فراری

فراری 488GTB، یاقوت درخشان ژنو

«حداکثر قدرت همراه با رانندگی بی‌نظیر!!» این شعاری است که فِراری به فرزند جدیدش نسبت می‌دهد.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
فِراری در نمایشگاه خودروی ژنو از مدل جدید خود رونمایی کرد؛ دو عدد از این مدل در غرفه به نمایش درآمد: اولی به رنگ “روسو کورسا (Rosso Corsa)” جدید با تِریم داخلی فابریک قرمز و مشکی؛ دومی به رنگ “گریگیو فِرّو (Grigio Ferro)” با تِریم داخلی مشکی و کرم‌رنگ.
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
40 سال پس از ۳۰۸ GTB که اولین مدل موتور عقب-وسط کمپانی به شمار می‌رود، عضو تازه اسطبل فِراری با ورودش پاراگراف جدیدی برای مدل‌های ۸ سیلندر فِراری باز کرده و تصدیق تازه‌ای بر مهندسی بی‌نظیر آن است.
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
درباره ۴۸۸ GTB تنها نکته قابل‌توجه پیشرانه توربوشارژ آن نیست؛ بلکه تمامی اجزا ازجمله سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته‌تر، بدنه فعال و آئرودینامیک بهبودیافته و طراحی داخلی جدید دستخوش نوآوری شده‌اند. همه این عوامل در کنار هم ۴۸۸ GTB را به یک بِنچمارک جدید در رده خودروهای اسپرت بدل کرده‌اند. این خودرو قدرتمندترین عضو این کلاس است؛ کنترل‌های پیچیده و دقیق دینامیک خودرو باعث تحت کنترل بودن کارایی تحسین‌برانگیز آن می‌شوند. نتیجه، حس رانندگی بی‌نظیر فِراری است که برای رانندگان کاملاً معمولی هم قابل لمس است و در هیچ خودروی دیگری نمی‌توانید مثال آن را بیابید.
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
طراحی آن توسط مرکز طراحی فِراری صورت گرفته. درمورد آئرودینامیک می‌توان به مواردی نظیر اسپویلر ورم کرده عقب، ژنراتورهای Vortex که در زیر قرار دارند (و از ۴۵۸ به ارث رسیده‌اند) و سایر قطعات و اجزای آئرودینامیک بدنه اشاره کرد که درمجموع با E=1.67 رکورد جدیدی در مبحث بازدهی بین مدل‌های فِراری است. نیروی رو به پایین به عدد ۲۵۰ کیلوگرم در سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت رسیده و ضریب درگ نیز نسبت به نسخه قبلی کاهش پیدا کرده است.
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
همچنین فِراری برای ساخت آن از تجربیات خود در مسابقات و پروژه‌های خصوصی XX خود استفاده کرده و عصاره‌ای از آن‌ها را به خیابان آورده است. حروف GTB مخفف عبارت “Gran Turismo Berlinetta” است که نشان از ریشه عمیق آن در تاریخ فِراری دارد. دسترسی به حداکثر قدرت از ضروریات بوده و به لطف پیشرانه ۳۹۰۲ سی‌سی توربو دوقلو محقق شده است؛ جعبه‌دنده نیز از نوع F1 دوکلاچه ۷ سرعته و مجهز به سامانه مدیریت متغیر گشتاور (بوست) است که گشتاور را به‌صورت بهینه توزیع می‌کند. نسخه دوم سامانه Side Slip Control یا (SSC2) نیز بکار گرفته می‌شود که در تعامل با سامانه‌های E-Diff و F1-Track عمل می‌کند با این تفاوت که این بار تعدیل‌کننده‌های فعال خودرو نیز تحت کنترل آن هستند؛ درنتیجه رانندگانی هم که مهارت کمتری دارند می‌توانند از پتانسیل‌های بی‌نظیر آن لذت ببرند.
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
در تکمیل تمامی موارد گفته‌شده بازهم با صدای عمیق و اغواکننده همیشگی فِراری روبرو خواهید شد که جایی برای سخن باقی نمی‌گذارد.

