ما همیشه انتظار داریم فراری هر بار یک سوپرکار پیشرانه وسط عالی را روانه میدان کند اما به نظر میرسد ۴۸۸ پیستا تا مدتهای زیادی گل سرسبد محصولات این خودروساز خواهد بود.
مجله اوو اخیراً این سوپرکار هیجانانگیز را به پیست Anglesey برده تا رکوردی را در این مسیر ثبت کند و نتیجهی به دست آمده بسیار چشمگیر بوده است. داغترین سوپرکار پیشرانه وسط فعلی فراری توانسته یک دور این پیست را در ۱ دقیقه و ۱۰.۸ ثانیه طی کند و بنابراین سریعترین سوپرکار تست شده در پیست لقب بگیرد. به این ترتیب ۴۸۸ پیستا سریعتر از خودروهایی همچون مک لارن P1، 720S، پورشه ۹۱۸ و ۹۱۱ GT2 RS میباشد.
این موضوع تقریباً غیرقابلباور به نظر میرسد اما نگاهی به چگونگی حمله کردن سوپرکار فراری به پیچهای چالشبرانگیز نشان میدهد که با شگفتی بسیار چنین عملکردی را باور کنید. ۴۸۸ پیستا در دستان استیو ساتکلیف تعویض دندهها و معکوسهایی مشابه خودروهای مسابقهای داشته و بسیار جذاب به نظر میرسد.
نیروبخش این خودرو پیشرانهی جادهای بکار رفته در قلب مدل مسابقهای ۴۸۸ چلنج میباشد. این پیشرانه قدرت ۷۱۱ اسب بخاری دارد. بدنهی آئرودینامیکی پیشرفته نیز ۲۰ درصد داون فورس بیشتری در مقایسه با ۴۸۸ استاندارد تولید کرده و وزن آن نیز ۹۰ کیلوگرم کاهش یافته است.
فراری تیمی از مهندسان را برای اطمینان از اینکه ۴۸۸ پیستا بهترین عملکرد خود را خواهد داشت مأمور توسعه این خودرو کرده است. نتیجهی نهایی کاملاً شگفتانگیز بوده و این سوپرکار چسبندگی فوقالعاده را ارائه میکند و همانگونه که میبینید به بهترین نحو ممکن مأموریت خود را به پایان میرساند.
ایمان
۱۳ آبان ۱۳۹۸برای جلوگیری از هرگونه تنش و جنجال در سایت نظری ندارم
ولی جواب دوستانی که ضد فراری هستن رو میدم
King 918
۱۳ آبان ۱۳۹۸من با فراری مشکلی ندارم اما اگه فراری روی این مدل خیلی ادعا داره بره جهنم سبز ببینیم چه کار میکنه این پیست خیلی چیزی رو نشون نمیده که همچین تیتر گنده ایی براش زدن …..
Dna
۱۳ آبان ۱۳۹۸کاملا باهات موافقم ?
ایمان
۱۳ آبان ۱۳۹۸مجله sport auto فقط با پورشه ۹۱۸ اسپایدر تونست رکورد بهتری نسبت به فراری ۴۸۸ پیستا بزنه در نوربرگ رینگ ؛ حالا این ماشین اگه توسط خود فراری به جهنم سبز بره رکورد ۶:۴۵ تا ۶:۵۰ اصلاً دور از دسترس نیست
برند های بزرگ و شناخته شده نیازی به این تیترها ندارن دوست عزیز
MAHDI
۱۳ آبان ۱۳۹۸سریع ترین خودروهای درگ موتورترند از درگ شماره 1تا 9 که در طول 9 سال انجام شده!!!!!
((سریع ترین ها در مسیر 1/4 مایل موتورترند))
1:: مکلارن سنا / زمان 10.1ثانیه
1::مکلارن 720 / زمان 10.1 ثانیه
2:: پورشه 911GT2 / زمان 10.3 ثانیه
3::هوراکان پرفومانته/زمان 10.4 ثانیه
4::تسلاSP100D /زمان 10.5 ثانیه
5:: فراری 488GTB /زمان 10.6 ثانیه
5:: آئودی R8 V10/ زمان 10.6 ثانیه
5:: پورشه 911توربوS/زمان 10.6 ثانیه
6::مکلارن 570 GT / زمان 10.7 ثانیه
7::شورولت کوروتZR1/زمان10.8 ثانیه
7::لامبورگینی اونتادور /زمان 10.8 ثانیه
7::مکلارن MP4-12C /زمان 10.8 ثانیه
8::پورشه 911توربوS/ زمان 10.9 ثانیه
9::نیسانGTR نیسمو/زمان 11.0 ثانیه
10:: ب ام و M5 معمولی/ 11.1 ثانیه
10::نیسان GTRنیسمو / 11.1 ثانیه
10::مرسدس SLSبلک سریز/11.1 ثانیه
12:: پورشه 911کرراS/ زمان 11.2 ثانیه
12::مرسدسGT4 63s/ زمان 11.2 ثانیه
13::فراری 458 ایتالیا/ 11.3 ثانیه
13:: هوندا NSX /زمان 11.3 ثانیه
13:: لامبورگینی اوروس/زمان 11.3 ثانیه
14:: مرسدس GTR / زمان 11.4 ثانیه
14:: کوروتZ06 C7/زمان 11.4 ثانیه
15:: دوج وایپرSRT/زمان11.5 ثانیه
15::استون مارتینDBS/زمان 11.5 ثانیه
15::مرسدس GT S/ زمان 11.5 ثانیه
15::جگوار F SVR/ زمان 11.5 ثانیه
16::بنتلی کنتیننتال GT/زمان11.6 ثانیه
16::موستانگ GT500/ زمان 11.6 ثانیه
17::مرسدس SLS/ زمان 11.7 ثانیه
17:: کامارو ZL1 / زمان 11.7 ثانیه
17::مرسدسE63Sواگن/زمان11.7 ثانیه
17:: دوج چلنجر رد آی/ زمان 11.7 ثانیه
18:: آلفارومیو استلویو/ زمان 11.8 ثانیه
18:: جگوار F TYPE R/زمان 11.8 ثانیه
19::ب ام و M850i / زمان 11.9 ثانیه
19:: کادیلاک CTS V/ زمان 11.9 ثانیه
19::پورشه 911gt3rs/ زمان 11.9 ثانیه
19::استون مارتین ونتیج/زمان11.9 ثانیه
19:: کوروت Z06 C6/زمان 11.9 ثانیه
20::آئودی TT RS/ زمان 12.0 ثانیه
20:: پورشه کیمنS/ زمان 12.0 ثانیه
21::ب ام وM4 /زمان 12.1 ثانیه
21::آلفارومیو جولیا/ زمان 12.1 ثانیه
21::کامارو ZL1 / زمان 12.1 ثانیه
21::دوج چلنجرRT/زمان 12.1 ثانیه
22::مرسدس C63S /زمان 12.2 ثانیه
22:کوروت گرنداسپرت/زمان 12.2 ثانیه
23:موستانگ GT350/ زمان 12.3 ثانیه
24:: ب ام و M2 /زمان 12.4 ثانیه
24: ب ام و i8 زمان 12.4 ثانیه
24: تویوتا سوپرا/ زمان 12.4 ثانیه
25::کادیلاکATS V/زمان 12.6 ثانیه
26:آلفارومیو 4C/زمان 12.8 ثانیه
26:ب ام و سری1/زمان 12.8 ثانیه
27:: لکسوس RC F/زمان 12.9 ثانیه
27::لوتوس اووراS/زمان 12.9 ثانیه
28::لکسوس LC500/زمان 13.0 ثانیه
29::کیا استینگر GT/زمان 13.1 ثانیه
29::فولکس گلفR/ زمان 13.1 ثانیه
30:هوندا سویک تایپR/زمان 13.7 ثانیه
MAHDI
۱۳ آبان ۱۳۹۸دیروز یکبارکامل درگ های این 9 سال موتورترند رو دیدم وزمان های ثبت شده رو نوشتم که به این شکل هستن!!!!!
خودروهایی که زمان مشابه دارن در یک جایگاه قرار گرفته شدن.اگه 2خودرو با یک زمان در یک درگ حضور داشتن اول اونی رو نوشتم که زودتر از خط پایان رد شده.اگه 2خودرو با زمان مساوی در دو درگ متفاوت هستن سعی کردم اول اونی رو بنویسم که سرعت بیشتری داشته در لحظه گذر از خط پایان!!!!!!!
ایمان
۱۳ آبان ۱۳۹۸آقا مهدی عزیز ، دمت گرم عالی بود ??
MAHDI
۱۳ آبان ۱۳۹۸خواهش میکنم ایمان جان
MAHDI
۱۳ آبان ۱۳۹۸خیلی ممنون بابت آماری که فرستادید
میخواستم پیداش کنم که شما زحمتشو کشیدید
سپاس گذارم
MAHDI
۱۳ آبان ۱۳۹۸خواهش میکنم. خوشحالم که خوشت اومد!!
Mohammadreza
۱۳ آبان ۱۳۹۸این لیست خیلی معتبر نیست.
چون در شرایط یکسان انجام نشده مثلا تو درگ شماره ۹ از حرکت پرچم ها میشد فهمید که بادی نسبتا شدید برخلاف حرکت خودروها در حال وزیدن بود و درعمل هم همه ۱۲ خودرو حاضر در درگ تایم بالاتری از بهترین تایمشون در بقیه مجلات ثبت کردن.
ولی یه دید کلی برای تعیین سطح کلی خودرو ها در درگ رو میده.
MAHDI
۱۳ آبان ۱۳۹۸محمد رضا جان بارها ما درگ هایی رو دیدیم بین 2 خودرو که وقتی چندبار تکرار شده نتایج تغیر کرده.
حالا چه برسه به درگ این همه خودرو در طول چندسال!!! اینا فقط واسه اطلاع زمان تقریبی یک خودرو هستش!!!
و خالا من درگ هایی رو دارم که یک خودرو بین مجلات حتی تا یک ثانیه هم تفاوت داشته زمان ثبت شده اش. اما وقتی یک خودرو در چند درگ زمانی رو ثبت میکنه مشخص میشه توانش در چه محدوده زمانی هستش.
doubt
۱۳ آبان ۱۳۹۸بعضی جاها باهات اختلاف دارم تو صنعت خودرو ولی اینکه خیلی وقتا اخبار جدید و یا عکسها و آمارهای اینچنینیو تو سایت منتشر میکنی واقعا خیلی ارزشمنده. سپاس
ایمان
۱۳ آبان ۱۳۹۸چون ایرانی ها اکثراً طرفدار مرسدس بنز هستن و در سایت پدال هم تعدادشون خیلی زیاده
شاید ۲ تا ۳ برابر طرفداران BMW هست ، خیلی با آقا مهدی خوب نیستن بنا به دلایلی
بنده خدا فقط آمارهای رسمی رو منتشر میکنه همین
حتی در بعضی مواقع ماشین های اسپورت مرسدس بنز رو با ماشین های سوپر اسپرت فراری مقایسه میکنن و جالب تر اینکه اونا رو بهتر و برتر از فراری میدونن
علیرضا
۱۳ آبان ۱۳۹۸آقا ایمان مثل اینکه شما بیشتر با مرسدس و طرفداراش مشکل داری…!!
