در این رقابت جالب، برندهٔ درگ بین فراری ۲۹۶، مکلارن 750S و پورشه ۹۱۱ توربو S به مصاف هایپرکار مسابقهای لمانز کادیلاک میرود.
کادیلاک V-Series.R خودرویی نیست که کسی در مسابقهٔ درگ دیده باشد زیرا این یک هایپرکار مسابقهای استقامتی هیبریدی با پیشرانهٔ V8 است که بر اساس شاسی دالارا ساخته شده است. این ماشین تنها ۱۰۳۰ اسب بخار قدرت دارد و بین ۶۴۵ تا ۷۰۰ اسب بخار قدرت به محور عقب آن منتقل میشود. حال هاگرتی در اقدامی جالب، این هایپرکار مسابقهای را طی مسابقهٔ درگ در برابر سوپراسپرتهای جادهای قرار داده است. در این رقابت سه نمونه از سریعترین سوپراسپرتهای حال حاضر جهان یعنی فراری ۲۹۶ GTB، پورشه ۹۱۱ توربو S و مکلارن 750S حضور دارند که ابتدا به مصاف هم میروند تا برند در برابر کادیلاک قرار گیرد.
قویترین عضو این جمع سهتایی فراری با قوای محرکهٔ V6 توئین توربوی هیبریدی و ۸۳۰ اسب بخار قدرت است درحالیکه پورشه کمترین قدرت و بیشترین وزن را دارد؛ بنابراین، طبیعی است که در این درگ فراری پیروز شود درحالیکه پورشه و مکلارن همزمان به خط پایان میرسند. ۹۱۱ به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، در ابتدا جلو میافتد اما در ادامه سوپرکار بریتانیایی خود را به رقیب آلمانی میرساند؛ بنابراین، حالا فراری ۲۹۶ به مصاف هایپرکار مسابقهای کادیلاک میرود. سوپرکار جادهای هرچند بسیار سنگینتر است اما بهراحتی پیروز میشود و ۴۰۰ متر را در ۱۰ ثانیه طی میکند درحالیکه کادیلاک این کار را در ۱۰.۳ ثانیه انجام میدهد.
هرچند V-Series.R در انتهای مسیر بسیار سریع شد و با سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت از خط پایان عبور کرد اما در شتاب اولیه بسیار کندتر بود و پس از ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالیکه فراری این کار را ظرف تنها ۲.۶ ثانیه انجام داد. دلیل این موضوع قوانین مسابقات است. این خودروهای مسابقهای حرکت را در حالت الکتریکی آغاز میکنند و از سرعت صد کیلومتر بر ساعت تازه پیشرانهٔ V8 روشن میشود. همچنین این خودروها از لانچ کنترل هم بیبهره هستند. به همین دلیل، وقتی بین V-Series.R و فراری ۲۹۶ مسابقهٔ رولینگ برگزار شد، کادیلاک بهراحتی رقیب جادهای را مغلوب کرد.
مقایسه مشخصات فنی
فراری ۲۹۶ GTB | پورشه ۹۱۱ توربو S | مکلارن 750S | کادیلاک V-Series.R | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توربو هیبریدی | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۵.۵ لیتری V8 هیبریدی |
قدرت | ۸۳۰ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار | ۷۵۰ اسب بخار | ۶۴۵ تا ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۴۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر | – |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته سکوئنشال |
وزن | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۱۶۵۵ کیلوگرم | ۱۴۳۰ کیلوگرم | ۱۰۳۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۴۲,۲۰۵ دلار | ۲۳۲,۰۵۰ دلار | ۳۲۴,۱۹۵ دلار | – |
khashayar0
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ایتالیا همیشه خاص بوده و هست. پورشه و مکلارن هم عالی بودن.
کادیلاک V-Series.R هم در واقع ساخت شرکت ایتالیایی Dallara است که فقط اسم کادیلاک روشه.
Amir Machine
۲۵ خرداد ۱۴۰۳وقتی اطلاعاتی در زمینهای نداری بنظرم بهتره برای نشون دادن تعصبت راه دیگهای پیدا کنی
شاسی ماشینهای LMDh توسط چهار شرکت دالارا، اورکا، مالتیمتیک و لیجیر تامین میشه و برای کاهش هزینهها، تمام تیمها ملزم هستن از یکی از این چهار شاسی استفاده کنن، فقط موتور توسط خود شرکتها توسعه داده میشه
ماشین BMW هم از همین شاسی دالارا استفاده میکنه و با این دیدگاه، پورشه 963 هم درواقع ساخت شرکت کانادایی مالتیمتیک هست که فقط اسم پورشه روشه
khashayar0
۲۵ خرداد ۱۴۰۳Chassis = Dallara
standardized hybrid drivetrain components provided by Williams Advanced Engineering, Bosch and Xtrac
Transmission = Xtrac P1359 7-speed sequential manual
——————-
این خودرو ساخت ایتالیا (دالارا ) و انگلیس (Xtrac و wae) , بوش آلمانه. فقط مونتاژش ممکنه توسط کادیلاک باشه. موتورش هم کپیه.
————————-
اینستاگرامی ها و تیک تاکی ها ابتذال هم حدی داره.
R@min
۲۵ خرداد ۱۴۰۳این مدل کامنت ها خیلی نخ نما و مسخرس دوست من نکن، امیر بهت گفت قضیه چیه تمام قطعات به جز موتور توسط تامین کننده های زیر نظر فیا ساخته میشه پورشه و کادیلاک هم نداره چیزی که تو ویکی پدیا هست دیگه ارزش بحث نداره.
این داستان موتور کپی هم تموم کنین خواهشا اینم خیلی نخ نما شده.
khashayar0
۲۵ خرداد ۱۴۰۳رامین عزیز واقعا دوست ندارم کل کل کنم. ولی وقتی جو جوری شده که همه دستاوردهای بقیه رو هیچ می انگارند. منم مجبورم بیام واقعیت ها رو بگم. قبلا هم گفتم که از محصولات امریکایی خوشم میاد بخصوص موستانگ و کوروت و …
اگر همه دوستان مایل باشن بجای تعصب و وکل کل بی نتیجه چیزهایی رو که بلدیم به اشتراک بزاریم . من به شخصه خیلی دوست دارم یاد بگیرم. همون جوری که خیلی چیزها از خودت و مهران و …. یاد گرفتم.
R@min
۲۵ خرداد ۱۴۰۳خب دوست من کی کدوم دستاورد کوچک شمرده ؟؟
واقیعت هم اینه که دلیل افزایش حضور برندهای خودرویی در کلاس هایپرکار وجود همین تامین کننده های ثالث هستن که میلیاردها دلار صرفه جویی برای برندها دارن و خیلی راحت با کمترین هزینه ماشین مسابقه ای میسازن، فیا هم مجبوره برای بقای موتوراسپرت سطح مسابقات انقدر پایین بیاره وگرنه کلاس هایپرکار و LMDH و جی تی ده سال پیش جمع میشد.
گذشت اون زمان قبل از ۸۰ میلادی که خودروساز بودجه کمپانی هزینه می کرد فقط برای یه ماشین مسابقهای.
سوشیانت
۲۵ خرداد ۱۴۰۳موتور کادیلاک دقیقا از رو چی کپی شده؟!
JaMsHiD-R1988
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ایتالیا و آلمان مهد خودرو سازی جهانه
اصلی ترین تکنولوژی های مهم از اونجا بیرون اومده
ولی خودمونیما ، موقعی که ماشین کنترل کشش نداشته باشه و ته ماشین در بره و جلوت یه تریلی باشه فکر نکنم دیگه برات گرم کن صندلی مهم باشه
khashayar0
۲۵ خرداد ۱۴۰۳گیربکس سکوئنشال هم توسط پورشه طراحی شد توی سال 1946.
JaMsHiD-R1988
۲۵ خرداد ۱۴۰۳به هر حال هرچی هست سلطان موتور اسپرت اروپایی ها هستن !
هرچی استاندارد برای موتور اسپرت هست توی اروپا و فیا وضع میشه
سوشیانت
۲۵ خرداد ۱۴۰۳اگه گرمکن صندلی مهم نیست پس اختراعات اروپایی ها هم مهم نیست
corvette
۲۵ خرداد ۱۴۰۳آقا خشایار
پورشه ۹۶۳ هم
یه هایپر کار کانادایی هست
به اسم مولتی ماتیک
پیام۲
۲۵ خرداد ۱۴۰۳برای انتخاب ماشین ۱۰ ۲۰ ۳۰ ۴۰ کردن؟
R@min
۲۵ خرداد ۱۴۰۳تمام موتوراسپرت یه طرف بامپ استارت این کادیلاک یه طرف.
GMA
۲۵ خرداد ۱۴۰۳باز شدن دروازه جهنم اگر صدا داشت قطعا این بود☠️
R@min
۲۵ خرداد ۱۴۰۳این موتور ورژن میل لنگ صلیبی کوروت C8.R هست و به جرات جزو خوش صداترین ماشین های تاریخه.
GMA
۲۵ خرداد ۱۴۰۳فکر میکردم اختصاصی خود کادیلاک باشه!
البته وقتی C8.R هست منطقی نیست واقعا هزینه برای یه انجین که از صفر طراحی شده باشه
فکر میکنم تنها انجین اتمسفریک کلاس هایپرکار هست درسته؟
۰۰۹۸سامورایی
۲۵ خرداد ۱۴۰۳چرا همون موتور میل لنگ تخت رو نزاشتن اطلاعی داری؟
R@min
۲۵ خرداد ۱۴۰۳چیزی به اسم مهندسی کادیلاک وجود نداره همه چیز در مرکز توسعه جی ام ساخته میشه و اسم کادیلاک هم برای بالا بردن وجهه برند در سطح جهانی هست وگرنه مهندسین هم از تیم کوروت ریسینگ هستن و برای همین امسال مدل C8 GT3 رها شده تا با اسم کادیلاک ادامه بدن و بهترین ماشین ۴ سال اخیر کلاس جی تی تبدیل شده به یه زباله که نمی تونه یه مسابقه تموم کنه.
در باب موتور هم بخاطر دوام بیشتر از میل لنگ صلیبی استفاده کردن و تنها تنفس طبیعی کلاسش هست.
JaMsHiD-R1988
۲۵ خرداد ۱۴۰۳صداش واقعا آمریکایی و عضلانیه
محمدهادی
۲۵ خرداد ۱۴۰۳تمام علت اینکه چرا کادیلاک مسابقه یی توی درگ اول از فراری عقب موند رو خود هگرتی گفت«خودروهای مسابقه یی پیست،لانچ کنترل ندارن»
در درگ رولینگ اعجاز وزن پایین این هیولاها خودش رو نمایان کرد…
کاش یه دور پیست رو هم دوتا میزدن تا مشخص بشه خودروی مسابقه یی چقد با یک سوپر کار جاده یی متفاوته…
GMA
۲۵ خرداد ۱۴۰۳حرف نداشت این درگ
از لحظه لحظهش آدم لذت میبره
اصلا کیفیت محتوای Hagerty تو یه سطح دیگست
B
۲۵ خرداد ۱۴۰۳عاشق ادیتتشونم
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۵ خرداد ۱۴۰۳عجب صوتی دیشب که تو یوتیوب دیدم مست کردم با این صوت.البته قبلا هم صدای کدی رو شنیده بودم ولی اینجا خیلی واضحتر بود.چیکار کرده کدیلاک لذت بردم.
راستگو
۲۵ خرداد ۱۴۰۳یاخدا عجب چیزی بود
اول پورش و بگم ک درسته تو رولینگ و سرعت های بالا نمیتونه به اینا بچسبه اما حین لانچ کنار هر ماشینی وایسه خطرناکه جوی ک تا اخر خط سخت باشه جبرانش کرد☢️
از فراری بگم ک عحب هیولایی تولید کرده لامصب با اون صداش
جای یه ماشین خالی بودE_Ray
راستگو
۲۵ خرداد ۱۴۰۳دوستان سردر بیار یه سوالی دارم
در رقابت با F1و ماشین لمان تو پیست کدوم میبره؟
Mohammad
۲۵ خرداد ۱۴۰۳به خیلی فاکتور ها بستگی داره ، لاستیک های خودرو های فرمول یک چسبندگی زیاد تری دارن ، بدنه هاشون خیلی آیرودینامیک هست و داون فورس بیشتری تولید میکنن ، و در آخر خودرو های فرمول یک چیزی بیشتر از ۱۰۰۰اسب بخار هستن ولی خودرو های لمان نزدیک ۷۰۰اسب (تاجایی که من میدونم) ، در کل خودرو های f1 برنده این مقایسه ان
JaMsHiD-R1988
۲۵ خرداد ۱۴۰۳سلطان سوشیانت که میگی هیچ پورشه ای زیر 2.6 نمیزنه بفرما !
