنند تا همیشه نیرویی ارائه شود که بدون جوش آوردن سیستم حفظ شود. یک نمایشگر خاص هم در سمت راست دورشمار وجود دارد که نشان می‌دهد چند “بوست” اضافی باقی مانده است.

خبر خوب این که فراری ۲۹۶ اسپشاله تولید محدود نیست. هرچند زمان تولید محدود است (که به‌طور ذاتی تعداد را محدود می‌کند) و باید مشتری «فعال» فراری باشید – یعنی در پنج سال گذشته یک فراری خریده باشید تا بعد از تایید هویت در لیست انتظار قرار بگیرید. پس اگر ۴۰۷,۰۰۰ یورو برای کوپه یا ۴۶۲,۰۰۰ یورو برای اسپایدر دارید، خوش‌شانس هستید – البته قیمت‌ها بسته به مالیات محلی (و تعرفه‌ها) متفاوت است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. نه به تفادس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (231 ديدگاه)

    ای وای که چه زیباست چشمامو سوراخ کرد رنگش دیفیوزر عقب و اگزوزش نوازشم کرد قطعا که جلوش خاص ترین خاص هاست

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. Ahmad

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      آقا عجب چیزیه مخصوصا عقبش واقعا هنرمندانه کار کردن تنها کمپانی که تو اروپا قبول دارم همین فراری هستش

      موافقم 7
      مخالفم 5
  2. ashkanyp

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    تنها عشقی که بهش خیانت نکردم هنوز فراریه

    موافقم 20
    مخالفم 10
  3. NOS

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با ۶ سیلندر لرزه به تن ۸ و ۱۰ و ۱۲ سیلندر میندازه

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. همایون

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1049 ديدگاه)

      هم این اسمهایی که آورد به علاوه این جدیده یه طرف و ۴۵۸ اسپشاله هم یه طرف دیگه مثل اون نمیاد

      موافقم 10
      مخالفم 1
  4. R@min

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2223 ديدگاه)

    نسبت به پیستا بازنگری زیادی تو آیرودینامیک دادن و دقیقا همون چیزی شد که انتظار میرفت.

    در کل بهترین فراری چهار پنج سال اخیر هست.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  5. وی

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (410 ديدگاه)

    فراری های نسخه پیست محور همیشه از مدل پایه شون خیلی زیبا تر بودند مخصوصا این سالهای اخیر(sf90xx و 812 competizione) اما این طراحیش از 296gtbپایین تره انگار 296 هست که یکم f80 توش ریختن مثلا اون باله های عقب در دو طرف و اگزوزش که زشتش کردن

    موافقم 2
    مخالفم 16
  6. Mohammad

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (165 ديدگاه)

    الان فن های متعصب لامبورگینی میان میگن فراری مال پیرمرد هاس 😆
    مسئله جالب اینجاست که این افراد متعصب اصلا ماشین ندارن و زیر ۱۵ سال سن دارن فقط اومدن یه چیزی بگن و برن مشقشونو بنویسن 😂

    موافقم 10
    مخالفم 14
  7. Scuderia Ferrari

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4124 ديدگاه)

    ماموریت به بهترین شکل ممکن انجام شد
    وزن کمتر ، قدرت بیشتر و طراحی زیباتر
    بهترین سوپر اسپرت V6 دنیا 👑👑

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. BlackWing

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      قیافه GT3RS وقتی این حرفو زدی : 😒

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. Taha Ayoobi

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (5944 ديدگاه)

        جی‌تی3 V6 عه؟

      2. حمیدرضا

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (428 ديدگاه)

        ??Gt3rs?? V6

      3. Arshin

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (28 ديدگاه)

        اون H6 هست نه v6

  8. Moein

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (928 ديدگاه)

    شک نکنید که F80 هم چیزهای زیادی برای ارائه داره
    فراری بی حساب کاری رو انجام نمیده

    موافقم 12
    مخالفم 1
  9. yektachafi

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    طراحی فوق‌العاده!

    موافقم 11
    مخالفم 1
  10. HamiD

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    چقدر زیباست
    واقعا دوست داشتنیه.
    بنظرم توی نسخه عادیش هم جذابه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  11. BMW is GOD

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (320 ديدگاه)

    از نظر من فراری و لامبورگینی بهترین سوپر اسپرت سازهای جهان هستن
    واقعاً هرچی که می‌سازن شاهکاره
    🇮🇹زنده باد لامبورگینی و فراری🇮🇹

    موافقم 12
    مخالفم 2
  12. Mr. gt c

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (451 ديدگاه)

    طراحی نسخه قبلی در کمال سادگی زیبا تر بود

    موافقم 3
    مخالفم 3
  13. Siyavash

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    وای وای وای..چه اسب دلبری..

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. Siyavash

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    قیمتشم به شدت عالی هست ۴۶۰ هزار ..منتظر تایم هایه پیست و درگ هاش هستم عجب چیزی شده..
    همینطوری حریف نداشت الان دیگه چی باید گفت

    موافقم 9
    مخالفم 1
  15. P

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (294 ديدگاه)

    واو عجب رنگی ، هرچند رنگ کلاسیک انگلیسیاست اما واقعا واو

    موافقم 7
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا