«حداکثر قدرت همراه با رانندگی بینظیر!!» این شعاری است که فِراری به فرزند جدیدش نسبت میدهد.
فِراری در نمایشگاه خودروی ژنو از مدل جدید خود رونمایی کرد؛ دو عدد از این مدل در غرفه به نمایش درآمد: اولی به رنگ “روسو کورسا (Rosso Corsa)” جدید با تِریم داخلی فابریک قرمز و مشکی؛ دومی به رنگ “گریگیو فِرّو (Grigio Ferro)” با تِریم داخلی مشکی و کرمرنگ. 40 سال پس از ۳۰۸ GTB که اولین مدل موتور عقب-وسط کمپانی به شمار میرود، عضو تازه اسطبل فِراری با ورودش پاراگراف جدیدی برای مدلهای ۸ سیلندر فِراری باز کرده و تصدیق تازهای بر مهندسی بینظیر آن است. درباره ۴۸۸ GTB تنها نکته قابلتوجه پیشرانه توربوشارژ آن نیست؛ بلکه تمامی اجزا ازجمله سیستمهای الکترونیکی پیشرفتهتر، بدنه فعال و آئرودینامیک بهبودیافته و طراحی داخلی جدید دستخوش نوآوری شدهاند. همه این عوامل در کنار هم ۴۸۸ GTB را به یک بِنچمارک جدید در رده خودروهای اسپرت بدل کردهاند. این خودرو قدرتمندترین عضو این کلاس است؛ کنترلهای پیچیده و دقیق دینامیک خودرو باعث تحت کنترل بودن کارایی تحسینبرانگیز آن میشوند. نتیجه، حس رانندگی بینظیر فِراری است که برای رانندگان کاملاً معمولی هم قابل لمس است و در هیچ خودروی دیگری نمیتوانید مثال آن را بیابید. طراحی آن توسط مرکز طراحی فِراری صورت گرفته. درمورد آئرودینامیک میتوان به مواردی نظیر اسپویلر ورم کرده عقب، ژنراتورهای Vortex که در زیر قرار دارند (و از ۴۵۸ به ارث رسیدهاند) و سایر قطعات و اجزای آئرودینامیک بدنه اشاره کرد که درمجموع با E=1.67 رکورد جدیدی در مبحث بازدهی بین مدلهای فِراری است. نیروی رو به پایین به عدد ۲۵۰ کیلوگرم در سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت رسیده و ضریب درگ نیز نسبت به نسخه قبلی کاهش پیدا کرده است. همچنین فِراری برای ساخت آن از تجربیات خود در مسابقات و پروژههای خصوصی XX خود استفاده کرده و عصارهای از آنها را به خیابان آورده است. حروف GTB مخفف عبارت “Gran Turismo Berlinetta” است که نشان از ریشه عمیق آن در تاریخ فِراری دارد. دسترسی به حداکثر قدرت از ضروریات بوده و به لطف پیشرانه ۳۹۰۲ سیسی توربو دوقلو محقق شده است؛ جعبهدنده نیز از نوع F1 دوکلاچه ۷ سرعته و مجهز به سامانه مدیریت متغیر گشتاور (بوست) است که گشتاور را بهصورت بهینه توزیع میکند. نسخه دوم سامانه Side Slip Control یا (SSC2) نیز بکار گرفته میشود که در تعامل با سامانههای E-Diff و F1-Track عمل میکند با این تفاوت که این بار تعدیلکنندههای فعال خودرو نیز تحت کنترل آن هستند؛ درنتیجه رانندگانی هم که مهارت کمتری دارند میتوانند از پتانسیلهای بینظیر آن لذت ببرند. در تکمیل تمامی موارد گفتهشده بازهم با صدای عمیق و اغواکننده همیشگی فِراری روبرو خواهید شد که جایی برای سخن باقی نمیگذارد.مشخصات فنی فِراری ۴۸۸ GTB
پیشرانه: V8 با زاویه ۹۰ درجه – توربو دوقلو – حجم دقیق ۳۹۰۲ سیسی
حداکثر قدرت: 659.۷ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 760 نیوتون متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه در دنده هفتم
ابعاد بدنه (میلیمتر): 4568 – ۱۹۵۲ – ۱۲۱۳
وزن خشک: 1370 کیلوگرم (با احتساب آپشن هایی که تأثیر ناچیزی روی وزن دارند)
تقسیم وزن: 46.۵% محور جلو – ۵۳.۵% محور عقب
شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: 3 ثانیه
شتاب ۰-۲۰۰ کیلومتر بر ساعت: 8.۳ ثانیه
حداکثر سرعت: بیش از ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 11.۴ لیتر در یکصد کیلومتر
آلایندگی: 260 گرم کربن دیاکسید در هر کیلومتر
danial
۱۷ اسفند ۱۳۹۳نسبت به 458 خیلی قوی تر شده لعنتیا چه کارش کردن مگه یهو اینقدر اسب بخارش بیشر شده !!!!!
