سدان قدرتمند بیامو، رقیبی تازه برای سوپراسپرتهای گرانقیمت ایتالیایی است. در جدیدترین ویدئوی منتشر شده توسط کانال CarWow فراری ۸۱۲ به نبرد با بی ام و M5 CS پرداخته و یکی از جذابترین رقابتهای درگ ۲۰۲۲ تا امروز را نمایش داده است.
بیامو M5 CS امروزه به عنوان یکی از سریعترین خودروهای چهاردر دنیا شناخته میشود. این مدل، سال ۲۰۲۱ معرفی شد و همراه با سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۶ تا ۲/۸ ثانیه به شهرت رسید بیامو M5CS مجهز به پیشرانهی توئین توربوشارژ ۴/۴ لیتر V8 با قدرت ۶۳۵ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتنمتر است. این سدان چهارصندلی، آستانه قیمت ۱۴۴ هزار دلار دارد.
فراری ۸۱۲ از سال ۲۰۱۷ به جای F12 برلینتا تولید میشود. این مدل، با پیشرانهی ۶/۵ لیتر تنفس طبیعی V12، قدرت ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتنمتر تولید میکند. فراری ۸۱۲ سوپرفست، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۸ ثانیه و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر برساعت دارد. این سوپراسپرت ایتالیایی با آستانه قیمت ۴۱۰ هزار دلار در بازار جهانی فروخته میشود.
مت واتسن بهتازگی بیامو M5 CS خریده است. او پیشتر با انتشار یک فیلم کوتاه، مقایسهی جالبی بین بیامو M5 CS و M3 انجام داده بود که ویدئوی آن در سایت پدال نیز با دوبله فارسی منتشر شد. حالا مت واتسن فرصت دارد تا خودروی جدیدش را با مدلهای مختلف از جمله سوپراسپرتهای مشهور دنیا، مقایسه کند.
شاید روی کاغذ، تست درگ بیامو M5 CS با فراری ۸۱۲ عادلانه نباشد، چراکه از نظر کلاس بدنه و قیمت، تفاوت زیادی با هم دارند؛ اما مشابهتهای جالبی هم بین این خودروها دیده میشود. مهمترین نکته، وزن خالص ۱۸۰۰ کیلوگرم برای فراری ۸۱۲ و ۱۸۲۵ کیلوگرم برای بیامو M5 CS است؛ درحالیکه سدان آلمانی، برای استفادهی روزانه و سفرهای خانوادگی بسیار کاربردیتر است. از سویی دیگر، قطعا ۸۱۲ با قدرت بیشتر و فناوریهای خاص فراری، فرمانپذیری بهتری نسبت به بیامو M5 CS دارد.
امیرشایان فرازی
۷ اسفند ۱۴۰۰ممنون آقای اشتری برای این حد از پوشش اخبار
shirko
۷ اسفند ۱۴۰۰فراری زیادتر پول برندشو می خوره .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ اسفند ۱۴۰۰سلامت باشید
بازتاب سریع و صادقانه وظیفه ماست
سهند
۷ اسفند ۱۴۰۰لطفاً همه برین به دوئل مرسدس و کادیلاک و به مرسدس رای بدین اختلاف خیلی کمه
سهیل
۸ اسفند ۱۴۰۰الام میریم به کادیلاک رای میدیم
sound of silence
۷ اسفند ۱۴۰۰شکاف و گسل تایمی بین اینها و Tesla خنده داره
۱۰.۹ :)))
abdi_mahdi
۷ اسفند ۱۴۰۰میدونیم تسلا خوبه میشه هیت ندی؟!
1123
۷ اسفند ۱۴۰۰بازهم بخاطر خودت میگم، حالا انقدر به تایم اهمیت میدی برو به پست انتخاب خودروی سال ببین سدان هایی با قیمت و قدرت کمتر از پلد چه تایم هایی ثبت کردن ( خود پلد 23.5 زده)
اینم بگم M5CS بخاطر تایر های نامناسب فینالیست نشد ولی با همون تایر ها 23.1 ثبت کرد
پ.ن: اینا قرار نیست بیان کنه تسلا بهتره یا کمپانی های دیگه، فقط دارم با منطق خودت بحث میکنم تا شاید از هوش سرشارت استفاده کنی.
Carbonado Aventador
۸ اسفند ۱۴۰۰شکاف و گسل زندگی فردی که فراری داره رو با اونی که تسلا میخرن خنده داره
محمد امین
۷ اسفند ۱۴۰۰این درگ چند تا نکته داشت
اولش اینکه قیمت ۸۱۲ سوپرفست در زمان تولید ۳۳۰ هزار دلار معادل حدود ۲۲۰ هزار پوند بوده و نه ۲۹۰ هزار پوند ، هرچند محبوبیت ۸۱۲ در بازار دست دو باعث شده افزایش قیمت زیادی داشته باشه ، همینطور نسخه ی تولد ۷۰ سالگی که در حدود سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ تولید شدن ، قیمت ۴۵۰ هزار پوندی نداشتن و در بازار دست دو به چنین رقم هایی رسیدن ….
نکته ی بعد این هست که در همین کانال روی همین آسفالت تایم ۱۰.۴ زدن با ۸۱۲ و رکورد ۸۱۲ هم توی پیست درگ ۱۰.۲ هست با صفر تا صد ۲.۷ که سریع ترین gt دنیا لقب میگیره
درصورتی که m5cs باتوجه به 4wd به راحتی به تایم ایده آل خودش رسید …. و این تاثیر 4wd رو در شرایط مختلف نشون میده ، عملکرد m5cs عالی بود …
نکته ی بعد ترمز ها هست ، ترمز های ۸۱۲ با اختلاف قوی ترن ، حتما مشکلی بوده و یا به خاطر عدم سرویس لنت ها این اتفاق افتاده یا شاید اشتباه راننده
توی رولینگ ها سرعت ۸۱۲ بیشتر خودش رو نشون میده و سرعت واکنش گیربکس ….
آرم@ن
۷ اسفند ۱۴۰۰موافقم
GMA
۷ اسفند ۱۴۰۰نتیجه درگ به هیچ وجه درست نیست، احتمالا برای لانچ با فراری لانچ کنترل رو خاموش کردن یا راننده وارد نیست، چون خود مت واتسون قبلا با 812 سوپر فست بار ها و بار ها تایم ۱۰:۴ رو ثبت کرده، نمیدونم چرا جدیدا اینقدر تایم های کارواو مشکل پیدا کرده و کند شده، عملکرد M5 cs هم عالیه
جناب ایکس
۷ اسفند ۱۴۰۰یه مشکل هم اینه که اون ام ۵ cs مال خود مت واتسونه…
Jdm باز
۷ اسفند ۱۴۰۰خیلی جالب بود
بی ام و خیلی خوب جلو افتاد
زیزیگولو
۷ اسفند ۱۴۰۰کلاً از درگ خیلی خوشم میاد حتی اگه بین دوتا دوچرخه باشه
Gndf
۷ اسفند ۱۴۰۰تنها محصول زیبای لاین آپ فعلی فراری
بقیه همه چپر چلاق
آرم@ن
۷ اسفند ۱۴۰۰چقدر مسخره! توی اون درگ های از حالت سکون تنها دلیل پیروزی سری ۵ این بود که مسافت کم بود،فراری داشت میرسید و یکم دیگه مسیر ادامه پیدا میکرد راحت میزد با اون سرعت و شتابی که داشت میومد قطعا،توی رولینگ هم مشخصه
ولی چیزی که واضحه اینه که بی ام دبلیو مرزهای سدان ها رو جا به جا کرده تو سرعت،بعید میدنم گزینه سدان دیگه ای بتونه اینقدر نزدیک به فراری یا سوپر اسپرت ها بشه،واقعا تبریک به مهندسی ناب آلمانی که شاهکار کرد
و در اخر فراری پادشاه خودروسازی
1123
۸ اسفند ۱۴۰۰سدان دیگه که زیاده
ولی سدان بنزینی دیگه فکر نکنم باشه که سریعتر از CS باشه
Raptor
۷ اسفند ۱۴۰۰تایم های ثبت شده فراری با این درگ جور در نمیاد،اطلاعاتی که راجع به ترمزاشم خوندم همینطور 😕
چه کردی مت واتسون
Scuderia Ferrari
۷ اسفند ۱۴۰۰جانم V12 تنفس طبیعی
جانم V8 توئین توربو
درد و بلاشون بخوره تو سر هرچی الکتریکیه
احتمالاً بعد از این درگ ، فراری با ارسال نامه ای به “مت واتسون” از ایشون بخواد دیگه با هیچ مدلی از فراری درگ برگزار نکنه
همینطور که “بروکس وِیسبلات” مجری درگ تایمز دل و جرئت درگ گذاشتن با SF90 استراداله خودش نداره با توجه به قوانین و سخت گیری های فراری ، مت واتسون هم باید یه تلنگری از طرف فراری بخوره
Kf
۸ اسفند ۱۴۰۰چقدر با سه خط اول حال کردم اصن شست بردددد
جناب ایکس
۷ اسفند ۱۴۰۰چقدر زیباست این ۸۱۲، و نعره موتورش…
سک ندارم ترمز های فراریبهترن ولی اینجا اینگار به جوری بود، مت واتسون با ماشین خودش بود چ شاید یه خورده حیثیتیش کرد.
Clean energy (صیانت!)
۷ اسفند ۱۴۰۰سبحان الله از بی ام و
ولی ۸۱۲ خدایی بد زد
طرف نوب بود
ولی بازم برمی گردیم به همون جمله “سبحان الله” برای بی ام و
یه سدان شیک جادار راحت و سریع!
بسی گودرت
mm-yarlou
۷ اسفند ۱۴۰۰قلب ایتالیایی در برابر مغز آلمانی واقعا کدوم بهتره
Amir
۷ اسفند ۱۴۰۰https://www.aparat.com/v/GseSA برسی بی ام وه ام8 حتما ببینید خیلی خوب هست ممنون از پدال
پارسا
۷ اسفند ۱۴۰۰این یه بار هم ویدئو گذاشته بود قبل اینکه پلید بیاد بالاترین نسخش رو پیش خرید کرد ، حالا اینم خریده ، قبلش یه مزدا داشت ، عجب پول در میاره با همین ویدئو هاش و سایت ماشین فروشیش
amir
۷ اسفند ۱۴۰۰دوتاش عشقن ❤
Porsche 911
۸ اسفند ۱۴۰۰چقدر این دو ماشین دوست داشتنی هستن
فراری به قول واتسون یک موسیقی ایتالیایی هست و به شدت لذت بخش و خوش صداست
اونطرف ب ام و M5cs از بهترین سدان های سری دنیاست
ولی تایم ها درست نبود فکر کنم ۸۱۲ حتی ۱۰.۲ هم زده باشه
در کل عالی بود
Hamed
۲۳ اسفند ۱۴۰۰تو رولینگ اختلاف فضایی بود و قابل پیش بینی هم بود
سام
۱۷ مرداد ۱۴۰۱دوستان عزیز اینکه ماشین های آلمانی تو شتاب اولیه جلو میفتن نشان از مهندسی فوقالعاده و نبوغ هست و اگه مصرف سوخت و وزن خودرو هم در نظر بگیریم تو نتیجه گیری خیلی بهتره
آلمان تو هر زمینه ایی بهترین هستن و تکنولوژی خلق میکنه بقیه یاد میگیرن