تمام فراریها بهمعنای واژه خاص و ویژه هستند؛ اما برخی از آنها خاصتر دیگری میشوند. مجموعه ۵ عددی ویژه «گرامیداشتِ دهمین سال رژه فراریها» جزو همین خودروهای بهشدت ویژه هستند. چهارمین خودروی این مجموعه یک فراری SF90 اسپایدر است. فراری اعلام کرده که وفادارترین مشتریان (ثروتمند) میتوانند مدل کوپه استراداله را هم با همین مشخصات خریداری کنند. اگر هم ثروت خریدار از پارو بالا میرود، میتواند از طرح بدنه این خودرو برای مدلهای ۸۱۲ کامپتیتزیونه و آپرتا استفاده کنند.
فراری این مدل خاص را «بیانکو کورمایر» نامیده است. طرح و رنگ بدنه شامل رنگ سفیدی است که با آبی آمیخته شده و جلوهای خاص به SF90 بخشده است. فراری این طرح را اینگونه توصیف میکند:
این طرح با رنگ سفید و پرتو آبی خود، خلوص و زیبایی برف را تعداعی میکند. در حقیقت مجموعهای از احساسات را در یک رنگ خلاصه میکند.
در مقایسه با ۳ خودروی دیگر این مجموعه که تاکنون رونمایی شدهاند، بیانکو کورمایر سادهترین و شاید شکیلترین آنها باشد. همانند سایر خودروهای این مجموعه، این خودرو هم ازطریق «فراری تیلور مود»، بخش توسعه ویژه خودروهای مارانلو ساخته شده است. در کنار رنگ خاص، عدد ۳۹ روی بدنه، پرچم ایتالیا در بخش پایینی در شاگرد و پرچم آمریکا در بخش پایینی در راننده این SF90 اسپایدر حک شده است.
اگر کمی روی جزئیات دقیق شوید، میتوانید رگههای رنگ سبز را روی کاپوت و بالچه عقب این خودرو مشاهده کنید. این مدل برخلاف سایر خودروهای کلکسیون یادشده که رینگهایی تماما سیاه با طرحهای متنوع داشتند ، به رینگهایی با طرح دو رنگ کروم و سیاه مجهز است.
مجموعه «گرامیداشت دهمین سالگرد» برای گرامیداشت رژه خودروهای فراری خاص کلکسیونرهای وفادار فراری از سراسر جهان در منطقه Apulia ایتالیا است که شامل بهبودهای موتوری و دینامیکی نمیشوند؛ بنابراین خودروهای آن تنها از بهبودهای ظاهری سود میبرند. موتور این خودروها یک واحد ۴ لیتری V8 تویین توربو در کنار ۳ موتور برقی است که روی هم قدرتی برابر ۹۸۶ اسب بخار تولید میکنند. این مدلها با بهرهوری از گشتاور ۸۰۰ نیوتن متری (که در تمام نسخههای SF90 موجود است) میتوانند در ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت قابل دسترسی نیز برابر ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.
میتوان سقف فلزی نسخه اسپایدر را درعرض ۱۴ ثانیه باز یا بسته کرد؛ این کار بدون نیاز به توقف خودرو انجام میشود. فراری برای ایجاد آرامش بیشتر در این نسخه، از شیشه کوچک پشت سرنشین بهره برده است. حریداران میتوانند با تهیه بسته «استو فیورانو»، خودروی خود را ۲۱ کیلوگرم سبکتر از حالت عادی تحویل بگیرند؛ این سبکسازی به لطف استفاده از اجزای آلومینیومی و فیبرکربنی صورت میگیرد.
انتظار میرود فراری طی هفتههای آینده، این مجموعه را با پنجمین خودرو ویژهاش کامل کند.
AMG GT R
۴ اسفند ۱۴۰۰فراری هم داره بوگاتی بازی در میاره
احمدرضا
۴ اسفند ۱۴۰۰اون خط های سبز واقعا ظریف و قشنگ کار شدن
The man in black
۴ اسفند ۱۴۰۰واقعا فراری داره شورشو در کاباره حال ادم بد میشه
محمد مختاری آذر
۴ اسفند ۱۴۰۰نمیدونم من چرا از اول فراری SF90 رو دوست نداشتم احساس میکنم ذات و سرشت فراری با این خودرو آغشته نشده
این مدل خاص هم به نظر من ارزش کلکسیونی خاصی نداره
محمد امین
۴ اسفند ۱۴۰۰داداش این مدل ها ، فقط قیمت یه مقدار بیشتری دارن ، مثلا اگر نسخه ی فول اپشن sf90 ، حدود هفتصد هزار دلار بیشتر باشه ، نهایتا این بین ۵۰ تا صد هزار دلار گرون تره
یعنی تفاوت خاصی از نظر قیمتی با sf90 فول نداره
سرزمین آفتاب
۴ اسفند ۱۴۰۰قطعا خیلی گرون تر شده
خود ماشین هم که تغییر نکرده یه رنگی زدن بهش گفتن خاص و متفاوت
amir-iranpour
۴ اسفند ۱۴۰۰کلا زبان طراحی تمام شرکتا داره به سمت مضخرفی میره از سال 2019 که جی کلاس معرفی شد دیگه هیچ طراحی ای به دلم ننشسته همه عجیب هستن برام
amir-iranpour
۴ اسفند ۱۴۰۰کلا زبان طراحی تمام شرکتا داره به سمت مضخرفی میره از سال 2019 که جی کلاس معرفی شد دیگه هیچ طراحی ای به دلم ننشسته همه عجیب هستن برام
akrh78
۴ اسفند ۱۴۰۰اینم شده مثل پیستا پیلوته یا نمیدونم چی چی یه برچسب پرچم ایتالیا میزنن رو ماشین با هزار منت میندتزن به یه خرپول که اسمشو میزارن مشتری وفادار
Scuderia Ferrari
۴ اسفند ۱۴۰۰اگر نگاهی به معتبرترین جوایز طراحی سال داشته باشیم قطعاً نام یکی از مدل های فراری به چشم میخوره
سایت Red Dot قسمت جوایز طراحی ماشین که میری حداقل ۲ مدل فراری رو می بینی
با این همه حال نمیشه همه رو راضی نگه داشت چون بحث طراحی مربوط به سلیقه افراد هست
به شخصه SF90 استراداله رو یکی از بهترین های فراری میدونم
علی منصوری
۲۰ مهر ۱۴۰۳Sf90 هر کاریش کنی شاهکاره، بیس ماشین زیباست و هر پرفرمنسی ازش زیباتر میشه