مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه سیزدهم، سوپراسپرتهای سطح بالا، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فراری ۸۱۲ و مرسدس AMG GT بلک سریز
مجموع آراء: ۲۲۹۵
آراء فراری: ۱۳۶۷
آراء مرسدس: ۹۲۸
پیروز دوئل: فراری ۸۱۲ با کسب ۵۹ درصد از کل آراء
فراری F8 تریبوتو
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲,۲۶۵ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۷۹۷ دستگاه
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: ظاهر بسیار جذاب، سواری بهطور شگفتآوری راحت با تعلیق تطبیقی، چابکی هیجانانگیز، هندلینگ باورنکردنی، پرفورمنس فوقالعاده، شتابی همچون گلوله
نقاط منفی: آپشنهای گرانقیمتی که باید استاندارد باشند، پدال ترمز سفت با بازهٔ حرکتی کوتاه، دید ضعیف عقب، صدای موتور V8 بهاندازهٔ دیگر فراریها جذاب نیست، حرکت روی شیبها بهراحتی به دیفیوزر عقب آسیب میزند
چکیده: F8 تریبوتو با ترکیبی از ظاهری خیرهکننده و پرفورمنس کمنظیر، یک سوپرکار تمامعیار و یکی از بهترین ساختههای فراری محسوب میشود
لامبورگینی اونتادور
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲۹۲ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۸۵ دستگاه
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: بعد از این همه سال هنوز هم هنوز هم ظاهر بسیار جذاب و چشمگیری دارد، نیروگاه V12 جذاب با صدایی ماورایی، پرفورمنس باورنکردنی، هندلینگ عالی، چابکتر چیزی که ابعاد آن نشان میدهد، شاسی پیشرفته
نقاط منفی: سواری خشک، گیربکس خشن با عملکردی وحشیانه و آزاردهنده، مصرف سوخت بسیار بالا، کابین پرسروصدا، ورود و خروج دشوار، فقدان محفظهٔ اشیاء در داخل
چکیده: اونتادور هنوز هم خودرویی فوقالعاده جذاب، پرسروصدا و باشکوه است هرچند که ویژگیهای کاربردی روزمرهٔ آن تقریباً صفر هستند
مقایسهٔ مشخصات فنی
اونتادور اولتیمائه | فراری F8 تریبوتو | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | ۳.۹ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
ردلاین | ۸,۷۰۰ rpm | ۸,۰۰۰ rpm |
قدرت | ۷۸۰ اسب بخار | ۷۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۲۰ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته ISR | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۷ ثانیه | ۲.۷ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۵.۹ ثانیه | ۵.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۵ ثانیه | ۱۰.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۵۵ کیلومتر/ساعت | ۳۴۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۲۱.۴ لیتر ترکیبی | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۵ لیتر | ۷۸ لیتر |
وزن | ۱۷۲۰ کیلوگرم | ۱۵۲۰ کیلوگرم |
نسبت وزن به قدرت | ۲.۲ کیلو/اسب بخار | ۲.۱ کیلو/اسب بخار |
طول | ۴,۸۶۹ میلیمتر | ۴,۶۱۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر | ۲,۶۴۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۴۰ لیتر | ۲۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت | ۵۰۷,۳۵۳ دلار | ۲۸۳,۹۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
دکتر ع
۸ شهریور ۱۴۰۱آوانتادور زیادی سال خورده شده در مقابل فراری جوان… رایم ۱۰۰ درصد فراری هست همه جوره فک میکنم سرترهست
Reza Waffen SS
۸ شهریور ۱۴۰۱لامبورگینی اونتادور انتخابم
Chevrolet3
۸ شهریور ۱۴۰۱عزیزان من با این پول میشه کوروت تقویت خرید تازه با چرم خیلی خوب خوب چرا بیایم الکی پول اسراف کنیم محصولی از جنرال موتورز میخریم که بسیار با کیفیت و قدرتمند طراحی شده . فق جنرال موتورز فقط جنرال موتورز . خوشبختی برای همه. جنرال موتورز
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۸ شهریور ۱۴۰۱لحاظ کیفیت متریال داخلی کوروت زیر اینا قرار می گیره ، کسی که اینا رو می خره از روی عشق به برند و ماشین می خره ، از لحاظ طراحی هم اینا خیلی زیبا تر هستند ،
بعد شما صدای موتور V12 لامبورگینی رو با کوروت تقویت مقایسه می کنید
OM.01
۸ شهریور ۱۴۰۱Chvorlet3@
(عزیزان من با این پول میشه کوروت تقویت خرید تازه با چرم خیلی خوب خوب چرا بیایم الکی پول اسراف کنیم محصولی از جنرال موتورز میخریم که بسیار با کیفیت و قدرتمند طراحی شده . فق جنرال موتورز فقط جنرال موتورز . خوشبختی برای همه. جنرال موتورز)
کسی که میره نمایندگی جنرال موتورز و کوروت میخره،توان و پول خرید فراری یا لامبورگینی نداره کسی هم که فراری یا لامبورگینی میخره به ماشین های معمولی 100k نگاهی نمیکنه. شما کوروت بخری شما را تو خیابون با انگشت نشون نمیدن ولی فراری یا لامبورگینی همه سرها برمیگرده. شما کوروت بخری چلنجر سوارا و چارجر سوارا نمیان بگن بیا کورس بزاریم. اما شما فراری یا لامبورگینی داشته باشی شاهد کری خونی های چلنجر وچارجر های تیون شده هستی میخوان ماشینشونو بسنجن درحد فراری یا لامبورگینی هست یا نه! شما کوروت بخری نمیگن طرف پولداره. ولی فراری و لامبورگینی داشته باشی میگن پولداره طرف. شما وقتی فراری و لامبورگینی میخری صاحب سبک زندگی جدیدی شدی.
درخصوص اسراف کردن باید بگم کسی که فراری 300هزار دلاری میخره یه خونه 2میلیون دلاری داره و ساعت مچیش 20هزار دلار قیمتشه لباس هاش 2 یا 3 هزار دلار قیمت دارن. حقوقش هم راحت ماهی بالای10هزار دلاره و البته غیر فراری چندتا ماشین دیگه هم داره.یه کارمند حقوق 4هزار دلار در ماه نمیره فراری بخره و اصلا نمیتونه بخره این حرف شما میگی اسرافه کلا غلطه.
هیبت الله
۸ شهریور ۱۴۰۱کوروت یه ماشین نیست یه سبک زندگیه
کوروت با همین قیمت کمش افتخارات و مشخصات فنی قابل توجهی داره به نظرم با توجه به قیمتش از خیلی از اروپایی ها بهتره
Mad.z.Max
۹ شهریور ۱۴۰۱واقعا دلایل بیخود و چیپی اوردی!
هیبت الله
۸ شهریور ۱۴۰۱حق بسیار زیاد
ماشین فقط کوروت سی شش
محمد هادی
۹ شهریور ۱۴۰۱اونتادور بالاتره
دمشششگررم😂😄🤘🤘💪🔥❤️❤️🔥🤣
AMD
۸ شهریور ۱۴۰۱فراری جدید در برابر لامبو قدیمی و گرونتر ، انتخاب من لامبو هرچند فراری رو هم خیلی دوست دارم . ولی خدایی پدران f8 مخصوصا ۴۸۸ پیستا جذابترن.