سوشیانت
۲۵ خرداد ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.porsche.com/international/models/911/911-turbo-models/911-turbo-s/&ved=2ahUKEwj0-LGaydqGAxVr6wIHHcsTBZMQFnoECB0QAQ&usg=AOvVaw1UVckyH3XB_AgDmARuw8So
بله بازم میگم نمیزنه صفرتاصد ۲.۷ هست
JaMsHiD-R1988
۲۵ خرداد ۱۴۰۳نشونت دادم بهت ثابت کردم
ولی قبول نکنی دیگه مشکل من نیست
راستگو
۲۵ خرداد ۱۴۰۳جمشید این این فیلمو عکس قبول نمیکنه فقط عدد
مثلا شتاب سوشیانت 2ثانیه س
مهم نیس تو فیلم و عکس ثابت نکنه
مهم اینی هس ک میگه
سوشیانت
۲۵ خرداد ۱۴۰۳در جواب به راستگو چقدر خوب ویژگی های خودتون رو میگین نمونش عکس برگه دوج که تایم ۸.۹۱ رو زده بود در ضمن این لینکی هم که من فرستادم شتابی هست که پورشه اعلام کرده تو شرایط آب و هوایی خاص هر ماشینی میتونه بهتر از عدد اعلامی کمپانی ثبت کنه نمونش کوروت که ۲.۲ هم زده ولی تو شرایط نرمال آب و هوایی ۲.۶ میزنه
JaMsHiD-R1988
۲۵ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت اگه شتاب پورشه رسمیش ۲.۷ باشه پس فورد اکسپلورر هم ایمنیش در حد زانتیاس
JaMsHiD-R1988
۲۵ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت راستی چی شد؟
لگن ایتالیایی یک ثانیه سریع تر از ثولتان آمریکایی بود
Taha Ayoobi
۲۵ خرداد ۱۴۰۳باختنش به خاطر هرزگردی بود به نظرم.
نمیدونم چرا اینقدر الکی هرز چرخید.
سوشیانت
۲۵ خرداد ۱۴۰۳هرچند V-Series.R در انتهای مسیر بسیار سریع شد و با سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت از خط پایان عبور کرد اما در شتاب اولیه بسیار کندتر بود و پس از ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالیکه فراری این کار را ظرف تنها ۲.۶ ثانیه انجام داد. دلیل این موضوع قوانین مسابقات است
کلا عادت ندارین متن رو بخونین نه؟ در ضمن من ایمنی فورد رو هم با مدرک گفتم که از nhtsa ۵ ستاره ایمنی گرفته اینکه تست بروز شده ولی خودروی قدیمی فورد تست شده مشکل فورد نیست
JaMsHiD-R1988
۲۵ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت سمند هم چهار ستاره ایمنی گرفته
سوشیانت
۲۶ خرداد ۱۴۰۳سمند یک ستاره گرفته چهار تا رو از کجا آوردی؟!
JaMsHiD-R1988
۲۵ خرداد ۱۴۰۳والا ما که حرفی نزدیم اینم میدونیم قوانین هست . فقط شما آمریکا رو خدا میدونی ماهم جواب شمارو میدیم
حمیدرضا
۲۵ خرداد ۱۴۰۳در مورد فراری هم همین خزعبلات رو میگفت ولی اینجا دید که ازین خبرا نیست 🤪
Taha Ayoobi
۲۵ خرداد ۱۴۰۳چرا کادیلاک تو درگ اینقدر هرز گردی داشت؟
فک کنم به خاطر همین بود که عقب موند.
Mohammad
۲۵ خرداد ۱۴۰۳چون کاربرد این ماشین اصلا برای درگ نیست
برای جلوگیری از پیچیدگی کامپیوتری خودرو و قطعات اضافی نصبی و قوانین سخت گیرانه ، این خودرو ها لانچ آنچنانی ندارن مثل سوپر اسپرت ها (وگرنه که نسبت قدرت به وزنشون خیلی ایده آل)، نباید هم این قابلیت رو داشته باشن چون اینا خودرو های پیست محور هستن و چسبندگی و هندلینگ براشون مهمه نه درگ ۴۰۰متر و… ، چون توقف کامل نمیکنن که لانچ براشون مهم باشه ، همونطور که تو ویدیو و شتابگیری رولینگ معلوم شد تفاوتش با صفر تاصد چقدره ، و اینکه دقیق یادم نیست ولی چندین سال پیش استفاده از لانچ کنترل رو برای خودرو های مسابقه ای ممنون کرده بودن تا مهارت واقعی راننده ها معلوم بشه ولی خبر هایی بعد یه مدت اومد که اون قانون لغو شده
JaMsHiD-R1988
۲۵ خرداد ۱۴۰۳هرزگردی فقط برا استارته فقط دور بالا و چسبندگی و تاپ اسپید و شتاب وحشتناک بعد از دویست کیلومتر مهمه . این توی تمام هایپر کار های لمانز صادقه اما فقط متعصب ها هستن که از ماشینا بت میسازن
LAMBORGHINI
۲۵ خرداد ۱۴۰۳برام عجیب که اون لمانز کار باخت
آخه چرا
شتاب 3/6 من فکر کردم 2/5 رو بزنه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۵ خرداد ۱۴۰۳رفیق اول با موتور برقی حرکت میکنه بعد سرعت۱۰۰ کیلومتر انجین دیوانش روشن میشه.
Cowboy
۲۵ خرداد ۱۴۰۳چون خودرویی که برای لمانز طراحی میکنند صفر تا صدش در اصل درون همون پیت با موتور برقی پر میشه و فرقی هم نداره یکم کمتر با بیشتر باشه این تایم و وقتی وارد پیست میشند سرعتشون بیشتر از ۱۰۰ تاست و برای همین هم لانچ کنترل ندارند .ولی شتاب ثانویه از ۱۰۰ به بعد وحشتناکی دارند و توی لمانز که خیلی پیچ کمتر داره نسبت به باقی پیست ها و خودرو ها حداکثر سرعت و شتاب ثانویه رو میخوان تا بتونند ماشین جلویی رو بگیرند.همینطور که دیدی توی رولینگ خیلی جلو تر افتاد و برای این خودرو و نوع مسابقه ای که طراحی شده و نوع پیستی که اکثراً مسیر مستقیمه شما به صفر تا ۱۰۰ کمتر نیاز داری و در ضمن اینکه تا ۱۰۰ تا موتور باید خاموش باشه هم توی قوانین lmdh هستش
amirboss
۲۵ خرداد ۱۴۰۳تو لمانز استقامت از هرچی حتی شتاب صفر تا صد بعضی اسباب بازی های خیابانی مهم تره بخاطر همینه بهش میگن کابوس مهندسان
یه خودرو تو مسابقات لمانز حدود دوهزار لیتر سوخت مصرف میکنه و ده ها هزار بار تعویض دنده رو تجربه میکنه و…
مثلاً شرکت گیبسون پیشرانه های تولیدی خودروهای LMP2 ساخت خودشو پنجاه ساعت رو حالت مسابقه با داینو تست میکنه.
Silent
۲۵ خرداد ۱۴۰۳سوپراسپورت هایی که به خط کرده و پیستی که آماده هست تهش هیچی.
مشابه تستی که برای بلک سریز و m5CS و TESLA PLAID زمان گیری دور پیست باس انجام می شد!
یک دورکامل زمان گیری پیست از سوپراسپورت هایی که کسی به یاد نداره رقابت غیر درگ شوون رو!… شارلات*ن بازی های یوتیبرها و ویترین مجازی.
مهدی
۲۵ خرداد ۱۴۰۳هر یه ماشین به سبک و استایل خودشون بهترین هستن اما خب ۲۹۶ مدرنتر و پیچیده تر به نظر میاد
BlackWing
۲۵ خرداد ۱۴۰۳صدای این کادیلاک رو با بقیه ماشینهای LMDh مقایسه کنی میبینی مثل شوخی میمونن پیش این !! 🔥🔥
ابوالفضل
۲۶ خرداد ۱۴۰۳اختلاف اولی که پورشه با رقیب هاش گرفت عالی بود
همین طور شتاب ثانویه فراری و مک لارن برای جبران فاصله
خودرو لمان کادیلاک هم به دلیل نداشتن لانچ کنترل تو درگ عقب موند ولی تو رولینگ نشون داد شوخی نداره
M power
۲۹ خرداد ۱۴۰۳عشق است فراری بعدشم مک لارن
عارف رضاییان
۴ تیر ۱۴۰۳زنده باد فراری روح موتور اسپورت و بهترین سوپر اسپورت ساز جهان
رضا
۶ تیر ۱۴۰۳پورشه که شروع خفنی داشت ولی چرا تایم ضعیفی زد؟!