فراری

فراری 12Cilindri اسپایدر: آخرین شاهکار V12 قبل از انقلاب هیبریدی

کلاسیکی برای آینده

فراری همچنان تنها خودروسازی است که یک پیشرانه‌ی V12 تنفس طبیعی و بدون سیستم هیبریدی می‌سازد. این موتور که از سال ۱۹۴۷ بخش جدایی‌ناپذیری از هویت فراری بوده، اکنون در جدیدترین خودروی گرند تورر این برند یعنی 12Cilindri قرار گرفته است. نسخه‌ی اسپایدر این خودرو، در کنار کوپه، تازه‌ترین عضو خانواده‌ی فراری با موتور ۶.۵ لیتری V12 است که ۸۱۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

مشخصات سریع فراری 12Cilindri اسپایدر ۲۰۲۵

  • موتور: ۶.۵ لیتری V12
  • قدرت: ۸۱۹ اسب بخار
  • گشتاور: ۵۰۰ پوند-فوت
  • شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۲.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت
  • قیمت پایه: ۵۱۵,۴۰۰ دلار
  • قیمت مدل تست‌شده: ۶۸۵,۵۳۳ دلار

ferrari-12cilindri-spider-first-drive

ادای احترام به گذشته، نگاهی به آینده

نام 12Cilindri به معنای ۱۲ سیلندر است که شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما فراری می‌گوید این نام ادای احترامی به تاریخ ۷۸ ساله‌ی این شرکت در تولید موتورهای ۱۲ سیلندر است. طراحی این خودرو نیز با الهام از مدل ۳۶۵ GTB/4 Daytona شکل گرفته که یکی از نمادین‌ترین گرند توررهای تاریخ است.

ferrari-12cilindri-spider-first-drive

تفاوت‌های کلیدی اسپایدر و کوپه

مدل اسپایدر در مقایسه با کوپه حدود ۱۳۰ پوند (۵۹ کیلوگرم) سنگین‌تر است که به دلیل سقف جمع‌شونده‌ی سخت آن است. این افزایش وزن، باعث تغییرات جزئی در تنظیمات سیستم تعلیق و آیرودینامیک شده است. برخلاف سنت همیشگی فراری که نسخه‌ی اسپایدر را با تأخیر عرضه می‌کرد، این بار این مدل هم‌زمان با کوپه وارد بازار شده است.

ferrari-12cilindri-spider-first-drive

تجربه‌ی رانندگی: شاهکاری در کلاس GT

فراری در سال‌های اخیر تغییرات زیادی داشته است. دیگر مدل‌های V12 این برند، قوی‌ترین خودروهای آن نیستند، زیرا مدل‌های ۲۹۶ GTB و SF90 Stradale با پیشرانه‌های هیبریدی، تمرکز اصلی روی عملکرد دارند. اما Roma، Purosangue و 12Cilindri بیشتر روی راحتی و لذت رانندگی در مسافت‌های طولانی تمرکز دارند.

فراری 12Cilindri اسپایدر نه تنها یک خودروی لوکس است، بلکه به لطف پیشرانه‌ی قدرتمند خود، پرفورمنس فوق‌العاده‌ای نیز دارد. موتور آن از نسخه‌ی Competizione مدل ۸۱۲ Superfast به ارث رسیده و تا ۹۵۰۰ دور در دقیقه دور می‌گیرد. سیستم جدید Aspirated Torque Shaping (ATS) هم به مهندسان اجازه داده تا منحنی گشتاور را در دنده‌های سه و چهار بهینه کنند تا شتاب‌گیری همزمان نرم و قدرتمند باشد.

مزایا:
✅ موتور ۹۵۰۰ دور در دقیقه V12
✅ طراحی چشم‌نواز
✅ تجربه‌ی رانندگی بی‌نظیر

معایب:
❌ بسیار گران‌قیمت
❌ صدای موتور کمتر از حد انتظار
❌ دکمه‌های لمسی داخل کابین، کار با آن‌ها دشوار است

هندلینگ و پایداری: سریع، چابک، اما کمی نامأنوس!

این خودرو به سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب Passo Corto Virtuale مجهز شده که حس یک فاصله‌ی محوری کوتاه‌تر را القا می‌کند. در ابتدا، این سیستم می‌تواند کمی غیرطبیعی به نظر برسد، زیرا باعث چرخش سریع و تیز عقب خودرو می‌شود. اما پس از مدتی، به آن عادت خواهید کرد و می‌بینید که چگونه به چابکی خودرو کمک می‌کند.

فراری 12Cilindri اسپایدر

مانند دیگر مدل‌های فراری، سوئیچ معروف Manettino روی فرمان، امکان تنظیم حالت‌های رانندگی را فراهم می‌کند. برخلاف بسیاری از خودروهای مدرن که در هر حالت، تنظیمات مختلفی برای فرمان، پدال گاز و ترمز دارند، فراری همه‌ی این موارد را در همه‌ی حالت‌ها ثابت نگه داشته تا راننده همیشه واکنش یکسانی را تجربه کند. تفاوت اصلی، در نحوه‌ی تنظیم دیفرانسیل، دنده‌ها، صدای اگزوز و سیستم تعلیق است.

فراری 12Cilindri اسپایدر

یکی از قابلیت‌های جالب، “بامپی رود مود” (Bumpy Road Mode) است که در ابتدا توسط مایکل شوماخر هنگام تست مدل ۴۳۰ Scuderia پیشنهاد شد. این حالت، نرم‌ترین تنظیمات تعلیق را با تهاجمی‌ترین تنظیمات دیگر ترکیب می‌کند و برای جاده‌های ناهموار، ایده‌آل است.

کابین: مدرن اما چالش‌برانگیز

داخل کابین، فراری روند حذف دکمه‌های فیزیکی را ادامه داده و تقریباً همه‌چیز لمسی شده است، از دکمه‌ی استارت روی فرمان گرفته تا تنظیم آینه‌های جانبی. البته برخی دکمه‌های لمسی روی فرمان، برای جلوگیری از لمس تصادفی، زمانی که استفاده نمی‌شوند خاموش می‌شوند. اما همچنان این سیستم می‌تواند برای برخی رانندگان مشکل‌ساز باشد.

فراری 12Cilindri اسپایدر

تنها بخشی که همچنان فیزیکی باقی مانده، سوئیچ Manettino است که خوشبختانه تغییر نکرده است.

جمع‌بندی: آخرین نسل V12 خالص؟

در حالی که بسیاری از خودروسازان به سمت کوچک‌سازی موتور، توربوشارژر و سیستم‌های هیبریدی رفته‌اند، فراری هنوز هم یک V12 تنفس طبیعی می‌سازد. اما این سؤال باقی می‌ماند که تا چه زمانی این موتور بدون هیبریداسیون زنده خواهد ماند؟ فراری از اظهار نظر درباره‌ی احتمال هیبریدی شدن این خودرو خودداری کرده، اما بعید نیست که در آینده این مسیر را دنبال کند.

تا آن زمان، 12Cilindri اسپایدر یکی از آخرین نمونه‌های یک خودروی V12 خالص است که ترکیبی از زیبایی، قدرت و فناوری مدرن را ارائه می‌دهد.

مشخصات فراری 12Cilindri اسپایدر ۲۰۲۵

ویژگی مشخصات
موتور ۶.۵ لیتر V12
قدرت/گشتاور ۸۱۹ اسب بخار / ۶۷۸ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
نوع دیفرانسیل دیفرانسیل عقب
شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت
وزن ۱۶۲۰ کیلوگرم
مصرف سوخت (لیتر در صد کیلومتر) ۱۲ در شهر / ۱۹ در بزرگراه / ۱۴ ترکیبی
ظرفیت صندلی‌ها ۲ نفر
قیمت پایه ۵۱۵,۴۰۰ دلار
قیمت مدل تست‌شده ۶۸۵,۵۳۳ دلار
موجود در بازار بله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۵ رای
منبع
motor1

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم شاهکاره 😍😍😍

    موافقم 57
    مخالفم 6
    1. پیام

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (2263 ديدگاه)

      جلوش زشته

      موافقم 19
      مخالفم 28
  2. حمید

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    طراحی چشم نواز؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    موافقم 42
    مخالفم 16
  3. javad-bmw

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (272 ديدگاه)

    روزی که فراری موتور ۱۲ سیلندر خالص رو کنار بذاره تبدیل به اون مردی میشه که ………….
    جای خالی رو خودتون پر کنید.

    موافقم 26
    مخالفم 18
  4. BMW is GOD

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (308 ديدگاه)

    اگه موتورش رو کنار بذاریم اصلاً چیز به درد بخوری نیست و خیلی مزخرفه به خصوص ظاهرش
    موتورشم خیلی چیز شاخی نیست کلاً من از موتورهای فراری زیاد خوشم نمیاد چون بیشتر روی راحتی متمرکز هستن دارند تا روی عملکرد
    ولی برعکس فراری من عاشق موتورهای لامبورگینی و پاگانی و مک لارن و… هستم

    موافقم 15
    مخالفم 71
    1. Aj23

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (78 ديدگاه)

      🤣🤣

      موافقم 28
      مخالفم 5
    2. javad-bmw

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (272 ديدگاه)

      کابر BMW IS GOD
      مطمعنی داری در مورد فراری صحبت میکنی ، موتوری که تا ۹.۵۰۰ دور میگیره روی راحتی تمرکز داره؟؟؟
      واقعا سواله برام لطفا توضیح میدی

      موافقم 38
      مخالفم 3
      1. BMW is GOD

        ۷ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (308 ديدگاه)

        منظورم این مدل فراری نبود کلی گفتم دوست عزیز

        موافقم 2
        مخالفم 9
    3. Cehx

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (372 ديدگاه)

      راحتی ماشین خیلی مهم تره وگرنه همه بلدن فنر بندی رو خشک و ناراحت کنن
      می تونم بپرسم موتور های bmw روی چی تمرکز دارن
      آها یادم رفته بود قبلا گفته بودی استهلاک

      موافقم 26
      مخالفم 4
      1. BMW is GOD

        ۷ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (308 ديدگاه)

        بی‌ام‌و آقای اسپرت جهانه
        ساختن خودروی اسپرت خوب خیلی سخت تر از ساختن خودروی راحت و شهریه

        موافقم 4
        مخالفم 13
    4. Carbonado Aventador

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (4509 ديدگاه)

      مفهوم پرفومنس رو انزو فراری با مدلایی که داد بیرون معنی کرد!!
      بعد میگی رو راحتی تمرکز داره؟!

      فراری همیشه سنگ محک تمام اسپرت سازا بوده..
      و همیشه سعی کردن با فراری رقابت کنن!!

      موافقم 26
      مخالفم 4
      1. BMW is GOD

        ۷ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (308 ديدگاه)

        دوست عزیز من نظر شخصیم رو گفتم ولی فکر کنم یکم تند گفتم که ناراحت شدین 😅😅😅😅😅
        من به چند دلیل از فراری بدم میاد:
        ۱ همش دنبال اینه که از یکی شکایت کنه
        ۲ همش روی راحتی متمرکز هست مجلات خارجی هم بهش اشاره کردن که نمونشو بخوام مثال بزنم مثلاً لامبورگینی خیلی خشک‌تر از فراریه و خب این خشکیش طبیعیه چون اینا سوپر اسپورتن و راحتی حس سرعت و لذت رانندگی رو کم می‌کنه
        ۳ از حجم پیشرانش و سیلنداش داره کم می‌کنه الان فراری دیگه همش شده ۶ سیلندر هیبریدی یا تهش ۸ سیلندر این ۱۲ سیلندر هم تولید محدوده و تو بعضی از کشورها عرضه میشه در صورتی که رقیب مستقیمش یعنی لامبورگینی هم اصالتش رو حفظ کرده همون موتور ۱۲ سیلندر فروشش رو هم که دیگه نگم برات لامبورگینی رکورد زده و ۹۰ درصد محصولاتش تا سال ۲۰۲۷ سولد اوت شدن یا به قولی فروششون بسته شده و دیگه امکان سفارششون نیست تا سال ۲۰۲۷
        ۴ قیمت خودروهاش از رقباش خیلی بالاتره
        ۵ صدای خودروهای فراری معمولاً مثل رقباش جذاب نیست حتی ۱۲ سیلندراش
        ۶ خیلی به خودش می‌نازه و خیلی خودشو قبول داره و اعتماد به نفس کاذب داره
        و خیلی دلایل دیگه
        و…
        و خیلی دلایل دیگه که من به خاطر این دلایل از فراری بدم میاد ولی در عوض عاشق لامبورگینی و مک لارن و پاگانی و سوپر اسپورت‌های مرسدس بنز و بوگاتی و کونیگزگ و مازراتی و استون مارتین و…
        ببخشید که متنی که نوشتم طولانی شد
        همتون عشق من هستید شب خوش ♥️❤️🌹
        از ته قلبم براتون آرزو می‌کنم که به تمام خواسته‌هاتون برسید ♥️❤️🌹

        موافقم 9
        مخالفم 17
        1. مزدک

          ۸ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (113 ديدگاه)

          درود بر دوستان گرامی
          چند مورد درباره ی 12Chilindri و سایر فراری های جدید، و به شکل کلی؛ روند مدیریت تولید محصولات این برند معظم به ذهنم رسید، که البته برخی صرفا نظر شخصی هست، و خوب بعضی موارد هم نظرات تخصصی و قابل مباحثه و ازرش گذاری هستند.
          فراری از 1947 که افتتاح شده، تا به امروز، هم خودروی مطلقا ریسینگ (از 166 Spyder Corsa و 125 Spyder Corsa و 159 C که در همون نخستین سال تولید شدن، تا SF-25 امسال) تولید کرده، هم سوپراسپرت (و البته هایپرکار، از GTO تا F80) ساخته، و هم از 1953 با تولید مدل 250GT Europa وارد حوزه ی تولید مدل های GT (گرندتور) های دو نفره، و از 1966، با تولید پروتوتایپ 365 P Berlinetta Speciale، گرندتورهای بالای دو نفره شد، که تا امروز، با همین مدل 12Cilindri ادامه داشته (چنانچه مثال های کامل هر یک از نمونه ها، بر حسب سال تولید و مدل نیاز باشه، هم در وبسایت خود کمپانی-بخش history- موجود هست، هم در بسیاری از وبسایت های تخصصی دیگه، که اونقدر زیاد هستن، که نمی دونم واقعا کدوم رو مثال بزنم!، و اگر با اینها هم رفع نیاز انجام نشد، بفرمایید تا بنده عرض کنم خدمتتون!)
          در هر یک از این نمونه هایی که عنوان شد، ساختار انجین، تعلیق و سایر مشخصات فنی و ویژگی های کاربردی و عملی و هندلینگ و خشکی و نرمی سواری، با توجه به وابستگی اون مدل، به هرکدوم از تعاریف ذکر شده در بالا، به طور کامل متفاوت خواهد بود. طبیعیه که بین مشخصات فنی و توانایی های رانندگی 333SP، 550/575 Maranello و F50، تفاوت از زمین تا آسمان است (به عمد نمونه های تقریبا هم دوره رو مثال زدم!). طبیعتا نمی تونیم انتظار داشته باشیم، که Maranello همونقدر خشک باشه، که F50 یا 333 هستن! چون تعریف گرندتور (GT) هایی مثل 550/575، یا همین 12Chilindri، بر مبنای اولویت کیفیت سواری راحت، نسبت به هندلینگ ریسینگ، در کنار بالاترین لذت رانندگی ممکن، با یک خودروی اسپرت یا سوپراسپرت نسبتا سنگین وزن، با کاربرد به عنوان ماشین سفری راحت و بسیار سریع هست، و طبیعی هست که با F50، به عنوان یک هایپرکار خیابونی، با ساختار خودروهای فرمول ۱، یا F333 SP، که ویژه ی بخش پروتوتایپ مسابقات لمان بود، از نظر میزان نرمی سواری و صدای تولیدی موتور متفاوت باشن!
          تمام این مطالب رو گفتم، که یادآوری کرده باشم، که فراری هرگز به انحصار، به عنوان تولید کننده ی گرندتور، سوپراسپرت، هایپرکار، یا خودروی ریسینگ شناخته نشده، که کسی بتونه به راحتی، در مورد تمرکز محصولات اون کمپانی بر راحتی، به جای کارآیی، نرمی، در عوض خشکی، یا کم صدا بودن انجین های فراری، در برابر سایر رقبا، به شکل عام صحبت کنه!
          حتی بدون در نظر گرفتن مقاله ی پدال، درباره ی “خوش صداترین خودروهای دنیا”، که می تونه سلیقه ای باشه، ولی هیچ خودروی لامبورگینی یا بی ام و ای، در اون وجود نداره! اما فراری 812 اونجا حضور داره، و دقیقا بر خلاف گفته ی شما، شاید اصلی ترین شهرت موتورهای فراری، صدای زیبای تولیدی اونهاست!
          فرمودید که فراری میل به کاهش تعداد سیلندر خودروهاش داره! میشه بفرمایید که Temerario، که اخیرا به عنوان جانشین Huracan، با موتور V10 5.2 شده هم، مشمول نظرات شما هست؟ آخرین خودروی بی ام و، با انجین V12 مشهورش؛ کدوم محصول کمپانی مورد علاقه ی جنابعالی بود؟ رولزرویس های گوست و فانتوم؟ لطفا این بخش مقاله رو مجددا مطالعه کن، و به اونچه گفتی فکر کن! “در حالی که بسیاری از خودروسازان به سمت کوچک‌سازی موتور، توربوشارژر و سیستم‌های هیبریدی رفته‌اند، فراری هنوز هم یک V12 تنفس طبیعی می‌سازد”!
          تا به حال به این مسئله فکر کردی، که کمپانی ای که ۱۶ قهرمانی فرمول یک، و ۱۱ قهرمانی لمانز داره، و در بین لیست ۲۰ خودروی کلاسیک گران قیمت فروخته شده در تاریخ، حداقل ده مورد، با برند همین کمپانی به فروش رسیده! اصولا امکان داشتن “اعتماد به نفس کاذب” رو نداره؟!؟ راستی یه سوال: لامبورگینی یا بی ام و چند تا قهرمانی فرمول یک و لمان دارن؟؟؟
          در مورد دلیل نخست شما، برای اینکه از فراری متنفر باشید! باید بگم که هر زمان فراری بدون هیچ دلیل منطقی، از شخص شما، یا خانواده ی درجه ی اول تون شکایت کرد، حق اعتراض خواهید داشت!!!
          در آخر، درباره ی طراحی 12Cilindri باید عرض کنم، که این مدل یک برداشت بسیار عالی، از 365 GTB/4 Daytona، مدل 73-1967 هست. اگر دوستان به نمای جلوی دیتونا (مدل های 67 تا 71)، به عنوان یکی از زیباترین GTهای تاریخ خودروسازی دقت کنن، و اون رو با نمای جلوی مدرن شده ی 12Chilindri مقایسه کنن، اقلا ارزش کار طراحان فراری در این بخش مشخص خواهد بود، و نیازی به توضیح بیشتر بنده در این بخش وجود نخواهد داشت.
          در نمای بغل، خط شخصیت پایین تر از استاندارد، جهت نزدیکی بیشتر به خط پیکر میانی، که روی سرتاسر نمای بغل دیتونا طراحی شده (حتی دو خطی بودنش رو هم در نظر گرفتن! اگه به خط شخصیت دیتونا دقت کنید، علت وجود خط شخصیت دوتایی 12Cilindri رو خواهید فهمید!)، هرچند که دو سر خط، اینبار بر خلاف دیتونا، در برجستگی های زیبای گلگیرهای عقب و جلو، تا حدودی محو شده (و البته که با استفاده از تئوری گشتالت، امتداد این خط، که بعد از برجستگی گلگیر عقب، به خط بالای چراغها، و در امتداد پس از گلگیر جلو، به ادامه ی خط فوقانی چراغهای جلو می رسه، در واقع همونطور که در دیتونا دیده میشه، در ذهن بیننده کامل خواهد شد!). نسبت تقسیم سطوح نمای بغل ماشین هم، تقریبا استاندارد هست (یک سوم سطح شیشه ها، به دو سوم سطح بدنه). شاید تنها نکته ی غیر استاندارد نمای کناری این خودرو، امتداد ستون A باشه، که به مرکز چرخ جلو نرسیده! هرچند که با وجود نیاز به افزایش فاصله ی محورها، برای قرار گرفتن انجین، در پشت اکسل جلو (جهت برابر شدن نسبی تقسیم وزن جلو و عقب)، و افزایش فضای داخلی، به عنوان یک گرندتور سفری راحت، باز هم با زاویه ی مناسبی که به ستون A داده شده، بسیار نزدیک به استاندارد به چشم میاد. امتداد اوج گرفته ی شیشه های کناری ماشین، که دقیقا از دیتونا برداشت شده، با ستون C ی پهن، و به شدت نوآورانه ای، که امتدادش، ساختار اصلی استحکام سقف رو شکل داده، هم راستا شده، و نمای بغل ماشین رو کامل کرده.
          در نمای عقب هم، هرچند خود من هم، مخالف باریکی بیش از حد چراغهای اصلی (و تقریبا خطی شدن چراغهای پشت!) هستم، و از طرفی هم، قسمت گودی زیر چراغ ها رو، خیلی دوست ندارم، اما با توجه به دو مورد، این سبک طراحی رو، اجتناب ناپذیر می دونم! اول آیرودینامیک، که چاره ای جز طراحی این گودی رو برای سازنده باقی نذاشته، که کاربری اسپویلر ثابت رو داره، و با همین فرم، در سرعت های بالای دویست، وزن پشت ماشین رو افزایش می ده. و مورد دوم؛ که در واقع امتداد اولی هست، اینکه اگر به نمای عقب دیتونا دقت کنید، فرورفتگی با کارکرد به عنوان اسپویلر رو، در بالای چراغهای اصلی گرد پشت ماشین خواهید دید، که در 12Cilindri هم، عینا” به همون شکل، با امتداد درب مشکی رنگ صندوق (که انگار ادامه ی شیشه ی پشت ماشین هست!)، در بالای چراغهای عقب شکل گرفته. به همین دلیل، طراح مجبور بوده که برای ایجاد ساختار آیرودینامیک و گوه ای شکل پشت خودرو، قوس و گودی پایین چراغ ها رو هم، به تقارن اضافه کنه!
          نمای داخلی زیباست، و البته برداشت مدرنی از داشبورد کلاسیک دیتونا. اما همونطور که در مقاله هم اشاره شده، حذف کنترلرهای فیزیکی، به اصالت طراحی اون، ضربه وارد کرده! البته مثل اینکه یکی از دوستان، به ضعف کیفیت محصول هم اشاره کردن! چه عرض کنم؟ از تصاویر که نمی شه نظر قطعی داد! بنده هم تابحال افتخار سواری این مدل رو نداشتم! ولی خوب دوستمون قطعا طبق تجربه ی شخصی شون نظر دادن…
          در هر صورت، بنده آنچه به ذهنم رسید رو عرض کردم خدمت دوستان، و چنانچه پرسش یا نقدی مطرح باشه، پاسخگو خواهم بود. البته پرسش و نقد منطقی (نه بیان نظرات شخصی بعضی دوستان، اون هم به شکل کلی! یا موضوعاتی در این حد و اندازه: “ساختن خودروی اسپرت خوب خیلی سخت تر از ساختن خودروی راحت و شهریه”، که اصولا فاقد استدلال منطقی، و مهمتر از اون، بسیار بی ارتباط نسبت به موضوع گفتگو هست!)…

      2. Navid AJ

        ۷ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (3887 ديدگاه)

        به جز کیفیت که واقعا باید یه فکر اساسی براش بکنن

        موافقم 3
        مخالفم 2
    5. javad-bmw

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (272 ديدگاه)

      کاربر BMW IS GOD یه سوال پرسیدم چرا وقت به نفعت نیست ناپدید میشی؟

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. BMW is GOD

        ۷ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (308 ديدگاه)

        نگران نباش هیچ وقت ناپدید نمی‌شم و همیشه جواب تو یکی رو میدم

        موافقم 4
        مخالفم 7
  5. bMw

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    به این میگن یه ماشین ، ۱۲ سیلندر ، تنفس طبیعی
    اونم تازه فراریش

    موافقم 18
    مخالفم 6
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1725 ديدگاه)

    اوایل که اومده بود از ظاهرش خوشم نمیومد ولی الان که میبینم واقعا جذاب و زیباست

    موافقم 22
    مخالفم 3
  7. مهدی میباخ

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    عالیه ولی 812 superfast نوویتک رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. Aj23

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (78 ديدگاه)

      بسیار بسیار با نظرت موافقم 👍👍

      موافقم 9
      مخالفم 3
    2. Aj23

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (78 ديدگاه)

      ولی جدی قبول داری ۸۱۲sfو۴۵۸و لافراری(شاید هم دیتونا) تویه لیگ دیگه اند؟؟

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. مهدی میباخ

        ۸ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (87 ديدگاه)

        آخ
        گفتی 458
        گوش نواز ترین صدایی که یک V8 میتونه داشته باشه

  8. Mr wrong

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (465 ديدگاه)

    Bye Bye

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. دانیال_Surrey،England

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2894 ديدگاه)

    نمیدونم من اینطور حس میکنم یا بقیه ام اینطورین.
    نقد و بررسی ماشینا یه طوریه انگار به زور مجبور کردن ترجمه کنید.
    قبلا یادم میاد بسیار پر بار تر بود این بخش،الان مثل اینکه اینطور شده که دنبال کوتاه ترین بررسی از یک ماشین هستین.

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. Ferrari

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1979 ديدگاه)

      دقیقا منم میخواستم همین مطلب رو بگم.
      یه زمانی بهترین بخش پدال همین ترجمه تست و برسی ماشینها بود. یادمه از مکلارن ۷۲۰ دو یا سه تست و برسی از سایتهای مختلف رو ترجمه میکردن اما الان رغبتی ندارن مطالب کامل یک سایت رو کامل ترجمه کنن و دخل و تصرفی در مطلب نداشته باشن.

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۷ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (3233 ديدگاه)

        متاسفانه مطالب مربوط به مقایسه خودروهای خارجی، پربازدید نیستند
        در بحث سوپراسپرت و ابرخودرو البته مخاطب خوبی داریم
        همچنین برندهای مشهور و پرطرفدار
        آمارها به وضوح نشون می‌دن مطلب مربوط به ماشین خارجی که بیش از ۵۰۰ واژه باشه، عملا کسی نمی‌خونه، صرفا تصاویر و مشخصات و نتیجه گیری برای خواننده مهمه

        موافقم 12
        مخالفم 7
        1. Ferrari

          ۷ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (1979 ديدگاه)

          ممنون که پاسخ دادید. ولی هیچوقت کیفیت رو فدای کمیت نکنید. از نظر من یکی از دلایل مهم حرف و حدیث هایی که در همین سایت بین کاربران پیش میاد همین سیاست شما در دخل و تصرف مطالب هستش. چون کاربر ایرانی مطلب کامل درمورد اتومبیل یا برند مورد علاقه‌اش رو در اختیار نداره که بخونه و در سایت های انگلیسی زبان هم دنبالش نمیره و دچار سوء تفاهم میشه
          مگه چندبار پیش امده این دست مطالب با اقبال کاربران مواجه نشده باشه؟ اگه ۵ مورد اینطور بوده در عوض ۱۰۰ مورد بوده که خیلی ها خوندن و کلی هم کامنت گذاشتن.
          لطفا این بخش از پست هارو مثل قبل بصورت کامل و حرفه ای پوشش بدید، مطمئنم مثل قبل استقبال میشه و کاربران مطالب رو میخونن و لذت میبرن.
          ممنون از زحمات شما

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. Navid AJ

          ۷ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (3887 ديدگاه)

          اینستاگرام همه رو بی حوصله کرده. من حتی دوستای کتابخونم هم دیگه کتاب نمیخونن

    2. صامورایی

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (407 ديدگاه)

      قبلا نویسندگان زحمت میکشیدن اما چند وقتیه نوشته تحریریه پدال.

      موافقم 4
      مخالفم 2
  10. آرین

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (505 ديدگاه)

    پدال لطفا راجب به خود کمپانی کاسورث و قدمت و کلا خودش مقاله بزار ممنون

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Aj23

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (78 ديدگاه)

      موافق هستم،نساختن مقاله ای درباره قدمت و داستان به وجود اومدن کاسورث اشتباه محض هست

      موافقم 2
      مخالفم 1
  11. سهیل گل آزاد

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    در مقاله یکی از معایب دودیچی چیلیندری بسیار گرون قیمت بودنش درج شده دیگه طرف وقتی میخواد فراری سوار شه اونم یه پرچمدار غیر تولید محدودش رو اصلا مگه باید واسش مهم باشه عدد و رقم پولی که از حساب بانکیش میخواد بپردازه چقدر باشه وقتی ارزون ترین محصول تولیدی فراری مدل روما از دویست و خورده ای هزار دلار شروع میشه پس ساز و کار این برند محبوب و یونیکم فقط مورد توجه به اقشار خاصی از جوامع هست که پرداخت این مبالغ واسه خودروهاش اصلا براشون مهم نیست

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. vahid

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    زشته انگار یکی زده به پشت ماشین جمع شده از عقب

    موافقم 4
    مخالفم 8
  13. Iman 007

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    کاش جلوش جلوی کاپوت رو مشکی نمیکردن قیافشو خنگ نشون میده بهتر بود همون همرنگ بدنه میکردن یا فیبر کربن میزدن

    موافقم 4
    مخالفم 3
  14. اسحاق

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فراری واقعا یه ماشین خاص و زیبا هست دلیلشم قدرت بالای واشر سر پستون های قدرتمندش هست که مث یه سلاح جنگی عمل میکنه و داد میزنه میگه قدرت اسحاقققق را بچشید ای مردم رعیت کیف میده بشینی توش یه چند تا بچه bts فن ببری با خودت هر ده ثانیه یه بار یه an گوشتی بندازی به در عقبشون و داد بزنی بگی حالا قدرت دست کیههه واقعا حال میکنم با این ماشینا خودم 12 تا ازشون دارم به هیچکس هم ربطی نداره

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Ghin baz

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      با کامنتت موافقم فراری واقعا یه خودروی سوپر اسپرت مقاوم و در عین حال واشر سر پستون نمیزنه که این یه مزیته!!!

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. اسحاق

        ۸ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        درود بر تو ای مرد بزرگ این از قدرت و علم زیاد سازندشه که اسمش اسحاق کبیره

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. آدولف هیتلر

      ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (63 ديدگاه)

      پیستون*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا