نوویتک روسو اگرچه اولین تیونر دنیا بود که افتخار دست زدن به فراری F12 برلینتا را داشت اما تغییراتی که در این خودرو اعمال کرده اصلا در حدواندازه های نام فراری نبود؛ ظاهرا در این مورد خاص نوویتک برای اول بودن از کارهای همیشگی خود فاکتور گرفته!
استفاده از فنرهای اسپرت ارتفاع خودرو را تا ۴۰ میلیمتر کاهش داده همچنین نوویتک برای محور جلویی خودرو سیستم تنظیم ارتفاع (Lifting System) جدیدی مهیا کرده که می توان به کمک آن بازهم ۴۰ میلیمتر تغییر ارتفاع داد. برای چرخ های جلو از رینگ های ۲۱ اینچی با تایرهای پیرلی با سایز ۲۵۵/۳۰ و در عقب نیز از رینگ های ۲۲ اینچی با تایرهای ۳۳۵/۲۵ استفاده شده است.
در قسمت فنی تیونر قدرت پیشرانه ۶.۲ لیتری فراری F12 را از ۷۴۰ اسب به حدود ۷۸۱ اسب بخار در دور ۸,۵۰۰ رسانده؛ گشتاور تولیدی نیز از ۶۹۰ به حدود ۷۲۲ نیوتن متر در دور ۶,۳۰۰ افزایش یافته تا نهایتا حداکثر سرعت F12 با ۵ واحد افزایش به ۳۴۵ کیلومتر برساعت برسد. صدای خروجی سیستم اگزوز نیز با اهرم کنترلی قرار گرفته روی فرمان که می تواند دریچه های کنترلی اگزوز را در حالت باز یا بسته نگه دارد، قابل تغییر است. نوویتک همچنین اعلام کرده که برنامه های بیشتری برای ارتقای F12 درنظر دارد.
alie
۸ آذر ۱۳۹۱سلام
به نظر من فراری از 2 جهت متفاوته
1)رنگبندی خودرو
2)کوپه بودن خودرو
اما از لحاظ قدرت موتور همچنان باید پیشرفت کنه تا در سطح جهان بیش از پیش مطرح بشه
Ali Kaveh
۹ آذر ۱۳۹۱به خدا مجبور نیستین نظر بدین . آخه چرا وقتی چیزی راجع به فراری نمیدونین نظر میدین .
سورنا
۱۰ آذر ۱۳۹۱اخه از ماشین چی سرت میشه؟!!!
تو عمرت بیشتر از پراید هم روندی؟!!!
دلامونته
۱۶ اسفند ۱۳۹۱میدونیم که همه موتورهای فراری تنفس طبیعی هستند یعنی توربو و یا سوپر ندارند بنابراین همین موتورهای 450 تا 950 اسب بخاری را باید تحسین کرد،ضمنا زیاد بودن اسب بخار مهم نیست مهم اینه که همه این نیرو در جهت حرکت روبه جلو صرف بشه و قابل کنترل باشه وگرنه سری قبلی دوج وایپر با تیونینگ هنسی 1000 اسب قدرت داشت ولی فقط روی جاده لیز میخورد و لاستیکها را دود می کرد.
عماد
۸ آذر ۱۳۹۱چرا با من این کارو میکنین؟ ها؟
به خدا کشش اینهمه هیجان رو ندارم
F12 اونم تیونینگ؟
hesan
۲۴ بهمن ۱۳۹۱پشتش خیلی خوف ناکه .
احمد
۸ آذر ۱۳۹۱هیجانی نشو عماد واسه من وتو نساختنش
reza
۸ آذر ۱۳۹۱اقا من عکس شو سیو کردم امشب تو خواب تستش میکنم فردا نتیجه شو بهتون میدم
امیر
۸ آذر ۱۳۹۱طراحی بدنه فراری رو خیلی دوست دارم
DINEl
۸ آذر ۱۳۹۱لوگو اسب سرکش لیاقت این برنده
Eh_Sun
۹ آذر ۱۳۹۱قابل توجه دوستانی که به موتور فراری اعتراض دارن
تاجایی که من اطلاع دارم 2-3 سال اخیر فراری به عنوان بهترین موتور بالای 4000cc انتخاب شد
اشکان
۹ آذر ۱۳۹۱فرض کنیداین ماشین سقف نداشت
دلامونته
۱۶ اسفند ۱۳۹۱من فرض کردم
فراری باز
۱۰ آذر ۱۳۹۱تستش کردم ماشینه بدی نیست شتابه اولیه اش ضعیفه ولی توی دورهای بالا وقتی که توربو شارژ فعال میشه خودروی تیزی میشه.کیفیته مواد داخلیش در حد متوسطه در ضمن ترمز ABS و دو ایربگ جلوش به صورت سفارشی که قیمتشو 10000دلار افزایش میده.
نتیجه:اگر دوسش داری و پولشو نداری پراید111 را توصیه میکنیم.
با تشکر سهام دار شرکت بوووووووووق
STIG
۱۰ آذر ۱۳۹۱درود
در جواب اون دوست ماشین بازمون که از قدرت موتور فراری شکایت دارن باید گفت:
1-تو عمرت پرقدرت ترین و سریع ترین ماشینی که باهاش رانندگی کردی پراید بوده پس از قدرت حرف نزن.
2-فراری این 740 اسب رو بدون استفاده از پرخوران بدست اورده و اون ماشین هایی که بیشتر از این اسب بخار دارن حداقل 2 عدد توربوچارچر روشون نصب شده.
3-در مورد ماشین یه چیزی مطالعه کن بعد نظر بده.
arya
۱۰ آذر ۱۳۹۱ببخشید مثله این که خیلی از دوستان البته بلانسبته بعضی ها اطلاعاته درستی ندارن .فراری f12 یکی از با تکنولوژی ترین سوپر اسپرت ها هست حتی اگر شما به جدول بهترین موتورهای سال توجه کنین نام قراری در رتبه اول نمایان هست اما تا حالااز خودتون سوال پرسیدین چرا خودروهایه سوپر اسپرتی مثله لامبورگینی یا امثال اون در رتبیه اول قرار ندارن جوابش معلومه چون فراری همه و همهه جوانب رو در نظر میگیره البته منظورم این نیست که کارخانه هایه دیگه جوانب رو در نظر نمیگیرن بلکه منظورم تیم تخصصی فراری و پنین فارینا هست که بسیار پر تلاش هستند حتی با دوستاران محیط زیست هم کنار اودن که در سری هایه جدید فراری که بعد از برلینتا میان و حتی خود برلینتا مشخصه. اما از محیظ زیست که بگزریم تکنولوژی هایه f12 به وفور دیده میشه البته اگر بعضی از دوستان مطالعه کنند که از ساده ترین اونها که میتونم نام ببرم سیستم سوخت رسان مستقین و سیستم زمان بندی تمام متغییر و گیرباکس دوبل کلاچ f1 که سرعت تعویض دنده رو از پلک زدن چشم هم سریع در کرده و خیلی چیز هایه دیگه . به طور مثال موتور f12 اگر با اونتادرو مقایسه کنید منظور من رو کامل میفهمید. در مورده شتاب گیری که تو این فیلم که یک مقدار کند بود جوابش معلوم چون ماشین رو حالت ریس و لانچ نبود چون اگر رو این حالت بود کنده شدن فراری ازروی استفالد رو با جیغ لاستیکا مشخص میشد در ضمن 0-100 f12 در 3 ثانیه هست و 0-200 فقت در 8.5 ثانیه علت این که فراری نتونست زیر 3 بزنه بخاطر دیفرانسیل عقب بودن او و هرزگردیشه اگر 4 چرخ درگیر بود قطعا تایم کمتری میزد
__torkimeysam
۱۴ آذر ۱۳۹۱ماشین فوق العاده ایه!!!!!!!!!!
ان شا الله همه بتونن بخرنش
فراری باز
۲۲ آذر ۱۳۹۱خیلی رفتید توی حس ماشین چه خبره انقد که وقت میذارید واسه خوندن دستاورد های دیگران روی کار آفرینی و تجارت متمرکز بشد به جایی میرسید که ماهی ی فراری آتیش میزنید اونم از نوع تیونینگ ش که زیر 2 ثانیه به 100برسه!!!!!!!!!
چه طور بود؟
ما فقط تماشاچی شدیم که ببینیم کی فیس لیفت ها و تیونینگ ها از راه میرسن چرا تلاش نکیم خودمون به این جیگاه برسم(لطفاتقصرو گردن دیگران نندازید).
به امید روزی که جایگاه گم شده یمان را بیابیم
ماشین بازا دوستون دارم
امیرمهدی
۱۶ دی ۱۳۹۱باورم نمی شه ماشین های خودمون سریع باهاش می ریم زیاد دوام نداره ولی فراری تا 1 دقیقه توانست با سرعت 340 بره
روح سوار
۳۰ دی ۱۳۹۱میخام پیکان 57 ال پی جی خودمو بفروشم یه دونه فرای f12 بخرم ولی نمیدونم از کجا باید بخرم
ناشناس
۱ بهمن ۱۳۹۱من میگم بجای این همه حرف زدن فکرمونو کار بندازیم بیاید 18 نفرمون پولامونو رو هم بزاریم شاید شاید شاید شاید شاید بتونیم یه دونه از این فراری بخریم اون وقت میونیم در ماه 2 بار از این ماشین خوشگل استفاده کنیم.هر کی موافقه زود بگه
امیر
۱۴ اسفند ۱۳۹۱هنگام رانندگی در سرعت زیاد توی پیست (رانندهامی دانند)وپیچ تندیاجاده لغزنده موقع دریفت فقط نیروی موتوروتوانایی موتور انقال نیروی مناسب به چرخهادر دور موتر 3500تا5500بادنده سنگین به کمک میانداین فراری یک پیشرانه 12 سیلندر که 508فوت گشتاور را در دور موتور 6000 تولید می کنه که 80 درصد این گشتاور از دور موتور 2500میده
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۲بی نهایت زیبا>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>