شما برد های کثیر مرسدس بعد از دوران هیبریدی شدن رو فقط به بدشانسی فراری نسبت میدی …!!!!!!!??
فقط شما یک مدرک بیار که گفته باشن مثلا مرسدس C63s کوپه از فراری 488 پیستا بهتر …!!!?
کسی هم با اقا مهدی مشکل نداره
وقتی طرفدار یک برند باشی و هر روز دوستمون بیاد بگه تو این رقابت بی ام و اول شده تو اون رقابت مرسدس دوم شده کلافه و ناراحت میشی ، همچین واکنش هایی طبیعیه …
MAHDI
۱۳ آبان ۱۳۹۸زنده باشی دوست عزیز
Kamy
۱۳ آبان ۱۳۹۸عکس دوم اشتهای ادمو باز میکنه ..
Amir.ferrari
۱۳ آبان ۱۳۹۸برید به خاطر وجود فراری نماز شکر به جا بیارید،افتخار میکنم یه فراریتی هستم❤
Ferrari
۱۳ آبان ۱۳۹۸درستش تیفوسیه دوست عزیز
Saeed
۱۳ آبان ۱۳۹۸عجب شاهکاریه این خودرو که تونسته از پورشه ۹۱۸ که هم هیبرید هست، هم دو دیفرانسیل، هم هایپر اسپرت هستش و هم اینکه پورشه استاد پیسته رو شکست بده!!!!!!
فقط فراری خودش یه زحمتی بکشه این اسب وحشی رو ببره نورد شیلف و رکورد بزنه ببینیم چی میشه
چون رکورد ۷ دقیقه اصن در حد این ۴۸۸ نیست
.
.
ولی من متوجه چیزی نمیشم….
این خودرو بال ثابتی نداره و هرچی به طراحیش نگاه میکنم متوجه نمیشم چجوری میتونه این حجم از داونفورس رو تولید کنه….
طرفداران فراری اگه میشه بنده رو آگاه سازید ممنون میشم
?فراری?
GTS
۱۳ آبان ۱۳۹۸بنظرم قهرمان واقعی مکلارن 720 اس هست که با اینکه مثل پیستا پیست محور نیست و خیابانیه و دو سال قبل از پیستا تولید شده فقط 7 صدم ثانیه با پیستا رکوردش اختلاف داره و اینکه توی درگ پیستا رو شکست میده…
موضوع دوم اینکه خوب بود رکورد لافراری هم میزدن و بعد تیتر میزدن 720 اس ,و پورشه جی تی 2 آر اس لافراری رو شرمنده کردن.
دانیال_Surrey،England
۱۳ آبان ۱۳۹۸واقعا همینه.
جالبش اینه که تو بعضی پیست ها از gt2rsهم سریع تره.
تو درگ تایمز هم 720 بدجور حال 918 رو گرفت.?
#محمدرضا.
..
آقا مهدی هم اون بالا تایم سنا رو اشتباه زده.
ایمان
۱۳ آبان ۱۳۹۸دانیال جان
مجری درگ تایمز اگه با همین فرمون بره جلو در آینده ای نزدیک شاهد شکستن رکورد سرعت بوگاتی شیرون و ۱/۴ مایل LaFerrari خواهیم بود !!!!
MAHDI
۱۳ آبان ۱۳۹۸دانیال جان زمان مکلارن سنا 10.08 بود اما چون اولین سالی هستش که موتورترند دقیق زمان هارو گذاشته من زمان 10.08 ثانیه رو نوشتم 10.1 ثانیه که مقایسه بشه با زمان های سال های قبل!!!
و الا درگ بین مکلارن سنا با مکلارن 720 و درگ مکلارن سنا با پورشه 911GT2 رو خوده من دارم که مجلات معتبر انجام دادن که مکلارن سنا با اختلاف قابل توجهی سریع تر هستش مخصوصا در دورهایمیانی که خیلی سریع فاصله رو بیشتر میکرد!!!!
doubt
۱۳ آبان ۱۳۹۸اولا که 2-2 برابر شدن. سوای این من یکم مشکوکم به درگ تایمز. واقعا نمیخام بهونه بیارم و برم تو فاز توهم تقلب. ولی هیچجا مث درگ تایمز 720 اس عملکرد تا این حد فوق العاده نداشته.
اما گذشته ازین حرفا با اینکه من (بعلت تعصب طرفداری) خیلی از 720 اس خوشم نمیاد اما اعتراف میکنم لامصب بدجوری شاخه بدجوری. ینی من هر درگی نگاه کردم این لامصب تو ثانیه 3 به بعد حریفو پودر میکنه. تو هر درگی باشه من وحشت میکنم. تازه اوایل من فکر میکردم فقط درگستره اما بعدها تایمهایی که تو پیستهای معروف زدرو دیدم و فهمیدم تو پیست هم غوله لعنتی. واقعا اعجوبست. فقط منتظرم 911 توربو اس جدید یا gt2rs جدید لهش کنه.
ارشیا
۱۳ آبان ۱۳۹۸ربطی نداره ولی فقط svj
sina7
۱۳ آبان ۱۳۹۸کاملا به جا بود =)))
ارش
۱۳ آبان ۱۳۹۸فراری فراری است و نیازی به ثبت رکورد نداره.
Ferrari Fxx K Evo
۱۳ آبان ۱۳۹۸فراری نیازی به اثبات توانایی های خودش به امثال
پورشه، و مکلارن ، و لامبورگینی ، در پیست ، نداره
ایلیا
۱۳ آبان ۱۳۹۸در پیست f1 چی؟
مانی
۱۴ آبان ۱۳۹۸اونجا که اصلا خوشش نمیاد توانایی هاش رو نشون بده
حسودها چش میزنن
خخخخخخخ
GTS
۱۳ آبان ۱۳۹۸دقیقا برای همین هست که اکثر رکورد ها بین مکلارن و پورشه و لامبورگینی جا به جا میشه و فراری فقط یک موز برمیداره!
من منکر قدرت فراری نیستم ولی یجورایی مثل سامسونگ توی عرصه موبایل هست مجلات و سایت ها بیش از حدی که هست بزرگش میکنن!
ایمان
۱۳ آبان ۱۳۹۸خیلی دلم میخواست یه چیزی بگم
چند بار متن رو نوشتم و پاک کردم
ولی نگفتنش بهتر از گفتنش بود ??
Ferrari
۱۳ آبان ۱۳۹۸فقط ادمهایی که اصلا تست و برسی ماشینها رو نمیخونن و فقط به عدد و رقم اکتفا میکنن همچین نظرات تخیلی میدن
ضمنا اگه خوب ببینی فراری تو این پیست بالاتر بوده و به شماها فهمونده کت تن کیه تکه بخوای مقایسه پیستا با سوپر اسپرتهای همکلایش رو میفرستم نتیجه رو ببینی
ایلیا
۱۳ آبان ۱۳۹۸هم تیمی خودت تخیلی ترین نظر ممکن رو داده ینفرم اومده در حد خودش جوابشو داده. شما چرا داغ کردی؟
اگه فراری در فرمول یک نبود باز هم شما میگفتید فراری خدای فرمول یکه و نیازی به اثبات توانایی هاش به مرسدس نداره. ولی حالا دیدید که اینجوریام نیست.
وقتی مرسدس تونسته گوش فراری رو توی فرمول یک بپیچونه شما چرا فکر میکنید پورشه و مکلارن نمیتونن تو جاده این کارو بکنن؟
بیاید بیرون از این توهمات.
فراری خوبه شما خرابید که میگید فراری خداست.
Ferrari
۱۴ آبان ۱۳۹۸ایلیا
پروفسور اول بفهم چی گفتم بعد نظر بده
انقدر مرسدس مرسدس نکن مرسدس هم همین دوران قهرمان نشدن رو تجربه خواهد کرد ببینم اون زمان هم مرد هستین از فرمول یک حرف بزنین یا تو غارتون میمونین
دوما الان مکلارن چیکار کرده که فراری نکرده؟؟ کجا تایم زدن که فراری نزده؟ همین مدل ۴۸۸ پیستا کلی جایزه گرفته اگه رقبا گرفتن بگو ماهم بدونیم اگه نگرفتن برگرد تو غارت وقت مارو هم نگیر.
دیگه نبینم از این نظرا بدی
Ferrari
۱۴ آبان ۱۳۹۸پروفسور شما یه مدل از همین برندهایی که سنگشو به سینه میزنی انتخاب من باهم بحث کنیم چرا داستان میبافی؟
دوران موز برداشتن مرسدس تو فرمول یک هم میرسه ببینم اون موقع هم مثل الان کامنت میذاری
Ferrari
۱۴ آبان ۱۳۹۸کاش دوتا کامنت رو تایید نمیکردید.قبلا یه گزینه ویرایش داشت میشد کامنت رو حذف کرد
Ali Keyhani
۱۳ آبان ۱۳۹۸بعضی کامنتا ارزش خوندن هم ندارن چه برسه به دیسلایک دادن:/
Khosrow
۱۳ آبان ۱۳۹۸اگر راننده چند کیلو سبک تر بود چند ثانیه سریعتر میزد / یه 10 کیلویی اضاف داره ..
Mohammad amin
۱۳ آبان ۱۳۹۸فراری❤❤
ایمان
۱۳ آبان ۱۳۹۸https://fastestlaps.com/comparisons/vgegof4oeak6
مقایسه ۴۸۸ پیستا با مکلارن ۷۲۰S
برتری مطلق فراری در پیست
جناب GTS حالا موز رو کی بر میداره ؟؟؟؟
ایلیا
۱۴ آبان ۱۳۹۸عزیزم پیستا خودرو پیست محوره و برای یهترین عملکرد در پیست بهینه شده، نباید از ی خودرو جاده ای عملکرد بهتری داشته باشه؟
با این وجود 720s در پیست هم فوق العادست که اگه نبود شما خیلی وقت پیش ابروی مکلارن رو برده بودید.
اینقدر خوبه که پیستای پیست محور در پیست هم تفاوت محسوسی باهاش نداره.
روزی که پیستا معرفی شد گفتید این پایان برتری 720s در درگه ولی دیدید که نتونست حریفش بشه، حالا پیست رو وسط میکشید. در پیست هم نتونست 720 رو به حاشیه بکشون.
نسخه ی پیست محور 720s هم میاد، اونموقه این دو خودرو رو در پیست مقایسه میکنیم
ایمان
۱۴ آبان ۱۳۹۸در پیست هم نتونست ۷۲۰S رو به چالش بکشه ؟؟
شما حتماً لینک رو باز نکردی فاجعه رو ببینی
من دیگه حرفی ندارم ??
GTS
۱۴ آبان ۱۳۹۸قبلا گفتم الانم میگم پیستا پیست محور و 720 خیابانیه حالا شما بیا 2000 بار مقایسه کن
با وزن کمتر قدرت بیشتر و تمرکز روی پیست و دو سال تکنولوژی ساخت جدیدتر و مدرن تر بازم میگم 720 رو به پیستا ترجیح میدم زمانی که 720 ال تی اومد شما باید مقایسه کنی چون نسخه های پیست محور مکلارن وحشتناکن و به جرات میتونم بگم فقط پورشه و لامبورگینی رقیب جدی میدونم تا فراری و زمانی که نسخه پیست محور 720 اومد و با اختلاف 2-3 ثانیه ای پیستا شکست داد موز رو باید فراری برداره تا دو سال بعد یه مدل تولید کنه کل مکلارن بخوابونه….البته فعلا یه مدل فراری بیار با سنا رقابت کنه…البته من مثل شما انتظار ندارم کلاس های خودرویی رو با هم قاطی کنم و سوپراسپرت رو با هایپر مقایسه کنم.
ایلیا جان دقیقا شما درست میگید ولی منطق که نباشه همینه
Ferrari
۱۴ آبان ۱۳۹۸اها پس منطق شما اینطوری حکم میکنه که باید مکلارن رو با رقیبش که ۲ سال از عمرش گذشته مقایسه کنیم؟؟؟ اقای با منطق چرا از تست داینو مکلارن ۷۲۰ حرفی نمیزنی؟ روی چرخ این ماشین ۷۰۰ اسب قدرت داره که اگه اتلاف ۱۲ درصدی رو هم حساب کنی روی میل لنگ مکلارن ۷۹۰ اسبه .اسم این کار تقلبه و این توهم مهندسی برتر رو برای امثال شما به وجود میاره این یک دوما ۲ سال دیگه مدل پیست محور f8 میاد مکلارن رو جمع میکنه
GTS
۱۴ آبان ۱۳۹۸منطق من میگه پیستا رو از روی 720 ساختن
دقیقا همون پرفورمنس همون تکنولوژی آوردن از رو 720 ساختن + متمرکز کردن روی پیست
Ferrari
۱۴ آبان ۱۳۹۸پس منطق شما خیلی مشکل دراره یه فکری به حالش بکن
درمورد سنا هم ساختش برای مکلارن افتخاری نداشته. سنا تو اکثر رقابت هایی که شرکت کرده اول نشده یه ماشین سریع بوده فقط همین. این اواخر هم نو رقابت موتور ترند جایگاه پنجم رو بدست اورد.از موستانگ gt350 و bmw m2 هم عقبتربود به این افتخار میکنید؟؟ فراری هم میتونه مدل ۴۸۸ چلنج رو بهینه کنه برای خیابان اما فقط یه ماشین سریعه تو همچین رقابتهایی برنده نمیشه پس ساختنش افتخاری به همراه نداره.
البته من برای مکلارن احترام زیادی قائلم ولی هنوزم درحد فراری نمیدونم
GTS
۱۵ آبان ۱۳۹۸منطق من ممکنه خیلی مشکل داشته باشه چون منم مثل بقیه کارشناس خودرو نیستم خیلی چیز ها رو هم نمیدونم.
در مورد سنا هم مکلارن عنوان کرده پیست محور هستش و فقط برای پیست تعریف شده و تمرکزش روی رکورد زنی هست هیچوقت ابرخودرویی که برای سرعت ساخته شده مثل بی ام و و بنز و … فول آپشن نیست… نه فقط برای مکلارن خیلی رقبای دیگه هم اینطور هستن البته فک میکنم بین رقبا پورشه اینطور نباشه.
حالا منطق من اشتباه هست یا نه ولی فکر میکنم مکلارن 720 اس رو شکافتن و از تکنولوژی هاش توی فراری استفاده کردن.
مشخصات فنی رو ببینین پرفورمنس دقیقا یکی هستن
هر جفتشون 720 اسب
هر جفتشون گشتاور 770 نیوتون متر
وزنشون تقریبا برابر
ضریب آیرودینامیک تقریبا برابر کمی مکلارن برتر
هر دو 8 سیلندر توئین توربو
و…
ینی تقریبا یه هیولا رو مهندسی معکوس کردن + اضافه ردن تکنولوژی های فراری یه ابر خودرو دیگه زاده شده.
البته کار اشتباهی نیست و اگر من اشتباه نکنم مکلارن ام پی فور هم که دومین محصول مکلارن بعد سالیان سال بوده از روی فراری 458 مهندسی معکوس شده ( مطمئن نیستم فک کنم توی برنامه ای جایی خوندم )
ولی بعد اون دیگه داره آقایی میکنه.