کلاً تو دنیای ماشین رتبه اول تا سوم برای فرارریه هر کی ماشین دوست داره همیشه یه نیم نگاه هم به دنیای فرارری داره شک نکنید….
Mostafa&S
۱۷ اسفند ۱۳۹۳الان بهترین سوپراسپرت دنیا اینه…
پژمان
۱۷ اسفند ۱۳۹۳میل – شور – هیجان و احساسات رانندگی = فراری gtb 488 فوق العادس . برای فراری فرقی نمیکنه که از توربو استفاده کنه یا نکنه فراری با تنفس طبیعی هم موفق بوده شتاب 0 تا 200 = 8.3 ثانیه بدون اینکه 4 چرخش متحرک باشه به این میگن تکنولوژی پیشرفته
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۷ اسفند ۱۳۹۳زیباتر از 458
شایان
۱۷ اسفند ۱۳۹۳کی گفته اول تا سوم فراریه من به شخصه اصلا از فراری خوشم نمیاد اول تا سوم که هیچ اول تا آخر هم نمیزارمشون در دنیای خودرو بنز اوله بعدشم بی ام و پورشه آئودی بقیه هم خوبن ولی به پای تکنولوژی این چهار تا نمیرسن
bardia
۱۷ اسفند ۱۳۹۳داداش شما مثل اینکه تو دنیای دیگه ای زندگی میکنی
تو دنیای ما که فراری اخر تکنولوژیه
شایان
۱۷ اسفند ۱۳۹۳خدا وکیل کفه اتحادتونم یه طوری دیس لایک دادین که من خودمم روم نمیشه به خودم لایک بدم مرسی بیگ لایک
Amin.Fucco
۱۷ اسفند ۱۳۹۳داداش اون رده بندی رو که “فِراری” توش نباشه بهتره بریزی دور بعدشم ماشین بازیو بزاری کنار.
چون “فـِـراری” تنها “پادشاه واقعی” ئه.
CBR400
۱۸ اسفند ۱۳۹۳آقا امیر فراری پادشاه واقعی چیه ؟
feranchi
۱۹ اسفند ۱۳۹۳3 آره به نظر منم فراری تنها پادشاه واقعیه ….. >
عباس
۱۳ تیر ۱۳۹۴بابا بنز و آئودی برای پیر مردها است فراری رو که ساخت هر مدلش به تعداد محدود و دست ساز و به سفارش خریدارش صورت می گیرد با این بنز و بی ام دبیلو که هر روز دهها ماشین با تولید انبوه میده بیرون یکیش نکن.بنز و بی ام دبیلو ماشین خاص نیستند و هر وقت پشت چراغ قرمز وایسی و نخای دو سه تا ماشین بنز و بی ام دبیلو مشابه ماشین خودت ببینی ان وقت می فهمی شکوه و کلاس فراری داشتن چیست.فراری رو با انگشت نشان میدن تو خیابان اگر داشته باشی.
شهریار
۱۷ اسفند ۱۳۹۳واقعا مصرف سوختش تو سر اونایی که اومدن قانونی رو گذاشتن که واردات خودروهای با حجم بالای 2500 سی سی رو ممنوع کردن….بی سوادی تو روح این آقایون موج میزنه…خودروهای داخلی با موتور های قدیمی و با سطح آلایندگی بالا و مصرف سوخت نجومی (بعضی وقتا به دلیل سرویس بد و عدم تنظیم به موقع موتور)و فقط با 1500 و 1700 و 1800 سی سی گنجایش حق تردد در خیابونهای ما رو دارن ..ولی خودرو هایی با گنجایش بالا و مصرف سوختی در حد و شاید پایین تر از خودروهای تولید داخل ممنوع ورود میشن تا ما در حسرت دیدارشون فعل کف کردن رو به شدت و با بهترین کیفیت صرف کنیم
بد به حال ما که هرچی به سرمون میاد هم حقمونه و هم حقمون نیست
Amin.Fucco
۱۷ اسفند ۱۳۹۳دقیقاً
تو هر کلاسی باشه بهترینشه
<3 <3 <3 <3
صادق
۱۷ اسفند ۱۳۹۳خدای من، وای
اومده که همه رو سرویس کنه ها
میدونید جالب کجاست؟
گفتن صدای این موتور زیبا ترین صدایی هستش که میشه از یه موتور توربو شنید!
فرراری همیشه هواسش به همه جا بوده
سعید
۱۷ اسفند ۱۳۹۳همه ادعاهاشون درست و عالی،در همه زمینه ها تو کلاس خودش بهترینه،ولی بحث زیبایی صدا یه چیز سلیقه ایه،نمیشه گفت این صدا یا اون صدا بهترینه،صدای AMG GT هم فوق العاده قشنگه،صدای غرش شیره،و خیلی از ماشینای دیگه که صداهای فوق العاده قشنگی دارن،فراری هم همیشه زیباترین صداها رو داشته،منظور من صدای اگزوزه
سامی
۱۷ اسفند ۱۳۹۳من به اینکه خیلی خوبه و اینا اصلا کاری ندارم .
فقط باید بگم مصرف سوختش از پهنا تو حلقوم ایران خودرو و سایپا !!!
bardia
۱۷ اسفند ۱۳۹۳مصرف سوختش اندازه ی پرشیاست :D :D
محمد
۱۷ اسفند ۱۳۹۳فقط 4 چرخش متحرکش کنن بی رقیب میشه
bardia
۱۷ اسفند ۱۳۹۳این حرکت با سیاست فراری کاملا تناقض داره
چون کمپانی دنبال اعداد صفر تا صد و شتاب اولیه و این حرفا نیست
صادق
۱۷ اسفند ۱۳۹۳این سیستم Slide Slip Control توی FXXK هم استفاده شده، برای نگه داشتن ماشین توی پیست عمل میکنه که فوق العاده به کیفیت و امنیت رانندگی اضافه میکنه
از اون طرف دیفرانسیل الکتریکی هم خیلی توی عکس العمل ماشین تاثیر داره
نسبت قدرت به حجم فوق العاده ای هم داره
لذت رانندگیش هم که قطعا دوباره مث 458 زبانزد همه ی تست کننده ها و منتقدا و… میشه
از اون طرف به احتمال 99 درصد فورد GT رقیب این میشه
توی این مواردی که فراری روشون خیلی مانور داده، فورد هم مدعی هستش
واقعا دیدن داره که ببینیم کدوم پیروز از میدون بیرون میاد
aLi
۱۷ اسفند ۱۳۹۳باید منتظر منصوری باشیم،ببینیم رو این جیگر چیکار میکنه…
(((((:
احسان(احسان سابق)
۱۷ اسفند ۱۳۹۳نسبت فدرت به حجم موتورش عالیه
مهران
۱۷ اسفند ۱۳۹۳واقعا عالیه
می تونم بگم یکی از کم نقص ترین خودرو هایی هست که ساخته شده و من تا حالا دیدم
تبریک به دوست داران فراری مخصوصا صادق عزیز
صادق
۱۷ اسفند ۱۳۹۳فدات مهران جان
خیلی ممنون.
علی - کیوج
۱۷ اسفند ۱۳۹۳اصلا نمیشه واسه این ماشین ایرادی رو متصور بود همه قسمتاش یه چیزی بالاتر از عالی ان. من نمیدونم اقا شایان با چه منطقی میگه فراری جزو ده تای اول نیست!
پیکان جوانان
۱۷ اسفند ۱۳۹۳بذار لباس عیدمو بخرم پول اضاف اومد میدم فراری میگیرم
سعید
۱۷ اسفند ۱۳۹۳در مورد این ماشین که زبونم قاصره از تعریفش،
حداقل خوبه که اسم دو تا رنگ جدید رو یاد گرفتم:روسو کورسا و گریگیو فِرّو :D
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱۷ اسفند ۱۳۹۳خدایا این دیگه چیه .از الان تا دو سال دیگه باید عکس و فیلمای اینو ببینم .معرکس
چند سال پیش بازی بارسلونا و یه تیم دیگه تو لالیگا بود و مسی هتریک کرد مزدک میرزای رو جو گرفت گفت خدا رو شکر تو دورانی زندگی میکنیم که فوق ستاره هایی مثل مسی فوتبال بازی میکنن
منم الان جو گرفته میخوام بگم خدایا شکرت تو دورانی زتدگی میکنیم که سومر اسپرتهایی مثل فراری 488 دارن جولون میدن
Muhammad
۲۲ اسفند ۱۳۹۳با اینکه من طرفدار دو آتیشه ی لامبورگینی ام، ولی 488 واقعا قابل تحسین هست. طراحیش خیلی زیباتر و خشن تر از 458 شده و روح فراری رو میشه توش حس کرد. ورودی های هوا جلوییش بزرگتر شدند و بازده آیرودینامیکی اش هم با کانال های هوایی روی بدنه خیلی بهتر شدن. برجسته ترین ویژگیش هم مصرف سوخت خیلی پایین تر نسبت به بقیه ی سوپراسپرت هاست .
نمی دونم چه جوری با اون قدرت زیادش تونستن مصرف سوختشو این جوری پایین نگه دارن.
باتشکر از امین جان که خیلی سریع و به موقع مقالات به روز رو تو سایت می ذاره.!
Muhammad
۲۳ اسفند ۱۳۹۳با این مصرف کمش نسبت به قدرتی که داره می تونه رقیب جدی برای بقیه ی سوپراسپرت ها باشه.
رامتین
۲۸ اسفند ۱۳۹۳488 بنظرم بهترین ساخت فراری زیر 700 اسبه که توارن بسیار خوبی از نظر هندلینگ و کیفیت و زیبایی داره…
hossein
۴ فروردین ۱۳۹۴تصور اینکه تو دنیامون ماشینای فراری نباشه واقعا وحشتناکه!
488 عالیه البته این کلمه برای توصیفش خیلی حقیره!!
Amin.
۵ فروردین ۱۳۹۴واسِ جمله اولت تعظیم میکنم حسین جان. ;)
lamborghini
۴ فروردین ۱۳۹۴سلامِباید خدمت دوستانی که میگن این بهترین ماشین دنیاست اون بهترینه و از این حرفا بگم که کسی که ماشین باز باشه و اطلاعات کاملی داشته باشه میدونه که هیچ وقت نمیشه گفت بهترین ماشین دنیا کدوم ماشینه چون هر نشریه معتبر تستی مثل اتوکار یا غیره یه نظری دارن ولی در کل هر ماشینی خوبیای خودشو داره و تو سوپر اسپرت ها هم بی انصاف نباشیم لامبو و فراری بالاترین تکنولوژی و رکورد هارو دارن
maclaren p1
۹ فروردین ۱۳۹۴عالیه اما از شبکه ی جلوش خوشم نیومد
عباس
۱۳ تیر ۱۳۹۴فراری هنرمند است هر مدلش یک اثر هنری است در قالب تکنولوژی.ایتالیایی ها گیر دادن به ساخت اسپرت و سوپر اسپرت ها. نمیدانم چرا وارد دنیای لوکس ها نمی شوند