فراریکادیلاک

درگ فراری 296، مکلارن 750S و پورشه 911 توربو S با حضور هایپرکار لمان کادیلاک

در این رقابت جالب، برندهٔ درگ بین فراری ۲۹۶، مک‌لارن 750S و پورشه ۹۱۱ توربو S به مصاف هایپرکار مسابقه‌ای لمانز کادیلاک می‌رود.

کادیلاک V-Series.R خودرویی نیست که کسی در مسابقهٔ درگ دیده باشد زیرا این یک هایپرکار مسابقه‌ای استقامتی هیبریدی با پیشرانهٔ V8 است که بر اساس شاسی دالارا ساخته شده است. این ماشین تنها ۱۰۳۰ اسب بخار قدرت دارد و بین ۶۴۵ تا ۷۰۰ اسب بخار قدرت به محور عقب آن منتقل می‌شود. حال هاگرتی در اقدامی جالب، این هایپرکار مسابقه‌ای را طی مسابقهٔ درگ در برابر سوپراسپرت‌های جاده‌ای قرار داده است. در این رقابت سه نمونه از سریع‌ترین سوپراسپرت‌های حال حاضر جهان یعنی فراری ۲۹۶ GTB، پورشه ۹۱۱ توربو S و مک‌لارن 750S حضور دارند که ابتدا به مصاف هم می‌روند تا برند در برابر کادیلاک قرار گیرد.

قوی‌ترین عضو این جمع سه‌تایی فراری با قوای محرکهٔ V6 توئین توربوی هیبریدی و ۸۳۰ اسب بخار قدرت است درحالی‌که پورشه کمترین قدرت و بیشترین وزن را دارد؛ بنابراین، طبیعی است که در این درگ فراری پیروز شود درحالی‌که پورشه و مک‌لارن هم‌زمان به خط پایان می‌رسند. ۹۱۱ به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، در ابتدا جلو می‌افتد اما در ادامه سوپرکار بریتانیایی خود را به رقیب آلمانی می‌رساند؛ بنابراین، حالا فراری ۲۹۶ به مصاف هایپرکار مسابقه‌ای کادیلاک می‌رود. سوپرکار جاده‌ای هرچند بسیار سنگین‌تر است اما به‌راحتی پیروز می‌شود و ۴۰۰ متر را در ۱۰ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که کادیلاک این کار را در ۱۰.۳ ثانیه انجام می‌دهد.

هرچند V-Series.R در انتهای مسیر بسیار سریع شد و با سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت از خط پایان عبور کرد اما در شتاب اولیه بسیار کندتر بود و پس از ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که فراری این کار را ظرف تنها ۲.۶ ثانیه انجام داد. دلیل این موضوع قوانین مسابقات است. این خودروهای مسابقه‌ای حرکت را در حالت الکتریکی آغاز می‌کنند و از سرعت صد کیلومتر بر ساعت تازه پیشرانهٔ V8 روشن می‌شود. همچنین این خودروها از لانچ کنترل هم بی‌بهره هستند. به همین دلیل، وقتی بین V-Series.R و فراری ۲۹۶ مسابقهٔ رولینگ برگزار شد، کادیلاک به‌راحتی رقیب جاده‌ای را مغلوب کرد.

مقایسه مشخصات فنی

فراری ۲۹۶ GTB پورشه ۹۱۱ توربو S مک‌لارن 750S کادیلاک V-Series.R
پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توربو هیبریدی ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۵.۵ لیتری V8 هیبریدی
قدرت ۸۳۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار ۷۵۰ اسب بخار ۶۴۵ تا ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۴۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته سکوئنشال
وزن ۱۶۰۰ کیلوگرم ۱۶۵۵ کیلوگرم ۱۴۳۰ کیلوگرم ۱۰۳۰ کیلوگرم
قیمت ۳۴۲,۲۰۵ دلار ۲۳۲,۰۵۰ دلار ۳۲۴,۱۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. khashayar0

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    ایتالیا همیشه خاص بوده و هست. پورشه و مکلارن هم عالی بودن.
    کادیلاک V-Series.R هم در واقع ساخت شرکت ایتالیایی Dallara است که فقط اسم کادیلاک روشه.

    موافقم 16
    مخالفم 7
    1. Amir Machine

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      وقتی اطلاعاتی در زمینه‌ای نداری بنظرم بهتره برای نشون دادن تعصبت راه دیگه‌ای پیدا کنی
      شاسی ماشین‌های LMDh توسط چهار شرکت دالارا، اورکا، مالتی‌متیک و لیجیر تامین میشه و برای کاهش هزینه‌ها، تمام تیم‌ها ملزم هستن از یکی از این چهار شاسی استفاده کنن، فقط موتور توسط خود شرکت‌ها توسعه داده میشه
      ماشین BMW هم از همین شاسی دالارا استفاده میکنه و با این دیدگاه، پورشه 963 هم درواقع ساخت شرکت کانادایی مالتی‌متیک هست که فقط اسم پورشه روشه

      موافقم 13
      مخالفم 13
      1. khashayar0

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        Chassis = Dallara
        standardized hybrid drivetrain components provided by Williams Advanced Engineering, Bosch and Xtrac
        Transmission = Xtrac P1359 7-speed sequential manual
        ——————-
        این خودرو ساخت ایتالیا (دالارا ) و انگلیس (Xtrac و wae) , بوش آلمانه. فقط مونتاژش ممکنه توسط کادیلاک باشه. موتورش هم کپیه.
        ————————-
        اینستاگرامی ها و تیک تاکی ها ابتذال هم حدی داره.

        موافقم 14
        مخالفم 12
        1. R@min

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2058 ديدگاه)

          این مدل کامنت ها خیلی نخ نما و مسخرس دوست من نکن، امیر بهت گفت قضیه چیه تمام قطعات به جز موتور توسط تامین کننده های زیر نظر فیا ساخته میشه پورشه و کادیلاک هم نداره چیزی که تو ویکی پدیا هست دیگه ارزش بحث نداره.

          این داستان موتور کپی هم تموم کنین خواهشا اینم خیلی نخ نما شده.

          موافقم 19
          مخالفم 6
        2. khashayar0

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          رامین عزیز واقعا دوست ندارم کل کل کنم. ولی وقتی جو جوری شده که همه دستاوردهای بقیه رو هیچ می انگارند. منم مجبورم بیام واقعیت ها رو بگم. قبلا هم گفتم که از محصولات امریکایی خوشم میاد بخصوص موستانگ و کوروت و …
          اگر همه دوستان مایل باشن بجای تعصب و وکل کل بی نتیجه چیزهایی رو که بلدیم به اشتراک بزاریم . من به شخصه خیلی دوست دارم یاد بگیرم. همون جوری که خیلی چیزها از خودت و مهران و …. یاد گرفتم.

          موافقم 11
          مخالفم 10
        3. R@min

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2058 ديدگاه)

          خب دوست من کی کدوم دستاورد کوچک شمرده ؟؟

          واقیعت هم اینه که دلیل افزایش حضور برندهای خودرویی در کلاس هایپرکار وجود همین تامین کننده های ثالث هستن که میلیاردها دلار صرفه جویی برای برندها دارن و خیلی راحت با کمترین هزینه ماشین مسابقه ای میسازن، فیا هم مجبوره برای بقای موتوراسپرت سطح مسابقات انقدر پایین بیاره وگرنه کلاس هایپرکار و LMDH و جی تی ده سال پیش جمع میشد.

          گذشت اون زمان قبل از ۸۰ میلادی که خودروساز بودجه کمپانی هزینه می کرد فقط برای یه ماشین مسابقه‌ای.

          موافقم 10
          مخالفم 3
        4. سوشیانت

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          موتور کادیلاک دقیقا از رو چی کپی شده؟!

          موافقم 8
          مخالفم 9
    2. JaMsHiD-R1988

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2796 ديدگاه)

      ایتالیا و آلمان مهد خودرو سازی جهانه
      اصلی ترین تکنولوژی های مهم از اونجا بیرون اومده

      ولی خودمونیما ، موقعی که ماشین کنترل کشش نداشته باشه و ته ماشین در بره و جلوت یه تریلی باشه فکر نکنم دیگه برات گرم کن صندلی مهم باشه

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. khashayar0

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        گیربکس سکوئنشال هم توسط پورشه طراحی شد توی سال 1946.

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. JaMsHiD-R1988

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2796 ديدگاه)

          به هر حال هرچی هست سلطان موتور اسپرت اروپایی ها هستن !
          هرچی استاندارد برای موتور اسپرت هست توی اروپا و فیا وضع میشه

          موافقم 9
          مخالفم 3
      2. سوشیانت

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3525 ديدگاه)

        اگه گرمکن صندلی مهم نیست پس اختراعات اروپایی ها هم مهم نیست

        موافقم 3
        مخالفم 12
    3. corvette

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (370 ديدگاه)

      آقا خشایار
      پورشه ۹۶۳ هم
      یه هایپر کار کانادایی هست
      به اسم مولتی ماتیک

      موافقم 10
      مخالفم 3
    4. پیام۲

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      برای انتخاب ماشین ۱۰ ۲۰ ۳۰ ۴۰ کردن؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. R@min

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2058 ديدگاه)

    تمام موتوراسپرت یه طرف بامپ استارت این کادیلاک یه طرف.

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. GMA

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      باز شدن دروازه جهنم اگر صدا داشت قطعا این بود☠️

      موافقم 15
      1. R@min

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2058 ديدگاه)

        این موتور ورژن میل لنگ صلیبی کوروت C8.R هست و به جرات جزو خوش صداترین ماشین های تاریخه.

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. GMA

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          فکر میکردم اختصاصی خود کادیلاک باشه!
          البته وقتی C8.R هست منطقی نیست واقعا هزینه برای یه انجین که از صفر طراحی شده باشه
          فکر میکنم تنها انجین اتمسفریک کلاس هایپرکار هست درسته؟

        2. ۰۰۹۸سامورایی

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (142 ديدگاه)

          چرا همون موتور میل لنگ تخت رو نزاشتن اطلاعی داری؟

        3. R@min

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2058 ديدگاه)

          چیزی به اسم مهندسی کادیلاک وجود نداره همه چیز در مرکز توسعه جی ام ساخته میشه و اسم کادیلاک هم برای بالا بردن وجهه برند در سطح جهانی هست وگرنه مهندسین هم از تیم کوروت ریسینگ هستن و برای همین امسال مدل C8 GT3 رها شده تا با اسم کادیلاک ادامه بدن و بهترین ماشین ۴ سال اخیر کلاس جی تی تبدیل شده به یه زباله که نمی تونه یه مسابقه تموم کنه.

          در باب موتور هم بخاطر دوام بیشتر از میل لنگ صلیبی استفاده کردن و تنها تنفس طبیعی کلاسش هست.

          موافقم 8
          مخالفم 1
    2. JaMsHiD-R1988

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2796 ديدگاه)

      صداش واقعا آمریکایی و عضلانیه

      موافقم 10
      مخالفم 2
    3. محمدهادی

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      تمام علت اینکه چرا کادیلاک مسابقه یی توی درگ اول از فراری عقب موند رو خود هگرتی گفت«خودروهای مسابقه یی پیست،لانچ کنترل ندارن»
      در درگ رولینگ اعجاز وزن پایین این هیولاها خودش رو نمایان کرد…
      کاش یه دور پیست رو هم دوتا میزدن تا مشخص بشه خودروی مسابقه یی چقد با یک سوپر کار جاده یی متفاوته…

  3. GMA

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    حرف نداشت این درگ
    از لحظه لحظه‌ش آدم لذت می‌بره
    اصلا کیفیت محتوای Hagerty تو یه سطح دیگست

    موافقم 13
    1. B

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (878 ديدگاه)

      عاشق ادیتتشونم

  4. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    عجب صوتی دیشب که تو یوتیوب دیدم مست کردم با این صوت.البته قبلا هم صدای کدی رو شنیده بودم ولی اینجا خیلی واضحتر بود.چیکار کرده کدیلاک لذت بردم.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  5. راستگو

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    یاخدا عجب چیزی بود
    اول پورش و بگم ک درسته تو رولینگ و سرعت های بالا نمیتونه به اینا بچسبه اما حین لانچ کنار هر ماشینی وایسه خطرناکه جوی ک تا اخر خط سخت باشه جبرانش کرد☢️
    از فراری بگم ک عحب هیولایی تولید کرده لامصب با اون صداش
    جای یه ماشین خالی بودE_Ray

    موافقم 7
    مخالفم 3
  6. راستگو

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    دوستان سردر بیار یه سوالی دارم
    در رقابت با F1و ماشین لمان تو پیست کدوم میبره؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Mohammad

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      به خیلی فاکتور ها بستگی داره ، لاستیک های خودرو های فرمول یک چسبندگی زیاد تری دارن ، بدنه هاشون خیلی آیرودینامیک هست و داون فورس بیشتری تولید میکنن ، و در آخر خودرو های فرمول یک چیزی بیشتر از ۱۰۰۰اسب بخار هستن ولی خودرو های لمان نزدیک ۷۰۰اسب (تاجایی که من میدونم) ، در کل خودرو های f1 برنده این مقایسه ان

  7. JaMsHiD-R1988

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2796 ديدگاه)

    سلطان سوشیانت که میگی هیچ پورشه ای زیر 2.6 نمیزنه بفرما !

    موافقم 7
    مخالفم 3
      1. JaMsHiD-R1988

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2796 ديدگاه)

        نشونت دادم بهت ثابت کردم
        ولی قبول نکنی دیگه مشکل من نیست

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. راستگو

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (181 ديدگاه)

          جمشید این این فیلمو عکس قبول نمیکنه فقط عدد
          مثلا شتاب سوشیانت 2ثانیه س
          مهم نیس تو فیلم و عکس ثابت نکنه
          مهم اینی هس ک میگه

          موافقم 8
          مخالفم 4
        2. سوشیانت

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          در جواب به راستگو چقدر خوب ویژگی های خودتون رو میگین نمونش عکس برگه دوج که تایم ۸.۹۱ رو زده بود در ضمن این لینکی هم که من فرستادم شتابی هست که پورشه اعلام کرده تو شرایط آب و هوایی خاص هر ماشینی میتونه بهتر از عدد اعلامی کمپانی ثبت کنه نمونش کوروت که ۲.۲ هم زده ولی تو شرایط نرمال آب و هوایی ۲.۶ میزنه

          موافقم 2
          مخالفم 4
      2. JaMsHiD-R1988

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2796 ديدگاه)

        سوشیانت اگه شتاب پورشه رسمیش ۲.۷ باشه پس فورد اکسپلورر هم ایمنیش در حد زانتیاس

        موافقم 6
        مخالفم 3
      3. JaMsHiD-R1988

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2796 ديدگاه)

        سوشیانت راستی چی شد؟
        لگن ایتالیایی یک ثانیه سریع تر از ثولتان آمریکایی بود

        موافقم 7
        مخالفم 6
        1. Taha Ayoobi

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          باختنش به خاطر هرزگردی بود به نظرم.
          نمیدونم چرا اینقدر الکی هرز چرخید.

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. سوشیانت

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          هرچند V-Series.R در انتهای مسیر بسیار سریع شد و با سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت از خط پایان عبور کرد اما در شتاب اولیه بسیار کندتر بود و پس از ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که فراری این کار را ظرف تنها ۲.۶ ثانیه انجام داد. دلیل این موضوع قوانین مسابقات است
          کلا عادت ندارین متن رو بخونین نه؟ در ضمن من ایمنی فورد رو هم با مدرک گفتم که از nhtsa ۵ ستاره ایمنی گرفته اینکه تست بروز شده ولی خودروی قدیمی فورد تست شده مشکل فورد نیست

          موافقم 8
          مخالفم 8
      4. JaMsHiD-R1988

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2796 ديدگاه)

        سوشیانت سمند هم چهار ستاره ایمنی گرفته

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          سمند یک ستاره گرفته چهار تا رو از کجا آوردی؟!

      5. JaMsHiD-R1988

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2796 ديدگاه)

        والا ما که حرفی نزدیم اینم میدونیم قوانین هست . فقط شما آمریکا رو خدا میدونی ماهم جواب شمارو میدیم

        موافقم 4
        مخالفم 2
    1. حمیدرضا

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      در مورد فراری هم همین خزعبلات رو میگفت ولی اینجا دید که ازین خبرا نیست 🤪

      موافقم 3
      مخالفم 2
  8. Taha Ayoobi

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4379 ديدگاه)

    چرا کادیلاک تو درگ اینقدر هرز گردی داشت؟
    فک کنم به خاطر همین بود که عقب موند.

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Mohammad

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      چون کاربرد این ماشین اصلا برای درگ نیست
      برای جلوگیری از پیچیدگی کامپیوتری خودرو و قطعات اضافی نصبی و قوانین سخت گیرانه ، این خودرو ها لانچ آنچنانی ندارن مثل سوپر اسپرت ها (وگرنه که نسبت قدرت به وزنشون خیلی ایده آل)، نباید هم این قابلیت رو داشته باشن چون اینا خودرو های پیست محور هستن و چسبندگی و هندلینگ براشون مهمه نه درگ ۴۰۰متر و… ، چون توقف کامل نمیکنن که لانچ براشون مهم باشه ، همونطور که تو ویدیو و شتابگیری رولینگ معلوم شد تفاوتش با صفر تاصد چقدره ، و اینکه دقیق یادم نیست ولی چندین سال پیش استفاده از لانچ کنترل رو برای خودرو های مسابقه ای ممنون کرده بودن تا مهارت واقعی راننده ها معلوم بشه ولی خبر هایی بعد یه مدت اومد که اون قانون لغو شده

    2. JaMsHiD-R1988

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2796 ديدگاه)

      هرزگردی فقط برا استارته فقط دور بالا و چسبندگی و تاپ اسپید و شتاب وحشتناک بعد از دویست کیلومتر مهمه . این توی تمام هایپر کار های لمانز صادقه اما فقط متعصب ها هستن که از ماشینا بت میسازن

  9. LAMBORGHINI

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    برام عجیب که اون لمانز کار باخت
    آخه چرا
    شتاب 3/6 من فکر کردم 2/5 رو بزنه

    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (331 ديدگاه)

      رفیق اول با موتور برقی حرکت می‌کنه بعد سرعت۱۰۰ کیلومتر انجین دیوانش روشن میشه.

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. Cowboy

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (124 ديدگاه)

      چون خودرویی که برای لمانز طراحی میکنند صفر تا صدش در اصل درون همون پیت با موتور برقی پر میشه و فرقی هم نداره یکم کمتر با بیشتر باشه این تایم و وقتی وارد پیست میشند سرعتشون بیشتر از ۱۰۰ تاست و برای همین هم لانچ کنترل ندارند .ولی شتاب ثانویه از ۱۰۰ به بعد وحشتناکی دارند و توی لمانز که خیلی پیچ کمتر داره نسبت به باقی پیست ها و خودرو ها حداکثر سرعت و شتاب ثانویه رو می‌خوان تا بتونند ماشین جلویی رو بگیرند.همینطور که دیدی توی رولینگ خیلی جلو تر افتاد و برای این خودرو و نوع مسابقه ای که طراحی شده و نوع پیستی که اکثراً مسیر مستقیمه شما به صفر تا ۱۰۰ کمتر نیاز داری و در ضمن اینکه تا ۱۰۰ تا موتور باید خاموش باشه هم توی قوانین lmdh هستش

  10. amirboss

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (754 ديدگاه)

    تو لمانز استقامت از هرچی حتی شتاب صفر تا صد بعضی اسباب بازی های خیابانی مهم تره بخاطر همینه بهش میگن کابوس مهندسان
    یه خودرو تو مسابقات لمانز حدود دوهزار لیتر سوخت مصرف می‌کنه و ده ها هزار بار تعویض دنده رو تجربه می‌کنه و…
    مثلاً شرکت گیبسون پیشرانه های تولیدی خودروهای LMP2 ساخت خودشو پنجاه ساعت رو حالت مسابقه با داینو تست می‌کنه.

  11. Silent

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (631 ديدگاه)

    سوپراسپورت هایی که به خط کرده و پیستی که آماده هست تهش هیچی.
    مشابه تستی که برای بلک سریز و m5CS و TESLA PLAID زمان گیری دور پیست باس انجام می شد!

    یک دورکامل زمان گیری پیست از سوپراسپورت هایی که کسی به یاد نداره رقابت غیر درگ شوون رو!… شارلات*ن بازی های یوتیبرها و ویترین مجازی.

  12. مهدی

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    هر یه ماشین به سبک و استایل خودشون بهترین هستن اما خب ۲۹۶ مدرنتر و پیچیده تر به نظر میاد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. BlackWing

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    صدای این کادیلاک رو با بقیه ماشین‌های LMDh مقایسه کنی میبینی مثل شوخی می‌مونن پیش این !! 🔥🔥

  14. ابوالفضل

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (317 ديدگاه)

    اختلاف اولی که پورشه با رقیب هاش گرفت عالی بود
    همین طور شتاب ثانویه فراری و مک لارن برای جبران فاصله
    خودرو لمان کادیلاک هم به دلیل نداشتن لانچ کنترل تو درگ عقب موند ولی تو رولینگ نشون داد شوخی نداره

  15. M power

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    عشق است فراری بعدشم مک لارن

  16. عارف رضاییان

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    زنده باد فراری روح موتور اسپورت و بهترین سوپر اسپورت ساز جهان

  17. رضا

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    پورشه که شروع خفنی داشت ولی چرا تایم ضعیفی زد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا