پس از رونمایی از موتور V12 آپگرید شده در مدل F12tdf، فراری با یک ویدیو از نحوه عملکرد سیستم فرمان چرخهای عقب خود بازگشته است. سیستم جدید فرمان چرخهای عقب فراری که با عنوان «فاصله محور کوتاه مجازی» یا Passo Corto Virtuale شناخته میشود، اولین بار در مدل F12tdf استفاده میگردد و هدف از آن، افزایش پایداری این سوپرماشین در طول عبور از پیچها با سرعت بالا و همینطور افزایش واکنشپذیری آن است.
این سختافزار جدید با استفاده از یک کنترلگر منطقی، به صورت اتوماتیک چرخهای عقب را با توجه به سرعت خودرو، ورودیِ فرمان و زاویه فرمان در چرخهای جلو، تنظیم میکند. در نتیجه، فرصتی برای فراری فراهم شده که از تایرهایهای عریضتر (۲۷۵ نسبت به ۲۵۵ در F12 برلینتا) و ابعاد بزرگتر در دریچههای جلو (۱۰ اینچ در مقابل ۹/۵ اینچ) برای F12tdf استفاده کند؛ آن هم بدون خطر افزایش بیشفرمانی. البته قیمت این مدل هنوز به صورت راز و رمز باقی مانده است، ولی با توجه به بهینهسازیهای گسترده و تعداد محدود آن (۷۹۹ دستگاه)، مسلماً قیمت بسیار بیشتری نسبت به نسخه استاندارد F12 خواهد داشت. [دانلود ویدئو]۱۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
امیرحسین
۲۸ مهر ۱۳۹۴کلا موتور و طراحی فراریf12tdf فوق العاده است
شاهین
۲۸ مهر ۱۳۹۴احمد دادا اگه این کامنتو میبینی باید بگم که فراری واست سنگ تموم گذاشته ها :)
Ahmad..F12
۲۸ مهر ۱۳۹۴شاهین جون فدا
والا دیگه با این کاراش سکته نکنم از عشقش خیلیه….
Ahmad..F12
۲۸ مهر ۱۳۹۴واااااااااای….
تو فوق العاده ای پسر……
نهایت تکامل♥
امین
۲۸ مهر ۱۳۹۴عاشق این موتور فراریم. صداش واقعا بینظیره
امیدوارم تو نسل بعدی این موتورو حفظ کنه و توربوش نکنه
اینجا نوشتین قیمتش رازو رمزه ولی تو مقاله ی قبلی قیمت 800 هزار دلاری نگفته بودن؟
احمد باقری
۲۸ مهر ۱۳۹۴واقعا عالیه.
Rouzbeh
۲۸ مهر ۱۳۹۴هنر نزد فراری است و بس.
AHMADREZA
۲۸ مهر ۱۳۹۴قبلا این سیستم رو شنیده بودم ولی فکر کنم رو ماشین های ماسابقه ای بود
Archi KHAN
۲۹ مهر ۱۳۹۴نه دوست عزیز
اتفاقا چند روز پیش خبر به کارگیری این سیستم در پورشه 911 تو همین پدال زده شده بود
صادق
۲۸ مهر ۱۳۹۴درود
ای جانم فراری، واقعا که لذت رانندگی رو فدای هیچ چیزی نمیکنی
البته برای اطلاع عمومی بگم که کلیات این سیستم قبلا روی خیلی از ماشینا استفاده شده، از ماشینای نظامی بگیرید تا ماشینای با طول محور زیاد و از اون طرف تا ماشینای مسابقه ای و جی تی
بعضی ماشینا برای سرعت های پایین محور عقب را خلاف جهت محور جلو تغییر جهت میدن که شعاع دایره ی چرخش ماشین را خیلی کمتر میکنه
ولی توی سرعت های بالا برای افزایش توانایی مانور، محور عقب هم جهت محور جلو چرخش میکنه
خلاصه با این حرکت فراری باید منتظر رکورد شکنی های tdf توی پیست ها باشیم
ارادت