Ferrari
۱۵ آبان ۱۳۹۸اینکه چی فکر میکنی اصلا برام مهم نیست اگه فکر میکنی ۷۲۰ رو شکافتن امدرک بیار لینک بیار از رو دل و روده حرف نزن
دوما هیچ وقت برای انتخاب ماشین برتر اونم تو دسته سوپر اسپرتها به اپشن نگاه نمیکن شلبی موستانگ که تو رقابت موتور ترند دوم شد هم اپشنهای خفنی نداره
مکلارن مدل 12 سی رو با برسی فراری ۳۶۰ ساخت.
اقایی مکلارن رو شش ماه دیگه میبینیم صبر کنید تا اون موقع
GTS
۱۴ آبان ۱۳۹۸همین لینکی که دادی یه نگاه به پرفورمنس بکن تو هیچ موردی پیستا برتر از مکلارن 720 اس نیست
نه تاپ اسپید
نه شتاب توی سرعت های مختلف
نه آیتم های دیگه
نه توی مسیر های مختلف درگ تایم بهتری داره
پس مشکل کجاس؟
داستان همون پیست محور بودن پیستا هست که شما فک میکنین فقط یه عنوانه
با این حال از رکورد های پیستش راضی ام بعنوان یک درنده خیابانی توی پیست هم عالی بوده.
حالا زمان معرفی 750 ال تی حتما ببین پیستا چطوری همه موز ها رو درو میکنه :D
Ferrari
۱۴ آبان ۱۳۹۸تولید کردن ماشینی مثل مکلارن سنا هیچ کاری نداره همسن الان مدل ۴۸۸ چلنج رو میشه برای خیابان بهینه کرد تا پوست امثال سنا رو بکنه منتها ساختن همچین مدلی چیزی نسیب برندش نمیکنه تو تست موتور ترند مکلارن سنا بود برید ببینید چندم شد؟ ماشینی که تو پیست با اختلاف سریعترین بود پنجم شد و پورشه ۹۱۱ عنوان بهترین ماشین برای راننده رو بدست اورد و بقول خودت سنا فقط موز برداشت
چه چیز سنا افتخار داره؟ امروز کیه که ندونه با ۸۰۰ اسب قدرت و ۱۲۰۰ کیلو وزن و ۸۰۰ داون فورس میشه تو همه پیست ها سریعترین بود وکدوم برنده که نتونه همچین ماشینی بسازه؟
ضمنا بیس ۴۸۸ پیستا متعلق به مدل ۴۵۸ هستش و مثل مکلارن ۷۲۰ یه پلتفرم کاملا جدید نداره با این حال همه تونو به گریه انداخته ????
https://www.motortrend.com/news/2019-best-drivers-car-rankings/
ببین یه دسته موز به سنا دادن
حتی از سدان جگوار و بی ام و m2 هم بدتر بود حالا بازم بیا بگو مکلارن سنا
GTS
۱۵ آبان ۱۳۹۸در ضمن اگر کاری نداره شما دو تا سنا تولید کن
یجوری میگی کاری نداره انگار ده ساله هایپرکار جمع میکنی وارد بازار میکنی.
قبلا گفتم الانم میگم این بحث مسخره اگر بخوان میزنن بنداز دور
از قدیم گفتن سنگ بزرگ برداشتن نشانه نزدنه…فک کردی شرکت های دیگه اگر کاری نداشت دست رو دست میذاشتن که سنا بیا با اختلاف 4-5 ثانیه ای رکورد ها جا به جا کنه؟
بعضی موقع ها فک میکنم بچه 5 ساله که لج میکنه پشت سیستم ها نشسته
Ferrari
۱۵ آبان ۱۳۹۸اتفاقا تو مثل یه بچه کودکستانی داری جواب میدی گفتم که همین الان مدلی به اسم چلنج هست که میتونه به راحتی سنارو له کنه منتها باید برای مجوز گرفتن یه مقدار تغییر کنه.
ساختن ایندمدلها هیچ ارزشی نداره بفهم خواهش میکنم فرق مکلارن با فراری اینه مکلارن همچین مدلی نداره محبور بود یه ماشین به اسم سنا تولید کنه.فایده ساختن همچین مدلی چیه وقتی از m2 ببازه کاش بفهمید معیارهای یه ماشین خوب رو.مثل این اعراب خلیج فارس که نمیدونن چی سوارن و فقط به سرعت و شتاب نگاه میکنن رفتار میکنید که تاسف داره
فرق فراری با امثال مکلارن اینه وقتی وعده ۱۵ مدل رو داد سراغ ساخت ماشین های بدردنخوری مثل سنا نرفت و مدلی مثل sf90 رو ساخت این هنره ساختن یه ماشین با فناوری و پلتفرم جدید هنره نه اینکه یه ماشین مسابقه ای روی شاسی ۷۲۰ بسازی و بعدش برای خیابون بهینه کنی رکورد بزنی امروز یه کارگردان امریکایی به اسم جیمز گلیکن هاوس هم ماشین ساخته که میتونه رکورد بزنه اینا افتخار نداره چون تو مقایسه هایی مثل همین موتور ترند از m2 و شلبی ۳۵۰ میبازه و ابرو بری میکنه فکر میکنی کسایی که این تست رو خوندن درمورد سنا چی فکر میکنن؟؟ یه هیولا یا ماشین میلیون دلاری که از یه سدان اسپرت ۶۰ هزاردلاری باخته
البته حای شکر داره که مکلارن هم مثال فراری تو نوربرگرینگ تایم نمیزنه هیچ رکوردی هم نداره
GTS
۱۵ آبان ۱۳۹۸آره حتما کریستیانو رونالدو هم که یه ماشین باز هست هم احمقه و فقط تو میفهمی.
