برای نخستین بار در تاریخ، یک فراری با موتوری V6 از کارخانه بیرون آمد تا نظرات متفاوتی را نسبت به این سوپراسپرت ساز ایتالیایی برانگیزد. ۲۹۶ GTB در عین سنتشکنی، یک شاهکار مهندسی با طراحی آشنای فراری و قوای هیبریدی است. حالا DMC دست روی این خودرو گذاشته و با افزودن قدرت بیشتر و قطعات آئرودینامیک سفارشی، آن را جذابتر کرده است.
وقتی یک ۲۹۶ GTB از کارخانه فراری در فیورانو خارج میشود ۸۱۹ اسب بخار قدرت دارد که ۶۵۴ اسب از موتور V6 بنزینی با زاویه بلوک سیلندرهای ۱۲۰ درجهای حاصل میشود. ۱۶۵ اسب دیگر هم از موتور الکتریکی ارسال میشود که البته میتواند خودرو را بهتنهایی با نیروی الکتریکی تا مسافت ۲۵ کیلومتر براند.
باوجود رانندگی سرگرمکننده، برخی از طرفداران فراری از تغییر به یک پیشرانه هیبریدی خرسند نیستند و برخی دیگر نیز این خودرو را بیشازحد رام شده میدانند. اینجاست که پکیج تیونینگ جدید دیام سی وارد میشود. فراری ۲۹۶ GTB دیام سی در هر قسمتی، کمی تیزتر، کمی شیکتر، یا کمی قدرتمندتر شده است.
آنها با یک تنظیم موتور ساده شروع کردهاند که البته بسیار مؤثر بوده و ۸۰ اسب بخار به قدرت موتور افزوده است. موتور با تغییراتی در تزریق سوخت و زمان جرقهزنی درمجموع ۸۸۸ اسب بخار در حالت ترکیبی تولید میکند. DMC این تغییرات را از طریق ماژول کنترل خود مدیریت میکند.
به گفته DMC این فراری میتواند در ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد که البته تنها ۰.۱ ثانیه با نسخه استوک تفاوت دارد. هرچند این رقم تفاوت زیادی با نسخه عادی ندارد اما در این سطح هرگونه پیشرفتی، چشمگیر است و مهمتر اینکه این تغییرات بدون تعویض اجزای فیزیکی و تنها بهصورت نرمافزاری حاصل میشود.
دیام سی برای این خودرو نام Squalo یا کوسه را انتخاب کرده و برای تمایز ظاهری با نسخه استاندارد، کیت آئرودینامیکی شامل اسپویلر عقب با نیروی رو به پایین بیشتر، رکابها کناری جدید و اجزای فیبر کربنی دیگری را نیز در نظر گرفته است.
sam
۲ بهمن ۱۴۰۰فراری Dino 246 GT اولین فراری V6 بود نه این
shirko
۲ بهمن ۱۴۰۰بسیار زیبا ، ولی نمای کلی این و sf90 همون فراری ۴۸۸ هستش که تغیراتی روش انجام دادن .
محمد امین
۲ بهمن ۱۴۰۰فراری های v6 جاده ای قبل از v8 جاده ای در دهه شصت به تولید رسیدن ، مثل dino 206 و 246 و محصولات انقالابی بودن مخصوصا در شکل گیری پلتفرم v8 های موتور وسط فراری و همینطور گسترش پلت فرم موتور وسط به شکل امروزی
نسخه های مسابقه ای هم بسیار گسترده تر هستند
در کل ۲۹۶ gtb با ۸۳۰ اسب قدرت و سیستم هیبرید و پر از تکنولوژی های فرمول یک و قیمت ۳۲۰ هزار دلار ، بهترین سوپرکار سطح بالا فعلی هست البته این نظر من نیست ، سال ۲۰۲۲ میتونید این موضوع رو روی کاغد هم ببینید
امیرحسین
۲ بهمن ۱۴۰۰از لحاظ شتاب کار خیلی خاصی نکرد
ولی خب هشتاد اسب بخار کشیدن بیرون خودش هنر
اما ظاهر بیرونی جذابی با تیون نداده
کلا از تیون این تیونر نمیشه رضایت داشت
فريد
۲ بهمن ۱۴۰۰اونقد فراری نیست به نظرم 🤔
Scuderia Ferrari
۲ بهمن ۱۴۰۰سلطان دینامیک و لذت رانندگی به گفته فراری
شاسی عالی ، فرمان پذیری دقیق ، پاسخ فوری به پدال گاز
نزدیک ترین و اصلی ترین رقیبش مکلارن آرتورا هست که فکر نمیکنم چه در پیست و چه در خط مستقیم حریفش بشه ؛ هرچند باید منتظر مقایسه ای کامل بین این دو باشیم
شیفت از V12 تنفس طبیعی به V6 هیبریدی شاید برای تیفوسی ها خوشایند نباشه ولی اون صلابت و قدرت همیشگی فراری ادامه داره ….
Al pachino
۲ بهمن ۱۴۰۰این درجه که برای احتراق به کار میبرن دقیقا چیه؟؟
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۲ بهمن ۱۴۰۰برای نخستین بار در تاریخ، یک فراری با موتوری V6 از کارخانه بیرون آمد تا نظرات متفاوتی را نسبت به این سوپراسپرت ساز ایتالیایی برانگیزد.
این اشتباهه دینو اولین فراری ۶ سیلندر بود
Ali Keyhani
۲ بهمن ۱۴۰۰جدا از بحث فنی،حقیقتش یکی از معدود فراری هایی هست که زیاد با طراحیش حال نمیکنم و به دلم نمیشینه
شاید در آینده نظرم عوض شه
محمد مختاری آذر
۲ بهمن ۱۴۰۰کاملا زشت و نامناسب شده
RKH7787
۲ بهمن ۱۴۰۰چقد محیط عکس شبیه گاراژ بازی csr 2 هست!
آرین
۳ بهمن ۱۴۰۰طراحیش من رو یاد فورد gt انداخت :(
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۲۰ بهمن ۱۴۰۰❤☺👏