مشخصات فنی فِراری ۴۸۸ GTB

پیشرانه: V8 با زاویه ۹۰ درجه – توربو دوقلو – حجم دقیق ۳۹۰۲ سی‌سی
حداکثر قدرت: 659.۷ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 760 نیوتون متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه در دنده هفتم
ابعاد بدنه (میلی‌متر): 4568 – ۱۹۵۲ – ۱۲۱۳
وزن خشک: 1370 کیلوگرم (با احتساب آپشن هایی که تأثیر ناچیزی روی وزن دارند)
تقسیم وزن: 46.۵% محور جلو – ۵۳.۵% محور عقب
شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: 3 ثانیه
شتاب ۰-۲۰۰ کیلومتر بر ساعت: 8.۳ ثانیه
حداکثر سرعت: بیش از ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 11.۴ لیتر در یک‌صد کیلومتر
آلایندگی: 260 گرم کربن دی‌اکسید در هر کیلومتر

[jwplayer mediaid=”۱۰۵۲۶۸″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. danial

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    نسبت به 458 خیلی قوی تر شده لعنتیا چه کارش کردن مگه یهو اینقدر اسب بخارش بیشر شده !!!!!
    کلاً تو دنیای ماشین رتبه اول تا سوم برای فرارریه هر کی ماشین دوست داره همیشه یه نیم نگاه هم به دنیای فرارری داره شک نکنید….

    1. Mostafa&S

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      الان بهترین سوپراسپرت دنیا اینه…

    2. پژمان

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (296 ديدگاه)

      میل – شور – هیجان و احساسات رانندگی = فراری gtb 488 فوق العادس . برای فراری فرقی نمیکنه که از توربو استفاده کنه یا نکنه فراری با تنفس طبیعی هم موفق بوده شتاب 0 تا 200 = 8.3 ثانیه بدون اینکه 4 چرخش متحرک باشه به این میگن تکنولوژی پیشرفته

    3. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      زیباتر از 458

    4. شایان

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      کی گفته اول تا سوم فراریه من به شخصه اصلا از فراری خوشم نمیاد اول تا سوم که هیچ اول تا آخر هم نمیزارمشون در دنیای خودرو بنز اوله بعدشم بی ام و پورشه آئودی بقیه هم خوبن ولی به پای تکنولوژی این چهار تا نمیرسن

      1. bardia

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (181 ديدگاه)

        داداش شما مثل اینکه تو دنیای دیگه ای زندگی میکنی
        تو دنیای ما که فراری اخر تکنولوژیه

      2. شایان

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        خدا وکیل کفه اتحادتونم یه طوری دیس لایک دادین که من خودمم روم نمیشه به خودم لایک بدم مرسی بیگ لایک

      3. Amin.Fucco

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (211 ديدگاه)

        داداش اون رده بندی رو که “فِراری” توش نباشه بهتره بریزی دور بعدشم ماشین بازیو بزاری کنار.
        چون “فـِـراری” تنها “پادشاه واقعی” ئه.

        1. CBR400

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا امیر فراری پادشاه واقعی چیه ؟

        2. feranchi

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (6 ديدگاه)

          3 آره به نظر منم فراری تنها پادشاه واقعیه ….. >

      4. عباس

        ۱۳ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        بابا بنز و آئودی برای پیر مردها است فراری رو که ساخت هر مدلش به تعداد محدود و دست ساز و به سفارش خریدارش صورت می گیرد با این بنز و بی ام دبیلو که هر روز دهها ماشین با تولید انبوه میده بیرون یکیش نکن.بنز و بی ام دبیلو ماشین خاص نیستند و هر وقت پشت چراغ قرمز وایسی و نخای دو سه تا ماشین بنز و بی ام دبیلو مشابه ماشین خودت ببینی ان وقت می فهمی شکوه و کلاس فراری داشتن چیست.فراری رو با انگشت نشان میدن تو خیابان اگر داشته باشی.

    5. شهریار

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      واقعا مصرف سوختش تو سر اونایی که اومدن قانونی رو گذاشتن که واردات خودروهای با حجم بالای 2500 سی سی رو ممنوع کردن….بی سوادی تو روح این آقایون موج میزنه…خودروهای داخلی با موتور های قدیمی و با سطح آلایندگی بالا و مصرف سوخت نجومی (بعضی وقتا به دلیل سرویس بد و عدم تنظیم به موقع موتور)و فقط با 1500 و 1700 و 1800 سی سی گنجایش حق تردد در خیابونهای ما رو دارن ..ولی خودرو هایی با گنجایش بالا و مصرف سوختی در حد و شاید پایین تر از خودروهای تولید داخل ممنوع ورود میشن تا ما در حسرت دیدارشون فعل کف کردن رو به شدت و با بهترین کیفیت صرف کنیم
      بد به حال ما که هرچی به سرمون میاد هم حقمونه و هم حقمون نیست

    6. Amin.Fucco

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (211 ديدگاه)

      دقیقاً
      تو هر کلاسی باشه بهترینشه
      <3 <3 <3 <3

  2. صادق

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    خدای من، وای
    اومده که همه رو سرویس کنه ها
    میدونید جالب کجاست؟
    گفتن صدای این موتور زیبا ترین صدایی هستش که میشه از یه موتور توربو شنید!
    فرراری همیشه هواسش به همه جا بوده

    1. سعید

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      همه ادعاهاشون درست و عالی،در همه زمینه ها تو کلاس خودش بهترینه،ولی بحث زیبایی صدا یه چیز سلیقه ایه،نمیشه گفت این صدا یا اون صدا بهترینه،صدای AMG GT هم فوق العاده قشنگه،صدای غرش شیره،و خیلی از ماشینای دیگه که صداهای فوق العاده قشنگی دارن،فراری هم همیشه زیباترین صداها رو داشته،منظور من صدای اگزوزه

  3. سامی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    من به اینکه خیلی خوبه و اینا اصلا کاری ندارم .
    فقط باید بگم مصرف سوختش از پهنا تو حلقوم ایران خودرو و سایپا !!!

    1. bardia

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (181 ديدگاه)

      مصرف سوختش اندازه ی پرشیاست :D :D

  4. محمد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (228 ديدگاه)

    فقط 4 چرخش متحرکش کنن بی رقیب میشه

    1. bardia

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (181 ديدگاه)

      این حرکت با سیاست فراری کاملا تناقض داره
      چون کمپانی دنبال اعداد صفر تا صد و شتاب اولیه و این حرفا نیست

  5. صادق

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    این سیستم Slide Slip Control توی FXXK هم استفاده شده، برای نگه داشتن ماشین توی پیست عمل میکنه که فوق العاده به کیفیت و امنیت رانندگی اضافه میکنه

    از اون طرف دیفرانسیل الکتریکی هم خیلی توی عکس العمل ماشین تاثیر داره

    نسبت قدرت به حجم فوق العاده ای هم داره

    لذت رانندگیش هم که قطعا دوباره مث 458 زبانزد همه ی تست کننده ها و منتقدا و… میشه

    از اون طرف به احتمال 99 درصد فورد GT رقیب این میشه
    توی این مواردی که فراری روشون خیلی مانور داده، فورد هم مدعی هستش
    واقعا دیدن داره که ببینیم کدوم پیروز از میدون بیرون میاد

  6. aLi

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    باید منتظر منصوری باشیم،ببینیم رو این جیگر چیکار میکنه…
    (((((:

  7. احسان(احسان سابق)

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    نسبت فدرت به حجم موتورش عالیه

  8. مهران

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    واقعا عالیه
    می تونم بگم یکی از کم نقص ترین خودرو هایی هست که ساخته شده و من تا حالا دیدم
    تبریک به دوست داران فراری مخصوصا صادق عزیز

    1. صادق

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      فدات مهران جان
      خیلی ممنون.

