در یک درگ جذاب، لامبورگینی کانتاش با قیمت چند میلیون دلاری و ۸۱۹ اسب بخار قدرت به مصاف قویترین سوپراسپرتهای فراری رفته است.
در اواسط سال ۲۰۲۱، لامبورگینی در اقدامی بحثبرانگیز، از کانتاش جدید رونمایی کرد. این خودرو اما درواقع همان لامبورگینی سیان با بدنهای متفاوت است و بنابراین اساساً ریشههای آن به اونتادور بازمیگردد. بااینحال، تقابل این ماشین با سوپرکارهای فراری قطعاً جذاب خواهد بود و این کاری است که وبسایت استرالیایی کار اکسپرت انجام داده است.
کانتاش هرچند در طراحی کاملاً به نسخهٔ قدیمی خود وفادار مانده اما برخلاف سلف خود از قوای محرکهٔ هیبریدی سیان استفاده میکند. این سیستم از همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی اونتادور تشکیل شده است که بهتنهایی ۷۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی با ۳۴ اسب بخار قدرت نیز پیشرانهٔ بنزینی را همراهی میکند و مجموع خروجی را به ۸۱۹ اسب بخار میرساند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ ISR به هر چهارچرخ منتقل میشود. کانتاش توسط لامبورگینی با قیمت ۲.۶ میلیون دلار به فروش رسید اما ازآنجاییکه تنها در ۱۱۲ دستگاه ساخته شد، امروز ارزش آن از ۴ میلیون دلار فراتر رفته است.
یکی از رقبای کانتاش در این درگ، یکی خودروی V12 دیگر یعنی فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه است. این خودرو بهعنوان نسخهای سریعتر و قویتر از ۸۱۲ سوپرفست، زیر کاپوت کشیدهٔ خود یک نیروگاه ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی دارد که ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برخلاف کانتاش، در اینجا نیروی موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. کامپتیزیونه هم مثل کانتاش خودرویی تولید محدود بود و از نسخههای کوپه و روباز آن مجموعاً ۱,۵۹۸ دستگاه ساخته شد اما با قیمت بسیار کمتر ۶۰۰ هزار دلار به فروش میرسید.
خودروی بعدی هم فراری SF90 است که هرچند کمترین تعداد سیلندر را دارد اما قویترین عضو گروه محسوب میشود. این سوپرکار ایتالیایی از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که بهتنهایی ۷۸۰ اسب بخار قدرت دارد و با سه موتور الکتریکی همراه است که مجموع قدرت را به رقم چشمگیر ۱۰۰۰ اسب بخار میرسانند. SF90 که از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد، با قیمت پایهٔ نزدیک ۵۳۰ هزار دلار عرضه میشود. مثل درگ قبلی کار اکسپرت، در اینجا هم هیوندای آیونیک ۵ N با ۶۵۰ اسب بخار قدرت حضور دارد تا ببینیم یک خودروی الکتریکی سریع با قیمتی دستیافتنی در برابر این سوپرکارها چه عملکردی خواهد داشت.
در ابتدا کانتاش در برابر ۸۱۲ قرار گرفت. سوپرکار تولید محدود لامبورگینی از حالت سکون مثل گلوله شلیک میشود که کار را برای فراری سخت کرد و توانست پیروز شود اما در مسابقهٔ رولینگ داستان متفاوت بود. وقتی SF90 به میدان آمد نیز کانتاش را کاملاً تار و مار کرد. البته در مسابقهٔ رولینگ دو خودرو عملکردی بسیار نزدیک به هم داشتند.
مقایسه مشخصات فنی
فراری SF90 استراداله | لامبورگینی کانتاش | فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی | ۶.۵ لیتری V12 |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار | ۸۱۹ اسب بخار | ۸۳۰ اسب بخار |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته ISR | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۵۷۰ کیلوگرم | ۱۵۹۵ کیلوگرم | ۱۴۸۷ کیلوگرم |
قیمت | ۵۲۸,۷۶۴ دلار | ۲,۶۴۰,۰۰۰ دلار | ۶۰۲,۴۶۳ دلار |
شتاب صفرتاصد | ۳.۰۹ ثانیه | ۳.۲۴ ثانیه | ۳.۷۹ ثانیه |
۴۰۰ متر | ۱۰.۳۰ ثانیه | ۱۰.۷۷ ثانیه | ۱۰.۹۹ ثانیه |
خسته
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳عالییی اند . 💓
Shirko
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخابم در هر شرایط لامبورگینی
froG-driVer
۱ خرداد ۱۴۰۳کانتاش خیلی خوبه طراحی اش مثل ورساچیه قدرتش مثل هوراکون کیفیت و اصالت هم که دیگه هیچی🤩
ممد ژانگولر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳جای لامبو اونتادور و هوراکان خالی بود به عنوان ابر جد گاوهای خشمگین.این دوتا میومدن بقیه به احترامشون دو دقیقه خاموش میکردن .
R
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اخ صدای لامبو موقع کم کردن دنده🫠
amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳با وجوده اینکه عاشق لامبورگینی هستم و اکثره مواقع لامبورگینی رو انتخاب میکنم ولی اینجا به نظرم طراحی اس اف بهتر و چشم گیر تره
NR
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی جالبه که کانتاش با دو دف بودن چقدر خوب اختلاف 10 اسبی و 110 کیلو سنگین تر بودن نسبت به 812 رو اینطوری جبران میکنه!
پ. ن : البته با قیمت کانتاش میشه 4 تا 812 خرید😐
Reza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳812 معمولی بله ولی 812 competizione الان چیزی بین 1.5 تا 2 میلیون دلاره
https://www.autoscout24.com/offers/ferrari-812-competizione-6-5-v12-atelier-tailor-made-1-1-gasoline-white-c01e226d-06f3-4cd1-8d44-46a8e5c2c37d?sort=price&desc=1&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=2&position=2&search_id=5a007o4ek6&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown
آریا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳قبول دارم گرون تر از ششصدهزار دلاره ولی بترکونه یک میلیون دلاره
NR
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی جالبه که کانتاش با دو دف بودن چقدر خوب اختلاف 10 اسبی و 110 کیلو سنگین تر بودن نسبت به 812 رو اینطوری جبران میکنه!
پ. ن : البته با قیمت کانتاش میشه 4 تا 812 خرید😐.
ساسان
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳چه لانچ سنگینی میزنه لامبو…
amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳دنیا یه روئلتو مشکی مخملی و یه اونتادور ترجیحا زیتونی یا طلایی به من بدهکاره😢
محمدهادی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳کانتاش جدید نشون داد واقعا تو درگ یگ مهره ی بزرگ ناشناخته ست
چون تعداد بسیار کمی ازش ساخته شد،و کمتر کسی باهاش ازین کارا میکنه
بسیار عالی نسبت به فراری پارامتر وزن و توان رو بهتر مدیریت کرد
حقیقتا این لامبورگینی به اجدادش رفته
Mohammad
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳میراث انزو
amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳از انزو خفن تر لافراری
هنوزم بعد بیش از ده سال هیچ فراری تو طراحی لافراری نشد
Mohammad
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳منظورم شخص انزو فراری بود که میراثش رو به یادگار گذاشت
نه مدل انزو
مهدی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بین این سه تا بدون تردید کامپتزیونه! واقعا صدای کم نظیری داره
Arya
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳الله اکبر از صدای v12 ناب فراری❤️
𝐀𝐥𝐢
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳لامبرگینی کانتاش جدید جز جذاب ترین رترو هایی بود که دیدم
amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا بدون اغراق میشه گفت کانتاش جدید به عنوان رترو یکی از بهترین رترو های اخیر بوده و به شدت جذابه و با توجه به پیشینه کانتاش و برند لامبو کاملا پتانسیل اینو داره که مثل فراری های قدیمی مثلا بیست سال دیگه ارزشش چند برابر بشه ولی اس اف طراحیش از همشون بهتره
amir-mr
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری SF90 واقعا تکرار نشدنیه
لعنتی هنوزم حریف میطلبه
LAMBORGHINI
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳0-100 فراری SF90 2/3
0-100 فراری کامپتیزیونه 2/85
0100 لامبورگینی کانتاچ 2/7
چرا انقدر 0-100 کوند هست
علی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳لامبورگینی شلیک شد لامصب صفرتاصد ش. نفس گیره
معنی اسم کنتاش یعنی جلل خالق
این لامبو ۸۰۳ اسب فراری ۸۱۹ اسب با اینکه قدرتش کمتر. وزنش هم بیشتره. بازم پیروز شد
توی رقابت های تنگاتنگ حتی یک کیلو ورزن تاثیر گذاره
Siyavash
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳درگ خوبی بود ولی فراری ها جفتشونم به تایم هایه واقعی خودشون نزدیک هم نبودن..ولی لامبوواقریبا تایم ۱۰.۷ رو زد البته باید ۱۰.۴ میزد ولی باز خوب بود sf90 هم باید ۹.۵ تا نهایت ۹.۸ میزد ولی تایم بدی رو زد یعنی ۱۰.۳…..
علی ولی زاده
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳شاید قویترین نباشه
شاید سریعترین نباشه
ولی بدون کوچکترین تردیدی آقای خاص همه ماشیناست
لعنتی همه ساخته های لامبورگینی متفاوت بودنشونو فریاد میزنن
imanenzo
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳،sf90 هیولای واقعیه که تودرگ حریف ندارد و حتی توی پیست هم کمتر ماشینی حریفش میشه.۸۱۲ کامپتزیونه هم بسیار زیبا و جذابه خصوصا این رنگ نارنجی
جرمی کلارکسون
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری انتخابم
لامبورگینی کانتاش قدیمیش یه چیز دیگه بود
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ایرانه؟؟؟
پوریا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳کامنت قبل دیدن!مقایسه کونتاش و812اس اف کلا اشتباه هست ن بخاطر برتری کونتاش یع ماشین معمولی نیس با جرعت بزرگ ترین نمادین ترین خودرو لامبو کونتاش پس بهتر ک روئلتو و اونتادور اولتیما
پوریا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳کامنت قبل دیدن!مقایسه کونتاش و812اس اف کلا اشتباه هست ن بخاطر برتری کونتاش یع ماشین معمولی نیس با جرعت بزرگ ترین نمادین ترین خودرو لامبو کونتاش پس بهتر ک روئلتو و اولتیما بود بجا کونتاش افسانه ای
مجید
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اصلا کیف میکنی وقتی این حجم از خاص بودن و هویت رو یکجا میبینی!
واقعا سخته انتخاب کنی کدوم زیباتره البته کونتاش یه نوستالژی ریترو داره که باعث جذابیت بیشترش میشه، تودوزی قرمزش هم که خیلی زیبا بود.
تو عملکرد هم که کاملا نزدیک بودن هر چند تو مسیرهای طولانی قطعا برتری با فراریه.
مثل همیشه میگم که ایکاش چنین مقایسههایی تو نوربرگرین انجام بشه.
ابوالفضل
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اون هیوندا برقی رو نمیاوردن
لذت کامل رو میبردیم
فرزاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳قیمت ۵۲۸,۷۶۴ دلار ۲,۶۴۰,۰۰۰ دلار ۶۰۲,۴۶۳ دلار
یعنی لامبور فقط بدرد بازیهای کامپیوتری میخوره!؟!
با 1.130.000 دلار هزینهی خرید دوتا خودرو و 1.500.000 دلار صرفهجویی براحتی میشه گاو نر لامبور رو قصابی کرد
ولی آتش عشق روی همهی محاسبات اقتصادی خط بطلان قرمز میکشه
Amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اومدم از قیمت کانتاش ایراد بگیرم بعد دیدم که دارم اشتباه میکنم
آریا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظرم یه دونه 812 سوپر فست بخری مدل 2022 با 400 هزار تا دیگه تمومه لامصب صداش حس قدرت میده❤️
Alireza
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بنظرم فراری از همشون بهتره sf90 یه موتور v8 داره ولی اونا یه موتور v12 با این حال فراری قدرت و شتاب بیشتری داره و قیمت کمتر که به صرفه تره
علی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳یه چیزی بگم. وقتی پولدار باشی و لامبو از جلوت. رد بشه دیگه قیمت مهم نیست واست چون لامبورگینی تنها برندی هست که با دیدنش عاشق و مات میشی. برات مهم نیست چقدر گرونه فقط میخوای داشته باشی و هر روز به تماشاش بشینی
درضمن. لامبو در دراز مدت. بخاطر تعداد محدود ش سرمایه گذاری پر سودی هست
علی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳لامصب این لامبو وحشی بتمام هست مثل بمب ساعتی میمونه
چقدر نازه واقعا خیال انگیزه
رامتین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳زنده باد استراداله با 1000 اسب بخار متریک.
Sobhan
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳لامبور با اینکه یک صدم ثانیه دیر در راه میفتاد ولی بازم لانچ بهتری نسبت به جفت فراری ها داشت . صد درصد انتخابم لامبوره