فراری

مقایسه فراری 12 چیلیندری با 812 سوپرفست، پیشرانه فوق‌العاده، طراحی بحث‌برانگیز

جدیدترین سوپر GT موتور جلوی فراری یعنی 12 چیلیندری در قیاس با سلف خود، ۸۱۲ سوپرفست چگونه است؟ در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

۸۱۲ سوپرفست خودرویی باورنکردنی بود. این نتیجهٔ دهه‌ها کار سخت مردان مارانلو بود تا فرمول سوپر GT به حد کمال برسانند. این خودرو و همتای کانورتیبل آن، ۸۱۲ GTS نتیجهٔ همهٔ چیزهایی هستند که فراری از F12 برلینتا آموخت که خود بر پایهٔ تجربیات ۵۹۹ فیورانو شکل گرفت. این شجره‌نامه منجر به ساخت خودرویی شد که رقیب واقعی نداشت. اونتادور یک گرند تورر نبود و بنتلی کانتیننتال هم بیشتر یک کوپهٔ لوکس است. ۸۱۲ سوپرفست مثل F12 و ۵۹۹ همیشه در لیگ خاص خود بوده است. بااین‌حال، در دوم می ۲۰۲۴، سوپرفست به مدلی متعلق به گذشته تبدیل شد زیرا بجای آن اهالی مارانلو در حاشیهٔ گرند پری فرمول یک میامی، مدل جدید ۱۲ چیلیندری را رونمایی کردند. این خودرو روی کاغذ مشخصات چشمگیری دارد اما ابتدا قصد داریم در مورد طراحی آن صحبت کنیم که کاملاً بحث‌برانگیز است.

طراحی

طراحی ۸۱۲ سوپرفست بر اساس F12 برلینتا شکل گرفته بود که یکی از زیباترین خودروهای تاریخ محسوب می‌شود. با نگاه به این ماشین نمی‌توانید مسحور خط شانهٔ سیال، گلگیرهای برآمده، چراغ‌های جلوی شیطانی و چراغ‌های دایره‌ای عقب نشوید. این طراحی‌ای نیست که یک شبه شکل گرفته باشد. این تکامل طراحی‌ای است که دهه‌ها طول کشیده تا به اینجا برسد؛ اما ۱۲ چیلیندری هیچ شباهتی به ۸۱۲ و F12 ندارد. این نشان‌دهندهٔ فاصله‌ای آشکار از زبان طراحی دو مدل قبلی است. هرچند شاید این طراحی جدید خوب به نظر برسد اما مطمئن نیستیم که برای برندی مثل فراری مناسب باشد. در ۱۲ چیلیندری بجای خطوط نرم و منحنی شاهد خطوط تیز هستیم که کمی طول می‌کشد تا به آن عادت کنیم. در عقب نیز طراحی کاملاً جدیدی را می‌بینیم که هرچند بسیار مدرن به نظر می‌رسد اما بیشتر برای یک سوپراسپرت فراری مناسب است تا سوپر GT. به‌طورکلی، طراحی ۱۲ چیلیندری بسیار ژاپنی به نظر می‌رسد تا ایتالیایی. این خودروی زشتی به‌حساب نمی‌آید اما چیزی نیست که بسیاری از طرفداران فراری انتظار داشتند.

داخل

برخلاف بیرون، داخل ۱۲ چیلیندری ما را به یاد کابین ۸۱۲ سوپرفست می‌اندازد هرچند که طرح کلی داخل خودرو بیشتر یادآور چیزی است که در روما و پوروسانگوئه دیدیم. چه دوست داشته باشید چه نه، فراری تکنولوژی‌های زیادی را به کابین سوپر GT جدید خود تزریق کرده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توانیم به سه نمایشگر شامل صفحه‌نمایش لمسی مرکزی ۱۲.۲۵ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۵.۶ اینچی و نمایشگر ۸.۸ اینچی سرنشین، کنترل‌های خازنی روی فرمان، پد شارژر بی‌سیم و موارد سفارشی مثل سیستم صوتی ۱۵۰۰ واتی برمستر با ۱۵ بلندگو اشاره کرد. به‌طورکلی، اگر کابین ۸۱۲ سوپرفست را دوست داشتید، در داخل ۱۲ چیلیندری هم احساس خوبی خواهید داشت ولی بااین‌حال دلمان برای دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای سوپرفست تنگ خواهد شد زیرا ظرافت بیشتری داشتند. از سوی دیگر، هرچند ممکن است کابین ۱۲ چیلیندری پر از نمایشگر احساس شود اما از این لحاظ نمی‌توان به فراری خرده گرفت زیرا مطابق با دنیایی است که هم‌اکنون در آن زندگی می‌کنیم.

پرفورمنس

زیر کاپوت ۸۱۲ سوپرفست یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی قرار دارد که ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ۸۱۲ ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد. ۱۲ چیلیندری از نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از همان موتور استفاده می‌کند که قدرت آن به ۸۳۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده اما گشتاور به ۶۷۸ نیوتن متر کاهش یافته است. انتقال نیروی این موتور هم توسط گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ SF90 صورت می‌گیرد درحالی‌که روی کاغذ شتاب صفرتاصد خودرو نسبت به ۸۱۲ تغییری نداشته است.

اسپایدر در برابر GTS

به جرأت می‌توان گفت در طراحی بیرونی نسخهٔ اسپایدر ۱۲ چیلیندری اسپایدر مشکل بزرگ‌تری به چشم می‌خورد زیرا زبان طراحی بحث‌برانگیز آن بجای اینکه منسجم‌تر به نظر برسد، حالت نصف‌شده از وسط به بیننده می‌دهد. به همین دلیل، ظاهر ۸۱۲ GTS را بیشتر می‌پسندیم. بااین‌حال، در ۱۲ چیلیندری به لطف برآمدگی‌های پشت سرنشینان، فضای سر بهبود پیدا کرده است. به گفتهٔ فراری، کابین این خودرو حتی هنگام پایین بودن سقف هم بسیار ساکت است و امکان صحبت کردن معمولی سرنشینان را هنگام حرکت با سرعتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند.

نام

فراری به‌منظور ادای احترام به پیشرانهٔ V12 افسانه‌ای خود، نام 12Cilindri را برای سوپر GT جدیدش انتخاب کرده که به معنای ۱۲ سیلندر است و در ایتالیایی دودیچی چیلیندری (Dodici Cilindri) تلفظ می‌شود. هرچند انتخاب این نام دلیل جالبی دارد اما فکر نمی‌کنیم بهترین ایده باشد. فراری معمولاً نام‌های هیجان‌انگیزی برای خودروهای خود انتخاب می‌کند و ۱۲ چیلیندری برخلاف ۸۱۲ سوپرفست نام چندان خلاقانه ندارد. خودرویی مثل این حداقل به یک پسوند جذاب مثل سوپرفست یا برلینتا نیاز دارد.

نتیجه‌گیری

کسانی که خواهان گرند تورر جدید فراری هستند قطعاً سراغ دودیچی چیلیندری خواهند رفت زیرا این خودروی جدیدتری است و توجهات بیشتری را به خود جلب خواهد کرد ولی نمی‌توانیم بگوییم بهتر از ۸۱۲ سوپرفست است زیرا روی کاغذ پیشرفت‌های آن بسیار اندک به نظر می‌رسد؛ بنابراین، اگر ۸۱۲ را در اختیار داشته باشیم، بجای تعویض با دودیچی چیلیندری ترجیح می‌دهیم آن را نگه داریم.

مقایسه مشخصات فنی

۸۱۲ سوپرفست دودیچی چیلیندری
پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 ۶.۵ لیتری V12
قدرت ۸۰۰ اسب بخار ۸۳۰ اسب بخار
گشتاور ۷۱۸ نیوتن متر ۶۷۸ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۶۳۰ کیلوگرم ۱۵۶۰ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۲.۹ ثانیه ۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت

 

کدام فراری را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۶ رای
منبع
AutoEvolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    خداوکیلی لامبورگینی همه جوره از فراری جلوتره .ولی هیستوری فراری ۱۰ برابر لامبورگینه .

    موافقم 8
    مخالفم 12
    1. Scuderia Ferrari

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      لامبورگینی خیلی جلوتره !!
      اینو تو درگ پرچمدار ۵ سال پیش فراری (SF90 استراداله) با پرچمدار امروز لامبورگینی (روئلتو) به چشم دیدیم

      موافقم 12
      مخالفم 10
      1. ممد ژانگولر

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4150 ديدگاه)

        داداش فراری پس چرا فروش لامبورگینی چهاربرابر فراریه.
        خیلیها وقتی رفتن فراری بخرن بعدش صحاب لامبورگینی شدن .من که عاشق جفتشونم ولی چرا لامبورگینی چشمهارو بیشتر به خودش جذب میکنه؟
        چرا شتاب لامبو بیشتره
        چرا امکانات داخل اتاق لامبو بیشتره
        چرا طراحی لامبو تیزتر و اسپرت تر و عامه پسند تره
        چرا لامبو تو این ۱۲ سال بهتر عمل کرده
        با احترام به برند و مدلهای خاص فراری بزرگ

        موافقم 8
        مخالفم 11
        1. مهدی

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1739 ديدگاه)

          دکتر جان با وجود اینکه استراتژی همیشگی فراری تولید کمتر از تقاضای بازار هست باز هم فروش بیشتر از لامبورگینی داره . حداقل یه سرچ ساده میکردی . رک و صریح بگم لامبورگینی تینیجر پسندتره و شما هم با این مدل کامنت گذاشتن احتمالا جز همون قشری

          موافقم 17
          مخالفم 4
      2. R

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        بله مشاهده کردی که ریوولتو با موتور تنفس طبیعی و حجیم و سنگین وزنش چطور بای توربو رو لوله کرد

        موافقم 7
        مخالفم 7
        1. مهدی

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1739 ديدگاه)

          کم کم به تینیجرهای پدال داره برمیخوره.‌ تعاریف جدیدی رو از جمله لوله کردن دارن رونمایی میکنن. رفیق اونی که من و بقیه دیدیم این بود که ماشین پنج سال ساخت فراری تایم های بهتری‌ نسبت به پرچمدار لامبورگینی ثبت کرد حالا باز با این حال اگر شما میگی داستان برعکسه باشه شما درست میگی

          موافقم 13
          مخالفم 3
        2. sinasvj

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (430 ديدگاه)

          کاربر R به نکته ریز و زیبایی اشاره کردن و ازشون کمال تشکر رو دارم👌😁

          موافقم 4
          مخالفم 4
        3. Scuderia Ferrari

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4062 ديدگاه)

          R
          من همون درگ carwow رو میگم که فراری پرونده لامبورگینی رو مختومه اعلام کرد و فقط به لامبورگینی اجازه داد در دادگاه تجدید نظر از خودش دفاع کنه و با بررسی های بیشتر و برنده شدن در تست ترمز از سنگینی باختش کم کرد و این خودش میتونه یه پیروزی بزرگ باشه 😂😂

          موافقم 8
          مخالفم 3
        4. بهزاد

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          ماشین باخت چیو لوله کرد مومن?

      3. Ali-SV

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (23 ديدگاه)

        در جواب squderia ferrari عزیز

        دوست من خیلی چیزا تو یه درگ دخیله تا برنده نهایی ثابت بشه فراری از وزن توئین توربو بهره میبره
        و از طرفی راننده لامبو اصلا لانچ خوبی نداره در کل راننده خوبی نیست دیدیم که مت واتسون وقتی نشست پشت فرمون تغییر و دیدیم

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. Ferrari

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          Ali_sv
          دوست عزیز یکبار دیگه درگ رو ببین. درگ اول مت واتسون سوار لامبورگینی روئلتو بود که شکست خود خودش هم گفت حتی قبل از درگ که فراری سریعتر از لامبو هست. درگ دوم هم با اینکه لانچ فراری بد بود اما داشت بهش میرسید که نشون میده لامبورگینی از sf90 کندتره. بعدش ماشینهارو عوض کردن که بازم مشخص شد فراری سریعتره و رولینگ رو هم فراری برد. حالا دیگه حرف حسابتون چیه؟ چیزی که عیان هست رو که نمیتونید کتمان کنید

    2. ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4954 ديدگاه)

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/Ferrari-1-2.jpg
      این فراری از فراری جدیده خوشگل تره

      موافقم 6
      مخالفم 2
  2. ALI.A.NLANSR

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    هردوشم خیلی خوبه
    زنده باد v12

    موافقم 11
    مخالفم 2
  3. corvette

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    اف۱۲ با فاصله از این ۲ بزرگوار بهتر بود

    موافقم 13
    مخالفم 5
  4. سعید

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    طراحی دودیچی چشم نوازه
    هرچند به برلینتا نمی‌رسه
    ولی چشم نوازه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  5. Reza

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    هنوز هم باور دارم 812 superfast با اگزور و رینگ کربنی نوویتک هستش بهترین ماشین دنیاست

    موافقم 17
    مخالفم 1
  6. زیزیگولو

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    علی رغم اینکه تو دو سه سال اخیر مرتب خبر میومد که بخاطر قوانین سخت گیرانه اتحادیه اروپا موتورای ۱۲ سیلندر به تاریخ میپیوندن ولی کمپانیای بزرگ خودروسازی اروپایی هنوزم به ساختن ماشینای لوکس و قدرتمند با موتور V۱۲ تمایل نشون میدن

    موافقم 12
  7. sinasvj

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (430 ديدگاه)

    هرچقدر بیشتر میگذره بیشتر از 12 چیلیندری خوشم میاد ولی بازم به 812 رای میدم

    موافقم 12
    مخالفم 2
  8. Drifter

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    به نظر من ، لافراری زیباترین محصول فراری در قرن ۲۱ بوده و هست و این فراری ۱۲ سیلندری جدید اصلا خوشگل نیست
    نظر شما چیه دوستان ؟

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. اروین

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (82 ديدگاه)

      خب لافراری یک هایپر کار بود پس باید همه جوره بهتر باشه اما در بحث اسپرت باشما موافقم بنظرم فراری جدید خیلی خیلی سلیقه ای هستش

  9. ساسان

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    اقتباس و الهام گیری از مدلهای گذشته، برای طراحی اتومبیلهای جدید شکرتهای باسابقه ،امری مرسومه…
    اما وقتی غلظت این اقتباس زیاد بشه مثل راه رفتن لبه ی تیغه…
    کاری که لامبورگینی با کونتاچ انجام داد و به سختی تونست مقبولیتشو پاس کنه،حتی زمان گذشت تا نظرها برگشت بهش…
    برای این مدل فراری هم همین ریسکو انجام دادن و تا اینجا با این عکسها اقتباس جذابی نشده به نسبت مدلهای قبل….
    باز باید منتظر موند عکسها و فیلمهای بیشتری ازش منتشر بشه برای قضاوت نهایی راجب طراحیش.

  10. ARIAN

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    واقعاً برام حیرت انگیزه. تمام ماشین خوب به نظر میرسه به غیر از دو بخش! داخلش عالیه عقب ماشین عالیه. اما اما اما جلوی ماشین رو خراب کردن! بجای چراغ های افقی که ظاهری خسته به ماشین دادن باید چراغ های شیطانی 812 رو مقداری به روز رسانی میکردن اونجوری صد در صد بهتر میشد. نکته دیگه ضعف پرفورمنس این ماشینه. 812 سوپر فست کاملا یک رده بالاتر از آونتادور عمل می‌کرد اما الان دقیقا بر عکس شده! جانشین آونتادور خودش رو به 1000 اسب بخار رسوند و به طراحی ماشین لطمه نزد و میشه گفت که جانشین کاملاً شایسته ای برای آونتادور بود. اما 12 سیلندری نه تنها قوی تر نشده بلکه گشتاور ماشین به طرز عجیبی افت کرده که حیرت انگیزه! فقط مقدار کمی به اسب بخار ماشین اضافه شده. به نظر من باید دو موتور الکتریکی حامی چرخ های جلو قرار میدادن و با رسوندن قدرت به 1100 اسب بخار یه رقابت پایا پایی با روئلتو درست میکردن اما متاسفانه چنین نشد…. حیف😕

    موافقم 9
    مخالفم 1
  11. علی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    در ابتدا بگم که منظورم کم ارزش کردن زحمات نویسنده محترم سایت نیست

    یادم هست وقتی که 812 معرفی شد اصلا طراحیشو دوست نداشتم ولی الان میگم که واقعا زیباست البته اون زمان سن کمتری داشتم و با عقل و سلیقه امروزم کاملا متفاوت بودم
    یک نکته‌ای که به تازگی از آقای امیرعلی‌نبویان یاد گرفتم اینه که در زمان بررسی یک پدیده خاص باید سعی کرد فقط به بررسی همون موضوع پرداخت و باید دست از مقایسه برداشت
    مثلا اگر میخواهیم به طراحی ۱۲ سیلندر بپردازیم احتیاجی نیست که همش با 812 مقایسه بشه
    اگر میخواهید به طراحی ۱۲ سیلندر بپردازید ،812 را فراموش کنید و انقدر با مدل قبلی مقایسه نکنید
    خودم به شخصه از طراحی ۱۲ سیلندر لذت میبرم و واقعا دوستش دارم،برای من خیلی زیباست
    فقط به خودِ ماشین توجه کنید و بررسیش کنید، ببینید با سلیقتون همخوان هست یا نه
    مدام از گفتن این که از 812 زیباتر هست یا نیست یا شبیه تویوتا هست یا نیست دست بردارید
    بهش هویت مستقل بدید مدام در سایه 812 قرارش ندید
    تاکید میکنم که هدف من از گفتن این موضوع این نیست نظر شمارو نسبت به ۱۲ سیلندر تغییر بدم که دوستش داشته باشید یا نداشته باشید هدفم این هست که بگم برای بررسی یک پدیده خاص نیازی نیست که همیشه یک چیز دیگری برای مقایسه درکنارش قرار بدیم
    ضمن اینکه تقریبا مطمئنم با گذشت زمان خیلی ها عاشق این ماشین و طراحیش میشند

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. Hamid

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چرا اینقدر هیجانی شدی علی
      حالا نبویان یه چیزی گفته شما قرقره ش نکن

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. علی

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        اینکه هیجانی شدم یا نشدم به خودم مربوط هست
        من فقط خواستم نظر خودمو بگم شما اگر نظر مخالفی دارید میتونید محترمانه نظر خودتنو بگید
        اگر بلد نیستید میتونید به جواب دو نفر دیگه ای که با من مخالف بودن توجه کنید و یاد بگیرید.
        البته از طرز صحبت کردن شما کاملا مشخصه که در تربیت و ادب شما متاسفانه کم کاری شده.
        شما هم لطف بفرمایید هر شب مقداری ادب قرقره کنید شاید به کارتون اومد.

    2. ! i M α η δ υ α R

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      علی عزیز یه توصیه برای شما و امیر علی نبویان عزیز و دوست داشتنی دارم …

      فیلسوف ها دو دسته اند …

      1) نظری

      2) تجربی

      ارسطو از دسته دوم بود که نظریاتش بعد 2300 سال تا امروز دوام داشته …

      تا مثل یه فیلسوف تجربی در عمل ، عمرت وقف درک پدیده ها نکنی ، به ظرفیت حقیقت دست پیدا نمی کنی …

      چیزی که من توی زندگی ( تجربی ) بهش رسیدم اینه که :

      همیشه شناخت ، از راه قیاس حاصل میشه …

      دودیچی چیلیندری به تنهایی بسیار زیباست اما وقتی با 812 قیاس میشه ، می شه پسرفت در طراحی و زیبایی شناسی …

      بر خلاف نظرهای فانتزی در مورد علم طراحی ، اصول زیبایی شناسی قابل اثبات و رویت هستند و با تکیه بر این اصول میشه گفت دودیچی چیلیندری یک پسرفت کامل در طراحی است که با عجله به دنیا اومده …

      پاینده باشی …

      1. علی

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        خیلی ممنون از اینکه محترمانه نظر مخالف خودتونو به من گفتید ، استفاده کردم و بهش فکر میکنم
        شما هم پاینده باشید.

    3. امین

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (661 ديدگاه)

      علی جان در مورد ماشین این گفته شما صدق نمیکنه.
      چون اینها نسلی پس از نسل گذشته هستند و قراره پیشرفت و کمال در اونها ببینی ، هویت مستقل اینجا صدق نمیکنه.
      این مدل جانشین ۸۱۲ شده از هر نظر پس با اون باید و با رقبا به ناچار مقایسه میشه
      اصلا دنیای خودرو ، دنیا مقایسه هست که توش یکی خوبه و دیگری عالی
      شما کلا فلسفه هویت مستقل دوباره مرور کن چون فقط در موضوعات خاصی میشه بهش استناد کرد ،نه همه جا

      1. علی

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        خیلی ممنون از اینکه محترمانه نظر مخالف خودتونو به من گفتید ، استفاده کردم و بهش فکر میکنم
        موفق باشید

  12. A

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    هعییی🥲.
    مهندسی ناب ، هنر بی نظیر و موسیقی خالصانه در یک قاب و تصویر تقدیم به شما.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  13. مهربد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    نسل جدید با گیرباکس 8 سرعته جدید، یک جهش بزرگ است و دنده ها را ظاهرا سزیعتر عوض می کند که باعث میشه که صفر تا دویست کیلومتر را سریعتر (7.9 ثانیه) برود. سبک طراحی این خودرو به دیتونا ۳۶۵ و فراری روما شباهت دارد و با سبک مینیمال برش خورده خود و یادآوری قدمت گذشتگان و نسل جدید روما ، بسیار هوشمند و خردمندانه است.

  14. نشناسی بهتره

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (501 ديدگاه)

    مثل مقایسه اف ۱۸ هورنت با سوپر هورنت میمونه(گفتم یه مثال نظامی بزنم😁)

  15. GMA

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (850 ديدگاه)

    بنظرم شاهکار تک ساخت Omologata بهترین GT قرن ۲۱ فراری بود، که بر اساس ۸۱۲ شکل گرفته بود و از خود ۸۱۲ خیلی جذاب تر بود
    کاش اون طراحی ادامه دار بود…

  16. Scuderia Ferrari

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    F12 برلینتا و ۸۱۲ سوپرفست بهترین GTهای تاریخ فراری هستن ❤❤
    ترکیب V12 با توربو یا هیبریدی شدن ترسناک خواهد بود ولی فراری به این زودی سمتش نمیره چون لذت خاص یعنی تنفس طبیعی با صدای دلنشین

    1. Carbonado Aventador

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      F12 TDF (توردو فرانس) بهترین و زیباترین گرندتور تاریخ فراریه..

      به ترتیب:
      F12 TDF
      812 Com
      599 GTO

  17. ! i M α η δ υ α R

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    فلاویو ی عزیز ، انگار با شکم گرسنه ، یک ساعت مونده به تایم ناهار ، هول هولکی و بااکراه ( در حالی که دستشویی ات رو هم نگه داشتی ) طراحی اش کردی …

    حتما توی راه ناهار از سرویس بهداشتی برگشتنی ( به سمت سالن غداخوری ) با خودت گفتی اسمشم می گذاریم 12 سیلندر …

    فلاویوی عزیز انصافا این دفعه مالیدی …

    خیلی خودمونی بخوام بگم ، تر زدی داداش …

    موافقم 5
    مخالفم 3
  18. جرمی کلارکسون

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (987 ديدگاه)

    من 812 منصوری رو با هیچ فراری دیگه عوض نمیکنم 💯👌❤️‍🩹

  19. MasouD

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    ای کاش طراحان لامبورگینی و انجین سازی فراری و مهندسان شاسی و تعلیق پورشه یه تیم میشدن

    موافقم 6
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    برخلاف نظر نگارنده فکر میکنم نسخه اسپایدرش واقعا جذاب و خواستنی شده

    موافقم 3
    مخالفم 1
  21. کاربر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این لعنتی چقدر خوشگله …
    مگه میشه موتورش ۳۰ اسب نیرومندتر از ۸۱۲ باشه گیربکسشم ۸ دنده و پیشرفته تر بعد سرعتش یکی باشه؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. آرین

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (352 ديدگاه)

      وزن

      1. مهربد

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (318 ديدگاه)

        وزن مدل جدید کمتر است..! سرعت محدود می شود ولی اگر منظور شتاب است، آنرا باید در بازه های سرعتی بالاتر، مقایسه کرد.. سوپرفست با داشتن گشتاور بالاتر، در شتاب صفر تا صد یا نیم مایل شاید جلو بیفته ولی با توان کمتر در ادامه، عقب می ماند..

  22. amirboss

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (758 ديدگاه)

    یه پسرفت به تمام معنا برای فراری.
    به هیچ عنوان نمیشه طراحی زمخت چیلیندری رو با شاهکار سوپرفست مقایسه کرد.
    شاید مهندسین فراری میخواستن کاری که لامبورگینی تو زنده کردن کانتاش داشتن رو به سبک فراری پیاده کنن اما ….
    از لحاظ فنی یه فراری به تمام معناست ولی کاش تو طراحی که اسمش رو نمیشه مدرنیزه گذاشت بهتر عمل میکرد

    موافقم 4
    مخالفم 2
  23. علی جردن

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    واقعا کابین ۸۱۲ سوپرفست یه جیز دیگه است مخصوصا با رنگ فول قرمزش. بقول نویسنده هیچی مثل دریچه های دایره ایی ۸۱۲ سوپرفست زیبا نیست. اما توضیح زیر نویسنده دلمو آب کرد…

    کابین این خودرو حتی هنگام پایین بودن سقف هم بسیار ساکت است و امکان صحبت کردن معمولی سرنشینان را هنگام حرکت با سرعتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند

  24. مجتبی بلد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط تیبا۲

  25. 💀

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (248 ديدگاه)

    ۱۲ چیلندری؟

  26. imanenzo

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    از روزی که به دنیای خودرو علاقه مند شدم شیفته خودروهای فراری بوده و هستم،اون زمان عاشق f430. و 599فیورانو شدم و تا همین چند روز پیش که هر مدل جدید که رونمایی میشد بیشتر و بیشتر علاقه مند ان به این صنعت رو عاشق این برند افسانه ای میکرد.ولی حکایت این ماشین جداست.از لحاظ فنی که پیشرفت محسوسی نداشته و از لحاظ بصری به اعتقاد من یک فاجعه به تمام معناست.حتی نامی که برایش انتخاب شده بسیار مضحک به نظر میرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا