مرحلهٔ نهایی، گروه سیزدهم، سوپراسپرتهای سطح بالا
پس از اینکه دوئل فینال گروه سوپراسپرتهای سطح پایین را برگزار کردیم، حالا نوبت به گروه سیزدهم یا سوپراسپرتهای سطح بالا رسیده است یعنی گروهی که در آن سوپرکارهای قویتر و گرانتری حضور داشتند. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها پورشه ۹۱۱ GT2 RS، مکلارن 765LT، مکلارن سنا و آستونمارتین DBS حذف شدند و مثل مرسدس AMG بلک سریز، فراری F8 تریبوتو، لامبورگینی اونتادور و فراری ۸۱۲ به مرحلهٔ نیمهنهایی صعود کردند. سپس از این چهار خودرو نیز اونتادور و ۸۱۲ موفق شدند خود را به فینال برسانند تا در آخرین دوئل گروه سوپراسپرتهای سطح بالا شاهد رقابت جذابی بین دو سوپرکار قدرتمند و پرطرفدار ایتالیایی باشیم. البته در آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم اونتادور به مصاف یک فراری دیگر یعنی F8 تریبوتو رفت و با اختلافی جزئی توانست از سد آن بگذرد.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین لامبورگینی اونتادور و فراری F8 تریبوتو
مجموع آراء: ۲۳۸۷
آراء لامبورگینی: ۱۲۵۴
آراء فراری: ۱۱۳۳
پیروز دوئل: لامبورگینی اونتادور با کسب ۵۲ درصد از کل آراء
فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ (نسخهٔ کامپتیزیونه در می ۲۰۲۱)
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۸۱۲ دستگاه
فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۶۷۸ دستگاه
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی با قدرت و صدای فوقالعاده، ظاهر خیرهکننده، تنظیم عالی کنترل کشش و کنترل پایداری، هندلینگ عالی، شتاب خارقالعاده، فضای بار نسبتاً بزرگ
نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، فقدان اندروید اتو، ترمزهای ضعیف، قیمت وحشتناک گران، سیستمهای کمکرانندهٔ محدود، تعویض دندههای خشن گیربکس دوکلاچه، بهزودی باید با آن خداحافظی کنیم
چکیده: فراری ۸۱۲ با کابین راحت، نیروگاه V12 خوشصدا و پرفورمنس باورنکردنی، همچنان به الگوی کهن گرند توررهای مارانلو وفادار است و بهعنوان آخرین محصول دوازده سیلندر تنفس طبیعی فراری یادآوری میکند که تا پیش از هیبریدی شدن، از آن نهایت لذت را ببریم
لامبورگینی اونتادور SVJ
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ (نسخهٔ SVJ در فستیوال پبل بیچ ۲۰۱۸)
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲۹۲ دستگاه
فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۲۳۴ دستگاه
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: بعد از این همه سال هنوز هم هنوز هم ظاهر بسیار جذاب و چشمگیری دارد، نیروگاه V12 جذاب با صدایی ماورایی، پرفورمنس باورنکردنی، هندلینگ عالی، چابکتر چیزی که ابعاد آن نشان میدهد، شاسی پیشرفته
نقاط منفی: سواری خشک، گیربکس منسوخ و خشن با عملکردی وحشیانه و آزاردهنده، مصرف سوخت بسیار بالا، کابین پرسروصدا، ورود و خروج دشوار، فقدان محفظهٔ اشیاء در داخل
چکیده: لامبورگینی اونتادور هنوز هم خودرویی فوقالعاده جذاب، پرسروصدا و باشکوه است که چشمها را خیره میکند و هرچند خالی از ایراد نیست و برای کاربردهای روزمره هرگز مناسب نخواهد بود اما بهطورکلی، یک خودروی جادهای عالی است و حالا که بازنشست شده، دلتنگ آن خواهیم شد
مقایسهٔ مشخصات فنی
اونتادور SVJ | ۸۱۲ کامپتیزیونه | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | ۶.۵ لیتری V12 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
ردلاین | ۸,۷۰۰ rpm | ۹,۵۰۰ rpm |
قدرت | ۷۷۰ اسب بخار | ۸۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۲۰ نیوتن متر | ۶۹۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته ISR | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۵ ثانیه | ۲.۶ ثانیه |
شتاب صفر تا ۲۰۰ | ۸.۶ ثانیه | ۷.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۳ ثانیه | ۱۰.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۵۰ کیلومتر/ساعت | ۳۴۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۲۱.۴ لیتر ترکیبی | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۵ لیتر | ۹۲ لیتر |
تولید آلایندگی | ۴۵۲ گرم/کیلومتر | ۳۸۵ گرم/کیلومتر |
وزن خالص | ۱۵۲۵ کیلوگرم | ۱۴۸۷ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۴۳ میلیمتر | ۴,۶۹۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر | ۲,۷۲۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۴۰ لیتر | ۵۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت | ۵۲۵,۴۶۵ دلار | ۶۰۱,۵۷۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Scuderia Ferrari
۱۴ بهمن ۱۴۰۱نتایج نظرسنجی معلوم میکنه کدومشون محبوب تره ولی اینکه کدومشون بهتره قطعاً فراری
دوستان و طرفداران لامبورگینی با احترام فراوان باید بگم که گول تاپ اسپید بیشتر رو نخورید که همیشه از قدیم الایام F12 برلینتا و حالا جانشین خلفش ۸۱۲ سوپرفست تو رولینگ آونتادور اسطوره ای رو با اختلاف شکست دادن و میدن
در مجموع برنده واقعی این دوئل V12 های تنفس طبیعی هستن اونم از نوع ایتالیایی که همیشه در قلب ما هستن
پوریا چالش
۱۶ بهمن ۱۴۰۱تو قبلا پروفایلت لامبورگینی نبود
پارسا
۱۵ بهمن ۱۴۰۱هیجوقت عاشق یه ماشین نشدم
مگر اونتادور
R
۱۵ بهمن ۱۴۰۱۰ تا ۲۰۰ svj ۸.۲ ثانیه و تاپ اسپید ۳۵۴ کیلومتره اصلاح کنید
علی
۱۵ بهمن ۱۴۰۱شاید براتون عجیب باشه ولی من اونتادور ساده رو به این دوتا ترجیح میدم و به نظرم طراحی بهتری هم از این دو داره ! . و رأی هم به هیچ کدوم در این نظر سنجی ندادم .
سهیل
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ببین فراری ۸۱۲ سوپر فست از svj باخته و این به خاطر وزن بیشتر از اونی که داره اما در مورد این می تونم بگم بد نیست ولی این اگزوز تیتانیومی لامبورگینی رو با هیچی نمیشه عوض کرد تازه فراری یه ماشین خوب می سازه این همه روش قیمت میزاره تازه آونتادور svj از نظر ظاهری خیلی بهتره ولی هیچی اون اگزوز آونتادور قدیمی نمیشه