شرکت اوولوتو از پروژه رستومود ۳۵۵ خود بر پایه فراری F355 پردهبرداری کرد. پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد.
اوولوتو که برندی بریتانیایی است ادعا میکند این خودرو پادزهری برای سوپر اسپرتهای مدرن محسوب میشود. عنصر اصلی در جذابیت اوولوتو ۳۵۵ به بدنه جدیدش مربوط میشود که توسط یان کالوم طراحی شده و در مجموع چهرهای مدرن را بدون ضربه زدن به عناصر و خطوط طراحی فراری F355 اصلی به نمایش میگذارد. نمای جلوی این خودرو دارای جلوپنجرهای بزرگ به همراه لبهای فیبر کربنی است و چراغهای پاپ آپ نیز جای خود را به نمونههای LED جدید دادهاند. در بخش عقب هم آرایش مشابهی را میبینیم هرچند دیفیوزر بزرگ و چراغهای ترمز LED حلقه مانند نیز تکمیلکننده کار هستند.
پانلهای جدید بدنه از فیبر کربن ساخته شدهاند تا وزن ۱۴۲۲ کیلوگرمی F355 اصلی را به ۱۲۵۰ کیلوگرم کاهش دهند. البته وزن دقیق خودرو به ویژگیها و آپشن های درخواستی مشتریان بستگی خواهد داشت. این محصول جذاب علاوه بر داشتن بدنهای سبکوزن از شاسی ارتقا یافته نیز سود میبرد تا در مجموع استحکام پیچشی آن ۲۳ درصد بهبود را نشان دهد. تقویت شاسی در بخشهای کلیدی و تحتفشار همچون سیستم تعلیق صورت گرفته تا هندلینگ و پایداری خودرو افزایش یابد.
پیشرانه ۸ سیلندر فراری F355 نیز توسط اوولوتو ارتقا یافته و تأکید ویژهای روی قابلیت اطمینان و عملکرد آن وجود داشته است. بهکارگیری سیستم جرقه جدید باعث زمانبندی احتراق دقیقتر شده که خروجی نهایی آن قدرت و پاسخگوی بهتر پیشرانه بوده است. همچنین با تغییراتی که در بلوک سیلندر رخ داده جریان هوا بهتر صورت میگیرد و میل بادامک سفارشی نیز در دورهای بالاتر پایداری و دوم بهتری دارد. یکی از نقاط ضعف فراری F355 شفت ارتباطی پیشرانه به گیربکس بود که جای خود را به قطعه جدید و تقویت شده ساخت خود اوولوتو داده است. این قطعه باعث کاهش لرزش و به حداقل رسیدن تلفات پیشرانه شده و دوام بیشتری دارد.
به لیست بلندبالای تغییرات پیشرانه باید نصب سیستم اگزوز تیتانیومی جدید با هدرز متفاوت را داد که در مجموع صدایی احساسی تولید میکند. پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری اوولوتو ۳۵۵ هماکنون ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد که نسبت به خروجی ۳۸۰ اسبی مدل اصلی بهبود ۴۰ اسب بخاری را به نمایش میگذارد. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی راهی چرخها میشود. گفته شده این گیربکس نیز ارتقا یافته تا حس تعویض دنده بهتری داشته باشد.
به منظور هماهنگی با قدرت بیشتر پیشرانه (نسبت قدرت به وزن خودرو ۶۹ اسب بخار در تن افزایش یافته است)، سیستم تعلیق از نو طراحی شده و چرخهای روبرویی فاصله بیشتری از یکدیگر دارند. سیستم ترمز نیز ارتقا یافته و دستپرورده شرکت مشهور برمبو است. دیسکهای کربن سرامیکی نیز در دسترس افرادی هستند که علاقه زیادی به پیست دارند. اوولوتو میگوید برای ۳۵۵ جدید خود رینگهای ۱۹ اینچی و لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S را ارائه میکند. قرار است ۵۵ دستگاه از اوولوتو ۳۵۵ تولید شود هرچند هنوز قیمت دقیق آن مشخص نیست. مالکان امکان انتخاب رنگهای سفارشی و تریم های گوناگون کابین را خواهند داشت. اگرچه رونمایی این خودرو با برگزاری فستیوال سرعت گوودوود ۲۰۲۴ همزمان شده اما رونمایی عمومی آن ماه آینده و در هفته خودرویی مونتری خواهد بود.
علی Shelby
۲۴ تیر ۱۴۰۳فقط ۵۵ تولید میشه 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
پیام۲
۲۴ تیر ۱۴۰۳بهترین خبر ممکن😍
HELLO.BROTHERS
۲۴ تیر ۱۴۰۳حالا این قیمتش چنده،حتما ۱میلیون دلار،سوراخ رو پیدا کردن.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ تیر ۱۴۰۳به اون قیمت بعیده
چون فراری عجیبی نیست و ارزش کلکسیونی میلیون دلاری نداره. فکر می کنم ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار دلار براش منطقی باشه
Mohammad hasan
۲۶ تیر ۱۴۰۳ولی حقیقتا پروژه زیبا و بجایی شده
محصول خیلی تطبیق پذیری به حساب میاد
یعنی هم میشه به عنوان یه خودرو کم کارکرد
و زیبا ازش استفاده کرد
هم از قابلیت اسپرت بودنش و قدرت معقول و لذت پاسخگویی سریع پیشرانه تنفس طبیعی لذت برد!
دهه ۶۰ و ۷۰ خودرو سازی آمریکا و دهه ۸۰ و ۹۰ خودرو سازی اروپا رو خیلی دوست دارم
چون هدف تو این دوران جمع کردن ماشین نبوده
و خودرو های اینها تو این تایما شخصیت خاصی داشتن
Amiro
۲۴ تیر ۱۴۰۳بعضی وقتا باید توی تاریخ موند و به سمت آینده نرفت 🫠
آخ آخ آخ
فکرشو بکن فراری داشته باشی اونم با دنده دستی 🤤
من اگه بودم سفارش میدادم رنگ بیرون زرد رنگ داخل قرمز 🤤💛♥️💛
وی
۲۴ تیر ۱۴۰۳نباید توی کابینش دست میبردن اصالت تو چنین ماشینای خیلی مهمه به جاش باید موتور روبیشتر تقویت میکردن مثل کاری که سینگر با اون 911 کرده بود
mercedes
۲۴ تیر ۱۴۰۳رنگ قرمز معروف فراری باشه
با لوگوی زرد فراری دیگه بد جوری دل میبره
A
۲۴ تیر ۱۴۰۳فراری مثل همیشه می نوازد..
ملکه زیبا و قدرتمند ماشین های اسپرت
arvin44
۲۴ تیر ۱۴۰۳خداییش خیلی قشنگه ولی زیادی آبی شده توی مدل نمایشی
مهدی
۲۴ تیر ۱۴۰۳واسه شخص من جذابتر بود که روی ۳۶۰ مودنا به عنوان یکی از آخرین فراری های آنالوگ کار کنن. من که هنوز عاشقشم
زیزیگولو
۲۴ تیر ۱۴۰۳فراری رمز و راز و روش دلبری معجزه آسا رو خوب بلده 👍
علی جردن
۲۵ تیر ۱۴۰۳فکر کنم اکثر مشتریانش از آندرگرندهای ژاپنی باشن
Taha Ayoobi
۲۵ تیر ۱۴۰۳من چراغ های عقب فراری رو دوست دارم.
قاسم
۲۵ تیر ۱۴۰۳کپی از خودروهای امریکاییه!
محمد امین
۲۵ تیر ۱۴۰۳چقدر چشم نواز
با یه انجین افسانه ای
امیر محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳باورم نمیشه ماشین مورد علاقم تو نید فور اسپید دوباره درست میشه🥲🥲🥲💔
Aref
۲۶ تیر ۱۴۰۳طراحی کلاسیکی که همه داخل تصوراتمون از فراری داریم. واقعا خوشگله
ولی من میخوام بدونم این ماشین سوپر اسپرت مثل فراری با این تعداد کم تولید چطوری سود آوردی دارند؟ اونم با این همه هزینه در تکنولوژی جدید و کارخونه و کارمند!
بی وطن
۲۸ تیر ۱۴۰۳چقدر خوشگله اینجذاب لعنتی…
جواد
۳۰ تیر ۱۴۰۳سلام
به نظر میاد فقط فراری نیست که ماشین کلاسیک تولید میکنه بلکه شرکت هایی مثل تویوتا هم هست که داره ae86 کلاسیک رو تولید میکنه