بنظرم کامنتات سراسر تعصب و خالی از یه خط بار فنی هست و اینم سوزش شدیدی هست که محصولات مکلارن به طرفداران فراری وارد کرده و درکت میکنم . جالب اینجاس که میری کامنت های خارجی ها رو میخونی هیچ کدوم یک درصد نظرات مثل تورو ندارن و همه دارن مکلارن رو تحسین میکنن.( البته شک دارم سواد ترجمه داشته باشی)
و این نشون میده یه بچه دبستانی هستی که در حد تایپ کردن فقط اینجایی و بحثی باقی نمیمونه.
چه بخوای چه نخوای که اصلا مهم نیست و نظرت توی دنیای خودرو پشیزی ارزش نداره و چیزی که ما همه دیدیم شکست های پی در پی فراری توی درگ و پیست از امثال 720 و سنا بوده حالا تا صبح بیا قصه بگو فراری اگر میتونست فلان میکرد…ما هم میگیم باشه.
و یه چیز دیگه بیخودی فراری رو به بی ام و نچسبون که اگر همون مقایسه رو با فراری انجام بدن فراری در کنار بی ام و حرفی واسه گفتن نداره و نهایت برتریش میتونه تولید محدود بودن و تاپ اسپیدش باشه و یک نام برند.
خوش باشی :))
Ferrari
۱۸ آبان ۱۳۹۸???ببین کی داره ار فنی حرف میزنه
این هما کامنت گذاشتی اینجا ببین یه خط از کامنتت ارزش فنی داشته؟ ثد بارگفتم اینم صدو یکمین بار تولید مدلهای کاملا پیست محور اما خیابونی کاری نداره فراری هم قبلا یه مدل fxx خیابونی تولید کرده بود مدل چلنج رو هم میتونستن تولید کنن و بفروشن منتها این ملشینها فقط سریع هستن و اینطوری از یه سدان ۶۰ هزاردلاری شکست میخورن
اینکه کریستیانو رونالدو چی خریده چه ربطی به تواناییهای یه ماشین داره؟ بعد به من میگی دبستانی با این منطق مشخصه کی دبستانیه ??? بیا تو گروه پدال اونجا بحث کنیم
بهزاد
۱۴ آبان ۱۳۹۸ما کوچیک شرکت های اسپورت کار یا سوپر اسپرت یا هایپر سازیم ولی چشمامون و عقلمون میبینه که خودرویی وارد برخی پیست ها مثل جهنم سبز میشه آنتی رول بادی یا بار از نوع مسابقه ای داره ، بنزین اکتان نزدیک 100 هست و تنظیمات ecu خارج از قوانین جاده ای داره و به شوک آبزربرهای مسابقه مجهزه و ممکنه چند ده کیلو رژیم هم داشته باشه که داره و تایرهای نزدیک به مسابقه و ممکنه چند ده دور هم بزنه اونم بدون ترافیک و خلاصه کلی تنظیم مخصوص رکورد اونوقت یک فاصله ای بین اون رکورد با خودروی نهایی بوجود میاد که بعدها طرفداران مجبورا با کلی فسفور سوزوندن این خلاء را با منطق شخصی حل و فصل کنن!
با این اوضاع اگر کسی بیاد بگه خودروی پیست محور فراری مثلا fxx یا tfd و… هست و خودروهایی مثل 458 اسپشیاله یا پیستا و… خودروهای جاده ای اسپرت هستند ممکنه تنش هایی ایجاد کنه و شاید اصلا این تفاوت هارو حس نکنند!
مهدی
۱۴ آبان ۱۳۹۸من از سالهای قبل خیلی دقت میکردم به یه نکته اینکه که دو دسته واقعا از ماشین چیزی سر در نمیارن . دسته اول اونایی که هیوندای کوپه دوست داشتن دسته دوم اونایی که فکر میکنن فراری بهترین اسپرت ساز نیست! ?
GTS
۱۴ آبان ۱۳۹۸یه دسته مثل شما هم هستن که کلا با یکسری برند ها مشکل داری و از نظرت فرغون سازن و این دسته هم جز اون دو دسته هستن که نا بردی
Ferrari
۱۴ آبان ۱۳۹۸خودتم جزو همون دسته ای داداچ
GTS
۱۵ آبان ۱۳۹۸90 درصد فراری باز ها هم دقیقا جز همین دسته هستن که از عنوان فقط فقط استفاده میکنن…یکی دقیقا مثل شما
کلمه فقط و فقط مختص هیچ برندی نیست چون بقیه برند ها هم پشمک سازی ندارن.
من هیچوقت از کلمه فقط مکلارن استفاده نکردم و نمیکنم چون شب میخوابی صبح پا میشی یه ابر خودرو میاد بیرون شب میخوابی صبح پا میشی رکورد جا به جا میشه.
واکنش منفی منم فقط به این دست نابغه هاس که میگن فقط فراری.
من اینطور فکر نمیکنم
من سرسخت ترین رقیب رو برای مکلارن پورشه میبینم و براش خیلی ارزش قائلم در ضمن از فراری هم بدم نمیاد از هیچ برندی بدم نمیاد ولی وقتی اینطور کامنت میذارین دوست دارم مثل خودتون و در سطح خودتون جواب بدم که واکنشتون دیدنیه :))
فن های پورش خیلی منطقی تر از طرفدارای فراری هستن البته حق هم داریم از بچگی فقط اسم یه برند مدام تکرار کردن تو گوشمون تا وقتی بزرگ شدیم فک میکردیم فقط یه فراری خودرو سازه و بقیه تو باقالی ها سیر میکنن.
اما امثال من هستن که کورکورانه تقلید نمیکنیم چشم داریم سواد داریم میخونیم میبینیم که “فقط فراری” در کار نیست. فراری یکی از قطب های اصلی هست خدا نیست.
حالا اگر با این منطق من بیسوادم ….دوست دارم بیسوادترینه بی سواد ها باشم.
Ferrari
۱۵ آبان ۱۳۹۸این موضوع اصلا به شما ریطی نداره کسی که عاشق یه برند باشه فقط همونو دوستداره و میگه فقط همون برند فهمیدنش اصلا سخت نیست شماهم منطقتو جای دیگه به رخ بکش ضمنا اگه دوستداری مستند بحث کنیم هیچ حرفی نیست من هیچوقت درمورد چیزی که مطمئن نبودم حرف نزدم میخوای بحث کنیم ای دی تلگرامتو بده یا وارد گپ پدال شو بحث میکنیم
ضمنا از طرفدارهای پورشه بپرسی هم فراری رو رقیب خودشون میدونن نه مکلارن
GTS
۱۵ آبان ۱۳۹۸کاملا مشخصه وقتی فراری فقط موز بر میداره میره :))
حداقل مکلارن داره به چالش میکشش ولی فراری فقط خبر میده بیرون که چیزی همون در حد شاخ و شونه کشیدن هست و آخرش هیچی!
تیتر میزنن گرد و خاک و به خاک خون کشیدن فراری توی پیست میری خبرو میخونی میبینی جز 10 رکورد دار اول لیستم نیست.
اما امثال مکلارن بدون ادعا میان رکورد میزنن یا رکورد دار درگ میشن بازم شلوغش نمیکنن.
ایمان
۱۴ آبان ۱۳۹۸صحبتم با اونایی هست که ضد فراری هستن
همیشه از داشته هاتون حرف بزنید و برای بزرگ جلوه دادن برند مورد علاقتون خودتون رو به پورشه و فراری نچسبونید
تاریخچه ، افتخارات ، مدل های افسانه ای و …. رو بخونید بعد بگین فلان برند از فراری بالاتره
حسادت ها به این برند بزرگ رو به خوبی درک میکنم
GTS
۱۴ آبان ۱۳۹۸اگر منظورت مکلارنه که باید خدمتت عرض کنم مکلارن دقیقا مثل کوئینگزگ میمونه که حامی مالی مثل فراری و بقیه برند های مطرح نداشتن ولی از یه شرکت کوچیک بدجور امثال فراری رو نابود کردن…..اون کجا شما توی اوج محدودیت هیولا بسازی اون کجا شما از انواع اقسام شرکت های بزرگ آویزون باشی مثل فیات فولکس واگن و …
کسی هم که منکر همچین نبوغ هایی هست یه بیسواد بیشتر نیست.
کسی که ادعا داره ولی هنوزکلاس های خودرویی از هم تشخیص نمیده نمیتونه در مورد مکلارن اظهار فضل کنه.
من یاد ندارم مکلارن مدلی ساخته باشه از فراری کم آورده باشه ولی تا یاد دارم مکلارن بدجور فراری رو اذیت کرده.
اون قضیه موز برداشتن هم بدجور سوزونده چرا چون دیدم کامنت فوق العاده مسخره ای دوستمون گذاشته و جواب همچین کامنت هایی رو به این صورت باید داد.
porschesport
۱۴ آبان ۱۳۹۸اصلا مشخص نیست سر چی دارید بحث میکنید , ماشینه رکورد زده این کارا توسط شرکت های دیگه در زمان های متفاوتی انجام شده و خواهد شد , 2017 دوره ی لامبورگینی و پرفورمانته بود بعدش gt2 rs افسانه ای و سپس سنا وارد بازی شدن و بعد اون svj , تا الان که دوره دوره ی پیستاست بعد از این هم مدل هایی در اینده خواهد اومد که این رکوردارو بهبود بده و این وسط همه پیشرفت میکنن موندم سر چی اینقد زجه میزنید.
ایمان
۱۴ آبان ۱۳۹۸جناب GTS با ساعت ها تفکر فرمودن ۴۸۸ پیستا رو از روی ۷۲۰S ساختن و به نظرتون جواب دادن به این اشخاص جایز هست ؟؟؟؟
یعنی کار فراری به جایی رسیده که بیاد از مکلارن الگو بگیره
تو رو به خدایی که می پرستی قبل از نظر دادن یکمی فکر کن
علی آرین
۱۱ شهریور ۱۳۹۹فراری 488 پیستا توی پیست بی نظیره
پورشه 911 GT2 RS هم همینطور
پرفورمانسی نزدیک به هم دارن و تفاوتشون جزیی هست اما من فراری ترجیح میدم به خاطر استایل ، صدا و جذابیت ماشین .
پورشه با پرستیژ و با کلاس هست و مهندسی بی نقصی داره اما فراری علاوه بر این ها رخ کاریزماتیک و صدای دلچسبی داره