  9. علی - کیوج

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    اصلا نمیشه واسه این ماشین ایرادی رو متصور بود همه قسمتاش یه چیزی بالاتر از عالی ان. من نمیدونم اقا شایان با چه منطقی میگه فراری جزو ده تای اول نیست!

  10. پیکان جوانان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    بذار لباس عیدمو بخرم پول اضاف اومد میدم فراری میگیرم

  11. سعید

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    در مورد این ماشین که زبونم قاصره از تعریفش،
    حداقل خوبه که اسم دو تا رنگ جدید رو یاد گرفتم:روسو کورسا و گریگیو فِرّو :D

  12. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    خدایا این دیگه چیه .از الان تا دو سال دیگه باید عکس و فیلمای اینو ببینم .معرکس
    چند سال پیش بازی بارسلونا و یه تیم دیگه تو لالیگا بود و مسی هتریک کرد مزدک میرزای رو جو گرفت گفت خدا رو شکر تو دورانی زندگی میکنیم که فوق ستاره هایی مثل مسی فوتبال بازی میکنن
    منم الان جو گرفته میخوام بگم خدایا شکرت تو دورانی زتدگی میکنیم که سومر اسپرتهایی مثل فراری 488 دارن جولون میدن

  13. Muhammad

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (134 ديدگاه)

    با اینکه من طرفدار دو آتیشه ی لامبورگینی ام، ولی 488 واقعا قابل تحسین هست. طراحیش خیلی زیباتر و خشن تر از 458 شده و روح فراری رو میشه توش حس کرد. ورودی های هوا جلوییش بزرگتر شدند و بازده آیرودینامیکی اش هم با کانال های هوایی روی بدنه خیلی بهتر شدن. برجسته ترین ویژگیش هم مصرف سوخت خیلی پایین تر نسبت به بقیه ی سوپراسپرت هاست .
    نمی دونم چه جوری با اون قدرت زیادش تونستن مصرف سوختشو این جوری پایین نگه دارن.
    باتشکر از امین جان که خیلی سریع و به موقع مقالات به روز رو تو سایت می ذاره.!

  14. Muhammad

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (134 ديدگاه)

    با این مصرف کمش نسبت به قدرتی که داره می تونه رقیب جدی برای بقیه ی سوپراسپرت ها باشه.

  15. رامتین

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    488 بنظرم بهترین ساخت فراری زیر 700 اسبه که توارن بسیار خوبی از نظر هندلینگ و کیفیت و زیبایی داره…

  16. hossein

    ۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تصور اینکه تو دنیامون ماشینای فراری نباشه واقعا وحشتناکه!
    488 عالیه البته این کلمه برای توصیفش خیلی حقیره!!

    1. Amin.

      ۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      واسِ جمله اولت تعظیم میکنم حسین جان. ;)

  17. lamborghini

    ۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلامِباید خدمت دوستانی که میگن این بهترین ماشین دنیاست اون بهترینه و از این حرفا بگم که کسی که ماشین باز باشه و اطلاعات کاملی داشته باشه میدونه که هیچ وقت نمیشه گفت بهترین ماشین دنیا کدوم ماشینه چون هر نشریه معتبر تستی مثل اتوکار یا غیره یه نظری دارن ولی در کل هر ماشینی خوبیای خودشو داره و تو سوپر اسپرت ها هم بی انصاف نباشیم لامبو و فراری بالاترین تکنولوژی و رکورد هارو دارن

  18. maclaren p1

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    عالیه اما از شبکه ی جلوش خوشم نیومد

  19. عباس

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فراری هنرمند است هر مدلش یک اثر هنری است در قالب تکنولوژی.ایتالیایی ها گیر دادن به ساخت اسپرت و سوپر اسپرت ها. نمیدانم چرا وارد دنیای لوکس ها نمی شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا