مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه سیزدهم، سوپراسپرتهای سطح بالا، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فراری ۸۱۲ و مرسدس AMG GT بلک سریز
مجموع آراء: ۲۲۹۵
آراء فراری: ۱۳۶۷
آراء مرسدس: ۹۲۸
پیروز دوئل: فراری ۸۱۲ با کسب ۵۹ درصد از کل آراء
فراری F8 تریبوتو
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲,۲۶۵ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۷۹۷ دستگاه
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: ظاهر بسیار جذاب، سواری بهطور شگفتآوری راحت با تعلیق تطبیقی، چابکی هیجانانگیز، هندلینگ باورنکردنی، پرفورمنس فوقالعاده، شتابی همچون گلوله
نقاط منفی: آپشنهای گرانقیمتی که باید استاندارد باشند، پدال ترمز سفت با بازهٔ حرکتی کوتاه، دید ضعیف عقب، صدای موتور V8 بهاندازهٔ دیگر فراریها جذاب نیست، حرکت روی شیبها بهراحتی به دیفیوزر عقب آسیب میزند
چکیده: F8 تریبوتو با ترکیبی از ظاهری خیرهکننده و پرفورمنس کمنظیر، یک سوپرکار تمامعیار و یکی از بهترین ساختههای فراری محسوب میشود
لامبورگینی اونتادور
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲۹۲ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۸۵ دستگاه
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: بعد از این همه سال هنوز هم هنوز هم ظاهر بسیار جذاب و چشمگیری دارد، نیروگاه V12 جذاب با صدایی ماورایی، پرفورمنس باورنکردنی، هندلینگ عالی، چابکتر چیزی که ابعاد آن نشان میدهد، شاسی پیشرفته
نقاط منفی: سواری خشک، گیربکس خشن با عملکردی وحشیانه و آزاردهنده، مصرف سوخت بسیار بالا، کابین پرسروصدا، ورود و خروج دشوار، فقدان محفظهٔ اشیاء در داخل
چکیده: اونتادور هنوز هم خودرویی فوقالعاده جذاب، پرسروصدا و باشکوه است هرچند که ویژگیهای کاربردی روزمرهٔ آن تقریباً صفر هستند
مقایسهٔ مشخصات فنی
اونتادور اولتیمائه | فراری F8 تریبوتو | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | ۳.۹ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
ردلاین | ۸,۷۰۰ rpm | ۸,۰۰۰ rpm |
قدرت | ۷۸۰ اسب بخار | ۷۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۲۰ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته ISR | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۷ ثانیه | ۲.۷ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۵.۹ ثانیه | ۵.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۵ ثانیه | ۱۰.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۵۵ کیلومتر/ساعت | ۳۴۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۲۱.۴ لیتر ترکیبی | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۵ لیتر | ۷۸ لیتر |
وزن | ۱۷۲۰ کیلوگرم | ۱۵۲۰ کیلوگرم |
نسبت وزن به قدرت | ۲.۲ کیلو/اسب بخار | ۲.۱ کیلو/اسب بخار |
طول | ۴,۸۶۹ میلیمتر | ۴,۶۱۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر | ۲,۶۴۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۴۰ لیتر | ۲۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت | ۵۰۷,۳۵۳ دلار | ۲۸۳,۹۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
شاهین
۸ شهریور ۱۴۰۱اگر اس اف 90 میشد بدون شک و فکر کردن بهش رای میدادم با اینکه لامبو رو دوست دارم
اما اینجا اف8 بقول دوستمون مثل پیستا جذاب نیست
موتورشم بی روحه با اینکه وی 8
اینا بجای اینکه از موقعیت 10 سالشون خوب استفاده کنن و ماشین با روح و سر و صدا تولید کنن جوری موتورو خفه میکنن انگار برقیه که صدای مصنوعی تولید میکنه
اقا همه چی که شتاب و سرعت نیست
Amin
۸ شهریور ۱۴۰۱موتورش که همون موتور پیستا هست ….بهترین v8 حال حاضر
امین
۸ شهریور ۱۴۰۱رقابت بین فراری و لامبو واسه ما مثل اینه که نهار از بین قرمه سبزی و چلو کباب یکی انتخاب کنیم .
تو این رنج قیمت مهم نیست ولی بخاطر قیمت نصف به فراری رای دادم
پارسا
۸ شهریور ۱۴۰۱این نسخه خیلی گرونه پدال میتونست نسخه معمولی تر که اختلاف قدرت کمی هم با این داره بذاره تا قیمت ها نزدیک شن
Pouyan
۱۰ شهریور ۱۴۰۱مغزم میگه F8 ، قلبم میگه اونتادور
چه عیبی داره،گاهی بزاریم قلبمون انتخاب کنه
Elemento
۸ شهریور ۱۴۰۱کسی که وی 8 سه لیتری توربو رو به وی 12 شیش لیتری تنفس طبیعی ترجیح میده حتما از نظرش آقای نوید محمد زاده هم بازیگر بهتری از دیکاپریو هستن
Ferrari
۸ شهریور ۱۴۰۱قبل کامنت گذاشتن حداقل یه نگاه به مشخصات بنداز استاد.
ضمنا همون هشت سیلندر بیشتر از تاریخ لامبورگینی افتخار داره
Elemento
۹ شهریور ۱۴۰۱منطقیه
imanenzo
۸ شهریور ۱۴۰۱12سیلندری که تکنولوژی یه قرن پیش رو داره مفت گرونه،فراری با یه موتور شش سیلندر اینو قورت میده
Elemento
۹ شهریور ۱۴۰۱تکنولوژی یک قرن پیش؟
اگه شما خودتو ماشین باز میدونی وای به حال ماشین بازا
تکنولوژی یک قرن پیش چی بود دیگه گفتی؟
imanenzo
۹ شهریور ۱۴۰۱آقای لامبورگینی باز،تکنولوژی یک قرن پیش یعنی این همون موتوری که روی موریه لاگو هم نصب بود با کمی تغییر و گیربکس قدیمی .همین ماشین الان بیش از ده ساله رو خط تولید.وای به حال شما که نمیدونی این ماشین چقدر از لحاظ تکنولوژی عقبه
Elemento
۹ شهریور ۱۴۰۱هیچ ربطی به موتور مورسیه لاگو نداره
چون اسمش وی ۱۲ س یعنی همون موتور ۱۰۰ سال میشه؟
Lambullshitini
۸ شهریور ۱۴۰۱واسه خودت فکت صادر نکن باو
بحث V12 باشه V12 های فراری در هر دوره ای بهتر از لامبورها بودن
Elemento
۹ شهریور ۱۴۰۱برو پسر با این اسم پروفایلت این شمایی که باید خجالت بکشی
برو مصدع اوقات شریف ما نشو
Sobhan
۸ شهریور ۱۴۰۱هیچی لامبور نمیشه بوگاتی هم میزاشتن من میگفتم لامبور قیافه بهر سرعت بیشتر قدرت بیشتر حس بهتر آخرت سوپر اسپورته🙌
Elemento
۹ شهریور ۱۴۰۱ناز نفست بالاخره یه کامنت به درد بخور و واقعا منطقی زیر کامنت خودمون دیدیم
دمت گرم
وی
۹ شهریور ۱۴۰۱اون پست رو دیدی که پدال گفته بود بهترین سوپر اسپرت الان 206gtbهست که اصلا 6 سیلندرو و چند رتبه پایین ترش اونتادور بود ؟ حالا میخوای بگی نویسنده های پدال نمیفهمن ؟ شما از سایتشون برو بیرون حیف نشی اینجا
Elemento
۹ شهریور ۱۴۰۱بهترین به این معنای شایسته ترین و جذاب ترین نیست پسر جان
برای هر انتخابی ده ها فاکتور در نظر گرفته میشن و هر کس نظر خودشو داره.
ادای زرنگ ها رو در نیارید که کاربران رو مقابل نویسندگان سایت قرار بدید؛ مهدکودک که نیست که میخواید دو به هم زنی کنید؛ هر کس اینجا نظر شخصی خودشو میگه پدال و نویسنده هاش هم برای من از تمام کاربران سایت محبوب تر و عزیز ترن.
وی
۱۰ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا شما کاربرا رو قضاوت کردی که میگی هرکس اونو انتخاب کنه فلان و بهمان و میخوای نظرتو به بقیه تحمیل کنی من به نظرت احترام میذارم ولی بدون که نظرت خلاف متخصصا (پدال و منابعی که ازش اون پستو گرفته بودن) هست دلیلشم اینه که فقط عکس ماشینو میبینی و میتونی صداشو بشنوی البته منم این ماشینا رو نروندم ولی رایم رو تا حد زیادی برمبنای حرف حرفه ای ها میذارم ماشین فقط ظاهر و صدا نیست اون هندلینگ و گیربکس و ….خیلی مهم ترن که باعث شده در مجموع بهترین سوپر اسپرت رو 296 gtb انتخاب کنن
Sobhan
۹ شهریور ۱۴۰۱لامبور گینی بهترین سوپر اسپورت دنیاست آمار فروش اینو میگه 🙌
میلاد
۸ شهریور ۱۴۰۱من به لامبو رای دادم
اما این مقایسه اشتباه ست.
باید لامبو رو با یک مدل 12 سیلندر تنفس طبیعی مثل فراری 812 مقایسه می کردید.
محمد هادی
۸ شهریور ۱۴۰۱وقتی شرکت کننده اونتادور باشه
اونم آخرین نسخه
چشم بسته انتخابم لامبو خواهد بود
صدای وحشتناک
ابهت،جذبه،خشونت
اصن ابنطوری بگم نقطه ضعف هاشم از نظر من از جذابیت هاشه
مثل وجود صدای زیاد تو کابین و گیربکس خشن😄😄😄😄😄🤘🤘🤘🤘🔥🔥🔥🔥
عاشق واقعی لامبو،اینجوری به مسائل نگاه میکنه
arshia
۸ شهریور ۱۴۰۱عجب جنگیه هم تو سایت هم تو تلگرام
من به اونتادور رای دادم هر چند فراریم خیلی ماشین خوبیه
فقط کاش اونتادور s رو میزاشتین که انقد اختلاف قیمت نداشته باشن چون دوستان به اینکه سوپراسپرته و قیمتش مهم نیست اعتقادی ندارن 🗿🤣
MC20
۸ شهریور ۱۴۰۱من هیچ کدوم رو نروندم … اما ماکس از کانال تاپ ان ال که هر دو رو رونده میگه فراری F8 تریبوتو بهترین سوپرکاریه که می شه ساخت … من با لپ تاپ به فراری و با گوشی به لامبو رای دادم … از نظر من F8 پایان راه سوپر کاره و دیگه دلیلی نداره بقیه چیز دیگه ای بسازن چون فراری ته 8 سیلندر رو درآورده مگر بقیه بخوان از روی اون کپی کنن … اونتادور هم در همه مدل هاش واقعا جادوییه … توی 12 سیلندرها به نظرم اندکی ، لامبو نسبت به فراری حس بهتری داره …پر بیراه نیست اگر بگم اونتادور ، تنها سوپر کاریه که مزه هایپر کار می ده … در کلاس 12 سیلندر ها ، هرسال ، اونتادور مبصر کلاسه …
مجید
۸ شهریور ۱۴۰۱با این قیمت واضحه که اف ۸ بهتره و عملکردشم بجز ۰-۱۰۰ بهتره
Reza
۸ شهریور ۱۴۰۱فراری مثل ثمیه غلط اندازه
A.A.S
۹ شهریور ۱۴۰۱انتخاب من لامبورگینی هست❤
Amir Ali Aventador
۹ شهریور ۱۴۰۱قیافه لامبو رو ببین انگار میخواد بزننتت ولی اختلاف قیمت هارو دیدم دهنم باز موند
Sobhan
۹ شهریور ۱۴۰۱با اینکه اختلاف زیاده بازم پولدارا لامبور میخرن چون ارزش خرید بیشتری داره
Amir Ali Aventador
۲۶ شهریور ۱۴۰۱اینو که آره کلا فروش لامبو از فراری بیشتره
Archi KHAN
۲۵ مهر ۱۴۰۱اشکالی نداره که نمی دونی فروش کمتر فراری بخاطر سیاست خود شرکت فراری هست ، یعنی تولید سالانه اش محدوده حتی اگه تقاضا برای خرید وجود داشته باشه
Sobhan
۹ شهریور ۱۴۰۱لعنتی رقابت خیلی نزدیکه ولی ارزش لامبور خیلی بیشتر از این حرفاست 🙌
Abolfazl
۹ شهریور ۱۴۰۱این خیلی مقایسه مسخره بود کجا این لامبورگینی برا سال۲۰۱۱این لامبورگینی برا سال ۲۰۲۱ ولی اولین سریش برا سال ۲۰۱۱بعد هم تو این سال ها نسخه های زیادی ازش تولید شده مدلlp700,lp750,s,sv,svj….این مدل هم قیمتش خیلی بالاس و ارزش خیلی هم بالاتر از فراری اینو باید با مدل sیا مدل قدیمی تر لامبورگینی مقایسه میکرد.در نهایت لامبورگینی عشق و جذاب تره و یه دلیل مصرفش تنفس طبیعی بودنش نه مثل فراری روش توربو گذاشتن تا به زور ازش قدرت بکشن بیرون.
Sobhan
۹ شهریور ۱۴۰۱بازم قدرتش کمتره و فقط چون وزنش کمتره یه خورده سری تره اونم که بعد از ۳۰۰تا لامبور میگیرش
Sobhan
۱۰ شهریور ۱۴۰۱رای گیری کی تموم میشه 🤔
پوریا چالش
۱۵ شهریور ۱۴۰۱هرجا هر ماشین از فراری بوگاتی مکلارن پورش هرچی هر برندی فقط لامبورگینی اصالت زیبایی سرعت همه در یکی اونم اونتادور مخصوصا svjک یه 60هزار دلار از اولتیمیا گرون تره