Amard
۸ شهریور ۱۴۰۱وقتی همون کیفیت با نصف قیمت میشه خرید چرا باید اون همه پول خرج کرد البته تقصیر فولکس واگن هم هست به نظرم لامبو رو واقعا محدود کرده فولکس هر چند حمایت مالی هم کرده ولی اجازه نداده بهش تا مثل بوگاتی ماشین بده بیرون
Sobhan
۸ شهریور ۱۴۰۱کیفیت لامبور ۱۰۰برابر فراریه داخل فراری رو دیدی ؟چیزی توش هست مانیتور هم نداره
اشکان
۸ شهریور ۱۴۰۱بزرگوار رو ماشینای سوپر اسپورت مانیتور زیاد کارای نداره
در حد نقشه و…. به کار میاد که سمت کیلومتر فراری داره
کیفیت لامبو 100 برابر فراریه؟ چرا مثله بچه راهنمایی ها حرف میزنی
شاهین
۸ شهریور ۱۴۰۱نمیخوام حرف اوشون رو تایید کنم ولی اگر توی فروم های مختلف و یوتیوب سرچ کنی میبینی فراری هم همچین تافته جدا بافته نیست اونقدر که بهش بها دادن
مشکلات کیفیت اجزای داخلی رو میشه توش پیدا کرد
کلا هیچ ماشینی تکمیل نیست که بگیم 100درصد تکمیله
Sobhan
۸ شهریور ۱۴۰۱منظورم از ۱۰۰برابر اینکه که کیفیتش بهتره 🙌داخلش از فراری کار شده در و زیبا تره کلا حس جت جنگنده رو میده
ARMAN سابق
۸ شهریور ۱۴۰۱با احترام به تمام دوستان فراری فن آونتادور چون موتور 12 سیلندر داره قطعا جذاب تره
amir
۸ شهریور ۱۴۰۱f8❤
آرین
۸ شهریور ۱۴۰۱تقریبا از هر لحاظ فراری برتری داره.
4wheeled
۸ شهریور ۱۴۰۱فراری 👑
محمد هادی
۸ شهریور ۱۴۰۱تو این پست برام ثابت شد
لامبورگینی بیشتر از اون چیزی که تصور میشد
سینه چاک داره😄😄🤘🤘
دم همشون گرم
استایل بازن🔥❤️
A.A.S
۱۰ شهریور ۱۴۰۱کلا خودرو های ایتالیایی بخوای نخوای جذبت میکنه❤
مازیار
۸ شهریور ۱۴۰۱فراری رو انتخاب میکنم چون خیلی احساساتی نیستم
هرچند با حذف GT2RS این گروه دیگه اونطور که باید نیست
Farzad
۸ شهریور ۱۴۰۱فراری F8 تریبوتو : جنگنده زیبای ایتالیایی که این زیبایی در مدل اسپایدر به اوج خودش میرسه .
در بخش عقبی خودرو شیشه روی پیشرانه از بادگیرهایی سود میبره که بهمنظور ادای احترام به F40 افسانه ای طراحی شدن که به خروج هوای گرم از محفظه موتور بدون تاثیر بر کارایی اسپویلری که اطراف چراغهای عقب قرار گرفته شده هم کمک میکنه . ( F8 تریبوتو اساسا یک پل به زبان طراحی جدیده )
F8 تریبوتو چسبندگی و چابکی و درگیر کنندگی بسیار بالایی داره ( دقیقا مثل تمام فراری ها هدفش تمرکز بر لذت رانندگیه ) ، به شدت هیجان انگیزه و مهم تر این که قابلیت استفاده روزمره داره ، حالت جادهی پر از دستانداز در سیستم تعلیق وجود داره که باعث نرمتر شدن دامپرها میشه و چالهها و ناهمواریها تاثیر زیادی روی شاسی ندارن .
بخش جلویی خودرو از ویژگی آیرودینامیکی موسوم به S-Duct برخورداره ، این قسمت از خودروهای فرمول یک الهام گرفته شده و باعث افزایش داونفورس میشه . ( روح فرمول یک رو باید در آثار هنری مارانلو پیدا کرد )
البته عاشق اونتادور هم هستم چون یه لامبورگینیه تمام عیاره و تا آخر دنیا تموم نشدنیه با طراحی میخکوب کننده فقط کافیه از نزدیک ببینیدش تا هیپنوتیزم بشید و اینکه سواری خشک با گیربکس خشن و وحشیانه جز DNA لامبورگینیه بارها گفتم ، بایدحس یک گاو خشمگین رو منتقل کنه . اگه میشد یه رای هم به اونتادور میدادم .
Hamed
۸ شهریور ۱۴۰۱اونتادور صدای افسانه ای داره ولی سالخورده شده و تو باقی موارد F8 سرتر هست
Carbonado Aventador
۸ شهریور ۱۴۰۱V12 for ever❤️
MC20
۸ شهریور ۱۴۰۱A TIMELESS MASTERPIECE BY GIOTTO BIZZARRINI
corvette
۸ شهریور ۱۴۰۱فینال تمام فراری در انتظاره
Chevrolet3
۸ شهریور ۱۴۰۱افرین به شما و پروفایل زیبای کوروت . برترین خودروی اسپرت .
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۸ شهریور ۱۴۰۱برترین خودروی اسپورت ؟ 😂😂
هیبت الله
۸ شهریور ۱۴۰۱اگر بخوای با نسبت قیمت به مشخصات فنی رو بسنجید قطعا بله
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۹ شهریور ۱۴۰۱اگر به قیمت باشه چند خودروی هم قیمت آوردم
پورشه ۷۱۸
نیسان جی تی ار
جگوار تایپ اف
پورشه ۹۱۱ کررا
……
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۸ شهریور ۱۴۰۱لامبو
محمد هادی
۸ شهریور ۱۴۰۱لامبو
A.A.S
۱۰ شهریور ۱۴۰۱لامبو
Lambullshitini
۸ شهریور ۱۴۰۱اشتباه لامبورگینی این بود که خواست با فراری رقابت کنه
فراری 16 بار قهرمان فرمول یک شده
۹ بار لمانز برده
همه ماشیناش روح موتور اسپورت دارن و به بهترین نحو ممکن مهندسی شدن
و ماشیناش ۱۲ سال رو خط تولید نمیمونن !
لامبورگینی با هدف پوستر اتاق نوجوان و چاپیدن پولدار ها با ساختن هزار تا مدل که هیچ فرقی ندارن ساخته شده
تازه با قطعات فولکس
A.A.S
۱۰ شهریور ۱۴۰۱خب الان این چه ربطی داشت
نمیدونم چرا یک عشق ایتالیا داره یک خودروساز ایتالیایی رو هیت میکنه🙄
علی
۸ شهریور ۱۴۰۱انتخابم لامبورگینی ه ، ولی قلبم با فراری!!! نمیتونم از موتور v12 لامبو دل بکنم!!!
محمد هادی
۸ شهریور ۱۴۰۱خب نکن
از فراری ناز نازی دل بکن😄
فراری فقط انزوی ۲۰۰۳🔥🔥
نمیدونم با بقیه ش چرا انس نمیگیرم
Clean energy (سلام فرمانده)
۸ شهریور ۱۴۰۱حقیقتش فکر کنم رقیب اولتیمائه اس اف ۹۰ هست بیشتر تا اف ۸…
اما پرفورمنس و کلا فراری ماشین بهتریه
اما برای پز دادن و صدا آوانتادور بهتره…
M.Kkarimi
۸ شهریور ۱۴۰۱این گروهم یه چیزی تو مایه های همون گروه کامارو، چلنجر، موستانگ و GT_R عه! 😂
احتمال میدادم با توجه به محبوبیتشون اونتادور و 812 برن فینال ولی مث اینکه تا اینجا F8جلو زده…
ولی واقعا جای GT2 RS، 765LT و سنا بشدت خالیه… ترجیح میدادم سنا یا GT2 RS جای مرسدس اینجا باشن…
(( کرم مورد استفاده بازیگران معروف!!! ضد چروک، ضد آفتاب با خاصیت آبرسانی))
خداوکیلی تبلیغ مربوط با دنیای خودرو و… پیدا نمیشه؟!؟! این چیه آخه! 🤦
Amin
۸ شهریور ۱۴۰۱هرچند اونتادور اولتیمایه از نظر قیمت و کلاس ، رقیب اس اف نود هست که اونجا به هیچ وجه برتری نداره و شکست کامله ، ولی مقایسه اش با اف هشت کمی تعجب برانگیز هست ، رقبب اف هشت از لامبورگینی ، هوراکان ایوو هست …ولی به هر حال در ایم مقایسه، اف هشت از نظر تکنولوژی و پرفورمنس و قیمت برتری داره ، ولی خب لامبورگینی هم بسیار جذاب هست و موتور ۱۲ سیلندر اش باعث میشه که انتخاب سخت باشه
من به فراری رای میدم ، ولی لامبورگینی هم برای طرفدارانش ماشین بسیار خاص و فراموش نشدنی ای ساخته
imanenzo
۸ شهریور ۱۴۰۱پرفورمنس بهتر در مقابل نصف قیمت و برند معتبرتر فراری.صد درصد فراری
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۸ شهریور ۱۴۰۱اونتادور چون حس خیلی خوبی بهش دارم
JDM lover
۸ شهریور ۱۴۰۱f8 تریبوتو انتخاب عقلانی تری هست
بخاطر گشتاور بیشتر ، شتاب بهتر ، مسافت ۴۰۰ متر بهتر ، مصرف سوخت کمتر ، قیمت خیل خیلی کمتر ، راحت برای رانندگی روزمره و هندلینگ عالی
از اونور هم اونتادور با اون v12 دل ادمو میبره
هیکاش میشد به هر دو ماشین رای داد چون واقعا عاشق هردو هستم
اگه f8 بره بالا فینال خیلی جالب میشه ، دو تا فراری در برابر هم قرار میگیرن
misha
۸ شهریور ۱۴۰۱سلیقه ی شخصیم فراری هست، حتی اگه فراری ۳۶۰ مودنا هم تو این مقایسه بود بازم میگفتم فراری
ولی هرخودرویی غیر فراری حتی قابل مقایسه با لامبو نیست از نظر من،همه از پیش بازنده ان
اونتادور رو از نزدیک ندیدم، ولی همون اوراکان که دیدم کافی بود تا مطمئن بشم دنیای لامبو و فراری متفاوت از بقیه خودروهاس
اونا فقط میسازن تا بیشتر ارزش این دوتا مشخص بشه
amirmohammad
۸ شهریور ۱۴۰۱F8
Sobhan
۸ شهریور ۱۴۰۱صد درصد لامبور البته یه تویین توربو رو با تنفس طبیعی مقایسه نمیکنن ،اعدادهم اشتباه هوراکان پرفورمانته و svj 1/4مایل تور ۱۰/۴رفتن این از اون دوتا سری تره 🙌نهایت سرعتشم از فراری بیشتره پس حرفی نمیمونه
Yasin
۸ شهریور ۱۴۰۱فراری گزینه بهتریه
بروز تر، سریعتر، ارزونتر، جادار تر، مصرف کمتر، قابلیت استفاده روزانه و…
مهدی
۸ شهریور ۱۴۰۱مشخصه لامبو چون تاپ اسپید بیشتری داره 😁
محمد هادی
۸ شهریور ۱۴۰۱ایول
نکته بسیار جذابیه اینم🤘
T
۸ شهریور ۱۴۰۱هر دو خودرو خیلی خوبن واقعا نمیدونم کدوم بهتره ولی چون فراری ظاهرش و دوست دارم بهش رای دادم
وی
۸ شهریور ۱۴۰۱در جذاب بودن لامبورگینی شکی نیست ولی اون درگ کارواو که توش اونتادور svj از اونتادور s خورد خیلی چیزا رو فاش میکنه درحالی که اس وی جی دست کم 100 هزار دلاری گرون تر بود
برعکس فراری که هر جانشینی میده با اختلاف عملکرد فنیش بهتره
سهیل
۸ شهریور ۱۴۰۱مقایسه legend با toy
لامبورگینی چیزی جز اسباب بازی نیست.
همون دو تا مدل میورا و کانتاش هم نه طراحیش مال لامو بود نه موتورشون. فقط آرم گاو مال لامبرگونی بود و هست.
Monster
۸ شهریور ۱۴۰۱قلب من همیشه با فراریست♥️، اما یه حسی میگفت اینجا گاو وحشی رو انتخاب کن، هرزگاهی به خشونت گیربکس و موتورشم نیاز داری😀