فراری

ایوولوتو 355 معرفی شد؛ نسخه مدرن فراری F355 با قدرت 420 اسب بخار

شرکت اوولوتو از پروژه رستومود ۳۵۵ خود بر پایه فراری F355 پرده‌برداری کرد. پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد.


اوولوتو که برندی بریتانیایی است ادعا می‌کند این خودرو پادزهری برای سوپر اسپرت‌های مدرن محسوب می‌شود. عنصر اصلی در جذابیت اوولوتو ۳۵۵ به بدنه جدیدش مربوط می‌شود که توسط یان کالوم طراحی شده و در مجموع چهره‌ای مدرن را بدون ضربه زدن به عناصر و خطوط طراحی فراری F355 اصلی به نمایش می‌گذارد. نمای جلوی این خودرو دارای جلوپنجره‌ای بزرگ به همراه لبه‌ای فیبر کربنی است و چراغ‌های پاپ آپ نیز جای خود را به نمونه‌های LED جدید داده‌اند. در بخش عقب هم آرایش مشابهی را می‌بینیم هرچند دیفیوزر بزرگ و چراغ‌های ترمز LED حلقه مانند نیز تکمیل‌کننده کار هستند.

پانل‌های جدید بدنه از فیبر کربن ساخته شده‌اند تا وزن ۱۴۲۲ کیلوگرمی F355 اصلی را به ۱۲۵۰ کیلوگرم کاهش دهند. البته وزن دقیق خودرو به ویژگی‌ها و آپشن های درخواستی مشتریان بستگی خواهد داشت. این محصول جذاب علاوه بر داشتن بدنه‌ای سبک‌وزن از شاسی ارتقا یافته نیز سود می‌برد تا در مجموع استحکام پیچشی آن ۲۳ درصد بهبود را نشان دهد. تقویت شاسی در بخش‌های کلیدی و تحت‌فشار همچون سیستم تعلیق صورت گرفته تا هندلینگ و پایداری خودرو افزایش یابد.

پیشرانه ۸ سیلندر فراری F355 نیز توسط اوولوتو ارتقا یافته و تأکید ویژه‌ای روی قابلیت اطمینان و عملکرد آن وجود داشته است. به‌کارگیری سیستم جرقه جدید باعث زمان‌بندی احتراق دقیق‌تر شده که خروجی نهایی آن قدرت و پاسخگوی بهتر پیشرانه بوده است. همچنین با تغییراتی که در بلوک سیلندر رخ داده جریان هوا بهتر صورت می‌گیرد و میل بادامک سفارشی نیز در دورهای بالاتر پایداری و دوم بهتری دارد. یکی از نقاط ضعف فراری F355 شفت ارتباطی پیشرانه به گیربکس بود که جای خود را به قطعه جدید و تقویت شده ساخت خود اوولوتو داده است. این قطعه باعث کاهش لرزش و به حداقل رسیدن تلفات پیشرانه شده و دوام بیشتری دارد.

به لیست بلندبالای تغییرات پیشرانه باید نصب سیستم اگزوز تیتانیومی جدید با هدرز متفاوت را داد که در مجموع صدایی احساسی تولید می‌کند. پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری اوولوتو ۳۵۵ هم‌اکنون ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد که نسبت به خروجی ۳۸۰ اسبی مدل اصلی بهبود ۴۰ اسب بخاری را به نمایش می‌گذارد. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی راهی چرخ‌ها می‌شود. گفته شده این گیربکس نیز ارتقا یافته تا حس تعویض دنده بهتری داشته باشد.

به منظور هماهنگی با قدرت بیشتر پیشرانه (نسبت قدرت به وزن خودرو ۶۹ اسب بخار در تن افزایش یافته است)، سیستم تعلیق از نو طراحی شده و چرخ‌های روبرویی فاصله بیشتری از یکدیگر دارند. سیستم ترمز نیز ارتقا یافته و دست‌پرورده شرکت مشهور برمبو است. دیسک‌های کربن سرامیکی نیز در دسترس افرادی هستند که علاقه زیادی به پیست دارند. اوولوتو می‌گوید برای ۳۵۵ جدید خود رینگ‌های ۱۹ اینچی و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S را ارائه می‌کند. قرار است ۵۵ دستگاه از اوولوتو ۳۵۵ تولید شود هرچند هنوز قیمت دقیق آن مشخص نیست. مالکان امکان انتخاب رنگ‌های سفارشی و تریم های گوناگون کابین را خواهند داشت. اگرچه رونمایی این خودرو با برگزاری فستیوال سرعت گوودوود ۲۰۲۴ هم‌زمان شده اما رونمایی عمومی آن ماه آینده و در هفته خودرویی مونتری خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. علی Shelby

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    فقط ۵۵ تولید میشه 😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. پیام۲

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      بهترین خبر ممکن😍

      موافقم 9
      مخالفم 0
  2. HELLO.BROTHERS

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    حالا این قیمتش چنده،حتما ۱میلیون دلار،سوراخ رو پیدا کردن.

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2639 ديدگاه)

      به اون قیمت بعیده
      چون فراری عجیبی نیست و ارزش کلکسیونی میلیون دلاری نداره. فکر می کنم ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار دلار براش منطقی باشه

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. Mohammad hasan

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (125 ديدگاه)

        ولی حقیقتا پروژه زیبا و بجایی شده
        محصول خیلی تطبیق پذیری به حساب میاد
        یعنی هم میشه به عنوان یه خودرو کم کارکرد
        و زیبا ازش استفاده کرد
        هم از قابلیت اسپرت بودنش و قدرت معقول و لذت پاسخگویی سریع پیشرانه تنفس طبیعی لذت برد!

        دهه ۶۰ و ۷۰ خودرو سازی آمریکا و دهه ۸۰ و ۹۰ خودرو سازی اروپا رو خیلی دوست دارم
        چون هدف تو این دوران جمع کردن ماشین نبوده
        و خودرو های اینها تو این تایما شخصیت خاصی داشتن

        موافقم 4
        مخالفم 0
  3. Amiro

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (390 ديدگاه)

    بعضی وقتا باید توی تاریخ موند و به سمت آینده نرفت 🫠
    آخ آخ آخ
    فکرشو بکن فراری داشته باشی اونم با دنده دستی 🤤
    من اگه بودم سفارش میدادم رنگ بیرون زرد رنگ داخل قرمز 🤤💛♥️💛

    موافقم 17
    مخالفم 0
  4. وی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (358 ديدگاه)

    نباید توی کابینش دست میبردن اصالت تو چنین ماشینای خیلی مهمه به جاش باید موتور روبیشتر تقویت میکردن مثل کاری که سینگر با اون 911 کرده بود

    موافقم 6
    مخالفم 5
  5. mercedes

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (364 ديدگاه)

    رنگ قرمز معروف فراری باشه
    با لوگوی زرد فراری دیگه بد جوری دل میبره

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. A

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    فراری مثل همیشه می نوازد..
    ملکه زیبا و قدرتمند ماشین های اسپرت

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. arvin44

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خداییش خیلی قشنگه ولی زیادی آبی شده توی مدل نمایشی

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. مهدی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1689 ديدگاه)

    واسه شخص من جذابتر بود که روی ۳۶۰ مودنا به عنوان یکی از آخرین فراری های آنالوگ کار کنن. من که هنوز عاشقشم

    موافقم 6
    مخالفم 2
  9. زیزیگولو

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    فراری رمز و راز و روش دلبری معجزه آسا رو خوب بلده 👍

    موافقم 9
    مخالفم 0
  10. علی جردن

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1773 ديدگاه)

    فکر کنم اکثر مشتریانش از آندرگرندهای ژاپنی باشن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. Taha Ayoobi

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3222 ديدگاه)

    من چراغ های عقب فراری رو دوست دارم.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. قاسم

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    کپی از خودروهای امریکاییه!

    موافقم 0
    مخالفم 8
  13. محمد امین

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    چقدر چشم نواز
    با یه انجین افسانه ای

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. امیر محمد

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    باورم نمیشه ماشین مورد علاقم تو نید فور اسپید دوباره درست میشه🥲🥲🥲💔

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Aref

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (288 ديدگاه)

    طراحی کلاسیکی که همه داخل تصوراتمون از فراری داریم. واقعا خوشگله
    ولی من می‌خوام بدونم این ماشین سوپر اسپرت مثل فراری با این تعداد کم تولید چطوری سود آوردی دارند؟ اونم با این همه هزینه در تکنولوژی جدید و کارخونه و کارمند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بی وطن

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    چقدر خوشگله این‌جذاب لعنتی…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. جواد

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    به نظر میاد فقط فراری نیست که ماشین کلاسیک تولید میکنه بلکه شرکت هایی مثل تویوتا هم هست که داره ae86 کلاسیک رو تولید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا